Jump to content
Българският форум за музиканти

Baby Thomas

Mods
  • Posts

    8997
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    281

Baby Thomas last won the day on November 30

Baby Thomas had the most liked content!

2 Followers

About Baby Thomas

  • Birthday 11/11/1977

Previous Fields

  • Инструмент
    AllTube AppleMac

Contact Methods

  • Website URL
    http://BabyThomas.name
  • ICQ
    28495543
  • Skype
    BabyThomas

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Русе

Recent Profile Visitors

9474 profile views

Baby Thomas's Achievements

  1. За 30-те лева си прав - отпадна. За 150-те евро не съм сигурен. Преди години го имаше това, но не знам дали не са променили нещо покрай промените за 30-те лева (15 евро или равностойността в друга валута, ако трябва да сме по-прецизни). Имаше и някакви особености в зависимост дали ти го праща частно лице или магазин и/или дали е за "търговски цели" (забравил съм вече). Това последното не е конкретно регламентирано, съответно по преценка на служителите. Един път се заяждахме, понеже БГ Митници казаха, че 10 комплекта струни са 60 бройки струни и било "за търговски цели", а аз се заинатих да ми покажат първо в кой член на Закона и/или Правилника им пише, че 60 единични китарни струни са "промишлена бройка" (понеже ги бях чел и знаех, че няма указани точни количества). Звъняха на някакви началници, щяха да ме водят там, пак звъняха... Накрая им писна и ме пуснаха. Та с две думи... who knows...
  2. Малко по-засукана е работата, отколкото звучи на "хартия". Използвал съм няколко такива сайта за доставки от ЮК, Германия и США (най-известната е Гъбко, но те зарязаха доставките от ЮК след брекзит). Основният проблем си остава обмитяването, митническото представителство и най-вече плащането на ДДС. Самите фирми генерално не вземат много пари, но другите неща оскъпяват доста и за мен поне в повечето случаи е нерентабилно да се пазарува така. Вече всичко над 30-тина лева подлежи на обмитяване. Самото мито е 2-3% за музикантски неща и не е кой знае какво. Но трябва да дадеш 20-30 лева на фирма за митническо представителство (да ти мине процедурата). Или да си извадиш ЕОРИ номер (един път се прави, мисля безплатно) и да го направиш сам онлайн, но трябва да имаш ел. подпис, което е мега бъгава тъпотия, но пък има годишна такса (преди беше към 60 лева, сега вероятно е повече). Даже май и ако друг те представлява вече пак искаха ЕОРИ... Както и да е. Оттам вече идват плащанията на 20% ДДС, което е на цялата сума на стоката + тази на транспорта. И поне преди години имаше 3 или 4 ОТДЕЛНИ банкови превода за тези двете + някакви такси опаковки. И тия последните бяха стотинки, но за всеки превод вземаха 3.60 такса на гише, а не можеше в друга банка или онлайн и някакви такива неща. И накрая и магазинаж като ти вземат, че си им заемал рафта колко дни... Тази година не съм се занимавал, може да са променили нещата към добро. Друг проблем е, че за по-изгодните оферти доста хора не искат да пращат и в крайна сметка пак гледаме и точим лиги и нищо. иБей и Ривърб са предимно бизнес ориентирани вече. И в ЮК далаверата е в сайтове като гъмтрий, което е алтернатива на крейгслист (не знам имат ли последното там). Но доколкото съм зяпал аз - там повечето неща са само за лично предаване. Има фирми, които вземат от адрес, но цените са свински и е безпредметно. В заключение... Преди 15-20 години беше далеч по-добре, купил съм буквално стотици неща от САЩ, включително китари и ампове, обаче с текущите цени на доставка + условия за обмитяване... в едно 95% от случаите няма смисъл да се захваща човек. Освен за скъпи, но малки неща и ако оттам се съгласят да декларират ниска стойност. Но пак трябва да ти излезе късмета, защото Митницата има право когато и както си иска да ти отвори пратката и да ти оцени нещата по тяхно усмотрение (защото не пасат трева). Това съм го виждал неведнъж, с мои и чужди пратки. Това поне е моят опит.
  3. Избирайте си модели с поддръжка на CoreAudio, които не искат драйвер, и ще има само 🌈 & 🦄 Сравнително често ползвам X-Air 18, много добре бачка, не мож каза, че е Бери.
  4. В резултат на хилядите въпроси пускам един скрийншот от DAW проекта... Кратък обзор на плъгините: На "многомикрофонните" канали слагам Auto-Align плъгина за оправяне на "фазите" Общо взето на всеки трак слагам EQ + Compressor, конкретно тук съм използвал FabFilter плъгините Касата се наложи да я подпра софтуерно, използвах семпли от вградения "барабанист" в Лоджик, малко по-оцъклена и с пик, за да изскочи в микса Двата овърхеда са с мултибанд копресор, защото хай-хета беше два пъти по-силен от това, което е сега, а райда два пъти по-тих Двата бас трака са един и същ, но единият е сравнително нормално обработен, другият е с Рат дисторшън + доста по-напомпен и оцъклен, за да изскочи в микса. И двата имат бас IRs За китарата има два сигнала - директно записан от "Елевън" (скеча с асаньора 😆 ?) рак проц, както си свири китариста по принцип, плюс съвсем ДИ сигнал, за който изрично помолих, защото ми беше ясно, че проца е трагичен . Та на втория трак има Ignite Emissary безплатния плъгин + два китарни IRs На няколко трака съм ползвал Timeless дилей На груповите канали съм използвал и Ozone 9 с някой и друг модул, основно много лек компресор с друг "цвят" За ривърб съм използвал FabFilter Pro-R, без "reverb mix bus" Умерена помпа накрая с 2-3 модул на Ozone И това е общо взето. Няма някакви особени магии.
  5. Ако съм го изсвирил или изпял аз - приемам критики и за това. Да уточня само... @Koobenot Не помня да съм прилагал КОЙ знае какви сложни/интересни трикове, но ще погледна проекта и ще резюмирам какво точно се случва
  6. @Пламен Миланов След като за половината ефекти от списъка ти си установил, че са гадни защо изобщо си ги включил в запитването си?
  7. От вече немалко години (10 да кажем) интерфейсите предлагат отлично качество, многократно по-добро от материала, който можем да предложим. Не си губи излишно времето в сравнение на херци, децибели и мегабайти, ами си избери един Focusrite (или друг съседен добър производител) според нужния брой вход/изходи и това е.
  8. От гореизброените определено не ми харесва MXR (много зъзкащ диста). Вероятно бих избрал Aguilar, на която марка доста ми допадат нещата, включително от серията им ToneHammer. Бас звук на живо, който ми е харесал: Ивайло Звездомиров - беше с един бас Алембик, не мисля че имаше нещо особено след него, най-вероятно само ДИ бокс или от ДИ изхода на какъв да е амп. Доста хора се смениха с наличната обща апаратура и когато се включи той - беше 2 класи над всички други; Басистът на Ахат преди около 2г. (вероятно текущият) - свиреше с КД бас и малкото процче Line 6 Helix; Басистът на Дино - беше с някаква сравнително евтина Ямаха, но имаше едно ефектче Tech 21 Sansamp VT Bass, което правеше чудеса. Аз се опитвам да построя един риг с добър бас звук на живо, но предстоят още доста тестове. Идеята ми е да добавям паралелно (чрез Boss LS-2) стъргалка от китарния RAT дисторшън, чието копче Филтър доста добре орязва зъзкащите високи и е доста популярен в бас средите. И някой бас IR от една играчка на Nux. В някаква комбинация... не ми е ясна още финалната версия, тествам.
  9. Това е една песен на група "Нормално" от В.Търново, която преди време се опитах да смеся с материал записан и предоставен от самата група. В интерес на истината нещата станаха бързо и лесно и останах доволен от резултата, а и клиентите също. Накараха ме да донапомпя малко повече от това, което мислех и исках да бъде, но не мисля че се загуби осезаемо от динамиката (или честотно), така че... слагаме зелен печат.
  10. Аз миксовете ги правя винаги на -14/-13dB LUFS, които са нивата за Ютюб и повечето стрийминг платформи (с леки отклонения). Оттам насетне в повечето случаи почва да ме дразни, защото ми звучат по-сплескани. Наскоро из Интернет плъзнаха две песни, които насила ме накараха да донапомпя, но все пак в сравнително нормални граници останаха нивата. Ще взема да пусна една нова тема, че да не крадем тази на колегата. BTW, последният микс наистина звучи добре. Китарите имат някакви странности, но... то е ясно, че правим каквото можем с наличния материал.
  11. Самият Ютюб си показва с колко мачка: Right-click -> Stats for nerds Има софтуери/плъгини, които показват колко ти мачкат файла отделните стрийминг платформи. Повечето няма да базарат, ако нивото ти е -13 ~ -14 dB LUFS. Аз лично съм доста доволен, че все повече започва да се спазва нещо като стандарт за "непрепомпване", защото след 2000 година с тия цифрови технологии настана голяма свинщина откъм помпене и помпене до припадък. Друг ценен според мен сайт по темата с помпите: https://dr.loudness-war.info
  12. Силно се съмнявам. Тези усилватели имат превключване на източника (CD, DVD, Tuner, etc.), за да не разкачаш всеки път кабели, но не са направни да смесват сигнали (не е миксер). Евентуално микрофона може да се чува върху друг сигнал, ако е замислен да има някакви караоке опции. Това вероятно го пише в упътването. За какво ти е да включваш комбото, нали е комбо и си се чувасамостоятелно прз неговия си говорител?
  13. Идеално е! Да, серийно. Ако имаш ДММ (цифров мултиметър) след като навържеш колоните можеш да тестваш кабела към ампа дали дава 16-тина ома. Малко по-малко ще даде, 15 и нещо май.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.