sa6tiat Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 ^ти не четеш ли..,като се намери басист да свири необходимото,без да се праи на соло китара и барабанист,който предпочита прав такт - те ти класик рок група,ма много Про-та баце.. Аз ще ти свиря бас, но ти пак ще си намериш оправдание. Бог ти дал, забравил се, ама ти си едно ... Цитирай
alleysin Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 Следя с интерес темата! Аз съм Емо от и понеже сме често споменавани тук, реших и аз да се изкажа по темата. Предварително да уточня, че не искам да засегана никого тук. Нищо лично срещу когото и да било тук. Не ме разбирайте погрешно. Аз не съм открил топлата вода и нямам претенции за това. Опитвам се да говоря от положението на човек с повече от 20 години опит в това, което се опитваме да обясним като музикален бизнес. Помня както времената на дирекция музика така и какво и как се случваше след това. Смея да твърдя, че имам и някакъв опит извън страната и то не говоря за свирене по кръчми и кораби. Е и от там съм минал за кратко. Та да си доидем на думата Българската версия на музикалния бизнес е меко казана странна. Всичко тук е някак си капсуловано и остава на местно ниво. За съжаление сами сме си виновни. Вместо групите и музикантите да се оплакват и да се плюят един друг, най-добре е да гледат себе си и да работят. Никой не ни е длъжен за нищто. Разберете хора, това е БИЗНЕС и само с приказки няма да се получи. Иска се много работа и рискове, без значение каква музика правите и колко акорда използвате. Много музиканти свирят в мазето и очакват някои да ги открие, финансира и направи звезди. Да ама не...никой няма да ви открие ако сами не си помогнете. Българските банди не се промотират. Зашо? Никой няма да чуе за вас без това. Много хора ми казват ама как да вложа в това като не изкарвам. Отговора е простичък. Няма как да спечелиш ако не вложиш. Ако искате само да изкарвате пари...ами намерете си друга работа. Изкарването на една група на светло не е само репетиции и свирене в клубовете. Изисква доста време в търсене на контакти в страната и извън нея, разпращане на демозаписи и цял куп други неща, които са от полза за да чуе някои за вас. В момента аз движа нещата в Alley Sin и мога да кажа, че сме вложили в реклама много повече в реклама отколкото сме искарали, но всяка вложена стотинка си е струвала и нещата вече влизат в коловоза, които сме искали. Да нe забравяме отношението, което всеки би трябвало да вложи. Това, което ми прави впечатление, че повечето групи не се опитват да добяват кум музиката си и някаква визия. Сценичното поведение и имидж винаги са били част от играта. Обърнете внимание на любимите си банди и ще откриете, че няма нищо случаино. На пръв поглед дребни неща, но повярвайте ми, хората дошли да ви видят ги забелязват. Та нека обобщя...Свирете музиката, която искате и ви идва отвътре, Влойете необходимото отношение и промотирайте групата си и ще сте една крачка по близо до поставената цел. Ние го направихме точно това. За това смятам, че сме на прав път. Alley Sin няма още 2 годинки, но има резултати. Само за първата година имаме над 80 излизания на сцена.Не сме кавър банда! Самоиздадохме две EP-та, като първото е вече напълно изчерпано, като голяма част от него е разпространена извън страната. Направихме турне, което обхвана 20 града като свирихме всяка вечер. И всичко това без никои да стои зад нас. Като споменах турнето...някои писаха за него без да са наясно. Успешно ли беше то? Зависи от гледната точка и кава е била целта. За нас бе успешно. Постигна целта, която си поставихме а именно да свирим на места на които не сме свирили. Да ни видят нови хора и да популяризираме името на групата. Е мисля, 4е цета е постигната.Имаше и добри и лоши дни, но така е когато свириш не само в петък и събота, но и през цялатя седмица. Отзивите бяха добри, медиите малко или много отрязяваха турнето а това е плюс за нас. Да не забравяме и плюса, 4еедно такова турне извежда групата на друг етап. След третия пореден ден започвате да звучите по съвсем различен начин, както и да изглеждате по различен начин на сцената. Научавате се да съжителставате с останалите от бандата. Финансовата част...ами успяхме да си покрием наема на буса, бензин, реклама...Не спечелихме кинти, но бяхме подготвени за това а и в крайна сметка, който го е стрях от мечки, не ходи в гората. След всичко това започват да идват и твърдите хонорари. Пявиха се и първите хора, които ни следват по градовете. За нас това си е сбъдната мечта и го пожелавам на всеки тръгнал по този път. Не съм съгласен, че няма конкурентно способни банди в България. Напротив има много кадърни групи, които биха могли да излязат извън страната. Някои вече подписаха с чужди издатели. Някой ще каже, е и какво от това тези издатели са малки, но не ги слушайте. По-добре независим лейбъл навън отколкото повечето издатели тук. Няколко издателя ми ни предложиха договор, но ние отхвърлихме. Не се хващайте на всяка въдица. Прегледах всички договори с адвокат наясно с материята и смея да кажа, че договирите тук не ви дават почти никакви права, но за сметка на това имате цял куп задължения. Проучил съм всеки, които ми е предложил договор, но не открих да правят нещо повече от това, което правя сам. Работя с някои промоутъри извън страната и мога да кажа, 4е нещата са доста различни дори в пограничните ни съседи. Не зле да поразпратите музиката си по списания и уебзини, които вуршат чудесна работа. Аз го направих и всички се свурзаха с мен, написаха ревюта а някои дори поместиха цели статии с интервюта. Това пък доведе до това, че с нас се свързаха няколко рок радиа от Европа и Щатите. Благодарение на тях пък ме потърсиха много други хора. В момента дори записваме демо с нов материал, които ни бе поискан от щатски лейбъл, които за сега ще запазя в тайна. Е след като на нас могат да ни се случт тези неща, значи може да се случи и на всеки друг. Не се имаме за голямата работа. Ние сме просто една рокендрол банда, която реши да използва приоми, които тук не се ползват и явно нещата работят. Естезтвено нищо от това нямаше да е възможно без подкрепата на семействата ни, приятели и групи с които сме делили сцена. То и за мен има липса (даже те май свирят едно мое старо парче като музика - Льошко ме пита става ли),лошото е ,че няма навитаци за тоя стил - сички са гениални Метъл инструменталисти и не им се свирят 3 акорда с прав такт. Така е, свирим твое парче и сме щтастливи, че се съгласи. Парчето с твоята музика и наш текст се казва Fire Gun. Смея да твърдя, че си написал страхотно парче. Семпло и със страхотен риф. Ако повечето хора в България пишеха такива рифове...щеше да има чудесен рокендрол. Респект!!! Цитирай
musicman Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 ^ Радвам се да видя позитивно настроен човек дори в тема с негативно заглавие. За съжаление след малко ще ти обяснят че тая работа не се прави така и за всичко са виновни шефовете на клубове. Дано да не съм прав. Поздрави за изключително полезния пост. Поне за мен е такъв. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 И аз исках да кажа същото. Поздравление за отношението и всичко! Успех! Цитирай
alleysin Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 И аз не харесвам много неща, но трябва ли да седна и да се оплаквам постоянно? Няма смисъл! Губене на време и енергия, които предпочитам да влагам другаде! Клубовте...тях ги пропуснах! Те са отражение на сцената. Не, че искам да защитавам клубовете, но в какво са виновни те за равитието ня една група. Факт е, че местата за свирене тук не са кой знае какво, но нека да погледнем нещата под друг ъгъл. Как да вложи един клуб в звук и посветление и други неща след като едва се издържа. Клубовте не са виновни, че ние, музикантите неможем да ги напълним. За това клубовте са ни по скоро заведения с жива музика отколкото нещо друго, но нали и те трябжа да изкарат кинти от някъде. В този случай техническата част не е преоритет на тези клубове. Всеки се оплаква, но не виждам някой да дава конкретно предложение. Ако нещо не ви харесва в даден клуб, ами не свирете там или направете така, че да ви е комфортно. По време на турнето свирихме на места в които нямаше почти нищо, но се бяхме подготвили. Освен задължителните барабани и китарни усилватели, носехме и микрофони, стойки, пулт и два монитора RCF, които при нужда може да обърнете напред. По важно за мен е отношението на клубовете. Може да сте в идеално технически обезпечен клуб, но когато отношението на клуба е погрешно пак всичко може да се скапе. ще дам пример с Blue Jeans в Ботевград. Славчо се е опитал да направи нещо според възможностите си. Не разполага с кой знае какво, но самия той не претендира, 4е е направил нещо велико. За сметка на това компенсира с отношение към това, което прави. Никога не сме имали проблеми там. И винаги сме успявали да напулним това място с млади хора. Е в този случай, кое е по добре да има клуб макар и малък и хората да ходят в него или да го зачеркнем просто защото човека няма как да вложи нещо повече. Има много места в страната, които технически не са кой знае колко добре, но отношението им е добро и събират хора. Те някой ден ще вложат още. И за край ще кажа, че няма смисъл да се плюем и заяждаме, е не може и да си приятел с всеки, но по добре да работим и да създадем реална конкуренция, защото само конкуренцията ни прави по добри. Но тук в тази страна никои не обича някой да му е конкуренция а предпочита да е единствен. Е това спира растежа! Цитирай
Fallenblood Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 ^ Опс! Опряхме до личен вкус и някой се из(а)каза! бе не е баш до вкус, а до определен възглед. по вкус и по цвет товарищи нет иначе тва, което емо казва, си е напълно вярно. Цитирай
ultramega Отговорено Юни 5, 2010 Отговорено Юни 5, 2010 Кое всъщност не става и буди недоволство? Да не би всеки който стане актьор например, моментално да има успешна кариера и да взема хонорар като на Робърт Де Ниро? Според мен, нито времето , нито мястото са проблем. Ще прокопсат тези , които са достатъчно целенасочени и имат ясна идея какво искат да направят и имат представа, как може то да се случи. Това ще да е нещо като естествен подбор на музикалния (и не само) бизнес. То и баничарница да отвориш , се искат някакви усилия, инвестиции и предприемчивост и никой не ти дава гаранция за успех. Цитирай
Росица Отговорено Август 6, 2010 Отговорено Август 6, 2010 (Редактирано) Истината е, че в България се пробива адски трудно. Аз свиря на пиано от вече 14 год. и завърших НМУ " Л. Пипков" попаднах на уж " наи- добрата" преподавателка- Емилия Канева, която преди един от наи- важните за мен конкурси ми надра ръцете до кръв по клавишите на рояла. Това ли е даскал?! И аз все пак не се отказах! Свирих с нов синфоничен и Росен Миланов, донесох повече от 20 медала и отличия на училището си, радвах се с цялото си сърце на музиката, но когато завърших и влязох в академията, се шокирах от ужасяващата действителност: " Музикантите" в консерваторията са като мухи без глави, изпълняващи прости команди и без грам индивидуалност, чудят се от къде да изкарат по 40 лв, та да си платят поредния смотан урок при "професорите". Съответно веднагически се отказах и ето ме сега- студент по философия. Така че, не е вярно, че не ставаме! Не стават хората, от които очакваме да се научим!!!! Редактирано Август 6, 2010 от Росица Цитирай
Fractal Отговорено Август 6, 2010 Отговорено Август 6, 2010 Емилия Канева, която преди един от наи- важните за мен конкурси ми надра ръцете до кръв по клавишите на рояла. Хоули миерда! Ти що не я изрита в задника тази садистка. Мен са "ме изритвали" набързо без право на кандидатстВУване за подобна проява. Да не би да си я обидила с нещо, ако те е карала да свириш нейни авторски неща? Има ги всякакви "музиканти". Цитирай
Vlad Отговорено Август 7, 2010 Отговорено Август 7, 2010 ... Аз свиря на пиано от вече 14 год. и завърших НМУ " Л. Пипков"попаднах на уж " наи- добрата" преподавателка- Емилия Канева, която преди един от наи- важните за мен конкурси ми надра ръцете до кръв по клавишите на рояла. Това ли е даскал?! ... Явно преподавателката ти е дала възможност за изява, след всички медали, отличия и радост от музиката. Все си мисля, че дори и само заради това е достойна за уважение, а не малко след завършването си да публикуваш подобно мнение. По-добре не пикайте в кладенеца, от който сте пили, може да се наложи пак да пиете от него! Ако някои от нас не стават, по-добре да търсят причината в себе си! Неумение или нежелание - преценете сами! Цитирай
Fractal Отговорено Август 7, 2010 Отговорено Август 7, 2010 Vlad, то хубаво си го казал, метафорично, ама: ми надра ръцете до кръв по клавишите на рояла. Ако го приемем за вярно, що за урод трябва да си, да имаш такива методи. ТО хубаво раздразнил си се на някой си преход или динамика, ама това прилича на емоционален изблик от Критическата. Аз такива най ги обичам преподаватели. И те "ме обичат". Цитирай
kolio_k Отговорено Август 7, 2010 Отговорено Август 7, 2010 @AlleySin Изключително верен начин на мислене, отразява простата истина, че ако сам не си помогнеш и господ няма да ти помогне. За да се направи нещо с музика, да свириш добре е само първото, но далеч не достатъчно условие. Респект @Росица От поста ти съдя, че вече свириш на много високо ниво, за което те поздравявам Време е, според мен, да се замислиш, какво искаш да правиш с придобитите умения (и дали искаш да правиш нещо въобще, аз съм класически цигулар, но мразя цигулката от сърце ) . Ако в България наистина няма пазар и трудно се пробива (това е по скоро противоречие, трудно се пробива, когато има голяма конкуренция), мисля, че отговорът за теб е очевиден, както и за всички в твоята позиция. Явно трябва да намериш начин, да отидеш там, където трудът ти ще бъде подобаващо оценен или пък да отидеш да учиш там, където професорите са "истински". Свързано е със сериозно проучване на пазара в чужбина, участие в аудишъни за работа (можеш да започнеш, като корепетитор или преподавател и в това време да работиш по въпроса за намиране на съответстващо на уменията ти реализация), владеене на съответния език (нужен в преподавателската работа или обучението ) и осигуряване на средства ( при всеки този въпрос стои различно, но начини се намират, знам го от опит, бидейки човек, започнал от абсолютната финансова нула , в моя случай норвежките кръчми за 5 години свършиха нужното да започна и да си стискам палци за по нататък ). Всичко това, в днешно време е напълно постижимо, просто е трудоемко и се искат продължителни и целенасочени действия, а не оставяне по течението, както болшинството от нас обикновено правим. П.С. Ако пък си решила, че философията е това, което те влече, дерзай там, само се надявам, че не учиш защото трябва да се учи нещо Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Август 7, 2010 Отговорено Август 7, 2010 ^ само се надявам, че не учиш защото трябва да се учи нещо Цитирай
Babyface Bob Отговорено Август 7, 2010 Отговорено Август 7, 2010 ^ Е за'тва сме на якото дередже всички от всичко да разбират - защото почти никой не е учил за това, което работи... В България да имаш висше е жизнеутвърдително. Натам дебелогъзите лелки - орисници по погачите едва ли са познали, че четчицата значи художник.. Не, значи стилист - пед*ра*! И прочие нецелесъобразни слова в офф топик.. Make rock 'n roll, not war! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.