Jump to content
Българският форум за музиканти

Mefistofel82

Members
  • Posts

    190
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Mefistofel82 last won the day on June 11 2020

Mefistofel82 had the most liked content!

About Mefistofel82

  • Birthday 04/18/1982

Previous Fields

  • Инструмент
    Китара

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0
  • Skype
    mefistofel82

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Габрово

Recent Profile Visitors

1308 profile views

Mefistofel82's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Reacting Well Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

110

Reputation

  1. Евтиме, не съм разписвал обратен код, тъй като ампа не връща нищо (управляващия модул за там също съм си го правил аз) и идеята от самото начало беше да направя педалиера, която е направена единствено и само за този усилвател. Дори на задния панел има само един DIN5 - за MIDI OUT. Към днешна дата съм малко ангажиран с работа, но ми се върти в главата проект, който да разползга с повече функции, като някои от тях са преназначаване на бутоните, USB и "слушане" за MIDI отговори. Трябва да се отбележи също, че според мен MIDI 1.0 не е от най-добре развитите по отношение на двупосочна връзка. Дори поглеждайки класическата хардуерна конфигурация с три DIN5 конектора (IN, OUT и THRU) - според мен подсказва, че не е предвиждана мултикаст комуникация между устройствата. По-скоро мисля, че говорим за следните два варианта: - 1:1 - едно устройство изпраща заявки, другото (евентуално) отговаря (свързване IN to OUT; OUT to IN) - 1:Много - едно мастър устройство изпраща команди, другите слушат и изпълняват заявките. Свързването е OUT(master) to IN (Slave 1); THRU(slave 1) to IN (Slave 2) и т.н. Относно кутията - изряана и сгъната по мой чертеж от хората на този сайт: ЛАЗЕР Материалът е 1,5мм стомана. Мой приятел завари два ръба, които оставаха отворени и след това е прахово боядисана. Табелките на бутоните пък ми ги изработиха тук: Табелки Материалът е 1,5мм анодиран алуминий. Върху него се нанася боя, която просмуква в анодацията и става много здраво. Като цяло това ми беше най-скъпото нещо в педалиерата. Надявам се да съм ти бил полезен. Ако имаш още въпроси - питай! @wiseppman Схемата в секцията за IN според мен е вярна. Доколкото говорим обаче за OUT мисля, че не е добре, или поне аз не бих подходил по този начин. 1 - Тъй като хардуерната апликация на MIDI е токов кръг, не е добра практика TX пинът от контролера да се свързва директно с изхода - по този начин цялата комуникация се превръща в товар за контролера. Хубаво е да има буфериране между тях. В много от схемите се използват два инвертираши буфера от 74HC14 (в него има 6), свързани последователно. Виждал съм и други схеми, в които буферирането е с два транзистора 2N2222. 2 - Резисторът към четвърти пин - обикновено има още един такъв към втори (между втори и гореописаното буфериране). Когато схемата работи на 5V двата резистора са еднакви - по 220 ома. Тъй като посочения в схемата контролер работи на 3.3, допускам, че вторият е пропуснат умишлено с цел да се осигури работния ток във веригата. Този подход обаче според мен не е добра практика. Някъде бях намерил описание, че тези резистори трябва да са по 33 и 10 ома при работа на 3.3V. Така съм го направил при мен. Не съм имал възможността да го пробвам с дълъг кабел, но при 5 метра си работи. Всичко това важи и за свързването на THRU, само че на мястото на TX се свързва цигнала, който отива към RX.
  2. Управлението на ампа си го правих с микроконтолер STM32. Изпраща PC и CC команди... на Arduino така и не му станах фен... Резултати вътре: и отвън: Дисплейчето е OLED - 128x64... Сметнах, че ми е достатъчно - в крайна сметка освен да показва номера PC, която е избрана, единственото друго нещо като необходимост е настройката на MIDI канала. Другата опция беше да ползвам седем сегментна индикация, но не ми хареса визията...
  3. @Evtim Djerekarov Neural мисля, че вече излезе на пазар техния Quad Cortex: https://youtu.be/kjN2iQiH2WQ Иначе аз последно съм се заигравал с Ignite Amps, Bias Amp & FX, както и Toneforge Misha Mansoor. Резултатите ми не са кой знае какви обаче... От Ignite Amps ми хареса Emissary - Агресивен и "намаан" звук. Същото мога да кажа и за плъгина на Миша Мансур... Концепцията на Positive Grid ми допадна - имат някои страхотни хрумки, които може би си струва човек да се заиграе повече. Особено когато говорим за Bias AMP. Факт е обаче, че от никое от тях не можех да изкарам звук, който да ми пасне добре и лесно да нагодя във финалния микс на нещата си. В момента чакам с нетърпение Toneforge Jeff Loomis...
  4. Здравейте отново! Днес записах малко семпли, ето резултатите: Със стабилизатор: https://soundcloud.com/mefistofel/gtr-with-vreg Без стабилизатор: https://soundcloud.com/mefistofel/gtr-without-vreg Китара Jackson Soloist Broderick 7 Pro -> Усилвател Crate Blue Voodoo 60 -> Кабинет Crate 4x12 Eminence Speakers (Не съм сигурен за точен модел) -> Микрофон Shure SM57 Показанията на дисплеите на стабилизатора бяха: При проверка с мултицет, той показа по волт горница за двете стойности. Лично за себе си не усещам някаква фрапираща разлика, а ако има такава, то я отдавам на 7-те волта разлика. Оставям на всеки да си прецени. Надявам се да съм бил полезен!
  5. @Лими Това, което показваш изглежда готино, но е в графата Legacy Products. В момента ART не произвеждат такъв тип устройства, само филтри и подобни. @разбойник При първа възможност не само ще направя въпросния тест, но и ще опитам да запиша и споделя резултатите!
  6. Вчера разговарях с мой познат, който спомена, че при варианта с релета е възможно в момента на превключване да има спад на напрежението. Поне такъв той бил наблюдавал в едновремешните български стабилизатори Стабитрон 350. Това беше основният мотив да си взема джаджа със серво мотор. Днес вече е при мен, тепърва ще тествам и ще споделям мнения. @Baby Thomas Харесва ми идеята ти за проверка от кое кога има файда. Надявам се и други хора да споделят как си решават проблемите със захранването. @CyberGene Принципно не е невъзможно, но говорим за един рак процесор и за лампов усилвател (за момента). Твоят вариант автоматично означава преправяне на устройствата, а това ми се ще да го избегна. Има и някои други причини, поради които не искам този вариант, но да речем, че тази е основната. Иначе обмислял съм и варианти с инвертор, но се отказах поради същата причина, поради която се отказах и от UPS - Скъпо решение (често) с кофти синусоида. За момента се надявам това да ми реши проблемите. Все пак това е един малко по-"умен" автотрансформатор...
  7. Имам проблем с електрозахранването - това, което трябва да са 230 волта невинаги са толкова, което пък ми създава малко ядове с апаратурата. Първоначално обмислях варианта да си купя UPS, но след като проучих малко нещата, разбрах, че качествен такъв с хубава синусоида излиза доста извън финансовите ми възможности. Затова започнах да разглеждам опцията за стабилизатор от този тип: https://vikiwat.com/stabilizator-naprezhenie-avr-srv-secure2000-wl-2000va-230vac-servo-motor Все пак при мен захранването не спира, просто не е стабилно. Никъде (или поне в бг сайтовете) обаче не намерих адекватни отзиви за такива устройства. Та да си дойдем на въпросите: - Ползвал ли е някой такива неща и доколко е доволен от тях? Препоръки на марки и модели не биха ми били излишни. - Доколкото разгледах, двата основни типа на контрол на изходното напрежение са с релета или със серво мотор. Предполагам тези със сервомотора предлагат по-добра точност на изходното напрежение, но дали това не генерира шум? Не съм сигурен доколко темата е за този раздел. В случай, че не е - моля да бъде преместена! Поздрави!
  8. Проблема може да се третира като тотално приключен. Шалера е монтиран без никакви проблеми. Разлика в отстоянието на струните има, но тя е минимална (първа и седма струна излизат с около 6 десети по-навън при бриджа). Стъдовете паснаха абсолютно точно. Оставих оригиналния локинг нът, тъй като при монтаж на шалерския се получава един процеп между него и фингърборда, което съм убеден, че ще доведе до проблеми с интонацията. Единствения вариант за правилно монтиране е да запълня отворите в грифа за монтажните видии и да направя нови отвори на правилното място. Това обаче не ми е житейски приоритет, особено при положение, че заключването си върши работата. Иначе освен поддалите седла, на спешъла се оказа, че даже и ножовете са взели леко да се подбиват. Едно допълнение: ако някой ви каже, че по отношение на звука е все едно дали ще е скъп или евтин флойд - не му вярвайте!
  9. Моите 5 стотинки по темата ти Преди три години си купих Jackson Soloist Pro 7 модела на Крис Бродерик. Флойда му беше Special, което всъщност е едно от решенията, целящи да се направи по-евтин модел на американския оригинал. Държеше. При това много. До преди три седмици, когато резбата за заключването в седлото на седма струна се измъкна. В момента си чакам Schaller Lockmeister 7, поръчан директно от техния сайт (не намерих никъде другаде да се продава 7). По-другата седмица би трябвало да пристигне. Защо ти казвам това - ами ако поразсъждаваме логично, Floyd Rose Original струва около 200, 250 долара; Schaller lockmeister 6 е 190 евро. Едни читави адаптри си стъпват на около 100 - 200 евро сета. сложи и някакви ключове средна хубост за 30 - 60 евро. След това се опитай да си отговориш сам колко би трябвало да струва дървото в една нова китара, накичена с качествен хардуер... Просто няма как да стане... Конкретно в моя случай по отношение на мода - купих китарата за около 950 евро (сега вече са по евтини и в магазина, но не това е важното). Бях проучил много внимателно нещата и знаех, че този флойд е проблем. Бях проучил, че може да се направи замяна с original (по това време Шалер нямаха седемструнен вариант). И въпреки всичко в един момент когато замяната се оказа неизбежна, след като отворих чертежите на FR Special, FR Original и Lockmeister 7 настъпи толкова голямо колебание, че дори пуснах отделна тема дали някой е правил подобни магарии... В никой от трите размерите не са еднакви (или поне най-важните такива). И говорим за чертежи в сайта на производителя... Както казах в момента си чакам Шалера и се моля да пасне... в противен случай нещата си отиват на лютиер… и на бой... В заключение искам да ти кажа, че предвид бюджета ти, наистина една китара на старо с качествен хардуер е много по-добър вариант отколкото търсене на нова и (евентуално) нейното модване.
  10. Малък съм още за титан... пък и той само за шест тела...
  11. Днес, след дълго умуване, консултации с приятели, заменяли флойдове (макар и не на 7-струнни китари) и доста мерене с шублер, събрах смелост и си поръчах Schaller Lockmeister 7.До 2 седмици би трябвало да пристигне, тогава ще споделя мнения. Ето това е съдбата на оригиналното седло. Както се вижда от резбата на заключването е останал само блед спомен. Няма да описвам мястото, където ляга струната при заключването - мисля, че сами можете да се досетите. Иначе не мога да не покажа и чудесната работа, която свърши моят приятел. Благодарение на него имам седло на китарата, с което мога да свиря докато чакам новото тремоло. С новото седло струната остава малко по-високо. В същото време обаче трябва да отбележа, че звучи много по-хубаво, което - предполагам, се обуслава на материала.
  12. Здравейте! Може би въпросите, които имам са задавани и преди във форума, но не можах да намеря подобна тема. Имам китара с тремолото, споменато в заглавието на темата. При последната смяна на струни винта за заключване на седма струна при бриджа превъртя в седлото. Мой приятел ми изработи ново седло, което става за временно решение, но ми се иска да сменя всички останали седла или целия флойд. Проблемът ми се свежда до следните две неща: 1. Съгласно спецификацията на двата вида тремола (Floyd Rose Special 7 и Floyd Rose Original 7) има разлика в отстоянието на струните (10,5 при Special срещу 10,75 при Original). 2. Единственият комплект от 7 седла, който намирам е за Original, но никъде не се посочва широчината на седлото (на Special по спецификация е 10,4). Въпросите ми са: - Някой заменял ли е Special с Original и след тази замяна имал ли е проблеми с позициите на струни или нещо подобно? - Някой сменял ли е седла на Special с някакви други, които не са за модела? Благодаря ви!
  13. Отдавна не съм влизал във форума, още по-малко да поствам... Този път обаче хваля работата на майстора от сарашката работилница в Етъра, който ми угоди да ми направи колан за китарата по поръчка. Вярно е, че цената може би стъпва като за марков готов, но за този поне съм сигурен в качеството на материалите и работата.
  14. ^ Покрай тях се сетих за едно име в по твърдите стилове: Nervosa Напоследък също се загледах в ритъм китаристката на Делаин - Мерел Бектолд:
  15. Благородно завидях за Богнера. Честито! От многото демота, които изгледах преди време именно той ми хареса най-много. И по специално видеото на Reza - именно то ме запали най-много по тоя амп. ПП: Май камерата ти ме издържа на зора и припадна от ужас...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.