Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/23/24 in all areas

  1. Уф. Пиша на крак и съм написал някои глупости Коригирам: факт е че стъклени/каменни вати имат сходни характеристики при 1/2, понякога 1/3 обемно тегло. Само че коректните цифри са следните: Навремето "истинската" и хубава стъклена вата за преградни стени беше около 13-14 кг/м3. (за сравнение, в момента е 8-9, и съвсем целенасочено НИКОЙ производител не цитира обемно тегло). На нея кореспондираше 30-35кг/м3 "хубава" каменна вата. Наистина добрите звукоизолиращи продукти съответно отиваха на около 20-23кг/м3 (стъклена) към 40-60кг/м3 каменна. Ватата в моята кабина е един ВЕЛИКОЛЕПЕН продукт на Isover (FDPL = 23кг/м3 със стъклофибърна мрежа), който.... вече не се произвежда Акустикборда на Кнауф, ако наистина е стъклена вата (а както писах горе, леко ме съмнява, тъй като цвета й говори за смес с каменна, навремето се правеха подобни ексерименти) ще да е в рамките на 20-30кг/м3. Под това обемно тегло стъклената вата НЕ МОЖЕ да се направи на плоча. Така че, bottomline, продукта ми се струва добър. Последно: не се шашкайте на тема вдишване на вата и карцерогенност. Имаше някакво изследване което съм чел, което декларираше че попаднали в белите дробове частици стават риск за развитие на рак, само ако са под определени размери (говорим за микрони). Над тези размери, дробовете обвиват в слуз частицата и тя се изкашля навън. Това е обяснението защо запрашавания от всякакъв вид могат да стимулират кашлица. Нишките на ватите (и каменни и стъклени) са доста над минималния праг на дължина. Сега, факт е че ще ви сърбят ръцете, и ако някой има алергия, може да се изрине и прочие... това обаче не е животозастрашаващо.
    5 points
  2. Вижте какво си купих от музикалната работилница: Овърдрайв преамп. Фирмата е българска - Kyro, аз за първи път ги чувам, ама съм впечатлен. Имаше стачка за тестове, хората бяха много любезни и обясниха на всички присъстващи каквото ги интересува. Аз тествах този преамп и ми хареса, накрая като казаха, че е на промоция 150 кинта, веднага взех един Оказа се последния, явно са впечатлили и други хора преди мен. Още не съм го пуснал при мен, взех го на база това, което тествах там, но за възможностите, които предлага цената си я бива.
    4 points
  3. Половин метър тинол по-късно, спретвайки си набързо (Balanced) line out-a на Suhr Reactive Load-a (за информация - когато използвате Speaker Thru жака - целия reactive load е извън веригата - остава си reactive load-a от истинската колона), което ме води до предположението, че Tone King (които в горното видео са класирани последни) не се борят да направят линеен изход, който по същество е делител на напрежение със съгласуващ трансформатор - в случая на Suhr изключително миниатюрен 1:1 / 10к:10к такъв, а по-скоро се стремят да докарат приятен за ухото звук (тяхната схема е активна с операционни усилватели и т.н.) - сега дали ти харесва едното или другото е въпрос на вкус. На мен по-скоро ми харесва. Прекарвайки горната постановка през няколко усилвателя - за някои едното работи по-добре, за други другото (като и в двата случая едно EQ решава разногласията ) .... Всъщност най-пълната система в схемата е на UA с Ox Box-a - където синхрона между хардуера и софтуера, позволява minimum effort - maximum satisfaction , и разбира се нюансиране на взаимодействието, което с другите дивайси изисква доста повече време, цъкане и усилия.
    4 points
  4. Не че много разбирам, но аз имам Fryette, минах през няколко други, успоредно ми остана само UAD Ox. Няма друга кутия, която при сваляне на нивото на звука (аз не мога да свиря силно у нас по обясними причини) да дава толкова верен на оригинала тон, плюс че има няколко много ефективни тон корекции. Fryette за мен си струва торбата с парите.
    4 points
  5. Съществена бележка върху заглавието, е че сравнението е на линейните изходи на устройствата ( и то сравнението е към линейния изход на усилвател), т.е. по-скоро реализацията на Load box + линеен изход, а не на attenuator, като звук през говорителя, което е съвсем друга работа.
    4 points
  6. Щом колоните само приемат, реално ти трябва двуканален трансмитер, който се сдвоява с 2 устройства. Китайците продават всякакви, от такива за по 5-6 долара или малко по-скъпи (~$15-20), които "практически нямали закъснение, били с хубав чип и карали до 30 метра". Честно казано нямам доверие на рекламите на повечето китайски стоки, поне не и докато уредът не ми попадне в ръцете, че да го пробвам лично. Купувал съм много неща от тях...имало е и боклуци, но съм взимал и много качествени и добре конструирани продукти в областта на електрониката, така че е различно. Ще ти покажа картинки на 2 различни модела, които намерих точно за 1 минутка търсене в Али-то. Първият е от евтините, на картинката са показани 2 чифта слушалки, но принципът е същият и за колоните: Вторият е малко по-скъп и суперлативите за опциите и качеството му заемат 2 страници...някъде между тях пишеше, че би трябвало да "свири по-добре от CD-то ти".
    3 points
  7. Здравейте, утвърдена ска-пънк група търси барабанист и китарист. За контакт: 089 598 4996 - Ерол
    3 points
  8. Една много любима група... Препоръчвам за тези, които не са ги слушали.
    3 points
  9. Пиша този пост с цел да събера максимално много хейт във форумното общество и да създадем небивала по рода си и размер вакханалия ... След тази апетитна интродукция искам да пристъпя към същността на моите излияния. Имам няколко приятели меломани, които разполагат с "модерни грамофони" вкъщи, кой купуван от магазин за черна техника за 100-200 лв., кой се изръсил с някой и друг лев отгоре от по-специализиран магазин за ценители и всичките до един ми обясняват: "Абе, да ти кажа има една характерна топлина в звука на плочите, някаква магия, не е като Spotify/Apple Music/YouTube ... " Като всеки средностатистически любознайко се позачудих какво АДЖАБА имат предвид тези хора. Тук искам да направя една важна вметка и да кажа, че тези хора не са музиканти, просто любители на музиката, ходещи по концерти, меломани и прочие. И така се развихри моето въображение и седнах многозначително да разсъждавам по този въпрос – какво точно имат предвид хората, като казват думата "топлина"? Очевидно не става дума за разни печки и радиатори, затова реших да запретна ръкави и да обърна Интернетовете и да потърся отговорът на този въпрос. Не веднъж наляво и надясно е споделяно мнението, че аналоговата техника давала известна "топлина" на записите и "аналоговият звук бил по-добър от дигиталният такъв". Казах си аз: "Добре, изключваме всякаква цифровизация от уравнението, никакви АЦП/ЦАП-ове, ще караме на аналог. Как можем да постигнем това нещо?" е следващият въпрос, който си задаваме. Като теза, бих поставил правилото, че въпросната "топлина" се усещала само в аналоговият реалм/домейн/свят или там както искате го наричайте. Нека си представим следната опитна постановка. Имаме джаз трио, в студио – барабани, контрабас, роял. Всеки е озвучен с микрофони, пуснати в аналогова конзола (от тези дето струват колкото три къщи в Манастирски ливади), аналогови компресори, аналогови кабели, аналогови хора ... пишем върху аналогова лента. До тук добре, "топлината" я пазим, нали? След това от въпросното копие почваме печат върху плочи, касети, други магнетофонни ролки (за ценители аудиофили) с надеждата, че "топлината" ще се запази максимално. Всеки, който се е занимавал със сервизирането/поддържането на грамофон и плочи знае, че иглата се износва, качеството на механичните компоненти оказва пряко влияние върху звука, който се чува, отделно сама по себе си плочата може да се надраска, което внася допълнителни артефакти в звука, качеството на четящата глава също оказва влияние в правилното пресъздаване на амплитудо-честотната характеристика, както и разпространението по стерео спектъра. И какво се получава в крайна сметка? Имаме редица механични фактори, които оказват пряко влияние върху качеството и деградацията на записаният звук, че да запазим първоначалната "топлина", която така горещо бленуваме. Да не забравяме, че ако в ходът на годините трябва да печатаме редица плочи, трябва да се грижим за качеството на оригиналната магнитна лента, да бъде съхранявана при правилни условия, да не деградира, да сервизираме магнетофона, през който тя се възпроизвежда и т.н. Както може би се досещате, някакъв умен човек се е светнал и си е казал: "Добре де, не можем ли да си ползваме пак всички тези аналогови технологии, само че след записа върху магнитна лента да направим digital footprint и сигналът да бъде записан върху хард диск, разбира се чрез способите на качествени АЦП/аудио интерфейси, които да сведат до минимум механическата деградация и да съхраним въпросната топлина?" Речено, сторено – отидете в един магазин за плочи и ще видите, че 80% от нещата, които в момента се предлагат на пазара са писани върху плоча от дигитален източник. Ама чакайте малко – нали в началото си обещахме, че тази "топлина", можем да я пазим само чрез аналогово пазене на сигнала върху аналогов носител? Как тогава въпросната "топлина" я чуват моите приятели, а тя всъщност не би трябвало да присъства предвид технологичния процес? Реших да ида на гости на един от тези мои приятели и да чуем нещо от грамофонни плочи – имаше такива от digital footprint, имаше и такива от уж "аналогов източник". Сетъпът е средна хубост грамофон в средна хубост HiFi система, дето трябва да пази "топлината" на целият звук. Пускаме Random Accessed Memories на Dаft Punk – учебникът за съвременен микс и мастер, очевидно digital footprint – абсолютна трагедия. Бял шум от грамофона, произволност на стереото заради някакви физически проблеми, леко деформирана честотна характеристика във високите среди, някоя и друг pops/crackles от самата плоча, колкото и да я пазиш, явно има артефакти на звука. Казах си: "Окей, това е digital footprint, дай да видим Brothers In Arms на Dire Straits, ужким било от доверен аналогов източник, от едно време". Резултатът – същата работа както горе, артефакти, гнусотии и прочие, ужким имало запазена "топлина". След това решихме да пуснем тъпият ми евтин смартфон с един кабел в HiFi системата, при това със записи от YouTube, които са компресирани, на същите албуми, същите мастери, дето уж трябва да звучи "студено" – никакъв шум, по-добър гейн, по-широко стерео, по-добра честотна характеристика и динамика. Забележете, че тук дори не съм подбрал записи с 192kHz/24bit/lossless! В потрес чух мнението на моят приятел, който каза: "Не, това звучи студено, не е като грамофона, няма топлина." Зачудих се какво точно има предвид този човек, като казва думата "топлина". Сетих се за лафът на един наш преподавател в университета, който гласеше следното: "Трудно се намира черна котка в тъмна стая, особено когато тя не е там." Не знам за вас, но аз нямам стотици хиляди долари/левове/лири за да поддържам грамофони/магнитни ленти/плочи и да ги запазя в онзи перфектно изящен вид както в първият миг, когато е бил направен записът и да се наслаждавам на онези добавени 5% качество, които имагинерно бих изкарал от такъв тип система. Ако има някой човек, с по-изтънченa постановка, нека хвърля камъни по мен и да ме просветли, моят случай не е такъв. Така и не можах да чуя така очакваната дълбоко пазена от мен "топлина", за която всички ми обясняваха. Или съм глух, откровено луд или странна комбинация между двете, която също допускам. Оказва се, че за мен думата "топлина" като слушател е делюзия на преживяване, при което: слушателят се наслаждава на факта, че слуша музика от аналогов източник, макар и с компромисно качество деградациите по звуковата верига, включващи изкривен стерео спектър, пукания, шъшкания и съскания му доставят удоволствие и го карат да се чувства по-аналогов и истински, нищо, че слуша от източник digital footprint грамофонът, от който се слуша е прилежно поставен на рафт, наред с книги, енциклопедии, часовник с кукувичка, аквариум, камина, хубав килим и други важни елементи, които придават усещане за домашен уют и топлина, било то физическа, както и звукова безкрайното разглеждане на обложки и плочи, както и образът на въртящата се плоча води до същото усещане за "топлина" приятната компания с добри приятели, с чаша уиски в ръка допринася за чувството на "топлина" Така че следващият път, когато поредните фокусници ви обясняват за "топлината" на аналоговият звук при грамофоните, силно се замислете какво и как слушате. Знам, че е модерна гъзария да имаш такова нещо вкъщи, ама нека си зададем елементарния въпрос – качество ли гоним или мода?
    3 points
  10. Ей такъв кабел решава доста проблеми с активните боксове : Musicworld.bg - BELDEN 1502R
    2 points
  11. Всичко е ОК. Оказа се скапан пач кабел. И скапано захранване.
    2 points
  12. Скоро оправих един ефект с подобни симптоми и там проблемът беше в суича (3PDT). Беше се натрупала някаква сравнително твърда "смес" от грес+прахоляк+боклуци и не можеше да щрака като хората. Обаче Бос педалчетата нямат такива механични суичове, така че в твоята ситуация няма да е това проблема. Вземи го отвори и прегледай да няма някоя счупена спойка при жаковете на входа и изхода, както и на захранващата букса. С батерия по същия начин ли се държи? Почистването с контактен спрей е добра идея, подкрепям. Мини и входа и изхода и захранващия куплунг.
    2 points
  13. Пролетно кремонско изплякване
    2 points
  14. Чета й техническите характеристики. Единственото ясно нещо е че е стъклена вата, което е добре. Като гледам цвета й, най-вероятно е някакъв микс, защото няма кафява стъклена вата. И дотам с конкретиката Нищо по темата звукоизолация/звукопоглъщане. Няма обемно тегло (стар трик от мойто време), но като я гледам на снимката ще да е над 35-40кг/м3, което също е ОК. Ламбдата й е 0,037, което е много добър показател, би следвало да е хубав продукт. Кнауф общо погледнато изкараха в последните години много хубави вати, така че бих казал: вземай я Sonicboard-a е нещо ново. Като му гледам графиката, има по-добри показатели от нормалното GKB. Knauf са доста коректни в техническите публикации, така че ако не е неразумно скъп, пробвай го, но минимум два пласта, с шпакловани фуги и на двата, акустични окачвачи на тавана и предстенните обшивки и акустична лента под всички UD профили които стъпват на земята.
    2 points
  15. Мерси!:) Обиране на пота и блъскане,но с кремонката е тегаво. Трябва да си свирил на нещо по-добро, за да се изпръца нещо, те те те затова и са забранени със закон във форума. Но изхождайки от форумната сентенция, че всеки записва с кот има, гледам да минем метър
    2 points
  16. Една любима песен, на която отдавна се каня да направя кавър...
    2 points
  17. Това мисля, че се нарича профил. Така както си го описал. Ползва се от Kemper. Иначе във всички IR-и влиза и микрофонът с който са направени. И обикновено го има в името на файла заедно с това от какво разстояние е записан, дали е off-axis и т.н. Казвам "обикновено" защото тези дни си купих IR-и от Bogren и там имената на файловете са някакви измислени от него. Във FAQ има въпрос "Ти пиян ли ги измисли тези имена" Но! Това се оказва много хубаво защото не робуваш на кабинети, говорители и микрофони а ползваш ушите си за да избереш кое звучи добре. Разбира се, в менюала е написал какви кабинети и микрофони са ползвани но не знаеш кой IR с какво от тях е.
    2 points
  18. Здравейте на всички и благодаря за отговорите! В крайна сметка взех Роланд ФП 30 ХП, понеже беше с най-добра клавиатура. Да кажа, че съм много доволен! И от звуците и от клавиатурата. Вече не ме болят ръцете след урок по пиано и напредвам по-бързо. Към него свързах ап с допълнителни функции и с него интерфейсът е много по-удобен.
    2 points
  19. Освен кавър, това е и малък експеримент: Солото е от композицията "Bad Asteroid" на The Aristocrats. Китарите са: Fender Stratocaster Custom Shop Limited Edition 1957 Gibson Les Paul Studio 2000 Усилвателите са: Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 Roland JC-40 Микрофоните са: Shure SM-57 Sennheiser E906 На всички записи микрофоните са сложени вляво и дясно. Идеята е да свиря едно и също нещо с различни усиватели, китари и условия. Написано е в клипа на всяка част какво използвам. Когато свиря със съответния усивател, китарата директно е включена в усилвателя. И на двата усилвателя свиря единствено с малко ривърб. Идеята на тейковете с педалборда е да се чуе дали/как педалборда, дори когато няма нищо включено от него променя тона на китарата. На последната част използвам тейк 2 - Gibson + Mesa, но съм сложил от рийпър допълнително ривърб, както и - компресор, дилей и EQ. Ако пропускам нещо, можете да ми пишете. Коментарите и мненията оставям на вас. Приятно слушане!
    2 points
  20. При стандартни условия 5-6dB си е почти 2 пъти по-тихо, предвид психоакустичното възприятие, но на колегата с барабаните ще му е необходимо доста повече. Ти изброи повечето детайли, на които да обърне внимание, аз само ще добавя резервите си по отношение на гипсокартона, с който някои колеги са си имали проблеми (акустични). Когато правих моите помещения, за звукоизолацията следвах максимата "колкото повече, толкова повече", най-вече по отношение на минералната вата и не съжалявам - в къща съм със съсед отдолу, но толкова материал съм натъпкал в стените и под пода, че спокойно мога да си позволя слушане с децибели около 90-95 в 3 през нощта без да притеснявам никого. За вътрешната акустика пирамидките надали ще свършат работа за барабани или бас, понеже действат в по-високата честотна област, а и коефициентът им на поглъщане не е голям. Бас траповете решават до известна степен проблема, но не са евтини, а и за една репетиционна ми се струва, че ще трябват повече от 4, а може да се наложи и дифузьор да се сложи на някоя стена. Понеже помещението няма да е с акустичните изисквания като за едно студио примерно, най-вече трябва да се парират отраженията и едни плътни нагънати завеси пред стените биха решили до голяма степен това, като не трябва да се забравя, че има още 2 гладки плоскости (под и таван), които също отразяват и поне едната от тях трябва да се обработи, респ. с някакъв килим долу или пък с акустични плоскости закрепени (или пуснати на малко разстояние от тавана) горе. Прозорец...врата...и за това трябва да се помисли когато става дума за звукоизолация - звукът е коварно нещо и подобно на водата, винаги си намира изход през някоя дупчица, която си забравил да запушиш, отделно пък ако запушиш всичко, трябва да мислиш и за свеж въздух, понеже знаете какво става в една репетиционна. За съжаление не съм в София и не познавам софийските фирми, които да препоръчам на колегата и мога само да помогна като му изпратя някой видеокурс по студийна акустика, където за час всеки (дори и никога да не се е занимавал с това) схваща основните неща в звукоизолацията и вътрешното акустично оформление на едно помещение, в което ще звучи музика.
    2 points
  21. Препоръчвам МНОГО ДОБРЕ да проучите нещата преди да налеете маса пари в такъв проект и просто да си имате 5-6дБ изолация. Всъщност на първо място трябва ясно да се дефинира дали искате: 1. да се звукоизолира, за да не се чува навън, или 2. да се третира акустично, за да се чува по-добре вътре. А може би и двете неща, зависи от проекта. Виждам, че пише изолация, но за доста хора е едно и също и/или използват термините за кое да е. Ако идеята е звукоизолация, за да не се чува навън, според мен ще видите голям зор и може и нищо смислено да не се получи. Ако се надявате да сипете Х хиляди лева на строителна фирма и да стане нещо - силно се съмнявам, че ще имате успех. Преди няколко месеца правих сходно проучване и попаднах на една епопея, където един фен (не в БГ) беше сипал 30к € на специализирана фирма, занимаваща се само със звукоизолация на "музикални" стаи и зали и киносалони и т.н., обаче резултатът беше по-скоро трагичен. Една камара разправии, две години по-късно още се точеха по съдилища и с адвокати и т.н. Много зависи какво е помещението, в каква сграда е, какво има наоколо къде какво не трябва да се чува. Имай предвид, че свирене с група на живо, пък дори и само акустични барабани да е, е много по-различно от това да се прави изолация за слушане на музика. При вас ще има и ударно породени вибрации/шум, които много трудно се борят. Задължително трябва да имате механично разделяне от пода, примерно специален подиум (има си DIY варианти и решения). Също така се вдига 105-115дБ джангър, което е няколкократно повече от каквото и да е нормално (пък и ненормално) слушане на музика/гледане на филми. Тоест фирма правеща стаи/зали за презентации и домашно кино според мен е малко подходяща. Може би ако има някаква за концерти/дискотеки... по има шанс за успех. Преди 3-4г. бях питал Динакорд, защото правели подобни проекти (трябваше ми за конферентна стая), обаче като разбраха че е малко помещение около 3х3 метра казаха, че няма никакъв шанс, само с големи проекти се занимавали. Ако ви трябва само акустично третиране нещата са многократно по-лесни. Макар и пак трудни. Тук засега ще спомена, че дунапрен на пирамидки и мега популярните кори от яйца имат 3-4% ефект и е по-добре човек да не се занимава с тях изобщо.
    2 points
  22. Къф е тоя тейпинг, ще опаковаш мумии с бинт ли...
    2 points
  23. 2 points
  24. С уговорката, че не съм ги пробвал все още: http://acousticir.free.fr - безплатни https://worshiptutorials.com/acoustic-guitar-impulse-responses/ - има и безплатни https://www.choptones.com/collections/acoustic-ir - скъпички https://www.3sigmaaudio.com/acoustic-impulses/ - платени
    2 points
  25. Една любима композиция на една от любимите ми инструментални групи - The Aristocrats. Това е видео от участието вчера (22.03) в Кашмир, Стара Загора: Този инструментал беше вдъхновител за написването на една от композициите от дебютния албум на Project 7 (фюжън проект, в който участвам). Тук можете да я чуете, както и останалата част от албума: А тук можете да чуете пълен кавър на Flatlands, който записах 2021 в деня на музиката: Надявам се да ви допаднат. Приятно слушане!
    2 points
  26. С риск да събера хейтърите. Аз не разбирам много и слушам lossless на студийни монитори (някой ден може да си взема и система за калибрирането им според помещението, което ползвам за домашно студио, защото искам да слушам записите без "допълнения" и "подобрения", доколкото е възможно). За мен лично е безсмислено да купувам плочи, които последните години са от цифров мастър (няма как нещо записано от оригинал да звучи по-оригинално от оригинал) или надраскани оригинални плочи записвани от ролкови магнетофони преди 30 години. По повод "топлината" един приятел ми казваше че не харесва CD-тата, щот там всичко се чувало много ясно, а на изтритата лента от касетка е по-добре, без динамика, по-равно, без отчетливост и т.н. и е някак по-топло заради това. Ами аз искам да чувам всеки детайл и всеки тон на всичките инструменти. С динамиката и честотите. Не искам да ми е замазано и равно. Това е все едно една мома да каже, че не иска да се гледа на 4К защото ще ѝ се видят пъпките по-лицето, а по-добре на SD. Много от съвременните записи са на цифров мастър и не са записвани на магнетофон. Това означава ли, че няма да ги слушам? Добре, за ламповите усилватели ако "топлото" е четните хармоници . Добре, да кажем че тези хармоници галят ухото и се възприемат за "топло", но какво общо има грамофона с това, което се възпроизвежда в общия случай некачествено (ако не е скъп) запис презаписан от цифров сорс? Тоест, първо трябва записа, който искам да го чуя в оригинал да ми го развали грамофона и после лампов усилвател да ми го "подобри" и в крайна сметка не е оригиналният запис, а "топъл" запис. Тука има и друг момент който споменават, а той е фетишът към опаковките докато се разглеждат (колкото по-големи и цветни – по-добре), това да гледаш как се върти плочата и носталгията, разбира се. Може би това подсилва усещането за музиката ... не знам. За мен е музиката и всеки тон в нея, не опаковката.
    2 points
  27. https://unitedplugins.com/Randomachine/?fbclid=IwAR3APqhVGzALQ2YszXhevGjicXYCg6Sle2WdNAKj8XnKLu5ox9q4pOX6xyk_aem_AayR-28F3d4Zsxv5I8dL5EJpJwfzLCT3584Bzr-TADsrVQgyYYDHJDcBXA4II5vcvLyzXtgfj-idfWMeQslPr8ZT&utm_medium=paid&utm_source=fb&utm_id=120208115011730688&utm_content=120208120712030688&utm_term=120208115011780688&utm_campaign=120208115011730688 Безплатно до полунощ.
    1 point
  28. Българска Mузикална Работилница е първото по рода си събитие в България, което има за цел да събере под един покрив талантливите хора на България, които извършват дейност свързана с музика, музикални продукти или музикални услуги – музиканти, лютиери, звукозаписни студиа и др. Събитието предоставя възможност на широката музикална публика да види лично, както хората, които стоят зад даден продукт, така и самия продукт. Очакваме ви на 20 Април 2024г. /събота/ от 10:00 до 18:30 в Joy Station, за да станете част от това уникално събитие! Вход СВОБОДЕН! https://www.bgmuzikalnarabotilnica.com/ P.S. С любезното съдействие на колегата @Baby Thomas, който ни светна за тази хава!
    1 point
  29. В педалите на Бос, както и в много други всъщност, входния жак има ключ вътре, който прекъсва захранването, ако няма нищо включено. Ако този конкретен метъл зоун го прави това винаги - може да се опита да се байпасне нацяло този конектор, за да се види дали е от там. Отделно от това - как го захранваш този ефект? Да не е на батерия и да е протекла?
    1 point
  30. Да, но при Kemper конкретно има една интересна особеност – представлява хибрид между physical modelling и profiler. Ако беше чист profiler, трябваше примерно за един амп да се направят примерно 10000 IR-а, които да хващат най-различни настройки на bass/middle/treble/presence и т.н. и примерно ако избера Bass регулатор със стойност 2.63, да ми пуска 2063-тия IR (примерно), както все едно са семплите на дигиталните пиана/барабани/VST и т.н. Поради ограничените му възможности за памет/процесор/дисково пространство, инженерите са се сетили, че могат върху готов записан IR, при едни настройки на ампа, да приложат честотни корекции посредством различни алгоритми. Ето оригиналния текст: Aко го сравниш с AxeFX, който е изцяло моделиращ, хората с големите уши казват, че профилиращите са много добри в това да запазят една настройка за определен саунд и да я пресъздадат много реалистично, но корекциите върху нея са по-пагубни, за разлика от моделиращите, които пък се опитват на база математика, диференциални разлики в сигнала и алгоритми да пресъздадат топологията на един амп, че като бъзикнеш нещо да реагира максимално близо до истинския.
    1 point
  31. Реферирам легендарната тема на колегата @jabs – Studio Construction For Dummies (Съдбата на Една Спалня).
    1 point
  32. Изрових едни снимки от 2013, има тема във форума (търси студио + спалня). Това е част от правенето на кабина за китарни ампове.
    1 point
  33. Момчетаааааа.... Мързи ме да пиша Че съм го писал няколко пъти. И съм го правил няколко пъти И съм бил във ватения бизнес с години. Ватата ти е най-лесното. Забрави стъклената, по мое време имаше "истинска" стъклена вата, по 15-20кг/м3, каквато вече никой не продава. С такива вати съм направил преградните стени между киносалоните на Арените (без първата). В момента стъклената вата е с обемно тегло под 10кг/м3 и е пълен боклук. Търси каменна вата на Кнауф или Rockwool, плочи, оптимално 50-70кг/м3. Няма да умреш от власинките, аз съм се къпал в тях в периода 2002-2007, пък на, жив съм Най-много да се чешеш повече за ден два. Оттам нататък ти трябват: 1) Сериозно прекъсване на ударния шум към пода (чети, рови...) = масивен под върху "пружиниращи" подпори; 2) Много маса в стените и тавана (със сигурност повече от един слой картон). На всеки слой картон ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се шпакловат всички фуги и не се оставят отвори. Намери и прочети какво представлява системата "маса-пружина-маса" (mass-spring-mass) и защо и как работи; 3) Спиране на всякакво предаване на звука по конструкцията на картона (акустични окачвачи и прочие). И да - стая в стая; Това е само бегла скица на решението. Да не те отчайвам, но барабаните (и бас китарата) се спират доста трудно...
    1 point
  34. Възможно е да влезна в офтопик, обаче искам да изкажа своите вълнения по отношение на различните видове IR-и и да ви попитам дали правилно схващам ситуацията: IR на кабинет – Много ни харесва комбинацията от озвучително тяло ("колона" на народен език) + говорители + микрофон и искаме да я имаме достъпна навсякъде. За целта пускаме frequency sweep (честотен генератор тръгващ от 0 до 20kHz или както казват по народному "онова дето прави у-у-у-у-у-у-й-й-й-й-й-й-й") през висококачествен линеен усилвател (най-често транзисторен), който да внася минимални загуби в честотната характеристика/изкривявания/гнусотии и т.н. и накрая се сдобиваме с дигитален отпечатък на целият цирк и може да си слагаме каквито ампове намерим за добре пред него ... не един и два са примерите, където някаква невзрачна сапунерка като Behringer X V-AMP примерно я прекарват през IR, гасят й вградените и звуква в пъти по-добре. IR на кабинет и амп (профил) – Големи фенове сме на Green Day и се кефим на албума Dookie и китарният звук вътре, като истински пуристи купуваме Marshall Plexi Dookie Mod, гласим му тон коректорите в подходящата настройка, поставяме след него подходящ кабинет 4x12" с любимите ни говорители вътре, озвучаваме цирка с подходящ микрофон на подходящо отстояние от кабинета и записваме цялата галимация по гореспоменатия начин. Резултат е IR, който пресъздава звукът от Dookie и можем да го носим навсякъде със себе си на една флашка. За разлика от горният вариант, тук искаме да запишем характерът на ампа и прякото му взаимодействие с кабинета, докато горе се вълнуваме от характеристиките на кабинета и искаме да изключим максимално самия амп от уравнението. IR на хубава акустична китара – Имаме някакъв consumer class Fender Dreadnought за 400 лв., който има пиезо, но пляка и дразни директно пуснат в PA, за целта ползваме IR, който е базиран върху луксозно Takamine за 8K USD, записано в мастито студио с качествени микрофони/предусилватели/карти и т.н. и крайният резултат е по-добре звучаща китара пусната директно в PA без озвучаване на микрофони. IR на хубав reverb модул или любимо пространство – Това са ситуации, в които искаме да пресъздадем конкретен звук на устройство и да го развяваме навсякъде, примерно Eventide H9000, Bricasti Design M7, Lexicon MX200 или някакъв друг висококачествен реверб, който има специфичен звук. Другият вариант е примерно да пресъздадем естествената реверберация на дадена църква, колегата @Evtim Djerekarov мисля, че преди време беше поствал такъв видеоклип и има завършено такова образование и може да ни даде повече светлина по въпроса. Подозирам, че има и други IR-и за други нужди, но това са тези, за които се сещам на първо време и все пак дайте обратна връзка дали съм на прав път, че и на мен са ми нови тези неща и се опитвам да ги осмислям.
    1 point
  35. Преди време щях да правя „стая в стая“, което е единственото разумно решение. После ми дойде друг акъл, а и без това не съм музикант, затова започнах да се занимавам с други неща – дет се вика, музика йок, ама пари бол :-) Всъщност, ако някой от четящите тук има професионално студио в София, би ли се съгласил да направя една-две снимки в студиото – трябват ми за фукане във фейсбук. Сериозен съм, не е майтап! Ето ти една скица, а с ватата внимавай много, ама наистина много – изглежда добре, но тя е предназначена за изолация без достъп до въздуха в стаята.
    1 point
  36. DC-decoupled би трябвало да значи, че пуска само АС сигнал, но не и ДЦ захранване. Сложили са един кондензатор серийно преди изхода (примерно). Ако е так би трябвало да си ги ползваш безпроблемно по указаната схема. Ама знае ли човек...
    1 point
  37. В зависимост от реализацията на изхода на предусилвателя, съвсем спокойно можеш да го изпържиш, освен ако изрично в ръководството не пише, че не е проблем да го използваш по този начин. Ако е със съгласуващ траф на изхода, който е center tapped (не знам на БГ как е ) или е електронно балансиран (но без необходимата защита) е сигурно, като има още много ако-та. Ако всичко това не е така, което е абсолютно възможно - няма проблем Тея станаха адски скръндзи всички - пестят по 5 долара на дивайс да направят всеки изход на интерфейса с отделно фантомно, айАман...
    1 point
  38. Вижте на какво попаднах тези дни, едно много готино сравнение на сума ти атенюатори, по-скоро load boxes. Има 12 видеа всяко за отделен бокс. В последното видео са сравнени всички резултати. Не знам сега да издавам ли резултатите да не ви разваля гледането Ще оставя няколко дни да го видите всички и може да го дискутираме.
    1 point
  39. Постът ми е малко офтопик, понеже засяга клавиатурата на "осмозата", която въпреки 49-те си клавиша, струва доста повече отколкото някой бюджетен кийборд с 61 клавиша, за каквито става дума в темата. Просто пиша не за този конкретен синтезатор като цяло, а за клавиатурата му, която изглежда да е доста добра за свирене на мелодични линии и сола. Гледах едно клипче в ютюба (не онова рекламното на сайта), в което видях, че симулацията на модулацията при нея става като разклатиш хоризонтално клавиша в двете посоки, но ако натиснеш клавиша в лявата му част правиш полутон надолу, респ. в дясната му част вдигаш с полутон. Предполагам, че всичките тези "врътки" може да си ги програмираш да задействат и други функции, но ми беше любопитно докато гледах клипа, защото се чудех каква ли е механиката на сензорите отдолу. После пък изгледах и фирменото им клипче от линка по-горе и установих, че тази клавиатура може да прави много повече неща с движенията на пръстите, отколкото видях в ютюбското клипче, което още повече изостря любопитството ми какви и колко на брой сензори са сложили на всеки клавиш и дали някой от тях няма да сдаде багажа при активно свирене, предвид, че колкото по-сложна е една система, толкова вероятността нещо по нея да се повреди е по-голяма. Който има интерес, нека изгледа и 9-те раздела с различните клавишни реакции на клипчето им от линка - заслужава си. А другото, което забелязах е, че клавишите имат необичайно дълбок ход.
    1 point
  40. Нямам лични наблюдения над клавирите с “меки” клавиши, само съм чел и за съжаление все лоши неща за всички марки… Но все пак се открояват мненията, че клавишите на бюджетните клавири не са издръжливи. Но пък хората доста се оплакват от проблеми с клавиатурата и на Yamaha YC61, а то е професионален и скъп модел. Така че дори цената не е гаранция.
    1 point
  41. Абе според зависи - я виж бобините на Мъндорф по колко пара са? Две парчета и си на стотака вече. Иначе повечето следват схемата на Айкен с малки (но съществени - според зависи как гледаш на нещата) добавки
    1 point
  42. Разликата в цената се определя и от факта, че това са два тотално различни продукта! Fryette Power Station си е изцяло лампов усилвател, който е закачен във веригата след реактивния товар. Fractal Loadbox е само реактивен товар, в който има части за под 100 лева.
    1 point
  43. Всъщност от всичкото, което написа, единственото с което не съм съгласен май е изписването на последната дума. В темата за "топлия звук" влияят много фактори като психоакустиката, самонастройката, личният вкус, парите, които си платил за скъпия си грамофон Technics, свързан чрез кабели за $$$$ метъра с още по-скъпо струващия лампов усилвател и т.н. Реално обаче много хора се изненадват когато научат, че топлият звук с който те са свикнали, всъщност е бил дигитализиран на някой от етапите още в 80-те години, което е било честа практика. И за финал ще цитирам един форумен пост на аудиофил, вероятно научил малко със закъснение този факт. Edit: Минал съм през цялата аналогова епоха - записвал съм на ленти, рязал съм и съм правил снаждания на ленти, все още имам някъде по шкафовете грамофон с магнитна доза и няколкостотин плочи, които отдавна не слушам, на тавана съм пенсионирал 3 триглави дека от най-високия клас и няколко кашона с хромдиоксидни и метални касети, но се почувствах облекчен, когато преди 30-тина години започнах да работя цифрово...първоначално само в някои области, а впоследствие изцяло, но това не ми пречи да уважавам мнението на някой, който няма моите разбирания.
    1 point
  44. Проблемът на златните уши е, че са нелинейни в златно сечение и съответно чуват всичко, което не се чува, но най-често не чуват това, което се чува. И така ние, обикновените хора с чугунени или стъклокерамични уши, най-много от неръждавейка, изслушваме много за вътрешните терзания, душевните оргазми и цялата палитра от недостижими за нас чувства, които апаратурата поражда в душата на златночувателя, но това твърде често остава за нас един красив разказ за един съвършен свят, до който ни се напомня, че никога не можем да се докоснем, за да почерпим с пълни шепи от неговата божествена сладост.
    1 point
  45. Здравейте, приятели! С радост искам да споделя, че новият ми албум с аустични балади, в който пее шведския рок-вокалист от световна величина Göran Edman, излезе в Япония. Скоро мисля да го тиражираме и за Европа и Америките. Поздрави!
    1 point
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.