Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/25/2019 in Posts

  1. 19 points
    След няколко години отлагане най-сетне се сдобих с KD китарка Снимките са малко умрели, но с телефон толкова, а и не знам кога ще излезе "официалната" фотосесия. Инструментите на Майстор Коце са на световно ниво и тази китара не прави изключение от правилото! Малко спецификации: Тяло Padauk, натурален финиш, третиране само с масло; Гриф махагон+клен, 25.5" скала; Kонструкция set-neck; Фретборд абанос със стоманени прагчета и нът от биволски рог; Адаптри '59™/Custom Hybrid Trembucker TB-16 & Jazz SH-2N, 3-позиционен суич и волюм контрол с Push-Push потенциометър, който превключва на сингли; Бридж с вградено пиезо на Graph Tech + съответния преамп и волюм контрол с Push-Push потенциометър, който мютва изхода; Ключове Schaller, заключващи. Китарата дори акустично звучи отлично, може да сбори всеки скъп западен инструмент или поне сериозно да го озори! В сравнение с нея Ibanez Prestige-а ми е като кашон. Предстоят тежки тестове с представители на западните къстъм шоп модели, който ще премине под надслов "Българският къстъм шоп - най-добрият къстъм шоп!" Благодарности на Майстора за търпението и разбирането, както и за прецизната изработка. Живот и здраве... догодина като зарастне бъбрека... може да поръчаме още някоя. Edit: Ето ЛИНК и към официалните снимки/инфо на сайта на KD.
  2. 16 points
    Винаги Paul Reed Smith Custom 24 е била сред китарите, които съм искал да притежавам. Вече мога да се похваля с PRS Custom 24 / 2007 / HFS/VB пикапи / Thin neck. Имах съмнения дали като човек, който е свикнал адски много със суперстрат спортисти (Ibanez), ще мога да оценя подобаващо тази китара. Смея да твърдя, че надмина всичките ми очаквания.
  3. 11 points
    Реших да вляза да се похваля с един Classic 50s в Daphne Blue.
  4. 9 points
    Новият проект, който г-н Манов изпълни блестящо, беше една седемдесетарска лампова глава, конструирана в България. Все още се намират такива, отсанали от онова време, известни са като Бг Маршали. 100 вата - 4 крайни лампи - EL 34 и 3 предусилвателни - EL84. Занесох го в почти насипно състояние като нямах големи надежди , че това нещо ще заработи. След обстоен преглед Тони Манов бе категоричен - усилвателят ще работи въпреки вида му, необходимо бе само да имам търпение. Оставих го и си тръгнах с нагласата за дълго чакане. След 20 тина дни Валяка ми се обади и каза, че усилвателят е готов , замерванията били добри и да отида с китарата, да тествам. Още на другия ден бях у тях. След кратка инструкция , кое как работи и как да експлоатирам машината, ми беше позволено да посвиря. В следващия момент не вярвах на ушите си - изключително богат и ясен тон , какъвто бях чувал само от доста скъпи усилватели. В същото време нямаше абсолютно никакъв излишен шум като брумове и т.н.т. Бях поразен от резултата , изобщо не очаквах такова нещо. Още веднъж ми бе обяснено , кое как е станало , какво е сменено, колко време са отнели замерванията и подбора на подходящите лампи и разни други детайли от процеса на съживяване на тази стара машина. По всичко личеше , че е работил със съвест и старание. Нарамих звяра и си тръгнах щастлив. С течение на времето пуснах усилвателя на доста музиканти , от които имаше стари китарджии, знаещи добре какво е качествен, китарен тон. Всички бяха силно впечатлени от това, което чуваха. Някои дори не вярваха като им разказвах историята. Но истината е че Валяка успя, от купчина стари боклуци , да изгради един доста добър усилвател, който по нищо не отстъпва на оригинални такива струващи маса пари. Огромно благодаря г-н Манов !!! Поздрави !!!
  5. 9 points
    Малко ъпдейт по проекта, мина много време, но просто предимно съм мързелувал, съчетано с родителстване на 2.5 годишна дъщеря и доста обмисляне как да станат нещата, в крайна сметка реших да се захвана и с механичната регулация на механиката, защото ми беше интересно, имаше и ремонт да се прави, чел съм от стари книги за ремонти на пиана, гледах в Ютюб. Ще пейстна с леки изменения мнението си от един друг форум, че ме мързи да пиша надълго. ----------------- Значи историята е, че преди време се захванах да си направя собствен MIDI-контролер, използвайки истинска механика от роял. Защо? Ми защото истинската механика е нещо съвършено, то е сложна система, която има толкова много елементи и специфично поведение, че не може да бъде пресъздадена в дигиталните пиана, без да се направи същата 1:1 и понеже това е скъпо, не се и прави. С две изключения: Yamaha AvantGrand и Kawai Novus моделите, които ползват истинска механика от роял, оптични сензори, дигитален звук. Аз имам Yamaha AvantGrand N1X, което ми струваше 15000лв и ме сърбеше доста крастата да докажа, че мога да направя нещо горе-долу подобно за много по-малко пари. Ако някой е следил изявите ми в тоя форум през годините, знае, че съм пълна ливада по електроника. Между другото знаменателна реплика беше на *******, за когото мога да кажа, че е може би най-силният фактор да се захвана с тоя проект, понеже той каза нещо от сорта на "тва е прекалено сложно нещо да се направи". Мен такива неща ме движат в живота Най-трудно се оказа намирането на механика барабар с клавишите и всичко. Прозиводителите на пиана са като велосипедите: сглобяват от много компоненти на различни фирми, но целият модул рама + клавиши + механика + чукчета си го правят по тяхна си спецификация за всеки отделен модел заедно със самия роял и това нещо не може никой да го вземе, без да си купи цял роял за 20-30-40-200-300 бона... Така че търсих на старо и след бая време най-накрая ми се отвори парашута за някаква 120-годишна клавиатура от роял, който е бил изкормен, за да се ползва като корпус в пиано-бар. Излезе ми скъпо, но... такъв е животът. Почнах експерименти със сензор за близост CNY70, който е аналогов, но посредством компаратори на напрежение и с потенциометри преобразувам до бинарен сигнал, с който задавам на всяко чукче по няколко предефинирани дистанции, на които сработват тези сигнали, сканирам матрично всички клавиши (всеки с по три такива сигнала), изпращам в нещо като турбо-Ардуино (Teensy 3.6, което има 255MHz), малко кодец, тва-онова и MIDI. В крайна сметка се наложи да чета закон на ОМ, че го бях забравил, наложи се по трудния начин да разбера какво означава pullup-резистори. Проектирах си сам платки, две версии, втората със SMD-елементи, така си и минаха две години предимно да седя и да си мисля вечер кое как да стане, но най-вече мързел. Изработих си сам приспособления за регулация, поръчка на филцове от Китай и кво ли не. Смених всички бели покрития на клавишите, че бяха яка шитня, пълна регулация след това, дупчене, рязане, пробиване, изработка на алуминиева релса, която да държи всички сензори, кабеляци, безсънни нощи. Ето малко снимки: Тръгнах да си правя сам един дълъг IDC34 кабел (да, на флопитата едно време беше същия), който да е с 18 куплунга по себе си, ама нещо го обърках на 4-я, та ми писна и реших все пак да пробвам дотук как е концепцията само с две от платките (общо 10 клавиша), но на практика няма значение, защото кодът ми за сканира е финалният и просто смята че несвързаните платки са ненатиснати клавиши, така че скоростта ще е същата. BTW, мислех, че съм се осрал със захранването и питах за стабилизация/регулация в една друга тема, но май ще се окаже, че няма нужда, понеже съм имал бъг в кода си: при смятането на логаритмичната крива на скоростта на клавишите на едно място double се преобразува до int и от там ми се омазва цялата динамика. Оправих го това и нещата заспаха с айфонското зарядно, което по измерване има 5mV p-p ripple. Клавиатурата без много да ѝ бая е изключително динамична и не мисля, че отстъпва много на Ямахата ми. Единственият проблем е, че цялата ми клавиатура харчи 2А, а айфонското зарядно дава 1А, но ще го измисля, може с две такива, мен дизайнът ми позволява да разделя захранванията поотделно за всеки модул. И ей го днес едно леко демо на 10-клавиша, скоро ще окабеля и цялата клавиатура: В началото снимано с айфон отблизо, звук през микрофона на телефона от говорителите на лаптопа. След това вече директно насложен WAV-експорт от софтуерното пиано и микс с бекграунд шума, за да се чуят и чукчетата
  6. 9 points
    Здравейте, И аз да се похваля, понеже запълних желаната колекция китарки. 1. Fender American Deluxe Stratocaster 2007 2. Gibson LP Standard 2016 3. Ibanez RG 4570 Prestige Три много различни китари, но мисля че се допълват идеално и не мога да преценя коя ми е любима.
  7. 9 points
    Много хора във форума са запознати с дейността на KD във форума, някои дори имат от неговите китари, така че може да ви е интересна статията за него в "Капитал": https://www.capital.bg/biznes/predpriemach/2020/02/07/4025925_maistorut_i_strunite/
  8. 8 points
    Да се похваля и аз с едно антично парлорче,произведено от A.MONZINO & FIGLI през 1907 година. За звука нямам думи , китарата резонира с всяка нейна частица.
  9. 8 points
    Здравейте фенове на шестструнния инструмент. Това е моят първи опит за членство във форум и се надявам да не разочаровам нито един от останалите членове. От дълги години съм страстен почитател на китарата, и не минава и миг в който да не си тананикам някоя мелодия сътворена на този инструмент. Като нов член на клуба реших да споделя моята “скромна” колекция в тази секция на форума. Едва ли има по-добро място да поскромнича:) ! привет на вси! 1) Гибсън лес пол стандарт 2) Гибсън лес пол традиш/стандарт 3) 58 хистрорик Гибсън лес пол от 15 години съм собственик на Гибсън и се надявам да помогна на фенове с информация от моя личен опит с китарите. Блсгодаря за вниманието Боби
  10. 7 points
    Продължавам да сбъдвам детски мечти - '95 Jackson PS-3T в дет' се вика минт къндишън, на цената на една противогрипна маска И цялата фамилия Джаксън - Шарвелови
  11. 6 points
  12. 6 points
    Ето и аз какви ги върша. Когато имам време сглобявам няколко лампови усилвателя и преампа. в момента довършвам тези двата. На двойния му остана само задния панел, а комбото тепърва трябва да влиза в кожата си. И няколко шасита, които чакат ред : Идеята за двуканалния беше, когато дойде някой приятел на гости, да си свирим на две китари. Първоначално единия канал беше с триод за предусилвателна лампа, а другия с пентод. Понеже имаше място на шасито, сега и на двата канала има и триод и пентод, които се сменят от безименното ключе над жака за вход /панела вече беше готов/. В единия канал триодът е 6Ф5М, пентодът е ECF80, на другия триода е ЕСС83, пентода - 6Ж1П. Диста на единия канал е с 6Ф12П, а на другия с EF80. За дилей съм използвал РТ2399. Фазоинверторът е с ЕСС83, крайното стъпало с 6П3С-Е, РР в режим АВ, като работната точка на крайните лампи е избрана по близо до режим В. Токът на покой на крайните лампи е около 15% от максималния аноден ток и затова стъпалото е с фиксирано преднапрежение. Чистия канал и диста са с отделни корекции за тон и сила, затова може би панела изглежда малко претрупан - както каза един приятел "Обилно си го поръсил с копчета"... Комбото е с ЕСС83 и EF86 за предусилвателни, 6Ф12П за дист, ЕСС85 за фазоинвертор и 6П6С за крайни лампи. Говорителя е Selestion G12T-75. По шаситата, които чакат ред за кутии, за предусилвателни лампи съм ползвал 6Н2П, 6Ж3П, 6Ж8, EF94, EF183, EF804. Изпробвал съм поне десетина други триоди и пентоди, които отпаднаха след първото прослушване... За дистове съм ползвал 6Ж4, 6Ж5П, 6Ж9П, 6Ж10П, 6Ж11П, ECF80. За крайни лампи съм ползвал 6П1П, 6П3С, 6П6С, 6П13С, 6П14П, 6П36С, 6П41С, 6Ф5П, ГУ50, ECL82, ECL86, ЕL34, EL84, EL95. Повечето крайни стъпала са готови, някои чакат за фазоинвертори, други за изходни трансформатори... Когато някое шаси влезе в кутия и наближи финалната права, ще качвам снимки, със семплите не се оправям... Ако Jabs реши да удари едно рамо в това отношение - работилницата ми е в Под-Уяне - тогава и семпли току-виж се появили...
  13. 6 points
  14. 6 points
    Прекрасно написано от великият Валери Петров! Така си беше... ДВАМИНА Видях как стояха двамина другари пред щанда със двете електрокитари. Китарите бяха със жици и копчета, другарите бяха по джинсове с джобчета. Китарите бяха червено лакирани, другарите бяха съвсем препарирани и тъй пред тезгяха втрещени стояха, притиснали скули, в мечта и уплаха: че двете китари ще са техни след време; че друг ще превари преди тях да ги вземе! И отсам, от другарите, и оттам, от китарите течеше един диалог без слова и беше тъй тъжно, тъй тъжно това, че заети с покупки на легла и юргани, ний отсъждахме строго: „Какви хулигани!”, и не виждахме как, взели свойте китарки, с пуловер на шията, в блузите ярки, те пробиват тавана и литват в небето, високо, високо, там нейде, където бог Армстронг им казва с прегракнал глас: - Хайде бе! Де сте! Не можем без вас!
  15. 5 points
    Казвам се Красимир Христов, от Троян. Инженер по електроника, механика и ЦПУ машини, лютиерството ми е хоби от много години. Тел: 0878 89 53 44 (Viber, Telegram) Стремя се да постигна максимално възможна прецизност и съвършеност на китарите, независимо от сложността. Средно или леко над средното качество не са ми интересни, стремя се да постигна максимума. Занимавам се основно с електрически китари, но съм в процес на оборудване и на установка за акустични. Също се интересувам от всички новости, като: - балансирани схеми на свързване на китарите (сингли с 1 намотка но без брум) и съответната електроника за тях - разработка на стабилизирани захранвания с параметри в пъти по-добри от 7809, също и ефекти, предусилватели и т.н. - активни 6-канални адаптери с широка честотна лента (6 намотки + 6 независими предусилвателя за всяка струна) - ЦПУ методи за производство на китари. Сам си чертая китарите на SolidWorks. - немската машина за фрезоване на прагчета "PLEK" и инструменти от тип Katana, методи за постигане на минимален ешкън - роботизираните Tronical RoboTuners - бриджове EverTune с независимо регулиране на силата на опън на всяка струна - измислих Nut с регулируема височина на всяка струна - криви прагчета с перфектна интонация "True Temperament", изобретени от шведа Anders Thidell - интонации от типа Just Intonation и експерименти с тях - методи за настройване на пиано, теория и т.н. - стробоскопични тунери Sonic Research ST300, Peterson StroboPlus HD, различни видове ел. измервания
  16. 5 points
    Здравейте фенове Аз съм от скоро във форума и незнам дали тази темата за Гибсън китарите е приключила. Ще се опитам да вмъкна няколко пояснения базирани на моят опит с Гибсън Лес Пол Гибсън Лес Пол къстъм -освен козметичните разлики като двойно трислойно кантиране на тялото на китарата ,седефа на главата изобразяващ диамант, обозначенията на прагчетата и металните врътки на ключовете. Китарата в повечето случаи е изработена изцяло от махагон. Има и варианти на “Къстъм” с кленов топ. От няколко години насам Къстъм се изработва в Къстъм Шоп на Гибсън , където работят най- добрите лютиери в компанията Гибсън. Качествения контрол е на най-високо ниво и се набляга на фини детайли свързани с историята на китарата. До колкото съм чувал Лес Пол Къстъм модела е създаден да бъде по- луксозният вариант на китарата и да изглежда добре в ръцете на Китарист с костюм на черно- бял телевизор. Да не забравяме , че по това време популярните стилове музика са Рокабили и Джаз. ( лес пол е китара за джаз с малко плътно тяло. Позволява изпълнения на музикални творби пред голяма публика без неприятната микрофония на полу-акустичните китари). Лес пол стандард. До 2008г Лес пол стандард е емблематичната китара Гибсън лес пол с малко промени за около 50 години и се доближава най-близо до легендарните изработки от 1957-1960г. Накъде през средата на 80те започва целенасочено улекотяване на тялото поради липса на лек с ниска плътност манагон. (Пробиват се няколко дупки в тялото под кленовия топ) След 2008 започват издълбавания на големи кухини в тялото отново с цел улекотяване на иструмента. Започват и нови експерименти с китарата -роботизирани ключове за настройка, които не са добре приети от голяма част от феновете на Гибсън -разделяне на намотките на адаптерите -обръщане на поляритета на адаптерите на един спрямо друг, вграден няколко децибелов буст и т. н.т Всичко това е духът на лес пол - китара която носи със себе си иноваторство в новото време. Адаптери на стандард(от моя опит с китарата от края на 90) Края на 90те до (включително и)2001 490r and 498t 2002-2003 BurstBuckers 1 и 2 2004 - до тези дни BurstBuckers pro Гибсън лес пол традишанъл= Гибсън лес пол преди 2008 за тези фенове които не обичат промените по техния любим инструмент. Нашвил мост Адаптери classic 57 и 57+ до 2017 2017 до 2019 Abr -1 мост адаптери BurstBuckers 1 и 2 Средата на 2019 изтаботката на традишанъл е прекратена. Гибсън Лес Пол студио Оглозгана версия на Стандард и Традишанъл за хората с по- малък бюджет или без сериозни претенции за някои кичьозни детайли. Липсва окантиране около грива и тялото. Логото на главата е принтирано, за разлика от стандард и традишанъл където е изработено от седеф. Маркерите по грифа с малки кръгчета пластмаса . При по скъпите варианти трапецоиди. Топ от клен или махагон без шарки по ликото. Адаптери обикновено 490r and 498t Благодаря за вниманието Б
  17. 5 points
    Съвсем набързо да се включа. Преди няколко месеца си го взех, обаче като че ли ми се щеше повече. Много рано брейква, а аз исках чист канал. Стоково е супер за практис, но с педалчета отред не ми хареса. Освен всичко е доста шумно особено като се поусили. Вече само кутията е на пиви. Преработил съм го по схема на matchless spitfire. Ползвал съм платката с цоклите за лампите, жаковете, потенциометрите (хубави японски потове), окабеляването в захранващата част и т.н. Нов захранващ траф от радио с лампово изправяне (5ц4с съм ползвал), изходния е от MV3, дросела е от лампов телевизор. Комбото дойде със селешчъна и общо взето е това. Специални благодарности на адаша dimi metalhammer! Доволен съм какво се получи. Много готин чист канал, динамично и чувствително на пипане. Тия дни ще го пробвам по на сериозно с борда отпред и с външен кабинет. Рокинрол!
  18. 5 points
    KD знае как да прави китари! Честито!
  19. 5 points
    Да е сериозна, сериозна колко да е сериозна темата. Има около 1326 други фактора, освен масивното тяло/топ, които определят инструмента.Аз, да кажем, имам и акустична китара, която е >2.5К и страниците и дъното са ламинат и е инструмент, който звучи прекрасно. Имам относително солидна база за сравнение Или звучи добре и е добре изработен инструмент или не е така - друг критерии няма. На начинаещият най-важното му е инструмента да му е удобен.
  20. 5 points
  21. 4 points
    Тук вече съм направил скосяването за главата. Каналите за двупосочния тръс род и карбоновите реинфорсмънти са готови. Направих малко чекмедже на захода към тръс рода. Така отвора към него е 5 мм. и топа на главата ще скрие изработката на основния отвор.
  22. 4 points
    Да видим какво ще измислим с тия хитри изходни трафчета...
  23. 4 points
    Реставрация на Кремона. Смених фретборда + обкантване, тръсрода, електрониката, боята. Резултат - Крамона "Моторни Песни".
  24. 4 points
    От скоро съм регистриран във форума, изчетох доста интересни теми и ще си позволя да дам отговор, макар и да нямам никакво музикално образование, въпреки, че свиря буквално цял живот. Според мен всеки музикант трябва да е наясно със следните неща: 1. Да си добър интрументалист, техничар, композитор, НЕ означава непременно, че музиката ти ще достигне до хората и ще ги "докосне"; 2. Наличието или липсата на музикално образование или годините стаж като музикант не са пряко свързани с реализацията на музиканта; 3. При правенето на авторска музика личното его трябва да е поставено на последно място; 4. (може би най-важното) Музиката (а и изкуството като цяло) е отражение на душата на артиста. Аз чух албума, харесва ми какви идеи има, но оставам с цялостното впечатление, че автора е в някакъв застой, може би и от там идва еднообразното звучене. Ако работиш изцяло сам, има голяма вероятност в един момент да зациклиш. Ако си твърдо решен, че никой не е на твоето ниво, за да е достоен да работите заедно, има голяма опасност да се завъртиш в омагьосан кръг и да зациклиш още повече. Опитът показва, че работата в тандем с някой друг може сериозно да изстреля и двамата нагоре - дали като дуо музиканти, дали като основно движещо ядро в някакъв състав или група. Също така смятам, че всеки, който иска да прави авторска музика, трябва да е силно активен в други сфери на живота, които нямат нищо общо с музиката - например работа, спорт, хоби и т.н. Всички странични преживявания натрупват определена емоция у човека, независимо дали позитивна или негативна и в крайна сметка тази емоция се освобождава в музиката и композициите, което е и основната идея - да предадеш емоцията чрез произведенията си. Едва тогава, според мен, на дневен ред идва темата за популяризиране, известност, продажби, медийно отразяване и т.н.
  25. 4 points
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.