Jump to content
Българският форум за музиканти

Koobenot

Members
  • Content Count

    198
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Koobenot last won the day on March 23

Koobenot had the most liked content!

Community Reputation

86 Excellent

About Koobenot

  • Rank
    Редовно навъртащ се

Previous Fields

  • Инструмент
    keys

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

1,874 profile views
  1. Обемът при ривърб е трудно да се постигне с един ефект. Във всеки проект имам поне 4 - Room, Medium (Plate), Hall и Mono Room и ги ползва в различни комбинации за различните инструменти. При соло барабана специално обикновено имам първите 3, но всичко зависи от парчето, както и колегата спомена по-горе. Ревърба трябва да бъде така дозиран, че да се усеща присъствието на пространство, но да не се чува самото пространство ... освен ако това не е някаква обажданка или се цели художествен ефект (по-добър пример от гейта на Phil Collins при барабаните не се сещам за художествен ефект ).
  2. Както и колегите споменаха, материалът далеч не е готов за фаза мастер. Нещата са концептуално объркани още при запис - фалшиво изпяти моменти, липса на синхрон на места и странности в аранжимента. Забелязах следните проблеми: Фалшиво изпят на моменти вокал. Особено на припева във високите части. Проблеми с тайминга. Пеещият същевременно се отдръпва на няколко места от микрофона, което е нежелано. Изключително сух същевременно - дори да има някакъв ефект за пространство, трябва доста да се напъна, за да го чуя. Стърчи над цялото нещо - неправилно EQ и компресия, предполагам. Странни ритъм китари - тихи, центрирани, неправилно еквализирани, компромисно записани, на моменти неритмични. Звучат или сякаш са записвани с процесор за 100 лв. или със супер архаично VST. Същевременно никаква представа за обем и пространство. Китарното соло - това wah-wah е много странно, или е autowah или е някакъв евтин процесор, пляка неприятно в началото. Баса - доста се озорих докато го чуя, трябва да е доста по-агресивен и масивен за този стил. Барабаните - липса на всякакво пространство, нито като room нито като reverb. На моменти са неритмични. Касата е пукаща и силна. Чувам само пик, но не и масивност и дефинираност. Трябва сериозна ревизия - както на EQ, компресия и пространство, така и на тайминг. Цялостният аранжимент - липса на динамика между припеви и куплети. Виждам, че се заигравате с темпото и ритъма, което е интересен подхох, но трябва да бъде направен с вкус. За да се постигне максималното, нещата трябва да бъдат презаписани с правилния тайминг и да бъдат вярно изпяти и чак тогава да се мисли за смесване. Ако това не е възможно аз бих предложил следните подходи: сериозен AutoTune и ефекти върху вокала, които да замаскират фалшивите места ремонтиране чрез time warp на липсата на синрхон - има я във вокала, в барабаните и в китарите ако има достъп до DI траковете на китарите/баса, да се сложи поне адекватно VST за тоя стил - има доста изписано в тази тема. Ако няма такава, сериозно EQ/harmonic enhancement + правилни панорами. Липсва обем и плътност. цялостен remix на барабаните - както по отделните елеметни, така и като цяло - отново липсва обем и плътност. Моля се от сърце, да си редил MIDI, така поне можеш да ползва адекватни библиотеки - EzDrummer, Superior Drummer, Perfect Drums и т.н. Възможности бол. Работата изобщо не е до фикс с едно EQ, а с цялостна промяна на звученето. Съжaлявам за остротата на изказването, но предпочитам да съм искрен и да има критика, върху която да се работи. В парчето има надежда, но се иска и бачкане. Успех!
  3. Ако имаш достъп до отделните писти е грехота да мачкаш мастера - изземаш живота както на касата си, така и на бас китарата. Доколкото виждам, без дори да съм слушал записа, на мен много ми прилича на one-note-resonance проблем. Както колегите те посъветваха, дай един многолентов компресор на тоя тътен или mastering eq, опитай също да направиш side-chain между касата и баса, тъй че баса да се отдръпва леко, за да не пречи на касата. Всеки мастит мастеринг инженер ще те върне със списък от пропуски, които да решиш в микса и тогава ще ти вземе тракът за мастер. Ако си правиш нещата сам, в идеалният случай на мастер канала не трябва да имаш нищо друго освен прозрачен лимитер и лек компресор/saturation за цялостна кохезия. Проблемите ти трябва да са решени първо в bus-овете (груповите канали) по отделно и най-вече в траковете в тях. Да решаваш проблеми на мастеринг ниво, които могат да бъдат решени в микса (и в идеалния случай по време на запис) е безмислено и тъжно. Едно много показателно клипче по темата:
  4. Koobenot

    Квартално студио

    Ако не ти се занимава или се съмняваш да реализираш цялото нещо, започни само със смесване - има достатъчно тракове в интернет на drum kits и виж дали ти харесва процеса. Ако това те кефи и си сигурен, че искаш да го правиш тогава давай с реализацията и на мястото за записи. Така ми се струва, че ще е по-безболезнен процеса.
  5. Koobenot

    Квартално студио

    Моят съвет е да не го мислиш много-много, а да се впускаш в проби и експерименти. Колкото по-рано - толкова по-добре. Занимавам се любителско смесване от вече близо 10 години, като започнах на Cubase SX 3, която по онова време ми изглеждаше като космически кораб. Сега вече работя с Reaper, но първият ти DAW няма кой знае какво значение - избери си един и се впускай в него. Както и колегите споменаха, не се занимавай с аналогова техника, от нея само главоболия - артефакти, шум, брум и т.н. Понеже нямам физическата възможност да работя на монитори в момента, ползвам два типа слушалки, супер непретенциозни, но относително линейни, за да си върша работата. Като си проверя материала на още няколко системи, имам относително средноаритметично за работата си. Нищо не става изведнъж - в началото смесвах пълни глупости, след това сигнбеци + гласове, сега имам честта да смесвам банда. "Пътят е страшен, но славен", както се казваше в една велика поема. А парите са последното нещо, което трябва да гледаш, особено за човек без опит - в един момент ще видиш, как ще дойдат от самосебе си, дори без да ги търсиш. Ръкводещи сили трябва да са ти творческото съзидание и вярата, в това да направиш нечии запис достоен за слушане и най-важното - процесът да ти доставя удовлетвореност. Желая успех и стискам палци!
  6. Аз съм фен на изчистените плъгини, такива "много в едно" като BiasFX, Guitar Rig и т.н. не ме кефят. В последния албум, който смесвам, китарите са с Ignite Amps Emissary - заедно с NadIR плъгина за импулси правят много добър масивен звук за бичкия. За clean и crunch не мога да препоръчвам, защото не ми се е налагало да смесвам.
  7. За какъв стил музика става дума?
  8. @yamaha И до ден днешен девятката я търкалям на едно XP, чудно върви.
  9. Страхотно е ... и фийлинга и техниката, единственото ми липсваше звъненето на strat-а ... ама китарата такава.
  10. Кавър, който направихме с приятели на популярната песен на ABBA, с българският текст на Бон-бон. Смесването беше голямо предизвикателство, защото всички гласове бяха записвани със смартфон, съответно дойдоха при мен доста глухи и неясни, та се наложи да смесвам по техниката на Chris Lord Algee - "Crank it up all they way ... noone gonna die ..." но в крайна сметка мисля, че се получи добър резултат. Тук идва момента да споделя и тайната съставка, която успя да възстанови голяма част от липсващите хармоници - BBE D82 Sonic Maximizer и H82 Harmonic Maximizer (цък). Първият добавя по-широк спектър от ниски и високи среди, докато вторият генерира бас и супервисоки с по-тясно Q. Трикът при тези процесори е, че след тях винаги имам някакво компенсиращо EQ, защото макар и да добавят обем, доста променят честотната характеристика на сигнала. Ако се прекали с тях, гласовете започват да звучат преекспонирано и с много артефакти. Всякакви коментари са добре дошли.
  11. Koobenot

    Знаете ли как ?

    Супер е, абонирам се за темата, аз също съм въвлечен в подобен новогодишен проект, и ще постна линк като е готово. Предизвикателство си е да смесиш толкова гласове, при това записвани с допотопно звучащи микрофони на слушалки и телефони.
  12. Аз бих препоръчал AOMEI Backupper. Миналото лято вадих 30 GB song styles за аранжор от един много омазан хард диск, вярно, сука го 15 часа ама накрая ги извади всичките и бяха непокътнати. Струва си пробата. Успех!
  13. Идеята е готина, ако напишете барабаните на MIDI и ползвате някоя по-съвременна VST библиотека (EZDrummer, Perfect Drums) ще се подобри положението драстично. Същото важи и за баса - има редица хубави библиотеки, лични аз бих препоръчал MODO BASS. Тези пищящите вокали може или да им сложите още room reverb или да промените аранжимента - просто някой паралелно да пее октава по-ниско в унисон. Успех!
  14. Koobenot

    Народна музика (Помощ)

    Смея да се съглася с @CyberGene. Можеш да разгледаш каналът на колегата съфорумник Людмил Крумов, има интересни видеа по темата "Мостът между популярната и народната музика". Но както бе обяснено, най-лесният начин е слушане/повтаряне/слушане/повтваряне и т.н. Успех! https://www.youtube.com/watch?v=2h7bzMb1Oxs
  15. Koobenot

    Тема за слушалки

    Да ви попитам още нещичко - голяма част на тези слушалки за по 30 лв., много лесно им се прецаква жака и едната страна спира. Не бих казал, че съм от потребителите, които юзкат и дърпат, без да пазят, но от друга страна всеки ден ми се налага да ги plug-вам и unplug-вам, разбира се внимателно. Това планирано стареене ли е или просто аз съм недъгав и не мога да си пазя слушалките?
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.