Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 07/18/25 във всички области
-
На 15 август е роден Oscar Peterson. Винаги съм се кефил да свиря пиано партии на китара. По този случай:4 points
-
Преди 30 години бях изолирал цял апартамент с корк - ама целия, дори коридора и входната врата, но ако е тънък, полза много няма...и като влизах в апартамента, малко се чувствах все едно влизам в някоя пещера. Иначе е красиво де, ако говорим за външния декоративен корк над другия отдолу (бях взел някакъв испански). А за пирамидите - май бъркаш вътрешното акустическо оформление с шумоизолацията. Това са 2 съвсем различни процеса когато ги осъществяваш и единственото общо между тях е принципът за количеството материал - "колкото повече - толкова повече". Имам неприятен опит със стиропор на листове (за звукоизолация) когато бях започнал да си правя студиото. Бяха ми останали много листове 2х1м с дебелина 6 (или 8 см., забравил съм вече) и реших да го оползотворя като допълнителен слой зад стените. Оказа се, че така на листове ефектът е по-зле, в смисъл че се получаваше резонанс в някои ниски честоти и усилване на звука, вместо обратното и се наложи да го махна всичкия и да мина основно на вата...много вата. А тоя пич със стиропора, ако наистина е сложил 50 см., може и да не даде резонанс на такава дебелина (особено ако е цял блок или залепени един за друг листове), но пък да скъсиш с по метър помещението на срещуположните стени...или трябва да ти е доста голямо, или да си голям ентусиаст...или и двете. При мен го има другия момент, че където и да съм бил, винаги съм бил на последен етаж, та този проблем със съседите отгоре, дето го имаш ти, при мен не е съществувал, но пък съм имал съседи отдолу и принципът за "пода", прилича малко като при този на "тавана". Когато човек ходи (особено с обувки или пък жена с токчета)...или пък мести някаква мебел, имаш пряк контакт на това, дето се мести - с пода, а в твърдите тела звукът се разпространява многократно по-бързо и по различен начин, отколкото във въздуха, така че се налага физически да изолираш с гума или някакви тампони, всички тези листове, дето си налепил на тавана, защото дори да се опират само на няколко точки в гипсокартона (примерно), през тези точки ти се пренася доста от звука и пак стига до тебе. Не съм правил досега никъде нищо с гипсокартон, затова нямам опит с него, но пода ми мога да го дам за пример - под него има изградена скара, в които отсеци е натъпкано голямо количество вата и като казвам "натъпкана", имам предвид не наредени листове, а ръчно съм ги тъпкал до откат, докато повече не може да поеме. Самата скара пък съм я изолирал от оригиналния под (преди ремонта) с гумени подложки, за да не предава надолу тропането и ходенето. Ефектът е много добър - в 3 през нощта (най-продуктивното ми време ) мога да пускам монитори + големи боксове (ако работя някакъв денс) с прилични децибели, без да будя съседа отдолу. Разбира се всичко това си има цена - помещението ми е скъсено от всяка една стена, а за да влезеш в него, трябва качиш "стълбичката" на издигнатия под. Освен това всеки градус остава в помещението и лятото без климатик е абсурд да преживееш, но пък зимата може и да не го пускаш много и да се отопляваш само от топлината, дето излиза от усилвателите, ако имаш много като мен. Така че всичко си зависи доколко искаш да намалиш шума, който влиза, респ. и който излиза от помещението - ако не е много, няма нужда да правиш някакви еквилибристики, но ако държиш ти самият да вдигаш джангър през нощта или пък ония над теб са прекалено шумни...трябва да вземеш по-сериозни мерки, защото физичните закони са си все още същите.4 points
-
Няма как да стане само с изолация на тавана. Каквото и да се сложи само на тавана, ефектът ще е минимален - материали от типа на "дунапрен, стиропор и фибран" - даже не влизат в този разговор. За да има ефект трябва да се направи "стая в стаята". Аз имам по-лек вариант реализиран в домашното студио със специализиран винил, вата + гипс картон навсякъде, но без плаващи рамки и тампони, за които вече може @jabs да даде повече информацията. Моят по-лек вариант, който не е евтин също, изолира достатъчно за моите нужди, но ударни шумове, ниски честоти и като си "крещят" комшиите се чува - и аз бях наясно с това предварително. За да стане както трябва изисква доста ресурс.4 points
-
31 годишен блус... Гибсън и Фендер... Birthday Blues в два варианта. 1. Fender Stratocaster Custom shop limtied edition 1957 2. Gibson Les Paul Standard 60s Апаратура: Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 JHS Double Barrel - Morning Glory страната в комбинация с драйв канала на кубето + Friedman BE-OD TC Electronic - Flashback X4 Dunlop Wah - 95Q За по-добро качество: 1. https://youtu.be/N1nLxKo6Ciw?si=G65hFa6dfLOrQmF8 2. https://youtu.be/brKPNQKel2U?si=rXlRvfnQMSReY8RO Кое ви допада повече?3 points
-
3 points
-
Здравейте! Една моя версия на Here I Go Again на Whitesnake в акустичен вариант, малко в смуут джаз аранжимент, записана преди около 10-на години, отново мастерирана от моя приятел - Емил Гемеджиев. Приятно слушане!3 points
-
2 points
-
Съвременен процесор, който е оптимизиран да се ползва със слушалки. С много атмосфера и възможности. Контролира се от приложение на телефона. Не толкова удачен за линейно ползване или трябва да се барне за целта.2 points
-
Здравейте! Още един кавър на Drive My Car на Бийтълс. Този път и с бас. Лаврака (Иво Николов) ни беше на гости и както се очертава, ще се присъедини към нас.2 points
-
Още доста неща имам да купувам, включително микрофони.. Имам само един вокален и един инструментален, но следващата стъпка са микрофоните.. За момента няма да взимам пулт или ефекти, по-нататък може и да взема.. Хич не ми се струва евтин този ssl, но пък то кое е евтино на ssl. За момента ще се фокусирам на по-важните неща, по-нататък може да докупувам вече други,почти нужни, неща..2 points
-
^ Благодаря, колега! Ригът ми включва: Този бас Усилвател tc electronic BG250 Една лампова напръжка EDEN glowplug tube warmer. Това е. Поздрави!2 points
-
Здравейте, Тази вечер темата е "Титаник", който е потъвал пред очите ми на малкия екран поне 78 пъти. Общото между "Титаник", който потъна, и комунизма, който се срина е, че и в двата случая произвежданата пара е отивала само в свирката, а не в парните машини.2 points
-
2 points
-
Ами честно казано на мен ми звучат еднакво.... но моите уши не са top-quality2 points
-
Специално този лупер има вграден входящ и изходящ миксер с компресор и еквилайзер. Има шест изхода. Има и фантом Пауър за кондензаторен микрофон. Има два входа за микрофони и още 4 входа за други инструменти. Има и всякакви ефекти за китара и микрофони. Първо ще експериментирам с наличните микрофони, за които споменах по-горе. Вече започва да ми се изяснява начина на работа. Благодаря за съветите!2 points
-
^^ Щом ще ги просвирваш от луупер ... все тая, тестваш от динамичните и кондензаторните, с които разполагаш кой как ти звучи и правиш някакви записи. Ако имаш компютър и интерфейс можеш да ги си ги запишеш както ти харесва, да си ги edit-неш, изчистиш, напудриш с EQ и ще имаш 0% микрофонии. Според мен подходът трябва да ти е напълно студиен. След първото ти "шоу" в парка си записваш кои семпли не ти харесват или трябва да им се бутне нещо – примерно глухи са ти от към високи или пък няма достатъчно "стая" в тях, презаписваш, донастройваш EQ-то и готово, така итеративно можеш да постигнеш каквито резултати искаш. P.S. Сори, мислех че ще ги просвирваш от семплер, не съм разбрал напълно. Аз на живо бих ги просвирвал от миксер, за да имам контрол върху микрофоните, да ги вържеш и да ги оставиш на произвола на съдбата на луупера не ми се струва много удачно.2 points
-
Нямам практически опит, чисто теоретично: Според мен трябва да се съобрази чувствителността на микрофона с джангъра на инструмента. Едно е да записваш барабанче, което вдига 120dB, друго е някаква тиха перкусийка. Второто с типичен динамичен не мисля, че ще стане добре. Другото нещо, което трябва да се помисли, е колко шумна е сцената - кондензаторен тип "за студио" (които са много чувствителни) не са подходящи, защото ще хващат излишно много. Пак казвам - не е от реален опит в подобна ситуация, индиректно го смятам. Educated guess, дето му викат на запад.2 points
-
Рик Биато интервюира легендарния миксинг инженер/продуцент Анди Уолъс, чиито постижения включват някои от най-емблематичните албуми на всички времена, от Nirvana и Rage Against the Machine до Linkin Park, Jeff Buckley и Slayer. Говори за неговата философия на миксиране, новаторската му работа с тези групи и историите зад сесиите, които са оформили съвременната музика.2 points
-
8-ма мъдрост на Риндзай - "В днешно време, дори и китайците започнаха да правят добри аудио интерфейси...".2 points
-
Видео, в което показвам каква апаратура използвам за записи и на живо, как записвам, какви плъгини използвам и т н. Reaper е програмата, която използвам. Понякога кубето е Roland JC - 40. Обяснявам в контекста на записа на "Bold As Love": По принцип хубавата апаратура звучи добре и без никакви допълнителни корекции. Записът е добър и без всички тези плъгини и т.н. За мен това е фактор за хубава апаратура. Видеото на Георги Пармаков, което споменавам, и от което съм научил за някои от плъгините е това: https://vm.tiktok.com/ZNd9xXJhb/ Сега виждам, че е направил и по-обстойно видео, което още не съм гледал, но го поствам тук: Споменавам Revelan Friedman, във връзка с дилея. Видях видео, което беше постнал тук за опция, с която не маже в микса. Хареса ми и започнах да я използвам, ще постна клипа тук: И поставям един въпрос (дискусия ако щете'): Как предпочитате да записвате/свирите/вадите: - Да изпипвате най-малките детайли, да вадите абсолютно точно всичко, да слушате отново и отново, да забавяте, да слушате изолирани партии, да прекарвате много време в достигане на "перфектния тейк" (което примерно може да отнеме 50 тейка и това е след като си свирил даденото нещо примерно една седмица след като си го извадил, за да ти "влезе в пръстите"). Или: - Кефите се на първичната енергия, и смятате че свирейки отново и отново се губи заряда. За мен лично много зависи какво свиря и също така най-често е комбинация от двете. Има легендарни парчета и сола, които според мен трябва да се извадят. Но дори да решим да интерпретираме (както аз в случая) е хубаво да се облягаме на стабилна основа (визирам да си извадил парчето, да си го слушал в оригинал, в различни варианти и тогава вече да пречупиш през собствената си призма). Ако свириш в кавър група е въпрос на уточнение, но много често според мен "Искам да го изсвиря като себе си" е оправдание и всъщност е "Мързи ме да си науча партията". Истината за мен, е че е много трудоемко да свириш, както трябва, но пък за мен си струва. Собствения стил се изгражда с много крадене. И обикновено, колкото по детайлни сме, толкова по-добър ще е и стилът ни. Моят учител казва "красотата е в детайлите" и винаги съм подкрепял това твърдение. Когато записвахме първия авторски албум на Project 7, имаше едно парче (Seventh seven), което е много криво/гадно за солиране... Един ден се пробвам да направя запис в студиото и не става и не става... Прибрах се и споделих неволите си с баща ми и му казах колко е криво/гадно, и че не става... И той ми каза "Свири и ти криво/гадно... На следващия ден отивам пак да пробвам и имам спомен, че е 16:54 и Stoyko Lisichkov ми казва на майтап: "Имаш време до 17:00". Пуска ме и го записах от един тейк... И той каза "Имаш още 3мин..." Тази история показва другата "тайна" според мен: Понякога, когато пробваме отново и отново и не става, просто трябва да си дадем почивка и да оставим или за за по-късно или за следващия ден... А това в въпросното парче:2 points
-
🔥 Представям ви следващия ми проект, който отново е мега брутален Drill. Нека песента гърми в дома на всеки един от вас търсещ мотивация, във всяка една зала и в колата на всеки махленец! Никога не давайте назад, и никога не се отказвайте от своя път! 🔥2 points
-
Разцепих темата да драскаме на воля. И тоя Уес Борланд от Лимп Бизкит и той е по горе-долу същата схема - само че Diezel амп и Roland Jazz Chorus. Иначе от другите, които смесват ампове и са по-лекички са Ноел Галахър от Оейзис и Диън Де Лео от STP. Готино звучат и двата според мен, въпрос на вкус.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Във видеото самият амп Peavey Invective на Misha Mansoor има вграден boost тип tube screamer а също и в PRS MT15 -MT100, така че не е нещо невиждано!2 points
-
2 points
-
Темата с буустването на крънч/лийд канал на амп е малко въпрос на вкус, затова не е превърнато в универсално решение в усилвателите. Ето според мен защо: - Популярните дисторшън овердрайв педалчета като TS / SD-1 / DS... и така нататък, вършат много добре работата си, но от друга страна, извън приложението си, могат да звучат доста запушено, "транзисторно" и "спъващо" динамиката на драйв канала на лампов усилвател, карайки го да звучи тъничко или с някак доста ограничен диапазон, все едно свирите на Rockman (който не е никак лош, но си може малко звуци, с които е станал и известен). - Има хора, които по-скоро обичат да слагат Treble Booster-и, просто за да изчистят "калта" от канала на усилвателя си за определен тип музика, или в някои случай - за да "изцъклят" плътно звучащ драйв канал, че да добие средно-високочестотно жужене за някакъв брит-поп звук, например, тип Vox AC15. - Поради горната или някаква друга причина (контрол на максималното количество овердрайв (да не "препържва"), или получаване на характерен състейн) има хора, които обичат да слагат компресор пред усилвателя, пред или след овердрайва. - Има овердрайв/дисторшън педалчета, които звучат досущ като драйв канал на лампов усилвател, със постепенния си breakup и така нататък, които често заместват цял драйв канал, като могат да се включат на клийн канала, ако той не е прекалено изцъклен, или в return на усилвателя. Поради всички тези причини и заради крайно различните художествени ефекти, които музикантите искат да постигнат, слагането на някакъв бустер вътре в усилватля, не е станало масова практика.2 points
-
От Mastering The Mix са пуснали интересен инструмент за обучение, свързан с разпознаването на честоти. Доста по-интересен е от програмките, които имаше на времето, дето просто пускат някакъв пик или сряз в розов шум и трябва да отгатнеш. Ето демонстрация:2 points
-
2 points
-
@Продуцент си беше поръчал And I Love Her, воала. Имаме гост музикант - Никола Данев на флейта. Надяваме се, да ви хареса!2 points
-
2 points
-
Здравейте! Направихме още две видеа със Шошката на две песни на Бийтълс. Приятно слушане!2 points
-
Waves Audio малко са прекалили с маркетинг решенията. На клипчето се сравняват изключително зле смесени барабани с фазови проблеми, спрямо бездушен семпъл, тригиран по MIDI. Нямам нищо против семплите, самият аз ги ползвам за постигане на консистентност и обем, в комбинация с истински барабани, но да се правят подвеждащи видеа, при които да се демонстрира умишлено некадърно смесени/просвирени барабани спрямо софтуерен модул за тригиране, само и само да се продава ми идва малко в повече. По никакъв начин не умаловажавам труда на инженерите зад продукта, просто такава пошла и агресивна реклама ме отблъсква.1 point
-
Здравейте! Още две теми на Бийтълс, които изсвирихме на един сешън в бар Behemoth във Варна. Качеството на клиповете не е много добро, от телефон, но това е положението с наличната техника, за сега.1 point
-
Не мисля, че е нужно, компютърът ти е достатъчно добър и ще понесе бая софтуер. Барабаните са може би най-сложният инструмент за запис, едно че трябва да са настроени като хората, друго, че искат както индивидуална така и комплексна обработка. Освен това gate-овете е винаги по-добре да са ти софтуер, защото има lookahead и работят много по-прецизно така. Провери Black Salt Audio Silencer, прекрасен гейт за барабани, спасява от всякакви ситуации. P.S. Щом ще записваш барабани, имаш ли достатъчно микрофони? Те са също толкова важни колкото интерфейса ... и кабелите, разбира се.1 point
-
1 point
-
How To Trigger Guitar Store Employees - Ft. Brandon D'Eon Music Click here to learn my guitar techniques- https---royzivmusic.com-.mp41 point
-
Дали ще използваш най-скъпия модел Apogee/UA/RME/etc. би имало значение ако си Анди Снийп, Андрю Швепс или някой сходен тип. За нашите условия и ниво евентуалната (!) файда между нещо среден клас и най-напудрения вариант би ти дала 0.3% потенциален бууст в резултата, за което ще дадеш маса (излишни) пари. За мен е безсмислено залитане в сухи сравнения на теоретични числа и вероятна "полза". Като опреш до последния половин процент тогава ще го мислиш. Важното в началото е да имаш нужния брой вход/изходи/"екстри" и да работи стабилно.1 point
-
@Koobenot То вярно, че бюджетът и бройката канали са най-важни, но той вече е поръчал 8pre, така че щом иска повече канали, практически е вързан за октопре-то. Вероятно има вариант да подкара разширител от друга фирма през ADAT, но аз не бих рискувал...най-добре всичко да се управлява от едно място и от един драйвер. А иначе към колегата Jo21 - октопре невинаги е в наличност из музикалните вериги, защото няма много търсене и не го зареждат често, но ако искаш хвърляй по някой поглед и на офертите в Ибей...има чисто нови, но също и нови&разопаковани или пък секънд хенд от студиа, щом търсиш по-евтин вариант.1 point
-
1 point
-
Копи пейст е от ФБ публикация, където са качени и директно там, а ФБ мачка. За това слагам YouTube линк. Но тук в директно ютуб, което прави описанието излишно. На мнозинството Гибсънския вариант им харесва повече.1 point
-
И двете, но с гибсъна малко повече. Не разбрах как се подобрява качеството ако ги чуя директно там, ама карай.1 point
-
Много яко, Касиопея, евала! Едно време в Шоуто на Слави това парче го ползваха за кашове, сега ми загря реотана!1 point
-
1 point
-
@musicman И аз съм голям фен на Revv Ползвам Generator 120 Gen III от Fractal Axe-FX III (нямам физически) на червения канал обаче, който е по-лабав от пурпурния канал (който е по-стегнат и предполагам визираш пурпурния) и за това имам Misha Mansoor драйв отпред както и Maxon 808, обаче и двата без гейн или единия с гейн на 1 или 2 макс (а другия без гейн). Пурпурния канал е по-стегнат обаче звучи по-маршалски и може и без стягане отпред. Червения канал е по-дебел и отива към MESA територия и за мен си иска отпред стягане (особено като свиря на седемструнния баритон и свален няколко тона надолу).1 point
-
Зависи от схемата. Има начини, по които да се направи безопасно и самата процедура не е никаква тайна.1 point