Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 09/15/25 във всички области
-
Snarky Puppy - Lingus (Cory Henry's solo Guitar Cover) Спомен от най-трудното соло, което някога съм свирил.6 points
-
То това е целта - нали така Ако всичко звучи както трябва - значи е както трябва.4 points
-
4 points
-
Това е тракът: Ако някой го иска с по-добро качество, да напише имейл и ще му го пратя в "wav".4 points
-
4 points
-
3 points
-
AQMPwYZI32hhBXp0zulqgAkvqinpJOHu2lk4s4Cg_Tc6UxjraaeYBKsu12ysqUdREzsNBq-5fydqVvlN2LZUcwy7abLnc8R2vJz3ZJY.mp43 points
-
Понеделник, 3 ноември Вратите отварят в 18:00 | Начало: 18:30 Anitom, Русе, България Вход свободен Спечели NUX педали! Пригответе се за незабравима вечер с Роб Чапман — китарист, YouTube звезда, създател на Chapman Guitars и вдъхновение за китаристи по целия свят. Роб ще сподели своя опит, ще свири на живо, ще отговаря на въпроси и ще говори за някои от своите любими ефекти и педали на NUX, които използва за уникалния си тон. Очаквайте: Демонстрации и съвети за звук Въпроси и отговори Среща с артиста и снимки Томбола за NUX педали Входът е свободен, но местата са ограничени — натиснете “Присъствам”, за да си запазите място! Вратите отварят в 18:00, начало в 18:30. Елате на вечер, пълна с музика, енергия и вдъхновение — само в Anitom, Русе. Фейсбук събитие: https://www.facebook.com/events/1371852904357178/?ti=ls P.S. Тагвам един виден съфорумник, пък дали ще ходи вече, да си преценя сам ... @Baby Thomas3 points
-
По отношение на качеството на музиката, абсолютно никаква. Вземи записите на Бийтълс – пращят, трещят, нямат бас, високи, обем, но до ден днешен отиди на Бийтълс трибют, всички пеят и скачат – прекрасни песни, 60 г. по-късно всеки ги знае, пее, свири и им се радва. Не всеки музикален стил обаче е така. Ако вземем да речем Periphery, Tessaract, Northlane или която и да е друга модерна прогресивна-метъл банда, където те връхлитва водопад от енергия, китари, барабани, бас, крещящи вокали и т.н. добрият баланс е от ключово значение. Ако имат звук като Бийтълс, всичко ще отиде по дяволите. Според мен границата се поставя като част от цялостната философия зад продукцията и няма златен куршум за цялото нещо, който да работи универсално. Не е гарантирано. Не един и двама хоби музиканти, които печелят доста пари от основната си професия правят качествена продукция от техническа и естетическа гледна точка, но това не стига до масите, а парите, които наливат са сериозни. Не винаги е нужно да целят професионален успех, възможно е да е просто това да е техен начин на медитация, техен олтар, верую или нещо, в което вярват и искат да го представят по възможно най-добрият начин пред света. "Простосмъртните" хора без "златни/аналитични уши" усещат музиката предимно емоционално, за тях техническите параметри са без значение, и така трябва да бъде. Ако едно нещо е направено добре, няма значение колко си ерудиран, интелигентен или образован, то просто ти въздейства. В гимназията учителят ни по музика ни разказваше как през лятната ваканция ходил с Жигулата да натовари едни картофи от село и качил на стоп някакъв негов комшия, от ромски произход, със завършен 8-ми клас. В касетофонът учителят си бил пуснал някой от концертите на Моцарт и землякът послушал, послушал и казал: "Ей, бате, не знам какво е това, но много хубабо, бе." Да, звучи комично, но според мен лично всеки човек с елементарен разсъдък няма как да остане безразличен към творчеството на класиците, щом толкова столетия по-късно ги изучаваме и все още нямат стигане. Колкото до техническите параметри, според мен всеки човек който е запален по музиката попада някъде в развитието си. Има хора, които грам не ги интересува, втори, които ценят само съвършенната продукция, трети минават този етап и в режим Зен се връщат накрая на първият етап, но вече осъзнато. Това лесно мога да го илюстрирам със следната псевдонаучна графика, забележи разликата между Главанакът и Джедай Майсторът, и двамата се наслаждават на музиката, но последният вече осъзнато. Колкото до бутиковия хардуер, корегата Парни Валяк имаше една готина тема отпреди време (светла му памет), този човек поне познаваше в детайли тези машини и умееше да ги сервизира. Уви, никой не е вечен ...3 points
-
Ще си позволя да те поправя. Не е точно така - почти всички съвременни електретни микрофони могат да работят на 48 волта. Имам няколко такива и в спецификациите им изрично пишеше, че могат да работят в доста широк диапазон, като се започне от много нисък волтаж и се стигне до въпросните 48 волта, че и малко отгоре. Реално ако погледнеш, половината модели на някои известни фирми, вкл. и от скъпите им модели, са електретни, а не "чисти" кондензаторни, но всичките безпроблемно работят с фантомно захранване. Забелязал съм, че избягват да наблягат на думичката "електретен", най-вече заради маркетинга, понеже в миналото "електретен" се отъждествяваше с "евтин и некачествен", но от тогава технологията при този тип микрофони доста се разви и сега дори няма как да различиш поне по качеството на звука, кой е на електретен, и кой на кондензаторен принцип. За пример мога да ти дам един модел на AKG - C1000s ($300+), който може да работи както с 2 АА батерии, така и с фантом. Така че колегата ако ще включва някой нов микрофон, най-добре да погледне какво пише в листчето с данните за поддържания волтаж.3 points
-
Да ти кажа ли, кое е основното ти достойнство, освен, че винаги свириш много добре? Можеш да говориш с китарата и да разкажеш история, дори и в един минималистичен блус. Много силно, браво! Мисля, че и останалите съфорумци, които следят нещата ти са се убедили, че така може да свири само човек, на когото музиката през цялото време е в главата му. П.П. Това можех да ти го напиша и на ЛС, ама за да не излезе като любовно обяснение, реших да го пусна тука.3 points
-
^ Ами win-win ситуация – това са талантливи хора с много голям skillset, експериментират и ние простосмърните се кефим. Да ти кажа, честно повече ме вълнува от AxeFX какво са успели да моделират и каква невронна мрежа са направили от Neural DSP, че да се чува "по-лампово" някой ефект, отколкото някакви такива изгъзици ... но:3 points
-
Аз съм си играл - и на всичките ми стратове, независимо от произхода им съм сложил или дебели месингови блокове - някаква известна и относително скъпичка марка бяха, която съм забравил - или дебели стоманени, също някаква известна и относително скъпичка марка - не си спомням вече накой страт какво беше, но със сигурност и мексикански и сбирщайн и японски всички претърпяха съществено подобрение от моя гледна точка Просто звучат по-добре.3 points
-
3 points
-
3 points
-
2 points
-
2 points
-
Плашат се от бъдещите алгоритми. ("Добре дошли в Skynet, желаете ли един терминатор?")2 points
-
2 points
-
Чуваш разлики в свиренето. Целият трак е със сменени седла и блок. Имам проект със сравнения, но ще постна семпъл като го нацепя и сглобя, така че да е удобно за слушане.2 points
-
Парче, което ми отне доста време да науча, запиша, миксирам и да сглобя видеото (което беше голям зор на не особено мощен компютър... Тест за търпение... :D) Преди 5 години бях направил кавър на това парче, но тогава друг ме записва и нямах възможност за много тейкове, съответно на 3-4 път, каквото стана, това си беше: Това е тогавашния вариант. Този път изпипах повече нещата. Взех интересни решения при миксирането. Използвам различни микрофони и различни китари в панорами на някои места. На моменти е с двете китари, на моменти само с една. Ако на някой му е интересно, ще обясня по-подробно. То се усеща кога какво мисля. Приятно слушане (и гледане )2 points
-
Днес пак след 17ч ще има редовна музикантска сбирка в бар Токио. Ще има демонстрация на педал https://www.muziker.bg/gamechanger-audio-bigsby-pedal2 points
-
Понеже снощи купувах едно пиано от Томан, да споделя за един лек проблем при плащането, ако някой евентуално иска да го избегне в подобна ситуация. За инфо - поръчвах го през Firefox в десктоп версия. В случая не става дума за различни държави, а за покупка от моя акаунт с моите данни, за друг човек в друг град, който ще го получи когато пристигне. Полето за адреса на доставка не ми се появи и за да не ми вземе автоматично моите данни от акаунта, реших да си променя моите данни в самия акаунт, като въведа другия адрес, все едно аз съм там. То пък се оказа, че ми се появи в самия акаунт ново поле за допълнителни адреси, така че този проблем го реших бързо. После обаче, когато стигнах до момента на въвеждането на номера на картата си за плащане и цъкнах да платя, получих празен екран от Firefox със съобщението, че "за да ми защити данните е блокирал допълнителния вграден прозорец от Томан", един вид сайтът им не бил конфигуриран правилно. Опитах се с копи/пейст да отворя плащането не в раздел, а изцяло в нов прозорец, но получих същия блокаж със същото съобщение, като междувременно от банката ми изпратиха втори SMS с код за потвърждение на трансакцията. Разбрах, че няма да стане с "лисицата" и отворих адреса в Хром, без да съм се логнал от втория браузер в акаунта ми в Томан. Там всичко си излезе както трябва, получих трети SMS с поредния нов код от банката и платих безпроблемно. Тъй че ако някой поръчва нещо с Firefox, да го има предвид, че при плащането най-вероятно и при него ще изпищи, че нещо не му харесва.2 points
-
В случая чистите ми наблюдения са, че това зависи повече от други фактори, а не кой на какъв принцип е. Изключвам лентовите, които са малко по-различни, но и тях ги развиха през последните години. Мисля, че съм ти споменавал на ЛС случката когато на едно озвучаване бях решил да ползвам в една позиция кондензаторен, тъй като е по-чувствителен и щеше да е достатъчен само един, вместо 2 динамични, но не прецених, че на 2 метра зад него в залата имаше спусната завеса, която връщаше част от сигнала и едвам се спасих от микрофонии до края на събитието. Тъй че всичко си е до конкретна ситуация, разположение на подходящия микрофон, дали ще избереш кардиоид, супер/хипер кардиоид, къде са ти мониторите (и завесите ) и т.н.2 points
-
2 points
-
Напълно подкрепям колегата @yamaha, възхищавам се на всяко изпълнение, както и на нестихващото трудолюбие и вкус към творбите. Респект!2 points
-
Интерпретация на една любима песен, която открих по интересен начин преди няколко години: Търсих качествен запис за да тествам слушалки и написах в YouTube: "Audiophile music" и излезе тази песен: съответно много хора са писали "came for the quality, stayed for the song". Дори слушайки я в YouTube, си личи колко добре е свършена работата по тази песен... Приятно слушане!2 points
-
След лятната пауза отново ще се провеждат все по–редовни срещи почти всяка събота, а понякога и в неделя, както днес(28ми), например. Срещите ще започват след около17:30ч, а когато в някоя събота има събитие–концерт(който обикновено зопочва със саундчек от 19ч), тогава ще започваме след 16ч до 19ч. Вчера такъв концерт направи трио Вяра Иванова с великолепни музиканти. Нормално барът работи до22ч., но понякога продължава и до по–късно. Тук ден–два предварително ще съобщавам за предстоящи събития. Препрочетете по–горе подробности за начина на провеждане и други детайли.2 points
-
2 points
-
2 points
-
^ Еми готино изглежда, макар че докато не се докосна до един инструмент, трудно мога да ти кажа как ще ми послужи. Първата ми дигитална MIDI клавиатура си купих на сляпо, щото не знаех точно какво искам, с хода на годините започнах да си подбирам инстрменти, които ми вършат работа. Тука по-скоро подходът ми би бил наобратно - дай ми го да видя какво мога да изкарам с него. Освен това, като изключим artwork-а до голяма степен тая китара е пригодена на Нуно да му върши работа, тъй както Ван Хален си изчегъртва адаптерите, че на него да му харесва и да му върши работа. Та така, интересен инструмент със специфична употреба. Има и хайп около цялото нещо, разбира се. P.S. Аз лично съм по-впечатлен от ей тая дивотия на Allan Holdsworth, която хронологично е бая по-стара:2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
^ Ами така е, луксозно удоволствие е всеки път да намериш басист, а и one man show piano няма кой да ти свири баса и неволята учи ...2 points
-
2 points
-
1 point
-
Аз мисля да тръшна в земята изкуствения интелект и да водя битката с него с аналогови записи! Колко и да се напъва, няма как да ме победи, защото каквото и да направи AI, то винаги ще е цифрово – ще пее и ще свири перфектно, ама… По отношение на оборудването, при условие, че никой вече не произвежда такова, остава само варианта с втора употреба. Много е скъпо, но лесно се намира и е въпрос само на пари. По-важни са стратегията, тактиката и мениджмънта на едно такова малко студио, или както казва един мой познат – пари има, идеи няма! Пазарният сегмент е нищожен, но платежоспособен, а това винаги е представлявало интерес :-) P.S. Fostex R8 изглежда е бил добра машина, видях цените и те варират в широки граници, вероятно заради състоянието на конкретната машина.1 point
-
1 point
-
^ Това според мен е "нърдовска мастурбация" (с извинение) за аудиофилите, ако инженерът на Сантана не може да докара това подтискане на високи, най-добре да отвори една тема тук при нас, ще му обясним как ...1 point
-
^ Ще го видя. То като се замислиш на времето бая кретении са се правили, за да се докара нещо, което днес е тривиално, като например оня 9 метровия кабел на Хендрикс да режел високи среди от ампа ...1 point
-
1 point
-
1 point
-
Да, разбира се, но това е валидно за всеки инструмент, особено на чиста китара в лампов амп. То това е и идеята на хубавия адаптер - да хваща и да пресъздава всякакви детайли, и то по подходящ красив начин, за да предоставя повече изразни възможности. А всички тези проби целят едно нещо - да балансират иначе добре звучащият инструмент, така че да не звучи много остро и студено, нито прекалено глухо и топло, а да е балансиран и в общи линии да звучи без някакви очевидни дефекти по целия гриф. То затова и пробвам с този точно инструмент, защото няма силно изразени глухи тонове, нито някакви други нежелани странности, каквито имат много китари. И предвид, че не е "марков", позволява експерименти, без да го "развалям". И като има база за сравнение, е интересно.1 point
-
Да, това имам предвид. При синглите за страт, че сто пъти адаптерът не е само "микрофон" с различна честотна характристика. Това колко е силно магнитното поле и как неговата сила се променя от вибрацията на металната струна, често донякъде формира и атаките на тона, дори може да добави и мъничко естествена компресия. Имат си и динамични характеристики тия адаптери, така да се каже. Мания са си тези неща.1 point
-
Animals - House Of The Rising Sun (Improvisation) https://youtu.be/h1cYb5rbdKk Вдъхновено от Sean Mann и неговата интерпретация: https://www.youtube.com/watch?v=ez2MNO3fvx8... Целият му албум си заслужава да се чуе. Свиря с: - Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 - Fender Stratocaster Custom Shop Limited Edition 1957 Seafoam Green - TC Electronic Flashback X4 Delay - Dunlop 95Q Wah - JHS - Double Barrel - Wampler - Ego Compressor (през цялото време) Кубето е на мръсния канал, ривърб от него и софтуерно. EQ корекции на китарата няма като изключим първото провеждане на мелодията, което исках да звучи по уестърнско и съм добавил на FabFilter - Сатурация и Volcano (някакъв вид изкрияване).1 point
-
1 point
-
1 point