Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/09/23 in all areas

  1. Който говори против купуването на китари, и изобщо всякакъв гиър, не е за този Форум и апелирам да бъде наказван!!!
    11 points
  2. Не знам как поддръжката на китарата в състояние годно за употреба изисква повече от половин час на 6 месеца. Ако нямаш желание за свирене, няма да имаш и с една и с десет китари. Някои хора се кефят на коли, други на пощенски марки, аз пък се кефя на китари - колкото си искам и каквито си искам такива ще си имам - нямам никакви терзания - парите са си мои И тази назидателна патетика "и лопата да хване, пак ще звучи - научете се да свирите, пък после си купувайте" - винаги ми е звучала доста, хайде да не е винаги комплексарски, но смешно и донякъде, хм, тъповато, защото някак - надявам се е възможно да си харча парите както си искам. Между другото това поведение не е характерно само за нашите ширини и дължини - в различна степен го има навсякъде по света...
    6 points
  3. Как да се спреш да купуваш … относително лесно! Намери си нископлатена работа, нарцистична меркантилна жена с нисък интелект, която да се чуди как да изхарчи и малкото изкарано от теб и нова китара ще видиш през крив макарон ... Сега, оставяйки форумната тролщина настрана, да оставя и своите 5 стотинки по темата. Откакто пиша тука забелязвам, че голяма част от нас стоим в много луксозна позиция. На голяма част от нас музиката не ни е професия, а хоби, така че можем да си позволим да не свирим редовно, да модифицираме, експериментираме, лентяйстваме или да работим здраво, независимо от обстоятелствата … общо взето, всичко опира до лична самодисциплина, самоинициатива и вътрешно търсене. Говорейки с колеги музиканти, които имат бендове или дори дуо и музиката им е професия, бюджета се разпределя по съвсем различен начин и освен за инструмента трябва да мислиш и за микрофони, кабели, осветление, усилвател / озвучителни тела, визуални ефекти, в някои случаи smoke машина и финансите ти не опират само до инвестицията в китари, но и до цялостното благополучие на бенда, ако си изкарваш хляба по този начин. Освен професионалния и финансов аспект, важно е да отбележим разликата между колекционерството на инструменти и реалната нужда от тях. В първия случай купуваме нещо, защото искаме да го имаме, във втория, защото имаме аргументи поради които искаме да го имаме - по-"бистро" звучащи адаптер, по-тънък гриф, различна комбинация … списъкът е безкраен. Ако не можем да дадем смислена аргументация, пред себе си най-вече, според мен оставаме в зоната на колекционерството или така както го наричат по модерно му - Gear Acquiring Syndrome (G.A.S.) - "Синдром на притежаването на техника", при който никога нищо не ни е достатъчно и все искаме нещо по-лъскаво и по-готино … а после виним дамите, че все искали нови обувки, пък ние нови китари. Не виждам никаква разлика в това отношение. Друг също е и аспектът, че културата на българина по отношение на музиката е по-скоро генералистична, отколкото тясно специализирана. Какво имам предвид - къде от немотия, къде от липса на майстори, къде от липса на знания се опитваме да разбираме хем от музициране, хем от електроника, хем от ремонти, хем от звуко техника и от не знам си още какво, само и само да ни се получава по-добре пък и да спестим някой лев. Дали е добре или зле това е обширна тема, но забелязвам, че музицирането понякога остава на заден план, щото искаме да се занимаваме с 1000 неща едновременно. Лично за себе си мога да кажа, че съм се спрял да си купувам нови инструменти, в момента, в който започнах да се записвам и да чувам колко много недъзи имам с текущия си инструмент. Разбрах, че инструментът ми е последния проблем. Свирене, свирене, свирене и отново свирене до момента, до който човек не е на 1000% убеден, че е стигнал лимита на инструмента си ... не казвам, че трябва да свирим с Кремона/Орфей, просто смятам, че инструментът ни е най-малкия проблем в цялото нещо. Нека отправим поглед към големите - Стив Вай например. Във всичките му клипчета показват как е колекционирал стотици китари. Стоят окичени на стената, но като изключим рекламните му нови модели или някакви китари, които ползва за определени парчета си кара основно с JEM/EVO моделите, които са му до болка познати. А да кажем, че е човек, който не умее да свири е меко казано … смешно. Та така … свирня, свирня и отново свирня, пък нека я докараме до момент, в който инструментът да ни е проблем ... както казва колегата Baby Thomas, качеството на продукцията, което предоставяме на съвременните аудио карти/инструменти е в пъти по-ниско от техните реални възможности.
    5 points
  4. Музикантски термини според българския фолклор кЕтара до двеста лева с дисторжар и хорос - Китара до 200 лв. с Distortion и Chorus. Обикновено младежите питат коя е най-добрата за тази цена, за да могат да свирят Металика на нея хамбукери - humbucker-и бичкия/мъзга/стъргалка/металургия - high gain канала на китарна апаратура / distortion педал камионче/настъпикутийка - китарен педал, който се настъпва адаптОри - адаптери (pickups) Дроб Сърма - китарен строй за тежки стилове - Drop C Зулум - японската марка за китарна техника/аксесоари Zoom Дигитеч - побългарено наименование на Digitech ”Сийке, не строй!” - фолклорно наименования на парчето на Metallica - Seek n Destroy Нотинг Елс - Nothing Else Matters Смока - Smoke On The Water Мастъра - Master Of Puppets Стеруея - Stairway To Heaven басьорка - пасивно озвучително тяло възпроизвеждащо ниски честоти … често се ползва от DJ-ите фънкажи - когато бас китариста започне да свири фънк мотиви със slap техника с цел да се похвали пред колегите или пред някоя девойка надАли Експрес - AliExpress йоника - всякакъв тип клавишни инструменти, вариращи от дигитално пиано до синтезатор Касио за 50 лв. копчета - клавиши на пианото баня - ефект reverb с дълга опашка ехо - ефект delay с повтаряне на сигнала девятка - специфичен ритъм при кръчмарски клавири в размер 9/8-ми гама - = тоналност … Пример: “От коя гама е парчето, дето ще свирим?”
    4 points
  5. Айде и аз с подобна история... (съжалявам за спама, може CyberGene да го затрие после) Концерт на клавирно дуо. Миналия век. По-точно - по времето, когато все още съществуваше Концертна дирекция "Музика" ('80-те). Имаше през тези далечни соц-години т.нар. 'образователни концерти', където одобрени състави и солови изпълнители обикаляха страната и правеха концерти навсякъде - от училищата до разни зали в читалища и "културни домове". С жена ми (по онова време все още гаджета) бяхме клавирно дуо и имахме доста разнообразен репертоар както за 4 ръце, така и за 2 пиана...където каквото има в наличност. Тръгваме един ден с колата за концерт към едно градско читалище с малка зала и пиано, на стотина километра и понеже вече бях облякъл костюма, реших баща ми, който също беше музикант, да ни бъде шофьор, че да не си мачкам концертната визия докато карам. Пристигаме там 3-4 часа преди концерта, влизам аз в заличката да опитам пианото....отварям капака (който май не беше отварян от доста години), праскам един разложен до-мажорен акорд в първа и малка октава и....о, ужас - чувам разложен си-мажорен акорд. Разцъквам из другите октави - същата работа...пианото паднало абсолютно равномерно с половин тон на всеки клавиш. Влиза в това време жена ми да се разсвирва и ме гледа, а аз седя като ударен с мокър парцал. Пита ме - какво става, добре ли си....а аз безмълвно само й изсвирвам един псевдо до-мажор, след което тя автоматически придоби моя изглед, защото по случайност и двамата сме абсолютисти. Свирили сме на какви ли не пиана и рояли - с неработещи клавиши...с пеещи струни...абе на всичко сме свирили, но в такова сложно положение като това не бяхме попадали. Който е абсолютист знае прекрасно, че когато ръката натисне 'до' - слухът очаква да чуе до и нищо друго, та колкото е хубаво да ползваш екстрите на абсолютизма, толкова е и обвързващо при подобни ситуации. Опитахме се да "посвирим" - какво ти свирене, на всеки такт, някой от нас бърка, спира - абсурд за какъвто и да е концерт. И тук се намеси съдбата - баща ми, освен диригентството беше и акордьор и винаги мъкнеше в колата по няколко куфарчета с акордьорски приспособления. Да, ама оставаха 3 часа до концерта, а пиано се акордира за много повече време. Извади екстрено баща ми ключовете и останалите джунджурии с думите "Само дано му държат вирбелите, че ако пак пада, няма спасение" и започна като на състезание - а то не са и само 88 струни, а знаете колко...няколко октави с по 2, високите с по 3. Ако щете вярвайте, половин час преди концерта, макар и грубо, вече го беше върнал с половин тон където трябва, а публиката започва да пристига. Нито се разсвирихме, нито опитахме клавиатурата, изкарахме концерта със свити сърца, мислейки си през цялото време дали докато си свирим всичко няма да тръгне пак надолу, но вирбелите излязоха читави и задържаха строй. Та така с този злополучен концерт и никой не разбра нищо от премеждията ни преди него. А относно въпроса от 2012-та в поста на CyberGene дали абсолютистите могат да чуят тия 8 херца - вероятно да, нямам представа по онова време ('80-те) дали съм чувал такива малки разлики, които всъщност хич не са малки, но след като започнах със студиото и минаха години тренировки на слуха, някъде преди 6-7 години се тествах колко е най-малката височинна разлика, която хващам. Имаше един сайт, където те тестват с нарастваща трудност и постоянно намаляващ толеранс на херците. Тогава изкарах резултат "стабилна чуваемост" от 0.5 Hz в тестовия диапазон на 500 Hz, който те ползват...даже още си пазя някъде скрийншотовете, ако реша някой ден пак да се тествам, че да има с какво да сравнявам. Сайтът беше хубав (трябва да видя кой беше и дали го има все още), защото не го кара на принципа 50/50 я познаеш, я не, а чакаше няколко верни последователни отговора, за да се увери, че наистина го чуваш. Но тази разлика от 0.5 херца не се дължи само на абсолютния ми слух, а най-вече на работата в студиото, където съм принуден понякога да напрягам сетивата си с цел да чуя нещо много микроскопично, та всичко е до тренировки и време за натрупване на уменията. Сори още веднъж за километричния пост, но просто пиша много бързо. И обещавам да видя кой беше тоя сайт - ако е жив все още, мисля, че и на вас ще ви е интересно да се пробвате, а и аз също ще повторя след толкова години.
    4 points
  6. Тоя живот го живеем да ни е хубаво, не да ни е гузно. Ако не оставяш гладно дете с тези китари, какво ти дреме колко са. Сега, факт е, че и аз съм ги изпитвал твоите чувства и разпродадох сума клавири и синтезатори преди време при една такава криза, в която си казах, че не ставам за нищо и само хабя инструментите, ама те тия неща не търпят много вакуум и сега пак се напълних със свирки… 🤣
    4 points
  7. Привет, аз също съм се занимавал с такива неща. Разгледай Izotop RX серията, професионален продукт за такива неща ... имам колеги, които ползват Adobe Audition, резултатите са подобни, не знам кое е по-добро. Истината е, че си в много луксозна позиция - сам се записваш и сам се чистиш. Фактът, че записваш себе си е много важен, защото можеш да се самоподобряваш и да говориш по-правилно, по-гладко, по-плавно и с по-малко мляскане. Има курсове за тези неща и ако си мислиш, че тези по телевизията не са ходили на такива, жестоко си се излъгал, учи се така както се учи пеене. Логиката при записите на говор е абсолютно същата както при запис на изпята песен - колкото по-вярно и точно е нещо, толкова по-малко стъкмистика в post production. Действай върху изпълнението, не влагай енергия в editing-а, отплаща се многократно!
    3 points
  8. Прав си само донякъде, ако апаратурата в заведението изобщо става за нещо. Напоследък гледам в някои заведения се изхитриха и взимат някакви китайски караоке колони с акумулатор, които не стават за нищо. Миналата година трябваше да озвучавам пиано + да пускам допълнителна музика от лаптоп. Попитах имат ли озвучаване в заведението и като ми казаха, че "имат 2 големи активни колони", реших да си спестя мъкненето на мои колони и усилвател, затова отидох само с миксера, пианото и лаптопа. По време на саундчека почти не можах да позная звука на пианото си, каквото и да се опитвах да направя с миксера, а той е хубав (с компресори, параметрици и т.н.). Просто говорителите на колоните толкова си можеха. Да, вероятно DBX-а ще смекчи нещо, но когато крайното ти звено е такова, каквото и да включиш преди него, ефектът няма да е значителен. По-скоро бих обобщил с това, което каза Koobenot - зависи от манталитета на собственика.
    3 points
  9. https://thebeatcommunity.com/2023/02/01/ik-multimedias-t-racks-eq-81-is-free-for-a-limited-time/
    3 points
  10. Да, това е ясно - аз и затова бях написал "въпроса в поста на CyberGene", понеже самият въпрос го задава друг човек. При А/Б сравнение в този диапазон, 8 херца е огромна разлика и почти всеки практикуващ музикант би я забелязал веднага...въпреки, че през годините съм се убедил, че има немалко хора без слухов опит и нямащи връзка с музикалната дейност, които по никакъв начин не могат да хванат слухово посоката на движение на една мелодична секунда, било тя малка или дори голяма, а в първа октава това са в пъти повече от тия 8 херца. Казвам го от личен опит, защото аз съм свирил възходящите и низходящите секунди. За това, дали на абсолютист ще му направи впечатление ако започне да свири на пиано настроено с 8 херца надолу, без да има предварителна база за сравнение - мога да говоря само за себе си и евентуално за жена ми, понеже познавам и нейния слух. Аз да, тя вероятно също, но ако говорим за пиано. Има различни видове абсолютен слух - за моя например аз самият нямам никаква заслуга, защото съм се родил такъв и още на 3-4 години родителите ми са се усетили, че го имам. Жена ми пък има придобит абсолютен слух от дългите години многочасово свирене на пиано, а тя наистина е свирила много - аз съм почнал на 4 години, тя малко по-късно, но тя вероятно е изсвирила 20-тина пъти повече материал от мен. И като казвам, че има придобит абсолютизъм, това означава, че тя без опорна точка може да чува честотите само на пианото и някои подобни по звучене инструменти, но не и на щрайх, духови и т.н. Този проблем при мен не съществува, тъй като за мен е все едно дали тонът, който чувам идва от пиано, цигулка, тромпет, клаксон на кола, крилата на комар или какъвто и да е друг резонанс от ежедневието - просто чувам честотата без значение от тембъра. А що се отнася до това, за което спомена как високите обертонове са всъщност по-високи от там, където би трябвало да бъдат - този феномен съм го забелязвал от време на време в работата си и то не с пиана. Понякога местя някой тон на вокала точно там, където би трябвало да стои идеално и въпреки това той звучи фалшиво спрямо подложката, която сама по себе си също е закрепена идеално в тоналност. В тези случаи не се осланям на това, което виждам, а на слух го придвижвам дотам, докъдето слухово не ме дразни, въпреки, че на екрана се вижда, че не стои на правилното място. В други случаи съм разбивал звука на хармоници и също ми е правило впечатление, че някои от тях (обикновено по-високите) не са там, където би трябвало да бъдат. От любопитство съм си правил експерименти да ги местя на "правилните" им места или да ги местя на още "по-неправилни" позиции...да намалявам или увеличавам силата на всеки хармоник...или пък направо да трия един по един всеки хармоник и после да го връщам, за да чуя как това ще се отрази на тембъра...ей с такива щуротии понякога си запълвам свободното време. П.П. Не съм сигурен, че водим тези дълги дискусии на правилното място, но съм спокоен, понеже имаш опцията да преместиш постовете в някоя по-подходяща тема.
    3 points
  11. Битката с килограмите винаги е нечестна - човек е сам, а те са много!
    3 points
  12. Що па даваш пример с цигуларите? И те могат да си слагат ефекти. Изобщо за всичко се отнася. Е има една арфистка с големи цици и тя си слага ефекти на арфата.
    3 points
  13. До тук аз мога да си направя следният извод: - Скритият подтекст(ала Фройд) не е "Как да се спра да купувам китари ", а "Как да се мотивирам да свиря на китара?" Древен фундаментален въпрос, който ежедневно си задаваме за много неща. За всички неща от живота. Ето че стигнахме и за смисъла на живота - "Всеки сам си преценя"! Бре, от как форума опустя, тук философията разцъфтя! Та, ако мотивацията за свирене е наистина скрития и срамежлив проблем, нека да отворим нова тема - "Как да се мотивирам да свиря на китара или да отглеждам домати и внуци на вилата си?" Мисля, че ще бъде и интересна и полезна тема.
    3 points
  14. Ма не е като да си е хвърлил сигничърите .... тази вечна дискусия и все изниква, поради причини явно, които се повтарят отново и отново и отново....
    3 points
  15. Работата отива на зле. Открих китарка добра за човъркане (ми се струва). Дано да я купят 😁😁
    3 points
  16. Да вземем да се изпонасрещнем в скоро време, а?
    3 points
  17. Давай смело, чакаме с нетърпение какво си сътворил. Единствения ми съвет е да си правиш версии, дори да не ги споделяш с нас. Не знам как ти се казва файловото разширение на програмата, с която едитваш, но да кажем, че се казва .fcp (от Final Cut Pro, примерно), аз бих процедирал по следния начин: VideoName_v1.fcp VideoName_v2.fcp VideoName_v3.fcp VideoName_v4.fcp ... По-модерните среди имат версии в самия софтуер, не знам дали това е случая, но това е старомодния и допотопен начин. По този начин гарантираш: крайна точка в редактирането и можеш да си кажеш, че във версия 3 ще оправиш всички мляскания, а в 4, всички кашляния сравняваш версиите лесно в стил A/B ако прецакаш нещо във версия 4 например - copy-paste версия 3 и продължаваш напред Най-гадното, което може да се случи по време на такива среднощни саги, в които си в "зоната" и изтупваш купища работа е да натиснеш един грешен бутон и всичко да отиде по дяволите ... "been there, done that" Мислил съм си дали би било интересно цялата тази галимация да я набутам в едно локално Git repository, ама още не съм се наканил да го пробвам ... някой ден, може би.
    2 points
  18. В случая с тия CD-та, дето казах, че са около 70, но всъщност май са даже и повече, няма никаква пипкавост. Самата специфика на материала изисква да се повтаря по време на записа, а след това грубата обработка да се прави ръчно, но не мога да го обясня с 2 думи, затова ще го вкарам в спойлер...само дето не виждам бутон за такава опция...карай, ще го пиша пак офтопик. Примерно на по-голямата част от дисковете има само един актьор, който чете проза или поезия (цял поетичен цикъл) и като пресъздаващ актьор, той, а и аз, невинаги харесваме дадена фраза, така че за да събера качествен материал за 1 час, на мен ми трябват поне 2-3 часа четене. Затова докато го записвам, самият той се връща и повтаря или пък аз го спирам и го връщам да повтори нещо, дето не ми харесва. В друга част от дисковете пък има цялостни пиеси, записани на живо от няколко актьора - там те докато си казват текста, си правят и някои от звуковите ефекти...примерно кашлят, пият вода от чаша, изпускат нещо на пода и т.н., защото такива неща се случват в пиесата, но невинаги си подават както трябва репликите един на друг и също се налагат доста повторения, които аз ги намирам за необходимост, а не за пипкавост. А иначе нервите ми са железни, независимо колко часа без почивка се налага да работя с "материала на клиента", който той ми е предоставил по време на записа - мога да режа микропаузи една по една, да сменям лоши дъхове с добри от други места, да чистя всякакви миниатюрни дефекти, да забързвам дадени фрази с цел динамично изграждане или да променям форманта на гласа на определени срички ако се налага. И в същото време мога да се побъркам от нерви, когато бързайки да се върна от някое озвучаване съм натъпкал десетките кабели без да ги навивам прецизно, след това съм забравил за това и на следващото озвучаване, отваряйки чантите, намирам самозавързали се във всякакви възли 20 метрови кабели, които трябва да развързвам сума ти време. ...убедил съм се вече - тия гадове са високоинтелигентни същества, които само чакат да се скрият от погледа ти в някоя чанта и тутакси започват да се заплитат един в друг, а по-дългите и сами в себе си, за да ти усложнят живота...как го правят не знам, но винаги се самозаплитат. Както и да е, днес хвърлям по някой поглед във форума, проверявайки дали колегата не е поместил демо клипа, но май няма да е днес...
    2 points
  19. - Фиксна ли ишуто от вчера? - Кое ишу? - Ами дето ти го сенднах вчера заедно с рипорта и фийчър рикуестите. - А-а-а-а, ами арейзна проблем. Аз щото сендвам един рикуест и сървърът нали трябва да ми ритърне риспонса и да си криейтне сешъна, а аз да рисийвна едно куки. Е да де, ама ми ретърнва ерор риспонс и ми хинтва че обджекта не бил авейлъбъл. - Ами гоу ахед! Разлогни се и пак се логни, барем се рифрешне. Нали знаеш за дедлайна? Гледай да го фикснеш асап, че трябва да се имплиментват сървисите по другия проджект. Ай!
    2 points
  20. Постоянно го правя. П.П. Само ми е интересно след всичките тези твои рязания на дъхове и паузи, какво се вижда на видеото, освен ако не си се омотал с тиксо за стола, че да не мърдаш на записа.
    2 points
  21. Аз на проблема със слушането съм му намерил чалъма. Просто слушам музика в моментите, които трябва да се върши нещо мега тегаво и скучно - чистене, простиране, гладене, ходене до работа и прочие ... така хем остава повече време за свирене, хем процеса не е толкова тегав.
    2 points
  22. Така или иначе, тия пружинки вършат незаменима работа само когато няма струна, която да дърпа седлата. Мисля, че каквато и да е пружина, която изглежда добре, ще свърши работа.
    2 points
  23. Аз го ползвам вече 5 години и съм възхитен. Параметрите му са страхотни. Тегло 530гр. цена 253лв и го захранвам с с литиев акумулатор, когато съм някъде навън. Може да го изпробаме който иска.
    2 points
  24. Ето това след миксера мисля, че е решението. DBX GORACK-V - 253.00лв https://onlineshop.audio-factor.eu/product/2901/dbx-gorack-v.html https://dbxpro.com/en/products/gorack DBX goRack - процесор за оптимизиране работата на озвучителна система! Компактно устройство, най-малкият член на популярните DriveRack® серии на DBX, включващо следните алгоритми: - Anti-Feedback (базиран на AFS™ Advanced Feedback Suppression algorithm) - goRack "слуша", "предвижда" и премахва микрофонията автоматично, без да променя звука. - Compression (базиран на легендарния dbx 163 Compressor) - контрол на динамиката и прецизна настройка на системата - Sub-Harmonic Synth - добавя "екстра бас" към звука, патентованият Subharmonic Synthesis на DBX от десетилетия е "тайното оръжие" на професионалистите за допълнително "напомпване" в нискочестотния спектър, добавяйки Waveform Modeled™ бас тон, октава под оригиналния бас от аудиото. - EQ - настройки за коригиране картината в нискочестотния, средния и високочестния спектър, в съответствие с характеристиките на помещението. DBX goRack е идеален за приложения, където преносимостта е от съществено значение, без компромис в качеството на звука.
    2 points
  25. Несъответствието на сигналите между китарните ефекти и миксерите е относно 2 неща: ниво на сигнала и импеданс. За да се отговори на 100% трябва да проверят параметрите на конкретните джаджи. Но предполагам че: "Китарният" сигнал е с ниско ниво (по спомени 0.1-0.3 Vpp), ако вкараш такъв във вход за линеен сигнал на миксера - ще трябва да усилиш бая, което ще вкара излишен шум; Ако вкараш линеен сигнал от мискера (по спомени 1.5-3 Vpp, тоест грубо казано 10 пъти по-силен) в китарно ефектче - ще клипва гадно; "Китарният" сигнал е с висок имеданс (примерно 10кОма) и иска 8-10 пъти по-голям входен такъв, за да нямаш загуби, тоест около 1МОм (такива неща в миксера няма по принцип (изключваме един канал Hi-Z ако е наличен)). В резултат ти изяжда доста честоти (високи и звучи глухо); Линейните сигнали са с нисък импеданс и може и да не е проблем да се включат в китарен ефект. Не съм сигурен, трябва да се провери изходния импеданс на едната джаджа и входния на другата. Но дори това да не е проблем - нивото ще е; Микрофонните входове изобщо не ги гледаме в случая, защото те са пък съвсем различни/несъвместими. Тези неща съм ги проучвал повече за връзка между китара/ефекти/амп/ФХ-Лууп/рак процесори, но със сигурност важат и за връзка с миксер. Ако някой е пробвал/проучвал по-детайлно да не се скатава, ами да каже. Цифровите Бери миксери са добри машини и на теория могат да ти свършат работа. Обаче X18 & XR18 (разликата им е във формата и мониторните изходи) имат ограничение за броя използвани "плъгин" ефекти. И не съм сигурен, че ще са ти достатъчни. На всеки канал имаш параметричен 4-бандов или графичен еквилайзер + компресор, както и на мастър изхода. И освен това има 4 слота за "плъгин" ефекти (които са стерео или dual mono, тоест можеш да insert-неш 8 канала ако са моно). Не са малко, но за цял многоканален микс доста бързо се изчерпват. Цената гледам е 1300 лева, не знам доколко ти се връзва в стратегията и бюджета. А следващия модел Х32 (с доооста по-големи възможности) сигурно е двойно по-скъп. И е малко overkill сякаш. Даже не само "сякаш". По-слабите им модели XR12/16 нямат многоканален интерфейс и няма да свършат работа, мисля че имаха "прост" стерео ЮСБ интерфейс и няма как да вкараш цифрово каналите. Което обезсмисля наличието на миксера (в тази ситуация). Докато X18/XR18 има 18 входа/изхода и можеш да му вкараш 18 трака от някакъв DAW и да си смесваш и оперираш 100% в миксера. Правил съм го с мултитрак запис на групата, 12-13-14 канала или колкото бяха.
    2 points
  26. ^ Да се обадя на слабо време - @Koobenot моля те прочети малко що е то входен/изходен импеданс, съгласуване на импеданси, нива и импеданси на различните аудио апаратури и техните входове изходи и спри да го наричаш съпротивление - няма почти нищо общо. И този импеданс няма общо с комплексния импеданс на резонансни вериги, за който ставаше дума другаде из форума.
    2 points
  27. Китарни ефекти и вход/изходи на миксер не са най-съвместимите неща. "Дупката" е същата, но са предназначени за различни сигнали. Провери внимателно входно изходните нива и импеданси, защото ако не си съответстват ще имаш (сериозна) загуба на сигнал и повече ще пречат, отколкото да правят нещо.
    2 points
  28. Мерси, писах му.👍 EDIT: Някой друг? Човека отказа да се занимава с руски ефекти 🤣
    2 points
  29. Е най-голямата класика в употребата на възможните китарни контроли, ръчки и въобще хардуер по инструмента е ънкъл Джеф Бек, да почива в мир.
    2 points
  30. Доста пиана имат тази опция, но работата е, че по-голямата част от тях са семплирани (да не кажа всички, освен Roland моделите, които ползват технологията "SuperNatural Modeling"), което означава, че семплите са били записани от пиано, което е било настроено на 440 Hz, така че когато се ползва опцията за промяна на настройката ще се влоши качеството на звука, може би ще е минимално, но ще го има. И за какво е всичкото това? 😀 Тая работа с 432 Hz за мен е някаква мистификация, съизмерима с чипирането през 5G от Бил Гейтс, кемтрейлса и плоската земя.
    2 points
  31. Няма канали, няма щракалки, няма педали, няма ефекти... "Чейнът" е: пръсти -> Gibson LP -> SLO100.
    2 points
  32. Бюджетът е добър и има доста подходящи предложения в диапазона 1000-3000 лв., но за да не пишем едно и също във всяка тема, все пак хвърлете първо един поглед в подобните теми в този раздел, като започнете с тези, в които е писано наскоро. Хората почти винаги питат едно и също и ние тук също отговаряме едно и също, като с годините само обновяваме базата данни с моделите. Иначе фирмите са Kawai, Yamaha, Roland...евентуално Korg...и в краен случай Kurzweil или Alesis, но за последните не виждам много смисъл, при положение, че първите предлагат достатъчно добри модели в този ценови диапазон. Лесно е да изброим десетина модела от тези фирми, но все пак е добре да се знае пианото ще се носи ли някъде от време на време, защото има леки и лесни за пренасяне, както има и такива, които са с дървена стойка, някои от тях доста тежки и сам човек е доста трудно да се справи с местеното. Освен това ученикът малък ли е или вече е напреднал със свиренето, понеже малкият спокойно може да започне някой по-евтин, но пак добър модел, докато напредналият, който свири сложни сонати, фуги и етюди, вероятно ще има повече претенции към механиката. П.П. А, да...и още нещо. Понеже в последните дни философстваме в една от съседните теми, в списъка с фирмите забравих да добавя и Casio, които също имат добри модели в диапазона 1к-3к, а напоследък дори и звучат доста добре. Днес по съвпадение прекарах почти целия следобед в слушане и директни сравнения на пиана в един от Youtube каналите, за които съм абониран, така че ако нямате проблем с английския, поразгледайте клиповете, защото най-вероятно ще ви дадем като предложение някой от моделите, които сравняват там.
    2 points
  33. Прилича на хибриден, но не е, защото отсъства механизмът на истински ескейпмънт и не става дума за една симулация с гумички, която слагат в доста дигитални пиана, а за разкачане на джака от лостовата система, която променя съотношението от 1:5 към 1:1. Това го има само при хибридните пиана Yamaha AvantGrand и Kawai Novus. Не че това Касио е лошо, напротив, хубаво е и се конкурира с високите нехибридни модели на другите марки. Но определението на Касио за него, че е хибридно, е много подвеждащо и това се коментира доста по западните форуми. Но в крайна сметка фирмите са свободни да си рекламират пианата както искат. Това с големия акордьор ще го пропусна 😀 Те и на лауреата от конкурса Шопен — Шарл-Ришар Хамелин бяха платили да рекламира един Роланд 😉 Най-добре е човек да си пробва и да си хареса. Както и с акустичните пиана, и при дигиталните един харесва едно, друг — друго.
    2 points
  34. Като чета описанието - определено само за първото...на мен по-скоро ми прилича като рекламен линк от току що регистрирал се потребител.
    2 points
  35. Отиде, поръчах някво ... теле бюджетно, да го модвам Обещавам, за последно, после почвам проститутки p.s. купуването е по-лесно от свиренето... ^^^^ дори сатриани не си го изсвири баш баш, а тоя бърз тапинг с перото така и не го направих, както и цялото соло, като съм се мъчил навремето с табове на това парче
    2 points
  36. Разгледах я по детайлно.Тоя не се ли притеснява,че някой ще отиде да я гледа и може да му вземе мярка за шапка с тялото.
    2 points
  37. Старателно избягвам всякакви ангажименти, планирани и целенасочени занимания с постепенно изграждане на нещо си, еле пък колективни... Само и единствено с глупости, за кеф, като съм на кеф се занимавам 😆
    2 points
  38. ^ Един мой приятел разправяше, как негов познат - арабин, живеещ е България - изразявал недоумение, защо в единствено число е "Теле", но пък има "Телета", че и "Телетата". И се замислям, как би възприел "Простатата", или както един приятел се забавляваше: "Простататата".
    2 points
  39. @emosms Ако ти прави кеф да майсториш … кой те спира, човек? Важното е да си щастлив! Преди обяд стругуваш на Пинокио пишле, следобед шлайфаш тяло на Gibson … Ако обаче те терзае вътрешно, че не свириш достатъчно ще ти кажа един трик. Почни да свириш в банда и ще видиш как струговането ще ти остане на заден план - на репетиция никой няма да те пита, кой номер шкурка си ползвал, ами дали си си научил солото на "Лъжа е" на Преслава като хората …
    2 points
  40. А защо да не купуваш китари?Ако станат повече и нямаш място продай някоя,оборот да става..Но можеш да купуваш телефони примерно,винаги има по нов модел..Аз нямам чувство за вина,че имам 8 китари към момента-някои купуват коли,други китари,трети у казиното си купуват надежда..шарен свят.
    2 points
  41. Импеданс е различно от DC resistance. Последното винаги е по-малка стойност от импеданса.
    2 points
  42. Само 4? Аматьор. Имам един колега, който почти не свири, но целите стени у тях са запълнени с окачени китари и то не от ниския клас, а все 4-цифрени суми в зелено. Спорен мен е някаква мания, която за съжаление я има и при мен, но с пиана и синтезатори.
    2 points
  43. Ето едно демо с Aguilar Tone Hammer + Boss BC1-x. Може би трябваше да усиля малко повече баса.
    2 points
  44. Който папка рок енд рол е навярно бос и гол. Който металурзи слуша явно е със празна гуша. Класиката е за бабки понаконтени със шапки. Джаза слушат го снобари, рапът пък е за гъзари. Турбо фолк селяци радва той за тях е като "Правда". Комунистите - естрада, за фламенко курва страда. Фънка е за музиканти- с попровиснали тиранти. Всеки с нещо си се радва- кой с "квартети" кой със "брадва". Селчо акорд"йон разтяга, бизнесмена с "Тоска" става и си ляга. Ний обаче - дет сме грозни, тъпи, гадни и цирозни, с поразпукана черупка бичим Zappa чак до дупка! П.С. Липсва пънка в този ред на мисли, което ви дава творческа възможност да го добавите.
    2 points
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.