Jump to content
Българският форум за музиканти

yamaha

Members
  • Posts

    997
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    65

yamaha last won the day on June 27

yamaha had the most liked content!

1 Follower

Previous Fields

  • Инструмент
    студио

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

2171 profile views

yamaha's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

384

Reputation

  1. Има, аз съм ползвал преди време vArranger и не беше лош. Разбира се също бих препоръчал някой хардуерен аранжор ако човек има възможност и ако наистина се търси нещо за аранжиране.
  2. Водейки се от думичката "поне", споменаването на "ритъм и бас", както и че случайно или не колегата е разменил местата на буквите на мултитрака, оставам с впечатление, че човекът не търси DAW с библиотеки, а нещо като софтуерен аранжор от рода на Band-In-A-Box или подобен.
  3. То по принцип когато се събира албум, почти винаги някои от предвидените парчета отпадат...обикновено по-слабите или пък тези, които не се връзват тематично или стилово с останалите. Парчето като цяло не е лошо, балансът на гласовете спрямо 'жиците' в някои части ми се стори леко изместен в полза на жиците, но вероятно е търсен ефект или пък просто аз скоро не съм слушал песни на ФСБ и съм отвикнал от техния баланс.
  4. Понеже мина време и не мога да си редактирам предишния пост, само да спомена някои неща, които пропуснах. Горе писах, че обяснявам личната си позиция на колегата, който е пуснал темата, защото по неговите думи ми се струва, че не е много наясно с материята. Всъщност темата е обща и той само е пуснал въпроса си в нея. Предполагам също, че е чел и описанията (също и рекламите) към всеки модел кабел. Знам, че не бих могъл да убедя някой заклет аудиофил с моите виждания, но тъй като колегата е обикновен музикант като всички нас, бих казал да не се впечатлява много от фирмените хвалби към някой кабел, струващ $$$$, защото в повечето случаи това е прост маркетинг, който няма нищо общо с действителността и е насочен към точно определена група купувачи. От сайта, към който даде линк Baby Thomas, може да се прочете примерно "With a genuine sense of tactile 3D imaging and dynamic musical expression....reproduction with truly authentic tone quality, enhanced musical expression and holographic imaging...". Да, звучи много впечатляващо и принципно е вярно, но същото е вярно и за всеки хубав средностатистически кабел, с хубави проводници и добра оплетка, струващ многократно по-малко. Все пак да не забравяме, че ушите на човека са далеч не толкова съвършен "инструмент" и по мои убеждения неспособни да забележат някаква такава микроскопична разлика, евентуално хваната от някой прецизен осцилоскоп, но клоняща повече към теоретичните отклонения, отколкото към реалната практика. Така че не мога да приема за разумна инвестиция (гледайки пак тоя сайт) да дам за 2 х 4.5 метра кабели към двата ми монитора сумата от $22 000, пък ако ще и да е с Free Shipping.
  5. Не става, тоя е с жакове. И друг път съм изразявал мнението си относно аудиофилските кабели, но не пречи да го кажа още веднъж, понеже виждам, че колегата, който е пуснал темата няма много представа от материята. При покупка на каквито и да е готови кабели, аз лично избягвам да взимам от най-евтините (китайски), едно че буксите им се държат на магия, самият им материал е от някаква незнайна сплав, ширмовката най-често е символична и т.н. Също така не се заглеждам много и в кабелите от Hi-End сектора, не само поради финансови причини, но и от практични, защото тия 200 (примерно) лева за метър кабел, биха ми свършили по-добра работа някъде другаде. Гледам да попадам в златната среда - хем да не е някой боклук, хем кабелът да е стабилен, траен и да изглежда добре. Освен това аз не боравя само с два триметрови кабела като колегата, а имам стотици, много от тях по 15-20 метра, понеже се занимавам и с озвучаване. Така че що се отнася до балансираните микрофонни кабели, за каквито пита колегата - всеки нормално сглобен кабел от нормална фирма в диапазона 5-10 лева метъра ще свърши работа. Реално вторият модел на Klotz, който е дал, дори не се явява аудиофилски, а е просто някакъв от по-висок клас, с медна спирална оплетка и разни други хвалби в описанието. Дали човек ще усети разлика в звука между двата? Ами...ако някой усеща разлика между два файла, единият семплиран на 44.1, а другият на 48 килохерца, вероятно ще чува и разликата в звука между кабелите. :))
  6. При положение, че става дума за балансиран кабел с дължина само 3 метра, всеки такъв кабел ще ти свърши работа. Два броя от първия със сигурност ще работят както трябва, но ако нямаш проблем с финансите, може да вземеш от втория модел...не че ще забележиш разлика, но пък на всеки ще може да казваш колко струват само кабелите ти. Като оставим шегата настрана, ето тук имаш повече избор, който може да разгледаш.
  7. Като изключим факта, че форумът е малко позамрял напоследък, тук има достатъчно хора, работещи с Рийпър. Предполагам, че когато видят въпроса, също ще се включат в дискусията.
  8. Не съм работил с Рийпър, защото когато го разгледах преди години, не ми допадна старомодния UI, но все пак ще се опитам да дам някакво общо предположение. Обикновено такъв периодичен шум (понякога е звук) се вкарва от някоя програма или плъгин (закачен към трака), когато е в демо версия. Доколкото си спомням Рийпър имаше trial-версия, която беше ограничена в срок, но май не вкарваше такъв периодичен паразитен шум, освен ако в новите trial версии не са го добавили. Така че, хвърли един поглед да не би да имаш някакъв плъгин, който при новата инсталация е останал нерегистриран или пък дали самият Рийпър не си търси регистрация. Разбира се само гадая... П.П. Също така ми е любопитно - винаги ли вкарва по 18 кратки отрязъка, както е на клипа или всеки път са различно количество?
  9. С взимането временно назаем някакъв тунер + помощта на някое подобно клипче няма ли да стане по-бързо? Слухово също става, ползвайки "йониката" или "гъвкавото пиано", но все пак се иска малко по-прецизен слух.
  10. Сори за off-a, но какво е "йоника с пълна пианистична клавиатура"?
  11. Баси, мислех си, че съм единствен...
  12. Ако изобщо има. Казвам го с връзка с моя китайски миксер дето не си бяха направили труда да напишат каквото и да е, но пък 'нормалните' уреди по принцип винаги имат...а иначе аз бях взел един такъв понижаващ трансформатор като от линка на колегата по-горе, но си е топуз де - 6 кила.
  13. Не съм взимал неща от Канада, но преди няколко години взех един пауър миксер от Китай. Понеже щепселът му беше като за американските контакти, 100 пъти питах съпорта на сайта ще тръгне ли на 220 волта, да...няма проблем, само един преходник ви трябва и разни други щуротии. Дойде миксера, отзад китайците не бяха написали никакво работно напрежение, включих го в контакта и... дотам. Добре, че поне му бяха сложили бушон та минах леко. Занесох го на един приятел дето има сервиз, той го отвори и вика "ами то само една намотка има на трансформатора", след което просто взех един външен преобразовател от 220 на 110 волта, който да издържи и да има малко аванс когато миксерът се усили на максимум, но е неудобно, понеже самият преобразовател доста тежи и трябва да се размъква навсякъде с миксера. Затова и го разкарах впоследствие. Просто споделям опита си с такъв род уреди, предназначени за друго напрежение.
  14. По принцип когато подаваш балансиран към небалансиран сигнал, респ. от 3-те извода на баланса трябва да отидат в 2, се прави мост между 1 и 3 в буксата на канона. Правил съм го неколкократно с канони, но не ми се е случвало да го правя с балансирани изходи на жакове към небалансирани входове с жакове или чинчове, но тъй като и каноните, и жаковете/чинчовете са просто едни конектори за различни цели или уреди, предполагам, че няма никакъв проблем да подходиш по същия начин. В случая от стерео жака TRS, на върха ти е 'Т', в средата 'R', а най-вътрешната част ти е 'S', така че просто правиш мост между 'R' и масата. Така 'T' ще си върви стандартно от върха на единия жак до върха на другия жак (или до вътрешния извод на чинча), а средната част на стерео жака ще прави контакт с масата и реално нататък пак ще вървят само 2 извода. Не знам дали ме разбра, понеже го обясних малко объркано, но ако не си, ще потърся някоя схема, за да стане по-ясно...или пък направо си купи такива готови кабели ако не се справяш с поялника. Има и преходници със същото действие, но лично аз избягвам преходниците или ги ползвам само в краен случай, защото те са още едно рисково звено във връзките и с времето при натрупване на прах например, могат да спрат да правят добър контакт и тогава започва едно търсене кое по цялата верига връзки всъщност предизвиква проблема. Всъщност ето го на схема, само трябва да си представиш, че на мястото на моно жака имаш чинч:
  15. Има ли някакво развитие по отношение на резонанса? В смисъл, направи ли някакви акустически корекции по тавана с тоя гипсокартон?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.