Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 07/30/25 във всички области
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Фалшивото си е фалшиво, без значение на какво го слушаш и поне за мен е все тая на какъв говорител ще го чуя. Виж за останалото от целия процес на изработването на песен, мониторните колони в добро акустически обработено помещение са си задължителни...а понякога и чифт хубави слушалки е добре да имаш подръка.1 point
-
Присетих се и за тази темичка, има интересни отправни точки.1 point
-
Разцепих темата да драскаме на воля. И тоя Уес Борланд от Лимп Бизкит и той е по горе-долу същата схема - само че Diezel амп и Roland Jazz Chorus. Иначе от другите, които смесват ампове и са по-лекички са Ноел Галахър от Оейзис и Диън Де Лео от STP. Готино звучат и двата според мен, въпрос на вкус.1 point
-
Най-якото е, че не ги правите 1:1, ами си ги правите във ваш вариант, за което печелите моите адмирации. Много добре се получава.1 point
-
Благодаря за поздрава! Много ми харесват както изпълнението, така и идеята да правите подобни неща. Аз дори не съм бил роден, когато тази песен е била изпълнена за първи път 🙂 Бих препоръчал само да смените фона, на който снимате – изберете някоя едноцветна стена, без или с малко странични предмети. Предвид епохата на тези парчета, можете да използвате черно-бяло видео. Сложете поне 2-3 телефона, които снимат от различни ъгли и после комбинирайте видеото. Все още се намират и ретро дрехи – костюми и др. И най-важното – не спирайте, поне докато не изкарате всички парчета на Бийтълс :-)1 point
-
1 point
-
@Продуцент си беше поръчал And I Love Her, воала. Имаме гост музикант - Никола Данев на флейта. Надяваме се, да ви хареса!1 point
-
Здравейте! Направихме още две видеа със Шошката на две песни на Бийтълс. Приятно слушане!1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ще пусна поредната хахава тема, но поне веселба да има... Става дума за китарна система с отделни усилватели за "чист" китарен звук и такъв с ефекти, както и управлението им с цел постигане на възможно най-голямо удобство при смяна на пресети. Подобни ригове имат светила като Steve Morse, Brian May, Andy Timmons и вероятно и много други. Заниманията ми в тази насока е продиктувана чисто и просто от любопитство и интерес към материята и няма нищо общо с необходимостта и/или лесното ѝ или евтино построяване. Спрял съм се на 4 варианта, за които съм приготвил и схеми за по-добра прегледност. Ще отчетем и основните вреди/ползи от всяка от тях в категориите: По-добър/ясен звук; По-лесно нагласяне/управление на нивата; Допълнително модифициране на наличната техника; Сложност за "сглобяване" при носене на концерт; Тегло на всички части на системата; Допълнителни главоболия за озвучителя. Основният критерий, разбира се, е по-добър звук. Доста често това е водеща сила при построяването на ригове, като често се пренебрегват всички други параметри. На схемите по-долу с червено е изобразен аудио сигнала, а със синьо - управлението чрез МИДИ (или реле-контролирани жакове). Двата кабинета могат да бъдат и един стерео такъв (212 с превключване от жаковете на входа му). За опростяване не съм включил пиезо частта, която се състои от още един ефект процесор със стерео изход към РА и отново управление чрез МИДИ. Там няма и какво толкова да се мисли, а и не се засяга "нормалната" китарна част. Първият вариант е следния: Тук имаме разделяне на китарния сигнал през МИДИ управляем А/В бокс към преамп входовете на двата усилвателя + едновременното рутиране на съответния ФХ Сенд към моно входа на ефект процесора. След това от изхода на проца се пуска стерео процеснатия сигнал (оригинален + ефект) към двете крайни стъпала на амповете. Всеки си има кабинет и микрофон. Това реално не е Dry/Wet, а някаква що-годе стандартна стерео система. Тук предимство е възможността да се използват пълноценно ефектите EQ/Compressor/Tremolo/Whammy/Wah. Звук - тук няма подобрение на звука спрямо стандартните схеми на свързване, файдата е, че всичко е стерео и има "обем" и "ширина"; Нива - мисля, че може да се постигне идеален баланс на нивата, тъй като всичко минава през проца, който има доста добри възможности; Модификации - в моя случай трябва да се добави ФХ Лууп на "чистия" усилвател, тъй като той фабрично няма такъв; Сложност - сравнително просто (то при всички варианти няма просто ); Тегло - няма какво толкова допълнително да се носи; Озвучаване - два микрофона, които могат да са си включени в системата, че озвучителя я има два, я не. Вторият вариант е: Тук имаме типичен Dry/Wet, при който след китарата сигналът се превключва към съответния амп през МИДИ управляем А/В бокс. От ФХ Лууп изхода се взема сигнал за ефект процесора, в който директният сигнал е изключен (Kill Dry On!). Така на изхода на проца има само ефекта (без "основния" сигнал), който се подава към отделно крайно стъпало и кабинет, служещи за просвирване само на ривърб/дилей/хорус/етц. Предимството е, че не се използват ФХ Лууповете (Amp 1 FX Loop Send не прекъсва веригата вътре!), но пък трябва да се включат/носят още един амп/кабинет. Тъй като това е само за ефектите може да бъде и някакво транзисторно комбо или само крайно стъпало + някаква колона. Звук - тук звукът би трябвало да бъде по-добър, тъй като основният сигнал не се "омазва" сигнала в луупове и А/Д/А конвертори; Нива - по-трудно от вариант 1, но с педалите на МИДИ контролера съм нагласил контрол над изходното ниво и количеството ефект (което при Kill Dry On е почти едно и също); Модификации - не се налагат; Сложност - определено по-висока; Тегло - допълнително мъкнене на поне едно комбо усилвателче. Ако се търси стерео за ефектите - два ; Озвучаване - по-сложно, тъй като иска още 1 или 2 майка освен "стандартните" за двата основни кабинета/говорители. Третият вариант е вариация на горния: Тук вместо да се използва Amp 1 FX Loop Send сигналът се взема от т.нар. Slave Out изход на активния амп. Като допълнителна работа се изисква добавянето на такъв изход на поне единия усилвател, което не е голяма философия, тъй като включва инсталирането на два резистора и изходен жак. Предимството е, че вече може напълно да се елиминира наличието на FX Loop и в Амп 2! При горния вариант той е изискване, за да може се пусне сигнал към проца. При желание може да се добави Slave Out и на другия амп плюс втори А/В бокс, което да позволи добавянето на ефекти и при активен Амп 1. Звук - тук звукът би трябвало да е още по-добър, тъй като могат напълно да се елиминират лууповете; Нива - като при Вариант 2; Модификации - добавяне на Slave Out; Сложност - като при Вариант 2; Тегло - като Вариант 2; Озвучаване - като Вариант 2. Четвърти вариант: Тук нещата са малко по-различни. Имаме елементарно разделяне на сигнала след китарата, както и при другите варианти. Усилвателите нямат луупове и Slave Out (последният всъщност не прецаква основния сигнал по никакъв начин), сигналът за ефект процесора се пуска от два китарни микрофона, намиращи се пред всеки кабинет/говорител. Влиза на два канала в аудио интерфейс без компютър (реално може да се използва и малък миксер), откъдето сигналът се рутира през S/PDIF към проца и ефектирания сигнал се връща по същия начин обратно в интерфейса. Там става смесването на оригиналния и ефектирания сигнал - общо 4 трака + невключените в схемата два канала от пиезо веригата. Към озвучителя се пускат само два кабела със стерео звук, включващ смесените 6 трака (чист и мръсен Dry, стерео ефектиран, стерео сигнала от пиезото). Звук - мисля, че това е варианта с възможно най-добър звук, макар че докато не се пробва не се знае точно; Нива - тук има лек недостатък при използването на аудио интерфейса (поне моя Фокусрайт) - няма как в полеви условия да се регулират перфектно нивата на чистите и ефектираните сигнали. Но с предварителни измервания и проби или използването на iPad+Auria може да се постигне добър резултат; Модификации - не се налагат; Сложност - не е идеално мързеливо, тъй като иска задължително два микрофона, но доста по-добре от варианти 2 и 3; Тегло - мъкнене на аудио интерфейс в повече + два майка с кабелите; Озвучаване - сравнително лесно, но е невъзможно озвучителят да прави каквито и да е корекции (поне според помещението). Кратко обобщение мога да направя с крилатата фраза "Хора без работа", но все пак ако някой има интерес в тази насока и особено ако има личен практически опит с тази или подобни схеми - нека сподели впечатления или поне теоретични мисли по темата.1 point
-
Зависи от схемата. Има начини, по които да се направи безопасно и самата процедура не е никаква тайна.1 point
-
Поздрави за победата! Не съм слушал микса, но сега видях темата и супер много се радвам. Всъщност това не е първата награда за българин в такъв конкурс - преди време в конкурс на puremix.net спечели наше момче - Данчо от Варна, drumvarna май беше тук във форума, а Янко от Лора, Amoric, няколко пъти печели конкурси на indaba.com, всичките с над 6-700 микса от цял свят. Но това тук си е определено много....над 2500, тъй че суперлативите са абсолютно заслужени! Определено барабанистите се налагат като миксъри в статистически план. Поздрави още веднъж!1 point
-
^ Аз лично фалшивото го чувам по-лесно на говорител, отколкото на слушалки, не знам защо ...0 points