Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      12

    • Мнения

      1454


  2. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      12

    • Мнения

      509


  3. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      7

    • Мнения

      1973


  4. Лими

    Лими

    Members


    • Points

      5

    • Мнения

      1819


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 09/28/25 във всички области

  1. Това е тракът: Ако някой го иска с по-добро качество, да напише имейл и ще му го пратя в "wav".
    4 points
  2. Ще си позволя да те поправя. Не е точно така - почти всички съвременни електретни микрофони могат да работят на 48 волта. Имам няколко такива и в спецификациите им изрично пишеше, че могат да работят в доста широк диапазон, като се започне от много нисък волтаж и се стигне до въпросните 48 волта, че и малко отгоре. Реално ако погледнеш, половината модели на някои известни фирми, вкл. и от скъпите им модели, са електретни, а не "чисти" кондензаторни, но всичките безпроблемно работят с фантомно захранване. Забелязал съм, че избягват да наблягат на думичката "електретен", най-вече заради маркетинга, понеже в миналото "електретен" се отъждествяваше с "евтин и некачествен", но от тогава технологията при този тип микрофони доста се разви и сега дори няма как да различиш поне по качеството на звука, кой е на електретен, и кой на кондензаторен принцип. За пример мога да ти дам един модел на AKG - C1000s ($300+), който може да работи както с 2 АА батерии, така и с фантом. Така че колегата ако ще включва някой нов микрофон, най-добре да погледне какво пише в листчето с данните за поддържания волтаж.
    3 points
  3. Да ти кажа ли, кое е основното ти достойнство, освен, че винаги свириш много добре? Можеш да говориш с китарата и да разкажеш история, дори и в един минималистичен блус. Много силно, браво! Мисля, че и останалите съфорумци, които следят нещата ти са се убедили, че така може да свири само човек, на когото музиката през цялото време е в главата му. П.П. Това можех да ти го напиша и на ЛС, ама за да не излезе като любовно обяснение, реших да го пусна тука.
    3 points
  4. Днес пак след 17ч ще има редовна музикантска сбирка в бар Токио. Ще има демонстрация на педал https://www.muziker.bg/gamechanger-audio-bigsby-pedal
    2 points
  5. Понеже снощи купувах едно пиано от Томан, да споделя за един лек проблем при плащането, ако някой евентуално иска да го избегне в подобна ситуация. За инфо - поръчвах го през Firefox в десктоп версия. В случая не става дума за различни държави, а за покупка от моя акаунт с моите данни, за друг човек в друг град, който ще го получи когато пристигне. Полето за адреса на доставка не ми се появи и за да не ми вземе автоматично моите данни от акаунта, реших да си променя моите данни в самия акаунт, като въведа другия адрес, все едно аз съм там. То пък се оказа, че ми се появи в самия акаунт ново поле за допълнителни адреси, така че този проблем го реших бързо. После обаче, когато стигнах до момента на въвеждането на номера на картата си за плащане и цъкнах да платя, получих празен екран от Firefox със съобщението, че "за да ми защити данните е блокирал допълнителния вграден прозорец от Томан", един вид сайтът им не бил конфигуриран правилно. Опитах се с копи/пейст да отворя плащането не в раздел, а изцяло в нов прозорец, но получих същия блокаж със същото съобщение, като междувременно от банката ми изпратиха втори SMS с код за потвърждение на трансакцията. Разбрах, че няма да стане с "лисицата" и отворих адреса в Хром, без да съм се логнал от втория браузер в акаунта ми в Томан. Там всичко си излезе както трябва, получих трети SMS с поредния нов код от банката и платих безпроблемно. Тъй че ако някой поръчва нещо с Firefox, да го има предвид, че при плащането най-вероятно и при него ще изпищи, че нещо не му харесва.
    2 points
  6. В случая чистите ми наблюдения са, че това зависи повече от други фактори, а не кой на какъв принцип е. Изключвам лентовите, които са малко по-различни, но и тях ги развиха през последните години. Мисля, че съм ти споменавал на ЛС случката когато на едно озвучаване бях решил да ползвам в една позиция кондензаторен, тъй като е по-чувствителен и щеше да е достатъчен само един, вместо 2 динамични, но не прецених, че на 2 метра зад него в залата имаше спусната завеса, която връщаше част от сигнала и едвам се спасих от микрофонии до края на събитието. Тъй че всичко си е до конкретна ситуация, разположение на подходящия микрофон, дали ще избереш кардиоид, супер/хипер кардиоид, къде са ти мониторите (и завесите ) и т.н.
    2 points
  7. 😊 https://youtu.be/dlwonalWiS8?si=BdOBDMapdq8JyvWD
    2 points
  8. Напълно подкрепям колегата @yamaha, възхищавам се на всяко изпълнение, както и на нестихващото трудолюбие и вкус към творбите. Респект!
    2 points
  9. Интерпретация на една любима песен, която открих по интересен начин преди няколко години: Търсих качествен запис за да тествам слушалки и написах в YouTube: "Audiophile music" и излезе тази песен: съответно много хора са писали "came for the quality, stayed for the song". Дори слушайки я в YouTube, си личи колко добре е свършена работата по тази песен... Приятно слушане!
    2 points
  10. След лятната пауза отново ще се провеждат все по–редовни срещи почти всяка събота, а понякога и в неделя, както днес(28ми), например. Срещите ще започват след около17:30ч, а когато в някоя събота има събитие–концерт(който обикновено зопочва със саундчек от 19ч), тогава ще започваме след 16ч до 19ч. Вчера такъв концерт направи трио Вяра Иванова с великолепни музиканти. Нормално барът работи до22ч., но понякога продължава и до по–късно. Тук ден–два предварително ще съобщавам за предстоящи събития. Препрочетете по–горе подробности за начина на провеждане и други детайли.
    2 points
  11. Парче, което ми отне доста време да науча, запиша, миксирам и да сглобя видеото (което беше голям зор на не особено мощен компютър... Тест за търпение... :D) Преди 5 години бях направил кавър на това парче, но тогава друг ме записва и нямах възможност за много тейкове, съответно на 3-4 път, каквото стана, това си беше: Това е тогавашния вариант. Този път изпипах повече нещата. Взех интересни решения при миксирането. Използвам различни микрофони и различни китари в панорами на някои места. На моменти е с двете китари, на моменти само с една. Ако на някой му е интересно, ще обясня по-подробно. То се усеща кога какво мисля. Приятно слушане (и гледане )
    1 point
  12. Този фен е работил в студиата точно по времето на прехода от аналогови към цифрови записи и разказва как са използвали всякакви и често идЕотски начини да вкарат малко цвят при записите директно в комп. Защото не звучало добре, дълго, но поне за мен е интересно.
    1 point
  13. UAD Showtime '64 Tube Amp - безплатно, не знам до кога, максимум до края на месеца.
    1 point
  14. Живота е радост и тъга... Отново боря синдром на Де Карвен , този път на дясната ръка... по лек е отпреди и се надявам да мине без кортикостероиди ( заради страничен ефект - оправят тендовагенита, но капе коса. пък ми се ще поне още десет години да имам) От друга страна любимото Бяло море ( Η καρδιά μου είναι στο Αιγαίο Πέλαγος) ме зареди положително и успях да компилирам първият си солов албум. Започвам с кавър на АББА, в който съм направил модерен диско фънк аранжимент и съм изпраскал едно соло, каквото няма в оригинала. От саундклауд не ми дадоха да ползвам вокалите на Агнета ( но са ок за тези на Роб). Предипримерно 2 месеца бях пуснал на Агнета, работен вариант, тя каза, че и харесва и пита, кой ще изпее кавъра.... казах и не знам и че вероятно , ако не намеря кой да го изпее, ще ползвам вокалите от оригинала... тя не отговори нищо конкретно... така че, първо пробвах с нейните вокали, но като ме отрязоха от саундклауда, записах вокалните партии с китара. Може би не съм смесил перфектно вокс китарата с останалият микс, но се уча. И правя тези кавъри от една страна да се уча на звукозапис, от друга ми е удоволствие да кавърирам любими песни. Следват два кавъра на Арън Мейдън, Трупъра си го записвах и смесвах сам през ковида, Лосфер уърдс е правен преди 20 години, записван вкъщи и после миксиран и мастериран от Румен Спасов. Следват ел и акустичен вариант на Брейкин дъ лоу. После два авторски инструментала - Султан и Роден отново. Накрая завършвам с едно парче на група Зомби бар, в която свирех и в което парче имам доста авторство - цялото интро, основната акордова схема и грув, китарните фийлове, китарната мелодия след припевите, първото основно соло е на другият китарист на групата, второто мое, после имам едно психиделик соло , широките триоли на пеенето в края са по моя идея и ревящите вокали... и песента е в своята цялост, така, както я замислих/ме. А не орязана версия, каквито има две три ( пуснати из медиите) и не харесвам. Записът, микс и мастеринг са на Бисер от студио Президент, който по онова време беше и барабанист в групата ( на барабаните на Султан - също) Основната ми цел е да имам нещо завършено ( а не разпиляно) ( какво е един албум със снимки - компилация от спомени, музикален - компилация от музикални спомени, снимки на какво правия и докъде си в даден момент). предвиждам да има и част 2, като продълвавам да се уча на микс и мастринг, а и да се кефя от творческият момент. Започването с кавъра на АББА не е случйно - като дете бях дискарче - АББА, Бони М, Сарагоса бенд, Чик, Хот Чокълейт, Прешъс Уилсън, Сандра, Сабрина, Саманта, СиСи Кеч... до момента в който не чух метъл, Айрън Мейдън, Металика и превключих. Така , че за мен е логично. Не съм постигнал , кой знае какво ( ниво) с този албум, но мисля, че е доста по добре спрямо онзи на Уран242, който бих определил, като много добри песни, но лошо продуцирани. Има вероятност, да се презапишат песните на Уран и да звукнат поне, както звучи този албум. Ако примерно албума на Уран е на лошо аматьорско ниво, в този ( според мен) нивото варира между добро, много добро, отлично аматьорско ( може би дори и добро профи за Losfer words i Zombie bar), но това е по-добре Вие да кажете, как го възприемате. Ето го проекто-демо албумчето на Уран242 Нямам комерс мераци за албумите си. Но може би е добре да направя известен брой CDs за подаръци на приятели и познати, които проявяват интерес към музикалните ми лутания и опити. Специално как се получи art cover-a на Song from the attic ми харесва и го виждам, как ще стои добре на фланелка. Аз бих си я носил. В моловете правят фланелки, няма да е проблем.
    1 point
  15. Много добро изпълнение! Аз ползвам това - усилвател–монитор за китара и микрофон с MIDI плюс лупер, вокален хармонайзер и много други ефекти. 3кг, 75вт. https://www.tcelectronic.com/product.html?modelCode=0725-AAA
    1 point
  16. Изцяло аналогово надали хората вече строят. Обикновено е хибрид - съхранява се всичко на хард диск и има отделни хардуерни модули, които да правят processing. Някои хора си купуват някакъв ролков магнетофон, само за мастър записи да му добавят топлина, обем, изкривявания ... ама, за да я докараш до там, че да има значение трябва: песните да са изпяти/изсвирени перфектно (0% имагинерни загуби) да са записани перфектно (0-1% имагинерни загуби) да са смесени перфектно (0-1% имагинерни загуби) и чаааак след всичките тея безкомпромисни церемонии слагаш някаква лента, че да звукне/кривне по-някакъв по-истински начин и резултатът ще е 5% разлика, образно казано. И тука има бая подводни камъни – какъв точно тип лента се ползва, как е калибриран магнетофона, просвирващата, записващата глава, че да има точно нужното количество изкривявания, че на теб да ти хареса, а и да си убеден, че реално правиш нещо, което има повече файда от VST, а не само аналогова езотерика. Както казваше един приятел от "Плевен д'ге": "То са ред работи, бако, не е едно нещо ..." . Във всички останали случаи само хабиш тока, особено ако е кофти изпълнението, от там нататък само топлим и разхлаждаме водата. Аз лично, в един идеалистичен свят, ако бях безкрайно добър музикант (какъвто не съм ) бих си купил Distressor, Sonic Maximizer, може би някоя 1176-ца, LA2A, неща, за които съм убеден, че ще обадят по-добре от VST варианта и примерно ще ми спестят процесинг и донатъманяване. Ама това при равни други условия - акустично третиране и то пак сметката отива в диапазона "10-тина бъбрека", щото някой трябва да ги ремонтира тия неща.
    1 point
  17. Доколкото съм чувал (от клипчета в Ютюб) основният проблем са лентовите записвачки. Прецаквали се периодично, нямало кой да ги сервизира и дори да намериш човек - струвало крак и ръка. Съответно е супер нерентабилно да се процедира така. Също така няма кой да оперира с тях, там не става с Ctrl+X и Ctrl+V А няма и кой да свири толкова добре.
    1 point
  18. @Koobenot Благодаря! Съгласен съм, малко припряно звучи. Донякъде и овърдъбовете допринасят, защото няма как да препокрия абсолютно точно изсвиреното и изпятото. Не се бях замислял, но сега ме накара да се замисля. Може в някакъв момент да си взема. Но също така за такива участия трябва да си взема колона/колони, в които да се озвучавам и евентуално да мога да озвуча и банда на места, където няма система. Та' ще видим кога кое... Засега съм напълнил кошницата в Томан с неща за китарата пак...
    1 point
  19. Просто фирмите избягват да го наблягат, както споменах по-горе. Примерно ако погледнеш листата с кондензаторните микрофони на AKG, на голяма част в спецификациите им ще видиш изречението "permanently polarized condenser capsules", но никъде няма да видиш думата "електретен". Зенхайзер дори отиват по-далеч, като си имат цял раздел кръстен "Permanently-polarized condenser", което чиста проба са си електретни микрофони.
    1 point
  20. Готино е, обаче тук критиката ми е да не я юркаш тая песен, малко си я забързал, красотата е във всеки тон от арпежа. Като изключим това, супер е! Чувам, че си правил разни overdub-и с DAW, мислил ли си да инвестираш в някой вокалист? Е тоя е готин, аз имам версията с MIDI да ми строи хармония от кийборда: HARMONY SINGER 2
    1 point
  21. @yamaha Много благодаря, успя да ме разсмееш с любовното обяснение, хаха @Koobenot Благодаря! Оценявам!
    1 point
  22. Изпълнение от откриването на учебната година в XI ОУ "Николай Лилиев", Стара Загора.
    1 point
  23. Нищо му няма, пък и на 15.09 слънцето не пече чак толкова.
    1 point
  24. Много е готино, само лаптопа не го дръж така на слънце, защото иначе ще му се @#! майката ...
    1 point
  25. Много хубаво. Какъв вокален ефект използваш?
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.