Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      32

    • Мнения

      1954


  2. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      24

    • Мнения

      501


  3. Джагдиш

    Джагдиш

    Members


    • Points

      16

    • Мнения

      41


  4. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      14

    • Мнения

      6242


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 08/17/25 във всички области

  1. Лично за мен това беше едно от най-запомнящите се участия. Светлинното шоу, многото хора и интересното място определено допринасят за страхотната атмосфера.
    5 points
  2. Съобщение от модератор: @DANEV нанесени са последни корекции по твое желание В този пост ще сложа линкове към материали, които смятам за полезни и ще напиша моя начин на работа (вадене, свирене, философия и т.н.) Повечето са за по-напреднали китаристи. https://www.youtube.com/@TastyGuitarcom - любим канал в ютуб. Има уроци основно в направление блус, фънк, рнб и соул. https://www.youtube.com/@JackRuch - наскоро открих този канал. Много полезен за блус и по-конкретно ако искате да "подлютите" блуса си или иначе казано - да се научите как да вкарвате джаз елементи в блуса. https://drive.google.com/drive/folders/16xh7X1RmhCCsj0jmbEd-sI6UMJ_NxQeV - Guthrie Govan Words of Wisdom Clinic в 5 части - Отдавна не съм го гледал, но това е поглед на музиката в по-широк аспект. https://www.youtube.com/watch?v=tELIgr96WcM&ab_channel=Guitarist String Bending Masterclass в 5 части отново на Guthrie Govan - отново нещо, което периодично гледам и преоткривам. https://www.youtube.com/watch?v=IEPw06KxdOY&ab_channel=แบงค์กาโม่ - Ross Bolton Funk Guitar в две части. Много полезно! Преди време за мен бяха много полезни уроците на Lick Library - https://www.licklibrary.com/learn Scott Henderson - Outside the blues в две части - https://www.mymusicmasterclass.com/premiumvideos/scott-henderson-outside-the-blues-guitar-masterclass-videos-1-2-and-play-alongs-bundle/ Полезно за по-напреднали, които искат да избягат от клишето. Отново урок, който периодично гледам и преоткривам. Можете да разгледате уроците на Robben Ford, Andy Timmons, Joe Bonamassa, John Scofield и Mike Stern в YouTube, вярвам, че ще откриете полезни неща и там. https://www.youtube.com/@RicardoDeGaspari/videos Полезен канал за учене на песни. Този човек доста точно показва. Аз лично, когато уча дадена песен или инструментал, намирам човек, който я свири максимално добре според моите виждания (обикновено това значи да е максимално близо до оригинала), научавам я оттам и след това допълнително слушам оригинала, както в оригинално темпо, така и в забавено и слушам за детайли (кои ноти са ударени с перце, кои са легато, дали има рейк или не, правилната динамика, звукът на китарата, баланса спрямо другите инструменти, какви точни техники на свирене са използвани, фразиране, артикулация, звукоизвличане, абсолютно точното изсвирване като ноти и ритъм на всичко), понеже дори най-добрите уроци на песни в YouTube проускат понякога някои детайли, а аз се старая в повечето случаи да бъда перфекционист и дори така след време преоктривам нещо пропуснато. Често е така, и когато напредваме. Преди години не сме чували толкова много от нещата, които чуваме сега (поне при мен е така). След детайлизирането на нещата започвам да слушам песента основно в оригинално темпо, за да свикна с нея и най-накрая я записвам, след което правя микс. Обикновено всичко това е за удоволствие, макар че последните години ми отнема повече време и енергия. Пропуснах да напиша, че ако има, намирам и изолиран трак на инструмента, който ще записвам (понеже понякога свиря сола на пиано/бас/саксофон...). Там се чуват неща, които понякога в общия звук пропускаме. Също така слушам най-различни варианти на съответната песен или инструментал (от лайфове на оригиналния изпълнител, от кавъри...) и си открадвам, каквото си харесам, ако реша да разнообразя оригиналия студиен запис. На някои места вкарвам и от себе си (мнението ми е, че така или иначе вкарваме от себе си, в случая имам предвид тенденциозно), но според мен е важно да изхождаме от знание (тоест да знаем оригинала, да сме слушали, да имаме поглед и т.н.). Наблюденията ми са, че много често "Искам да свиря като себе си" е оправдание и мързел, понеже на съответния човек не му се занимава, с както виждате доста сериозния труд, който трябва да положи, ако иска да е в услуга на музиката, а не на "бизнеса". Един от моите учители казва: Красотата е в детайлите и аз съм абсолютно съгласен с това твърдение. За по начинаещи и като цяло по-комерсиални песни: https://www.youtube.com/@GuitarZero2HeroExpress/featured https://www.youtube.com/@Mr.Tabs.Guitar.Lessons/featured В Уроците на Jamtrack central, Truefire и Jamplay също има страхотни материали. Имах платен акаунт в Jamplay и Artur Menezes беше един от учителите там, който е много готин блус китарист. По принцип бях взел абонамента за Mike Lettieri, който също има готини уроци там. За упражнение препоръчвам приложението IReal Pro. Можете да го купите от App store или тук: https://www.irealpro.com/ Там има прогресии на различни песни или блус схеми, 2-5-1 и много други, в които можете да променяте темпо, какви инструменти да свирят, в какъв стил да свирят и много други неща. Уроците на Josh Smith и Kirk Fletcher в YouTube също препоръчвам. Да свириш добре най-вече изиксва изключително много работа по мое мнение. Слушането и имитацията на големите в бранша' е най-добрият път според мен за достигане на добро ниво. Черпим дирекно от извора. Теоретичната подготовка също не трябва да се подценява - да знаем какво правим, лично аз мисля по степени, което отново научих от същия учител, който казва приказката за детайлите и за радост е член на тази група. Какво имам предвид под мислене по степени - Най-простият пример е с блус прогресия: Приемаме, че сме в тоналност "Ла" и свирим мажорен блус: Първият акорд е A7, който произлиза от миксолидийски лад и степените върху, които се строи са: Основни - 1-3-5-7, което прави арпеж и надстройка - 9-11-13 (което прави още един арпеж). Именувани биха били: A-C#-E-G-B-D-F#. Правим същия анализ и на останалите два акорда от блус схемата (D7 и E7). Могат и трите да се третират така. Началото е да се научим да разрешаваме на основните степени на акордите, упражняваме се винаги да свирим 1ва степен на всеки, после 3та, 5та и 7ма по същия начин. Впоследствие се учим да имаме гласоводене - Да изсвирим например 3та степен на A7 и да отведем на следващия такт до 5та на D7... Темата е много дълга, но това е едно добро начало за този начин на мислене. Много е важно в музиката да разрешаваме. И теоретичните познания ни помагат да го правим. Разбира се е хубаво да стигнем момент, в който тези неща работят на фон за нас... Ние не мислим за тях, но те работят... Което е следствие на много упражнения... Ако има интерес към това, ще направя още един пост с по-подробни обяснения конкретно за мисленето по степени. Ще се радвам да споделите вашия начин на работа, както и материали, които считате за полезни. Надявам се да се намери за полезно това четиво, стана доста дългичко.
    4 points
  3. Animals - House Of The Rising Sun (Improvisation) https://youtu.be/h1cYb5rbdKk Вдъхновено от Sean Mann и неговата интерпретация: https://www.youtube.com/watch?v=ez2MNO3fvx8... Целият му албум си заслужава да се чуе. Свиря с: - Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 - Fender Stratocaster Custom Shop Limited Edition 1957 Seafoam Green - TC Electronic Flashback X4 Delay - Dunlop 95Q Wah - JHS - Double Barrel - Wampler - Ego Compressor (през цялото време) Кубето е на мръсния канал, ривърб от него и софтуерно. EQ корекции на китарата няма като изключим първото провеждане на мелодията, което исках да звучи по уестърнско и съм добавил на FabFilter - Сатурация и Volcano (някакъв вид изкрияване).
    3 points
  4. Здравейте! Нашият приятел Диян Димов (Дидо Левъла) се присъедини към нас на бас. Скоро очакваме да се съберем пълна формация - глас, китара, бас, перкусия.
    3 points
  5. UAD Teletronix LA-2A Tube Compressor - безплатен до 15.09
    3 points
  6. 3 points
  7. То с тия негови постоянни предложения накрая на всеки един отговор, дали случайно не искаш това или онова, дали не искаш да ти разкаже нещо интересно или пък да ти състави някой хумористичен разказ и тем подобни, GPT-то май се явява най-големият дървен философ...много му се старае да ти е полезен.
    3 points
  8. На 15 август е роден Oscar Peterson. Винаги съм се кефил да свиря пиано партии на китара. По този случай:
    3 points
  9. Буферът само вкарва латенция. 🤩
    2 points
  10. Аха, ясно. И пак не е съвсем правилно, защото аналоговите синтезатори също създават звуци...или по-точно 'синтезират' и то доста време преди да се появят дигиталните.
    2 points
  11. Абе най-хубаво е да имаш от всичко и по много. А по повод кое как звучи на различните системи - едни хубави и универсални монитори обикновено са достатъчни за тази цел. Примерно това лято трябваше да работя върху една денс песен, на която подложката й я беше правил някакъв италианец. Добре я беше докарал като структура, но едно че беше вкарал някакъв зверски суб бас, дето повече пречеше, отколкото да дава пълнеж + имаше разни прекалено съскащи високи почти навсякъде, а и освен това на доста места се нуждаеше от досвирване на допълнителни мелодични линии и добавяне на разни звукови ефекти, дето да оформят подложката в пълноценен денс сингбек. И понеже така и така трябваше да досвирвам, реших първо да поработя с EQ-то като започнах от баса, който туширах малко, но все пак оставих достатъчно суб за плътност най-долу. По някое време реших, че съм приключил с корекциите на суб-а и останалите честоти, и за да съм сигурен в това, дето съм правил, започнах да изреждам подложката върху различни чифтове - малки HiFi колони, големи HiFi боксове (започващи от 20Hz), озвучителни колони...и като стигнах до едни малки автомобилни колонки, бях доста предубеден заради тоя суб бас, който пак си го имаше макар в по-малка степен, но се оказа, че инструменталът си звучи съвсем читаво дори и на тях - нямаше кривене, ниската област пак си беше налична и всичко останало. Така че мониторите понякога стигат и без допълнителните сверки, стига да са добри и да си им свикнал на саунда.
    2 points
  12. Преди години започнах много усилено да изучавам чрез акустична китара техниките за свирене с перо на "джипси джаз" китаристите от школата на Джанго Райнхард. Стилът "джипси джаз" така и не го научих, но това не ме интересуваше. Сега тази техника, мисля че успешно я прилагам при свиренето с електрическа китара. Иначе съгласен съм, че ваденето на красиви и виртуозни китарни сола е от голяма полза. Аз съм от поколението, което вадеше по слух от касетки, грамофонни плочи и ролкови магнетофони. Там нямаше възможност да изолираш отделни тракове, освен чрез отвертка да забавиш оборотите, при което падаше тоналността, а това налагаше пренастройка на китарата. Да не говорим колко апаратура съм потрошил по този начин. Щракане напред-назад, стоп, напред-назад, стоп. А тогава(70-80те години) апаратурата беше безумно скъпа и недостъпна. Сега удобствата са невероятно фантастични от тогавашна гледна точка. Успех на всички млади музиканти, защото имат великолепни технически удобства, с които да се развиват доста по-бързо от моето поколение.
    2 points
  13. 2 points
  14. Dual захранващия кабел е необходим само, ако ще се използват power supply възможностите на портовете, доколкото прегледах по диагонал документацията на картата. Другият въпрос (който беше споменат по-горе), е че захранващия блок трябва да има подходящ изход. И последно тези 6 пинови изходи са страшна тъпотия от страна на Гигабайт.... По принцип в BIOS-a на дъното би следвало да има някакви настройки, за да се подкара Thunderbolt-а. Като цяло не е такава драма да се подкара нещото, но си изисква занимавка и ако нямаш познания в областта си е направо дразнещо. Иначе и Claretta e Focusrite и със сигурност е по-добър от Scarlet ...и комбинацията с Octopre си е супер.
    2 points
  15. Норвежката гора 😊
    2 points
  16. Шошката - вокал Пърси - китара Лаврака - кахон
    2 points
  17. Само професията "дървен философ" може би никога няма да изчезне, надявам се. 🤔. 😂🤔
    2 points
  18. Waves даже и кракнати ги не ща!
    2 points
  19. Още нещо от снощи, като китка, с доста по-добро качество. 😊🎸🎤🎵🎶🎵
    2 points
  20. Здравейте! Още три клипа от снощи. Още един път се извинявам за качеството на видеата, но това е положението в момента.
    2 points
  21. Тим от The Midnight прави разбивка на аудио траковете на Change Your Heart Or Die, за заинтересованите какво се случва "под капака".
    2 points
  22. От мен пианото, от една девойчица гласа ... P.S. @CyberGene Тоя Wurlitzer кефи ли те? Знам, че ги ненавиждаш ама от Роланд май са го докарали ...
    1 point
  23. А според мен лукс е да намериш такъв като теб, дето да свири всичко
    1 point
  24. ^ Разбира се, версията която е за съответния интерфейс!
    1 point
  25. Това е тракът, ако някой иска да се позабавлява...
    1 point
  26. Другия вариант освен Process Lasso (имам го), който може да помогне е софтуера на същата компания ParkControl Pro. Аз ползвам нея за да не ми пука. Ако искаш да видиш кои драйвери бавят можеш да ползваш LatencyMon , който е безплатен.
    1 point
  27. Проблемът с 96Khz не е само в големината на файловете (в днешно време и сториджа е евтин така че това не се отчита за проблем), а в натоварването на процесора, което се покачва, защото трябва да обработи два пъти повече информация, особено като се натовари с допълнителни ефекти. Тогава ще трябва да се увеличи буфера така или иначе. Проблемите с припуквания, могат да имат много първоизточници, но в голяма част от случаите са кофти драйвери на аудио интерфейса, кофти реализация на споделянето на ресурсите (най-просто казано) на дъното, кофти драйвери на видео интерефейса, кофти драйвери на USB реализацията (ако е USB интерфейса). Аз бих актуализирал и BIOS-a за всеки случай. Иначе по отношение на приоритизацията може да се използва ProcessLasso - има и Free версия, която върши чудесна работа.
    1 point
  28. Колега, кауза пердута малко ситуацията. 😀 Ама все тая. Другата седмица пристига дългоочаквания динозавър - Motif ES7. Ще седна да посвиря май.
    1 point
  29. Здравейте! Още две теми на Бийтълс, които изсвирихме на един сешън в бар Behemoth във Варна. Качеството на клиповете не е много добро, от телефон, но това е положението с наличната техника, за сега.
    1 point
  30. Пуснаха новата версия на операционната му система.
    1 point
  31. То гайда и флейта да строят няма. Те сами по себе си са флашиви. 😆
    1 point
  32. Шест месеца по-късно, почти приключих.. Дооправям другата китара. След толкова подготовка, изработка на детайлчета, фрезоване, сега допълнително се занимавам с една невероятна простотия, но поне научих нещо. Ориентировката на дъми бобината, надлъжно, не е толкова фатална. То и без това няма място при електрониката да се монтира паралелно на адаптерите, а е под ъгъл. Като бридж сингъла на страта, но под по-голям ъгъл. Но, положението на бобината е много чувствително към перпендикулярни (по оста на сърцевините) накланяния. Оказва се че в кухината на електрониката не е толкова чак широко.. монтирах платката на една приставка, за да мога да човъркам тримерите в затворено положение. Но, сега платката, като затварям капачето, притиска дъми бобината, размества я, и има повече брум. Само от едно накланяне.. Не се коригира това от тримерите. Тъпата подложка на платката, която позиционира тримерите, трябваше да е по-тънка. Тр. да пробвам и на другата китара как е положението - обезбрумяването не е най най оптимално.
    1 point
  33. Fingerstyle funk, оу-йе! Много готина банда са Vulfpeck. Единствено не ми харесват като се заиграят с прекалено лирични парчета с разни гост певци, но това е въпрос на вкус. Ето едно и от мен - от по-старите им парчета: https://www.youtube.com/watch?v=KQRV0c1KXYc И едно от по-ново: https://www.youtube.com/watch?v=le0BLAEO93g
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.