Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/10/2021 in all areas

  1. 5 points
    Така...изпих кафето, оправих песента и пак съм готов за джаза. Понеже сме в темата за мастериране, уточнявам, че това дето направих няма никаква връзка с мастерирането. Оправих ти фалшивите тонове (и то набързо без да им се старая много), оправих разминатия тайминг в гласа спрямо подложката (някъде влизаш късно, другаде рано), опитах се да оправя закъсняващата китара в десния канал в началото и на 2.15, но не ми се получи, затова направих обратното - издърпах отмерващия фус назад. Пуснах ти някой и друг ефект на гласа, един "още по-друг" за по-интересно в средната част в другата тоналност...ей такива работи само съм пипал. Не слушай много променения саунд - разлика има, но това по-скоро бяха получили се артефакти, които допълнително съм замаскирал и за съжаление така винаги се получава, когато се работи върху смесено вече парче ; когато го имаш на канали, нещата стоят по съвсем различен начин. Слушай го най-вече цялостно без да се задълбаваш в детайлите - пусни пак твоята версия, след това пусни моята, направи A/B сравнение и приеми разликата основно като насока какво да правиш следващия път като записваш песен. Пак повтарям - не слушай честоти и баланси, не става дума за тях в момента, слушай къде влизаш с фразите, как звучи гласа ти и т.н. Чудех се в какъв формат да го направя и накрая видях, че мога да го лепна към поста като 'ogg', само не знам защо форумът ми изписа, че зарежда видео. madman.ogg
  2. 5 points
    С 15 вата лампов усилвател, в стая, и с Volume над 3-4-5 ще си пръснеш тъпанчетата. Остави съседите.
  3. 4 points
    Ние сме Fusion Reactor в състав:Гено Господинов - БасЙордан Петков - ПианоБорис Борисов - БарабаниВалентин Данев - Китара Гост музикант - Мирослава Пейчева "Thursday party room" е фейсбук събитие, което се зароди заедно с групата (кое е първо е като въпроса с кокошката и яйцето...) през Декември месец. Оттогава всяка седмица в Четвъртък представяме по една пиеса изсвирена от нас (понякога и с гост музиканти). Можете да разгледате предишните издания на събитието и да ни подкрепите в нашия YouTube канал - https://youtube.com/channel/UC2EAhTPnOdkT2V6QasIgCIQ Както и да последвате Фейсбук страницата ни: https://www.facebook.com/FusionReactorThursdayPartyRoom/
  4. 4 points
    Не съм се вестявала тъдява от маса време. Но ми се намери повод. Миналия септември рязко смених основната си професия и от преводач станах учител по английски. Ама такъв – най-редовен. В гимназия. Класна съм на VIII клас и водя езикова паралелка. Никога не съм била "в системата" и шокът беше невъобразим. Разбира се, запях им още на 15 септември и... си взех таралеж в гащите. Искат парчета и на моменти само така мога да ги навия да се запишат на олимпиади, да си пишат домашните и пр. Поръчват си музиката, душевадците малки! И аз се връзвам. И пеещи момичета има в класа, две-три, с които още не сме "разкопали златната жила" на някоя пълноценна колаборация, но... скоро и това ще стане. Та, къде на майтап, къде насериозно, последните една-две седмици тъпча пътеката до местното репетиционно студио на Бисер в Княжево. (Обаче не знам Бисер с какъв ник е във форума – от тук се познаваме). Преживявам го като някакъв разкош, честно. Поне докато се стопят априлските снегове, наистина имам великолепен повод да се махна от компютъра и от онлайн зомбирането. Иначе, докато съм закована на стола, влизам в часовете от два лаптопа и един допълнителен монитор и имам чувството, че мога "да изстрелям нещо в космоса". А пеенето определено помага за преодоляване на взривоопасните (ми) състояния. Ай, със здраве да слушате... PS Ааааа, да, поразрових да послушам раздел "Кавъри" и с носталгично примирение установявам, че тук нищо не се е променило. Подзаглавието на форума спокойно може да си остане: "Китари и всичко останало".
  5. 3 points
    Както и колегите споменаха, материалът далеч не е готов за фаза мастер. Нещата са концептуално объркани още при запис - фалшиво изпяти моменти, липса на синхрон на места и странности в аранжимента. Забелязах следните проблеми: Фалшиво изпят на моменти вокал. Особено на припева във високите части. Проблеми с тайминга. Пеещият същевременно се отдръпва на няколко места от микрофона, което е нежелано. Изключително сух същевременно - дори да има някакъв ефект за пространство, трябва доста да се напъна, за да го чуя. Стърчи над цялото нещо - неправилно EQ и компресия, предполагам. Странни ритъм китари - тихи, центрирани, неправилно еквализирани, компромисно записани, на моменти неритмични. Звучат или сякаш са записвани с процесор за 100 лв. или със супер архаично VST. Същевременно никаква представа за обем и пространство. Китарното соло - това wah-wah е много странно, или е autowah или е някакъв евтин процесор, пляка неприятно в началото. Баса - доста се озорих докато го чуя, трябва да е доста по-агресивен и масивен за този стил. Барабаните - липса на всякакво пространство, нито като room нито като reverb. На моменти са неритмични. Касата е пукаща и силна. Чувам само пик, но не и масивност и дефинираност. Трябва сериозна ревизия - както на EQ, компресия и пространство, така и на тайминг. Цялостният аранжимент - липса на динамика между припеви и куплети. Виждам, че се заигравате с темпото и ритъма, което е интересен подхох, но трябва да бъде направен с вкус. За да се постигне максималното, нещата трябва да бъдат презаписани с правилния тайминг и да бъдат вярно изпяти и чак тогава да се мисли за смесване. Ако това не е възможно аз бих предложил следните подходи: сериозен AutoTune и ефекти върху вокала, които да замаскират фалшивите места ремонтиране чрез time warp на липсата на синрхон - има я във вокала, в барабаните и в китарите ако има достъп до DI траковете на китарите/баса, да се сложи поне адекватно VST за тоя стил - има доста изписано в тази тема. Ако няма такава, сериозно EQ/harmonic enhancement + правилни панорами. Липсва обем и плътност. цялостен remix на барабаните - както по отделните елеметни, така и като цяло - отново липсва обем и плътност. Моля се от сърце, да си редил MIDI, така поне можеш да ползва адекватни библиотеки - EzDrummer, Superior Drummer, Perfect Drums и т.н. Възможности бол. Работата изобщо не е до фикс с едно EQ, а с цялостна промяна на звученето. Съжaлявам за остротата на изказването, но предпочитам да съм искрен и да има критика, върху която да се работи. В парчето има надежда, но се иска и бачкане. Успех!
  6. 3 points
    Атенюаторът в доста случаи нищо не прави, само пари се дават на вятъра и хабиш крайните лампи повече. Добрият звук излиза повече от високо звуково ниво и размърдване на говорителя, а не толкова да понапънеш крайните лампи. Поне моите тестове това сочат. Имал съм 2 резистивни и имам и реактивен. Има смисъл за определени ампове, обикновено някакви без мастър волюм или на които голяма част от звука е в крайното стъпало (тоест не метълски). Абе работата е малко като да си купиш Ламборджини и да го караш из града с 40км/ч. Не можеш да го опънеш и да се изкефиш на макс, файдата ти е, че си го имаш.
  7. 3 points
    На този файл последните грижи са му МР4 формата или на колко херца да сложиш параметрично ЕКю за да оправиш проблема Х. Моят съвет е изобщо да забравиш термина мастъринг (който и без това се използва почти винаги неправилно). Реално трябва да започнеш от нулата, с такова качество на записа дори да си много добър "смесител" пак няма да постигнеш почти нищо. Jordan_J правилно елиминира изпълнението от уравнението, но мисля е добре да се отбележи, че добри аранжимент/изсвирване също са от доста голямо значение за смесването, колкото да не звучи супер логично на пръв поглед.
  8. 3 points
    Аз ще имам възможност чак след няколко дена, когато се прибирам, но тук на едни 10-сантиметрови колонки (и като се абстрахирам от вокала, който на този етап е в демо версия), жиците звучаха нелошо и с доста тяга. А това с "чертожната дъска" май няма да стане - човекът действа смело без бекъпи...което пък ме връща в 90-те години, когато започнах с едно Atari & Cubase Score, където имаше само 1 UNDO и трябваше много да внимаваш какви редакции правиш.
  9. 3 points
    Здравейте, приятели! С радост искам да споделя, че новият ми албум с аустични балади, в който пее шведския рок-вокалист от световна величина Göran Edman, излезе в Япония. Скоро мисля да го тиражираме и за Европа и Америките. Поздрави!
  10. 2 points
    НОЩ - R.I.P. Както вече знаете НОЩ-ният щаб изненадващо и тихо бе разпуснат, което доказва неговата вредна и безсмислена дейност. Надявам се че скоро и призракът на манипулативно раздуханият истеричен страх ще изчезне заедно с безполезните лигавчета, обезобразяващи и подтискащи човечността до гротеска. Да гледаш подозрително, да не смееш да целунеш любим/а, да не смееш да прегърнеш приятел или да подадеш миролюбива ръка на врага си. За съжаление вирусът SARS2 няма да се "кротне" скоро, но поне научихме важни уроци. Разбрахме, че почти никъде по света не можем да разчитаме на тези дето ни управляват, защото много лесно се изкушават да ни сложат намордника на диктатурата за да запазят личните си властови и други блага. Приятен и усмихнат ден на всички със слънчев поздрав от Бийтълс!
  11. 2 points
    Колеги, благодаря Ви за коментарите.
  12. 2 points
    От къде излиза добрият звук е тема на извечни терзания И мнения. По принцип има атенуатори и атенуатори. Но ценовият клас на този тип устройства, които според мен вършат работа, надхвърля този на изброените усилватели От изброените усилватели само Басбрейкър звучи относително сносно на ниски нива - отново според мен.
  13. 2 points
    Не звучи логично за тези дето не им е ясно или за онези, дето прекалено разчитат на гласовите си възможности. Винаги съм се опитвал да обяснявам същото на хора, които примерно искат да запишат някакво входно демо за конкурс и носят някакъв смачкан до последно сингбек...и като им кажа, че няма да звучат добре върху това, обикновено получавам отговора "Ама те журито ще слушат най-вече гласа", да ама тия от журито също са хора и повечето възприемат цялостно нещата. Аз също журирам от поне 10 години в подобен конкурс и съм наясно колегите как слушат и какво оценяват, та с чиста съвест мога да кажа, че подложката обикновено е половината от цялата песен. И понеже вече се прибрах, преди малко отново чух парчето - за разлика от слушането ми на онези микроколонки, където жиците направо си ми харесаха, сега установявам, че всичко вътре седи на нехомогенни пластове, а точно харесваните жици ми звучат все едно са от съседната стая. Оставям настрана, че във въведението онази китара в десния канал направо си закъснява, а на повторението й около 2.15 общата тяга рязко хлътва и в двата канала - не мога да измеря RMS-а в момента, но така на ухо имам чувството, че там пада поне с 10-тина децибела. Отделно оня метрономен фус ако го нямаше можеше и да не се забележи теглещата назад китара, то вярно че понякога се прави и умишлено като се търси даден ефект, но тука толкова закъснява, че чак дразни. Също съм на мнение, че идеята вътре е добра, но парчето изобщо не е за мастер, а си иска още доста работа на предварителните етапи...и като човек, работещ най-вече с гласове - много редакции върху вокала преди да стигне до смесване. P.S. Не съм никакъв спец в тези стилове, защото съм ги работил много рядко и не искам Panzergrenadier да ми се сърди за откровеното мнение - винаги предпочитам да съм прям, за да може човекът да работи върху себе си и да става все по-добър.
  14. 2 points
    15W мощност дава примерно... 70% сила от тази на 100-ватов лампов усилвател. Такъв усилвател на домашно можеш да пуснеш МАКСИМУМ на 2. Той на 1 не се чува изобщо, на 3 вече разлепя тапетите, а на 2 звучи като процесор (генерално заключение). За мен не може и няма смисъл.
  15. 2 points
    Имах възможност и чух песента по-подробно преди малко. Според мен положението е изтървано още на етап микс. Изпълнението няма да коментирам. Но като баланс - не е добре - има много силна (и бизи) каса, тихи китари за този стил. Вокалът също не е добре балансиран и стърчи. Това парче изобщо не е за мастериране още. Върни се на чертожната дъска и премиксирай всичко както трябва, пък после ще мислиш и за мастеринг.
  16. 2 points
    По принцип доста слушам в този раздел (и в авторския също), но обикновено не пиша и си пазя впечатленията за себе си. Изпълнението ти обаче толкова ми допадна, че няма как да не те поздравя с прекрасните изграждания, които правиш в песента - личи си, че имаш талант в излишък и опит зад гърба си. А що се отнася до "душевадците" - такива са си, до към шести клас се издържат сравнително лесно, от седми и нагоре започва да става все по-трудно с характерите, но все пак се надявам да си случила на хубав клас. А че почти всичко тук е 'жица', това си го знаем от години, добре че някой се навива от време на време да добави и някое пиано между жиците. П.П. Извинявай, че ти говоря на "ти" - не се познаваме, но тук всички сме като едно голямо семейство и това си е традиция. П.П.П. Сега като се замислих, май преди доста време си писахме за някакви хорове ли беше, за някакви ноти ли....пфу, старост-нерадост, не се сещам...
  17. 2 points
    Майка ми беше в болница на кислороден апарат, после още три месеца вкъщи на кислороден концентратор. Тъстът по подобен начин. Останалите го изкарахме на легло като парцали за една седмица, аз развих и бактериална пневмония, пих антибиотици. Имам познати мой набор, които бяха в болница и все още дишат трудно. Болестта не е измислица и не е лека, достатъчно хора си заминаха вече. Така че тия "не на страха" и прочее конспирации ми идват малко партизански. Но всеки си носи глава на раменете.
  18. 1 point
    През изминалата "пандемична" година, в която почти замря концертната и клубна музикална дейност се оказа, че само практиката на уличните музиканти почти не спря. Няма нищо унизително да се свири по улици, подлези и градинки, защото "целият свят е сцена" - според Шекспир. Видя се, че в този мрачен период хората се радваха да чуят всякаква музика, макар и лошо изсвирена от някои така наречени "колеги", дегизирани като "музиканти". Живота не иска да се карантинира и музиката е едно от най-търсените съкровища в този мрак!
  19. 1 point
    За вкъщи взимай процесор и свири
  20. 1 point
    Не че нещо......, но видя ли от кога е темата?😄
  21. 1 point
    Ефективността на всяка една от ваксините в това да не изкараш два месеца в болница на кислород или по-зле е близо до сто процента. Целта им не е да не се заразиш, а да не се гътнеш.
  22. 1 point
    ^ Ами да, 10 пъти по-евтина е, направена е по технология, която е по-лесна за масово производство и върши горе-долу същата работа (разлика в ефективността от порядъка на 10%-20%, като измерването на ефективността не е правено при равни условия). Затова има и такава масирана FUD(*) кампания срещу нея. *: https://en.wikipedia.org/wiki/Fear,_uncertainty,_and_doubt
  23. 1 point
    „Каквото и да ти говорят, знай, че става дума за пари”. Тази фраза на известния американски драматург Джон Стайнбек най-точно описва реакцията срещу Астра Зенека. Може би, защото е евтина...
  24. 1 point
    Качестово на матреяла е много по-важно от това кой ще смесва, колко ще помпи, с какви монитори е, колко плъгина е купил, дали има акустично третиране и т.н. Максимално добрия материал "сам се смесва", така да се каже. За да е такъв материала обаче трябва да имате: добър аранжимент, добро изсвирване/изпяване, добър звук, добър запис. А от нещата, които пускаш, се чува че има още доста какво да се желае в тази насока. Не се заблуждавай, че някой микс-гуру ще врътне 5 копчета и ще ви оправи всички недостатъци. Вероятно ще е по-добре, от това което постигаш самостоятелно, но няма да е масивна разликата. Абе... лесно няма. Ние сме под съседната круша в същото село...
  25. 1 point
    Певица и пианист на контракт. Тъкмо да започнат едно от обичайните парчета и пианиста казва: - Да направим песента малко по-различно днес. Значи, аз започвам обичайното интро, но ти влизаш на малка терца по-надолу на седмия такт. После куплета го пееш половин тон по-високо до втория такт на припева, където директно влизаш с текста за втората му част. Завършваш го на кварта от основната тоналност и влизаш две времена и половина по-рано за втори куплет. За кодата влез на тритонус един такт и две времена преди края на припева, и я изпей с текста на първия куплет. - Абсурд, аз не мога да направя това. - Е как да не можеш, вчера го изпя едно към едно...
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.