Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 04/07/24 in Мнения
-
Вижте какво си купих от музикалната работилница: Овърдрайв преамп. Фирмата е българска - Kyro, аз за първи път ги чувам, ама съм впечатлен. Имаше стачка за тестове, хората бяха много любезни и обясниха на всички присъстващи каквото ги интересува. Аз тествах този преамп и ми хареса, накрая като казаха, че е на промоция 150 кинта, веднага взех един Оказа се последния, явно са впечатлили и други хора преди мен. Още не съм го пуснал при мен, взех го на база това, което тествах там, но за възможностите, които предлага цената си я бива.11 points
-
Бъдете живи и здрави, много музика и вдъхновение! И някакъв гиър ако изпадне - няма да го върнем7 points
-
Ако не беше svet.k, щях да кажа, че в този форум само мен ме тресе GAS-a. Взех си ей този звяр да не кажат после Цецо и Никсъна, че нямам лампи Звучи убийствено, има два канала, които имат по два режима и реално стават четири. Има повече гейн от колкото е разрешено. Страхотен амп, само че не е възможно да се свири на повече от 1-2 ако искаш да не ти паднат прозорците. И това на 10W. Хубавото е че звучи добре и на "ниски" нива. Даже има и load box вграден.7 points
-
Посредствен инструмент, точно като този, в името на когото е създаден. Струва колкото парите си. Ако ми го подарят - ще го взема ... за разпалки на барбекюто и от любов към въпросния ...6 points
-
6 points
-
@musicman не си само ти Наскоро закупих два педала (колекционирам си бустове) и един усилвател. Ефектчетата са JHS Moonshine v1 и Xotic BB Preamp (special chrome edition). Муншайна уж е тюбскриймър, ама не баш. Доста натопорчен е, особено в единия от двата режима. BB Preamp-a е много готин драйв, който не акцентира средните честоти и става супер за буст. В момента даже ми е на борда. Усилвателя, който купих е Splawn Nitro 100w EL34. Викат, че не са убаЙ, щот не ги карат много. На мен ми допадна, понеже исках да имам един Hot Rodded Marshall в арсенала. Справя се супер, пробвах го на живо вече. Рита адски здраво, има много ниски и доста гейн дори и само с 4 предусилвателни лампи. Много е силен, усилването едва ли ми е на 2 на скалата.6 points
-
Уф. Пиша на крак и съм написал някои глупости Коригирам: факт е че стъклени/каменни вати имат сходни характеристики при 1/2, понякога 1/3 обемно тегло. Само че коректните цифри са следните: Навремето "истинската" и хубава стъклена вата за преградни стени беше около 13-14 кг/м3. (за сравнение, в момента е 8-9, и съвсем целенасочено НИКОЙ производител не цитира обемно тегло). На нея кореспондираше 30-35кг/м3 "хубава" каменна вата. Наистина добрите звукоизолиращи продукти съответно отиваха на около 20-23кг/м3 (стъклена) към 40-60кг/м3 каменна. Ватата в моята кабина е един ВЕЛИКОЛЕПЕН продукт на Isover (FDPL = 23кг/м3 със стъклофибърна мрежа), който.... вече не се произвежда Акустикборда на Кнауф, ако наистина е стъклена вата (а както писах горе, леко ме съмнява, тъй като цвета й говори за смес с каменна, навремето се правеха подобни ексерименти) ще да е в рамките на 20-30кг/м3. Под това обемно тегло стъклената вата НЕ МОЖЕ да се направи на плоча. Така че, bottomline, продукта ми се струва добър. Последно: не се шашкайте на тема вдишване на вата и карцерогенност. Имаше някакво изследване което съм чел, което декларираше че попаднали в белите дробове частици стават риск за развитие на рак, само ако са под определени размери (говорим за микрони). Над тези размери, дробовете обвиват в слуз частицата и тя се изкашля навън. Това е обяснението защо запрашавания от всякакъв вид могат да стимулират кашлица. Нишките на ватите (и каменни и стъклени) са доста над минималния праг на дължина. Сега, факт е че ще ви сърбят ръцете, и ако някой има алергия, може да се изрине и прочие... това обаче не е животозастрашаващо.6 points
-
5 points
-
5 points
-
5 points
-
5 points
-
В интерес на истината малко са хората, на които имам доверие да дам инструмент, но има такива и съм го правил, но като цяло:5 points
-
Бихте ли ми обяснили какви са тези "съвременни правила за нотация", както и кога, и кой точно ги е въвел без да разбера? Това много ми прилича на разгорялата се преди години дискусия за 'правилото на пълния член' - понеже много малко хора знаели кое се членува и кое не, имаше предложение просто да го махнат и навсякъде да имало само кратък член, тъй като така или иначе хората не били наясно, пък и не желаели да се научат. Паузите са си нотни знаци, напълно равностойни с нотите и останалите елементи, и без тях няма как да получиш времената на един пълен такт. Интересно ми е при дълга и силно раздробена поредица от ноти, разделени с паузи, как ще се ориентираш кога точно да спреш и кога да продължиш? А ако има точки до нотите и паузите...или пък са с по 2 точки? Или ако си в някой "дълъг" размер позволяващ множество 16-тини, 32-рини или още по-кратки ноти и паузи? Или ако имаш партитура, където в един момент свирят едни инструменти, а другите паузират или се вмъкват между тях? И още безброй примери могат да се измислят, така че няма нужда да се осланяме на шестото си чувство и да гадаем "какво е имал предвид композиторът", щом може просто да имаме паузи на нужните места.5 points
-
Скоро след това окончателно реших, че ще се занимавам с музика. 2012 година един съфоромник и съгражданин - malkin71 направи проект "Джаз училище" в Стара Загора, в който бях одобрен след кандидатстване. В него няколко изявени имена от сцената в България - Николай Карагеоргиев, Мирослав Турийски, Александър Леков, Михаил Йосифов... Възможно е да пропускам някой. Дойдоха в Стара Загора и в рамките на няколко седмици обучаваха одобрените в проекта и това завърши с концерт. Тогава се запознах с един от моите учители - Николай Карагеоргиев. Той ме открехна' към джаз и съответно теория и към това да разбираш какво свириш и да знаеш предварително как ще прозвучи преди да го изсвириш... Както и много други неща... 2013 започнах да се подготвям за кандидатстване в Музикалната академия в Пловдив. Ходих на Солфеж в Стара Загора. В крайна сметка кандидатствах и ме приеха - Поп и джаз изпълнителско изкуство с електрическа китара. Първоначално учител по китара ми беше Веселин Койчев, от който също научих не малко неща. Но след втори курс отново бях при Николай Карагеоргиев, от който вече за по-дълго време преподаване научих изключително много неща... Четвърти курс втори семестър започнах да ходя по кораби и юни като се върнах имах завършващ концерт. След това септември записах музикална педагогика, която завърших ходейки и по кораби. Миналата година спрях с корабите, защото не виждам развитие там и изпускам много възможности в България. От тази година станах учител по музика в общообразователно училище на 3 до 7 клас... Това е сбития преразказ...5 points
-
5 points
-
5 points
-
5 points
-
5 points
-
Не бийте вестоносеца 😀 Изкуственият интелект се прави от компании, в които се наливат много пари. Това е бизнес. На никого не му дреме за изкуството.5 points
-
Извънземната ни бригада издаде албум с десет песни. Всичко е направено в най-добрите традиции на Do It Yourself практиките - музика, аранжимент, запис, смесване. Може и по-добре - учим се, следващата продукция се надявам да е на по-високо ниво. Единствено за мастеринга избрахме външен изпълнител (https://www.trakworx.com/) и честно казано сме доста доволни от резултата Албумът в YouTube: https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lyewn7e7xuri12njdRJEvB3Hzs2oSwLgo Албумът в Spotify: https://open.spotify.com/album/0OuWYPPJQVu3yAokUaUzsP?si=qOJTemqeQ7KZtzDo7JPvxA Ако някой има предпочитание за друга стрийминг платформа за слушане (Tidal, Deezer, Apple Music, Pandora, Amazon и др.) може да избере от този линк: https://linktr.ee/aliensinsearch Много бих се радвал ако ви хареса, но дори и да не е така пишете коментари - интересно ще бъде да чуем мнения Записите и видеоклиповете са осъществени с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура“, програма "Дебюти".5 points
-
Питаш, искаш акъл, отговаряме, не четеш. Казахме ти стари системи на 5г. и надолу изобщо недей гледа, защото няма да ти върши работа и са пари на вятъра. Ти пускаш комп от 2013-та... Преди някой и друг месец купувахме едно геймърско компче, беше под 1000 лева и беше от 2021-ва. По-нов комп от това в общия случай ще е осезаемо по-скъп, освен да уцелиш супер далавера без да искаш, което не е много вероятно. За възрастта на машините можеш да се ориентираш по модела на процесора - пишеш го в Гугела и гледаш от коя година е. Първо това гледай, преди да сравняваш гигабайти и гигахерци. А всичко на възраст над 5г. е излишно да го гледаш. За Уин10 LTSC ти го казвам като човек инсталирал около 2 милиона ОС-а от 90-та година насам. Както искаш действай, разбира се, то е важното на теб да ти харесва. Но особено не за последен модел машина и която е за сериозна работа и на която искаш да изсмучеш максимум производителност... това е.5 points
-
5 points
-
Jeff Beck - Cause We've Ended As Lovers (Guitar Interpretation) Този път с Fender Stratocaster Custom Shop Limited Edition 1957. Апаратурата, която използвам е същата, но интрото го правя с volume pedal на Boss (FV-30) вместо с потенциометрите на китарата: Fender Stratocaster Custom Shop Limited Edition 1957 Seafoam Green Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 JHS Double Barrel TC Electronic Flashback X4 Delay Strymon Flint Reverb Boss Volume Pedal FV-30 Вариантът с Gibson Les Paul Standard 60s Honey Amber: Кой вариант ви допада повече?4 points
-
В днешно време е лесно някой да ти оправи фалшивото, а момчето дори не пее толкова фалшиво (то и песента е доста лесна за изпяване), но ако само точното пеене правеше човека певец, аз сигурно щях да съм Павароти. За мен пеенето е най-сложният музикален "занаят" и да кажем - авторът си изпява как да е своята песен, AI му я вкарва в тоналността, обаче ако споменатата емоция, останалите щрихи + всичките малки неща, които правят певеца професионалист все пак не достигат на автора, тогава песента му пак ще звучи посредствено с неговия глас. Разбира се тая гад AI-то се развива много бързо и в скоро време покрай това да му оправи фалшивото, ще може да му оправи и настроението в гласа, дикцията и каквото още трябва, но това вече минава в категорията "дълбоко чийтване" и не виждам никакъв смисъл да се правиш в клипа на такъв, какъвто не си и никога няма да бъдеш...то не стига фотошопа и всякакви други ефекти върху някои изпълнители, че като ги видиш на живо не може да ги познаеш, понеже си ги виждал само на клип, та сега и 'аудио-фотошопа' върху гласа си да го оставиш на AI-то, просто защото имаш тази възможност...не знам, за мен това си е едно самозалъгване какво всъщност представляваш. В днешно време малките се хвърлят на всичко, дето блести, без значение как - да кажем, тоя пич (дето свири по-добре, отколкото пее) ще направи примерно някаква песен, ще я даде на AI или на някой такъв като мен да го направи на това, дето не е, след това ще снима клип, някой друг ще направи с видеото същото, което е правено и с аудиото, после песента ще бъде качена във всички платформи, ще натрупа огромен брой гледания/слушания, защото крайният продукт, макар и неистински ще е добър, пичът ще стане за нула време звезда и не съм сигурен дали в процеса на времето няма да забрави кой какво е правил върху гласа и картината му и да си повярва, че е много велик.4 points
-
На място или докато караш колата? Докато работи двигателя (ако не е електричка) или само с околния шум? Това вкарване във филми отдавна го гледам при някои хора и няма избиване от главата, щото си е почти като при плоскоземците и кемтрейлсовците - няма спасение. A за яките кабели, свързващи системата в колата с колоните, които насочват електроните по много специален начин, който така подобрява звука, че...за тях пък изобщо не искам да говоря, щото им трябвало малко време за разсвирване, но пък като загреят направо...4 points
-
Ами... ако го правиш за забавление и престиж, тогава има смисъл. Познавам човек, който има студио, но парите идват от птицефермата на баща му. Аз също имам малко ТВ студио, но помещението и оборудването са моя собственост и в събота или неделя се забавлявам с разни неща. Дори понякога каня гости за подкаст, инфлуенсърки и т.н. : -) Ако го правиш за да изкарваш пари, с които да живееш и да си посрещаш разходите... тогава няма никакъв смисъл. А ако искаш да печелиш, т.е. да ти остават пари за инвестиции в студиото и то след като си платиш всички житейски разходи... просто забрави! Чували сте правило: ако с бизнеса си няма да печелите поне три пъти повече от досегашната си работа, тогава не я напускайте. С други думи - първо започни да печелиш от студиото три пъти сегашната си заплата, а след това напускай работата си 🙂4 points
-
Много интересна тема - чак сега я видях. 90% от мотивацията ми да творя музика и звук е за себе си, а 10% за всеки добре дошъл. Вече не ме интересува никаква музикална мода и никаква комерсиална и финансова причина. Отдавна се уверих, че ако аз си харесвам музиката, която създавам, то със сигурност и много, много други слушатели ще я харесат. Затова и моята най-любима сцена е уличната и най-вече парковете. Само така мога да разбера, дали случайният слушател безпристрастно харесва музиката ми. Достатъчно ми е да видя, че хората се заслушват с интерес, а още по радостно е, ако някой дойде, пусне някоя монета и каже - "благодаря ви за хубавата музика, ваша ли е, не сме чували такава". Докато в клубовете част от слушателите идват с предварителна нагласа, защото те познават и в повечето случаи дори и да не те харесват, просто се забавляват и ти ръкопляскат от куртоазия. Ако не са те харесали - тихичко ти се надсмиват зад гърба ти.4 points
-
4 points
-
Да допълня и уточня малко. 1. Ламповите усилватели ВИНАГИ внасят изкривявания. Това е пряко свързано с предавателната характеристика на трансформаторите - тя е с хистерезисен характер и си е доста комплексна величина. Особено при насищане на магнитопровода - тогав става съвсем "мазало". 2. Човешкото ухо е изключително чувствително към изкривяванията. Затова и освен кривите на Флетчър-Мънсон за еднакво възприятие на гръмкостта на звука, има куп други измерваеми характеристики, най-важната от които си остава THD (total harmonical distortion). За пример - една радиоточка свири субективно силно, защото възприемаме изкривяванията като "сила" на звука. Като съберем 1 и 2 - получаваме отговора на въпроса "Защо лампов усилвател свири по-силно от транзисторен" Успех на всички!4 points
-
Здравейте, приятели, След дългогодишно отсъствие се завръщам с един кратък китарен инструментал: Записът е правен изцяло в домашни условия с вярната Cort Z42. Както винаги, продукцията е напълно самостоятелна. Постарал съм се да има сравнително богат аранжимент, което беше предизвикателство към микса, но сами ще прецените как се е получило. Надявам се да изслушате парчето докрай! Линк към всичките ми публикувани парчета Благодаря за вниманието!4 points
-
4 points
-
Не ти трябват никакви педали за Кемпера, освен неговият си kemper remote който е педалиера за управление на главата + 1-2 експрешън педала. Има заводски вградени туб скриймъри, ако ти се налага, но повечето хай гейн профили нямат нужда. МНОГО важно е ако ще си ползваш кемпера с китарен кабинет да си заредиш т.нар. "директни" профили. Т.е. при снемането на "отпечатък" от усилвател, да е ползван само усилвател през външен товар вместо кабинет. Това е така, защото когато се прави модел през глава И кабинет, тогава ако и ти го включиш в кабинет става доста зле звука. По принцип кемпера има бутон, от който уж можеш да изключиш кабинет симулацията, но мисля че е най-добре да се ползват "чисти" профили.4 points
-
Аз го слагам преди драйва. Защото съм металист Реално, хората го ползват преди или след драйва. Преди - ако искаш да получиш повече драйв, след - ако искаш да усилиш нивото на драйва без да му даваш още кривоч. Примерно класиката в хай-гейна е да пуснеш един Tube Screamer преди усилвателя (преампа) и китарата ти е готова за смесване, защото TS-a има специфични характеристики, които режат ниските и добавят среди. TS-a в този случай е бустер, слагаш гейна на 0. Някои хора ползват бустер за да си вдигнат нивото, примерно по време на соло. Тогава го слагаш след драйва. Ако ползваш усилвател е след драйва и преди усилвателя. А на въпроса дали преди или след дивей, ревърб, определено преди. Дилея и ревърба са винаги последни във веригата. Освен ако не правиш някакви експериментални звуци. Но идеята на буста е да усили сигнала, или да добави малко гейн към драйва.4 points
-
За съжаление преди няколко месеца осцилоскопа ми се спомина и го метнах в кофата (беше от 1994-та). Но понеже скоп ми трябва може би 2-3 пъти в годината реших че няма смисъл да си купувам истински и затова взех един детски от надАли Експрес. Добре изглежда, идните дни ще гледам да го тествам в полеви условия. Дано не гръмне при първото ровичкане в амп.4 points
-
4 points
-
Вероятно знаете, но има AI специализиран в писане на поезия, докато текста, който публикувах, е от AI с общо предназначение. За професионалните музиканти и изпълнители може и да е дразнещ, но почти всички, на които показах текста на песента, го харесаха, демек - публиката. Въпреки това днес остро порицах AI и му казах да редактира песента. Ето какво ми написа: Куплет 2: Това все едно Анчев го е писал, И с нашите думи, нов стил e сътворил. Но въпреки бурите, ние сме неустрашими, С любовта в сърцата, заедно сме непоклатими.4 points
-
4 points
-
4 points
-
Няма разлика в Capture платформата, има нови ефекти и дългоочаквания Live editor, с който като правиш нещо в софтуера, директно можеш да го тестваш на педала, без да се налага да минаваш през 5 екрана, да го съхраняваш, презареждаш и т.н. Аз много често съм споменавал, че Null тестовете - за мен - са с много относителна тежест в тази работа. За мен е много по-важно как се "усеща" усилвателя, как реагира на (аналогови) педали пред модела, на Volume на китарата, динамика в работата с пръстите/перото и така. Tonex & Neural към момента са най-добре (пиша за софтуера, не за хардуерните устройства). NAM (Neural Amp Modeller-a) може да е топ в null тестовете, но при свирня въобще не реагира, според мен, по правилния начин. И както обикновено - истински усилвател с колона с микрофон си остава "топ"-а4 points
-
Един от китаристите, които супер много ме кефят и пропуснах по-горе е Грегори Кох. Подборът му на тонове, chicken-picking, бендове и свирене извън/във тоналността е супер оригинален и изключително самобитен. Кънтри, блуграс, шъфъл, слоу блус, рок, джаз, шред на моменти и амалгамата, която създава от тях е неповторима и всичко това само от едно Теленце! А пък, че е много забавен пичага изобщо да не говорим.4 points
-
Ето една песен, която ремиксирах със семплирана библиотека на Native Instruments "Picked Acoustic". Много е реалистична и приятна като звук, но си личи. Прекалено и клинично чиста е. THE LETTER - Acoustic version (made with Native Instruments "Picked Acoustic" library) Доста си играх, за да добавя моменти, които да разчупят темата и да маскират еднообразността на семплите. Стана добре, но не е максимумът, който може да се изкара от това. Надявам се да ви хареса. Иначе ето оригиналната и първоначална версия на песента: THE LETTER - Original version4 points
-
Едно от най-интересните и любими неща за мен е записът на акустични китари. Акустичната китара е един от най-динамичните инструменти, като детайлите са безброй и вие сте ги изброили по-горе. Подходът при семплирането трябва да е "non-linear", подобно на summing алгоритмите и за по-голям реализъм. Има чудесни библиотеки на акустични китари, но те се ползват повече за съпорт към аранжименти. Все още не са достатъчно добри да заместят основни партии, понеже накъртват на семплер и са еднообразни. Реализъм от семплер изисква и много време за МИДИ програмиране, което е толкова много, че понякога е по-лесно да се запише истинска китара, отколкото да се опитваме да изкараме реализъм от семплирана такава.4 points
-
4 points
-
Според мен си е някаква стандартна гумена история, която играе ролята на най-елементарна запушалка, така че просто гледай за правилния размер и да е гъвкав материала, че да не пада от отвора. Взимай една от Амазон или пък от китайците...все тая...те амазона обикновено препродават китайските от Али-то...с надценка...4 points
-
Нямам опит с текстилните бои, но ако не запълват порите, вероятно няма и да променят много характеристиките на поглъщане/отражение, но пък разсъждавайки логически...всяка боя добавя отделен слой, иначе нямаше да се нарича "боя", така че не знам. По-добре да го облече в тънка пореста материя, а ако примерно става дума за някое мазе и не му пука много за външния вид, може да си го ползва и в оригиналния вид.4 points
-
Стигнах до същия извод. Преди доста време ми беше мания полифоничното (пръстово) свирене на китара. Тъй като не намирах достатъчно интересни ноти, които да бъдат по силите ми, (и не изглеждаше да мога да композирам нещо особено) реших да пиша програми, които композират кратки пиески. Основните принципи бяха такива: избрах си определена проста форма - канон (от 2 до 4 гласа), задавах последователност от акорди (хармонични функции) към които да се придържат гласовете, последователност от силни и слаби метрични моменти, синкопи, определен звукоред, тоналност, правила за гласоводене (от учебниците по полифония). В рамките на зададените правила програмата построява различни случайни вариации и пише нотите. Това не може да се нарече изкуствен интелект, но бях много изненадан когато разсвирих някои от първите получени композицийки - увличаха ме и в тях се усещаше някакво чувство, което не се знаеше от къде се е взело и не го бях предвидил. Стигнах до мнението, че музиката е нещо като природна стихия, която може да се прояви не само чрез човека, но и по друг начин. И в крайна сметка, ако най-важното е да се получи интересна музика, няма значение дали я е написал човек или компютър. Сега вече не придавам значение на подобни компютърни експерименти. Повече ценя свободната импровизация и търсенето на собствен стил. Друг въпрос е за отношението към автора и слушателя. Когато например един учен открива природните закони, той не казва "аз съм велик творец и написах този природен закон", а по-умерено - "открих този природен закон, който съществува" Защо и за музиката да не се казва така: "авторът намери, откри тази интересна музика". Ако изкуственият интелект може да замени композитора, със сигурност няма смисъл да бъде написана и програма, която да замени слушателя - един изкуствен интелект да пише музика, а друг изкуствен интелект да я слуша, а пък хората да бъдат изолирани (не).4 points
-
Мелодия? Само? Разглеждал ли си наскоро докъде са стигнали Suno и Udio - основните играчи в AI генерирането, които се съревновават помежду си, пускайки всяка седмица нова версия на AI генераторите си? Понякога наистина съм изумен накъде върви тоя свят и кога се канят да набутат в 9-та глуха нормалната човешка творческа инвенция...и дали вече не са я набутали. Скоростта, с която напредват е потресаваща и целият свят се е юрнал да генерира песни и композиции във всякакви експериментални стилове "от-до", че даже и текстовете няма нужда да ги пишеш, а само даваш насока от рода "напиши ми песен за лятото и купоните с 3 куплета, припеви и бридж, в такъв и такъв стил, изпята от жена на японски" и след малко получаваш няколко варианта на цялостно миксирана и AI-изпята песен за лятото и като си избереш варианта дето най ти харесва, впоследствие може да му смениш стила, инструментариума, текста, вокалиста или беквокалите, да я транспонираш от 'женска' в 'мъжка' тоналност и изобщо всичко, което може да роди въображението ти...или нечие болно съзнание...лудост някаква. Навремето си мислех, че тия неща ще са възможни в бъдещето, но няма да съм жив да ги видя и чуя, а ето, че вече се случват и то с невъобразима скорост...даже не знам с каква емотикона да завърша поста си...с ...или май по-добре с . П.П. Любопитен е надписът сложен от Suno на горния линк с джубокса, дето има хиляди експерименти и извращения с песни и стилове на хората от цял свят - "Here's a small taste (or whatever the listening equivalent is) of what's possible".4 points
-
Вечното дерби или вечната дружба?... Fender Stratocaster Custom Shop Limited Edition 57 Gibson Les Paul Studio 2000 Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 Back to basics - Китарите са директно включени в кубето и свиря с драйв канала и ривърб от кубето. Има допълнителна софтуера обработка. Има очарование в директната връзка кубе китара... https://youtu.be/qUHRzwDB88k4 points
-
4 points
-
Няма да свирят различно силно (принципно). Мощността на говорителя определя при каква подадена мощност ще "цъфне" намотката, а не колко силно ще свири. Последното зависи от чувствителността му (примемрно 100db/w/m) и от позицията му в озвучителното тяло (горе/долу на вертикален каб като този на снимката). Така че 25W говорител няма да се чува по-слабо от 60W (при еднакви други параметри). В случая, понеже двата говорителя са 16 ома, сигналът (в моно режим) ще се разделя равномерно към двата говорителя. Като подадеш 25 вата - по-слабият ще гръмне (условно казано, могат да имат запас). Така че това ти е максималната мощност на колоната. Ако усилвателят е транзисторен тогава мощността му се влияе от импеданса на товара, така че в моно режим може и да не пуска такава мощност. Щом е 40W предполагам, че е лампов, но да кажа. BTW, за мен "стерео" кабинетите са нещо безполезно. Нито дава някаква стерео картина ако пуснеш такъв сигнал (нямаш растояние между говорителите, за да има ефект), нито звучи добре с два усилвателя, които да редуваш с някаква суичинг система (реално все едно имаш два 112, звучи ялово). Даже е по-зле. Евентуално може би да има някаква файда ако пускаш едновременно сигнал от два ампа едновременно и избегнеш проблемите с напасването на нивата, ground loops, дефазиране. Но това се ползва от сигурно 0.5% от хората.4 points