Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 06/04/25 във всички области

  1. То тая тема стана малко "свободни размишления", та ще се включа и аз с малко спомени и тъй като има вероятност аз да съм един от най-дъртите членове на форума, на който не му се четат пенсионерски спомени от рода "а какво беше едно време", нека ги пропусне. Преди '89-та с жена ми бяхме започнали да правим кариера като клавирно дуо към "Главна дирекция Музика", имаше едно време такава организация, която прекрати съществуването си след 1989-та, явяваш се на конкурс, свириш, одобряват те или не и след това ти уреждат ангажименти из страната. Та по онова време изнесохме трицифрено число концерти на 2 пиана или 4 ръце къде ли не, а когато всичко се прекрати изведнъж след 'промените', купихме 2 електронни клавира и набързо адаптирахме класическия материал за електрониката. Идеята беше да не губим инерцията и връзките, които вече си бяхме създали в много градове и градчета. Интересно, че успешните концерти, бисовете и т.н. от всичките тези години съм ги забравил тотално, но все още помня идеално провалите (бяха 2 бр. - на централния площад в Свищов и в едно голямо пловдивско село). И двата фала реално бяха заради дадена грешна информация от страна на организатора на събитието, но в крайна сметка си го отнесохме ние като изпълнители. Свищовският фал няма отношение към темата за фолка, затова разказвам само за другия. В началото на 90-те ни потърси някакъв, дето искал да събере в ресторанта хора от цялото село по някакъв повод и идеята му била този път музиката да е по-различна от това, дето в селото слушали всеки ден - чалга и народна музика. Казахме му какъв репертоар имаме - няколко часа адаптирани класически парчета и час-два ресторантски репертоар - евъргрийни основно + някои по-подвижни парчета. Човекът каза "идеално - идвайте", ние се замъкнахме с апаратурата, нагласихме я и започнахме с фонова музика докато се събираха по масите. Докато свирихме, определено ги гледах, че скучаеха по масите и им стана по-интересно чак когато започнаха да хапват и пийват....абе нещо като в "Оркестър без име" когато свиреха и никой не им обръщаше внимание. По едно време някои (явно от интелигенцията в селото) станаха и започнаха да играят на танцувалните парчета, ама рехава работа...4-5 двойки най-много ; останалите се наливаха вече с третата ракия и бистреха политиката на висок глас. След още час, ония с третата ракия вече бяха на петата и започнаха да пристигат с поръчки от рода "Знаете ли я тази..." (от чалга репертоара) или пък "Ай, изсвирете нещо по-така..." (пак от чалга репертоара). Излишно е да казвам, че нямахме нито едно парче от този вид и усетихме, че нещата няма да свършат добре, когато един почти на зиг-заг се домъкна до нас и вика "Ай' тогава Изсвирите барем едно 'Оро" (с капс лока се опитвам да предам диалекта ). Жена ми по това време вече искаше да събираме нещата и да се махаме, като дори не искаше уговорената сума за вечерта, но аз като по-тактичен реших да спасявам положението, защото из чантите с апаратурите носех и един дек, та отидох до оня организатора (вече съм забравил кмет ли беше или просто беше решил да възпитава неуспешно съселяните си с различна музика) и му казах да донесе някоя касета с чалга, народна музика или к'вото там слушат в това село. След 10 минути касетата вече вървеше, ония тутакси скочиха да играят, по някое време тръгна някакво право сватбарско хоро, ония се навързаха...и пак се почна с поръчките, ама в друга област. Идва някой почерпен и поръчва да кажем на микрофона, че "'Орото е за еди кой си"...след малко идва друг и поръчва да кажем на микрофона, че "Орото е за еди кой си" (друго име). Казвам аз, а оня първият пристига моментално и започва да се кара с мене защо съм съобщил че "Орото е за друг, след като не е свършило още...". Ей такива работи...После след като всичко приключи по малките часове, половината вече си тръгнаха, а по масите останаха само допиващите, гледам седи един от ония с поръчките и реших да замажа положението - отидох на масата му и му викам...така и така, тази вечер нямахме готовност с музиката, защото тоя вашият (организатора) ни ангажира за участие с друг вид музика, защото искал да направи по-различно мероприятие от това, дето го правите тука всеки ден, а оня вика "Не го слушай него, ние тука си слушаме наш'та музика дето си я познаваме". Иначе по-конкретно за темата със съвременните аранжименти в народната музика, не искам да звучи като някаква хвалба, но такива аранжименти започнах да правя още в 1992-ра, веднага след като бях взел кийбордите, един синт и един семплер (тогава не работех с компютър). Не знам дали защото бях млад, но тогава много ми се работеше и вадех страшно много неща за кратко време. Разбира се като класически музикант започнах с кавъри на класически парчета, но малко след това изкарахме един сборен диск (матрично CD, тогава все още нямаше записвачки да си го записваш сам) с инструментални композиции, между които имаше и 2 народни обработки - "Рипни, Калинке" в хард рокаджийски вариант (беше над 5 минути) и "Пустоно лудо и младо" в денс вариант, които тогава доста ги въртяха из радиостанциите, защото беше нещо ново като визия върху народната музика. Даже по време на световното през 1994-та, ОББ имаше една реклама, която вървеше преди и между полувремената на всеки мач, която я озвучаваха с началните ми гайди от "Рипни, Калинке". Та още от онова време си имах афинитета към съвременните обработки и дори бях направил "Девойко, мари хубава" в стила на "Children" на Робърт Майлс много преди Ирина Флорин да се сети да изкара "Цвят лилав" в подобен стил. Сега вече нещата са лесни - всички имаме компютри, саунд библиотеки, изкарваме як саунд и само трябва да ти работи инвенцията, за да се сетиш да изкараш нещо, дето не е правено досега, което всъщност е доста трудно. Но пък от друга страна покрай шкартото, чувам и много добри съвременни обработки, правени от хора, които знаят какво правят и са добри музиканти с въображение. Айде да спирам вече, че ми писна да пиша.
    6 points
  2. Определено си по-търпелив от мен. Проблемът е, че алгоритмите от ден на ден стават все по-съвършени и все по-трудно разпознаваеми дали пеят хора или не. Изкуството и многогодишното обучение + къртовския труд на много музиканти вече съвсем започна да се обезличава и имам чувството, че след известно време ще останат само концертиращите изпълнители, които пеят на живо, а останалото дето е на запис, просто съм го отписал още отсега.
    4 points
  3. ^С други думи, положението е предимно безнадеждно. В този случай за щастие не, тъй като г-н Балев кандиса да погледне камиончето и намерихме бързо решение и лесно решение. За който се интересува или му се случи нещо подобно, оказа се, че "пацениетът" (MXR Phase 95) е развил проблем с масите, поради което, в момента в който се включат жакове на входа и изхода, фазиращият ефект спира. Как се решава такъв проблем за 1 минута? Махат се гайките и шайбите на жак гнездата, замасяването към корпуса изчезва и ефектът си работи като нов . Как се решава за повече минути, часове или дни решихме, че няма да се опитваме да разберем . Благодаря и поздрави на тези, които все пак писаха в темата!
    3 points
  4. Здравейте колеги, преди около две години подкарах рубриката "Един басист разказва" в Metal Hangar 18. Идеята ми беше да разказвам забавни истории, които са ми се случвали през годините (или пък не са се случвали, но са забавни), както и да вземам интервюта от различни басисти - както от известни, така и от не толкова популярни групи. Ако някой от вас има желание да се включи в рубриката било като разкаже забавна история или пък да направим интервю за него и групата (групите), където свири може да пише тук. Ще се радвам да популяризираме този прекрасен инструмент
    3 points
  5. Вероятно е било още в самото начало когато се създаде предаването, понеже по-късно минаха изцяло на "класация на записи" (пълни плейбеци), което за мен си беше доста странно, предвид че изпълнителите там се борят за награда. По онова време вече се бях понаучил как да правя хубави записи и всяко момиче, което записваше при мен и горе-долу можеше да пее, а от там и записът й се получаваше добър, веднага я изпращах да се пробва в 'Хит-1", та от онези години имам няколко месечни и дори една годишна награда. Казвам "имам", защото реално класираха записите, но тъй като знам, че и визията има значение, гледах да изпращам момичета, които наистина изглеждат добре на сцена.
    3 points
  6. Реших да смеся едно парче от сайта на Кембридж – цък. Всякакви коментари са добре дошли. Оригинална версия: https://previews.cambridge-mt.com/BackToTheNineties_Full_Preview.mp3 Моят микс: https://voca.ro/16lT3EJtzMyU
    3 points
  7. Здравейте1 С един приятел - Людмил Дончев (Шошката), решихме да направим кавъри на Бийтълс с наши аранжименти. Ето първият от тях - Еленор Ригби. По нататък ще публикуваме и други.
    2 points
  8. https://youtu.be/MS1E1gkKz0M Прекрасни емоции от July Morning. Беше удоволствие да свирим и да споделим момента. Песента е: Самуел Мануелян - Мечтател Тази седмица на първо място в класацията БНТ Топ 20. Видеото е снимано, сглобено и обработено от Евелин Георгиев и Петър Генчев.
    2 points
  9. Самуел Мануелян - Мечтател / Dreamer feat. Ivan Lechev (Guitar solo cover) Още една авторска песен на Samuel Manuelyan Солото в оригинал е изсвирено от Ivan Lechev. Тук можете да чуете цялата песен: Хората замесени в тази песен са: • Самуел Мануелян – музика и текст, вокал и акустична китара • Йордан Петков – клавири, беквокали • Атанас Миларов – барабани • Пламен Димитров – електрическа китара • Георги Русев – бас китара 🎸 Гост музиканти: • Иван Лечев – соло китара • Марияна Добрева – беквокали 🎚️ Микс: Стоян Бозов 🔊 Мастър: Юлиан Янев • Видео обработка: Евелин Георгиев На 30 Юни свирим със Самуел и групата на July Morning в Бургас. Заповядайте!
    2 points
  10. Samuel Loris Manuelyan - Born in the Copper Mine (Guitar solo cover) Български изпълнител, който заслужава да бъде чут. Солото в оригинал е изсвирено от Ivan Cherry.
    2 points
  11. Тук можете да чуете цялата песен: Това са музикантите замесени в това парче: Samuel Manuelyan – Acoustic guitars & vocals Atanas Milarov – Drums George Russev – Bass guitar Plamen Dimitrov – Electric guitars Yordan Petkov – Keyboards & backing vocals Ivan Cherry (special guest) – Guitar solos Mix & Mastering: Stoyan Bozov Produced by Samuel Manuelyan
    2 points
  12. Какво значи повече компресия? Сложи един компресор отпред и готово. Иначе без да се моделира самия усилвател е трудно да се предположи, коя точно марка лампи ще даде търсения резултат - с други думи въпрос на експеримент, който като всички експерименти може в крайна сметка - колкото и лампи да завъртиш да няма резултата, който търсиш. Принципно, за да работи по начина, по който са го обявили означава, че има определени параметри на крайното стъпало (ерго изходния трансформатор и напреженията), които са компромисни, а не оптимални за даден импеданс, както по принцип се правят нещата.
    2 points
  13. "Дума" е песен за силата, която даваме на думите. В племенните общества казваме: "Казана дума, хвърлен камък" и "Лоша рана заздравява, лоша дума не се забравя". Прието е, че ако някой някога е обидил с "лоши думи" наш родственик, ние сме длъжни да почитаме тази родова памет, да носим и предаваме обидата. А какво би било, ако не дадем възможност на "лошата" Дума да определя възприятията ни ? Слушайте и закупете тук lyrics Небето над дома от думи натежало утре ще е пак небе, защо аз и ти – не? Една излишна дума изстива тук до мен. Дали не съм я чула или не ми е важна? Не. Аз мога да я върна онази свобода. И не, не е камък хвърлен Просто дума. Дума? Да. Изтривам и поглеждам, светът пак е върти Аз пак ще съм си аз, ти пак ще си си ти. Ти. С нож ако разрежеш тази тишина, думи ще изтичат до утре сутринта. Локвите по пода хлъзгави лъщят. Внимавай да не паднеш! Внимавай, че болят... Аз мога да я върна онази свобода. И не, не е камък хвърлен Просто дума. Дума? Да. Изтривам и поглеждам, светът пак е върти Аз пак ще съм си аз, ти пак ще си си ти. Ти. credits released May 30, 2025 Music - Viara Ivanova Lyrics - Viara Ivanova Arrangement - Viara Ivanova On this recording: Viara Ivanova - vocals, acoustic guitar Rumen Kurtev - electric guitar Alexander Lekov - bass guitar Kiril Ilchev - drums
    2 points
  14. Това е тракът:
    2 points
  15. Здравейте, с групата ми Cut Off издадохме трети пълносвирещ албум със заглавие Back In The Game. Стила е хардкор. Може да бъде чут в платформите за стрийминг като Spotify: Youtube Music: https://music.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lvO-_CckHcD1345NFeb_Z8F58tqPy9T8Y
    2 points
  16. П.П. Божинката не слага толкова препинателни знаци...той е над тях.
    2 points
  17. Добре са начинаещите в наши дни. Какви яки неща за без пари има. "Едно време" пет пъти по-смотана китара от тази струваше 5 пъти повече пари!
    2 points
  18. Е как защо, за да се дракам. Я виж какви интересни истории споделихте!
    2 points
  19. Утре (05.07, четвъртък) започва джаз фестивалът в Стара Загора. Обещаваща програма с хубава музика и приятна обстановка. Имам удоволствието да свиря в първата фестивална вечер с Mike Sax & X Key от 21:00. Всяка вечер програмата започва в 19:00. Заповядайте!
    2 points
  20. Да, това е унгарският филм с "Хобо блус бенд Сега пак ми се догледаха тези филми. "Медикус" свиреха ритъм енд блус Имаше и филм за Джанис Джоплин. "Шоу на колела" е https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honeysuckle_Rose_(film) а другият не е the band, а
    2 points
  21. Хора, не знам за вас, но последната седмица почва сериозно да ми писва. Все по-трудно е вече да различиш песен - цяла песен с вокали - генерирана от ИИ. Това едно. И то - ако е направено за пародия нямам против, примерно тип "какво би било ако Елвис изпее Purple Rain" (това впрочем не е лоша идея) или "отряд котенца пеят Enter Sandman" - това го трая. Но все повече видеа се навъртат, с "песен" която има претенции да е истинска - вече ми се драйфа от това. Второ - реални групи пускат нови песни, случва се да са песни които много ми харесват (и наистина знам че са реални хора-група, не ИИ) и част от видеото или цялото видео е ИИ-генерирано - драйфа ми се и от това вече. Имам предвид - разбирам че не всеки има пари точно в момента да плати за видео - ами може да потрае малко да посъбере ИЛИ ако все пак не му се дават по някаква причина - има сайтове за безплатни видео-отрязъци, реално снимани от реални хора, пуснати за безплатно ползване - ето това е напълно добро решение. Защо? И както казах, лошото е че реални групи (демек хомо-сапиенс-музиканти, че вече трябва да разграничим, че както върви скоро бихме имали роботизирани групи) които харесвам вече пускат видеа частично или изцяло генерирани от ИИ. Рок групи и по-лошото - метъл групи. Ужас. Не знам за вас, но когато видя такова нещо групата ми пада в очите. Губи уважение. Да, ИИ-генерираното често е наистина много красиво, много ефектно и какво? Напълно съм съгласен, че често и мен много ми харесва каквото ИИ-генерира, но не бих го лепнал в мое видео ако имам такова. Обаче бих го ползвал за източник на идея как да изглежда моето видео. Гледам понякога MTV80s и въпреки че имаше много кухи и скучни видеа тогава, пък повечето бяха такива че да ти е кеф - имаше нещо интересно за гледане. Ша ма прощавате и ако некому съм крив да ме извинява, но това е моето мнение. Чакам да поотмине модата. Да - ще има хора които ще слушат това, но аз не мога и няма да съм от тях. 14 часа е в момента, не мога да си сипя ракия да се успокоя, затова пия един Monster, че да се нахъсам още повече. Айде!
    1 point
  22. Доста реалистични AI цигулки има вече.
    1 point
  23. Много добре сте го направили, евала!
    1 point
  24. Ами темата е за лампов усилвател и аз това имах предвид. Иначе да, прав си. За транзисторните е по-различно.
    1 point
  25. Сивото вещество! Разлика в импеданса една стъпка нагоре/надоле не е никакъв проблем за каквито и да е нива на звука, както и модели ампове и колони. Свири с 1-2% по-различно Екю и толкоз. "През едно" ниво вече е по-голяма разликата, но на домашно и с такъв висок клас апаратура я чуеш нещо, я не. Доколко е безопасно за гиъра - ако пускаш по-голям товар нямаш грам проблем (освен какъв е тона, евентуално). Крайните лампи редовно си работят на по 120*C, дори EL84. Можеш да поизмериш с инфрачервен термометър, с пръст не се препоръчва. 😆 Ако помня вярно на тях лимита им беше 140*С по спецификация. Няма как да не топли. Единствено не топлят предусилвателните като ги пуснат на 9 волта. Беринджър имат един микрофонен предусилвател такъв...
    1 point
  26. Малко ми се губят детайлите, че беше преди 3-4 години. В никой случай не злословя по техен адрес, винаги съм бил доволен от тях. Просто в случая така реших да действам.
    1 point
  27. Една любима песен, която успях да запиша на любимо място. Направих си предизвикателсво научаването и записването и снимането да стане в този ден. Като тръгнахме дори нямах представа какво ще свиря, но в колата тръгна тази песен и взех решение... Имаше разни премеждия като забравен канон кабел за микрофон за пеене, поради което вокалите записах вкъщи. Също така носих и BOSS ME-25, но не тръгна на батерии... Всичко е изсвирено и записано там на място. Използвам Boss Katana mini като връзката е директна - Китара - Кубе. Китарата е Gibson Les Paul Standard 60s. За запазване на автентичността, не съм презаписвал китари, единствено съм им направил софтуерна обратботка като EQ, модулационни и т.н. Приятно слушане!
    1 point
  28. Здравейте, след години лутане и мнения, че гласът ми не става за музика успях да създам свой музикален проект. Нарича се Victory Band засега. Работя предимно със студио изпълнители. Има няколко кавъра, като повечето са с видоизменени мелодии, а някои и текстове. Но има и авторски песни. Малко миксирането още куца, но проектът и без това започна като lo-fi странично занимание, правя всичко само за удоволсвие. Можете да чуете моите неща на следния линк: https://soundcloud.com/user-681162994 Оригинали засега са следните песни: Faraway, You're The Only One, Someone Else, Color My Heart Мисля, че и инструменталите от 4-5 години са авторски, не гарантирам обаче за семплите, които използвах тогава. Кавъри са Two by two, All Mixed Up, Bridge, Girl From Vienna, Can't Forget You, може и да забравям някои. Още не мога да се ориентирам правилно към кой жанр най-много ме влече. Е може и да нямам глас да пея, но поне се надявам текстовете ми да са поне прилични като за някой денс хит.
    1 point
  29. Присетих се и за едно интересно иновативно решение, Харли Бентът китара с вградени ефекти и изход за слушалки, цената е доста обещаваща. Harley Benton ST-JAMster SCA
    1 point
  30. Твоя микс повече ми харесва Определено вече не звучи като Уудсток 70-те
    1 point
  31. ^ Евала ти прави, тази хватка тип "сас от Близкия изток" много добре си я направил, малко хора се навиват ...
    1 point
  32. Всеки уважаващ себе си китарист, когато започне да свири и по-необичайни неща, задължително пуска брадичка и започва да се катери по покривите.
    1 point
  33. ^ Според мен за изолация на инструменти/вокали RX Music Rebalance се справя много добре. Lalal.AI – също. Не знам какво са направили в Трактор, но старите версии правеха изолацията по изключително допотопен начин – EQ срязване на средите единствено върху моно сигнала в центъра и толкова. Към днешна дата би трябвало да са по-напредничави, както е и LALAL.AI
    1 point
  34. Много благодаря! Хорайзъна е доста як, харесва ми усещането на 25.5 скалата (от много години свиря предимно 24.75). Да призная, обаче, еклипса е много по-резонантен и среднист (акустично). Като се сложи хай гейн амп усилен на репетиция, тези неща не се чуват обаче. Ако купуваш втора ръка, да знаеш че хорайзъните с ТОМ мост са склонни към bridge collapse. На този се наложи да го подменя.
    1 point
  35. Не го слушай Koobenot - той чува разни неща в кабелите, дето ние не ги чуваме. Вземи си нещо стандартно...не най-евтиния и не някакъв непременно скъп, примерно кабелите на Proel или Cordial от Динакорд ще ти свършат работа и не са скъпи на метър.
    1 point
  36. Новият сингъл и видеото към него на групата, записа и микса са мое дело. Интересното в случая е, че записа е направен в малка стая в която свирят и тримата заедно. Вокалите и клавирите са записани отделно. Всичко друго е от един тейк, няма добавяни семпли към нито един инструмент. Надявам се да ви хареса:
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.