Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 10/25/25 във всички области
-
3 points
-
3 points
-
3 points
-
Отдавна съм стигнал до извода, който той прави някъде около 8-мата минута на клипа, може би защото работя твърде отдавна с всякакви плъгини и вече ми се е оформил някакъв по-цялостен поглед над цялото положение с плъгините. Когато започнах да ги ползвам, голямата част от тях бяха в DX-формат и по-малка част във VST (основната версия). Тогава не можех да си позволя да купувам всичко, което ми се рекламираше и което ми се искаше, теглех сума ти трайъл или демо версии, имаше и период, когато теглех всичко ново от торентите, но малко по малко се убедих, че 90% от плъгините или се повтарят функционално из различните фирми и вършат едни и същи неща, или просто не са добри, или пък просто нямам нужда от тях. Като изключим китаристите с амп-симулациите, където разнообразието е много голямо, реално човек като мен спокойно може да се справи с десетина читаво направени основни VST-та (EQ, компресори, ривърби и дилеи) + няколко от новите с AI за разделяне (макар, че могат да се пропуснат, защото вече и сайтовете го правят), както и някой пакет за спектрално чистене на дефекти (Izotope RX примерно). Всичко останало е просто повторение на нещо чуждо, което вече работи добре. Човекът си го казва във видеото (перифразирам) - "защо ми е да се напъвам с часове да хвана някой половин децибел в дадена честотна област при тест на 2 сходни плъгина, след като разликата която единият плъгин спрямо другия ще даде в крайния продукт е толкова нищожна и която разлика публиката с нетренираните си уши никога няма да чуе, а основно ще слуша дали парчето й харесва като композиция и изпълнение...". Та така, мнението ми е да не си губите времето като мен в началото и да качвате стотици добавки, някои от които даже ще забравите за какво са, а когато решите да пробвате някой нов VST, дето ви се е сторил интересен - ако първото ви впечатление е "Баси, това е много яко", да си го вземете, но ако вече имате друг, който върши абсолютно същата работа и по същия начин като новия, просто да го пропуснете.3 points
-
Off/ Ей това съм си го мислил още от 90-те...всичките ни поп-фолк "звезди" са всъщност толкова истински звезди, колкото и звезди са примерно огледала, разположени в околоземна орбита - гледайки ги от Земята блестят и приличат на звезди, но не са и са само за местна консумация ; отдалечиш ли ги малко, вече спират да блестят и никой не им обръща внимание. П.П. Ама само какво сравнение направих.3 points
-
https://youtu.be/5nKV8XG3KJI Предстоят изненади с един от любимите ми проекти, а именно – Project 7. Засега ще запазя в тайна подробностите, но е свързано с нова музика (какво ли друго да е… :D). Споделям едно любимо соло от първия албум на Project 7 придружено с любима история свързана със записа му: Отдавна се каня да направя „Playthrough” на това соло и най-накрая дойде времето… Това е китарното соло на последната композиция от първия албум на Project 7, именувана – Seventh Seven. Съответно записвах тази композиция последна, защото ги карах‘ подред. Всички други записах сравнително бързо, като за всяка имах „проектоплан“ какво точно да свиря (дори за солата). Въпреки, че музиката е импровизационна (Fusion), се казва, че „най-добрата импровизация е подготвената“. Стана време за записа на това „парче“ и започнахме… И не става и не става – хармонията е трудна за импровизация, идеите не вървят (няма “flow”, както се казва) и след пореден тейк просто го оставихме за следващия ден. Споделих с баща си случилото се и думите ми бяха „парчето е гадно“ и неговият съвет беше - „свири и ти гадно“. На следващия ден отидох в студиото и беше 16:55, когато Стойко Лисичков натисна „запис“ като ми каза на шега – „Имаш време до 17:00 да запишеш солото“… Изсвирих солото от първия тейк, той си погледна часовника и каза „имаш още 3 минути време…“. И така това се превърна в любимото соло, което съм записвал от албума и едно от любимите ми цялостно, които съм записвал. Има един „термин“, нарича се „зоната“ – мястото, в което се чувстваш като "свръхчовек", сякаш всичко можеш и просто музиката тече през теб. Нещо като силно моментно вдъхновение. Лично аз съм чувствал това на сцени, след дълго свирене вкъщи или след съвети като този за записа на това конкретно соло… Victor Wooten споделя в една своя реч, че се е научил да предизвиква вдъхновение и обяснява как можем да пробваме - казва да запомним, когато сме вдъхновени как се чувстваме, да запомним максимално много съзнателно от този момент, и когато имаме нужда да си спомним за това чувство и да се опитаме да го предизвикаме по този начин. Силно препоръчвам, за който има време да чуе речта, има какво да се чуе и научи, а и е поднесена по много оригинален начин: https://www.youtube.com/watch?v=o_3u41KI57E Тук можете да чуете оригиналния студиен запис на солото: https://www.youtube.com/watch?v=4lr4XCeAC5s Тук можете да чуете цялата композиция: https://www.youtube.com/watch?v=eGhVldfPKBY Тук можете да чуете албума: https://www.youtube.com/watch?v=5ebD9RC9sb8&list=OLAK5uy_nqahW5QHV766Bb-oC6xFTJqQED8WmHvU8&index=1 Project 7 са: Nikola Enev - Барабани Stanislav Georgiev - Бас китара Pavel Tzonev Petkov - Пиано Valentin Danev - Соло китара Микс и мастър е правен от: Stoyko Lisichkov Дизайн на обложката: Kamelia Todorova Това е Facebook страницата на групатата: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063522581942 Ако ви харесва това, което чувате и виждате, ще се радвам да ни последвате. а тук можете да последвате моя YouTube канал: https://www.youtube.com/@ValentinDanev94 За записа на "Playthrough" използвам: Gibson Les Paul Standard 60s Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 (с чисто нови лампи, да се похваля... :D) TC Electronic Flashback X4 (много важен "компонент" за това соло - просто моментно бях решил да настроя някакъв брутален slap дилей... и така се "роди" това звучене).3 points
-
3 points
-
^ Ако успеят да бият Trainwreck откъм динамика на тона от super clean до мазен овърдрайв и хармоници, аз лично ще им пратя по пощата една боза, мляко с ориз и едни картофи с ребра.3 points
-
Темата не е ЗА или ПРОТИВ, защото AI до такава степен навлезе в ежедневието ни, че надали нещо ще се случва без него след 5 години. В интерес на истината вече музика може да се създава и от хора, които хабер си нямат от музика, но все пак на музикантите може да им е от полза, защото е неизчерпаем запас от идеи. Какво се случва с авторските права ще е също неизчерпаема тема за размисъл и кой е авторът след като си се е кооперирал с AI... Да не говорим, че могат да участват повече от една AI програма за писането на песен - например Gemini, ChatGPT ти помагат за текста и превода, а след това в SUNO става останалото. Като можеш да направиш мелодия дори и само като изсвириш нещо с уста, а след това зададеш какви инструменти да има и какъв да е стила. Между другото има много приятни парчета в тази платформа. Всичко е възможно и с безплатните версии, но платени качват нещата на съвсем друго ниво, като има почти студийна обработка. Общо взето за 30 минути можете да създадете албума с обложката :-))))))))))2 points
-
То не е далеч от истината - покрай четиригодишния руски напредък "на час по лъжичка" по украинските територии, ония вече са петимни да приемат помощ не само от севернокорейците, ами и от всеки, когото изобщо успеят да изнудят и да го хвърлят в месомелачката, вкл. и такива като тези долу. А що се отнася конкретно по темата, не смятам да се изказвам дълго по въпроса, въпреки, че съм имал досег със Suno и Udio далеч преди някой изобщо да отвори каквато и да е тема за AI във форума. Единствено бих казал, че силно се обезценява труда на композиторите, аранжорите, текстописците и изпълнителите, повечето от които най-вероятно са започнали изграждането си като музиканти още от детска възраст. За съжаление няма какво много да се направи по въпроса и единствено ни остава да се пригаждаме към новите условия. Развитието на положението с AI си личеше накъде ще върви още преди десетина години и си беше ясно, че рано или късно някой ще напише "хитрия алгоритъм" за систематизиране и обучение, а в комбинация с мощния хардуер и хората с много пари, по някое време ще заживеем като във фантастичните филми, които сме гледали навремето...само дето не предполагах, че всичко ще се случи чак толкова бързо. И не знам дали осъзнавате, че в музиката на Suno и производните му няма много AI-авторство, защото софтуерът се е изучил от милионите човешки композиции, които после комбинира по зададените критерии и ако тази база данни от композиции я нямаше, нямаше да го има и Suno. AI не композира, той комбинира и го прави много добре, дори и да си му дал не особено добър промт ; същото е и с чат джипити-то - няма много разсъждение, но има светкавично комбиниране на наученото, а което не го знае, може бързо да го намери в момента...и цялата тази симулация също я прави много добре, дори понякога може да те заблуди, че разговаряш с жив човек. Затова и всяко приложение с AI вече съм го приел просто като един допълнителен инструмент за работата и ежедневието ми...лошото е само, че напоследък нещо много ме гони мързела и нищо не ми се прави покрай всичките тия улеснения, които ми предлага AI.2 points
-
Разгледах го, вижте какъв стил открих: Russian Afrikaner Folk2 points
-
Звучи ми все едно си пуснал две песни не мога да разбера кое точно е дефектното, сякаш всичко "спазва" 4/4, но не и акцентите и всяка партия си има неин groove. Съответно накрая е манджа с грозде2 points
-
2 points
-
С колегата @RevelanFriedman направихме хибрид - MIDI барабани писани от нас, бас генериран от Suno, хор от Suno, глас от Suno, той свири китарата, аз пианото. Искам да го досмесим и ще го пуснем при кавърите, защото има несъвършенства. Аз изпях песента и подадохме моят stem към Suno и той си генерира гласа. Доста полирано звучи.2 points
-
И две песнички: https://suno.com/s/WDLym7yWV76IS2me https://suno.com/s/YE5dkuL1t4NIu1zc За преводът съм се доверил изцяло на AI и не знам колко е коректен Най-голямата магия е с вокалите, как изпява текстът който му подаваш...2 points
-
Ето още малко творчество: https://suno.com/s/UMipeLNMFIcFSepW https://suno.com/s/IhyhShCRzqvYKEy3 https://suno.com/s/1Bc2qg2wr9XmYxxE https://suno.com/s/g6Wh2AUyTEUKuX9V https://suno.com/s/VdyyR78TFcBQRocJ2 points
-
Това тестването и събирането на плъгини е друг спорт. Познавам такива хора. Аз не мога да ги разбера, но те си се кефят. Подобно е на свиренето на китара и пазаруването на гиър - различни дисциплини са!2 points
-
2 points
-
Играта с тоя NAM започва да става сериозна. Повече във видеото.2 points
-
@yamaha @TONY Разцепих темата, може да пишем на воля тук. Ще се включа и аз с VST плъгини, които смятам, че всеки трябва да има/ползва.2 points
-
Дано поне са в една тоналност, че иначе може да откачиш по някое време.2 points
-
Записите се забавиха с има няма една година, но дебютния ни сингъл вече е факт. Записахме и още две парчета по време на сесията, така че скоро ще има още2 points
-
2 points
-
Всяка монета има 2 страни 1 . лицева страна - каквото и да си говорим, кой за какво и колко велик да се мисли, Българската музика ( може би с някакви изключения от класически и фолклор музиканти) няма какво да предложи на световната музикална сцена. 2. реверс страна - ние сме малка и незначителна страна, която дори не е колниална протекторат територия на САЩ. А някаква територия, напълно завладяна от мафията, в която дори главният прокурор е кулкла на конци, поставен от въпросната мафия. Като пазар сме малък, почти незначителен, две три немски вериги ( за бедняци , най много за средна класа) ни пробутват боклуците си. Нереалистично е да се очаква, какъвто е и да било пробив на пазара...а сетих се група Metalwing бяха докарали към 200 000 гледания в ютюб с първият си албум....това прави ( ако не греша) 10 000 евра. Не е лошо, не е и кой знае какво. Казват, че с чалга се изкарват пари. Да, тук на територията. Да вземем Галена ( сещам се първо за нея, защото е журито на България търси талант). Да, в България е на върха на популярността. Но само да премине Промахон и става обикновена българска туристка по гръцките плажове. Популярност НУЛЕВА, само но 300 км на юг, като основно нейните парчета са правени мотамо по калъп от гръцко лаико ( по приятен вид гръцки модерен поп фолк, спрямо нашият). Демек целият ни поп фолк е само за местна употрепа в рамките на Територията ( резервата за орки). Азис се бил продавал добре в Германията ( там си падат яко по всякакви перверзии) и в разни арабски страни... ами добре, със здраве да си харчи спечелените пари.... Малака, мадъра си фака - е мое предложение, към него, така да му се казва следващият хит. Ще спечели още повече пари, нека поне една китарка Кийсел Kiesel да ми подари! Да оставим чалгарите, да говорим за хората ( с намигане към Любо Малковски). В Гърция, която е 20 000 млн има невероятно голяма количество метъл банди последните 10-15 години. Нивото им е такова, че нямаме никакъв шанс да се мерим с тях.... А тези толкова много и толкова добри банди има само няколко, които са пробили , значи на гърците им е трудно, за нас - невъзможно! На гърците, потомци на елините и македоните, трудно им се получава световен пробив, макар да имат ниво. На албанците , потомци на илирите, обаче пробивът им се получи - Дуа Липа, Ариана Гранде, Рита Ора, Ава Макс, Бебе Рекса - станаха световни звазди. Албанците вероятно са ни близки по ДНК, и те въртят наобратно глава, като българите, когато казват не и да. В резюме - нямате ли продукт на световно ниво , не чакайте нищо добро! Дори в тото2 , шанс и късмет, нямат никакво значение, ако не вярвате питайте майка Праска, шеф на Тотото.2 points
-
Имах удоволствието да запиша китари за тази прекрасна песен, част от нещо по голямо: „Един грам прах“ е песен, създадена като част от филма и кампанията „Един грам живот“ – инициатива, посветена на борбата със зависимостите сред подрастващите. Екип: Музика и текст - Самуел Мануелян Аранжимент и микс – Борислав Бояджиев Чело – Иво Александров Китари – Валентин Данев Беквокали – Марияна Добрева Мастеринг – Юлиан Янев Видео (музикални сцени) и монтаж – Евелин Георгиев Филмови кадри – от филма „Един грам живот“ от 14.11 по кината от Alexandra Films Един Грам Живот / Филм с Мисия2 points
-
Required* е търновска банда, която със своята свежа енергия и комбинация между авторски композиции и добре познати песни пречупения през техния стил ще започват концертите. След тях ни очаква дебютният албум на Моро и Невидено - завладяващо пътешествие през звуците на българския фолклор съчетани с тежки китари. Всичко това поднесено с дълбоки, поетични текстове, които докосват душата. Имаме четири дати Велико Търново, клуб Melon, 31.10 Севлиево, клуб "кафе театър", 01.11 София, Art Bar 158,28.11 (все още нямаме събитие) Перник, Rock'N'Roll Cafe Pernik, 29.11 (все още нямаме събитие) Ако турнето е успешно (както ние си го представяме), зимата можем да мислим за Стара Загора, Сливен, Карлово, Казанлък, Габрово и Троян.2 points
-
Зависи от гледната точка. По-добре е да се експериментира с новото, отколкото 40г някой да ми свири на живо "Стълба към небето" например. Това за мен е по-голямо клише.2 points
-
2 points
-
Това предаване е всичко друго но не и "Стани богат". За едно предаване раздават макс 2-3 хил.лв (за всички участници общо) Повечето си тръгват с по 500-1000лв2 points
-
Китарното соло на авторската композиция на този проект. Тук можете да я чуете цялата:2 points
-
Хаха, от София съм @Koobenot Също искам да благодаря на всички, които ми дадохте насоки и ми отговаряте на глупавите въпроси! 😊2 points
-
Честит празник! Авторският инструментал "Into the deep" на KGV+S навърши една година.2 points
-
И още едно потвърждение на извода от видеото. На работата ми (не в моето студио) имам една необработена акустически стая, в която има един огромен телевизор, на който пускам сигнала от лаптопа, че да гледат и останалите какво правя. Тъй като говорителите на телевизора не са детайлни и трудно демонстрирам някоя честота или пък затихващата "опашка" на някой ривърб, реших да взема някакви евтини мониторчета, без значение какви, понеже стаята така или иначе е малка. Спрях се на Presonus Eris 3.5 2nd Gen, понеже хем бяха супер евтини, хем четох хубави отзиви за тях, хем имаше къде да ги чуя на място преди да ги купя. Чух ги в магазина и много ми харесаха как свирят, после ги закарах вкъщи и ги "просвирих" с моя тестова музика (денс и друга) в контрол рума. Харесаха ми още повече, особено за цената си и на следващия ден ги занесох в онова помещение, за което стана дума в началото. Пуснах подобна музика, с каквато вече ги бях тествал и....отврат, пълна боза и мазаница. Ако нещо подобно бях чул в магазина, никога нямаше да ги купя, но тъй като вече имам някакъв слухов опит бях наясно, че мониторчетата са си ОК, но помещението не е. Което отново доказва колко голямо значение има акустическата обработка на мястото, където слушаш. Така че ако ще и да си си купил ADAM или Genelec, ако ги слушаш в празна стая, все е тая какви са ти мониторите.2 points
-
За всички китарки от $100~200! Конкретната проблемна, която описах, беше Donner. Тези продават всякакви китарни джаджи в АлиЕкспрес, вече явно и цели китари. "Марката" не е от особено значение, защото това не са фирми с техни производства/заводи и т.н. В днешно време всеки един (включително някой от нас) може да се обади в китайски/корейски завод и по негови спецификации да му направят китара с "макрка" XYZ, включително в много малък тираж. Поръчваш примерно 100 бройки, плащаш ги по $50, продаваш ги по $99 и кой откъде е. Няма сайт, няма съпорт, няма нищо.2 points
-
2 points
-
Harley Benton е далеч по-малък "scam" от това SX, което никой бял човек не е чувал Тези супер евтините дрънкала, какъвто и надпис да имат, винаги искат да ги огледа и пипне някой. Преди седмица оправях една, която от завода не свиреше (дефектен Volume потенциометър), а пък нъта беше сигурно тройно по-висок, отколкото трябва. Представям си за начинаещ каква мъка би било след като и за относително напреднал е почти невъзможно да свири.2 points
-
Доста по-добре от последно когато слушах твои записи. Браво! Миксът ми звучи балансиран, инструментите звучат добре и се чуват отчетливо, но и аз като теб още се уча.2 points
-
^ Нямам това предвид, имам предвид, че в DAW имаш много по-голяма свобода за модификации. На мен/нас не ни прави кеф да генерираме мелодийки, по-скоро го използваме като разширение за партии или оркестрации, които ние самите не може да изсвирим/изпеем. И все пак резулатите са още далеч от перфектни, в стемовете, които генерира има форманти, гличове, пуканки, съскания, прекъсванки, така че иска екстра полиране я с Melodyne, я с нещо друг. Но това не променя факта, че спестява много работа и ако смесиш умело материала до някаква степен може да прикриеш несъвършенствата. Ако става дума за продукция от световен клас обаче, още бих разчитал на висококачествени семпли, MIDI и живи хора ... За нашите хоби забавления, доволно.1 point
-
Ето две набързо скалъпени парчета от мен и AI: https://suno.com/s/On2AGpZQ6F2m0n7p https://suno.com/s/BgONnMNATi1gt3cP1 point
-
В какъв смисъл да започва? Тя много отдавна си е сериозна и общо взето в този тип моделиране е абсолютно водещата. Та - технологията и начина и на работа, реално поддържа всякакъв тип моделиране (с някои изключения, които изискват известно по-сериозно пипане) - демек да изкараш от твоя си конкретен Маршал, звука на твоята си конкретна Меса е тривиално (стига разбира се и двата усилвателя и колоната/колоните да могат да възпроизведат съответните честоти). Иначе видеото е на месец, ако си спомням правилно - но скоро ще има и други екстри, които идват тия дни1 point
-
Пробива на румънците беше преди 20 години... към днешна дата актуални са албанките. Задавайки темата, Продуцент спомена защо според еди коя си нямало пробив на български изпълнители на световният пазар. Мисля, че моят отговор-теза е добре изложен, накрая и обобщен -нямате ли продукт на световно ниво , не чакайте нищо добро! Т.е. докато някой не изкара нещо на ниво ( което да се хареса извън пределите на територията), пробив няма да има.1 point
-
Цялото е AI, но с една камара промптове, за стил, за темпо, за глас, за тоналности, за използвани инструменти, плюс стихове на Яворов, Дебелянов и Смирненски, че са минали повече от 70г, откакто са починали и са за свободно ползване. 🤣.1 point
-
Връщам малко в стара тема, понеже и Кори е машина, а днес пак попаднах на една негова импровизация в някакъв клуб, дето съм я гледал отдавна, но мога да си я пускам многократно без да ми омръзне. Поздравявам те с клипа.1 point
-
Свиря на различни места, не в конкретен ресторант. Често участията са по-концертни и акцента не е върху храната. Ако те интересува музиката, мога да ти дам профили в социални мрежи, в които споделям за изявите си.1 point
-
Последният ми опит е кавър на Параноид. Мнения, препоръки са добре дошли. Целта е да продълвавам да напредвам.... ето например вчера купих IK MULTIMEDIA MixBox 70 , пълният комплект на Ай Кей от плъгини за миксиране. Дали съм се изхвърлил или съм взел правилно решение... не знам.. дедо, казваше - Имал , дал. А не е лошо, да имам всички необходими плъгини под ръка... Смятам да продължа да се записвам ( по натам и с групата ми) и ако с Уран правех лошо качество хоби записи, трябва да съм по напред, някъде в следните категории - добро, много добро, отлично хоби ниво, до добро профи ниво ( мисля, че това ще е максимума към който да се стремя ( ако изобщо го постигна, тогава ще му мисля)1 point
-
Купувай смело. Ако всичко върви нормално ще смениш още няколко идните години Усилвателите също. Успех и приятни занимания!1 point
-
Решихме да не съхраняваме потребителски файлове при нас, поради няколко причини, една от които е има доста по-добри сайтове за този работа и е доста по-лесно да се сложи линк тук. Иначе готина музика, дано да си намерите човек1 point
-
Томан смъкват цените на доставките до 9.90 EU за България! https://www.thomann.de/blog/en/inside/lower-shipping-costs-in-8-additional-countries/1 point