Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/16/2019 in all areas

  1. 3 points
    ^ Здравей Евтиме, ти нали свириш с Тони в Уран, така че всъщност се познаваме. Ако искаш като се съберем със Зомбитата, може да дойдеш някоя репетиция при нас, например неделя след обяд и там може да ти покажа на спокойствие доста от възможностите, доколкото и аз ги знам на този сетъп. Пък и да го пробваш. Иначе сега ще споделя и за останалите съфорумци с няколко изречения какво представлява сетъпа. Значи ампа е с 4 канала - clean, vintage, classic, modern, като на мен лично ми харесват и четирите. В ампа може да се превключи между чист канал, и останалите три, които са драйв. Има също така превключваем бууст и ривърб. Аз ползвам и римуут контролера и луупър кит, с който по миди канал се управлява ампа и е възможно да поддържа 9 присета. За сега имам само три ефекта, които включвам към луупър кита а него в ефект луупа на ампа. Луупър кита позволява да се включат тези ефекти и при настройка от римуут контролера да се избере който от тях искаме в даден присет (може и всичките). Тук му е мястото да отбележа, че ефек луупа на ампа може да се избира да бъде сериен или паралелен. Ампа също така има нойзгейт на драйв каналите. Отделно за драйв каналите има по един тример, с който може да се регулира нивото и тона на отделният канал(в случая само за класик и модърн, защото винтиджа се приема за отправна точка). Клийна има само тон. Иначе си има отделно волюми на чистия и драйв канала, също и трибандов еквалайзер. Без римуут контролер оперативността представлява - чист канал, един драйв, който си избираме от превключвателя - винтидж, класик или модърн, бууст, който е и за чистия и за драйва и ривърб. Ако включим ефект в ефекти луупа(например серийно), може да си ги включваме или изключваме по време на свиренето. Но с римуут контролера може всичко да си го подредим в присети. Освен това, римуут контролера позволява да настроим на присета и ниво, и гейн, което си е доста добра функция. Има и едно нещо, наречено power soak, което Томас Блуг го обяснява подробно във видеата за ампа (има ги в тубата, за който иска да ги изгледа), което е функционалност, която я има на най-старите едноканални лампови ампове. Там Power Soak позволява с фуут суич да повдигнеш малко нивото, че даже и драйва в крайното стъпало на ампа. И това е било нещо като бууст. Само че до колкото разбирам, схемотехнически и функционално не е същото. Просто по някакъв начин се насилват малко крайните лампи и това вдига и нивото на сигнала и драйва. Това май е било с някакъв резисторен делител, който се управлява от фуут суича. Та и това е имплементирано в римуут контролера и е възможно да се добави в някой присет, като нивото му се регулира. За сега има едно нещо, което малко ме дразни в ампа - при превключването на някои присети има малка латенция. Но все още не съм тествал дали е на всички (струва ми се че не е). Но трябва да си поиграя и да пробвам всякакви комбинации. Интересно е обаче да го пробват повече хора и да дадат мнения. Мисля, че това е сравнително нова машинка - май от преди 3-4 години макс, но обещава да се наложи и да я ползват доста китаристи. Особено поради това, че е компактна и лека, а и качествата и не са за подценяване.
  2. 2 points
    JB & Jazz/'59 си е супер комбинация. Достатъчно "тяга" имат без да са супер пренапомпени. И са много отчетливи, което винаги е важно. На едната китара имам 59/Custom Hybrid, който е малко по-рехав от JB. В скоро време планирам да си взема Alternative 8, който е с Алнико 8 магнит и звучи много интересно. За TB-4 и SH-4 си прав, еднакви са освен в размера си. С уговорката, че тия бриджове не са "тремоло", защото не правят ефекта тремоло.
  3. 2 points
    SH-1 също е добър нек адаптер.
  4. 2 points
    Човек, вземи си бас
  5. 2 points
    ДТЗ със сигурност може да се сложи и на двупроводна инсталация, просто защитата ще сработи чак когато тръгне да изтича ток през теб. Ако има офазен корпус на електроуред например, верига ще се получи чак когато пипнеш корпуса и протече ток през теб към земята. Докато ако имаш трипроводна инсталация, корпусът е заземен и утечката веднага ще създаде ток към земята и това ще изключи бушона. Всичко това лесно се обяснява от принципа на работа на ДТЗ: очаква се всичкият ток от фазата да се върне през нулата. Всяка утечка - било то през теб (и босите ти крака до земята), или през корпуса на уреда и от там третия кабел, създава диференциална разлика, която изключва бушона. Така че и двупроводна инсталация с ДТЗ е щяла да спаси човека, макар че 30мА не са малък ток и могат да убият човек със слабо сърце, в зависимост от продължителността.
  6. 2 points
    Здравейте, Казвам се Емил Михайлов. Живея и работя в София. Специализиран съм в изработка на електрически китари и бас китари, като не се ограничавам само до това. Предпочитам да работя по поръчка. Безсрочна гаранция за първи собственик на конструкция и покритие. Тук може да разгледате летните ми проекти. https://www.facebook.com/Djerjinski/ Адрес: гр.София, ул. Иван Маринов Йончев № 2 тел. 0888269298 Благодаря за вниманието и поздрави на всички.
  7. 1 point
    Music Division имат една сравнително нова марка, която предлага и тотално къстъм сетове. Stringjoy. Момчетата от магазина ми казаха, че могат да поръчат и тук такива поръчкови, по индивидуални заявки. От фирмата обаче има изискване за поне 5 сета от "размер", така че за един-два комплекта няма как да стане. Не съм ги пробвал още, но планирам.
  8. 1 point
    Винаги всичко е временно- окабеляването е след доста умуване...
  9. 1 point
    Структурното окабеляване е под всякаква критика!
  10. 1 point
  11. 1 point
    Да се похваля и аз с първи бас! ESP LTD RB-1004 BM
  12. 1 point
    ...интересна тема, съжалявам, че чак сега я виждам. Похвално е, че българин някъде е издал албум ! Но не видях линк с "албума" ?
  13. 1 point
  14. 1 point
    Радвам се че не си се отказал Не бях влизал във форума от месеци, днес кликнах по случайност, гледам има живот при теб и реших да пиша и аз. Първо, аз съм бил във “ватения” бизнес десетина години. Бях представител за България на най-големия производител на минерални вати в света... През ръцете ми са минали десетки, да не кажа стотици кубични метри вата и ей ме на, жив съм. Стъклена vs. Каменна вата е една тема, която ако я отпочнем няма да свършим преди Нова Година Най-общо казано, белите дробове имат способността да обвият със слуз и да изхвърлят (чрез кашлица) влезлите в тях при вдишване микрочастици. Уловката е че има определени размери на частиците (над и под еди колко си микрона, като конкретните стойности не помня дословно), с които дробовете не успяват да се справят... и те си остават вътре. И ако има излагане на подобни “прахове” за по-дълго време, става лошо. Ватите (и каменните и стъклените) не попадат в тази категория (на канцерогенни материали при разпрашаване и вдишване). За сметка на това един от най-страшните “прахове” е отделеното във въздуха при рязане на твърда дървесина. Дърводелци, лютиери, паркетаджии и прочие са изложени на голям риск и повечето не го знаят и работят без маски... така че не се стресирай от ватата и от това че кихаш или се чешеш около нея. Днес само съм положил 3 пакета в тавани и стени, тъй като правя ремонт у нас. Сърби ме, дразни ме, но утре ще съм ок. Второ, един умен човек навремето ми каза че панели за звукопоглъщане в общия случай = вата + плат. Плата се избира лесно - слагаш си го на физиономията и дишаш през него. Ако дишаш лесно, ок, ако те задушава, не. Тоест, това за стретч фолиото ми звучи по-скоро като не много приложимо за случая. Купи си панели 50кг на кубик (много добър избор) намери рехав плат и им направи калъфки. После намери лесен начин да ги закачиш на стените и тавана. Кови краищата на калъфките, въобще прояви творчество. Като ти е по-малък бюджета, забравяш за дървени профили и прочие. Все ще има начин. Аз също не долюбвам пирамидките. Плюс това ти някакви екстремни баси чак няма да имаш. Ако тръгнеш да закачаш вата, не хуквай да я напляскаш на всички стени и таван. Покрий част, слушай, добави, слушай. Аз наплясках преди години всички стени и тавана на мойто студийце и като стана готово се получи почти безехова стая и усещането беше дразнещо, затова свалих 30-на процента от вече закачените плоскости. Освен това прецени къде ще имаш мебели, книги... една библиотека с книги примерно чудесно и поглъща, и разсейва звука. Виждам че не ти иде много отръки DIY-стването, но в такива мънички помещения е проба, тест, грешка, поправка. Квантова физика и изчисления са за едни други светове и бюджети. Моите 2 стотинки де, приеми ги критично
  15. 1 point
    Здрасти, не съм чул още албума ти но ей така ми хрумват на първо четене следните неща. Брат, ти живееш в Англия. Тези хора там са измислили рок музиката. Виж как го правят те. Ти имаш супер предимство с това, че можеш да видиш как се правят нещата (във всяко едно отношение) от мястото, където тези неща се случват! Използвай го. Пращаш съобщения до медиите. Защо? Искаш критика. Най-истинскатата ти критика е от публиката. Музиката е за нея а не за медиите. В reverbnation има специална услуга хора, които слушат стила в който е твоята песен да я изслушат и да ти дадат критика. Това е ако нямаш нито един фен който да попиташ. В смисъл ти кой искаш да те харесва? Публиката или медиите? Ако търсиш публика, защо през медиите? Има си 1000 по-добри начина, като социални медии например. Ти сериозно ли искаш да променяш хората? Хората са твоята публика, твоите клиенти. Единици са фирмите, които променят пазара а не се нагаждат към него. Ако го направиш ще получиш нобелова награда със сигурност. А сериозно ли искаш да промениш и медиите? Замисли се, тези новини, които цитира и другите, които не цитира им носят пари. С други думи те си имат пазар, познават го добре, знаят какво чете и му го дават. Това, което не им носи пари не го публикуват. Много е просто. Я се постави на тяхно място. Ти продаваш яко и идва някой и ти казва "Пич, не свири това, свири нещо друго". Няма ли да му отговориш същото? Това с духовната пустиня е много пресилено. Най-малкото музиката според моите разбирания не е в духовния раздел. Честно казано не знам дали ще чуя албума ти. Не ме грабна с нищо това, което си написал. Оплакваш се - ОК. Ама тук всички се оплакват. Предлагам ти да помислиш как да накараш мен и други такива да чуят албума ти. И така е, вината си е в теб. Но не защото си ти а защото не си потърсил причината. Музикалният пазар е бъкан с професионалисти, не професионалисти и аматьори. Да си намериш мястото не е лесно, но ти живееш в Англия човече! Там ако не се научиш - не знам къде. Успех! П.П. Прочети подписа ми.
  16. 1 point
    Съвет от бивш член на групата: не можете да зарибите хора със записите, които сте пуснали по мрежата. Попрочетете малко повече за микс и мастеринг и направете качествени записи, пък макар и без вокал. Предполагам, че доста вокалисти са слушали песните, но ниското качество на записа и слабия микс са ги отблъснали. Само качествена продукция може да привлече добър вокал. Вече сме 2019 г. и няма извинение за ниско качество на продукцията.
  17. 1 point
    Твърдо НЕ. Ширмован кабел не е за тази цел, по няколко причини. Кабелът трябва да бъде двужилен, многожичен, с добра изолация. В зависимост от мощността и дължината, може да е 1.5mm2, 2, 2.5 и нагоре. В случая добър избор ще е 2х2.5mm2 за пълната мощност(100вата) и дължина до 10м. Ако ще се използва с MV3, и дължината е 0.5 ... 3 метра може да се използва 2 х 1.5mm2. Жаковете трябва да са добре избрани, че повечето евтинджани са калпави и създават проблеми. Това го е писал човека, който няколко теми по надолу има благодарствена тема за него. Мисля спокойно можеш да му се довериш. Имам два такива кабела от може би 6-7 години и не са мръднали. Дано да няма аудиофили тука че стана страшно!
  18. 1 point
    Противно на повечето участници, аз обичам да си навивам адаптерите според китарата. Ако искам по-режещ и агресивен тон, ползвам плочка с керамичен магнит. (най-често на бридж позиция). А ако искам някак по-фин тон, ползвам блокче алнико-2 или алнико-5. Най-често навивам нек адаптера умишено една идея по-тих (по-малко навивки), въпреки, че е идейно да има по два извода (един от по-ранна навивка, и с ключе да се превключва между по-тихия и "нормалния" режим) - когато навивките са по-малко, тонът е по-бистър, освен, че е по-тих. Това дава възможност без пипане на волюма на китарата, или със съвсем малка корекция, когато ползваме средно силен овердрайв, да имаме режещ рокаджийски овердрайв на бридж адаптер, а когато минем на нек, звука да става по-бистър и ясен, което позволява например, да свирим и акорди, които не звучат замазано, особено ако пипаме по-леко с перото. Ако се ползват шишове от обикновена стомана, тонът е по-масивен, но малко по-мазен, с по-малко детайл. Ако се ползват сплави с по-малка магнитна проницаемост, за сметка на по-ниския аутпут се получава по-детайлен тон (така и индуктивността на бобините най-често намалява). Ако звукът на двата адаптера заедно е приемлив, обичам да правя комбинацията дефазирана - за да имам по-тих и плосък, дрънчащ тон за акорди, а когато тази комбинация е включена в хай-гейн усилвател - за малко по-плосък и някак отчетлив и режещ звук, доста подходящ за пънкарски powerchord пасажи като песни на Green Day, Offspring и т.н. Последно си навих адаптери за "жълтата" Wolfgang-подобна китара. Два алнико-5 хъмбъкера с умерен аутпут и малко по-слаб нек. Тя е с трипозиционен ключ и без TONE регулатор, а с нея свиря най-често на живо, което налага, да имам по-широка гама от възможности. Правенето на адаптери сега не е и трудно. С чичо митко взехме различни размери (бридж, нек) макари, някои от които навити (човек може да размотава просто) с различни цветове, подложки (основи) за адаптери, магнити, различни шишове и т.н. Така човек може сам да стигне до комбинация, която добре го устройва за съответната китара. Едно от нещата, които искам да пробвам е, да направя хъмбъкер от две макари, които имат в себе си алнико-шишове, като единичен адаптер, а отдолу да има и трета магнитно екранирана от звука на ктиарата макара, която "чува" само шума, а отделно от това, има изводи от всяка от основните две макари, някъде около 1000-1500 навивки по-рано от края. Така може да се получи адаптер, който има извод "хъмбъер", и извод "безшумен сингъл", които освен това са еднакво силни, а притежават цвета на fender-ски единичен адаптер. Друга интересна модификация, която може да се направи на китара е, тон регултора в едната посока, да маха високи честоти, в другата - да маха ниски, а да звучи балансирано в средата. Това ще е полезно при прекалено мазно звучащи усилватли. Всъщност, treble bleed кондензаторите, които понякога се слагат на волюм-а, вършат подобна работа при намален волюм.
  19. 1 point
    Относно частите: 1.Кабелчета - 0,25 или 0,35 квадрата многожилни(гъвкави) 2.Потенциометри - 250КА или 500КА логаритмични.Обикновено са за отвор Ф8мм. 3.Кондензатор/и - 22 нанофарада на 63 волта(+-40волта).Може и със 33 или 47 нано, което ти хареса. 4.Медно самозалепващо се фолио със проводящ лепилен слой. Покриват се кухините под пикгарда ,жака и пикгарда около адаптерите 5.Адаптери ,нискошумящи и с субективно добър тон. 6.Схема на свързване на адаптрите ,потенциометрите и превключвателя/ите.Потърси във нета. 7.Поялник 40 вата ,тинол 60/40 Ф1мм. ,флюс и много мерак и търпение. Може да се добави нов ролков водач( Roller String retainer).Струните - 8ци ,9ки или 10ки комплект. Марки - Ernie Ball ,Dadario ,Dunlop ,Elixir ,Yamaha ,GHS ,Boomers и др.
  20. 1 point
    ^Ами, какво да ти кажа ... звучи си . Добре са хванали саунда на Хетфийлд с тази китара. Изглежда брутално добре, а и е черна, което както знаем е особено важно за правилното количество 3-ти хармоник.
  21. 1 point
    Това, което мериш най-вероятно е RMS стойност на напрежението. Например всички знаем, че напрежението в електрическата мрежа е 220V, когато то всъщност се колебае между 311V и -311V. T.e. 220V RMS = 311V max.(220x1.414). По същия начин, 14х1.414 - 19.8V - това е напрежението(малко под него - падът върху диодите, но падът върху тях нараства с консумацията - за да имаш пад, трябва първо да имаш ток), което ще получиш след изправяне и филтриране с голям кондензатор, при малка консумация. Това ти е входното напрежение на интегралката. С нарастване на тока, който дърпаш, това напрежение ще пада, но до колко ще падне зависи от максималният ток на трансформатора, който ползваш. Колкото по-голям и як е трафа, толкова по-малко ще пада. От друга страна, ако превишаваш максималнодопустимия ток на трафчето(малко трафче), може да го опечеш.
  22. 1 point
    Datasheet на LM317 можеш да погледнеш на: http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/L/M/3/1/LM317.shtml Там има една графика, която показва максималния товар, като функция от разликата Vin-Vout, т.е. между входа и изхода. Вижда се, че оптималната разлика е 5-10 V. Всичко над това е не само ненужно, но и вредно.
  23. 1 point
    Аз пък сглобих едно изправителче по схемата на Baby Thomas и го хакнах на един захранващ адаптер 12 V 1000 mA,който на празен ход дава 17V и след схемичката вади в момента 9,20 V. Това е супер.
  24. 1 point
    Разликата между изходното напрежение 9 волта и изходното след кондензатора на греца, умножена по тока през стабилизатора, дава горе-долу мощността, която се отделя като топлина от стабилизатора и радиатора му. Щом можеш да отведеш тази топлина нямаш проблем да ти е по-високо захранващото напрежение.
  25. 1 point
    За доброто на форума пускам схемата на адаптерчетата на N-audio които правя. Това е схема на безкомпромисно решение от гледна точка на елементи за захранване за ефекти. Една идея по-добро от "Ultra clean 9vdc Power Supply" за което Цецо говори по-горе. Излизат малко повече чаркалък, ама нали требе да сме PRO, иначе няма смисъл да се прави
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.