Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 09/22/25 във всички области
-
Snarky Puppy - Lingus (Cory Henry's solo Guitar Cover) Спомен от най-трудното соло, което някога съм свирил.6 points
-
Ако има примеси на конски цвик, произвеждан в квартал "Хиподрума" в среброто, в тайно съотношение, представляващо трансцедентално число, което може да бъде корен на полином, много по-добре изпъкват басите на високите честоти и звукът става по-кристален от ледена мастика и същевременно по-сладък от мед, защото така се смазва по-добре кристалната решетка на медта на всички проводници във веригата чак до електроцентралата (за това трябва време!) и така препуска по-мазно тока, без да се търка в атомите на металите и да създава нелинейни изкривявания!5 points
-
Моля, не пропускайте да тествате и следните евтини алтернативи: ПП. Понеже винаги има някой дословно четящ - ТОВА РАЗБИРА СЕ Е ШЕГА Използвайте само правилно оразмерени бушони за правилните цели.5 points
-
4 points
-
То това е целта - нали така Ако всичко звучи както трябва - значи е както трябва.4 points
-
4 points
-
Това е тракът: Ако някой го иска с по-добро качество, да напише имейл и ще му го пратя в "wav".4 points
-
AQMPwYZI32hhBXp0zulqgAkvqinpJOHu2lk4s4Cg_Tc6UxjraaeYBKsu12ysqUdREzsNBq-5fydqVvlN2LZUcwy7abLnc8R2vJz3ZJY.mp43 points
-
Понеделник, 3 ноември Вратите отварят в 18:00 | Начало: 18:30 Anitom, Русе, България Вход свободен Спечели NUX педали! Пригответе се за незабравима вечер с Роб Чапман — китарист, YouTube звезда, създател на Chapman Guitars и вдъхновение за китаристи по целия свят. Роб ще сподели своя опит, ще свири на живо, ще отговаря на въпроси и ще говори за някои от своите любими ефекти и педали на NUX, които използва за уникалния си тон. Очаквайте: Демонстрации и съвети за звук Въпроси и отговори Среща с артиста и снимки Томбола за NUX педали Входът е свободен, но местата са ограничени — натиснете “Присъствам”, за да си запазите място! Вратите отварят в 18:00, начало в 18:30. Елате на вечер, пълна с музика, енергия и вдъхновение — само в Anitom, Русе. Фейсбук събитие: https://www.facebook.com/events/1371852904357178/?ti=ls P.S. Тагвам един виден съфорумник, пък дали ще ходи вече, да си преценя сам ... @Baby Thomas3 points
-
По отношение на качеството на музиката, абсолютно никаква. Вземи записите на Бийтълс – пращят, трещят, нямат бас, високи, обем, но до ден днешен отиди на Бийтълс трибют, всички пеят и скачат – прекрасни песни, 60 г. по-късно всеки ги знае, пее, свири и им се радва. Не всеки музикален стил обаче е така. Ако вземем да речем Periphery, Tessaract, Northlane или която и да е друга модерна прогресивна-метъл банда, където те връхлитва водопад от енергия, китари, барабани, бас, крещящи вокали и т.н. добрият баланс е от ключово значение. Ако имат звук като Бийтълс, всичко ще отиде по дяволите. Според мен границата се поставя като част от цялостната философия зад продукцията и няма златен куршум за цялото нещо, който да работи универсално. Не е гарантирано. Не един и двама хоби музиканти, които печелят доста пари от основната си професия правят качествена продукция от техническа и естетическа гледна точка, но това не стига до масите, а парите, които наливат са сериозни. Не винаги е нужно да целят професионален успех, възможно е да е просто това да е техен начин на медитация, техен олтар, верую или нещо, в което вярват и искат да го представят по възможно най-добрият начин пред света. "Простосмъртните" хора без "златни/аналитични уши" усещат музиката предимно емоционално, за тях техническите параметри са без значение, и така трябва да бъде. Ако едно нещо е направено добре, няма значение колко си ерудиран, интелигентен или образован, то просто ти въздейства. В гимназията учителят ни по музика ни разказваше как през лятната ваканция ходил с Жигулата да натовари едни картофи от село и качил на стоп някакъв негов комшия, от ромски произход, със завършен 8-ми клас. В касетофонът учителят си бил пуснал някой от концертите на Моцарт и землякът послушал, послушал и казал: "Ей, бате, не знам какво е това, но много хубабо, бе." Да, звучи комично, но според мен лично всеки човек с елементарен разсъдък няма как да остане безразличен към творчеството на класиците, щом толкова столетия по-късно ги изучаваме и все още нямат стигане. Колкото до техническите параметри, според мен всеки човек който е запален по музиката попада някъде в развитието си. Има хора, които грам не ги интересува, втори, които ценят само съвършенната продукция, трети минават този етап и в режим Зен се връщат накрая на първият етап, но вече осъзнато. Това лесно мога да го илюстрирам със следната псевдонаучна графика, забележи разликата между Главанакът и Джедай Майсторът, и двамата се наслаждават на музиката, но последният вече осъзнато. Колкото до бутиковия хардуер, корегата Парни Валяк имаше една готина тема отпреди време (светла му памет), този човек поне познаваше в детайли тези машини и умееше да ги сервизира. Уви, никой не е вечен ...3 points
-
Ще си позволя да те поправя. Не е точно така - почти всички съвременни електретни микрофони могат да работят на 48 волта. Имам няколко такива и в спецификациите им изрично пишеше, че могат да работят в доста широк диапазон, като се започне от много нисък волтаж и се стигне до въпросните 48 волта, че и малко отгоре. Реално ако погледнеш, половината модели на някои известни фирми, вкл. и от скъпите им модели, са електретни, а не "чисти" кондензаторни, но всичките безпроблемно работят с фантомно захранване. Забелязал съм, че избягват да наблягат на думичката "електретен", най-вече заради маркетинга, понеже в миналото "електретен" се отъждествяваше с "евтин и некачествен", но от тогава технологията при този тип микрофони доста се разви и сега дори няма как да различиш поне по качеството на звука, кой е на електретен, и кой на кондензаторен принцип. За пример мога да ти дам един модел на AKG - C1000s ($300+), който може да работи както с 2 АА батерии, така и с фантом. Така че колегата ако ще включва някой нов микрофон, най-добре да погледне какво пише в листчето с данните за поддържания волтаж.3 points
-
Да ти кажа ли, кое е основното ти достойнство, освен, че винаги свириш много добре? Можеш да говориш с китарата и да разкажеш история, дори и в един минималистичен блус. Много силно, браво! Мисля, че и останалите съфорумци, които следят нещата ти са се убедили, че така може да свири само човек, на когото музиката през цялото време е в главата му. П.П. Това можех да ти го напиша и на ЛС, ама за да не излезе като любовно обяснение, реших да го пусна тука.3 points
-
^ Ами win-win ситуация – това са талантливи хора с много голям skillset, експериментират и ние простосмърните се кефим. Да ти кажа, честно повече ме вълнува от AxeFX какво са успели да моделират и каква невронна мрежа са направили от Neural DSP, че да се чува "по-лампово" някой ефект, отколкото някакви такива изгъзици ... но:3 points
-
Аз съм си играл - и на всичките ми стратове, независимо от произхода им съм сложил или дебели месингови блокове - някаква известна и относително скъпичка марка бяха, която съм забравил - или дебели стоманени, също някаква известна и относително скъпичка марка - не си спомням вече накой страт какво беше, но със сигурност и мексикански и сбирщайн и японски всички претърпяха съществено подобрение от моя гледна точка Просто звучат по-добре.3 points
-
3 points
-
Здравейте! Няколко цели песни от вечерта в Behemoth Bar. Продължаваме с концепцията да ги правим в наши аранжименти.2 points
-
Томан смъкват цените на доставките до 9.90 EU за България! https://www.thomann.de/blog/en/inside/lower-shipping-costs-in-8-additional-countries/2 points
-
Вчера мина пълноценно и продуктивно. Двама музиканти едновременно използвахме един общ looper с допълнителни контролни педали. Така едновременно допринасяхме за създаване на обща музикална композиция. Уточниха се важни проблеми за решаване. От сега знам, че другата събота няма да мога да дойда, а и към 19ч там ще има концерт на една група. Разработвам ново място за подобни дейности. Намира се на ул. Иван рилски номер11. Това е малък бар, нарича се "Вино и музика" . Бармана също е музикант и с удоволствие приветства и участва в такива идеи. Това се случва всеки четвъртък след 18ч.2 points
-
Това с единия бушон не е чак такъв проблем, защото какво правим, когато вътре в усилвател, който минава за хайенд има общо 10 бр бушона?2 points
-
Този тип маниаящина е доказателство за това, че не е нужно дори да имаш леген, за да го изплискаш.2 points
-
^По принцип "тая работа" я има доста отдавна, включително и при преждеспоменатите Positive Grid Bias (F)X и имаше още едно устройство (и то и компанията вече ги няма) - SIM1, и италианските Sonulab също излязоха с един Magic Match или нещо подобно - който може да изпълнява И тази функция - така че не е нещо кой знае колко ново, но ще си позволя на този етап да остана скептичен От друга страна - опциите са си опции - ако те кефи - олрайт - ама ся Squier Bullet няма как да стане Страт от '63-та или Лес Пол от '59-та.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Плашат се от бъдещите алгоритми. ("Добре дошли в Skynet, желаете ли един терминатор?")2 points
-
2 points
-
Чуваш разлики в свиренето. Целият трак е със сменени седла и блок. Имам проект със сравнения, но ще постна семпъл като го нацепя и сглобя, така че да е удобно за слушане.2 points
-
Парче, което ми отне доста време да науча, запиша, миксирам и да сглобя видеото (което беше голям зор на не особено мощен компютър... Тест за търпение... :D) Преди 5 години бях направил кавър на това парче, но тогава друг ме записва и нямах възможност за много тейкове, съответно на 3-4 път, каквото стана, това си беше: Това е тогавашния вариант. Този път изпипах повече нещата. Взех интересни решения при миксирането. Използвам различни микрофони и различни китари в панорами на някои места. На моменти е с двете китари, на моменти само с една. Ако на някой му е интересно, ще обясня по-подробно. То се усеща кога какво мисля. Приятно слушане (и гледане )2 points
-
Днес пак след 17ч ще има редовна музикантска сбирка в бар Токио. Ще има демонстрация на педал https://www.muziker.bg/gamechanger-audio-bigsby-pedal2 points
-
Понеже снощи купувах едно пиано от Томан, да споделя за един лек проблем при плащането, ако някой евентуално иска да го избегне в подобна ситуация. За инфо - поръчвах го през Firefox в десктоп версия. В случая не става дума за различни държави, а за покупка от моя акаунт с моите данни, за друг човек в друг град, който ще го получи когато пристигне. Полето за адреса на доставка не ми се появи и за да не ми вземе автоматично моите данни от акаунта, реших да си променя моите данни в самия акаунт, като въведа другия адрес, все едно аз съм там. То пък се оказа, че ми се появи в самия акаунт ново поле за допълнителни адреси, така че този проблем го реших бързо. После обаче, когато стигнах до момента на въвеждането на номера на картата си за плащане и цъкнах да платя, получих празен екран от Firefox със съобщението, че "за да ми защити данните е блокирал допълнителния вграден прозорец от Томан", един вид сайтът им не бил конфигуриран правилно. Опитах се с копи/пейст да отворя плащането не в раздел, а изцяло в нов прозорец, но получих същия блокаж със същото съобщение, като междувременно от банката ми изпратиха втори SMS с код за потвърждение на трансакцията. Разбрах, че няма да стане с "лисицата" и отворих адреса в Хром, без да съм се логнал от втория браузер в акаунта ми в Томан. Там всичко си излезе както трябва, получих трети SMS с поредния нов код от банката и платих безпроблемно. Тъй че ако някой поръчва нещо с Firefox, да го има предвид, че при плащането най-вероятно и при него ще изпищи, че нещо не му харесва.2 points
-
В случая чистите ми наблюдения са, че това зависи повече от други фактори, а не кой на какъв принцип е. Изключвам лентовите, които са малко по-различни, но и тях ги развиха през последните години. Мисля, че съм ти споменавал на ЛС случката когато на едно озвучаване бях решил да ползвам в една позиция кондензаторен, тъй като е по-чувствителен и щеше да е достатъчен само един, вместо 2 динамични, но не прецених, че на 2 метра зад него в залата имаше спусната завеса, която връщаше част от сигнала и едвам се спасих от микрофонии до края на събитието. Тъй че всичко си е до конкретна ситуация, разположение на подходящия микрофон, дали ще избереш кардиоид, супер/хипер кардиоид, къде са ти мониторите (и завесите ) и т.н.2 points
-
2 points
-
Напълно подкрепям колегата @yamaha, възхищавам се на всяко изпълнение, както и на нестихващото трудолюбие и вкус към творбите. Респект!2 points
-
Интерпретация на една любима песен, която открих по интересен начин преди няколко години: Търсих качествен запис за да тествам слушалки и написах в YouTube: "Audiophile music" и излезе тази песен: съответно много хора са писали "came for the quality, stayed for the song". Дори слушайки я в YouTube, си личи колко добре е свършена работата по тази песен... Приятно слушане!2 points
-
2 points
-
След лятната пауза отново ще се провеждат все по–редовни срещи почти всяка събота, а понякога и в неделя, както днес(28ми), например. Срещите ще започват след около17:30ч, а когато в някоя събота има събитие–концерт(който обикновено зопочва със саундчек от 19ч), тогава ще започваме след 16ч до 19ч. Вчера такъв концерт направи трио Вяра Иванова с великолепни музиканти. Нормално барът работи до22ч., но понякога продължава и до по–късно. Тук ден–два предварително ще съобщавам за предстоящи събития. Препрочетете по–горе подробности за начина на провеждане и други детайли.2 points
-
2 points
-
2 points
-
^ Еми готино изглежда, макар че докато не се докосна до един инструмент, трудно мога да ти кажа как ще ми послужи. Първата ми дигитална MIDI клавиатура си купих на сляпо, щото не знаех точно какво искам, с хода на годините започнах да си подбирам инстрменти, които ми вършат работа. Тука по-скоро подходът ми би бил наобратно - дай ми го да видя какво мога да изкарам с него. Освен това, като изключим artwork-а до голяма степен тая китара е пригодена на Нуно да му върши работа, тъй както Ван Хален си изчегъртва адаптерите, че на него да му харесва и да му върши работа. Та така, интересен инструмент със специфична употреба. Има и хайп около цялото нещо, разбира се. P.S. Аз лично съм по-впечатлен от ей тая дивотия на Allan Holdsworth, която хронологично е бая по-стара:2 points
-
2 points
-
1 point
-
^ Това според мен е "нърдовска мастурбация" (с извинение) за аудиофилите, ако инженерът на Сантана не може да докара това подтискане на високи, най-добре да отвори една тема тук при нас, ще му обясним как ...1 point
-
Живота е радост и тъга... Отново боря синдром на Де Карвен , този път на дясната ръка... по лек е отпреди и се надявам да мине без кортикостероиди ( заради страничен ефект - оправят тендовагенита, но капе коса. пък ми се ще поне още десет години да имам) От друга страна любимото Бяло море ( Η καρδιά μου είναι στο Αιγαίο Πέλαγος) ме зареди положително и успях да компилирам първият си солов албум. Започвам с кавър на АББА, в който съм направил модерен диско фънк аранжимент и съм изпраскал едно соло, каквото няма в оригинала. От саундклауд не ми дадоха да ползвам вокалите на Агнета ( но са ок за тези на Роб). Предипримерно 2 месеца бях пуснал на Агнета, работен вариант, тя каза, че и харесва и пита, кой ще изпее кавъра.... казах и не знам и че вероятно , ако не намеря кой да го изпее, ще ползвам вокалите от оригинала... тя не отговори нищо конкретно... така че, първо пробвах с нейните вокали, но като ме отрязоха от саундклауда, записах вокалните партии с китара. Може би не съм смесил перфектно вокс китарата с останалият микс, но се уча. И правя тези кавъри от една страна да се уча на звукозапис, от друга ми е удоволствие да кавърирам любими песни. Следват два кавъра на Арън Мейдън, Трупъра си го записвах и смесвах сам през ковида, Лосфер уърдс е правен преди 20 години, записван вкъщи и после миксиран и мастериран от Румен Спасов. Следват ел и акустичен вариант на Брейкин дъ лоу. После два авторски инструментала - Султан и Роден отново. Накрая завършвам с едно парче на група Зомби бар, в която свирех и в което парче имам доста авторство - цялото интро, основната акордова схема и грув, китарните фийлове, китарната мелодия след припевите, първото основно соло е на другият китарист на групата, второто мое, после имам едно психиделик соло , широките триоли на пеенето в края са по моя идея и ревящите вокали... и песента е в своята цялост, така, както я замислих/ме. А не орязана версия, каквито има две три ( пуснати из медиите) и не харесвам. Записът, микс и мастеринг са на Бисер от студио Президент, който по онова време беше и барабанист в групата ( на барабаните на Султан - също) Основната ми цел е да имам нещо завършено ( а не разпиляно) ( какво е един албум със снимки - компилация от спомени, музикален - компилация от музикални спомени, снимки на какво правия и докъде си в даден момент). предвиждам да има и част 2, като продълвавам да се уча на микс и мастринг, а и да се кефя от творческият момент. Започването с кавъра на АББА не е случйно - като дете бях дискарче - АББА, Бони М, Сарагоса бенд, Чик, Хот Чокълейт, Прешъс Уилсън, Сандра, Сабрина, Саманта, СиСи Кеч... до момента в който не чух метъл, Айрън Мейдън, Металика и превключих. Така , че за мен е логично. Не съм постигнал , кой знае какво ( ниво) с този албум, но мисля, че е доста по добре спрямо онзи на Уран242, който бих определил, като много добри песни, но лошо продуцирани. Има вероятност, да се презапишат песните на Уран и да звукнат поне, както звучи този албум. Ако примерно албума на Уран е на лошо аматьорско ниво, в този ( според мен) нивото варира между добро, много добро, отлично аматьорско ( може би дори и добро профи за Losfer words i Zombie bar), но това е по-добре Вие да кажете, как го възприемате. Ето го проекто-демо албумчето на Уран242 Нямам комерс мераци за албумите си. Но може би е добре да направя известен брой CDs за подаръци на приятели и познати, които проявяват интерес към музикалните ми лутания и опити. Специално как се получи art cover-a на Song from the attic ми харесва и го виждам, как ще стои добре на фланелка. Аз бих си я носил. В моловете правят фланелки, няма да е проблем.1 point
-
Изцяло аналогово надали хората вече строят. Обикновено е хибрид - съхранява се всичко на хард диск и има отделни хардуерни модули, които да правят processing. Някои хора си купуват някакъв ролков магнетофон, само за мастър записи да му добавят топлина, обем, изкривявания ... ама, за да я докараш до там, че да има значение трябва: песните да са изпяти/изсвирени перфектно (0% имагинерни загуби) да са записани перфектно (0-1% имагинерни загуби) да са смесени перфектно (0-1% имагинерни загуби) и чаааак след всичките тея безкомпромисни церемонии слагаш някаква лента, че да звукне/кривне по-някакъв по-истински начин и резултатът ще е 5% разлика, образно казано. И тука има бая подводни камъни – какъв точно тип лента се ползва, как е калибриран магнетофона, просвирващата, записващата глава, че да има точно нужното количество изкривявания, че на теб да ти хареса, а и да си убеден, че реално правиш нещо, което има повече файда от VST, а не само аналогова езотерика. Както казваше един приятел от "Плевен д'ге": "То са ред работи, бако, не е едно нещо ..." . Във всички останали случаи само хабиш тока, особено ако е кофти изпълнението, от там нататък само топлим и разхлаждаме водата. Аз лично, в един идеалистичен свят, ако бях безкрайно добър музикант (какъвто не съм ) бих си купил Distressor, Sonic Maximizer, може би някоя 1176-ца, LA2A, неща, за които съм убеден, че ще обадят по-добре от VST варианта и примерно ще ми спестят процесинг и донатъманяване. Ама това при равни други условия - акустично третиране и то пак сметката отива в диапазона "10-тина бъбрека", щото някой трябва да ги ремонтира тия неща.1 point
-
1 point
-
Готино е, обаче тук критиката ми е да не я юркаш тая песен, малко си я забързал, красотата е във всеки тон от арпежа. Като изключим това, супер е! Чувам, че си правил разни overdub-и с DAW, мислил ли си да инвестираш в някой вокалист? Е тоя е готин, аз имам версията с MIDI да ми строи хармония от кийборда: HARMONY SINGER 21 point
-
1 point
-
1 point
-
От известно време на различни места забелязвам разни философски дискусии, касаещи това, че съвсем скоро певците ще отпаднат поради липса на необходимост. Не мисля, че резултатът ще е чак толкова рязък и краен, понеже компаниите все така ще искат да печелят от участията с живи хора (най-вече 'звездите'), но определено музиката днес вече не е това, което беше доскоро, а като гледам с каква скорост се развиват нещата, само след още някоя година чакам много повече размествания на пластовете във всички области...даже не размествания, а направо земетресения. А иначе идеята с виртуалните певци на IK-MM отдавна е осъществена при други производители и там вече са натрупали в пъти повече различни тембри, от които да избираш, но съм сигурен, че IK ще ги догонят в скоро време. За мен най-тъжното е, че много хора ще добият популярност без изобщо да имат някакъв талант. Едно време Мили Ванили ги разкостиха за доста по-малко, а сега със 100% "чуждо участие" можеш да станеш звезда, както и да станеш богат...и на никой не му прави впечатление. В интересни времена живеем и още по-интересни ни чакат.1 point
-
1 point