Jump to content
Българският форум за музиканти

Yo The Real

Members
  • Content Count

    895
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Yo The Real last won the day on January 13

Yo The Real had the most liked content!

Community Reputation

210 Excellent

About Yo The Real

  • Rank
    Пристрастен
  • Birthday 04/24/1996

Previous Fields

  • Инструмент
    Китара

Contact Methods

  • AIM
    y0_the_real
  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

1,748 profile views
  1. Не мисля, че има какво толкова да го мислиш - ако звучи добре, това е всичко, което те интересува - е, стига да не замирише на изгоряло. Предполагам, че щом е Park няма да струва кой знае какви пари. А за гейна - вземи си някакъв драйв, който ти харесва, и свири на чистия канал с него.
  2. Да, мисля да я дам за няколко дни на басиста-жичкаджия да види де-що-какво може да се направи и ако е възможно да си спестим екранирането, не че и то е кой знае каква драма. До някаква степен се запазва, но и до някаква степен - не. Истинският звук на теле е на нека. '59 е сравнително остър, с повече високи (имал съм и преди '59, не в сингъл формат и на нек позиция, там беше много по-мек, особено спрямо съседа си JB), но пък не звучи дебело и няма някаква дразнещо голяма разлика при смяна на позициите. На мен лично ми харесват много и двата, на средна позиция също са супер, покриват буквално всичко, което свиря. Заслужаваше си инвестицията. P.S. Имам и един въпрос - електрониката на Фендера е доста добра, но потенциометрите се въртят мега лесно, съвсем неволно изведнъж ги завъртам наполовина и е все едно ми спират тока. Има ли как да бъдат стегнати потенциометрите или само при смяна с други?
  3. Обзаведох Телето със Seymour Duncan Little '59 + Vintage Stack на нека. Звучи брутално. Бриджът е подходящ за почти всичко, до доста тежки чегърталки (каквито така и не се научих да свиря и без това), докато некът е най-телекастърски звучащия адаптер, който досега съм пипал. Мисля, че с това официално вече съм готов с избора си за основна китара. Може би обаче ще се наложи екраниране - има един неприятен шум, който изчезва, когато докосна потенциометъра например.
  4. Да, голям жест от негова страна, при положение, че изрично ме пита дали да ми я пази и аз казах "не, то кой ще дойде да взима точно този телекастър през уикенда". Иначе ще трябва да направя и някакво разчистване след тази покупка, вероятно ще се сбогувам с текущия си страт, с който хем съм си късал нервите (защото не ми звучи достатъчно стратокастърски), хем сърце не ми дава да вляза в базара да му сложа снимката.
  5. Нямаше как. Fender American Performer 2018, родом от Corona, California.
  6. Yo The Real

    Купувате ли на сляпо?

    Хм, а него за какво? Аз съм със същия, но го ползвам по работа?
  7. Че те не са затворени? Всъщност нищо не е затворено, освен заведенията и моловете.
  8. На първо слушане да, може би защото в мастър секцията има вече и презънс и резонанс, които не помня на колко ги бях сложил. Понеже го оставих в студиото, ще се отбия вероятно утре-други ден да го пробвам като хората за няколко часа и да си направя настройките на отделните канали. Иначе един голям плюс на малкото е, че копчетата са много по-мазни и трудни за въртене. Ужас, та то това им е най-якото. Puretone ми е мечта, но не мога да се оправям с ампове, с които мога да озвуча Уембли, а в действителност свиря на 2-300 кв. м. в най-добрия случай - и то пет пъти в годината. Аз съм малко шизофреник, в един момент искам нещо с общо три потенциометъра, в другия ако може да има и вградено Whammy. Иначе ти четох Puretone темата преди няколко дни баш, но не си беше спазил думата да пуснеш семпли. :))
  9. Дойде време и аз да се похваля. Даже и предистория ще напиша. Преди шест или седем години взех един прекрасен малък Hughes & Kettner Tubemeister 18 от @musicman - и от тогава насам не бях сменял амп. Tubemeister 18 е меко казано супер машина за парите си, пълен абсурд е, че в момента вървят на старо дори по 5-600 лв. Не само като звук, но и като всякакви допълнителни функции - атенюатор, DI бокс, а и реално е триканален. Но в крайна сметка си го има сърбежа, че ползваш, че ползваш най-ниското в серията (всъщност май по едно време извадиха някаква 5-ватова версия). Реших направо да мина на другия край - от най-евтиното в серията към най-скъпото. И така преди няколко дни замених малката дискотека с голямата дискотека - GrandMeister 40. Днес си направи дебюта, директно в студиото, при запис на песен. Нямах време да му разгледам всички врътки, цъкалки, ефекти и т.н., но на първо четене: машина с ужасно много възможности. Четири канала, всеки от тях с бууст, което реално ги прави осем. Прекрасен ривърб (нещо много важно за мен), ефекти, които не успях да чуя днес, освен малко от хоруса и дилея. Но това е на заден план. Доколкото можах днес да си поиграя, звукът си е просто много, много подобрена версия на Tubemeister серията, но и с много повече възможности и мнооооооого повече високи - ще трябва да му настроя четирите канала и да заспи, но това през идните дни. Най-впечатляващото е как са вкарали всичко това в около 10 килограма. P.S. Имам прекалено много сантимент към малкия H&K и ще си го задържа, но ще разкарам останалите ми неща - конкретно Line6 процесора, който в последно време ползвах. Малката глава ще я ползва вокалиста като свири някакви ритъм неща - да си стои в групата. P.P.S. Търся усилено втора 1х12 H&K колона, в MusicDivision вече няма. Не ми се мъкне 2х12 или още по-зле, 4х12, колкото и по-добър да е звука - предпочитам да вържа две 1х12 и когато трябва да са двете, когато трябва - само едната.
  10. Yo The Real

    Купувате ли на сляпо?

    Като се замисля, съм пазарувал доста малко музикални продукти на сляпо, особено предвид, че винаги се чувствам страшно притиснат в музикален магазин (и не само музикален) и като цяло в последно време пазарувам доста неща онлайн. Преди години си купувах много неща на сляпо, особено от форума и впоследствие базара. За най-голямото ми попадение не знам, но най-голямата ми мъка е, че бях намерил едно супер корейско теле Squier за никакви пари, което след това размених за ултра нескопосано копие на Les Paul - и двете на сляпо. Това беше преди вече почти 10 години и все още ме е яд. Иначе съм си купувал и адаптери на сляпо, но то реално нито има къде да ги пробваш (в случая - Iron Gear), нито и да ги пробваш на друга китара би разбрал каква част от звука е от тях. Останах доволен де, даже много. Педалчета също, но там е сравнително лесно, ако не ти харесат, да ги разкараш. Предвид, че в момента притежавам само едно старо Tubescreamer 808 копие, дело на Nikifena, както и едно Whammy, от повечето май съм останал по-скоро недоволен. Впрочем, тоя TS би трябвало да е най-голямото ми попадение, даже със сигурност. Не помня дали за 60 или 80 лв. го взех, но до ден-днешен е най-добрият драйв педал, който някога съм притежавал. Иначе най-голямата ми покупка на сляпо я правя в момента, остава само Томанците (или Динакорд, не знам в кой точно е проблема) да спрат да се бавят и ще ви кажа с удоволствие дали съм доволен или не. А какво гледам - спецификации и видеа, но пак не си е работа да разбереш доколко това, което чуваш се дължи на това, което виждаш, а не на всичко останало по веригата или допълнителна обработка.
  11. Прелиствам си аз няколко класически теми от форума и ми прави впечатление, че общо взето от край до край в историята на форума има питания дали да си взема това или онова, но има и друго нещо, което не се променя: задължителният съвет на @musicman всичко да се пробва на място. Който, разбира се, е съвсем... на място. Та ми стана интересно: купувате ли на сляпо? И понеже съм наясно, че вероятно на почти всички ни се е случвало да купуваме на сляпо, по-добрият въпрос е как решавате например коя китара, усилвател, кабинет или ефект да поръчате? Какво гледате - ревюта, видеа, спецификации в официалните сайтове? От какво купено на сляпо сте останали най-доволни и от какво - най-недоволни?
  12. @Nikolov05 собственоръчно възроди форума с тая тема. Като знам аз на какво ниво бях, когато смених мойто Маршалче MG10, а и като съдя по тона на първия коментар, не знам къде хвърлихте момчето с предложенията за звукови карти + монитори или как всичко малко или много яде тона. Да, така е, но по дяволите, ако цял живот си свирил с Marshall MG + Behringer дисторшън, в каквато и да било лампа да се включиш ще ти отнесе главата. Ако има възможност, да иде да пробва дали ще му е силен тоя амп. Вече една камара усилватели са с вградени атенюатори и се съмнявам множеството хора да чуват наистина разлика, когато свирят у тях в хола.
  13. До 800 лв., особено ако си склонен да вземеш и нещо на старо, има доста широк избор - Hughes & Kettner, Marshall, Orange, даже и ENGL съм сигурен, че може да се намери за тези пари. Не че ще сбъркаш, ако директно вземеш горепосочения Marshall, но се запознай по-обстойно с възможностите си. Спрямо сегашната ти апаратура вероятно всичко ще ти се струва като мана небесна. :))
  14. Yo The Real

    Малко история на форума...

    Не е само това. То вече се давиш в информация или както е модерно да се каже - съдържание. Аз примерно в момента чакам да дойде от Германия една глава - H&K GrandMeister 40. В минали години задължително щях да питам тук кой какво мисли, дали я е чувал, дали не е изгъзица, със сигурност щеше да дойде някой да каже - о, то тва има дилей в него, значи не е чиста лампа, някой друг щеше да му отговори - еми не може всички глави да са като извадени от 60-те... и така. Като едно време. Сега обаче какво направих? Ми влязох в YouTube, гледах 2-3 видеота по 30-40 минути всяко и в момента даже се чудя що въобще си го взимам тоя амп, като имам чувството, че съм свирил на него пет години. Да не говорим за стотиците влогъри и какво ли още не в YouTube, някои от които действително ме забавляват, а и понаучавам нещо. Развива се интернета, въпроса е само дали към по-добро. Защото за мен лично това презадоволяване не е окей, а животът изцяло в интернет - хептем. Преди месеци гледах един тип, дето правеше разбор на класацията на 100-те най-велики китаристи в историята на Rolling Stone и се оплакваше, че нямало в него някои от YouTube виртуозите. За мен е тотално откачена работа да се смяташ за велик китарист, ако дори не свириш пред публика, но туй то - интернетът победи, истинския живот остана за нас загубеняците. А аз за съжаление и в него не съм особено добър, а като китарист хептем. Цел живот посредственост и пентатоника.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.