Jump to content
Българският форум за музиканти

Изход от усилвател към Zoom G3X


 Share

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имам Zoom G3X ефект, който може да се включва към компютъра с usb и да играе ролята на DI Box или нещо такова.

 

Ползвам го основно за да мога да записвам китарата. Имам усилвател който има phones out, който свързвам със входа за китара на G3X и всичко си работи добре и записва добре.

 

Реших обаче да си купя лампов усилвател, като бюджета ми е до 1000лв, и искам лесен начин за запис на звука от усилвателя.

 

Попаднах на този усилвател: VOX AC4C1-12

http://rockshock.eu/kitari/kitarni-usilvateli-bg/lampovi-bg/usilvatel-vox-ac4c1-12-bg.html

 

За него пише, че има изход за вход в китарен кабинет като на изхода пише: 4 Watts into 16 Ohm.

 

Въпроса ми е дали мога да "включа" от този изход направо във китарния вход на G3X, или ще му дойде много и ще гръмне?

 

Отворен съм и към други предложения за лампов усилвател, който може да се включи така към G3X.

 

Китарката ми е тази, ако някой се интересува :)

http://www.ibanez.com/products/u_eg_detail.php?year=2016&cat_id=1&series_id=4&data_id=379&color=CL01

 

Всякакви коментари и забележки са добре дошли.

 

Поздрави,

Радо

Link to comment
Share on other sites

Хубаво е да включваш каквото пише, че се включва.

 

Ако пише кабинет - включвай кабинет с определените характеристики, ако пише слушалки - слушалки и т.н.

В този ред на мисли, прочети какво е предвидено да се включва във входа на процесора и единствено и само това включвай.

 

В противен случай никой не може да ти каже кое и кога ще изгърми, а е опасно и за здравето.

Link to comment
Share on other sites

да видим дали може да се отговори с по-малко букви от употребените за горната подигравка... а Baby Thomas ще доразясни. Броим:

 

това което искаш не е възможно... възможно е:

- сигнал от премпа, който взимаш от FX send, да вкараш в процесора и оттам нататък да ползваш последния за всичко останало - ефекти, амп и кабинет симулации... и към РС-то... тоест печелиш само истинския лампов преамп... сега някой ще ти се каже, че преамп драйв без пауър амп драйв не било истинско, а било пласмасово... Ок

- сигнала от speaker out, към LOADBOX, който от своя страна има line out, от него в процесора и т.н. както горният вариант... поинтересувай се какво е loadbox...

 

не се справих обаче с броя на буквите... губя, но дано поне съм те насочил

Link to comment
Share on other sites

Да обаче както е зададен въпросът е невъзможно, защото изходът за кабинет ще пръсне процесора.С load box e вече друга работа.Някои лампови усилватели имат директен изход за запис, обаче този сигурно няма.Сигурно няма и Send/Return FX Loop.Може да се записва с микрофон пред него.

Link to comment
Share on other sites

Бе те много неща могат да се направят, ама трябва като санитерен минимум поне упътванията да се прочетат и кой сигнал какво представлява и къде се използва. Инак става малко... "Тей и тей имам ВиК инсталация, що не взема да си вкарам ел. захранването по тез тръби, няма и кабел 8 квадрата да купувам я..." :hysterical:  

 

На всеки амп може лесно да се добави Slave Out с два резистора, евентуално + потенциометър за регулиране на нивото. И след това да се използва за запис (пък и упражнения в реално време) с някой импулс. Товар усилвателя обаче задължително трябва да има, примерно 2-4 МОЩНИ резистора, евентуално с радиатор даже. Load Box също става (то е същото) или атенюатор с такава възможност (повечето я имат). Реално вариантите са десетки.

Link to comment
Share on other sites

Аз редовно го ползвам ламповия амп с процесори, било кутийки или софтуерни: получаваш истински лампов процесор. Само че на изхода на ампа трябва да пише line out или premp out, send или неща в тоя дух. Успех!

Link to comment
Share on other sites

FX Send; Preamp Out; Line Out; Slave Out; Speaker Out са различни неща и има значение кое от тях се използва и къде и как се включва!

  • FX Send може да е същото като Preamp Out, но не е 100% задължително, понеже в някои ампове луупа е "в средата" на преампа. И реално може да има два отделни такива изхода с различен звук от тях. Обикновено нивото при тях е "китарно", около 1Vpp. Може обаче и да е Pro, някои луупове имат цъкалка за превключване между двете. Справка в документацията или с осцилоскоп. ;)
  • Line Out може да е различно от горните, най-вече заради нивата. По-вероятно е да е Pro Line Level, което е около 3.5Vpp. Инак звукът е най-вероятно да е същия.
  • Slave Out е изход след крайното съпало, съответно звукът вече е друг! Нивото може да е Consumer или Pro, зависи как са решили да го направят, някъде има потенциометър за регулиране в разумни граници, така че да може да се настрои според зависи къде ще се включва.
  • Speaker Out също е изход след крайното стъпало, но нивото е много по-високо! За 50W крайно стъпало може да е 20Vpp без кривене и доста повече при дисторшън и/или в някои пикови моменти! Това ако го вкараш в проца не съм твърдо убеден, че последния ще оцелее...

Отделно има значение и какъв е импеданса на изходите и входния такъв на апаратурата, в която ще се включват. Несъответствието между тях също може да доведе до весели резултати. Без взривове, но откъм хубав тон...

 

Както е видно не е достатъчно жака да е кръгъл, за да използваме определен изход в който ни скимне вход. Поне според мен, винаги приемам алтернативни мнения.  :yes:

 

П.П. В поста ми има толкова много "вероятно", "обикновено" и "по принцип", тъй като май почти никой не се хаби да спазва стандарти и да пише подробно документация. ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Единствения изход (ако имаш такъв) на усилвателя, от който може, без допълнителни устройства, да вземеш сигнал, за към процесора е SEND изхода на FX луупа на усилвателя (двойката Send - Return).

Ако искаш сигнала от процесора да се връща обратно в усилвателя, трябва да свържеш изхода на процесора към Return на усилвателя.

 

Записването на сигнал от усилвателя по този начин: китара -> усилвател->send на усилвателя -> вход на процесора -> USB - > компютър, не е много удачен, понеже звука на говорителя на усилвателя е голяма част от саунда по принцип, поради което в студиата усилвателите най-често се записват с микрофони, разположени около тях. Така се хваща звука на целия усилвател, не само на предусилвателя му.

 

Ако искаш да запишеш звук от след крайното стъпало на усилвателя (от изхода за към говорител/кабинет) ти трябва устройство, което понижава напрежението до линейно ниво и същевременно не представлява опасен товар за усилвателя.

Edited by Evtim Djerekarov
Link to comment
Share on other sites

Като конкретен пример към постинга на Бейби Томас може да послужи пауър-секцията на един такъв сериозен усилвател, какъвто е Меса Буги Дуал Рек - на схемата нагледно  се вижда как е реализиран слейв-изходът:

 

Mesa100w.JPG

Link to comment
Share on other sites

Дървено, как... ;) В едната крайна позиция на потенциометъра нивото ти е същото като за говорителя директно. Недостаътъчно дуракоустойчиво, според мен.

 

То не е и лесна задача да се направи, тъй като нивата на изхода зависят от количествата гейн и намаляне. Ако свириш с Volume на 2 и Slave Out изхода е на +4dBu (Pro Level), след като усилиш на 8 нивото на "робския" изход ще отиде в космоса и може да прецака нещо. Ако го изчислят да е +4dBu при макс усилване, когато свириш на 2 ще е тихо пък. Няма идеален вариант...

Link to comment
Share on other sites

С пасивните схеми е така. Винаги трябва компромис. Можеха, да сложат някакъв пасивен лимитер, разбира се, но той може да въведе някакви изкривявания. С активна схема, щеше да е много по-добре, но нямаше да е толкова само-лампово, колкото маниаците обичат. С тоя слейв изход, без поне едно последователно съпротивление, може и изхода накъсо човек да даде (по грешка, или от неизправна/повредена апаратура).

 

Ядец :). Mesa Engineering U.S.A.

Добре поне, че звучи добре.

Edited by Evtim Djerekarov
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

На хартия, JPEG и симулация нещата винаги са ОК проблема идва след като си ги налепил и го чуеш. Изключително рязко се изместихте от темата с тая схема на най-не динамичния и изключително скучен и мажещ Dual rectifier, всички пишат за него а на практика се броят на пръсти тези които са го разцъквали на живо и така  пречите да разбера кое първо ще изпуши на колегата, аз залагам на там дето пише G3X

 

П.П.

Относно автора на темата

Никога не включвай изход на който пише Ohm допълнено с Watts или обратното в каквото и да е било различно от озвучително тяло. Обикновено производителя дава manual четива първо четеш, после питаш ако нещо не е ясно.

Link to comment
Share on other sites

^ Не смятам, че сме се отклонили от темата, даже напротив - задълбахме в опит да обясним на младия ни колега Радослав, че концепцията му за запис е грешна. Ако е решил да купува лампов амп, което по принцип е похвално, правилният начин за запис е съвсем друг - ще му трябват още микрофон и аудио интерфейс (външна звукова карта). Странно защо, обаче, той така и не се мерна́ повече в собствената си тема...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Nikolov05
      Здравейте! Нямам опит с това, затова ще помоля да споделите мнения по въпроса - Възможно ли е свиренето вкъщи с 15 W 1x12'' комбо с добър clean и overdrive, без да звучи "choked", ''muddy'' и т.н. (също и без атенюатор)? Мога да дам пример с Fender Bassbreaker 15, Fender Blues Junior IV и Vox AC15C1. Оточнения за моята ситуация - свиря в ъгловата стая на къща, без звуко-изолация, а съседският двор е на 8 - 10 метра.
    • By canev
      Здравейте!
      Опитвам се да свържа Marshall Valvestate 8040 със звуковата ми карта Scarlet 8i6 ( 3rd generation), но без успех. Маршалчето си има line output, картата си има line inputs , но.........
      Това е ръководството на Маршала, а това на картата.
      Прилагам и снимки от панелите на картата и Маршала.



    • By wiseppman
      В този материал има много истини. И ми направиха впечатление изреченията: "Защо през 70-те и 80-те години и най-добрите музиканти са използвали традиционните усилватели и кабинети? Защото не са имали друга опция! Тогава не е имали истинско HiFi."
       
       
    • By RaverWild
      Някой записва ли звуци от улицата/механични итн? Търся съмишленик въоръжен с нещо като Zoon H1 или нагоре
    • By OGBiceps
      Здравейте, колеги басисти! Би ми било интересено дали има собственици на Trace Elliot, ако да ми пишете, понеже съм заинтересован да си купя. 
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.