Jump to content
Българският форум за музиканти

yamaha

Members
  • Posts

    1019
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    70

yamaha last won the day on September 30

yamaha had the most liked content!

1 Follower

Previous Fields

  • Инструмент
    студио

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

2377 profile views

yamaha's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

405

Reputation

  1. Прав си, но всъщност идеята на линейния звук в мониторите е не да си представиш, че някой ще слуша на подобни монитори, а най-вече заради самия тебе - ти да чуваш това, което трябва да се чуе. Аз и затова когато някой дойде да си вземе песента, първо му я пускам на мониторите, където се чува всеки един миниатюрен дефект и след това му я пускам на чифт стандартни Hi-Fi колони, където това дето е чул преди малко, звучи още по-добре. А на слушалки не смесвам никога, освен ако не съм извън студиото или в друг град както в момента, защото не съм имал необходимост да го правя на слушалки, въпреки че имам десетина различни модела. Ти си успял да свикнеш с недостатъците на слушалките си и да компенсираш липсващото, но аз в онова далечно време не успях да свикна с ония колони, които уж звучаха добре, до момента в който записът не го чуя другаде.
  2. Така е, много хора просто оценяват магазина, а не това, което са си купили. Затова аз първо прочитам само отрицателните ревюта, за да видя проблемите, с които са се сблъскали тези хора и на кой какво не му харесва...и чак след това хвърлям по един поглед и на другите отзиви. Разбира четенето на ревютата не изключва също гледане/слушане/четене на разни тестове на това дето искам да си купя.
  3. Само да добавя, че тия слухови упражнения е най-добре да се правят на сносни монитори, а не на "каквото имаш подръка". При мен нещата рязко дръпнаха, когато малко преди 2000-та година си купих първите свестни монитори (NS-10M Studio) - трябваше ми само 1 месец, за да ги окомплектовам с подходящия за тях усилвател (пробвах поне 10 различни докато го намеря) + още няколко месеца, за да свикна със звука им и малко по малко нещата започнаха да се получават. До преди това слушах на разни уж хубави Hi-Fi колони, но каквото и да правех вкъщи, което на колоните звучеше идеално (според мен) като баланс и честоти, в момента, в който същото го чуех по радио, телевизия или просто на друго място - направо ми идваше да се скрия някъде от срам...и не можех да си обясня защо почти винаги се получаваше така. П.П. Акустиката на помещенията, където се смесва/записва също не е за пренебрегване.
  4. То в началото приказката е даже като "- Можеш ли да свириш на цигулка? - Не знам, не съм опитвал, но може и да мога." Както спомена, процесът е дълъг и понякога доста скучен. На мен поне ми трябваха 10-15 години, за да започне отчасти да ми харесва това, което правя. И между другото също препоръчвам всички курсове на Bobby Owsinski, защото са изключително добре структурирани, обхващат цялата тематика и са с подходящи и ясни за начинаещия примери.
  5. Не съм забелязал Томан да правят такива финтове...по-скоро бих повярвал, че Мюзикер използва този похват, но и за тях не съм сигурен. Купувал съм всякакви неща от двата магазина - няколко пиана, модули, тонколони, микрофони, стойки за микрофони/кийборди и винаги съм чел отзивите на останалите потребители за продуктите, които купувам. Мисля, че съвсем коректно рейтингът се формира от средноаритметичното от всички оставени отзиви. А дискусиите наистина е добре, когато ги има и в същото време не е, защото мрежата е пълна със спамъри и тролове, които разводняват полезната информация или влизат в конфликт с предишния като започват да го обиждат...но това всеки го е виждал.
  6. Бих добавил още един модел на KAWAI, който е малко над определения бюджет, но определено си заслужава цената от 1900 лв. - ES520.
  7. ...и обикновено тези инструменти тежат над 100 килограма, което ги прави почти стационарни. Мисля, че Наталия зададе въпроса доста общо, без никакви подробности кой и за какво ще ползва пианото и затова получи такъв отговор. Ако е за малко дете, на което учителката му е казала да си свири нещата вкъщи, се купува един клас инструмент ; ако е професионален пианист, който иска да премине от акустичен на електронен инструмент, тогава изборът е в съвсем друг ценови диапазон и т.н. Иначе изпитаните онлайн магазини за покупка на музикални инструменти са Динакорд, Мюзикер, Томан, но когато решите какъв точно вид и клас пиано е подходящо за целта, тогава се проверява в сайтовете какво имат в наличност и в кой сайт цената е най-ниска.
  8. Вокалите започнаха да се вадят добре след появяването на AI алгоритмите, а дотогава, както спомена Koobenot, ако водещият глас не беше в центъра или пък беше размазан с много ривърб, практически нищо не се получаваше. Реално на този етап AI алгоритмите са 2 (всеки с плюсовете и минусите) и всеки производител ползва или единия, или другия, като дори май внасят и собствени подобрения. Правил съм си опити кой е по-добър, като съм сравнявал крайния резултат с RX, Acoustica, RipX...резултатите са сходни, но при някои конкретни песни чувам доста разлики, а и времето за обработка при различните алгоритми драстично се различава. На този етап все още не виждам някъде да се прави разграничение между водещия вокал и беквокалите (всичко се разпознава като вокали), освен това ако примерно ми трябва само изолирам само щрайха, това също няма как да се получи, тъй като "в коша" с щрайха има поне още 5-6 други инструмента. За артефактите няма да говоря - те си присъстват така или иначе, но да не забравяме, че тези алгоритми едва сега прохождат и тепърва предстои да се усъвършенстват. Аз поне преди 7-8 години не можех да си представя, че толкова скоро ще могат да се изолират сравнително добре гласове, ударни, бас или нещо друго. С две думи - полезен инструмент е, макар и не за прецизна употреба.
  9. P.S. Имах предвид друг колега освен този, който е пуснал тази тема, понеже този не е влизал във форума от 2016-та година.
  10. Тук във форума имаше някакво момче, което пишеше текстове и ги предлагаше, но не се сещам в кой раздел беше пуснал темата си. А между другото рапърите не си ли пишеха сами текстовете...доколкото знам за тях това е основното, когато изразяват някаква идея...
  11. Писах и на ЛС, тъй като колегата има някакъв проблем с форума. Идеята на ЛС-то ми беше, че няма как един кабел да пуска или да не пуска гласовете, при положение, че си има MIDI спецификации. В случая ако моделът е такъв като на снимката, аз имам лоши спомени с него, защото преди години бях взел 2 еднакви - и двата светеха еднакво, но единият не работеше изобщо, а другият само от време на време. След това просто взех различен модел, който тръгна от раз и си работи и досега. Това е по-вероятният причинител на проблема., но разбира се не е единствен. Нямам представа познанията на колегата при настройките на MIDI от клавира и в програмата на компютъра, но е добре и там да погледне какви параметри са избрани. Вариантът с пробата с E16 също не е лош - ако и там свири монофонично, значи вече могат да се направят съответните изводи.
  12. Така от дистанция няма да е лесно да те научат да свириш на кларинет. Защо просто не отидеш до някой кларинетист да ти покаже на място тънкостите на звукоизвличане от инструмента, защото на пръв поглед и на клипове всичко изглежда доста лесно. Ти с клапите ще се оправиш по някое време, особено ако имаш някаква елементарна представа от ноти, размери и др. подобни, но инструментът свири с въздух, а не е все едно как постъпва този въздух в него.
  13. Няма как да е по-различно, защото базата е същата с известно надграждане на саундите. На мен също ми направи впечатление сравнението дори с моя Корг, който даже не е от х-серията, а е само PA700, но тъй като саунд енджинът е един и същ с този от по-високия клас, някои от стиловете в горния клип с PA5x, които и аз имам, звучат при мен точно по същия начин както звучат и в клипа. А относно цената - да, доста висока е, но предполагам, че с времето ще падне малко. Ако отчетем какъв голям период имаше между излизането на 4-ката и 5-цата, постоянните фишеци как уж щял излезе тази или онази година и все го отлагаха, както и директните съвпадения в някои от данните с по-старите модели, оставам с впечатление, че това всъщност е сравнително стара концепция и разработка, която се е забавила поради някакви технически или финансови причини във времето.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.