Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/11/2020 in all areas

  1. 15 points
    Заради доброто старо време, когато поствахме много музика, джемехме, правехме усилватели и камиончета и ги тествахме... бе готино беше. Сега фейса и някакви нови платформи завзеха сцената. Стар съм аз за тях С Ванката (Иван Иванов, а.к.а., някога в тоя форум, Anomandrus) се запознахме ... пак покрай форума. Пишехме разни мъдри мнения скрити зад никове, и накрая решихме да пием по кафе (не по бира, защото сме работни хора) на живо. Разменихме телефони, чухме се, проведохме следния култов разговор (цитирам по памет) "Здравей Яворе / Здрасти Иване / Ами хайде накрая да пием по кафе бе мен, стига сме чатили по форуми / Яко, къде ти е офиса? / На Булевард "Х" / Я, и моя е на Булевард "Х"... на кой номер? / Ами на номер "Y" / Така ли? И аз съм на номер "Y".... (мълчание) .... Ти на кой етаж си бе човек?! / На четвъртия / Ами аз съм на шестия.... Те така те. Истинска история. Оттогава сме приятели. Само с чатене по форумите и нета се стига ей до такива абсурди. Да се познаваш с някого на здравей-здрасти на живо и да имате тонове за какво да си говорите, пък да не го знаете. Мои са китарите, баса, перкусиите, мандолината и хармониката. Ванката намачка барабаните, добави китари и пя яко. И написа текста. Преди да го изпее, разбира се (шегуф). След това миксира, мастерира и спретна клип. Три-в-едно, и се добро Хаирлия да е. Слушайте на воля, безплатно е. Ако ви хареса, ашколсун и тешшекюр едерим Ако не ви хареса, пак ашколсун и сполай за времето Злите езици твърдят че по някое си радио щяло да се чуе скоро, но ние не им вярваме. Важното е музика да има. И да сме здрави. И да сме повече зад китарите, и по-малко зад клавиатурите. Толкоз от мен. Старото куче Явор, а.к.а. Jabs Неписал от години, пък какво му стана 'неска, не знам. Умили се
  2. 13 points
    Новата ми метал машина. С големи благодарности на Коцето(KD Basses),че за пореден път ми уйдиса на акъла!😖 Body Material: Alder Fingerboard-Birdseye maple Neck Material: Neck-Thru-Body Quartersawn Maple Pickups: Seymour Duncan Distorsion set Gotoh floyd rose Gotoh tuners Scale Length: 25.5" Frets: 24 Jumbo Fret Thickness - 18 mm. (1st fret) ,20 mm. (12th fret) Radius 430 mm Scale Length: 648mm (25.50)
  3. 11 points
  4. 7 points
    Предвид, че нашият форум неусетно и незабелязано навърши 16 години, се поразтърсих и намерих историята на неговия генезис: http://forum.all.bg/showflat.php/Cat/0/Number/447794/page/0/fpart/1/vc/1 Спомних си и никове и имена на много хора, които като че ли отдавна не пишат. Хубаво време бяха две хиляди и малките години за българското интернет пространство. Не знам, дали защото бяхме младежчета или защото просто форумите са много по-плодотворна, вдъхновяваща и приятелска среда за водене на разговори, в сравнение със широко използваните сега социални мрежи.
  5. 7 points
    Още една точка от bucket list-a е изпълнена. Присъедини се поредния самурай, Ibanez Jem7vwh от 1995г. Китарата е позната и идва с златен хардуеър, но аз лично съм повече фен на версията с черен.
  6. 7 points
    Здравейте, Няма да кажа колеги, щото не мога да свиря Но записах уроци по китара миналата седмица и живот и здраве с труд и постоянство се надявам да си развия хобито, което винаги съм искал да имам и с години само отлагам. (Казвам хоби щото на 34 с full time job, повече от хоби няма как да е) Ta реших да се похваля какво си взех: ESP LTD EC-256 Black Satin.
  7. 7 points
    Честно казано, почти всеки от нас е минал през подобни абсолютно ненужни никому небивалици с безкрайните часове модифициране на доста компромисно звучащи тояги, тъй учтиво бълвани от социалистическите мебелни заводи, и продавани за доста сериозни за времето си суми пари, съвсем съизмерими със цената на доста приличен инструмент сега. Моите БГ китари, на които съм правил най-много модификации са: 1. Червена кремона с хъмбъкери - пребоядисване, рефрет, левелинг, ключове, пренавиване на адаптери сетъп, електроника. 2. Оранжев Пълдин - зебра - беше много слолучлива китара, в общи линии от класа на някоя индийска тояга тип Jackson 2000 и малките години (голям, удар, а...). Там имаше рефрет, навиване на нови адаптери, сетъп, смяна на електроника. Стана доста прилична. С изцяло черен хардуер, дори изглеждаше добре в своята оранжево - черна палитра. Единствената полза, която имам от тези занимавки е, че се научих да ремонтирам, боядисвам и (даже в един случай) правя китари. Също така покрай това ми занимание, си усъвършенствах значително познанията по електроника. Само че всички тези неща не са от никаква практическа полза за МУЗИКАТА, с каквато цел човек уж хваща китарата. За разлика от много хора, които с удоволствие ще си припомнят младините в най-малки детайли, аз като че ли не намирам особена романтика в хилядите изгубени часове в занимавки с глупости. Освен може би за материал за разкази на маса, всички тези преживелици едва ли стават за нещо друго. Във всеки случай, сега е много добре, че младежите имат възможност да си купят прилична китара и усилвател (или друго) без да изгубят няколко години в глупости вместо свирене. Така отрано разбират, дали ще станат музиканти или ще работят нещо друго, без 5-10 години да търсят идеалният звук, мислейки си, че им трябва по-хубава техника. Та така, това са моите 5 стотинки.
  8. 7 points
    Една бургийка , кавър на P. Gilbert. SCARIFIEEEED!!! https://streamable.com/vjpgby
  9. 6 points
    Едно измислено Експлорърче купих преди някой и друг месец. Всичкото електроника и железа беше в насипно състояние в една найлонка. Ужасно грозен златен хардуер и като бонус - супер кьопав. В резултат китарата не държеше строй, но пък свиреше учудващо добре. Затова реших да ѝ дам шанс в живота и я оборудвах с Gotoh бридж/тейлпийс и ключове, нови винтчета, жак, страп бутони, пуш-пуш потенциометър и едни noname (засега) адаптри, след което придоби следния вид: Марката е евтина и заради глупостите на Гибсън вече не правят такива модели. Материалите и изработката не са нещо особено, в никакъв случай не подсказват висок клас инструмент или безкомпромисен звук. Обаче явно нещо са уцелили в тази бройка, защото свири МНОГО добре. Само нъта остана да сменя и евентуално някой ден да я дам да ѝ сменят прагчетата, че тия са доста плоски отгоре вече...
  10. 6 points
  11. 6 points
  12. 6 points
    Спомени..,спомени! Драги членове на форума. Искам да съживя малко това виртуално място. Сещате ли за онзи миг от детството, юшеството или по- зрялата възраст когато хванахте първата китара? Нека да си припомни този момент, ентусиазма и желанието. Моята история. За мен всичко започна в далечните- 90те години на отминслия век. До този момент се наслаждавах на музиката само от магнетофоната лента на касетката. Имах скромна ( но важна ) колекция от записи на любими изпълнители , които посяха семената на дълготрайната ми авантюра с шест-струният инструмент. И така, нарамен с акустична китара взета на заем от съседи, лист хартия с графично обозначени акорди се впуснах в новото начинание. Няма да забравя магнетизма на привличане от инструмента, ключовете, звъненето на празни струни от първият допир с китарата. Каква романтика! Казвах си това е инструмента из зад магнетофонната лента и високоговорителите. Просто магия! Но! Какви болки в ръцете и пръстите след кратка репетиция. Какво усилие да науча лявата ръка и пръстите да стоят на позиция.Но мечтата да изсвиря правилно онези ноти като любимите китаристи бе по- силна от всичко на света. За жалост съседите си поискаха обратно акустичната Кремона, и така аз се озовах отново в компанията на касетофона. По неписаните закони на старата мъдрост “ всяко зло за добро”, няколко дни по -късно, един колега на баща ми предложи да стана за много дълго време настойник на неговата китара. Сдобих на заем се с акустична китара Орфей. Тази китара бе в много по-добро състояние от съседската Кремона. Интонирането беше по-сносно, прагчетата в по- ново систояние и магаре високо като Айфеловата кула. След няколко месеца като напреднал музикант :), се впуснах в първите лютиерски модификации на иструмента. Магарето бе заменено с ново изработено от мен.(обикновено парче дърво от Липа- изпилено и изшкурено от мен и върху него парче от ученическа линийка с прорези за стуните) Звученето не бе завидно, но китарата бе по- лесна за свирене. На мястото на трета струна поставих втора. Кой велик китарист свири соло на трета струна с намотки!? Аз крачех в мечтите си с най - великите музиканти! Дойде и момента на прозрението когато някой ми даде първите табулатури и книгата-учебник “ Аз рокясах” и приложената към нея касетка. До този момента разучаваха всичко по слух от записите на касетки. Сигурен съм че звукозаписните ленти за изтрити до безкрай от хилядите повторения, за да уловя онази скрита нота. Каква романтика! И така до днес в компанията на лоялната приятелка -китарата. Нещата са по- лесни сега. Инструмента е по- качествен и дава възможност за по-голям напредък, но спомена от първите стъпки остава незаменим. За съжаление тази китара Орфей не е в моята колекция и когато някои вещи се оставят безнадзорно се губят. Мола споделете вашите първи и незабравими стъпки с китарата в ръка. Сигурен съм че ще е интересно за вси. Поздрави Б
  13. 6 points
    Eдно от любимите ми спийд парчета с новата китара.
  14. 6 points
    То не е точно ново-ново, но от известно време събирам и сглобявам, и мисля, че съм готов с ето този педалборд, който освен че се получи супер компактен, успях да му наблъскам всички тип стандартни ефекти на които се кефя, и накрая един IR loader за свирене на слушалки или в ситуация без амп:
  15. 5 points
    Отдавна не съм влизал из форума и не съм се хвалил, сега като гледам от година.Сега с тези карантини остава повече време.Сдобих се с някои ефекти китаркa Ibanez RG470 copper и един MV3 amp.
  16. 5 points
    Всеки форум зависи от потребителите и съдържанието, което те публикуват и доколко то отговаря на интересите на другите му потребители. Модераторите следят за спазването на обявените правила и имат малко общо с това, дали дадено съдържание е интересно, съответно може да породи дискусия или не и още по-малко задължение да публикуват интересно за другите посетители съдържание, каквото и да значи това.
  17. 5 points
    Ами... идеята е сравнително проста, но е малко трудно да се обясни без схема... Схемата е: китара -> кабел -> амп -> кабинет. Винаги! Няма кутийки, няма ривърби, няма луупове, няма нищо - максимално къс и чист път на сигнала. За озвучаването и ефектите има: микрофон (или два) -> Самсон миксера -> РА. И в самия миксер (който има два стерео бъса за мониторинг/ефекти) е добавен TC G-Major 2 за хорус и дилей. В миксера е включен и TC G-System, който управлява МИДИ превключването и процесва сигнала от пиезо изхода (за акустичен звук). За две по-хахави бленди (с Уа, Уами) магнитно-адаптерния сигнал се пренасочва първо през G-System, тъй като няма как да звучат добре при паралелен процесинг (в тия пресети пиезото е спряно). За превключването на китарните сигнали към ампове/процове имам тру байпас суичинг система (само релета и жакове) с 2 входа и 2 изхода + лууп, която по принцип е моя разработка, но Никифена ми даде ценни съвети във финалната фаза и реално пак помогна доста. Системата пуска към централното: Моно директен китарен сигнал; Стерео ефектиран китарен сигнал (само ефектите); Стерео пиезо сигнал с ефекти. Към централното отиват две жици. На репетиция не ми трябва директния сигнал, така че той се намаля от единия потенциометър. За конц - усилва се колкото е нужно. Стерео сигналите са си общо взето същите и в двете ситуации. Носи се 212 кабинет, лампов амп, 4U rack, G-System педалиерата, китара. Не е малко, но не е и нещо кооой знае какво, особено в сравнение с носенето на дръмсет. Досега за миксер използвах Фокусрайт аудио интерфейс, но нямаше как да се монтира удобно. А и сега ще избегна аналогово-цифрови и обратни конвертирания на основния сигнал! Също така сега не би трябвало да има фазови проблеми ако добавя малко от директния сигнал в микса при солова бленда (сега се чува малко фейзнато заради конверторите). Edit: Добавям снимка.
  18. 5 points
    Дойде време да се похваля с новата (стара) мотичка. Burny Les Paul Custom John Sykes, която взех от колегата jim. Китарата претърпя лека реставрация, долу можете да видите снимки преди/след. Пребоядисването е направено от Vandell Guitars. По хардуера са сменени само шайбите на ключовете и няколко болтчета, всичко друго е оригинално - добре почистено. Адаптерите са SD JB & 59. Sent from my iPhone using Tapatalk
  19. 5 points
  20. 5 points
    От Wikipedia, по истински случай: "През соца high-end дърва за огрев са били продавани оформени като различни музикални инструменти."
  21. 5 points
    При мен е доста прозаично, по-големият ми брат започна да свири на китара в гимназията, и аз нали да не остана по-назад, му налазвах китарите, и в някакъв момент започнах и аз уроци при учителят по китара в местното читалище. Тъй като ме беше ударило вдъхновение лятото, когато читалището беше във ваканция а уроците започваха септември, ми предложиха да се присъединя към читалищната банда, която си търсеше китарист. Това ми се стори много яко като идея, само че не отчетох факта че не мога да свиря, та набързо ме смениха - на третата репецития се появих и имаше друго момче китарист. Можеше да предупредят де, ама да сме живи и здрави Та ходих две години на уроци по класическа китара, след което се сдобих с една кремона (тая с двата хъмбъкъра с двата рога - както Musicman казва по-горе, прилича малко на Гибсън ЕС) и едно малко комбо Park за да свиря Сабат и Пърпъл вместо Фердинандо Карули и Мауро Джулиани. На китарата се свиреше супер трудно, беше фалшива, единият адаптер беше с двете намотки дефазирани една спрямо друга (социнженермаш кодапрайш), половината потове не работеха, другата половина шумяха, ключовете изпускаха, от ръбатия полу-ръждясал струнник дясната ми ръка беше винаги раздрана и разранена, и честно казано нямам представа как това нещо не ме отказа от музиката. Тука съм съгласен с Евтим - макар и да се пръскаш по шевовете от ентусиазъм, занимавката със соц китари и други такива недоразумения е просто една черна дупка за време и усилия. После от Дими Налбантов си купих моднат Пълдин със сменен гриф, мисля че беше правен от Пламен Атанасов от Пловдив, и това ме изстреля директно десет нива нагоре защото китарата ми вече можеше да свири и нефалшиво (за разлика от мене, аз това още си го мога). След това я домоднахме заедно с Евтим от форума, като той смени праговете, турихме два хъмбъкъра от една Yamaha, сменихме ключовете и струнника - съвсем заприлича на истински инструмент! После я продадох, заедно с почти всичките си ефекти дотогава, за да си взема Fender Strat, на който свиря и сега. Нормална китара, деба. През всичкото това по-горе като цяло съм минал с една и съща банда от Стара Загора. Заедно с всичките яки спомени за 10 и нагоре години свирене с тях, и всичките истории които се натрупаха, се сдобих и с едни от най-добрите си и близки приятели, макар и вече да не свирим заедно. К'во повече да искаш
  22. 5 points
    Набързо да документираме последната конструкция. Признавам си, че ме домързя да пробивам шасита и да правя платки, да набивам айлети, като всеки път, затова поръчах изключително удобни такива от един фен . Усилвателят е ala Dumble ODS, във вариация 2nd gen hybrid, което общо взето означава (условно) 2 генерация на ODS със захранване от следващите генерации и още няколко промени. Детайлите, както се казва, биха били съществени за някой "детайлен" фен - ако е интересно, ще донапиша Чист и драйв канал, релета за превключване - включително на т.нар. PAB (preamp boost) & FET boost (което е общо взето FET буустер, който може да се включи на входа и звучи доста доста добре). Крайни лампи - 4 х 6L6GC Предусилвателни - 2 х 12АХ7, 1 х 12АТ7 Отделно усилване на чистия и драйв канала (тук още малко ще помисля, дали да не го преустроя с един Master vol. ) Стандартно туикване на стойности тук таме, докато ми хареса. Звуци. Всички китари (ритъм, соло) са през усилвателя. Първият запис е с тип Les Paul Special DC с P90 китара, вторият е с Телекастър. https://soundcloud.com/synchu/a-may-od2ndgen https://soundcloud.com/synchu/a-july-faith-v1
  23. 5 points
    Надявам се да не прозвучи грубо, но ако на музиката гледаш като на “работа” още отсега като начинаещ, значи няма смисъл. Музиката е магия, тя е нещо, което те удря в главата и сърцето, и го правиш, защото е смисълът на живота ти. А понякога дори може да ти донесе и пари. Може и да не донесе. Но не става на 21 да се чудиш каква работа да си намериш и да се спреш на музиката. Това е супер наивно, чак се учудвам, че въобще го обсъждаме.
  24. 5 points
    АС само да питам, на баса откъде му се сипва масло...че инак ще прегрее...:)
  25. 5 points
    Така, прегледах темата, и макар и на вече 4 години бих желал да споделя своят know-how, като ще се опитам да избегна нещата, които вече са споменати. Правилен подбор на VST библиотека - Ако търсим звученето на Тото, аз бих подбрал комплект, който Simon Philips би използвал (или Jeff Porcaro, зависи за кой период говорим). За EZdrummer конкретно смятам, че най-близо до Toto звучи KIT 3 Yamaha 9000 от базовия Modern Kit. Разгледай го. В скромните си опит съм ползвал различни библиотеки, но тези които са ми харесали най-много са Naughty Seals Audio Perfect Drums и EzDrummer. Хвърли едно око на тази библиотека, може да ти представлява интерес. Изучаване на MIDI pack, записан от любим барабанист - В случая, бих потърсил такъв на Simon/Jeff. Най-добрият начин да започнем да пишем добре звучащи MIDI съобщения е като изучим тези на майсторите. Подходящ sound на kit-pieces и на целият комплект - EZdrummer има някакъв вграден processing, но той е крайно недостатъчен за завършена продукция - същото важи и за Perfect Drums. Винаги ми се налага да правя parallel compression на целият комплект за обем, high-frequency excitement, защото и на двете библиотеки чинелите и като цяло комплекта звучaт мътнo, Sub Low Generator за касата, на отделен канал, иначе звучи вяло на фона на целия микс, както и да режа ниски в Room и Overhead микрофоните, за да не интерферират с този на касата. Барабанчетата също обикновено са мътни и без дефиниця, така че там слагам допълнително eq, saturation и малко harmonic excitement, както и transient designer за да излезнат напред. Целият комплект го третирам с tape saturation за кохезия и обем и limiter с някакъв цвят, бавна атака и бърз рилийз, за да не изпъкват случайни hit-ове. Избягвам компресията - ако имам такава, тя или е паралелна за целият drum buss или единствено на соло барабана, с цел да подчертая удара. Идеята е максимално да запазя динамиката. Тук нещата отново зависят от конкретната песен. Динамика в смесването - обикновено по време на куплетите Reverb-а и Room Mic-а винаги са ми по-тихи отколкото на припева. Това го постигам с автоматизация на каналите в DAW. Понякога даже имам три отделни автоматзации на volume на канала на reverb и room, при по-сложен аранжимент, например: -3 dB за куплет (тих пасаж) -1.5 dB за бридж (средно силен пасаж) 0 db за припев (силен пасаж) Доста често правя и автоматизация на целият drum buss. Почти винаги припевите ми са "глобално" с поне 1 dB по-силни от останалите части. По този начин създавам илюзията, че барабаниста удря по-силно. Разбира се тези стойности са напълно ориентиравачни и зависят от конкретната песен. Динамика в силата и timing-а на хитовете - Аз използвам Reaper за DAW и там има приятен randomizer на целият пасаж от миди ноти, с който може да се постигне сравнително добра произволност на събитията. После донастройвам ръчно на вкус, ако има hit-ове, които стърчат като сила на удара или като timing. Ръчно edit-ване на drum roll-овете - обикновено този пасаж почти никога не ми се е получавал с автоматични функции Добър външен reverb - Вграденият никога не ми е харесвал. В момента конкретно съм фен на серията на TRacks 5, като изпращам сигнала към него на parallel bus. "Да не се вманиачаваме" - това е може би любимото ми правило, защото в един момент осъзнавам, че колкото и чалъми и врътки да приложа още върху трака, съм достигнал limit-а на възможностите на библиотеката, както и собствените си такива. Както казват мъдрите люде - "Sh*t in, sh*t out". В случаи като този ми става ясно, че или трябва да upgrade-на към Superior Drummer/Steven Slate etc. или да платя за професионален запис от човек. И двете за момента са непостижими, поради финансови прични, затова продължавам със самообучението.
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.