Jump to content
Българският форум за музиканти

emosms

Members
  • Posts

    1417
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

emosms last won the day on March 11

emosms had the most liked content!

Previous Fields

  • Инструмент
    китара, бас

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

1818 profile views

emosms's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

302

Reputation

  1. Мн. странно, как от телефона съм логнат със стария профил, а на компа не мога да влезна с него. Иска потребителското име за логин да е във формат като имейл адрес.
  2. Всичко тръгна, проблема беше в properties на потенциометъра от схемата. Горе може да е само един кондензатор, паралелно на крайните изводи на потенциометъра. Ще врътна лейаут за платчица и за това (а може и да не го монтирам), и остава само практическа работа по изработка (надявам се)
  3. Май ще го направя директно само с микс потенциометър. Така и така съм на вълна проектиране... При ползване със солокитара, много вероятно е звука след втория триод да ми хареса с доста орязани ниски от eq-то (набутано между двата триода). Така няма да маже при кривене, и да получа фъзо-подобна повърня, наместо приятен, звънтящ звук. Обаче... също така е възможно звука да тънее, след подобна манипулация. Та се замислям за бас бууст модул за компенсация, който да е пост-преамп. На каква честота е бас тонконтрола на усилвателите за солокитара? Нещо с по-малко Q, по-широк спектър на действие, да речем 0/ +10дб. Това може да се направи и във fx луупа (пост преамп), но може да вмъкна един потенциометър под гейн(микс) врътката, а модула да е преди крайното стъпало.
  4. Като се замисля, по-линейно, като тонална промяна, би било, ако гейна е на макс и работи само микс потенциометъра. В средно положение нивото е по-ниско, отколкото в крайни положения (мисля че с кросфейдъра на схемата може да се постигне мин. 3 дб разлика). 'Клийн' звука от първия триод може да е с още 3дб под сигнала от втория триод, за да има по-натурално нарастване и като сила на звука. Разликата, ако е нужно, ще се компенсира с мастър волюма, преди крайното стъпало. Лесно може да байпасна гейн частта на двойния потенциометър - да е на макс, и да пробвам.
  5. Платчица 50 x 42 мм: Всъщност, преди R18 добавих тример (TR18), да може евентуално да се сваля нивото на сигнала след втория триод. Изходното от последния ОУ ще е фиксирано. Със зелено е означена масата.
  6. Към R22 добавих последователно тример, за да се гласи изходното ниво от модула.
  7. Ето цялото gain/blend модулче, v01: - Сигнала от първия триод минава през 10 band EQ-то на терминал >EQ(PRE1). ЕQ-то е буферирано на изхода. Със самото EQ, при по-висок гейн, ще мога да бууствам (предполагам) втория триод донякъде - опция ползване на ампа със солокитара. Модулите за операционни са захранени с +-15v и ще гоня по-високо линейно ниво, за по-добро отношение сигнал/шум. - Сигнала от първия триод се обръща фазово, за да съвпада по фаза със сигнала след втория. Тук се наглася нивото му (примерно гейн 0.33 - 2.5), за да се регулира крайния микс. - R11/TR11 групата е да се гласи 'логаритмичната емулация' на гейна между двата триода - отношението на стойността потенциометъра към паралелното съпротивление (~5:1 би трябвало да е) - GAIN_ / MIX_ е двоен линеен потенциометър, 47-50к (предполагам) - R10/C10n групите при терминалите са за опции за прекъсване/ повдигане потенциала на сигналната маса. Все още не ми го побира главата, как ще навържа всичките модули, без ground loops
  8. Също, чудя се дали да ползвам такъв кросфейдър за смесване (средна точка към земя), който мисля смесва сигнала по-балансирано, без да има по-ниско общо ниво в средно положение, от варианта на взимане на сигнала от средната точка. Така ли тр. да е горе долу :D? (схемата е дадена за еднополярно, но няма да е с такова захранване)
  9. Понеже все пак усилвателя е за бас, мисля да пробвам смесване на сигнала от преампа след първия триод, със сигнала след втория триод, за избиране на по нисък гейн/ чист звук. На кутията има само едно място за gain pot, и ми се върти да го обедния в двоен потенциометър - гейн + микс... При намален докрай гейн, втория триод не получава никакъв сигнал, микса е в крайно положение към сигнала от първия триод. При средно положение, имаме гейн на 50% и микс на сигнала от първия и втория триод. При крайно положение - гейн докрай и микса взима сигнала след втория триод. Понеже двойния потенциометър ще е линеен, на гейн частта мисля да оставя възможност за паралелно съпротивление между wiper-a и земя, което емулира логаритмична характеристика. Това точно как ще се съчетае със свързания блед на сигнала след първия/ втория триод, не знам... Някой правил ли е такова нещо? ЕНГЛ мисля че блендват сигнал от различни gain stages, но gаin и blend не са вързани на една ос. Честно казано, силно се надявам да стане универсален амп, който при гейн над средата да става и за соло китара - леко дрънчене и добро понасяне на ефект отпред. Отделно, ще трябва сигнала от единия триод да го инвертна, и от там мисля да регулирам усилването на единия сигнал (примерно 0.5-2), за да глася кой сигнал да преобладава в микса...
  10. Ще се наиграя с "прогонване" на граунд луупове - през захранващата и сигналната маса. Засега ми идва като идея, да повдигам потенциала на ширмовката на сигналния кабел през съпротивление 10 ома.. Блоксхема:
  11. По принцип знам че е възможно, с двукомпонентен лак от строителни, боядисване с четка, n на брой ръце и междинни шлайфания за да стане достатъчно дебел и равномерен слой, да се получи екстра резултат. За сметка на доста време работа. И отделно смесване на дози, почистване на четката между ръцете, че иначе хвърляш. Ама не съм го правил.... Нещо подобно правих с едни стари автомобилни фарове, които шлайфах с много едра шкурка (80 и надолу) за да сваля омазан нацвъкан лак , и накрая ги полирах... При китарата ще се ползва кит и няма да останат дълбоки драскотини - нещо което се получи при фаровете. Хем е полирано и бистро, хем при близка инспекция се виждат някои следи от едрите шкурки. То нямаше нужда да слизам толкова едро, нито с китарата ще се налага, но за опита и главоблъсканицата....
  12. Дойде време да се посветя на този проект, и да го приключвам. Чудя се как да разположа захранващите трафове. 2 бр. C core, ще свързвам вторичните последователно, за да изкарам 2 х 32 АС. Клоня към вариант 2. Надлъжно разположени, с вторичните (малките бобини) една срещу друга. Свързани 'противофазно' на двата трафа, за да неутрализират излъчваното извън сърцевините магнитно поле, съответно шум. Какво мислите, как да ги сложа, за минимално излъчване към платките вляво?
  13. Опасността при автобояджия е да не претупа работата. И аз не знам човек и не гарантирам, кой ще си свърши работата както трябва Един приятел за 40 кинта боядиса дървено соло барабанче. Обаче имаше олято. За 100 би трябвало да се пребоядиса, с подготовка от страна на бояджията. Аз бих се заиграл с поръчково напълнен спрей металик и двукомпонентен лак. Материали - ок. 30-40 лв. И много жулене. Подготовка, кит основа за спрея, пак жулене, пръскане, лакиране, жулене, полирпаста.
  14. В общи линии важна е изолацията между жилото и оплетката - на доста аудио и микрофонни кабели е сравнително малък диаметър. Това дава капацитивността на метър. Генерализирано-голям диаметър - по-малка капацитивност, по-малко влияние върху ВЧ сигнала, при китара с пасивна електроника. В зависимост от материала на изолацията, при еднакъв диаметър, с някои материали имаш по-малка капацитивност. Другото по кабела, като качесто на материали, е за здравина/ гъвкавост на кабела. Иначе, не се сещам да съм виждал микрофонен кабел, при който оплетката да не е мед. Алуминиева има при евтините коаксиални кабели (за tv), от строителни материали
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.