Jump to content
Българският форум за музиканти

synchu

VIP listed
  • Posts

    5630
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    120

synchu last won the day on January 18

synchu had the most liked content!

1 Follower

About synchu

  • Birthday 12/12/1976

Previous Fields

  • Инструмент
    Не свиря-само зяпам тук:D

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.soundcloud.com/synchu
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ...от гората
  • Interests
    АД.

Recent Profile Visitors

3441 profile views

synchu's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

2.4k

Reputation

  1. При крайните лампи специално - не е да не стане нищо, защото при големи разлики & fixed bias, двутактов усилвател (push-pull, каквато е тази реализация на Балев): 1. Усилването на полувълните ще е различно и при съществени разлики просто не звучи добре. 2. При липса на внимание от сменящия лампите (и не само) и измерване на ток на покой (при двойка лампи) на, да кажем лампата с по-ниска емисия и вкарването и в параметри, ако другата се различава с 7-8-9мА (което е съвсем възможно) - съвсем спокойно излизаме от параметрите (които при днешното производство изглежда ги целят с микроскоп, за разлика от старите дуракоустойчиви такива) и много бързо (в рамките на минути) е възможно лампата да дефектира и да отнесе със себе си освен някой друг резистор, така и изходния траф. Освен по-странни, дребни проблеми като разни осцилации, red plating (който да кажем води до по-бързото износване).... туй разбира се всичко е базирано на емпиричен опит (слава Богу без щети по изходни трафове до момента) Ако има нужда от смяна на лампите - ще се усети. И е добре да се сменят от специалист и да се купуват от сигурни източници. Така че, мачнати лампи от сигурни източници - струва си.
  2. Абе Респромът си е боклук TIDAL е стрийминг услуга с високо качество, като специално за оперна музика - мисля, че ще се намери със сигурност. За другите стилове по-скоро не съм сигурен, макар че не би било невероятно да кажем да има и сръбска музика. За съжаление дигитализацията и разпространението на народна музика, особено по-стара, не е толкова добро (но да кажем има някои изпълнения на Валя Балканска, предполагам и други).
  3. Това зависи от много параметри - при малко разминаване не е проблем (2-3-4 мА). При по-голямо е проблем - първо за звука, за самите лампи, за изходен трансформатор и т.н.
  4. To точно това е процеса на мачване - мерят се параметрите (в повечето случаи както Евтим написа) и се подбират лампите по двойки, квартети, секстети и т.н. - само че това изисква време и струва някой друг лев отгоре Няма никаква аудиофилщина тук Просто (повечето) реализации на лампови китарни усилватели (и много хай фай такива) изискват мачнати двойки, квартети и т.н.
  5. Веднъж годишно - ако свириш всеки (ама всеки) ден по 13-14 часа и здраво го усилваш. Руските 6p3s (с ЕВ индикатор след надписа) са с експлоатационен срок 5000 часа. Айде да кажем в ламповите усилватели китарни волтажите не са по спецификация - та хайде нека да са наполовина. Всичко зависи от това колко често и как се използва. Не - предусилвателните не се сменят комплект и се сменят много по-рядко - 4 - 5- 10 - 20 години (освен ако не искаш да експериментираш със звука) Зависи колко се използва отново, къде се намира във веригата и т.н. Ще усетиш, ако имат нужда от смяна.
  6. В пъти не са по-скъпи - просто трябва да се вземе двойка - сходни са цените на единичните по две - с някакви левчета отгоре са. Има и от руските (6P3S e номерацията и е по-скоро аналог на 5881 и определени модели 6L6 - но не на 6L6GC например) мачнати двойки из eBay. И лампите, които търсиш са по-скоро 5881 - отделен е въпросът, че смяната трябва да я направи специалист, защото новите лампи трябва да се "настроят", най-просто казано. Само с една крайна лампа да смениш - няма да стане. Отделен е въпросът, че трябва да свириш наистина много и доста силно, за да се наложи скоро смяна. То не е като автомобилно масло - караш, не караш - сменяш след година
  7. Те ако са със същите параметри ще са мачнати За какъв усилвател става въпрос?
  8. Май сте прави за двата изхода, но проверка трябва в случай, че това е избора (Balanced варианта между другото е с - на думи - най-добрия DAC чип - но цялостното представяне зависи от още около 1000 неща), защото ми се е случвало с китайския брат да има объркване точно на тази тема. Ако трябва да бъда максимално откровен, според мен цялата ситуация е овъркил ако основния източник е Youtube, но в крайна сметка, моята гледна точка винаги е, че всеки има правото да си харчи парите както му харесва и го кара да се чувства добре
  9. Балансираният модел е с балансиран изход за слушалки и НЯМА да работи със стандартни такива (т.е. HD560/600).
  10. Хубавото е, че цифрите отговарят на реалността, и освен това се транслират в добро представяне. Аз прекарах доста време на тематиката, мога да кажа че съм средно капризен на темата и да кажем разполагам с някаква прилична звукозаписна техника и 4-5 модела нелоши слушалки. Включително и RME MF2, на което използвам слушалковия усилвател при записи/продукция. За слушане на музика това е по-добро. Освен, ако не се хвърлиш на RME DAC FS Pro, където прескачаме няколко категории. То има и други в още "по-" категории Както се казва - не настоявам, просто споделям преживявания
  11. Абе - цял аудио интерфейс за едни слушалки. Аз отново вмъквам препоръката за E1da 9038D, което е DAC + Amp и звучи повече от прилично има достатъчно ревюта и дискусии из нета и консистентно се нарежда в топ позициите. Вероятно има защо.
  12. За какъв тип музика става въпрос? Това с "без да преобладава, която и да е от честотите" в музикално отношение не е - как да кажем - оптимално изживяване Въпросът е балансът да е оптимален. Конфигурацията, която аз използвам (извън музикалната продукция, където това, което се търси е доста по-различно, и където всъщност от известно време използвам предимно Yamaha, вместо буквално изтърканите ми от употреба с многoкратно сменяни падове Beyerdynamic ) са слушалки Ultrasone Pro 750i, които са прилични относително среден клас слушалки и Linsoul E1DA 9038D USB Headphone Amp DAC + HPA with 3.5 mm Jack, който (и компанията) получават сравнително много високи оценки. Посочвам пълното наименование, тъй като Linsoul/E1DA имат всякакви разновидности Amp+DAC конфигурации, вкл. с балансирани изходи (които изискват съответните слушалки) и какво ли още не - и относително лесно може да се обърка неособено запознат потребител. Използвам преди всичко TIDAL (където е наличен @Tidal master quality) и мога да кажа, че за ежедневно слушане на музика съм повече от доволен. Мога да кажа, че слушам изключително широк диапазон стилове, но да кажем днес преминавам през каталога на Eva Cassidy и се радвам на чудесната динамика, разположение на инструментите, истинското пеене, скърцането на китарните струни, високата атака на компресора - абе въобще прекрасно изпълнена и записана истинска музика в контраст на 90% от Грами номинациите тази година.... Sonarworks (или както се ребрандираха SoundID Reference) използвам в музикалната продукция и най-вече за корекция на мониторните колони - за слушане на музика - смятам, че Ultrasone + E1DA се справят много (по) добре самостоятелно като звукова картина. И още нещо - (за съжаление) така е много трудно да се избират слушалки - най-добре е да могат да се слушат - не да се чуят - а да се слушат - ден/два/три : ). Чуването би било полезно при съществен опит - защото освен музикалните качества, слушането не трябва да уморява (например - това, което понякога се оценява като детайл, всъщност е преекспониране на високи честоти при някои производители/модели - което специално на мен ми е натоварващо и направо неприятно) и съвсем не на последно място - трябва да са удобни - с едни 10-15 минути всичко това трудно се оценя.
  13. Може - според Collings, Ryan, Petros, Olson, Larivee, Beneteau, McIlroy и доста други - имат значение и аз със своя скромен опит съм по-скоро склонен да се присъединя към тях. Мнения всякакви - но "старите майстори лютиери" е твърде общо и събирателно - при положение, че не можем да кажем, че всички са на това мнение, или че акустичните китари са най-вече от "класически" тип.
  14. Отдавна Kingsley Amplifiers са така да се каже в полезрението, не само защото звучат чудесно, но и собственика, основният дизайнер (и в началото производител) на усилвателите и ефектите, Саймън Джарет е прекрасен китарист. Слушането и гледането на демо видеата му е абсолютно музикално удоволствие - не само като звук Отдавна съм хвърлил поглед не толкова на усилвателите, които макар и чудесно тунинговани дизайни, под една или друга форма притежавам, а по-скоро на ефектите, които са компактна (доколкото е възможно за лампови такива) форма и наистина звучат чудесно. Мога да кажа, че съм пробвал немалко лампови ефекти и относително малко са ме впечатлявали, като да кажем съм и направил няколко. Та исках да се сдобия с някой от неговите лампови драйвове, но първо списъка на чакащите е между 10 и 12 месеца и второ цената заедно с транспорта и съответните данъци от Канада става твърде висока. Та реших да си сглобя набързо (макар че реално не беше толкова "бързо" ) един Kingsley Page Boost (v2) (повечето от останалите му драйвове са тунинговани варианти с едно или няколко JFET стъпала отпред). Няколко интересни елемента: - пълноценно захранване (@250 волта) на анода на използваната 12AX7/ECC83 лампа - чудесна настройка на тона, като динамика и честотни характеристики на иначе абсолютно стандартното лампово изпълнение - дяволът както винаги е в детайлите Ефектът разполага с регулации за Gain, Volume & Tone, както и Low Cut (по същество mid/low корекция на coupling кондензатора след първото стъпало) & Hi Cut (отново интересно решение с повдигане на реализирания с кондензатор low pass filter на Volume контрола - който характерно за всички ефекти от типа е един потенциометър на изхода). Още не се е сдобил с окончателни надписи/графики (което при моята скорост може да остане за внуците), но ето няколко снимки и звуци (всички звуци са през педала, с регулиране на драйва от Volume-a на китарата - Tele Nashville тип, Gain-a e към 14:00 часа, останалите са на 12:00 усилвателят е тип Fender 5B3/6 с чист основен тон, със сърдечни благодарности на @Baby Thomas за живите барабани, които безобразно съм "нацепил" - но ще стигна и до цялото тия дни много дават - факт !!! ) И звук: synchu · January Of Lack
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.