Jump to content
Българският форум за музиканти

Baby Thomas

Mods
  • Posts

    8955
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    262

Baby Thomas last won the day on May 27

Baby Thomas had the most liked content!

2 Followers

About Baby Thomas

  • Birthday 11/11/1977

Previous Fields

  • Инструмент
    AllTube AppleMac

Contact Methods

  • Website URL
    http://BabyThomas.name
  • ICQ
    28495543
  • Skype
    BabyThomas

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Русе

Recent Profile Visitors

9139 profile views

Baby Thomas's Achievements

  1. GLX-D® Digital Wireless Units
  2. Винаги може да се инвестира в по-качествен кабел! Препоръчвам този: https://soundapproach.com/analysis-plus-micro-golden-oval-instrument-cable-single.html
  3. Ionika отдавна не произвеждат, залагам на Casio!
  4. Горната схема е за уестърн китара или електричка, твоята е класическа. По друг начин се хващат струните. П.П. Свиря от бая години и всякакви такива заврънтулки и вързанки са напълно излишни! Освен в някакви извънредни ситуации, при които има нещо дефектно по инструмента. Ето как прецедират хората, така действам и аз.
  5. Лек проблем е, че в един амп има потове 25к, 250к, 500к, 1М, някой път и други стойности (5-10-50к за биас примерно или други по-непопулярни "екстри"). Къде колко и за кой модел да се запасиш?!?!? Преди година-две търсих потове за лампов амп Лайн6 - същата работа, голямо нямане. Някаква извратена конструкция и сглобка, за монтаж на платка, но с излишно много крака и т.н. Обърнах цялото Интернет и намерих само на майната си през еБей и на космически цени и им теглих една майна накрая. Сходни случки съм имал също с потове за MarkBass и Marshall. За последните малко по-лесно се намира, но пак много скъпо, чакаш за доставки и т.н. Не знам как ги проектират тия усилватели. Сложили им някакви хилави капсуловани потчета с ширина на контактната площ 2 нанометра... И нито да го почистиш, нито да го смениш... Пълна свинщина!
  6. Stagg само едно нещо съм виждал да не е за кофата и не е за китара (сплаш чинелче). Аз лично силно я отбягвам тази марка. Има други евтини, които правят нелоши (предвид цената) неща, но точно Stagg...
  7. Може да го свържеш с MIDI кабел и да пускаш MIDI събития към софтуер за барабани. И слушаш от компа. В този случай не използваш никакви звуци от модула (които най-вероятно ще са и по-смотани). Проблемът е, че иска софтуери, драйвери, латенция може да има, може компа да хълца или забие...
  8. Чрез MIDI само. Не се вижда нито слот за карта, нито ЮСБ, така че надали може да работи с външни семпли (потребителските китове се правят от вградените семпли, просто ти дават възможност за твои комбинации). Закачаш с МИДИ към компютър с някой виртуален дръм семплер и така... Аз имам DTX Multi 12 и там има възможност за импорт на семпли (през ЮСБ драйв). Но модулът е доста стар и разполага с много малко вградена памет (май 64МВ беше), а можеш да тригерираш семпли само след като ги импортнеш в тази вградената памет. Която е супер малко, ако искаш да сложиш 2-3 интро/аутро и то стерео мелодии. Ако ползваш само къси ударни/перкусии може би върши сносна работа...
  9. Явно си слушал с големите уши, едвам го намерих къде е... Тоя "shimmer" всъщност е от дилей плъгина на FabFilter, някакъв пресет цъкнах случайно и взе че ми хареса. Инак благодаря за добрите думи, от името на цялата банда!
  10. Стъпка 6 - смесване Предвид доброто качество на инструментите и самия запис, смесването стана сравнително лесно и сравнително добре (по моите критерии, разбира се). От изсвирването има какво още да се желае, но реално нямаме необходимия опит - свирим редовно, но само на репетиции и на живо, не записваме "студийно". А това е, както казват на запад, е "a whole different ball game" Миксът е изцяло софтуерен, в Logic Pro X, като съм използвал плъгини само на FabFilter & iZotope Ozone. Общо взето има FabFilter EQ & Compressor на всеки канал; после по групи нещо подобно, но iZotope Ozone и с по-малък ефект; малко ривърб; малко мастъринг накрая. Изходното ниво съм съобразил да е подходящо за стрийминг (Ютюб и т.н., -14db LUFS, -1dB TruePeak), а динамичния рейндж е доста голям (така ми харесва): МП3 откъса по-долу е между 40-та и 70-та секунда някъде и си личи, че е доста некомпреснато. Нарочно. Не ми харесва като се напомпи в стил Death Magnetic. Особено за неагресивни песни не мога да разбера защо всичко трябва да се намачква до неузнаваемост. Принципно май се вижда началото на залеза на т.нар. Loudness War, но да не се отклоннявам... Ето и демо от финалното (засега ) смесване. Не пускам цялата песен, защото все още умуваме дали да не направим някакъв клип с който да я облечем за появата й на бял свят. Не че някой ще се засили да я слуша, но да имаме нещо в каталога... http://waveslave.name/songs/Unreal/UnrealMixDemo.mp3 И общо взето с това приключваме стъпките и цялата сага. Може да решим да направим някакви след-финални промени (надявам се минимални) и евентуално да поръчаме някакъв клип, но като цяло това е. Благодаря за вниманието.
  11. Стъпка 5 - запис на вокали Тук падна най-голямо моткане, защото певецът имаше идеи за дублиране и/или втори и трети глас на места (като накрая дори някои отпаднаха). Включихме 3 микрофона, но след прослушване на материала се спрях само на Shure Beta 58, а другите се оказаха излишни (Sennheiser 835, Behringer C1). Направихме сложна установка с 2 стойки, така че всеки микрофон да получава приблизително еднакъв сигнал. Самото помещение няма нищо откъм третиране и т.н. (просто в репетиционната), без "вокални кабинки" и други спецЯлни дивотии. Държачът за кондензаторния микрофон е от 4 лева, а поп филтъра е прецизна изработка с тел от гаража + бивш чорапогащник. Един лек бъг - използвахме полузатворени слушалки и метрономът се хващаше учудващо прецизно, но с два масивни notch EQ хода успях да елиминирам 95% от кликалката без това да нарани записаното. Преди държах и едни затворени слушалки за такива цели, но нещо ме бяха ядосали и ги продадох. Предвид "гъстотата", с която записваме, реших, че не ми се инвестира в слушалки само за това. Ето кратко демо на полусуров вокален трак: http://waveslave.name/songs/Unreal/UnrealVocalDemo.mp3
  12. Стъпка 4 - запис на китари Групата е с двама китаристи и основно имаме 2 партии. По принцип се стремим да няма "излишни" партии, за да може когато ги свирим на живо песните да звучат максимално близо, макар че на тази песен "кривнахме от пътя" минимално на 1-2 места... Записахме по два динамични + един кондензаторен room микрофон като при микса използвах който динамичен ми хареса повече за конкретната партия и място от песента (ефективно един close + room за всяка партия). Микрофоните са Sennheiser e906 & Shure Beta 57 + Behringer C1 (SM57 очаквано не се класира), колоните са Mesa & Marshall. На места при клийн партиите добавих един интересен плъгин ефект, звучащ малко като кийборд, драйв китарите са си без нищо общо взето (освен на солото). Ето и кратко демо с част от китарните звуци: http://waveslave.name/songs/Unreal/UnrealGuitarSounds.mp3
  13. С едната ръка свириш 4-тини, с другата 7 ноти с някакви криви трайности, така че да се разделят равномерно на времето, за което изсвирваш 11 четвъртини. Не знам как може правилно да се разпише на ноти, нещо ме мързи да го доизмисля. Адам Нийли дава това като вариант, но не мисля че е точно "нотиране", а по-скоро практическо обяснение какво представлява упражнението (понеже не се свирят всички посочени ноти, само акцентираните, вероятно другото трябва да са паузи).
  14. Всичко записахме и финализирахме, но няма грам време да довърша темата... Идните дни съм фрий и ще го направя обаче! Ние сме доволни, доста добре се получи като за нашите възможности (хардуерни, софтуерни и най-вече умствени).
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.