Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      28

    • Мнения

      6071


  2. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      22

    • Мнения

      314


  3. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      22

    • Мнения

      1151


  4. разбойник

    разбойник

    VIP listed


    • Points

      19

    • Мнения

      2086


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 04/14/24 във всички области

  1. Вижте какво си купих от музикалната работилница: Овърдрайв преамп. Фирмата е българска - Kyro, аз за първи път ги чувам, ама съм впечатлен. Имаше стачка за тестове, хората бяха много любезни и обясниха на всички присъстващи каквото ги интересува. Аз тествах този преамп и ми хареса, накрая като казаха, че е на промоция 150 кинта, веднага взех един Оказа се последния, явно са впечатлили и други хора преди мен. Още не съм го пуснал при мен, взех го на база това, което тествах там, но за възможностите, които предлага цената си я бива.
    11 points
  2. Ако не беше svet.k, щях да кажа, че в този форум само мен ме тресе GAS-a. Взех си ей този звяр да не кажат после Цецо и Никсъна, че нямам лампи Звучи убийствено, има два канала, които имат по два режима и реално стават четири. Има повече гейн от колкото е разрешено. Страхотен амп, само че не е възможно да се свири на повече от 1-2 ако искаш да не ти паднат прозорците. И това на 10W. Хубавото е че звучи добре и на "ниски" нива. Даже има и load box вграден.
    6 points
  3. Извънземната ни бригада издаде албум с десет песни. Всичко е направено в най-добрите традиции на Do It Yourself практиките - музика, аранжимент, запис, смесване. Може и по-добре - учим се, следващата продукция се надявам да е на по-високо ниво. Единствено за мастеринга избрахме външен изпълнител (https://www.trakworx.com/) и честно казано сме доста доволни от резултата Албумът в YouTube: https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lyewn7e7xuri12njdRJEvB3Hzs2oSwLgo Албумът в Spotify: https://open.spotify.com/album/0OuWYPPJQVu3yAokUaUzsP?si=qOJTemqeQ7KZtzDo7JPvxA Ако някой има предпочитание за друга стрийминг платформа за слушане (Tidal, Deezer, Apple Music, Pandora, Amazon и др.) може да избере от този линк: https://linktr.ee/aliensinsearch Много бих се радвал ако ви хареса, но дори и да не е така пишете коментари - интересно ще бъде да чуем мнения
    5 points
  4. Яко, че съм бил причина да попаднеш на нова интересна банда. Иначе - 1, 2 или 5 адаптера не е от кой знае какво значение. Инструментите се делят на хубави и от другия вид, а конкретното звучене и опции са в графа персонални нужди - въпрос на вкус. И Fender Precision е с един адаптер и няма оплаквания
    3 points
  5. Ако свети "голямата" сива плоча (анода) тогава е проблем - и даже и да работи - със сигурност трябва да се пипне. Ако свети горната част на лампата (над втората плоча и е леко опушено там - не е проблем, освен ако не започне да свети "синьо"). Такова нещо като "биаснати" лампи няма. Има съгласувани (matched) лампи, които при подаване на едно и също преднапрежение (bias) и анодно напрежение (plate voltage и съответно напрежение на втората решетка - screen grid), отделят еднакъв (или много близък) ток в покой (т.е. няма подаден сигнал на първата решетка - или grid). Ламповата техника в сравнение със съвременната транзисторна, за цифрова да не говорим - е изключително прощаваща за всякакви отклонения - самите лампи работят в много широки граници (по спецификации), за останалите компоненти в ламповите усилватели да не говорим (повечето електролитни кондензатори са с толеранс +/- 20%, резисторите +/- 10% и т.н.). Смяната на лампи, в зависимост от конкретния усилвател, сменящия лампите и самите лампи, може да е елементарна, може и да не е толкова елементарна процедура.
    3 points
  6. Ако Дейв Фрийдман я е свършил тази работа и е направил колона, която комбинира точно тези два говорителя - предлагам да не го мислим толкова много дали комбинацията е добра
    3 points
  7. Няма да свирят различно силно (принципно). Мощността на говорителя определя при каква подадена мощност ще "цъфне" намотката, а не колко силно ще свири. Последното зависи от чувствителността му (примемрно 100db/w/m) и от позицията му в озвучителното тяло (горе/долу на вертикален каб като този на снимката). Така че 25W говорител няма да се чува по-слабо от 60W (при еднакви други параметри). В случая, понеже двата говорителя са 16 ома, сигналът (в моно режим) ще се разделя равномерно към двата говорителя. Като подадеш 25 вата - по-слабият ще гръмне (условно казано, могат да имат запас). Така че това ти е максималната мощност на колоната. Ако усилвателят е транзисторен тогава мощността му се влияе от импеданса на товара, така че в моно режим може и да не пуска такава мощност. Щом е 40W предполагам, че е лампов, но да кажа. BTW, за мен "стерео" кабинетите са нещо безполезно. Нито дава някаква стерео картина ако пуснеш такъв сигнал (нямаш растояние между говорителите, за да има ефект), нито звучи добре с два усилвателя, които да редуваш с някаква суичинг система (реално все едно имаш два 112, звучи ялово). Даже е по-зле. Евентуално може би да има някаква файда ако пускаш едновременно сигнал от два ампа едновременно и избегнеш проблемите с напасването на нивата, ground loops, дефазиране. Но това се ползва от сигурно 0.5% от хората.
    3 points
  8. Тук използвам плъгин EZ Keys на Toontrack.
    2 points
  9. Тук показвам част от звуците, които си изтеглих... За съжаление нито компютърът, нито звуковата ми карта са на необходимото ниво, за да звучи перфеткно, но понякога пробвайки различни звуци, се "раждат" нови идеи и вдъхновения. Основно звуците са на Arturia и Roland. Използвам reaper като софтуер.
    2 points
  10. Нищо ограничаващо няма. И моето KD е с един хъмбъкер и цепи мрака. Сложих си цъкалка за паралел/сериал, както и за сингъл режим, има и цъкалка за активен/пасивен режим. Бая нещо може да се изсвири, само да може човек. В случая този няма преамп, но можеш да си сложиш един пуш-пул пот за сериен/паралелен режим (ако не са им досвидяли жиците).
    2 points
  11. @Koobenot Само донякъде - все пак е запис и сме търсили определена атмосфера за всяка песен. Например комбинации от ревереберации и ефекти, които няма как да възпроизведем на живо. Според мен за тракинг е задължително да се използват качествени компоненти. В следващите фази има достатъчно прилични софтуерни решения, но за да имаш добре записан материал са нужни добри микрофони и качествени предусилватели (изобщо не отварям темата за акустиката на помещението - супер важен компонент, но не е тук мястото за обсъждане ). Преди време се бяхме събрали с няколко приятели за тест - сравнявахме два предусилвателя реплики на Нийв 1073 на различни марки със софтуерната симулация на UA на същия преамп. Резултатите бяха покъртително ясни и в полза на хардуера. При сравнение на други компоненти (Roland Dimension D и др. периферия) също имаше разлика, но не толкова фрапираща.
    2 points
  12. @Koobenot Оборудването е далеч от маниашко. Но ако искаш резултат, който да напомня на групите, които харесваш е логично да се опиташ да използваш подобни подходи и оборудване. Няма нужда да откриваме топлата вода Относно другата тема, която си повдигнал: Когато запишеш сигнал, който ти харесва като звук нещата сa доста по-лесни - не търсиш как да го оцветиш и какво да му причиниш, за да започне да звучи, а го обработваш само с цел да си намери мястото в микса. Т.е. стремежът е да записваме цветно и с максимално добър резултат, а после обработваме нежно И песните звучат по-добре - проверено. Китаристът ни е фен на подхода с повече плъгини (именно с аргумента за повече гъвкавост), но вече също е съгласен, че постигаме по-добър звук с използване на повече хардуер. Всички знаем, че има хора, които могат да запишат чиста китара с DI и после в парчето да ти счупят главата със звук на драйв, но ние не сме тези хора. Накратко - като изключим цената и нуждата от поддръжка за мен хардуерът има доста предимства. Тъй като не сме комерсиално студио проблемът с recall и по-малка гъвкавост (майна, искам това барабанче да прозвучи като на Brad Wilk, нищо, че записания сигнал няма нищо общо) не съществува. Ако искаме да променим нещо генерално и не става с обработка просто записваме отново и се стараем още по време на тракинга да нагласим звука, които ни трябва.
    2 points
  13. Аз имах същия проблем преди няколко години, дъщеря ми сега е на 12, значи беше някъде на 10. Обаче и взех AKG динамичен, за да може да си го носи като ходи да пее. Тя ходеше на пеене по това време. Освен това не изисква звукова карта с фантомно. И беше към 100 лв. ако го загуби да не ме е яд Иначе ако толкова иска да запише на кондензаторен, ще я взема в "студиото" и там ще я запиша. До сега 2-3 пъти е идвала. Така и не се научи сама да си записва. Или може би така и е по-лесно. Но идеята тук е да и купиш нещо, което като го види да и се допее. Самия микрофон да я вдъхновява. Вече по-нататък дай боже да пее по-сериозно ще и купиш каквото трябва. Ама на тази възраст те не разбират много от техника, гледат визията да ги кефи. Между другото аз същото го препоръчвам и за избор на китара за дете. Взимаш нещо, което като го види ще му се досвири. После като почне да разбира, само ще си избере каквото му трябва. Естествено някой трябва да прегледа китарата да не е фалшива. Но тук марки и пари нямат значение. Важното е да свири/пее детето.
    2 points
  14. Аз съм пробвал смеска V30+Greenback в колона 212, както и по два от тях в негов си 212. На хартия не трябва да е по-"силен" V30 (имат 1 dB/W/m разлика*), но се чува повече, явно заради Екю-то и това, че е по-агресивен. Тоест няма идеален баланс/бленд между двата. Затова е по-удачно да се комбинират подобно на Дейв в 412 или вертикален 212, като V30 се монтира долу да ти блъска в глезените, а Greenback по-към-тиквата. Разбира се също има значение и дали колоната е с изцяло права или slanted предна "дъска". И в крайна сметка пак нямаш "идеален за твоя вкус баланс". Следващото нещо е на кой говорител ще сложиш микрофон. Микрофонът и без това не вади какъвто звук чуваш (той е залепен на 2-3-5см от говорителя, а ушите ти - не), а като вземеш предвид и факта, че на ухо чуваш двата говорителя, а от микрофона само един... Два майка за всеки? Идеално, но тук на "помощ" идва дефазирането и веселбата продължава! * Звездичка: На теория разлика в чувствителността от 10-тина dB/W/m да дадат двойно разлика в SPL-a, обаче тестовете ми между 100 и 94 дБ говорители показа, че такава няма (осезаема и от практическа гледна точка - на ухо, не да мериш с уреди). С това умря и идеята ми да "изям" малко SPL с по-неефективен говорител...
    2 points
  15. @yamaha Благодаря още веднъж Има неща за чистене, но остават за следващиите песни. Барабаните - репетиционната ни е около 60 кв.м. помещение с таван около 3 м., относително прилично третирано (два бас трапа, доста звукопоглъщане и дифузия). Видял си във видеото горе-долу как изглежда по време на репетиции, за записи разместваме доста. Комплектът е някакъв Mapex. След опити сме намерили място, на което барабаните ни звучат най-добре и ги разполагаме по един и същ начин всеки път при записи. Овърхедите са Sennheiser MD441 през предусилватели Cranborne Audio Camden 500 (чудесни машини) с добавена едната от двете опции за сатурация. Соло барабан: SM57 през Heritage Audio 1073/500 Фус: SM57 без трансформатор Каса: AKG D112 на отвора на резонансната кожа през Great River ME 1-NV и Shure Beta91 в касата през Presonus ADL600, като и двата сигнала минават през хардуерни компресори. Томовете са с различни микрофони в различните записи, но винаги единият е Beyerdynamic M88. Ако имам възможност бих взел още два такива - страхотни са за тази цел. Два лентови микрофона за room, пак разположени опитно на някакви места, на които ни харесват - не са симетрични спрямо комплекта. Често кривим руумовете през лампов преамп (от стара руска киномашина) ЛОМО УП27, но това правим при смесването. Имаме няколко добри отделни микрофонни предусилватели, но гръбнакът на записите на барабани е един модифициран от Тони Манов или както беше популярен тук @Parni_Valjak (RIP), осемканален пулт Sony MX. В момента го използваме като 8 трансформаторно балансирани предусилвателя с възможно усилване до към 73 децибела. Накратко - доста хардуер, доста опити. Пием студена вода, но е все по-рядко и се надявам да продължим така и за напред
    2 points
  16. Една любима композиция на The Aristocrats - "Flatlands". Вариант 1 - Изсвирено през Mesa Boogie Lonestar Special 1X12. Вариант 2 - Изсвирено през Roland JC- 40. Китарата е Fender Stratocaster Custom Shop Limited Edition 1957. и Вариант 3 Мисля, че свиря с Роланда тук, китарата е направена от Ясен Герасимов. Кой вариант ви допада най-много? Приятно слушане!
    2 points
  17. Един от любимите ми инструментали...
    2 points
  18. Ммм не, по-скоро ми прилича на Numa Compact, а то си има саунди...но пък няма хамър.
    2 points
  19. Една скромна китка от последното участие.
    2 points
  20. Винаги мога да намеря коментари за даден продукт, но в случая ако ги споделя, те ще са толкова дребни, че спокойно могат да минат в групата на "колкото да кажа нещо". Чух хронологически целия албум в Youtube като плейлиста. Отчитам факта, че там платформата променя малко динамиката на аудиото, но дори и така човек спокойно може да придобие представа за основните технически неща като смесване и мастеринг. Чисто музикално, вокалът ми беше малко "плуващ", но пък нали сте в космоса, така че се връзваше с общата концепция на безтегловността. В една от песните (вече забравих коя) като че ли беше малко слаб и на по-заден план спрямо останалите парчета, но незначително. Не го мислѝ - музиката ви е хубава, изсвирена е много добре и звучи музикантски. Слуша се леко дори и от хора като мен, който не слушат точно такива стилове. Щях да те питам как и с какво сте записвали ударната секция, намерих един клип в другата ти тема и поне си изясних какви са "барабаните".
    2 points
  21. Определено са ви добри DIY-практиките - играете си с размерите и структурите, добре сте го смесили и много леко се слуша. Браво и от мен!
    2 points
  22. А това са две парчета, снимани в репетиционната ни от Сашо Наков ( @circles във форума, човекът зад Amps On Air)
    2 points
  23. Винаги ме е кефило да вадя сола изсвирени на други инструменти, най-често бас и пиано. В случая поствам едно много любимо соло от новия албум на Scott Henderson (Karnevel). Композоцията се казва "Sky Coaster", а басът е изсвирен от Romain Labaye.
    2 points
  24. На адаша amp/cabinet switchera също поддържа тази функция, наред с много други. @Nikifena
    2 points
  25. Супер ценна колекция за почти без пари https://www.softube.com/products/essentials-collection
    2 points
  26. Една авторска композиция:
    2 points
  27. Това не е така 2 х 25W е максимума, именно защото товара се разпределя равномерно. Така че максималната мощност е 50 вата, за да не надхвърлим 25-те вата на Грийнбека. Комбинацията звучи като отлична идея между другото....
    2 points
  28. Бях там и ти честитих още в събота. Освен теб, една китаристка и още един познат си взеха също този преамп. Лими си взе пауър ампа, който е предвиден към този преамп, а Боби си спечели преамп от томболата. С две думи, понеже и аз пробвах, вкл и новият им амп, останах доволен от - 1. ценовата им политика, 2. качеството ( звучат добре) 3. дизайн 4. имат всяка година giveaway и ощастливяват по някой колега. Не знам дали тук му е мястото, но за разлика от Kyro, на някои други производители, цените ми се струват безумно нереалистични. В крайна сметка, пазара ще реши дали са прави в ценообразуването си. Очевидно Kyro не грешат.
    2 points
  29. Ей такъв кабел решава доста проблеми с активните боксове : Musicworld.bg - BELDEN 1502R
    2 points
  30. Всичко е ОК. Оказа се скапан пач кабел. И скапано захранване.
    2 points
  31. Скоро оправих един ефект с подобни симптоми и там проблемът беше в суича (3PDT). Беше се натрупала някаква сравнително твърда "смес" от грес+прахоляк+боклуци и не можеше да щрака като хората. Обаче Бос педалчетата нямат такива механични суичове, така че в твоята ситуация няма да е това проблема. Вземи го отвори и прегледай да няма някоя счупена спойка при жаковете на входа и изхода, както и на захранващата букса. С батерия по същия начин ли се държи? Почистването с контактен спрей е добра идея, подкрепям. Мини и входа и изхода и захранващия куплунг.
    2 points
  32. Не знам при вас как е, но от тоя GAS нищо хубаво не съм видял, ентусиазмът варира от 2 дена до седмица и после старата песен на нов глас ... и съм се спрял просто.
    1 point
  33. @Koobenot Теоретично си прав, но на практика (когато става дума за устройства, които са стандарт при смесване) типичният звук на конверторите е част от звученето, с което сме свикнали и много често се търси умишлено. Виж например коментарите за плъгините на Eventide и усилията на производителя да включи в тях и типичното звучене, което дават конверторите (в най-новото издание твърдят, че са постигнали точно това. Доколко са успели - ще разберем скоро). Не са малко хората, които имат H8000 и други яки съвременни процесори на марката, но при микс понякога прекарват сигнала през нисък клас дигитални ретро ефекти - точно с цел да уподобят звученето на Н3000, примерно. Подобни драми има и с използването на Лексикън - алгоритмите са същите, но звукът на 224 и 480 е различен при хардуера и пръгините, което кара много от професионалистите да търсят хардуер, въпреки всичките му неудобства, висока цена и т.н. Това не важи за всеки един случай и за всяка музика, а също така разликите с времето стават все по-малки, но нелинейностите, изкривяванията, аномалиите на хардуерните устройства са част от типичния звук на всеки музикален стил и в това няма нищо лошо
    1 point
  34. Едно джемче... Който иска, ще е супер да се включи.
    1 point
  35. Благодаря за отговора! C1 върви с поп филтър, кабел, стойка и калъф. Сета на Скарлет 4i4 4 gen е много изгоден, ако микрофона би свършил работа. Стаята в момента е ОК, но около Нова година предстои да се местим и там стаята ще може да се нагласи според нуждите
    1 point
  36. 1 и 3 и на мен. В двойката Роланд-а ми звучи малко анемично/стерилно, в 3-ката ако си го ползвал комбинацията китара/усилвател ми допада повече. Свиренето както обикновено е безупречено, респект!
    1 point
  37. Да,правилно-Данчо Капитанов,Симеон Щерев Банана,Петър Петров-Парчето,Людмил Георгиев,Камелия Тодорова.Аз съм на баса зад Людмил Георгиев. Клуба на музикалните дейци-Русе.Някъде 1979г.Снима някой фотограф. За съжаление петима големи музиканти от снимката вече ги няма.
    1 point
  38. Споделям още три клипа на бандата. The Song That Eric Likes:
    1 point
  39. Ок - т.е. ако смениш говорителя с още един 16 ома, тогава максимума е 50 вата е краткия отговор. Съкратено дългият е - общият импеданс на двата говорителя при паралелно свързване е 8 ома, V = sqrt(50 W * 8 ohm) = 20V, P = V^2 / R (per speaker) = 20^2/ 16 = 400 / 8 = 25 W вата на говорител, което е точно 25 вата на грийнбека. При 100 вата усилвател - имаме 28 волта и сметката е по 49 вата на говорител, което "шдое малко множко"
    1 point
  40. В един микс, който звучи по-добре на моно говорители като телефон например. Понеже заради разделението, което съм направил на предния, се губи китарата, когато не се слуша стерео.
    1 point
  41. По някой път попадам случайно на някой стар клип отпреди години...тука гледам усвояват блуса и доста ритмично при това.
    1 point
  42. Конектора на входа - почисти с контактен спрей.
    1 point
  43. Аз лично съм изключително против използването на киселинни флюсове, аспирини и други такива, камо ли солна киселина при запояване. в крайна сметка говорим за запояване на сигнални кабели и жакове, не на бакърен тиган. В магазините като комет и други подобни има достатъчно качествени припои и флюсове.
    1 point
  44. Късмет, успех и попътен вятър!
    1 point
  45. Всичко освен WD-40... Това НЕ Е контактен спрей и е прецакал не един и два потенциометъра. Така че... всичко, на което пише Contact Cleaner ще свърши работа, само да не е WD-40.
    1 point
  46. Здравейте, приятели! С радост искам да споделя, че новият ми албум с аустични балади, в който пее шведския рок-вокалист от световна величина Göran Edman, излезе в Япония. Скоро мисля да го тиражираме и за Европа и Америките. Поздрави!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.