Jump to content
Българският форум за музиканти

Koobenot

Mods
  • Posts

    841
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    102

Koobenot last won the day on September 22

Koobenot had the most liked content!

About Koobenot

Recent Profile Visitors

5614 profile views

Koobenot's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Posting Machine Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

600

Reputation

  1. the office band е проект от двама колеги китарист и скромната ми милост, които в свободното си време свирят акустичен рок/бритпоп/алтърнатив. Две акустични китари (единият бек вокалист), аз съм кийборд и вокали. Идеята на темата е да публикуваме записи от репетиции, а вие да казвате какво може да се подобри. Ако някой се вълнува, мога да разкажа и за setup-а - какво ползваме (опорочаваме ) като техника, инструменти и т.н. Например, колегата откри, че за солата на акустичната китара може да ползва Behringer Ultra Distortion UD100, което е някакъв евтин кривоч, смесица между distortion/fuzz с nu-metal/stoner звучене. Както и да е, почваме с малко Oasis.
  2. Ще ми трябва още време напълно да ми просветнат лампите, аз съм човек, който не е много схватлив, но трудно се отказва, ако е мераклия ... В най-общия случай разбрах, че побитовото пространство при интерфейсите е на принципа на Мечо Пух: "колкото повече, толкова повече" и при 32 бита се удря толкова голямо пространство, че да те отдалечи максимално много от шума и изкривяванията, там входният ти сигнал на практика става без значение като нива.
  3. Можеш ли да дадеш някои примерни, че ми е любопитно.
  4. Така като чета, аз бих ползвал Band In A Box да си изгенерирам нещо предварително, било то с вградените инструменти на програмата или просто MIDI, което ще ми тригира по-реалистични такива, удрям му рендера в wave/mp3 и го просвирвам и свиря на живо с него. Не схващам идеята да пускам в реално време проект от програмата, който само ще ми хаби процесорно време, памет и ще има да се кръстя да не забие/спре нещо за на живо ... Ако програмата има някакви по-специфични софтуерни механизми за непрекъсване на звука, както беше Virtual DJ примерно, където съм имал ситуация целият потребителски интерфейс да забие, но песента да си продължи до края, може би бих опитал, но като цяло не схващам идеята, при положение, че не може в реално време да се сменят стиловете/тоналността/акордите.
  5. Между другото ме подсети, че на времето @Baby Thomas беше обадил за една хитра хава с аудио интерфейс + лампов китарен предусилвател + читави IR-и, не знам дали е релевантна към днешно време, а и никога не съм пробвал.
  6. Е то по тази логика моите цели са още по-скромни, защото карам с Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen ...
  7. Благодаря за ласканията, но малко ме надценяваш - аз единствено гледам клипове в YouTube каналът му, не сме първи приятели ...
  8. Да, тъжно, но факт. Макар, че съвременните похвати за pitch-correction, harmonic enhancement, transient design и куп други пудри могат да ти възстановят частично изгубеното/грешното/недоработеното, правилото "sh*t in = sh*t out" си важи с пълна сила при всяка инжинерна наука. Това пак донякъде е поносимо, най-гадното е като ти кажат "Ще го оправим на мастеринга", там вече играта е тотално загубена безапелационно ... Примерно, Бате Пешо беше разказвал, как му дали да смесва вокал с подложка, обаче подложката толкова натопорчена, че вокалът вечно потъва, та правил някакви магии с многолентова компресия да може гласът "да си намери място" спрямо нея, вместо целият процес просто да е бил синхронизиран изоснови и още на ниво микс да е било освободено място за глас. Но това си е и мениджмънт проблем понякога, ако един човек записва, втори прави подложката, съвсем трети смесва координацията понякога не е на ниво и се правят компромиси.
  9. Което пък ме навежда на мисълта, че това те учи на дисциплина да си изсвириш и изпееш партиите "от първия път" и да не се занимаваш после с глупости да режеш и снаждаш. Точно това обясняваше и Нуно Бетенкурт при Рик Биато, че всичките пари, които лейбълът им е давал за демо-записи са ги инвестирали в истинските записи, а са репетирали много насаме и на практика записите им са били "production ready". Така се опитвам и да си записвам собствените парчета независимо дали са глас или пиано - на един дъх, един тейк, само режа началото и края за шумове и каквото остане. Ако нещо не е наред - повтаряме всичко отначало, докато не придобие сносен вид. Резултатът - с един куршум два заека - хем съм убеден, че съм си научил материала като хората и на живо ще го изпълня със същото качество, хем си спестявам безсмислена "post-production" работа.
  10. Ами коментирали сме го вече във форума моментът с тейп машините, слугуване си е, но със сигурност те учи на дисциплина, техническа грамотност и прецизност. Както казва Димитър Ганчев – Майт в едно от интервютата с него, които гледах: "Техническата част от процесът на смесване е почти отнета от ръцете на съвременния звуков инженер ... за добро или лошо".
  11. @yamaha Поправих ти SSL грешката в поста със задраскване. Благодаря за разясненията, ще се образовам още, наистина последната година я прекарвам повече в музициране/записи отколкото да чета за новости, но това е хубава стъпка напред в технологичен аспект. Удобно е, че няма да се притесняваш за пиковете на входа толкова много, само че дано не се получи така, че следващото поколение инженери като види старомодна карта да я хвърли и да каже "ааа, нас са ни учили само по новите с anti-peak режими" ... но какво да правиш, светът ужким върви напред, сега на мен да ми дадеш да калибрирам и сервизирам tape machine-а по-скоро бих се смял и ти отвърнал "имам такъв плъгин, дето я имитира" ...
  12. Линк към разразилата се дискусия за 32-битовия запис, където преместихме част от мненията: цък
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.