Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 04/07/24 in Мнения

  1. Вижте какво си купих от музикалната работилница: Овърдрайв преамп. Фирмата е българска - Kyro, аз за първи път ги чувам, ама съм впечатлен. Имаше стачка за тестове, хората бяха много любезни и обясниха на всички присъстващи каквото ги интересува. Аз тествах този преамп и ми хареса, накрая като казаха, че е на промоция 150 кинта, веднага взех един Оказа се последния, явно са впечатлили и други хора преди мен. Още не съм го пуснал при мен, взех го на база това, което тествах там, но за възможностите, които предлага цената си я бива.
    11 points
  2. Уф. Пиша на крак и съм написал някои глупости Коригирам: факт е че стъклени/каменни вати имат сходни характеристики при 1/2, понякога 1/3 обемно тегло. Само че коректните цифри са следните: Навремето "истинската" и хубава стъклена вата за преградни стени беше около 13-14 кг/м3. (за сравнение, в момента е 8-9, и съвсем целенасочено НИКОЙ производител не цитира обемно тегло). На нея кореспондираше 30-35кг/м3 "хубава" каменна вата. Наистина добрите звукоизолиращи продукти съответно отиваха на около 20-23кг/м3 (стъклена) към 40-60кг/м3 каменна. Ватата в моята кабина е един ВЕЛИКОЛЕПЕН продукт на Isover (FDPL = 23кг/м3 със стъклофибърна мрежа), който.... вече не се произвежда Акустикборда на Кнауф, ако наистина е стъклена вата (а както писах горе, леко ме съмнява, тъй като цвета й говори за смес с каменна, навремето се правеха подобни ексерименти) ще да е в рамките на 20-30кг/м3. Под това обемно тегло стъклената вата НЕ МОЖЕ да се направи на плоча. Така че, bottomline, продукта ми се струва добър. Последно: не се шашкайте на тема вдишване на вата и карцерогенност. Имаше някакво изследване което съм чел, което декларираше че попаднали в белите дробове частици стават риск за развитие на рак, само ако са под определени размери (говорим за микрони). Над тези размери, дробовете обвиват в слуз частицата и тя се изкашля навън. Това е обяснението защо запрашавания от всякакъв вид могат да стимулират кашлица. Нишките на ватите (и каменни и стъклени) са доста над минималния праг на дължина. Сега, факт е че ще ви сърбят ръцете, и ако някой има алергия, може да се изрине и прочие... това обаче не е животозастрашаващо.
    6 points
  3. Извънземната ни бригада издаде албум с десет песни. Всичко е направено в най-добрите традиции на Do It Yourself практиките - музика, аранжимент, запис, смесване. Може и по-добре - учим се, следващата продукция се надявам да е на по-високо ниво. Единствено за мастеринга избрахме външен изпълнител (https://www.trakworx.com/) и честно казано сме доста доволни от резултата Албумът в YouTube: https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lyewn7e7xuri12njdRJEvB3Hzs2oSwLgo Албумът в Spotify: https://open.spotify.com/album/0OuWYPPJQVu3yAokUaUzsP?si=qOJTemqeQ7KZtzDo7JPvxA Ако някой има предпочитание за друга стрийминг платформа за слушане (Tidal, Deezer, Apple Music, Pandora, Amazon и др.) може да избере от този линк: https://linktr.ee/aliensinsearch Много бих се радвал ако ви хареса, но дори и да не е така пишете коментари - интересно ще бъде да чуем мнения
    4 points
  4. Ако свети "голямата" сива плоча (анода) тогава е проблем - и даже и да работи - със сигурност трябва да се пипне. Ако свети горната част на лампата (над втората плоча и е леко опушено там - не е проблем, освен ако не започне да свети "синьо"). Такова нещо като "биаснати" лампи няма. Има съгласувани (matched) лампи, които при подаване на едно и също преднапрежение (bias) и анодно напрежение (plate voltage и съответно напрежение на втората решетка - screen grid), отделят еднакъв (или много близък) ток в покой (т.е. няма подаден сигнал на първата решетка - или grid). Ламповата техника в сравнение със съвременната транзисторна, за цифрова да не говорим - е изключително прощаваща за всякакви отклонения - самите лампи работят в много широки граници (по спецификации), за останалите компоненти в ламповите усилватели да не говорим (повечето електролитни кондензатори са с толеранс +/- 20%, резисторите +/- 10% и т.н.). Смяната на лампи, в зависимост от конкретния усилвател, сменящия лампите и самите лампи, може да е елементарна, може и да не е толкова елементарна процедура.
    3 points
  5. Ако Дейв Фрийдман я е свършил тази работа и е направил колона, която комбинира точно тези два говорителя - предлагам да не го мислим толкова много дали комбинацията е добра
    3 points
  6. Няма да свирят различно силно (принципно). Мощността на говорителя определя при каква подадена мощност ще "цъфне" намотката, а не колко силно ще свири. Последното зависи от чувствителността му (примемрно 100db/w/m) и от позицията му в озвучителното тяло (горе/долу на вертикален каб като този на снимката). Така че 25W говорител няма да се чува по-слабо от 60W (при еднакви други параметри). В случая, понеже двата говорителя са 16 ома, сигналът (в моно режим) ще се разделя равномерно към двата говорителя. Като подадеш 25 вата - по-слабият ще гръмне (условно казано, могат да имат запас). Така че това ти е максималната мощност на колоната. Ако усилвателят е транзисторен тогава мощността му се влияе от импеданса на товара, така че в моно режим може и да не пуска такава мощност. Щом е 40W предполагам, че е лампов, но да кажа. BTW, за мен "стерео" кабинетите са нещо безполезно. Нито дава някаква стерео картина ако пуснеш такъв сигнал (нямаш растояние между говорителите, за да има ефект), нито звучи добре с два усилвателя, които да редуваш с някаква суичинг система (реално все едно имаш два 112, звучи ялово). Даже е по-зле. Евентуално може би да има някаква файда ако пускаш едновременно сигнал от два ампа едновременно и избегнеш проблемите с напасването на нивата, ground loops, дефазиране. Но това се ползва от сигурно 0.5% от хората.
    3 points
  7. Аз съм пробвал смеска V30+Greenback в колона 212, както и по два от тях в негов си 212. На хартия не трябва да е по-"силен" V30 (имат 1 dB/W/m разлика*), но се чува повече, явно заради Екю-то и това, че е по-агресивен. Тоест няма идеален баланс/бленд между двата. Затова е по-удачно да се комбинират подобно на Дейв в 412 или вертикален 212, като V30 се монтира долу да ти блъска в глезените, а Greenback по-към-тиквата. Разбира се също има значение и дали колоната е с изцяло права или slanted предна "дъска". И в крайна сметка пак нямаш "идеален за твоя вкус баланс". Следващото нещо е на кой говорител ще сложиш микрофон. Микрофонът и без това не вади какъвто звук чуваш (той е залепен на 2-3-5см от говорителя, а ушите ти - не), а като вземеш предвид и факта, че на ухо чуваш двата говорителя, а от микрофона само един... Два майка за всеки? Идеално, но тук на "помощ" идва дефазирането и веселбата продължава! * Звездичка: На теория разлика в чувствителността от 10-тина dB/W/m да дадат двойно разлика в SPL-a, обаче тестовете ми между 100 и 94 дБ говорители показа, че такава няма (осезаема и от практическа гледна точка - на ухо, не да мериш с уреди). С това умря и идеята ми да "изям" малко SPL с по-неефективен говорител...
    2 points
  8. Една любима композиция на The Aristocrats - "Flatlands". Вариант 1 - Изсвирено през Mesa Boogie Lonestar Special 1X12. Вариант 2 - Изсвирено през Roland JC- 40. Китарата е Fender Stratocaster Custom Shop Limited Edition 1957. и Вариант 3 Мисля, че свиря с Роланда тук, китарата е направена от Ясен Герасимов. Кой вариант ви допада най-много? Приятно слушане!
    2 points
  9. Един от любимите ми инструментали...
    2 points
  10. Ммм не, по-скоро ми прилича на Numa Compact, а то си има саунди...но пък няма хамър.
    2 points
  11. Една скромна китка от последното участие.
    2 points
  12. А това са две парчета, снимани в репетиционната ни от Сашо Наков ( @circles във форума, човекът зад Amps On Air)
    2 points
  13. Винаги ме е кефило да вадя сола изсвирени на други инструменти, най-често бас и пиано. В случая поствам едно много любимо соло от новия албум на Scott Henderson (Karnevel). Композоцията се казва "Sky Coaster", а басът е изсвирен от Romain Labaye.
    2 points
  14. На адаша amp/cabinet switchera също поддържа тази функция, наред с много други. @Nikifena
    2 points
  15. Супер ценна колекция за почти без пари https://www.softube.com/products/essentials-collection
    2 points
  16. Една авторска композиция:
    2 points
  17. Това не е така 2 х 25W е максимума, именно защото товара се разпределя равномерно. Така че максималната мощност е 50 вата, за да не надхвърлим 25-те вата на Грийнбека. Комбинацията звучи като отлична идея между другото....
    2 points
  18. Бях там и ти честитих още в събота. Освен теб, една китаристка и още един познат си взеха също този преамп. Лими си взе пауър ампа, който е предвиден към този преамп, а Боби си спечели преамп от томболата. С две думи, понеже и аз пробвах, вкл и новият им амп, останах доволен от - 1. ценовата им политика, 2. качеството ( звучат добре) 3. дизайн 4. имат всяка година giveaway и ощастливяват по някой колега. Не знам дали тук му е мястото, но за разлика от Kyro, на някои други производители, цените ми се струват безумно нереалистични. В крайна сметка, пазара ще реши дали са прави в ценообразуването си. Очевидно Kyro не грешат.
    2 points
  19. Ей такъв кабел решава доста проблеми с активните боксове : Musicworld.bg - BELDEN 1502R
    2 points
  20. Всичко е ОК. Оказа се скапан пач кабел. И скапано захранване.
    2 points
  21. Скоро оправих един ефект с подобни симптоми и там проблемът беше в суича (3PDT). Беше се натрупала някаква сравнително твърда "смес" от грес+прахоляк+боклуци и не можеше да щрака като хората. Обаче Бос педалчетата нямат такива механични суичове, така че в твоята ситуация няма да е това проблема. Вземи го отвори и прегледай да няма някоя счупена спойка при жаковете на входа и изхода, както и на захранващата букса. С батерия по същия начин ли се държи? Почистването с контактен спрей е добра идея, подкрепям. Мини и входа и изхода и захранващия куплунг.
    2 points
  22. Чета й техническите характеристики. Единственото ясно нещо е че е стъклена вата, което е добре. Като гледам цвета й, най-вероятно е някакъв микс, защото няма кафява стъклена вата. И дотам с конкретиката Нищо по темата звукоизолация/звукопоглъщане. Няма обемно тегло (стар трик от мойто време), но като я гледам на снимката ще да е над 35-40кг/м3, което също е ОК. Ламбдата й е 0,037, което е много добър показател, би следвало да е хубав продукт. Кнауф общо погледнато изкараха в последните години много хубави вати, така че бих казал: вземай я Sonicboard-a е нещо ново. Като му гледам графиката, има по-добри показатели от нормалното GKB. Knauf са доста коректни в техническите публикации, така че ако не е неразумно скъп, пробвай го, но минимум два пласта, с шпакловани фуги и на двата, акустични окачвачи на тавана и предстенните обшивки и акустична лента под всички UD профили които стъпват на земята.
    2 points
  23. Мерси!:) Обиране на пота и блъскане,но с кремонката е тегаво. Трябва да си свирил на нещо по-добро, за да се изпръца нещо, те те те затова и са забранени със закон във форума. Но изхождайки от форумната сентенция, че всеки записва с кот има, гледам да минем метър
    2 points
  24. Момчетаааааа.... Мързи ме да пиша Че съм го писал няколко пъти. И съм го правил няколко пъти И съм бил във ватения бизнес с години. Ватата ти е най-лесното. Забрави стъклената, по мое време имаше "истинска" стъклена вата, по 15-20кг/м3, каквато вече никой не продава. С такива вати съм направил преградните стени между киносалоните на Арените (без първата). В момента стъклената вата е с обемно тегло под 10кг/м3 и е пълен боклук. Търси каменна вата на Кнауф или Rockwool, плочи, оптимално 50-70кг/м3. Няма да умреш от власинките, аз съм се къпал в тях в периода 2002-2007, пък на, жив съм Най-много да се чешеш повече за ден два. Оттам нататък ти трябват: 1) Сериозно прекъсване на ударния шум към пода (чети, рови...) = масивен под върху "пружиниращи" подпори; 2) Много маса в стените и тавана (със сигурност повече от един слой картон). На всеки слой картон ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се шпакловат всички фуги и не се оставят отвори. Намери и прочети какво представлява системата "маса-пружина-маса" (mass-spring-mass) и защо и как работи; 3) Спиране на всякакво предаване на звука по конструкцията на картона (акустични окачвачи и прочие). И да - стая в стая; Това е само бегла скица на решението. Да не те отчайвам, но барабаните (и бас китарата) се спират доста трудно...
    2 points
  25. Това мисля, че се нарича профил. Така както си го описал. Ползва се от Kemper. Иначе във всички IR-и влиза и микрофонът с който са направени. И обикновено го има в името на файла заедно с това от какво разстояние е записан, дали е off-axis и т.н. Казвам "обикновено" защото тези дни си купих IR-и от Bogren и там имената на файловете са някакви измислени от него. Във FAQ има въпрос "Ти пиян ли ги измисли тези имена" Но! Това се оказва много хубаво защото не робуваш на кабинети, говорители и микрофони а ползваш ушите си за да избереш кое звучи добре. Разбира се, в менюала е написал какви кабинети и микрофони са ползвани но не знаеш кой IR с какво от тях е.
    2 points
  26. Айде че не съм се хвалил скоро... Fender American Ultra. До сега не съм имал електрически Фендер.
    2 points
  27. Благодаря за отговора! C1 върви с поп филтър, кабел, стойка и калъф. Сета на Скарлет 4i4 4 gen е много изгоден, ако микрофона би свършил работа. Стаята в момента е ОК, но около Нова година предстои да се местим и там стаята ще може да се нагласи според нуждите
    1 point
  28. Воистина Воскресе, повече смирение, творчески устрем и здраве от мен!
    1 point
  29. Ем, браво. И публиката ви се кефи. Със сигурност ще ви викнат пак да свирите Това на което свириш е MIDI клавиатура нали? Звуците от къде ги изкарваш?
    1 point
  30. Да,правилно-Данчо Капитанов,Симеон Щерев Банана,Петър Петров-Парчето,Людмил Георгиев,Камелия Тодорова.Аз съм на баса зад Людмил Георгиев. Клуба на музикалните дейци-Русе.Някъде 1979г.Снима някой фотограф. За съжаление петима големи музиканти от снимката вече ги няма.
    1 point
  31. Винаги мога да намеря коментари за даден продукт, но в случая ако ги споделя, те ще са толкова дребни, че спокойно могат да минат в групата на "колкото да кажа нещо". Чух хронологически целия албум в Youtube като плейлиста. Отчитам факта, че там платформата променя малко динамиката на аудиото, но дори и така човек спокойно може да придобие представа за основните технически неща като смесване и мастеринг. Чисто музикално, вокалът ми беше малко "плуващ", но пък нали сте в космоса, така че се връзваше с общата концепция на безтегловността. В една от песните (вече забравих коя) като че ли беше малко слаб и на по-заден план спрямо останалите парчета, но незначително. Не го мислѝ - музиката ви е хубава, изсвирена е много добре и звучи музикантски. Слуша се леко дори и от хора като мен, който не слушат точно такива стилове. Щях да те питам как и с какво сте записвали ударната секция, намерих един клип в другата ти тема и поне си изясних какви са "барабаните".
    1 point
  32. Определено са ви добри DIY-практиките - играете си с размерите и структурите, добре сте го смесили и много леко се слуша. Браво и от мен!
    1 point
  33. По някой път попадам случайно на някой стар клип отпреди години...тука гледам усвояват блуса и доста ритмично при това.
    1 point
  34. Българска Mузикална Работилница е първото по рода си събитие в България, което има за цел да събере под един покрив талантливите хора на България, които извършват дейност свързана с музика, музикални продукти или музикални услуги – музиканти, лютиери, звукозаписни студиа и др. Събитието предоставя възможност на широката музикална публика да види лично, както хората, които стоят зад даден продукт, така и самия продукт. Очакваме ви на 20 Април 2024г. /събота/ от 10:00 до 18:30 в Joy Station, за да станете част от това уникално събитие! Вход СВОБОДЕН! https://www.bgmuzikalnarabotilnica.com/ P.S. С любезното съдействие на колегата @Baby Thomas, който ни светна за тази хава!
    1 point
  35. В педалите на Бос, както и в много други всъщност, входния жак има ключ вътре, който прекъсва захранването, ако няма нищо включено. Ако този конкретен метъл зоун го прави това винаги - може да се опита да се байпасне нацяло този конектор, за да се види дали е от там. Отделно от това - как го захранваш този ефект? Да не е на батерия и да е протекла?
    1 point
  36. Конектора на входа - почисти с контактен спрей.
    1 point
  37. Всяко шумоподаващо устройство предразполага към творчески подем в шумоподаването.:) С годините представите и възприятието за звук се променят и нещата се свеждат до по-простичките класически варианти. Но джънгър трябва да се дига и всички средства са оправдани. А относно цените, предполагам там се намесва колекционерския фактор.
    1 point
  38. Баща ми имаше distortion-а, продаде го в OLX. Забавна е ситуацията с това педалче – когато е бил създаван, ако го сложиш редом до някакъв Distortion/Overdrive от онова време, независимо какъв, някой от класическите да речем – Boss/MXR/Marshall и т.н., ще си кажеш "каква е тази тъпня, няма нищо общо с distortion". Това обаче, което се случва 40 години по-късно е, че именно разни британски бандички обичат да си пускат така звучащ пренапърчен модерен fuzz звук и сега всички се яхнаха да купуват педали за 200-300 USD, дето докарват горе-долу същата отхрачена кривня. И какво стана – друга мода, едни и същи способи. Ако към днешна дата смениш кутийката на тоя Милин Камък с по-модерна и напишеш "Modern Britpop Fuzz", доста главанаци можеш да преметнеш и да му вземеш някоя стотачка ...
    1 point
  39. Аз бих препоръчал да погледнеш range-овете по freelance-ърски платформи, защото дори да кажем числа тук сме смесена публика и има хоби музиканти, някой друг професионалист има и хора, които го правят абсолютно безвъзмездно и ще стане "мешана скара". Бих попитал и ChatGPT честно казано, но ако нямаш опит с тези неща предложи някаква "разумна" цена, хем да имаш мотивация да го свършиш, хем да не гърбиш хората. Предполагам знаеш, че композирането, добавянето на звукови ефекти и миксиране в първоосновата си са три различни процеса, така че аз първо бих задал следните въпроси към клиента, да ми се изясни цялото нещо: Колко дълги трябва да са творбите - 3/5/7/9/50 минути? Цяла вечност? Има ли предпочитания за стил/инструменти/аранжимент – рок балада, джаз, суинг и т.н.? Позволено ли ми е да ползвам VST инструменти или всичко трябва да е с живи такива? Казваш 3 песни по зададен текст – а кой ще ги пее? Трябва ли да го записваш с микрофон, защото звукозаписът си е отделно начинание или става дума за инструментали, които ще се чуват докато куклите оживяват на сцената? Процесът синхронизиран ли е с няколко итерации на "проба-грешка" – има ли ясно зададен план, по който трябва да са направени творбите като например на коя секунда какво трябва да се случи или всичко ще бъде напасвано "едно към гьотере" с актьорите/кукловодите? Ако е второто, един месец съм убеден, че няма да ви е достатъчен, защото ще има нужда от повече проби-версии Като микс ... какво настроение трябва да създава? "Тъмно/искрящо/мистериозно"? Определени аудио ефекти? Има ли нужда от автоматизация на определени вече записани неща? Звуковите ефекти готови и предоставени ли ще дойдат или ти трябва да ги подбираш спрямо постановката? Какъв ти е цялостният опит в тези неща? Имаш ли свои готови миксове/записи и т.н. да чуем? Виж колко много отправни точки се сетих, ако можеш да си изясниш отговорите на тях и направиш едно проучване на цените на freelance там където живееш мисля, че ще придобиеш представа.
    1 point
  40. Препоръчвам МНОГО ДОБРЕ да проучите нещата преди да налеете маса пари в такъв проект и просто да си имате 5-6дБ изолация. Всъщност на първо място трябва ясно да се дефинира дали искате: 1. да се звукоизолира, за да не се чува навън, или 2. да се третира акустично, за да се чува по-добре вътре. А може би и двете неща, зависи от проекта. Виждам, че пише изолация, но за доста хора е едно и също и/или използват термините за кое да е. Ако идеята е звукоизолация, за да не се чува навън, според мен ще видите голям зор и може и нищо смислено да не се получи. Ако се надявате да сипете Х хиляди лева на строителна фирма и да стане нещо - силно се съмнявам, че ще имате успех. Преди няколко месеца правих сходно проучване и попаднах на една епопея, където един фен (не в БГ) беше сипал 30к € на специализирана фирма, занимаваща се само със звукоизолация на "музикални" стаи и зали и киносалони и т.н., обаче резултатът беше по-скоро трагичен. Една камара разправии, две години по-късно още се точеха по съдилища и с адвокати и т.н. Много зависи какво е помещението, в каква сграда е, какво има наоколо къде какво не трябва да се чува. Имай предвид, че свирене с група на живо, пък дори и само акустични барабани да е, е много по-различно от това да се прави изолация за слушане на музика. При вас ще има и ударно породени вибрации/шум, които много трудно се борят. Задължително трябва да имате механично разделяне от пода, примерно специален подиум (има си DIY варианти и решения). Също така се вдига 105-115дБ джангър, което е няколкократно повече от каквото и да е нормално (пък и ненормално) слушане на музика/гледане на филми. Тоест фирма правеща стаи/зали за презентации и домашно кино според мен е малко подходяща. Може би ако има някаква за концерти/дискотеки... по има шанс за успех. Преди 3-4г. бях питал Динакорд, защото правели подобни проекти (трябваше ми за конферентна стая), обаче като разбраха че е малко помещение около 3х3 метра казаха, че няма никакъв шанс, само с големи проекти се занимавали. Ако ви трябва само акустично третиране нещата са многократно по-лесни. Макар и пак трудни. Тук засега ще спомена, че дунапрен на пирамидки и мега популярните кори от яйца имат 3-4% ефект и е по-добре човек да не се занимава с тях изобщо.
    1 point
  41. Аз лично съм изключително против използването на киселинни флюсове, аспирини и други такива, камо ли солна киселина при запояване. в крайна сметка говорим за запояване на сигнални кабели и жакове, не на бакърен тиган. В магазините като комет и други подобни има достатъчно качествени припои и флюсове.
    1 point
  42. Имах киселинен флюс преди 15 години и го изхвърлих с удоволствие, след като ми окисли половината компютърджийски кабели и платки в шкафа. Затворен. Нормалните конектори, които можеш да купиш - разбирай поне Proel, не някакъв за 20ст., имат чудесно покритие на терминалите - запоява се без грижи и без киселина. Инструментален кабел лакиран не съм виждал. И по-добре, сигурно щях да обеся производителя му на него.
    1 point
  43. Здравейте, приятели! С радост искам да споделя, че новият ми албум с аустични балади, в който пее шведския рок-вокалист от световна величина Göran Edman, излезе в Япония. Скоро мисля да го тиражираме и за Европа и Америките. Поздрави!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.