Още някои породили се размисли и страсти, предвид фактът, че ги ползвам активно вече всяка седмица:
За разлика от пасивните озвучителни тела, на които им е нужен външен усилвател, при активните фактът, че усилвателят е вграден вътре в озвучителното тяло може да изиграе лоша шега при живо свирене – ако е тихо или силно по време на живо участие и е нужна корекция трябва да ида и ръчно да коригирам master volume-а. Разбира се някои хора биха казали: "Добре, не може ли просто да намалиш каналите от миксера?" – за можене може, работата е там, че като свириш на живо и не стигаш на индикация в диапазона 0/+3/+6dBu или с прости думи казано "последното зелено първото/второ жълто" от индикацията, миксерът не влиза в оптималният си динамичен диапазон и просто не се пее и свири толкова леко. Разбира се тук говорим за аналогов миксер, при дигиталните може да е различна ситуацията, не съм ползвал такъв и нямам опит с тях.
Когато озвучителните тела са разположени на пилони, корекциите по процесора не са много лесни и трябва човек да се покатери на стол или нещо друго, за да го достигне ... Ако си баскетболист надали е проблем ...
Хубаво е да се предвидят по-дълги захранващи кабели, когато озвучителните тела са поставени на пилон, в противен случай трябва да се разправяш с грозни висящи удължения, които нито изглеждат добре естетически, а и трябва механично да ги закрепиш някъде.
Фактът, че имаш процесор с настройки прави пресъздаването на една и съща звукова картина на различните места доста лесна, в противен случай трябва да пазиш тефтер със записки и шансът да объркаш нещо при пресъздаването на настройките нараства.
Вградената защита от претоварване вътре в тях действа като лимитър, ако ги настъпиш от master volume близко до точката им на изкривяване се усеща как лимитърът се включва и буквално ти "изяжда" атаката на микрофона/китарата/кийборда ... малко е странно в началото като чувство, но по-добре това, отколкото изгорели озвучителни тела.
Засега е това, ще видим за в бъдеще какво ни очаква ...