Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      24

    • Мнения

      525


  2. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      17

    • Мнения

      2011


  3. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      17

    • Мнения

      1472


  4. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      12

    • Мнения

      6271


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 10/21/25 във всички области

  1. Off/ Ей това съм си го мислил още от 90-те...всичките ни поп-фолк "звезди" са всъщност толкова истински звезди, колкото и звезди са примерно огледала, разположени в околоземна орбита - гледайки ги от Земята блестят и приличат на звезди, но не са и са само за местна консумация ; отдалечиш ли ги малко, вече спират да блестят и никой не им обръща внимание. П.П. Ама само какво сравнение направих.
    3 points
  2. https://youtu.be/5nKV8XG3KJI Предстоят изненади с един от любимите ми проекти, а именно – Project 7. Засега ще запазя в тайна подробностите, но е свързано с нова музика (какво ли друго да е… :D). Споделям едно любимо соло от първия албум на Project 7 придружено с любима история свързана със записа му: Отдавна се каня да направя „Playthrough” на това соло и най-накрая дойде времето… Това е китарното соло на последната композиция от първия албум на Project 7, именувана – Seventh Seven. Съответно записвах тази композиция последна, защото ги карах‘ подред. Всички други записах сравнително бързо, като за всяка имах „проектоплан“ какво точно да свиря (дори за солата). Въпреки, че музиката е импровизационна (Fusion), се казва, че „най-добрата импровизация е подготвената“. Стана време за записа на това „парче“ и започнахме… И не става и не става – хармонията е трудна за импровизация, идеите не вървят (няма “flow”, както се казва) и след пореден тейк просто го оставихме за следващия ден. Споделих с баща си случилото се и думите ми бяха „парчето е гадно“ и неговият съвет беше - „свири и ти гадно“. На следващия ден отидох в студиото и беше 16:55, когато Стойко Лисичков натисна „запис“ като ми каза на шега – „Имаш време до 17:00 да запишеш солото“… Изсвирих солото от първия тейк, той си погледна часовника и каза „имаш още 3 минути време…“. И така това се превърна в любимото соло, което съм записвал от албума и едно от любимите ми цялостно, които съм записвал. Има един „термин“, нарича се „зоната“ – мястото, в което се чувстваш като "свръхчовек", сякаш всичко можеш и просто музиката тече през теб. Нещо като силно моментно вдъхновение. Лично аз съм чувствал това на сцени, след дълго свирене вкъщи или след съвети като този за записа на това конкретно соло… Victor Wooten споделя в една своя реч, че се е научил да предизвиква вдъхновение и обяснява как можем да пробваме - казва да запомним, когато сме вдъхновени как се чувстваме, да запомним максимално много съзнателно от този момент, и когато имаме нужда да си спомним за това чувство и да се опитаме да го предизвикаме по този начин. Силно препоръчвам, за който има време да чуе речта, има какво да се чуе и научи, а и е поднесена по много оригинален начин: https://www.youtube.com/watch?v=o_3u41KI57E Тук можете да чуете оригиналния студиен запис на солото: https://www.youtube.com/watch?v=4lr4XCeAC5s Тук можете да чуете цялата композиция: https://www.youtube.com/watch?v=eGhVldfPKBY Тук можете да чуете албума: https://www.youtube.com/watch?v=5ebD9RC9sb8&list=OLAK5uy_nqahW5QHV766Bb-oC6xFTJqQED8WmHvU8&index=1 Project 7 са: Nikola Enev - Барабани Stanislav Georgiev - Бас китара Pavel Tzonev Petkov - Пиано Valentin Danev - Соло китара Микс и мастър е правен от: Stoyko Lisichkov Дизайн на обложката: Kamelia Todorova Това е Facebook страницата на групатата: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063522581942 Ако ви харесва това, което чувате и виждате, ще се радвам да ни последвате. а тук можете да последвате моя YouTube канал: https://www.youtube.com/@ValentinDanev94 За записа на "Playthrough" използвам: Gibson Les Paul Standard 60s Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 (с чисто нови лампи, да се похваля... :D) TC Electronic Flashback X4 (много важен "компонент" за това соло - просто моментно бях решил да настроя някакъв брутален slap дилей... и така се "роди" това звучене).
    3 points
  3. Спомен от един любим инструментал...
    3 points
  4. ^ Ако успеят да бият Trainwreck откъм динамика на тона от super clean до мазен овърдрайв и хармоници, аз лично ще им пратя по пощата една боза, мляко с ориз и едни картофи с ребра.
    3 points
  5. Аз нямам впечатление лампите да се прецакват чак толкова бързо и лесно, че да трябва да ги сменям с това. А примерно more headroom е пълна простотия. Ако искам повече хедрум няма да свиря на лампи. Как да е. Онова на AMT и имаше едни други малки такива, бяха удачни за педали и такива неща - уж характеристика на лампа, но без неудобствата от високите захранващи напрежения. Но да сменям крайните с някаква схема във формата на лампа - не, благодаря.
    3 points
  6. ... to give your amp more headroom, a stronger & cleaner tone, and long-term reliability and availability you can count on ... А дали е така.... кой ще ни каже ?!?!?
    3 points
  7. Томан смъкват цените на доставките до 9.90 EU за България! https://www.thomann.de/blog/en/inside/lower-shipping-costs-in-8-additional-countries/
    3 points
  8. Отдавна съм стигнал до извода, който той прави някъде около 8-мата минута на клипа, може би защото работя твърде отдавна с всякакви плъгини и вече ми се е оформил някакъв по-цялостен поглед над цялото положение с плъгините. Когато започнах да ги ползвам, голямата част от тях бяха в DX-формат и по-малка част във VST (основната версия). Тогава не можех да си позволя да купувам всичко, което ми се рекламираше и което ми се искаше, теглех сума ти трайъл или демо версии, имаше и период, когато теглех всичко ново от торентите, но малко по малко се убедих, че 90% от плъгините или се повтарят функционално из различните фирми и вършат едни и същи неща, или просто не са добри, или пък просто нямам нужда от тях. Като изключим китаристите с амп-симулациите, където разнообразието е много голямо, реално човек като мен спокойно може да се справи с десетина читаво направени основни VST-та (EQ, компресори, ривърби и дилеи) + няколко от новите с AI за разделяне (макар, че могат да се пропуснат, защото вече и сайтовете го правят), както и някой пакет за спектрално чистене на дефекти (Izotope RX примерно). Всичко останало е просто повторение на нещо чуждо, което вече работи добре. Човекът си го казва във видеото (перифразирам) - "защо ми е да се напъвам с часове да хвана някой половин децибел в дадена честотна област при тест на 2 сходни плъгина, след като разликата която единият плъгин спрямо другия ще даде в крайния продукт е толкова нищожна и която разлика публиката с нетренираните си уши никога няма да чуе, а основно ще слуша дали парчето й харесва като композиция и изпълнение...". Та така, мнението ми е да не си губите времето като мен в началото и да качвате стотици добавки, някои от които даже ще забравите за какво са, а когато решите да пробвате някой нов VST, дето ви се е сторил интересен - ако първото ви впечатление е "Баси, това е много яко", да си го вземете, но ако вече имате друг, който върши абсолютно същата работа и по същия начин като новия, просто да го пропуснете.
    2 points
  9. Всяка монета има 2 страни 1 . лицева страна - каквото и да си говорим, кой за какво и колко велик да се мисли, Българската музика ( може би с някакви изключения от класически и фолклор музиканти) няма какво да предложи на световната музикална сцена. 2. реверс страна - ние сме малка и незначителна страна, която дори не е колниална протекторат територия на САЩ. А някаква територия, напълно завладяна от мафията, в която дори главният прокурор е кулкла на конци, поставен от въпросната мафия. Като пазар сме малък, почти незначителен, две три немски вериги ( за бедняци , най много за средна класа) ни пробутват боклуците си. Нереалистично е да се очаква, какъвто е и да било пробив на пазара...а сетих се група Metalwing бяха докарали към 200 000 гледания в ютюб с първият си албум....това прави ( ако не греша) 10 000 евра. Не е лошо, не е и кой знае какво. Казват, че с чалга се изкарват пари. Да, тук на територията. Да вземем Галена ( сещам се първо за нея, защото е журито на България търси талант). Да, в България е на върха на популярността. Но само да премине Промахон и става обикновена българска туристка по гръцките плажове. Популярност НУЛЕВА, само но 300 км на юг, като основно нейните парчета са правени мотамо по калъп от гръцко лаико ( по приятен вид гръцки модерен поп фолк, спрямо нашият). Демек целият ни поп фолк е само за местна употрепа в рамките на Територията ( резервата за орки). Азис се бил продавал добре в Германията ( там си падат яко по всякакви перверзии) и в разни арабски страни... ами добре, със здраве да си харчи спечелените пари.... Малака, мадъра си фака - е мое предложение, към него, така да му се казва следващият хит. Ще спечели още повече пари, нека поне една китарка Кийсел Kiesel да ми подари! Да оставим чалгарите, да говорим за хората ( с намигане към Любо Малковски). В Гърция, която е 20 000 млн има невероятно голяма количество метъл банди последните 10-15 години. Нивото им е такова, че нямаме никакъв шанс да се мерим с тях.... А тези толкова много и толкова добри банди има само няколко, които са пробили , значи на гърците им е трудно, за нас - невъзможно! На гърците, потомци на елините и македоните, трудно им се получава световен пробив, макар да имат ниво. На албанците , потомци на илирите, обаче пробивът им се получи - Дуа Липа, Ариана Гранде, Рита Ора, Ава Макс, Бебе Рекса - станаха световни звазди. Албанците вероятно са ни близки по ДНК, и те въртят наобратно глава, като българите, когато казват не и да. В резюме - нямате ли продукт на световно ниво , не чакайте нищо добро! Дори в тото2 , шанс и късмет, нямат никакво значение, ако не вярвате питайте майка Праска, шеф на Тотото.
    2 points
  10. Имах удоволствието да запиша китари за тази прекрасна песен, част от нещо по голямо: „Един грам прах“ е песен, създадена като част от филма и кампанията „Един грам живот“ – инициатива, посветена на борбата със зависимостите сред подрастващите. Екип: Музика и текст - Самуел Мануелян Аранжимент и микс – Борислав Бояджиев Чело – Иво Александров Китари – Валентин Данев Беквокали – Марияна Добрева Мастеринг – Юлиан Янев Видео (музикални сцени) и монтаж – Евелин Георгиев Филмови кадри – от филма „Един грам живот“ от 14.11 по кината от Alexandra Films Един Грам Живот / Филм с Мисия
    2 points
  11. Required* е търновска банда, която със своята свежа енергия и комбинация между авторски композиции и добре познати песни пречупения през техния стил ще започват концертите. След тях ни очаква дебютният албум на Моро и Невидено - завладяващо пътешествие през звуците на българския фолклор съчетани с тежки китари. Всичко това поднесено с дълбоки, поетични текстове, които докосват душата. Имаме четири дати Велико Търново, клуб Melon, 31.10 Севлиево, клуб "кафе театър", 01.11 София, Art Bar 158,28.11 (все още нямаме събитие) Перник, Rock'N'Roll Cafe Pernik, 29.11 (все още нямаме събитие) Ако турнето е успешно (както ние си го представяме), зимата можем да мислим за Стара Загора, Сливен, Карлово, Казанлък, Габрово и Троян.
    2 points
  12. Зависи от гледната точка. По-добре е да се експериментира с новото, отколкото 40г някой да ми свири на живо "Стълба към небето" например. Това за мен е по-голямо клише.
    2 points
  13. Това предаване е всичко друго но не и "Стани богат". За едно предаване раздават макс 2-3 хил.лв (за всички участници общо) Повечето си тръгват с по 500-1000лв
    2 points
  14. Китарното соло на авторската композиция на този проект. Тук можете да я чуете цялата:
    2 points
  15. Хаха, от София съм @Koobenot Също искам да благодаря на всички, които ми дадохте насоки и ми отговаряте на глупавите въпроси! 😊
    2 points
  16. Честит празник! Авторският инструментал "Into the deep" на KGV+S навърши една година.
    2 points
  17. И още едно потвърждение на извода от видеото. На работата ми (не в моето студио) имам една необработена акустически стая, в която има един огромен телевизор, на който пускам сигнала от лаптопа, че да гледат и останалите какво правя. Тъй като говорителите на телевизора не са детайлни и трудно демонстрирам някоя честота или пък затихващата "опашка" на някой ривърб, реших да взема някакви евтини мониторчета, без значение какви, понеже стаята така или иначе е малка. Спрях се на Presonus Eris 3.5 2nd Gen, понеже хем бяха супер евтини, хем четох хубави отзиви за тях, хем имаше къде да ги чуя на място преди да ги купя. Чух ги в магазина и много ми харесаха как свирят, после ги закарах вкъщи и ги "просвирих" с моя тестова музика (денс и друга) в контрол рума. Харесаха ми още повече, особено за цената си и на следващия ден ги занесох в онова помещение, за което стана дума в началото. Пуснах подобна музика, с каквато вече ги бях тествал и....отврат, пълна боза и мазаница. Ако нещо подобно бях чул в магазина, никога нямаше да ги купя, но тъй като вече имам някакъв слухов опит бях наясно, че мониторчетата са си ОК, но помещението не е. Което отново доказва колко голямо значение има акустическата обработка на мястото, където слушаш. Така че ако ще и да си си купил ADAM или Genelec, ако ги слушаш в празна стая, все е тая какви са ти мониторите.
    2 points
  18. За всички китарки от $100~200! Конкретната проблемна, която описах, беше Donner. Тези продават всякакви китарни джаджи в АлиЕкспрес, вече явно и цели китари. "Марката" не е от особено значение, защото това не са фирми с техни производства/заводи и т.н. В днешно време всеки един (включително някой от нас) може да се обади в китайски/корейски завод и по негови спецификации да му направят китара с "макрка" XYZ, включително в много малък тираж. Поръчваш примерно 100 бройки, плащаш ги по $50, продаваш ги по $99 и кой откъде е. Няма сайт, няма съпорт, няма нищо.
    2 points
  19. Harley Benton е далеч по-малък "scam" от това SX, което никой бял човек не е чувал Тези супер евтините дрънкала, какъвто и надпис да имат, винаги искат да ги огледа и пипне някой. Преди седмица оправях една, която от завода не свиреше (дефектен Volume потенциометър), а пък нъта беше сигурно тройно по-висок, отколкото трябва. Представям си за начинаещ каква мъка би било след като и за относително напреднал е почти невъзможно да свири.
    2 points
  20. Доста по-добре от последно когато слушах твои записи. Браво! Миксът ми звучи балансиран, инструментите звучат добре и се чуват отчетливо, но и аз като теб още се уча.
    2 points
  21. Muziker намалиха почти двойно.
    2 points
  22. Забеляза ли обаче къде е пъхнал климатика. Малко носталгията ме хвана, понеже през ръцете ми са минали стотици подобни красиви уреди от златната аналогова ера на 70-те-90-те...баща ми колекционираше всякакви декове, магнетофони, грамофони, усилватели, еквилайзери и др. hifi техника - една цяла стая беше отделил само за тях, но подреждаше и в останалите, понеже вече нямаше място. Но като цяло изводът от цялото видео е в края му - колкото по-добре си оправил помещението, в което слушаш, толкова по-малко EQ ще ти се налага да мърдаш.
    2 points
  23. Пробива на румънците беше преди 20 години... към днешна дата актуални са албанките. Задавайки темата, Продуцент спомена защо според еди коя си нямало пробив на български изпълнители на световният пазар. Мисля, че моят отговор-теза е добре изложен, накрая и обобщен -нямате ли продукт на световно ниво , не чакайте нищо добро! Т.е. докато някой не изкара нещо на ниво ( което да се хареса извън пределите на територията), пробив няма да има.
    1 point
  24. Записите се забавиха с има няма една година, но дебютния ни сингъл вече е факт. Записахме и още две парчета по време на сесията, така че скоро ще има още
    1 point
  25. Напълно се присъединявам към мнението ти - парчето е много гадно. А иначе "зоната" някои я постигат с разни вървежни напоследък хапчета, но ти определено нямаш нужда от такива. Аз понякога съм изпадал в подобна ситуация, когато свиря нещо, но се чувствам, че все едно през цялото време го карам на острието на бръснач - уж върви незнайно как като по вода, но аха да се разсееш малко и да изгубиш концентрация...и цялата конструкция може да се срути за миг. П.П. Идеята за проджекта с писалката и гаечния ключ + хинта с часовника много ми допадна.
    1 point
  26. Оказва се, че не мога да си редактирам поста, затова пускам линкове към събитията в София и Перник. София, Art Bar 158,28.11 Перник, Rock'N'Roll Cafe, 29.11
    1 point
  27. С аудиото определено ти е по-евтино. А то дори да излезем от темата за AI, с аудио по принцип се работи доста по-лесно и бързо за разлика от работата с видео. Казвам го от личен опит, защото освен основната ми работа с аудио съм работил и върху доста видеоклипове и всяка "движеща се картина" си изисква още куп други съобразявания, понеже вече нямаш нещо, което го възприемаш само през ушите, а имаш уши+очи, а хората на картинките си се разхождат където им скимне и не може където ти е кеф да резнеш някъде аудиото и да го снадиш, защото през това време на картината се случват съвсем други неща. П.П. Горе като споменах за липсинка, на клип с 30fps, дори и 1fps да не ти е на място, вече се вижда. С някои по-стари версии на Filmora имах подобен проблем, понеже винаги деля аудиото от видеото, за да мога да си го редактирам отделно и докато съм в редакциите всичко беше идеално, но при рендеринга винаги имаше 1 фрейм закъснение на видеото (вероятно нещо от драйвера на видеото), та се налагаше да го изпреварвам с 1 спрямо аудиото още при редакциите, че после да се уравни след рендеринга.
    1 point
  28. Предаването не е наше, мисля, че оригиналът идваше от UK (Who Wants to Be a Millionaire?), но на наша почва преводът би трябвало да бъде нещо от рода на "Спечели някой лев отгоре".
    1 point
  29. Ама не казваш ти ли помогна и ако да, дали позна...
    1 point
  30. https://www.facebook.com/share/14Nvdp5gaNX/ Тук поствам участията си основно.
    1 point
  31. Връщам малко в стара тема, понеже и Кори е машина, а днес пак попаднах на една негова импровизация в някакъв клуб, дето съм я гледал отдавна, но мога да си я пускам многократно без да ми омръзне. Поздравявам те с клипа.
    1 point
  32. Ще иде, ама ако го пусне. В което малко се съмнявам, щом вече е говорила, че "издевателстват над съседите", но не пречи да опита. Навремето когато правех студиото и контрол рума, и бях още на етапа "обезшумяване", понеже имам съсед отдолу, пусках през едни големи боксове двойно по-силно музика + бас, отколкото се предвиждаше да пускам всеки ден и слизах долу при него да чуя какво прониква, после добавях още n-количество вата под пода и по стените и пак слизах да чуя промяната. Накрая нивата при него паднаха до поносим минимум, а когато направих последния тест с нормалните децибели, на които работя (60-80dB), при него вече не се чуваше нищо. Така че едно ходене до изнервената съседка ще е доста полезно, предвид, че тя дори е през етаж над него.
    1 point
  33. По-скоро е от вибрациите, не от звук, предаван по въздуха. Аз поне бих опитал някаква изолационна платформичка, пускали сме теми/линкове. В идеалния случай би било добре някой да иде при комшийката и да чуе какво точно става, преди/след евентуалните взети мерки. Това може да помогне и за вземане на решение как да се процедира. Примерно да се направи "саунд чек" - кога къде колко удря дръмера и респективно какво/колко се чува. Може да се окаже, че се чува само като думка на касата, което значи че се предават само вибрациите, съответно акустични панели и други подобни няма да помогнат изобщо.
    1 point
  34. Не съм сигурен дали е точно за тук, обаче днес ми попадна как в "На всеки километър" са успяли да вкарат 20-тина секунди Pink Floyd https://www.youtube.com/watch?v=YyCseXmCO4g&t=1856s
    1 point
  35. Билети: https://www.kupibileti.bg/bg/about-event/1429 https://www.eventim.bg/bg/bileti/koncert-promociya-na-rok-grupa-faktor-sofiya-joy-station-686258/event.html
    1 point
  36. Някакви типове си нямали работа и седнали та направили алтернатива на 8-пинови крайни лампи. Само $300 за двечки! https://verellen-devices.squarespace.com/
    1 point
  37. @Baby Thomas Това за SX ли е? Значи да заложа на harley benton-a https://www.thomannmusic.com/intl/harley_benton_st_20_ca_standard_serie_bundle.htm Ето го техния бъндъл. За още 30лв отгоре идва и с по-добър усилвател смсл с повече модификации, ривърб и тн
    1 point
  38. @Noobie Според мен пакетът е добър, за тези пари единствено това ми идва на ум като предложение, цената е сходна: https://www.thomann.de/intl/thomann_gitarren_set_g13.htm?shp=eyJjb3VudHJ5IjoiZGUiLCJjdXJyZW5jeSI6MiwibGFuZ3VhZ2UiOjJ9&reload=1 Виж какви аксесоари имаш в пакета и прецени коя сделка си струва повече, качеството е същото. Другото което е, как мислиш да се учиш - от Интернет, даскал? С учител се напредва по-бързо, но струва пари.
    1 point
  39. Последният ми опит е кавър на Параноид. Мнения, препоръки са добре дошли. Целта е да продълвавам да напредвам.... ето например вчера купих IK MULTIMEDIA MixBox 70 , пълният комплект на Ай Кей от плъгини за миксиране. Дали съм се изхвърлил или съм взел правилно решение... не знам.. дедо, казваше - Имал , дал. А не е лошо, да имам всички необходими плъгини под ръка... Смятам да продължа да се записвам ( по натам и с групата ми) и ако с Уран правех лошо качество хоби записи, трябва да съм по напред, някъде в следните категории - добро, много добро, отлично хоби ниво, до добро профи ниво ( мисля, че това ще е максимума към който да се стремя ( ако изобщо го постигна, тогава ще му мисля)
    1 point
  40. Решихме да не съхраняваме потребителски файлове при нас, поради няколко причини, една от които е има доста по-добри сайтове за този работа и е доста по-лесно да се сложи линк тук. Иначе готина музика, дано да си намерите човек
    1 point
  41. Утре вечер съм на ул. Иван рилски номер11. Това е малък бар, нарича се "Вино и музика". Свободна сцена. Ще ползвам лупера на бармана BOSS RC300, който е с три трака. Който иска да идва след 18ч
    1 point
  42. Здравейте отново, прикрепям един демо запис, който направихме преди няколко месеца. Дано ви допадне П.С. Странен е този сайт за музика, в който не можеш да прикрепиш mp3. Not a Number - 01. In the Middle of Nowhere.ogg
    1 point
  43. Благодаря! Намалил съм звука от оригиналното изпълнение и съм презаписал всичко. Има записан вокал, който е чист и съм дублирал трака, като на втория съм сложил Flanger. Отделно има EQ на всичко и ривърб и дилей. Записал съм и бек вокали на доста моменти. Драйвът е естествен, но е и подчертан със сатурация и още няколко ефекта.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.