Jump to content
Българският форум за музиканти

wiseppman

Members
  • Content Count

    256
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

wiseppman last won the day on April 18

wiseppman had the most liked content!

Community Reputation

98 Excellent

About wiseppman

  • Rank
    wppm

Previous Fields

  • Инструмент
    guitar, audio&video soft

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/rockevolution2015/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    BG

Recent Profile Visitors

888 profile views
  1. Записващата програма взема големината на буфера от софтуера (ASIO) на картата. Затова винаги са равни, може да се заблуди човек. Не писа колко е.
  2. И аз имам един Focusrite Scarlett 18i20. Това "като дилей ефект" и при мен се е появявало. Оказа се, че е от буфера- ако натовариш много плъгини, трябва да увеличиш буфера. Ето как изглежда при мен:
  3. Примерно има има разлика между dBv и dBu- разлика във волтажа. А има и още при акустиката dB SPL, dB SIL, dBA, dBB, and dBC и т.н. Формулата за мощност е работата извършена за единица време. А работта е произведение от силата на тока по напрежението и времето. А в звукозаписа все пак си има някакви стандарти и за аналогов запис и за цифров. Също така има разлика в нивото на сигнала за домашна техника и професионална, за микрофон- линия-инструмент и всичко това както по-горе посочих е свързано и с мощността, ако разбием формулите. И тук идва ползата от компресорите- Фил Спектър е записвал с пет китари и в сутерена с микрофони и говорители, за да добие необходимия му халл за Wall Of Sound. Сега умелото използване на компресори, но отделно за всеки инструмент, а не толкова за мастера, може да даде желания звук.
  4. wiseppman

    Не на Страха

    „Каквото и да ти говорят, знай, че става дума за пари”. Тази фраза на известния американски драматург Джон Стайнбек най-точно описва реакцията срещу Астра Зенека. Може би, защото е евтина...
  5. Благодаря за съветите! Аз само пробвах, но от поста на ciriljhonson се вижда, че си трябват специални инструменти и явно ще ги сменям с неръждаеми. Така или иначе късам 1-ва и 2-ра струна поне един път в седмицата, не ми е важно износването. Лошо е в този Ковид , че тук наблизо няма лютиери и трябва да търся, май във Варна имаше. Дано намеря джъмбо неръждавейки.
  6. Аз гi пилих, но не съм ги заоблял. Вместо тиксо не стават ли тези пластини, които се виждат на видеото. Между другото от други форуми ми препоръчаха прагчета от неръждавейка, има ли някъде тук да си поръчам. Имам два комплекта, но са бронзови. Трите китари на които свиря най-много май ще трябва да се ъпгрйдват с прагчета. Stainless stell дали ще свърши работа?
  7. Чудя се, дали да сменям прагчета, май са доста издълбани. Шлайфах ги, но ме е страх да търкам още. Или а сложа пак джъмбо, ама ме мързи, а и тук няма специалисти 🙂 . Тествах с нещо по-разнообразно и ми се струва, че може да изкарат още малко.
  8. wiseppman

    Квартално студио

    DAW имат много канали и прецизен тайминг, не ти е нужен примерно 64-канален пулт. За барабаните може би стига интерфейс до 8 канала. Както каза jabs- слушалки и монитори. Но... препоръчвам да проверяваш микса на поне 3 вида, защото музиката ти ще се слуша на хайфай, в кола, на телефон или компютър и затова трябва да си сигурен, че навсякъде ще звучи приемливо. Успех! Не се отказвай! Хубавото е, че се започва с нещо и после се надгражда, според нуждите.
  9. wiseppman

    Квартално студио

    Аз имам доста опит с филмопроизводство и искам да наблегна, че не трябва да се вярва на индикацията. Тя дава peak-стойност, а не average. Ще дам пример- по телевизията ако чувате нормално артистите, когато пуснат музика- гръмва. И обратно, ако нагласите музиката, едва чувате говора. Ако гледате индикаторите- всичко е равно. Но... Ако си представим човешкия глас в колко октави, заедно с обертоновете се чува и с каква плътност. Това добре го показват аналайзерите. Също така- суха китара и китара с някакъв ефект, който уплътнява звука (при равни показания на дб-метъра). По тази причина бях казал на моите звукорежисьори- говор на -6 db, музика на -12 db. Затова, както подчертават колегите, трябват тренирани уши. Това при повечето хора се постига с времето. Никой не се е родил научен, трябва практика и все някога трябва да се започне. Пък и всеки си има стил и вкус, така че и това си има значение. На моите ученици им казвах: и 10 книги да прочета за висок скок, едва ли ще стана състезател- трябват тренировки.
  10. wiseppman

    Студийни Монитори

    1. Това си е антенен шум (кабел, несъответствие на омаж) , не е брум- 50 херца. 2. Опитай да деинсталираш и наново да инсталираш драйвера.
  11. Тук си набарал проблема... да първо се прави синхрона на баса и касата. Единия начин е да освободиш честоти от единия, но най добре е със компресор, примерно на баса, със сайд-чейн към еквилайзера. Ако нямаш хардуера, маного плъгини имат тази възможност. И за компресорите е важно: ниските честоти са с по-дълга вълна и затова атаката трабва да е по-голяма за да пропусне ниските. Да, ми на 4-та на баса е 40 херца. Това са моите два цента.
  12. yamaha е прав, всяка песен си има своя душа и свой облик. Не може всичи да са с една душа, еднакви! Преди еквилайзер- аналайзер!
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.