Jump to content
Българският форум за музиканти

yamaha

Members
  • Posts

    1321
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    139

yamaha last won the day on November 26

yamaha had the most liked content!

3 Followers

Previous Fields

  • Инструмент
    студио

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

5691 profile views

yamaha's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

814

Reputation

  1. Въпреки, че контролирането на силата към говорителите не е с аналогов потенциометър, а цифрово чрез 2 бутона, мисля че на най-слабата степен съседите дори няма и да чуят, че някой свири, още повече че говорителите му май бяха само 2х6 вата и се намираха в долната част на корпуса. Проблемът със съседите е с акустичните пиана, които резонират с целия си корпус и умишлено са направени така, че да се чуват достатъчно силно. С цифрово пиано няма за какво да се притеснявате, защото там са нормални високоговорители, които могат да се регулират доста гъвкаво, било то аналогово или цифрово. Някои от по-скъпите модели от средния и високия клас също са предвидени да имат някакъв резонанс в корпуса (когато фабрично излизат с дървен корпус), но за FP-10 не е така, дори и да го монтирате на дървената стойка, която се закупува допълнително. Алтернатива е ползването на слушалки, когато от пианото не трябва да се чува никакъв звук в помещението, в което се намира.
  2. Азис & Гелена и Дамян & Миле Китич може да не ги тегли, има ги в архива ; другите 2 ги няма, но като ги чух, не намерих съществена разлика от останалите дето вече съм му ги пратил - общо взето всяка се различава от другата само по тоналност и кой я пее.
  3. Със сигурност няма да ги забравиш, понеже съм ти изпратил песни с общо времетраене над 3 часа и вероятно ще си ги припяваш даже и след новата година...може и да те гледат малко странно по улиците, но ти си го поиска.
  4. Сега ще ги намеря и ще ти пратя линка на ЛС. Единствено ще ти липсват някои песни, които евентуално са станали вече хитове в промеждутъка от август->досега, но за 3 месеца не мисля, че ще са изкарали много продукция.
  5. Далече съм от поп-фолка, но пък имам познат DJ, който редовно озвучава балове, сватби и всякакви частни партита и когато му наближи някакво по-дълго събитие, редовно ми дава задача да му събера всичко ново, което се слуша в момента и което е танцувално. И тъй като аз не следя нито "звездите им", нито материала им, обикновено той ми дава един списък на това, което му е необходимо, след което аз изтеглям клиповете от Youtube, взимам аудиото, махам всякакви паузи или звукови ефекти, които може да има в клипа и оставям само полезната част. Лятото пак ми беше дал същата задача и тъй като все още не съм ги изтрил и са някъде из дисковете, мога да ги вкарам в архив, ще го кача някъде и да ти дам линк да си ги изтеглиш.
  6. То не само, че моделът е по-нов и с по-хубава клавиатура, а полифонията му е двойна в сравнение с тази на другото...и че през приложението на Роланд може да свири с още 300+ саунда, има повече възможности за връзка като BT, просвирване от флашка на аудио файлове и т.н., но най-важното му предимство е, че онова е без никаква гаранция, а това е с 10-годишна.
  7. Това говоря, че при ползван инструмент няма как да знаеш какво е минало през него - може и да е нищо, но пък ако има някакво малко като онова със стотинките? Едно от децата, на които жена ми преподава пиано, има малко братче...много буйно. Самото момиче е голямо (6-7 клас) и кротко, но онова малкото...да не ти разправям какъв пожар е - ако ти кажа как съм го виждал да блъска по клавиатурата на първото й пиано...щом по някое време даже и педала спря да работи от целия този зор. Момичето като беше по-малко започна с базовото P-45 на Ямаха, бързо напредна, започна да печели национални и международни награди и след някоя година по моя препоръка й взеха CN301 на KAWAI, което е съвсем друг клас. Знаейки обаче онова лудото как действа, стаята в която беше пианото я бяха заключили и я отваряха само когато сестра му щеше да свири и после пак я заключваха. Интересно, че онова P-45 все още си го държат, понеже понякога го носят за някой концерт, където няма инструмент и даже все още си работи - на Ямаха може и да им е най-базовото пиано, но явно доста здраво са го направили. Сега искат да вземат още едно преносимо, но пак на KAWAI и да си имат 3 броя...препоръчах им ES520 или евентуално ES920, което по звук и екстри доста се приближава до CN301, но може да се пренася, само ще им кажа и него да го заключват при другото, освен ако онова малкото вече не е попораснало и не са му минали бесовете.
  8. Отделно, че по мои наблюдения, всеки нов модел е с по-добър звук от предишното поколение, има по-голяма полифония и повече екстри защото технологията се развива, така че винаги е за предпочитане да се търси нов модел. Правил ли си упражнението "Вадене на стотинки от пиано"? Аз съм го правил с едно пиано, дето някакво 'лапе' беше набутало между клавишите монети от по 20 и 50 ст., впоследствие пък бяха паднали навътре и дрънчаха при местене на пианото и като на руска рулетка човек чака в кой момент някоя от тях ще окъси някоя от платките вътре.
  9. Моделът е малко стар и вече не се продава официално...поне не съм го виждал по магазините от доста време. Базов модел на Ямаха, с най-базовата им клавиатура GHS, която е само с 2 сензора, но като цяло върши работа за начално започване човек да се учи на пиано. Личното ми мнение, че пиано втора употреба е доста рисково да се взима, по причина, че няма гаранция, не се знае как е ползвано и какви скрити дефекти би могло да покаже, а освен всеки от 88-те клавиша, има още доста неща по механиката, които биха могли да дадат проблем след време или при неправилно ползване.
  10. Това дето казах относно BT-то, беше за Касиото, а ти си отговорил с цитата за Роланда...малко като развален телефон се получи. Сега и друго искам да споделя - едва днес разбрах, че Роланд имат и друга версия на FP-10 с окончание "ACR", която се продава само в сет (дървен корпус и т.н.) и за съжаление само локално на американския пазар чрез Costco. Разликата от оригинала не е само в това, че е сет, но и полифонията в ACR-версията вече е 128 (срещу 96), както и подредбата на саундите, изписването им, а също и самите саунди малко се различават от базовия модел. С две думи нещо като разликата между P-45 и амазонския клонинг P71 на Ямаха, но с повече разлики, а казват, че P71 дори не била с GHS, а само с непретеглен по октави хамър, което ме изненадва. Отдолу е подредбата на саундите, които се избират директно от двата инструмента, респ. на FP-10 и на FP-10 ACR, а иначе през приложението на Роланд се добавят още 21.
  11. Само да добавя някои детайли за линковете, които може да не са отчетени. - Касиото в тази конфигурация си е с 3 педала, но в Динакорд го нямат в наличност и трябва да се заяви предварително, за да го поръчат. - Роланда в тази конфигурация е само с единичен педал и към него няма как да се включат тройка педали, защото е най-малкият модел ; тройката педали принципно могат да се закупят допълнително, но букса за тях имат само по-старшите модели от FP-серията.
  12. Няма какво да проверява, понеже не се знае дали това BT ще прави midi-връзка, така че да взима Роланда и това е.
  13. Дори не съм убеден, че изобщо има BT.
  14. Горе-долу е на кантар - и двете са с хубави клавиатури и приличен звук, но клавиатурата на Роланд е малко по-добра (3 сензора), а иначе и двете са пиана от базовия клас без много претенции за екстри. Един педал е достатъчен - за предпочитане с функция "полупедал" (жакът трябва да е стерео) ; ако свирещият не е пианист и "обикновен" педал (с моно жак) върши работа. П.П. Ако обаче ще взимате модел с дървен корпус, не виждам логика да се отказвате от тройката педали - десният така или иначе ще си е с функцията полупедал, а на другите два понякога могат да им се предназначават други функции от фабрично сложените (Soft&Sostenuto), които се ползват сравнително рядко. Отделно, че така както са на твърда връзка са доста по-удобни от единичния педал, защото не се плъзгат.
  15. И ти ли го следиш? Аз съм абониран за канала му сигурно откакто го е отворил. Хубавото при него е, че има системност и всеки път прави тестовете по един и същ начин, а освен това си е музикант (китарист) и даже малко попява. Малко ме дразни напоследък с това "Hellooo, Neumann" когато стигне до сравнението с U87, но още го издържам. А иначе аз също съм на мнение, че на колегата му е рано да търси перфекционизма в апаратурата и да се харчи излишно, при положение, че на тоя етап е по-добре да поработят с някой върху гласа му. Не че не е добре да имаш скъпи неща, които сигурно ще ти дадат още някой процент по-добър звук в сетъпа, но няма как Хеликона, аудио интерфейсът, студийният микрофон или каквото и да е, да му направят гласа така, че на някоя македонска да запее първия, а не втория глас (чух го в някое от парчетата дето беше сложил) - най-много да му поизравнят малко пеенето, но песента пак ще си остане с изпят втори глас. Просто никой (или хайде, нека да е "почти никой", че и такива съм срещал) не се е родил научен и без малко солфеж, малко развиване на гласа + някакви основни знания да е пропял от раз. То и няма как да е обратното де, понеже нямаше да има толкова много вокални педагози, а ония добре пеещите дето ходят на музикалните формати, нямаше да имат нужда от ментори.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.