Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      55

    • Мнения

      1079


  2. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      40

    • Мнения

      6018


  3. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      23

    • Мнения

      290


  4. Baby Thomas

    • Points

      18

    • Мнения

      9091


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 02/19/24 във всички области

  1. Айде че не съм се хвалил скоро... Fender American Ultra. До сега не съм имал електрически Фендер.
    8 points
  2. Седя' с патица на залив... Нещо от новия албум на Аристократчетата'...
    4 points
  3. Чисто технически - ампът иска 16 ома на изхода си. Колко и какви говорители/колони ще свържеш и как ще ги комбинираш него не го бърка стига общият им импеданс да е 16 ома (не че ако свържеш 8 ще стане нещо кой знае какво; 4 обаче вече е малко и не се препоръчва). Палмър джаджата ти позволява лесно да свържеш два 8-ома говорителя серийно и да получиш 16 ома общ товар, който да се види от усилвателя. Освен това да си пусна и дежурната доза полухейт. 1. В къщи с лампи няма да ти се получи нищо. Можеш и с още по-малко ватове да свириш и пак ще е силно. Или в момента, в който намалиш достатъчно, звукът изчезва и ампът звучи като проц. Не местиш говорителя, той не мести въздух и т.н., просто няма хубав китарен тон. И цялата схема с лампите в къщи остава супер само на хартия. 2. Китарните колони са с чувствителност 100dB/W/m. Тоест пускаш им 1 ват сигнал и на метър от тях джангъра, който вдигат (SPL малко по-научно казано) е 100dB. Което е бая! 3. 1 ват принципно е clean power, без кривене. Мериш със скоп на изхода преди да почне да криви синусоидата, която си пуснал на входа. Това е преди Мастъра да е стигнал средата (примерно) и без да имаш овърдрайв. Пуснеш ли стъргалката става "сбогом тишина". Тествах в къщи съседния модел 1-ват Маршал, когато правих един още по-тих амп. Конкретни измерени стойности на скопа: Моят уж мегатих амп: Min. Power: 0.035W; Max. Power: 0.3W DSL1H: Min. Power: 0.035W; Max. Power: 0.77W Усеща се, че е по-тих от Маршалчето, но общо взето е същата работа. На чисто можеш да си го пуснеш да подрънкваш доста тихо (колкото телевизор да речем), но то и с какъв да е транзисторен можеш да си свириш така. 4. Атенюаторите могат да вършат частична работа (имам реактивен такъв, кото буквално грам не яде честоти), но не и за свирене в къщи - тогава остава проблема ъс захранването на говорителя/местенето на въздух. Не мога да твърдя на 100%, че точно това е причината, но до такъв извод стигнах. Може би ако изкарам едно вишсе по физика и едно по акустика ще мога да го разбера по-детайлно, но не мисля че има смисъл. 5. Тоя амп не бих си го купил никога. П.П. Всичко в долната част на поста са си мои мнение, разследвания и опит. Първият абзац си е обктивен и верен.
    4 points
  4. С това соло използвам случая да ви поканя на трибют на Pink Floyd. Заповядайте този петък (23.02) в Joy Station. Подробности и билети можете да намерите тук: https://www.eventim.bg/bg/bileti/tribute-pink-floyd-sofiya-joy-station-630089/event.html
    4 points
  5. Това е което аз съм пробвал, вместо да зареждам импулси един по един на юзър слотовете на процесора: Връзвам XLR изхода който е без кабинет симулация към компютъра и през NadIR си човъркам докато си избера импулс, че е по-бързо и удобно. После избрания си го зареждам вече в процесора и не съм чул разлика.
    3 points
  6. Аз поне не бих те анатемосал. Изглежда съвсем приличен за нуждите ти. И, както и при китарата, по-голямо значение имат знанията и уменията, отколкото скъпия гиър. Яката станция си е супер, не отричам. На (старата вече) работа имахме Weller от скъпите и просто сам си запоява. Постоянно си носех кабелаци и жакове да си ги правя там, защото е голям кеф как бачка! Но не е наложително. Аз имам китайски клонинг на Хакко (от 50-60 лева) и си работи идеално вече бая години. Освен това с предния ми супер проскубан 5-левов поялник ако знаеш що китари и ампове съм ремонтирал и направил... Кое е важно и на какво да обърнеш внимание: Добре е, че имаш регулация. За тънички кабели, жакове, суичове и т.н. използвам 250*С, за по-дебели като дупетата на потенциометрите 300*С (доколкото може да се вярва на написаното, де). На твоя май няма точни градуси, но го дават да е 100-500*С та ще тестваш на средните две чертички. Качествен тинол - колегите изчерпаха темата, напълно съм съгласен. Допълнително можеш да вземеш някакъв флюс (за по-древни/упорити/гадни кабелаци); помпичка за смукане; мини менгеменце или нещо сходно за захващане на жакове/суичове/потове. Качествени кабели и части. Гадните могат лесно и изключително бързо да ти скъсят живота. Повечето такива в евтините китари са по-скоро за кофата, просто е ужас да се работи с тях, дори за някой по-опитен. Това буквално може да те откаже или да си помислиш, че си най-големия некадърник на планетата - без да си виновен. Чалъм! Това отнема малко време, но не е нищо мега трудно. Най-важното е да мислиш за термопредаване, температура, контактна площ. Предполагам, че има клипчета с добре обяснени и показани примери, така че налазвай! П.П. Това със солната киселина... стой далеко.
    3 points
  7. Аз лично съм изключително против използването на киселинни флюсове, аспирини и други такива, камо ли солна киселина при запояване. в крайна сметка говорим за запояване на сигнални кабели и жакове, не на бакърен тиган. В магазините като комет и други подобни има достатъчно качествени припои и флюсове.
    3 points
  8. Ами примерно този https://store.comet.bg/Catalogue/Product/42071/#e30%3D но е в огромна разфасовка за твоите цели. По магазините за електроника - interflux, stannol, оловни задължително, че безоловните ще ти скъсат нервите.
    3 points
  9. От голяма до никаква Гейна на плъгина (обикновено) е калибриран и като го мърдаш си пише + (може и минус) 3dB. Отбелязката 3 на гейна на интерфейса може да значи всичко - ако можеш да уцелиш точно 3 dB увеличение или намаление - ще си бъде съществен успех - има разбира се интерфейси, за които това не е така (с електронно управление на входното ниво). Сега тука има още една торба сол - примерно този гейн на интерфейса къде и как точно е реализиран, как влияе на АЦП процес/филтри и т.н. - но това са детайли, които за инструмент, който предстои да бъде смачкам от драйв и изкривявания (да - включвам тук и чистите китари) в последствие - не е чак от толкова голямо значение
    3 points
  10. Ето какво ми каза ChatGPT При използване на балансиран Y-адаптер сплитер и балансирани кабели за разделяне на сигнала, силата на сигнала не би трябвало да се намали значително. Балансираният кабел има по-голяма защита срещу електромагнитни смущения и има по-ниско съпротивление на електрическия шум, което помага за поддържане на интегритета на сигнала. Ако има някаква загуба на сила на сигнала, тя обикновено е минимална и не се усеща като намаляване на аудио качеството, особено когато се използват качествени кабели и сплитери. Важно е обаче да се отбележи, че при разделянето на аудио сигнал може да има някоя загуба на сила, независимо от това дали сигналът е балансиран или не. Това обикновено не е проблем, особено ако вашият изходен усилвател или източник на сигнал има достатъчно сила за компенсиране на тази загуба. Ако обаче забележите намаляване на силата на звука, можете да регулирате нивата на сигнала на активните монитори или да използвате усилвател, за да компенсирате тази загуба.
    3 points
  11. Вземи си и един дисторшън Милин Камък, да ги сбориш кой лови по-арно. С малко заземяване, може и да сe оправи.
    3 points
  12. Fractal Cab Lab 4 IR mixer, който работи както със стокови IR-и на Fractal така и с обикновени IR-и. Работи самостоятелно и като плъгин. https://www.fractalaudio.com/cab-lab-4/
    3 points
  13. Преди няколко години и аз писах във форума с такъв въпрос, за избор на лампова глава и кабинет за вкъщи. Тогава много от съфорумниците ми дадоха правилен съвет, но смея да кажа че ми го представиха с неправилен довод. И сега ще обясня. Така, когато аз задавах въпроса, тук най-вече се изтъкваше че няма смисъл защото няма да звучи добре. Няма смисъл от лампа за вкъщи, защото дори 1W да е няма как да звучи добре, защото вкъщи не може да се усили достатъчно. Ламповото не звучи добре ако не е усилено над нива подходящи за свирене вкъщи (или аз бих казал за свирене без протекция за ушите). Ще имам проблеми със съседите. Няма как говорителя да мести достатъчно въздух за да звучи добре (то май няма общо с това дали ампа е лампов или не). Ок, но има един проблем - "звучи добре" е много относително и субективно, и зависи също от много други неща, включително и от помещението. До тогава най-доброто с което аз разполагах беше едно кубе line6 spider. Така че разбира се ламповия амп ми звучеше невероятно, беше просто нива над него. Беше по-добре от всякъде и дори намалено на 1 от 10. Дори и с най-евтиния кабинет. Просто нямаше как да повярвам на съветите относно тона, но всичко което получих като мнения наблягаше на това как ще звучи. Но амп и кабинет за вкъщи е просто най-най-най-неудбоното и непрактично решение. И защо всъщност се отказах да ползвам амп и кабинет: - Заради мястото което заемат. Заради обема и теглото, и заради всеки един момент в който ти се налага нещо да се премести някъде. - Освен главата и кабинета ми трябваше и педалборд с тунер, гейт, драйв, дилей, ривърб, EQ + захранване за всичко. - За избора на кабинет/говорител факторите са прекалено много и е прекалено относително. - Кабели навсякъде, особено ако решиш и да записваш с микрофони пред кабинета. А пък и за мен, лично, ми е някак си несериозно да се записва само от кабинета без паралелно да се запази и DI трак на китарата (още кабели и устройсва). - Ако искаш с натистането на един футсуич да смениш "пресет" от аналогови ефекти и канала на ампа ти трябват още кабели и контролери/лупъри. Или просто с едно натискане да задействаш повче от един ефект, или да смениш канал на ампа заедно с вкл/изкл на ефект. - Лампите, въпреки че издържат много времене, не са евтин консуматив и не винаги има избор/наличност при нас. Купих си една катана, ей така на майтап сякаш, след като заляха интернета с ревюта и хвалби. И в крайна сметка тотално спрях да ползвам ламповия амп, защото с катана просто е по-удобно. Особено за моменти в които имам буквално само 10-15 минути да убия време и реша да посвиря. Не че ламповата глава загрява толкова бавно, но за всяко включване се замислях "струва ли си". Между другото, в стаята която имам като студио/офис, катаната си звучи наистина много пилично, но като я преместя в хола въобще не ми харесва. Не знам дали е заради акустичните панели или разположението, но е това е нещо интересно. До преди година продължавах да гледам скептично на всякакви процесори и софтуери за амп и кабинет симулация, и каквото и да бях пробвал все не ми харесваше. Но разбрах че всъщност просто не бях попадал на дибри импулси. И след като пробвах няколко хубави импулса, примерно на мен любими са ми на OwnHammer - Low Tuned Essentials и някои от BogrenDigital. Но бях попаднал и на много яки безплатни импулси от меса 4х12 ректо овърсайз. И накрая се замислям, защо ми беше да купувам всяко едно нещо по веригата отделно - тунер, овърдрайв, нойзгейт, глава, модулационни ефекти, кабинети, говорителни, кабели, микрофони, DI боксове... като един плъгин ги има всичките тия неща, не ми трябва друго освен интерфейса за да постигна същия резултат, и струва в пъти по-евтино. Примерно аз напоследък харесвам STL Tonality плъгина на Josh Middleton и Archetype: Gojira. В крайна сметка си взех си един от възможно най-малките като размер процесори, като все пак има достатъчно футсуичове, и не мога да опиша просто какъв кеф е целия "риг" да ми е в калъфа заедно с китарата. Държа си катаната ей така за да имам някакъв резервен план, ако някъде ми се наложи да я позлвам като пауър амп и кабинет, но честно казано не ми трябва и се замислям дали да не освободя мястото в стаята... Накратко: лампова глава и кабинет дори 1х12 за вкъщи - не ти трябва. Това е все едно да си кажеш трябва ми кола за из града, и да си купиш камион влекач с ремарке. Освен ако не става въпрос за обурудване на домашно студио или някаква такава ситуация. Сигурен съм че като си се надъхал да купуваш, това е последното нещо което ще искаш да чуеш. Особено ако си гледал вече може би десетки клипчета и ревюта където обясняват колко е яко (във всички винаги обясняват че е много яко). Но предполагам че като казваме за вкъщи, повечето тук имаме предвид за китарист тип "bedroom player" който ще свири в спалнята / хола, и има съседи с които да се съобразява. Все пак не е опоменато за какви условия се търси амп, и гадаем. Аз вече съм на мнение че от лампова глава и кабинет има смисъл само в студио или на сцена. А за вкъщи не ми трябва друго освен компютър/лаптоп. Но трябваше да мина сам през цялата хамалогия и всеки вариант, за да стигна до това което ми казваха от началото.
    3 points
  14. Във фукнята на китаристите започна един разговор, който мисля, че е за отделна тема. А именно споделете от къде намирате IR-и. Ето моите любими: RedWirez - това са едни от първите IR, които си купих. Още ги ползвам. Имат си приложение - mixIR3, което улеснява ползването на IR-ите. Например на какво разстояние да е микрофона от говорителя, модела на микрофона и т.н, които иначе трябва да ги търсите по папките. Това важи и за другите софтуери по-долу. Fractal Audio От тук също съм си купувал разни неща, хубавото е че стават и за AXE-FX процесори. Не че другите не стават ама да кажем, че тези са направени с идея да се ползват от техните процесори. Имат безплатно приложение за ползване на IR-и, което е най-добре да се използва с новия им формат DynaCab. Но добрата новина е че ако ползвате DynaCab, после може да си запазите резултата като обикновен IR. Own Hammer е един от първите производители на IR-и. Има доста добри и при него. Не ми е известно да има собствено приложение. Celestion произвеждат и IR-и освен говорители. Някой казват, че техните IR-и са най-точни. Те също си имат приложение, което е направено да се ползва основно с техния формат DSR, но отваря и обикновени IR-и. Celestion продават както DSR, така и обикновени IR-и.
    2 points
  15. Вижте на какво попаднах тези дни, едно много готино сравнение на сума ти атенюатори, по-скоро load boxes. Има 12 видеа всяко за отделен бокс. В последното видео са сравнени всички резултати. Не знам сега да издавам ли резултатите да не ви разваля гледането Ще оставя няколко дни да го видите всички и може да го дискутираме.
    2 points
  16. Заповядайте в центъра на Вселената (Стара Загора) днес (петък, 15.03) от 21:30 в клуб Дръмс:
    2 points
  17. Заслужава ли си!? В случая нямам идея кой е... Мога да кажа мнения , за тези, които съм гледал ( не - не ми хареса, не ни съвпадат вкусовете, изгубих си времето да го гледам) - Сърмата - бих го изгледал Хилда - не , К.Цеков -не ( не слушам и ФСБ, общо взето) Герасим Геро - да Васко Катинчаров - да Людмила Сланева - да Краси Куртев - да Руши - да го гледам ли!? бъзикам се.... Огнян Ангелов - да Бойко Петков - да Тони Чембъра - ще го гледам на запис Еко - да Мишо Йосифов - гледал съм го, нямам ясен спомен Кольо Гилъна - пропуснал съм го Теди Москов - да Михаела Филева.... не знам дали да я гледам, може би Китанов Кита - да, разбира се! Косатката - нямам спомен какво беше Константин Вълков - да Димитър Коцев ( син на КК) - да Симо Лазаров - да Стефан Щерев БТВ - да Емо Конкурента - да Дони - не, не става Стоян Янкулов - да М Груев - да Кръпката - да Здравка Евтимова - да Румен Боядвиев - да, по става за гладане от Цеков. Милена Дойчинова - да Свилен от Остава - донякъде Кеми Тодорофф - ок Борислав Славов - ДА! Шеки си е Шеки , Ш като Шантав - да Петър Цанков - да Катерина Евро - да Ясен Петров - да Мария Илиева - да Наско Русков - да Теодора Духовникова - да Деян Каменов - да Звезди - да Гери Турийска - да Ерсин Джереми - да Георги Ангелов - да Симеон Воев - да ФЪНКИ - Е КУЛТ! Нина Николина - да Нуфри - да Димитър Стоянович - да Георги Господинов - да братя Аргирови - да Владо Попа - да Кирил Маричков - да Стенли - да Мартин Иванов, Христо Намлиев, Ева Кирезова , проф Герджиков - ок Владо Михайлов - да Мария Игнатова - бих я гледал, но в ХХЛ Митко Павлов, В. Милев, Камен Во, Васко Райков - да Бойко Василев, Теодоси Спасов, Милица Гладнишка - да Данчо Караджов - да Стефан Вълдобрев, Орлин Павлов, Силвия Петкова - да Льбо Киров, Китодар, Ана Ангелова, Орлин Горанов, Белослава - да Наско БТР, Ерол уикеда - да Нойзи Цветков, Дичо - да Валди Тотев, Влади Графа, Косьо Марков, Иван Лечев - да. Другите - или не съм ги гледал или съм ги забравил... очевидно, съм широко скроен и мога да приема хора с най-различни вкусове. Е, с някой просто нямаме нищо общо, живеем в паралелни вселени.
    2 points
  18. ^ Във връзка с почистването на човката държа да отбележа следното: Човките на почти всички съвременни поялници, които съм виждал, дори и на евтините такива са покрити със специално покритие, което не се окислява при висока температура и припоя се задържа по него. Много хора обаче подхождат към човките по начина от славното минало - разбирай с шкурка или дори пила. Това рано или късно води до унищожаване на човката. Та като каза механично изстъргани - смятам, че към човката не трябва да се подхожда с излишен брутализъм. На всички поялници, с които съм работил напоследък за почистването им е било достатъчно след загряване човката да се забърше с мокра целулозна гъба или (ако нямам такава) с мокра кухненска хартия.
    2 points
  19. Запой някакви неща и ще го усетиш. С писане няма да стане, пускай го тоя поялник и почвай. Ще го нацелиш. P.S. Това с димера е безсмислено в твоя случай. Не се занимавай с глупости. Слагай врътката около средата или малко след и действай.
    2 points
  20. От Universal Audio и Boss изкараха интересни машинки – UAFX Lion Plexi Amp Modeler и Boss IR-2. Поне са от "джелезо" и ще им падне цената по-трудно ...
    2 points
  21. Личния ми опит показва, че евтините поялници (разбирай до 50 лева) първо имат доста голяма инертност на регулатора и второ - термодвойката им (или каквото там ползват за измерване на температурата) е при нагревателя, а не на върха на човката. С други думи, колкото и да го гласиш, все е криво. Проблемите ми се редуцираха когато се оръсих малко повече и си взех евтина поялна станция с цифрово управление. Да, евтина е, но точността на температурата е завидна. Дори и при нея обаче минават една - две минути за достигане на върха на човката на зададената температура след като е измерена при нагревателя. Мисълта ми е, че като за 20 лева колкото и да мъчиш да калибрираш, резултатите ще имат малко или повече условност. Според мен експериментирай с цел постигането на добри резултати при спояването и забележи къде по скалата получаваш добра, здрава и непрегрята спойка. Различните части и материали, които ще запояваш често ще изискват различна температура. Иначе наскоро мой приятел си взе нещо подобно на това: UY CHAN Original TS101 Soldering Iron Station Kit Upgraded from TS100 DC 65W PD 45W Power Programmable Smart Mini Electric Portable Soldering Pen with B2 Solder Tip USB Type C Cable - Amazon.com Може дори да е бил същия. По негови думи като за дребен китаец върши чудесна работа.
    2 points
  22. Е как бе? 4х4, предно предаване, турбо, дизел, комби
    2 points
  23. Имах киселинен флюс преди 15 години и го изхвърлих с удоволствие, след като ми окисли половината компютърджийски кабели и платки в шкафа. Затворен. Нормалните конектори, които можеш да купиш - разбирай поне Proel, не някакъв за 20ст., имат чудесно покритие на терминалите - запоява се без грижи и без киселина. Инструментален кабел лакиран не съм виждал. И по-добре, сигурно щях да обеся производителя му на него.
    2 points
  24. You know your solder, young man Иначе, имайки предвид честотата и продължителността, с която ще се използва, стига да топи тинола и да го държиш от правилния край, вероятно си е ок.
    2 points
  25. Аз имам два поялника и двата са ми от Lidl Единия ми е в къщи, другия в студиото и ги ползвам за запояване на кабели. Не съм имал проблем до сега. Но не съм и някакъв прo де. Цецо и Никсъна може да ме анатемосат
    2 points
  26. Поствам същото изсвирено с Mesa Boogie Lonestar Special. Първото е с Roland JC-40. На първия тейк използвам JHS - Double Barrel (Blues breaker) и Wampler - Ego Compressor. На тейка с месата използвам драйв канала на месата. Кое ви допада повече?
    2 points
  27. Джордж Бенсън го видях, но къде беше отлетяла патицата? Нещо все ме лъжат напоследък - на "Лебедово езеро" нямаше лебеди, тука вместо патица - само един патешки плакат, вчера гледам на една врата пише "Жени", то пък се оказа някаква тоалетна...тц...тц...тц... Но иначе ми хареса и подготовката, и това след нея.
    2 points
  28. За разнообразие... Ако някой се интересува, да пише за трака.
    2 points
  29. Да, много съм доволен. По-лек и по-надежден от месата. Усеща се по-високата класа на месата (Mesa Boogie Lonestar Special), но Роланда е страхотен "работен кон". И ривърба и хоруса са също много на ниво.
    2 points
  30. Много благодаря! Използвам едновременно JHS Double Barrel (Blues breaker страната на ефекта) и Friedman BE-OD. Friedman-а дава яко драйв, а Double Barrel-а прави по-плътен тона. Кубето тук е Roland JC-40.
    2 points
  31. Честита Баба Марта на всички съфорумници, живи, здрави, румени, засмени! ❤️🤍❤️🤍❤️🤍
    2 points
  32. На 9ти март, от 21ч в бар Сингълс, с група оХо ще представим видеото на песента Лавандулови ливади. Входът е свободен, а доброто настроение е гарантирано!
    2 points
  33. Това видео е предшествано и "вдъхновено" (както и множество други по темата, излъчени от по-популярните създадели на съдържание) от това: https://thegearforum.com/threads/the-amp-sim-plugin-thread.3381/ В поста има постоянно актуализирана таблица, плюс линк към "оригиналните" видеа.
    2 points
  34. Всъщност първоначално въпросната музика не беше набедена за такава. Бяха няколко идеи (не-метъл), които престояваха в компютъра ми и нямах идея за някакво тяхно развитие. Приятели обаче ги чуха и ме агитираха да опитам да ги постна в маркетите на гейм енджини, като евентуално и изкарам някакви пари от това. В началото се дърпах, но в крайна сметка реших, че най-хубавото на една идея е да бъде чута, а ако се изкара лев... защо не. В крайна сметка, засега съм качил два пакета в Юнити. Единият вече е в продажба, а вторият чака одобрение от модератори. Линкове към техни видео превюта можете да намерите в сайта на проекта: DreaMareSound Надявам се нещата да ви харесат. Приемам съвети всякакви...
    2 points
  35. Напълно споделям виждането ти. Много клавиатури са минали през ръцете ми, но досега не съм попадал на някоя, която да даде нещо близко като реакция и управляемост както при хамъра, пък дори и да е най-елементарния като GHS на Yamaha. Разбира се има и значение какъв стил музика свириш и какъв инструмент си избрал за свирене на клавиатурата и понякога "пружините" наистина са по-подходящи в дадени ситуации. А що се отнася до въпросните "пружини" - и между тях има огромни различия. Понеже си падам малко клошар () и все още си пазя разни музейни експонати, с които съм започнал през миналия век, мога да дам пример. Разликата между клавиатурите на две от ямахите, които бях купил в една и съща година (току що бяха излезли като модели), е колкото от земята до небето, а и двете са пружинни. На едната, клавиатурата не ми дава никаква обратна информация и въпреки, че има всякакви настройки в софтуера как точно да бъде кривата на реакция на динамиката, ползата от тази опция клони към нула и да изсвириш нещо малко по-прецизно и с нюанс е мисия невъзможна. Другата пък обратно - докарали са я доста добре като имитация на хамър (а е лека), винаги може да си прецизираш натиска и при добро желание даже да изсвириш някое по-лесно парче за соло пиано, разбира се ако не излиза от 5-те октави. Отделно, че като бонус има и афтъртъч, който също се прецизира доста добре. Преди няколко години взех един PA700 (Корг) - клавиатурата му е някакъв пълен майтап...нещо подобно на детските SA на Касио, но аз така или иначе не я ползвам, защото имам още куп други клавиатури навързани по миди. Така че всичко е до конструкцията и дизайна на всяка конкретна клавиатура. Чувал съм добри отзиви за някои клавиатури от по-скъпите модели-аранжори, но не мога да се доверя напълно на колегите, защото всеки свири различни стилове и за един едно е добро, а за други като мене и тебе вероятно друго.
    2 points
  36. Единствено бих си позволил да направя малък коментар на отговорите от двете фирми. Явно никой в двете фирми не си е правил труда да направи такава балансирана сплит-връзка и затова и в двата отговора присъстват някакви условности. ADAM са подходили по-практично и казват, че няма проблем с връзката, но тъй като ще имаш спад в нивото, не ти препоръчват да го правиш, защото не са наясно колко ще падне сигнала. Аз имам подобно разклонение - спад наистина има, но далеч не е толкова "драстичен" и спокойно може да се компенсира от усилването на мониторите. KRK както винаги са по-крайни и говорят за някакви "непредвидими последици", които далеч не са 'непредвидими', а са само 'последици', включващи известен спад в нивото на сигнала, но хората се презастраховат и ги разбирам.
    2 points
  37. 5W или 1W - няма съществена разлика. За да е приблизително двойно по-тихо ти трябва 10 пъти по-ниска мощност. Половин ват ти е само около двойно по-тихо от този 5-ватовия, с който можеш да свириш и на концерт. Да направим и друга сметка: 0.1W е ~двойно по-тихо от 1W, значи пък би трябвало да е ~90dB (10dB по-малко е около наполовина по-тихо). Нормална сила за слушане на телевизор/музика в къщи е 60-70dB. Който може да си сметне колко още трябва да се намали подаваната от лампов амп мощност, за да стигне тези нива. Когато вече говорителят изобщо няма да работи като хората и "ламповият звук" няма да е онова, което искаме да чуем. Предположения по-скоро, засега нямам идея как да се направи да речем 0.001W усилвател... Има и друго - всичките методи за намаляне на мощността също развалят звука. Някъде слагат пентод/триод, което не намаля особено джангъра, но звучи по-зле и е безсмислено (за мен). Конкретно в тия Маршалчета слагат един прост резистивен атенюатор с два резистора, самото присъствие на който (когато е активиран) разваля достатъчно нещата. Всяко нещо, поставено между говорителя и изходния траф, прекъсва двупосочната динамична връзка между тях, съответно прецаква звука! Физика, ко да прайш...
    2 points
  38. Билети: https://www.eventim.bg/bg/bileti/tribute-pink-floyd-sofiya-joy-station-630089/event.html
    2 points
  39. 2 points
  40. Не, по желание е.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.