Jump to content
Българският форум за музиканти

Babyface Bob

Members
  • Posts

    1365
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

Babyface Bob last won the day on May 25 2020

Babyface Bob had the most liked content!

About Babyface Bob

  • Birthday 11/21/1983

Previous Fields

  • Инструмент
    китара / гайда / пеене

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0
  • Skype
    sluncheviochila

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София
  • Interests
    Кротък семеен човечец, бас-та се продаде, цвъркам на джура гайда.

Recent Profile Visitors

2894 profile views

Babyface Bob's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

596

Reputation

  1. Здрасти Полина, писах ти лично съобщение. Успех!
  2. Здравейте, по последният въпрос - фирмата да издаде фактура на училището и да наеме на граждански договор лицето - преподавател, като му заплати доход, удържи авансов данък и внесе дължимите осигуровки. Тук фирмата може да реши да пусне договор за изплатен доход от авторски и лицензионни възнаграждения - няма осигуровки, голям процент на нормативно признатите разходи, удържа се само данък. Но е уязвимо - положен е труд, а трудът от една страна е доход, за който се плаща данък, а от друга страна означава риск, за който се дължат осигуровки. Няма проблем, че фирмата - платец на дохода няма конкретната дейност в основната си регистрация, стига тази дейност да не изисква специфични разрешителни режими, каквито в случая няма. Оттам и следващите редове : Доколкото ми е известно, преподаването у нас все още не е регулиран пазар на труда с лицензионен режим. Съществуват определени квалификации, които, в спортния свят например, се наричат лицензи и дават правото за упражняване на професията в различни страни, които признават лицензията. Но като цяло, за извършване на дейностите, които се описват тук, не се изисква регистрация в специализиран регистър или лицензиране. Данъчна администрация търси положен труд, оттам доход, оттам осигуровки и данъци. Най - общо, според мен Един от вариантите за реализиране на нормална дейност по преподаване беше казана - Юридическо лице - дружество, например ЕООД. Тук лицето регистрира фирма в Търговския регистър към Агенцията по вписванията, регистрира се в качеството си на собственик на капитала - управител на Дружеството като самоосигуряващо се лице, избира си осигурителен доход, върху който на месечна база удържа и внася осигуровки, независимо дали има доход. Тук може да подаде декларация за прекратяване на самоосигуряването, но! това значи, че не трябва да генерира никакви приходи и разходи. Когато фирмата има доход, данъчните търсят ресурсната обезпеченост за извършената дейност - т.е. човешкия труд. Затова ЕООД - то пуска доход на собственика си (личен труд на собственика), удържа осигуровки и данък, подава Декларации обр.1 Данни за осигуреното лице и Декларация обр.6 Данни за дължимите осигурителни вноски. За приходите си издава фактури, в зависимост от плащането - следва да издава касов бон (при плащане в брой) или не ( ако е по банков път). За разходите си - ползва ДДС, ако е регистрирано по ЗДДС, намалява облагаемата си печалба с присъщите за дейността си разходи. Тук принципът е за доходът от една дейност да има направени разграничими разходи, какъвто е нормалния начин на икономическия цикъл. При Дружество има по-сложна счетоводна отчетност, отчита се корпоративен данък и т.н. Има и по-тежка процедура по ликвидация (закриване) в случай, че дейността не потръгне. За тази процедура ще ви трябва дипломиран счетоводител. При кредит, например, носите отговорност само да размера на капитала, с който участвате в юридическото лице. Мога да предложа още един вариант - т.нар. "свободна професия" - физическо лице, което извършва за своя сметка и на свой риск професионална дейност в сферата на образованието, в случая. Лицето подлежи на регистрация в Търговския регистър към Агенция по вписванията но като физическо лице. В НАП следва да се регистрира като самоосигуряващо се лице като избере осигурителен доход, върху който ще внася на месечна база осигуровките си. Подава се ежемесечно Декларация - обр.1 Данни за осигуреното лице. Данък се удържа и внася, когато лицето покаже доход. За приходите си то издава фактури с данните си по регистрация. Не сте длъжни да имате касов апарат. Междувременно, независимо дали има доход или не, следва да внасяте осигуровки върху избрания осигурителен доход, освен ако не се подаде декларация, че спирате да се осигурявате. Абсолютен недостатък е, че свободната професия може да ползва само разходи в размер на 25% от реализираните приходи. Т.е. независимо дали имате фактури и други разходни документи, можете да ползвате сума само до 25% от доходите си. При кредит, например, сте физическо лице, отговаряте в пълен размер. Счетоводството е по-облекчено - подавате веднъж годишно данъчна декларация като физическо лице и веднъж годишно само Декларация обр.6. При всички случаи, добре е да потърсите счетоводител, който да ви разясни ситуацията. Предполагам, че ако дейността ви е ограничена, можете и сами да се справяте . Поздрави и успех в начинанията!
  3. Колега, пусни едно видео или дори аудио от телефона с вокали върху AC DC и/или Motorhead? Поздрави,
  4. Здравейте, няколко въпроса ме вълнуват по темата : 1. Има ли обратна връзка при изплащане на авторски възнаграждения - доклад или справка за публични изпълнения на каченото съдържание? 2. Кой изплаща възнаграждението? По логика, следва да е страна по договора ви, т.е. колективната организация. 3. Интересували ли сте се за данъчни аспекти в качеството ви на физически лица - български граждани, носители на авторски права, с изплатени авторски и лицензионни възнаграждения? Поздрави и успех на всички, които виждат бъдещето в онлайн платформите. ( Миролюбиво ще си пускам дискчета с истински формат докато колата ми не е с вертикално излитане )
  5. Здравейте, минах насам и се сетих да завърша темата - Михаела ще учи в 1-ви клас в НМУ "Любомир Пипков", специалност "Народно пеене". Детето се подготви за изпита при двама музикални педагози. Подготовката не беше лека, изпитът - значително по-сериозен, отколкото си представях за 6 - годишно дете. Като цяло горд съм с малката. Вече я изкарвам и по рок сцени с бандата : Ако някой има интерес, ще споделя на лично съобщение подробности във връзка с подготовката и явяването на изпит за 1-ви клас в НМУ. Поздрави, Ачо
  6. Тъй като започнахме обща дискусия, може да е полезна не само на мен. Възприемам се като продукт на погрешна образователна политика - имам три висши образования, различни доста едно от друго, като едва третото ми е професия и е взето заради нормативно изискван образователен ценз, а не по интереси. Второто - като пълно униние от първото. А трите - като липса на избор, заради прекалено сериозната общо образователна неспециализирана в практичен житейски аспект хуманитарна (езикова) подготовка в основното образование. Завършил съм елитна езикова гимназия с език, който почти не съм ползвал професионално, защото няма широка перспектива за бизнес с упражняването му в България. А в чужбина ходя само на почивка - личен принцип, тъй като имам реализация в родината си от 22 годишна възраст. Цялата ми лична история ме насочи към повече вяра в специализираното отношение към образованието. Например ако детето има дарба да разбира импулсите в електротехниката , което ще си проличи до, да кажем, седми клас, отива в професионален техникум. Слава Богу, музикалността си проличава по-рано. При равни други условия - вяра в образователната система - нямаше да се чудя. Но вярата я няма. Гледам да се придържам към принципа на "по-малкото зло". За професионалната реализация на един музикант мога също да споделя двете впечатления - ок или не е ок - но всяка работа изисква рутина, в която можеш да се закълнеш, че някой проявява пренебрежение към теб. Натам е чувството за самоуправление (self management), което, ако си музикант, е добре да се развие чрез трайно познаване на средата (активна конкуренция) и променливите в процесите на нейното развитие. От друга страна винаги мога да допусна грешката да вменя на дъщеря ми моите нереализирани желания - бях приет в НМУ Л.Пипков в класа по китара през 1990 г. , но родителите ми не се справиха с логистиката, защото живеехме на 15 км от училището. Да добавя по-конкретно за дъщеря ми - затова ме притеснява по-слабата общообразователна подготовка в НМУ. Евентуалната грешка при избора на училище може да бъде лесно поправена, но ако детето има загуба на ниво, догонването на връстниците ще е истински шок за него.
  7. Здравейте приятели, отдавна не съм писал активно във форума, но нещата при мен се развиха и имам нужда от помощ и информация. Голямата ми дъщеря, Михаела, е почти на 6 години. Посещава уроци по пеене от година в НЧ "Пробуда - 1926", кв. Горна баня. Водил съм я на прослушване при Миглена Нушева от PhD Lab. И двамата вокални инструктори виждат потенциал в детето. Още повече, че Мишето има вече завидно много участия на живо. Седнали сме с майка й да мислим как да осигурим добро бъдеще за детето, при все, че то желае да учи музика. Обсъждаме няколко варианта : - да се подготви за първи клас в НМУ "Любомир Пипков". Без да изтъквам предимствата на училището, ще ви разкажа за притесненията ни - тук основно ни притеснява коментара на близки и познати с опит с това училище, които нямат добро мнение. Казват, че училището толерира деца на спонсори, има избраници, на които се отделя време, съответно огромен контингент се маргинализира. Имам познат с дъщеря на 17, виолончелистка - татуирана неонацистка, обвиняваща за всичко учителите си в това училище. Е примери за черни овци - много. Не по-малко ни притеснява равнището на общо образователните предмети, за които чувам, че не са на ниво. Общото мнение в тази посока е, че Пипков е загубил класическото си равнище. - да я запишем в 151 Национално средно училище София, кв.Овча Купел - създадено като експеримент в началото на 90-те години, това училище профилира няколко практически насочени модула, един от които е музика. Има материална база, подготвени учители. Но МОН силно се е намесил в образователната програма и прогресивните модули са със свити часове за сметка на общо - образователните предмети. - да си остане с уроците като странично занимание, като се избере конвенционално училище за началното образование на детето. Имате ли мнение за някои от споменатите училища? Имате ли предложения за други училища в София с добре развита музикална паралелка? Благодаря предварително за изказаното мнение. Поздрави, Ачо
  8. Колега, благодарен съм ти за труда. Ще се реванширам при първа възможност. Поздрави, Ачо
  9. Здравей отново, понеже нещата, които ми даде, са с много добро качество, мога ли да те помоля за още един синг бек : AC DC - You shook me all night long, в оригинална тоналност? Няма да досаждам повече. Аз самият свалям от youtube с разширение Instrumental, но качеството е доста ниско и за хубаво викане ми трябват поне още два см волуме над края на фейдърчето
  10. Супер, много благодаря! Намирам опция да си сваля синг бек с добро качество и с корекция на тоналността само срещу заплащане от порядъка на 4+ Евро. Затова ми стана интересно, че си склонен да споделяш свободно. Един вид задължен съм ти Поздрави!
  11. Колега Ямаха, правилно ли разбирам, че споделяш свободно синг бек с коригирана тоналност? Ако е така, можеш ли да споделиш The OffSpring - The Kids Aren't Allright в B или Bb / Bon Jovi - You give love bad name в D? Поздрави!
  12. Ако си в траш - пънка, пея прилично The Exploited тип пънк - стрийт неща Като цяло, повече агресия и по-малко позьори харесвам. Много позьорчета в пънка има.. Имам и мелодичност в гласа. Ако излеземе сериозни, може да подхванем и една националистическа фракция, за чиито концерти полицията следи фейсбуук
  13. Явор, София. Яре 50-80 лв., гортекс - 200-300 лв Пиши на лични да ти дам номера му, ако искаш.
  14. Колега, не става гайдата без учител. Няма толкова саможив инструмент. Никога, ама никога не съм мазал гайдата с нищо. Просто сменям меха, като заизпуска и го пазя да е сух, а след свирене - докато не изсъхне е развита гайдата, с изпуснат въздух. След това свивам си я чинно и в обикновено пликче. Далеч от домашни любимци. Конците прибирам със чиста, евтина и лесна за добиване човешка слюнка като се развият. Даже се научих сам да си произвеждам . Плюнча, прибирам, навивам в гърлото и почвам Ситно шопско. Не се втилясвай в детайлите по поддръжката. Но си намери учител. На някои от въпросите ще ти отговори школата по гайда на Тодор Прашанов, която е качен в подфорума или можеш да намериш в интернет.
  15. Здравейте приятели, отдавна не съм влизал във форума. Нямам много време за свирене, затова бих искал наред с упражненията и хората, да посвирвам популярни народни песни, които съдържат, например, отсвир и разписани мелодии. Ако някой разполага с такъв нотен материал за гайда, включително за пиано или акордеон, ще се радвам да го сподели. Склонен съм да си заплатя за материала. В този смисъл можете да ме насочите към литература. Благодаря предварително за отделеното време. Поздрави, Ачо
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.