Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 03/06/25 във всички области
-
3 points
-
Така и предположих...щом ще ходиш чак до Хималаите за сол, колко му е да прескочиш до Иракли за малко пясък, така или иначе ти е по път.2 points
-
Намерих къде е и стана доста по-добре, направо супер Трябва да пробвам в колата как ще е, дали трябва да го включвам и изключвам...2 points
-
^ Сори, Рафо, ако съм те подвел, посипвам си ритуално главата с хималайска сол и пясък ...2 points
-
2 points
-
Колкото по-малка pF стойност има един кабел - толкова по-добре! Ако ти е твърде оцъклено винаги можеш да коригираш с тон потенциометър, EQ в баса или ампа, дори позицията на микрофона. Обаче изяде ли ти честотите кабела... game over - няма как да ги възпроизведеш от въздуха.2 points
-
Основните причини да сменя стария DS1054Z с новия DHO804 са: - наистина на моменти много бавен интерфейс - тръгнеш да местиш някой канал по вертикала и наистина чакаш да се случи... - 12 бита срещу 8 бита; - с една идея по-висок максимален семплинг - 1,25Gs/s срещу 1Gs/s; - по-ниско ниво на собствения шум - повече от 2 пъти го меря. При разкачени сонди и двата сетнати за сонди 10х и на 5mV/d развивка, стария е към 10mV pk-pk, новия е под 5mV pk-pk; - тъч скрийн с по-ясна и контрастна картина с по-висока разделителна способност; - стария се хаква до 4х100MHz, новия до 4х200MHz - опция да му сложиш Wi-Fi USB карта на новия, без да опъваш кабели към компа и HDMI изход за по-голям монитор, както и подръжката на клавиатура и мишка - то си е SBC вътре с аналогова част и Андроид 7... Вече няколко човека правят подобрения на графичния интерфейс. Вентилаторите и на двата са досадни, но и за двата има вече модификации за по-тихи вентилатори. Новия има и VESA 100x100mm за монтаж към подвижно рамо, което мисля да се възползвам в един момент. А, щях да забравя - новият е с USB-C захранващ адаптер и е галванично разделен от земята - в комплекта си дават допълнителен заземителен кабел. Така може да се мери без проблем във високоволтовата част на импулсни захранвания след изправителния мост без никакви грижи - там със заземен осцилоскоп не става!2 points
-
Никой не говори за съпротивление - пише капацитет (при кабелите е в рамките на пикофаради на метър) и това оказва влияние върху високите честоти в зависимост от дължината на кабела. Все едно си вързал кондензатор към изхода на адаптерите. Стандартна физика.2 points
-
2 points
-
През годините е бил повдиган въпроса за софтуер PC/Mac, който да може да генерира стилове/ритми в стил "самосвирка/Хитър-Петър/аранжор". BIAB и произволните му се славят с изключително дървения им интерфейс. Giglad обаче според мен е сериозна конкуренция и дори с вградените си звуци е окей.1 point
-
Само да питам - пясъкът от черноморските дюни ли е или обикновен? Между другото акордови функции също могат да се пишат в онова със стария интерфейс, дето го постнах горе.1 point
-
1 point
-
Не ми казвай, че си дал една шапка пари за Apple устройство и не може да се сложи EQ ...1 point
-
Аз не съм срещал. В момента съм с Fresh'N Rebel 1ARB700BL v1 001, това е един холандски стартъп за аудио техника, добър звук на добра цена, но не е неутрален, надуват бас и високи ... глася си го от EQ-то на телефона и ми е през оная работа какво са решили инженерите (с извинение), аз го ползвам като ходим в парка да пием на одеялото по една бира да дзидзика нещо или ако съм тръгнал на гиг за някъде и съм събрал целият цирк от аудио техника да слушам нещо. Не се оплаквам. Не мисля, че мястото на неутралния звук е в някакъв блутут speaker. По-скоро си му сложи някакво EQ, което да те устройва ... и толкоз. Като има бас и високи, добре, като ги няма е по-зле, и да ги подаваш ... все ги няма, не може да ги излъчи. Ей го моя, ама е от мигащите и гърмящите, няма да ти свърши работа: P.S. Също чуй Bose какво имат, повечето им техника е с голямо КПД, макар и скъпа ... не знам в БГ може ли да се пробва някъде.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Това горе не съм го разглеждал, но ми се струва, че е на нивото vArranger2, който от цяла вечност си стои все на втора версия и съответно клипът, който слагам долу е отпреди 10 години. Преди време ми хареса, понеже с вградените саунди свиреше нелошо за софтуерен аранжор, а покрай поддръжката на GM, GM2, GS, XG и разни модели на Кетрон, също така стандартно си вървеше с 3 интрота, 3 ендинга, 4 брейка и 4 основни секции + разни бонуси като рифове, следене на баса при обръщение на акордите, делене на клавиатурата на независими секции (3 за лява ръка + 4 за дясна) и т.н. Зареждал съм всякакви стилове от различни модели на Ямаха, Корг, Роланд, Текникс, ама не всички вървят коректно с баланса и инструментите (най-вече дръм секцията), но пак си зависи от стила де - дали е оригинален от фирмата или някой сам си го е правил, респ. не е спазил всички спецификации при миди указанията.1 point
-
1 point
-
Включвам се с кратък ъпдейт. Поръчахме yamaha s35 в крайна сметка. Това си хареса детето. Вчера най-сетне дойде, след известно забавяне от страна на куриера. Държаха ме в напрежение една седмица, но всичко приключи добре. Дъщеря ми е много доволна! Не е роланд, но тя предпочете това заради звука и визията на пиано. На мен ми харесва, че все пак е компактно и подходящо за апартамент.1 point
-
Покрай излизането на новия FabFilter Pro-Q 4 доста инженери го нахейтиха, че нямал функция тип split EQ. Реших да се разтършувам и наистина концепцията е интересна, да може да се обработват по отделно честотното ударите на транзиентата и състейна след нея. Всъщност се замислих как бихме могли горе/долу да постигнем същия ефект без този Split EQ, аз бих подходил по следния начин: пращам основния сигнал към два паралелни сигнала първият го третирам с transient shaper, като му усиля атаката до край, пък му намаля sustain-а на минимум, след него прилагам EQ-то каквото ми трябва вторият наобратно - атаката намалена докрай, sustain-а на макс и прилагам EQ след него Може и да се чуе нещо, но според мен ще е трудно за корекции, удобството да оперираш и двете ленти в същия плъгин е голямо удобство. Ето тук накратко:1 point
-
хващал съм разлика от 30 см, едни скалъпени лампови кутишки с високоимпедансен изход, навързани... С единия кабел беше умряло1 point
-
Точно така А ако е много калпав кабела и го пуснете 5-6 метра да има - може да отиде в нанофарадите... Тогава определено ще се усети разлика.1 point
-
За мен някои нови чисто маркетингови опции също не са много важни, още повече, че и без да имам в клавишните си инструменти APP-ове, дори и с липсата на смартфон и др., с минимални допълнителни покупки на нищожни цени, пак си имам безжична миди връзка с основния ми компютър или пък с допълнителен педал си обръщам страниците на PDF-нотите, така че почти всяко липсващо нещо си има лесно решение. Накратко, за да се ориентирате какво има едното и какво няма другото. В 710 има семплиран Бехщайн и то най-добрият им концертен роял D 282, който не само, че струва над 200 000 долара и тежи над половин тон, но и има убийствен саунд, а Касио са се справили много добре при имплементирането му в 710. Освен това 550 е с 4 говорителя, 710 е с 6 и мощността им като цяло е по-голяма и даваща по-обемен звук. Самите симулации в 710 са много детайлни с настройки в 10-степенна скáла, докато в 550 са по-опростени с по 4 стойности. Не съм свирил на AP-550, който е с "новоизмислената" от Касио в последните им модели "Smart Hybrid Hammer Action Keyboard" (710 е с класическата "Tri-sensor Scaled Hammer Action Keyboard Ⅱ"), но водейки се от двата модела пиана на Касио, които жена ми ползва при обучението на децата в школата, едното Касио е по-стар модел с клавиатура без думичката "смарт" (btw това "смарт" няма нищо общо с AI, просто ползва интеграл, който следи за начина на натискането на клавишите), а другото й Касио е по-нов модел и е с тази така наименувана smart-клавиатура...ами честно казано клавиатурата на стария модел ми харесва повече. Това е в общи линии, за мен по-стойностно пиано е AP-710, но ако детето иска да си го свързва с телефона, 550 също ще му свърши работа, защото като цяло не е лош модел. Да, липсват му неща, дето има по-големия модел...сега се сещам, че май няма и Line-in входове, които 710 има, но пък като отчетем, че все пак става дума за дете в началото на обучението си...и по-малкият модел също е подходящ, а ако някой ден детето напредне дотам, че моделът му се види "тесен", винаги може да го продадете и да му вземете нещо още по-добро.1 point
-
Ако приоритет за вас е апликацията и по-новия модел, тогава взимате 550 ; ако по-важно за вас е самото свирене, реакцията на клавиатурата, саунда и повечето опции, тогава взимате 710. Да, по-стар модел е от 550, но започва със 7хх и поради това се пада по-висок клас. Нещо подобно на това, когато си взимате компютър с интелски процесор - може да си вземете такъв с i5 от по-ново поколение, но с по-малко кеш или пък да си вземете с i7 от предишното поколение, но с по-голям кеш и поддръжка на HT (примерът ми е напълно произволен ).1 point
-
1 point
-
Представляват комбинация от определени ритми и инструменти, които са подходящи за дадена песен. Ако си представим, че примерно искаш да свириш "Шампанско и сълзи" един сет се състои принципно от: Интродукция Основна мелодия Куплет Припев Koда/финал/край на песента Преход между частите Освен това в сета имаш и основния инструмент, който ще ти свири мелодията - акордеон, синтезатор, зурна или нещо подобно според зависи. Идеята е, да можеш да сменяш между частите динамично като лявата ти ръка свири акомпанимент, а дясната ти свири мелодията и като работиш в кръчма може лесно да правиш китки от парчета – от тая един куплет от оная друг куплет или пък да повториш нещо, да поздравиш някого и т.н. комбинациите са безброй ... Има и по-прости сетове – ако да речем свириш "Кючек девятка", може в сета да е зареден единствено ритъм с по-ниска и по-висока динамика ... там вече се разчита на теб да солираш и да правиш отсвири. Ето пример за нещо подобно – цък. Доколкото знам, най-популярните за PA сериите се предлагат по разни Фейсбук групи и тук също имаме тема за PA серията. За този специално мисля, че се качват по USB. Обаче внимавай! За разлика от Yamaha философията, където всичко ти е дадено от производителя и шансът да омажеш вътрешната операционна система е по-малък, при Korg имаш много по-голяма свобода да сменяш, подменяш и качваш и можеш, ако не разбираш или ако качиш неподходящ сет, да прецакаш цялата операционна система на клавира. В най-добрият случай инструментите няма да са балансирани и ще трябва да донастройваш ... ако нямаш опит най-добре се свържи с някой, който познава Korg-овете добре. Като за старт според мен е окей. Флагманът на Korg за тези неща със сигурност е серията PA ... но не това е най-важното. Според мен най-важното е да развиеш подходяща техника на дясната си ръка, която до известна степен се доближава до акордеонното тоноизвличане, но има и свои специфики, както и преливките между тоновете с pitch bend-а, за да звучи фолкаджийски. Трудно мога да ти помогна защото не творя в такъв стил, но доколкото съм гледал уроци за хора, отсвири, поп-фолк и т.н. в YouTube има доста. Като тези например – цък. Другото вече е практика и какво искаш да постигнеш – дали само вкъщи или в заведение. Според мен след време ако задобрееш и искаш да се изявяваш по-професионално, ще трябва и по-добър клавир, като нещо от PA сериите, засега според мен и този ти е достатъчен ... ако си упорит в определен момент ще му усетиш лимитите и ще вземеш по-добър. Успех!1 point
-
Понеже не разполагам с много време, ще го обясня накратко, а съм сигурен, че във форума има много колеги, които ще ме допълнят. Първо - инструментите, за които става дума не са синтезатори, а аранжори. Сетовете, които се продават са предназначени за определени модели и почти винаги продавачът указва за кои модели са съвместими неговите сетове, но не разчитай на пълно съвпадение между различните модели, тъй като винаги има разлики спрямо оригиналния модел, на който е правен сета и прозвучаването му на някой друг модел от същата фирма...като цяло са ползваеми на модел от друга серия и въпреки, че повечето от тях имат конвертор - напълно възможно е някои инструменти да са други, дръм сетовете да не съвпадат и балансът между инструментите да не е този, който би трябвало да е, но това се поправя с известни редакции в самия инструмент. Сетовете, за които питаш какво са - това са различни ръчно правени стилове (ритми), които обикновено вървят комплект с някои пак ръчно "докарани" специфични саунди, които аранжорът би трябвало да си ги намери сам в сета. Моделът, който си избрал е любителски, така че не разчитай на нещо кой знае какво и най-вече на звуковото съвпадение с горната PA серия на Корг, защото разликите или по-точно липсите в ЕК-50 на това, което има про-серията са твърде много.1 point
-
^ Към днешна дата студията са нужни според мен за: запис на барабани – ако нямаш MIDI барабани вкъщи и искаш истински звук на добре настроени и изсвирени барабани, без студио много ташкън работа ... има толкова неща, които трябва да бъдат спазени, като подбор на микрофони, акустика на помещение, в последствие phase alignement, гейтове, EQ, компресия, като същевременно целият инструмент (комплектът барабани) трябва да звучи хем като цяло, хем отчетливо всеки елемент ... доста по-сложна задача от това, да боцнеш една китара в един интерфейс и само да й подбереш добри ампове, било то и VST-та профи запис на браси – вкъщи обикновено записваме с SM57 в максимално глухо помещение, за да вкараме супер сухи сигнали и после да ги третираме както искаме ... обаче. Хубавото помещение дава естествен обем още от записа и с подходящ кондензаторен микрофон в готино помещение няма какво да пипаш много-много после в микса продуцентска дейност – вкъщи може да записваш и смесваш вечно, но втори чифт опити уши винаги са добре дошли ... било то една партия да се изпее още веднъж, за второ мнение, креативен подход към цялата песен и най-важното, че човек с опит може тези идеи да ги материализира изключително бързо, а не като си науми нещо да попаднем в ситуацията "това EQ го гласях 2 дена, щото не го познавам" ... Та такива работи ...1 point
-
Не знам как е сегашният бизнес със студиата, но ми се струва, че е зле. Беше златна мина в края на 80-те и 90-те, когато студийната апаратура беше безумно скъпа и трудно достъпна. Аз и още двама съдружници с голяма упоритост и много тежки лични жертви, успяхме тогава 87-ма година да направим студио "ДИЛЕМА", а после "СубДилема" и "DS music". В началото бяхме две или три такива в цяла България. Скъсвахме се от работа, та даже се и разболях тежко, след което изхарчих парите за скъпо лечение и завинаги напуснах този сектор. Та, искам да кажа, че при такова изобилие от всякакви студия напоследък, май не е време за сериозен и печеливш бизнес. Очаквам, че скоро и някои музикални магазини ще затварят филиалите си, поради наводняване с евтини инструменти втора употреба, ама дано не съм прав.1 point
-
Ами... ако го правиш за забавление и престиж, тогава има смисъл. Познавам човек, който има студио, но парите идват от птицефермата на баща му. Аз също имам малко ТВ студио, но помещението и оборудването са моя собственост и в събота или неделя се забавлявам с разни неща. Дори понякога каня гости за подкаст, инфлуенсърки и т.н. : -) Ако го правиш за да изкарваш пари, с които да живееш и да си посрещаш разходите... тогава няма никакъв смисъл. А ако искаш да печелиш, т.е. да ти остават пари за инвестиции в студиото и то след като си платиш всички житейски разходи... просто забрави! Чували сте правило: ако с бизнеса си няма да печелите поне три пъти повече от досегашната си работа, тогава не я напускайте. С други думи - първо започни да печелиш от студиото три пъти сегашната си заплата, а след това напускай работата си 🙂1 point
-
Ако госпожата успее да ми обясни какви са точно тия лентички, за които никой не е чувал и които с времето ще развалят звука, ще съм щастлив, че съм научил нещо ново преди да умра. Шегата настрана - не знам, в коя година живее госпожата от музикалното училище, но ако ви се занимава й кажете, че ако говори за сензорите, те отдавна не са на лентички и ако едно марково пиано си работи от самото начало, ще продължи да си работи още много дълги години. Освен това може да й кажете, че разни хора дето разбират от електронни пиана са ви препоръчали пиана с много хубави клавиатури, на които свирят дори студенти от музикалната академия и ако всички тези обяснения не свършат работа - тогава си търсете акустично пиано. С акустичните пиана обаче има един проблем - освен че тежат страшно много и дразнят съседите, те изискват редовно акордиране и друга поддръжка, а дори само еднократното акордиране не е евтина услуга...добрите акордьори става все по-малко, акордирането е дълъг процес и затова цените на услугите им се вдигат постоянно. Другият момент е, че ако не може да си позволите ново марково и хубаво акустично пиано, вероятно ще се ориентирате към втора употреба, където цените са доста по-ниски, но пък от тук започват други проблеми. Едно пиано има 88 клавиша, 88 лостчета, 88 чукчета...въобще десетки-десетки демпфери и всякакви други дървени (и не само) частички, които участват в механиката от клавишите до струните. Нямате си и представа колко много дефекти може да има една старо пиано...приплъзващи механизми на някои от клавишите, които не допускат чукчето да удари със сила струната, изместени чукчета удрящи само част от двойните/тройните струни, пропадащи клавиши, неравномерна клавиатура, демпфери, които не заглушават добре струните и още куп други големи проблеми, като оправянето им ще ви струва колкото още едно пиано втора употреба. Да не говорим пък за случая, който лично съм виждал на няколко места - пианото на пръв поглед си свири нормално и няма дефекти в механиката, но...вирбелите, опъващи струните не държат и постоянно изпускат малко по малко. В този случай такова пиано директно отива на боклука, защото дори и акордьор да го акордира правилно, след известно време - ден-два, а понякога дори и минути, струните се отпускат и "до" вече не "до", а "си" и така с всички останали клавиши и струни. Отделно, че освен редовното акордиране (а първото ще е веднага след пренасянето в къщата ви), пианата не понасят в дългосрочен план много сухия въздух през летата, така че ще трябва да му осигурявате малко влага (примерно буркан с вода в долната част вътре ще свърши работа), но каквото и да е - рискът си е голям, защото от пиано до пиано разликата може да е от земята до небето и преди да го вземете, задължително си вземете човек, разбиращ от акустични пиана, който да му направи обстойна проверка, а също и детето да посвири малко. Мнението ми все пак е - постарайте се да убедите госпожата за електронно пиано...ако трябва излъжете я нещо, че имате лоши съседи, че живеете на 10-я етаж без асансьор и т.н. Не знам на каква възраст е, но предполагам, че ви го е казала заради класическото си образование, където още от соц-време се тръгва по утъпкания път с школите, по които вероятно и нея са я обучавали като малка...Байер, Черни, двугласни инвенции и останалите технически и изграждащи техниката упражнения, като се свири само на акустични инструменти и нищо друго. Все пак вече сме 2025-та и нещата не са същите като преди 25 години и защо според вас ви е казала пианото да не е 20+ години и най-вече ония със свещниците? Не защото тия със свещниците са лоши, ами защото пианата не са като цигулките - колкото остаряват, толкова по-хубаво свирят ; пианата са със сложна механика и много дървени части, които се разсъхват и амортизират с времето, дори и да не се свири. Понеже цялото семейство, вкл. и синът ми, сме пианисти, родителите ми също бяха музиканти, баща ми беше акордьор...и поради тази причина имаме все още из стаите цели 5 акустични пиана (едното от тях точно от тия със свещите ) - 3 немски, едно чешко ("Петроф") и един "Беларус" останал от упражненията на жена ми, докато е била в музикалното училище. И на тях никой от нас не свири от години, ползваме си електронни пиана и никакви лентички дето ще ни развалят звука не могат да ни уплашат. Доста дълъг пост се получи, но това е в общи линии моето мнение и виждането ми за закупуване на акустично или електронно пиано през 2025-та година. Не искам да се меся във вижданията на госпожата или във вашето решение, просто споделям мнение от гледна точка на опита си в едната или другата област, а и често съм попадал на събеседници, които се изказват доста категорично в области, в които не разбират нищо или само са чували това или онова...1 point
-
Тъкмо бяхме избрали пиано и ми се обади госпожата на първокласничката. Каза ми, че това дигитално пиано имало някакви лентички, с времето ще се "развали" звука и ще върши работа най-много до трети, максимум началото на четвърти клас. Тя препоръча акустично пиано немско, или руско, но да не е на 20год+ от тези със свещниците Живеем в къща и не ме притеснява мястото и шумът, но честно казано ми се струва доста трудна задача да избера читаво пиано, отделно се организира транспорт. Нямам представа през колко време трябва да се настройва от акордьор. Хвърли ме в дълбоките води и изобщо не знам към какво да се насоча и от къде. По спомен мисля, че жена Ви преподаваше пиано на деца. Какво е нейното мнение? Благодаря ви!1 point
-
1 point
-
Аз съм фен на процесорите, обаче бих си взел един такъв. Макар че, не мога да открия къде се продават в Европа, предполагам цената ще е отказваща1 point
-
Не знам какъв Ви е опита ама да говориш за съпротивление на кабел,който влиза в тенекиени букси и от двете страни.Във всички случаи съпротивлението трябва да се мери след тенекията.Хубава лъскава спойка с евтин тинол на тенекия е трудна работа.Ако приемем,че сигнала по кабела минава със скорост близка до тази на светлината можем да сметнем какви са загубите ако кабела е дълъг 3м и 6м0 points
-
Направих една 'сонда' за PC осцилоскоп, с идеята да замервам сигнала на анодите на лампите. Даже може да се включи като втора сонда, да сравнявам референтен сигнал с какво точно 'прави' съответната ламба Представлява волтажен делител 1М, 500к (~1/3 атенюация), 10М, 20М, 40М, 60М, 100М. Т.е. може да имаме сонда ~1/100 и да работим с напрежения към 300v. Паралелно на изходния резистор 1M съм сложил и два насрещни ценера по 3.9v (не знам колко е макс допустимото напрежение на line in PC входа), но мисля че е ок. Входния импеданс на PC аудиото (line in) сигурно е под 1М (може би 100к), но за този порядък от честоти (<10/20kHz) едва ли ще е проблем. Още не съм я пробвал...0 points
-
0 points