Jump to content
Българският форум за музиканти

Baby Thomas

Mods
  • Posts

    9118
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    314

Baby Thomas last won the day on April 25

Baby Thomas had the most liked content!

2 Followers

About Baby Thomas

  • Birthday 11/11/1977

Previous Fields

  • Инструмент
    AllTube AppleMac

Contact Methods

  • Website URL
    http://BabyThomas.name
  • ICQ
    28495543
  • Skype
    BabyThomas

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Русе

Recent Profile Visitors

16786 profile views

Baby Thomas's Achievements

  1. Само дето иска нов ОС, който иска нов комп, който иска... кой знае още какво. И също така с нов ОС ми спира половината софтуер и плъгини. Да си го държат!
  2. Така както е на схемата адаптерът е с паралелно свързани намотки, не като "типичен" хъмбъкер. По-добре/правилно ще е да се свържат последователно/серийно.
  3. На това нящо, дето не става и кайсията да си подпреш с него да слага ключове Gotoh...
  4. Нищо ограничаващо няма. И моето KD е с един хъмбъкер и цепи мрака. Сложих си цъкалка за паралел/сериал, както и за сингъл режим, има и цъкалка за активен/пасивен режим. Бая нещо може да се изсвири, само да може човек. В случая този няма преамп, но можеш да си сложиш един пуш-пул пот за сериен/паралелен режим (ако не са им досвидяли жиците).
  5. Не е задължително китарата да е имала втори модел. За по-йефтено телата често се дълбаят за всички комбинации, а после пускат модел само с един или с повече адаптри. Ако е само един - остава си "технологичен отвор", ако можем така да го кажем. "Схема" е силно казано, но за да го свържеш коректно първо трябва да намериш кой извод какъв е. Прави се с цифров или аналогов мултиметър/омметър, има предостатъчно кипчета в нета как става. Ако не ти се занимава пиши, ще ти кажа един по-лесен, макар и не напълно верен начин. Щом няма да се свири - ще свърши работа и той. Все пак трябва да имаш DMM, за да измериш съпротивлението...
  6. Кой извод какъв е може да се измери относително лесно. С мултиметър/омметър и 2 минути проби. Пластмасовото не е "капачка", това е макарата (на запад му викат бобина), около която се навива намотката. Общо взето няма как да го смениш, освен да рапарчедисаш адаптера, да извадиш магнитопроводите, да намериш нова и същата макара и да навиеш и сглобиш по обратния път.
  7. Записите можеш да си ги манипулираш както ти хрумне, там е лесно. Говоря за свирене на живо, че е тегаво. Може, разбира се, даже съм го правил - ако предварително намериш (с помощта на аудио интерфейс + DAW) идеалната позиция за конкретни микрофони/стойки и после си ги носиш и възстановиш сетъпа перфектно. Но е тегаво. То повечето хора ги мързи амп и колона да мъкнат, да не говорим за майкове, стоки, евентуално миксер, сума ти допълнително кабели... Мойте са в рака, но пак си е занимавка + това никога не си на 100% сигурен.
  8. Аз съм пробвал смеска V30+Greenback в колона 212, както и по два от тях в негов си 212. На хартия не трябва да е по-"силен" V30 (имат 1 dB/W/m разлика*), но се чува повече, явно заради Екю-то и това, че е по-агресивен. Тоест няма идеален баланс/бленд между двата. Затова е по-удачно да се комбинират подобно на Дейв в 412 или вертикален 212, като V30 се монтира долу да ти блъска в глезените, а Greenback по-към-тиквата. Разбира се също има значение и дали колоната е с изцяло права или slanted предна "дъска". И в крайна сметка пак нямаш "идеален за твоя вкус баланс". Следващото нещо е на кой говорител ще сложиш микрофон. Микрофонът и без това не вади какъвто звук чуваш (той е залепен на 2-3-5см от говорителя, а ушите ти - не), а като вземеш предвид и факта, че на ухо чуваш двата говорителя, а от микрофона само един... Два майка за всеки? Идеално, но тук на "помощ" идва дефазирането и веселбата продължава! * Звездичка: На теория разлика в чувствителността от 10-тина dB/W/m да дадат двойно разлика в SPL-a, обаче тестовете ми между 100 и 94 дБ говорители показа, че такава няма (осезаема и от практическа гледна точка - на ухо, не да мериш с уреди). С това умря и идеята ми да "изям" малко SPL с по-неефективен говорител...
  9. Когато анода свети това означава, че преминава твърде голям ток през него. Проблемът може да е в самата лампа, но може и да е в ампа. Това може (поне частично) да се провери с размяна на местата на лампите, както вече ти подсказаха по-рано. Ето нормално работеща + проблемна лампа. Ето и видео на появяващ се red plating. Гледай лявата лампа, на 28-30 сек. започва да червенее. От началото доготава свети само отоплението. Моделите са други (затова изглеждат различно), принципът е един и същ.
  10. Това светещото на снимките е отоплението, не т.нар. Red Plating (тоест да червенеят анодите от прекомерен ток). Според мен нищо му няма, свири си.
  11. Вземи направи някоя снимка/видео да видим.
  12. Ако размениш местата на лампите няма гаранция, че дефектът ще следва лампата, защото може да не е тя виновна, а да е нещо в ампа вътре. Та това е добър трик, за да се види дали има проблем в елемент/и на усилвателя или самата лампа нещо се прави на интересна, защото са възможни и двата варианта. Анодът е тази сивата външна пластина, дето се вижда най-лесно. Вътре имаш едни решетки и после едно като тръбичка, което е катода. И най-накрая вътре в тръбичката ти е отоплението, което е една жичка, минаваща нагоре/надолу. Като включиш лампата тя се загрява и свети, виждайки се общо взето и в горната и в долната част на лампата. Ето тук едно клипче, в което разглобяват и показват кой чарк какъв е.
  13. Зависи кое точно червенее Ако е отоплението (предполагам че него гледаш) - те често си светят по различен начин и вероятно нещата са ОК. Ако е анода - не е добре ситуацията и може би някъде има проблем. Най-добре е да се провери и измери всичко, ама... Пусни някоя снимка да видим. https://blog.thetubestore.com/filament-or-heater-glow-and-red-plating-in-vacuum-tubes/
  14. Няма да свирят различно силно (принципно). Мощността на говорителя определя при каква подадена мощност ще "цъфне" намотката, а не колко силно ще свири. Последното зависи от чувствителността му (примемрно 100db/w/m) и от позицията му в озвучителното тяло (горе/долу на вертикален каб като този на снимката). Така че 25W говорител няма да се чува по-слабо от 60W (при еднакви други параметри). В случая, понеже двата говорителя са 16 ома, сигналът (в моно режим) ще се разделя равномерно към двата говорителя. Като подадеш 25 вата - по-слабият ще гръмне (условно казано, могат да имат запас). Така че това ти е максималната мощност на колоната. Ако усилвателят е транзисторен тогава мощността му се влияе от импеданса на товара, така че в моно режим може и да не пуска такава мощност. Щом е 40W предполагам, че е лампов, но да кажа. BTW, за мен "стерео" кабинетите са нещо безполезно. Нито дава някаква стерео картина ако пуснеш такъв сигнал (нямаш растояние между говорителите, за да има ефект), нито звучи добре с два усилвателя, които да редуваш с някаква суичинг система (реално все едно имаш два 112, звучи ялово). Даже е по-зле. Евентуално може би да има някаква файда ако пускаш едновременно сигнал от два ампа едновременно и избегнеш проблемите с напасването на нивата, ground loops, дефазиране. Но това се ползва от сигурно 0.5% от хората.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.