Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 12/20/24 във всички области
-
Бъдете живи и здрави, много музика и вдъхновение! И някакъв гиър ако изпадне - няма да го върнем7 points
-
5 points
-
Не ти трябват никакви педали за Кемпера, освен неговият си kemper remote който е педалиера за управление на главата + 1-2 експрешън педала. Има заводски вградени туб скриймъри, ако ти се налага, но повечето хай гейн профили нямат нужда. МНОГО важно е ако ще си ползваш кемпера с китарен кабинет да си заредиш т.нар. "директни" профили. Т.е. при снемането на "отпечатък" от усилвател, да е ползван само усилвател през външен товар вместо кабинет. Това е така, защото когато се прави модел през глава И кабинет, тогава ако и ти го включиш в кабинет става доста зле звука. По принцип кемпера има бутон, от който уж можеш да изключиш кабинет симулацията, но мисля че е най-добре да се ползват "чисти" профили.4 points
-
С колегата @RevelanFriedman един новогодишен кавър. Аз съм на клавишите, той на китарата. Приятно слушане! https://adilo.bigcommand.com/watch/r_5U1xi5 SoundCloud link:4 points
-
Аз го слагам преди драйва. Защото съм металист Реално, хората го ползват преди или след драйва. Преди - ако искаш да получиш повече драйв, след - ако искаш да усилиш нивото на драйва без да му даваш още кривоч. Примерно класиката в хай-гейна е да пуснеш един Tube Screamer преди усилвателя (преампа) и китарата ти е готова за смесване, защото TS-a има специфични характеристики, които режат ниските и добавят среди. TS-a в този случай е бустер, слагаш гейна на 0. Някои хора ползват бустер за да си вдигнат нивото, примерно по време на соло. Тогава го слагаш след драйва. Ако ползваш усилвател е след драйва и преди усилвателя. А на въпроса дали преди или след дивей, ревърб, определено преди. Дилея и ревърба са винаги последни във веригата. Освен ако не правиш някакви експериментални звуци. Но идеята на буста е да усили сигнала, или да добави малко гейн към драйва.4 points
-
3 points
-
3 points
-
Един любим инструментал изсвирен на живо преди 3 дни в клуб Дръмс, Стара Загора (20.12.2024).3 points
-
Както се казва, "Благодаря за въпроса" Както виждаш аз ползвам и лупер, в който има и други записани инструменти + ударни и всякакви перкусии, а понякога и вокал. Този Gorack действа тотално на целият спектър, а болното място си ми беше китарният тон, който преди да излезе от педалборда преминава през луупера и от там излиза смесен с целия "компот". И целта ми беше китарата да не се размазва в компота, а да се усеща като цял "плод". Все пак благодарение на възможностите на луупера китарата може да излиза и през отделен аутпут към китарен у-л, каквито показвам на втората снимка. Единият е специфичен такъв на EHX 5mm 2,5 W към Joyo кабинет с Celestion 8" 20W. Но не винаги го ползвам, та затова ми трябва и допълнителна корекция, та се колебаех между каб-симулатор или този бустер на EHX LPB3. Резултата е достатъчно добър за тези пари! Т.е. най-после направих "от пръдня - боя"3 points
-
Благодаря ви, изясних си всичко. Всъщност аз не ползвам този бустер за буустване, а за тонкоректор, като Always On, защото има много добър параметричен еквалайзер с Q фактор. Опитвах и с графичен EQ и с друг бустер с корекции, но с този бустер(който май не сте и разгледали) постигнах най-добър тембров резултат, но не с типичен ел китарен у-л, защото в моята практика не ми се налага да ползвам такъв. Исках да постигна приемливо добър тон и с малък преносим за в парка усилвател и с миксер система. Е, най-после го постигнах. Соловото бустване го постигам по друг начин, който не е цел на тази тема. Основният ми въпрос беше - дали преди или след дилей/ривърб? След сложно прерконфигуриране на педал борда(виж снимката), стигнах до извода на musicman, че е най-добре преди дилей/ривърба, защото тона е най-чист. След дилей/ривърба също става, но тона е малко размазан и не добре дефиниран. Въпросният бустер има два обхвата - 20 и 33dbmax, но с плавно усилване.3 points
-
Кадри от снощното участие в клуб Дръмс, Стара Загора. Любим инструментал на любима група и китарист... The Aristocrats - Flatlands. Която композиция също така вдъхнови и една авторска пиеса от дебютния ни албум с фюжън проекта ни - Project 7 -3 points
-
Към личните ми инструменти съм небрежен(повреждам ги често, а колко грифове съм чупил и усилватели изгорил), мразя да съм роб, дори и на най-любимите ми вещи, освен във времената, когато бяха дефицит, но взема ли чужд(обикновено само за малко) съм доста по-внимателен. Изключително рядко(на няколко години веднъж) ми се налага да взема нещо чуждо по извънредни причини, но винаги предварително обещавам - "чупи-купи". Когато някой ми иска нещо, го давам само ако съм сигурен, че той може да си служи компетентно с него и че временно мога и без това. Не съм дребнав ако е причинил някои незначителни драскотини и подобни. Ако е нещо по-сериозно, го моля да ми го поправи, но обикновено това му го предупреждавам предварително пак с "чупи-купи". Случвало се е да се обиди и да откаже да го ползва! 'Що ли? Преди 10 години на един абсолютно непознат съфорумник дадох за два дена чисто новия си лупер BOSS RC30. Той ми представи личната си карта и ми заложи само половината от стойността му в лв. Не си спомням, но мисля, че дори и разписка не направихме - прецених психологически. Върна ми го без проблем.3 points
-
2 points
-
2 points
-
Оправих го, бях прекъсвал входните маси на крайните стъпала, защото да навързани 3 паралелно .. Възстанових връзката на крайното за големия говорител и заспа. После се върнах се на преампа и така е в последен вариант (лампата всъщност е 6н1п): Чудя се за някакви подобрения, основно за намаляване на шум (който не прави впечатление). Цялото нещо звучи супер добре на слушалки (има си отделно стъпало с независим волюм и може да се ползва като монитор, докато работи голямата колона). А EQ-то... - всяка лента над басите, индивидуално пипната (всички останали flat) прави баса да звучи като различен инструмент и всички варианти стават, вкл. flat настройки :). Наслушах се на различни акценти на слап свирене, ръмжене на струни и прагчета, хармоници над фундамента и т.н. и то с някакви струни, които не си знаят годините. Това, съчетано с активната на баса и микса между двата адаптера прави толкова страшно много комбинации, че мога да си играя с часове. В репетиционната вече ще се види кое пробива по-добре, като правим нещо с други хора. Балансирания изход също работи и може някой ден да запиша нещо, директно. Но нямам сто ръце да се занимавам със свирене и записване едновременно, и на всичкото отгоре да глася софта, с който не съм особено чевръст 😀 (даже май нямам инсталирано нищо...) Та преминавам към следващия проект.2 points
-
Аз съм насреща, още повече щом е за Русе. Занимавам се с всичко де що е адаптри, окабеляване, екраниране, ремонти, шантави схеми и превключвания и т.н.2 points
-
2 points
-
2 points
-
От гледна точка на получаването на минимално количество шум и брум, основният закон е, че ефектът с най-голямо усилване (драйв/дисторшън) трябва да е първи във веригата. Това не е желязно правило. Има и друг нюанс - тона. Ако да кажем ползваш овердрайв, който по принцип звучи мазно и плътно, и замазва при по-сложни неща (богати акорди, неконсонантни двугласи, палм мютинг), или китарата има адаптери, които звучат плътно и правят "киша" като се свири с повече овердрайв, тогава един бустер, който подсилва средните или средно-високите честоти (или изяжда от ниските) може да се ползва не само за да получиш повече изкривявания от дисторшъна/овердрайва, но и за да избистри изкривения звук, ако сложиш бустера пред овердрайва, на цената на повечко шум. Варианти има много.2 points
-
2 points
-
Със закриването на “Балкантон“ през 1994 г. спря и изработването на грамофонни плочи в България. Това обаче ще се промени и през 2025 г. ще бъде открита първата фабрика за винили в страната, която на този етап ще е и единствената на Балканите. Пред БТА Илия Григоров, един основателите ѝ, разкри, че производствената мощност край София е за около 20 000 винили на месец. Той разказа, че в Нови Сад, Сърбия, е правен опит за подобно начинание, но безуспешно. В Турция има фабрика, която изпълнява поръчки за много по-голяма европейска компания, но там е трудно да се пускат нови записи. А на Балканите има изключително много желаещи да издават свои винилови плочи. Това са артисти, автори и лейбъли - в България, Сърбия, Северна Македония, Хърватия, Румъния и Гърция. "Искаме да не ги тиражират в Западна Европа, а тук", казва Григоров. Източник: https://bnr.bg/radiobulgaria/post/102094225?page_1_3=92 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Тъй като само тук все още не съм споделил последния си проект, дойде времето да го споделя и с вас! За ценителите на тежкия Drill. Клипа е Бензин, лириките са Огън, а песента е Пожар! 🔥 Enjoy!2 points
-
Aтанас Шишков поставя Firesound.v3 бустер в края на веригата???!!!...в клипа коментира защо го прави!!!...моето заключение е че тона от процесора става по отчетлив и дефиниран като преминава през аналоговата схема на Firesound🌟!2 points
-
Една инициатива организирана и реализирана от Милчо Колев, в която имам удоволствието да участвам. Китарен коледен джем за втори път. Това е целият джем. Това е моето участие само: Това е от 2022: И моето участие само: Интересно, че се е случило и на двата да съм със същия суитшърт на The Aristocrats... От тази година вече доста избелял... :Д2 points
-
2 points
-
Сега, като се замисля, всичките ми бустове са поне 10dB и до сега не съм гръмнал нищо и да, не ги ползвам за соло, само за тресня преди драйва или преампа.2 points
-
Само дето Ерик Клекнал не бууства ФХ Луупа с този Mid-Boost Kit, нали? Говорех за соло бууст, вдигане на цялото ниво след като тонът вече си е оформен и само искаш да се чуваш по-силно. На входа на амп работи по различен начин и там доста повече носи на издевателства. Рафо, имам предвид, че буустър е подходящо/нужно да се използва с ампове, които самостоятелно вадят само лек крънч и имат нужда от допълнителна помощ, за "нормален" овърдрайв. Разбира се, има сто мнения колко драйв е "нормален". А Меса, 5150, Дизел и т.н. имат три пъти повече гейн от нужното. Какво има да го буустваш, само за повече мазня ли? Това че милиони го правят, не значи, че е редно.2 points
-
^ От много буустване глава не боли, стига да няма изгорели ампове ...2 points
-
Ректифайъри, 5150, Дизели... колко да са хилави от към гейн2 points
-
Koobenot, какви са тея +15dB бууст, ще взривиш нещо. За соло ниво добавяш 3-4dB, ако си по-нарцистичен тип 6. Най-типичните методи за използване са: Да вдигнеш нивото. В луупа на ампа. Да напомпиш ампа. Точно преди него, използва се с относително хилави откъм гейн усилватели или нагласен на границата на кривене амп. С бууста го подбутваш да пусне малко/повече драйв. Ако използваш клийн амп с ОД педалче - третираш го като преампа на усилвател. Драйв/дист педалчетата са евтина и преносима алтернатива на цял амп. Има прозрачни буустъри, има и оцветяващи. Вторият вид е подходящ да добави/промени тона когато го включиш (не само за ниво). Някои използват такъв тип бууст като Always On ефект (никога не го изключват).2 points
-
Без да знаем в какъв амп ще го пускаш и дали имаш FX loop гадаем просто. Щом питаш дали да е "преди дилей-ривърба или след тях", най-вероятно схемата ти е нещо от сорта: китара -> кабел -> дист -> някаквки_други_ефекти -> дилей/върб -> вход на ампа -> микрофон/DI изход -> централно Ся, нека първо да помислим каква е ролята на booster-а и в какви комбинации може да се ползва в горния сценарий. Свириш на clean канала от кубето, обаче идва време да солираш, независимо над подложка или работиш с банда, удряш booster-а и какво прави той – вдига ти входното ниво с +15dB и ако топололгията на ампа има голям headroom преди изкривяания или си е направо транзисторен, крайният резултат е, че китарата ще се чува по-силно и ще изплува в микса. Приключва ти солото, удряш го пак да го изгасиш и си продължаваш. Ако свириш с лампов амп, който има само един канал да речем и няма достатъчно gain, че да ти криви както ти харесва, booster-а е удачно решение, за да ти изкриви канала, все едно печелиш "още един канал" от педалче. Имаш хеви-метъл амп, като Mesa Boogie да речем и бустера го ползваш с намален гейн до края или примерно работи на 10% колкото да ти компресира канала и всички паур акорди да ти звучат еднакво. Тоя distortion дето го ползваш примерно ти криви прекалено много и искаш да имаш още една алтернативна опция за overdrive или пък примерно си нагласил диста да няма много гейн и като натиснеш буустера, да спечелиш още гейн и така да си разшириш наличните тонове по време на творбата. Употребата му в горния чейн след дилей-върб би имала смисъл според мен, единствено ако искаш да го ползваш като някакъв глобален gain stage – примерно нагласил си си целият тон и накрая искаш на моменти просто да изплуваш над всичко ... аз в такъв контекст бих го сложил там и това при положение, че ампът няма FX-Loop. Това си идва и със своите последствия, зависи колко стерилен или оцветяващ ти е бууста ще ти се промени тона глобално. Когато го слагаш преди дист или други ефекти, буустера им променя характера, защото стои на входа - диста ще стане с повече гейн, дилеят и върба ще получат по-голямо входно ниво, което ще рефлектира върху броят и типа на повторенията на дилея и върху поведението на самият върб ... ако има други ефекти, ще има друго влияние върху тях над входа. Изясни си какво искаш да постигнеш и ще разбереш къде му е мястото ... и още по-важно дали ти е нужен изобщо. P.S. кое къде стои и как му влияе най-лесно можеш да разбереш, като вкъщи си инсталираш един multi-fx guitar processor като BIAS FX/Guitar Rig и почнеш да въртиш и да им променяш местата и ще чуеш на практика какво става ... но според мен всяко решение трябва да е водено от някаква логика.2 points
-
Стига да нямаш много рутери наблизо. Спокойно, надали ще съвпаднат с твоето G30, пък и имаш канали, които може да местиш. Всъщност преди месец бях на едно озвучаване с много безжични микрофони (около 20), което го правеше един мой познат озвучител. Доста се озори с честотите, защото почетни гости бяха президентът и жена му + цялата му свита телохранители. Явно им е практика, където отидат за повече време (а президентът стоя над 2 часа в залата), да пускат някакви заглушители, понеже моят познат се оплакваше, че никога не му се е случвало такова нещо, да мести честоти на някои от микрофоните и когато сканира ефира се видя, че и на 2.4 GHz също има разни гадости, дето се месеха в този обхват.2 points
-
Докато я докарам дотам точно това да ми пречи за добър микс ще минат 200-300 години...2 points
-
Много готино и много стилно! От една страна хъмбъкерите ми мътнеят малко спрямо това дето съм свикнал да слушам Вай, но пък от друга страна тонът звучи по-топло и луксозно. Освен това факта, че нямаш wammy bar не ми липсваше изобщо. Единствено като критика мога да кажа, понеже го слушам от дете е, да пробваш да си нагласиш ампа на drive канал и да изчистваш с volume потенциометъра като него, иначе и така със смяна на драйвовете пак е яко с крак, но няма такава голяма експресивност ... не знам и колко динамично ти се държи ампа, може да не е възможно. За свирнята – както обикновено 6 точки, безкомпромисен!2 points
-
2 points
-
Пратѝ AI-то да те замести, таман като си почнал да го ползваш за ботушките, не вярвам да ти откаже и за събранието.2 points
-
2 points
-
2 points
-
За почитателите на блус, рок и фюжън музиката от Стара Загора, заповядайте тази вечер от 21:30 в клуб Дръмс.2 points
-
В интерес на истината малко са хората, на които имам доверие да дам инструмент, но има такива и съм го правил, но като цяло:2 points
-
Нямах в предвид че скъпата техника прави нещата, а че на повечето ютубъри им се плаща сериозно за тези демота с цел повече продажби. Обикновен маркетинг , без който за съжаление не може днес. Разочарованието остава за потребителя. Тинейджър няма как да има нужния опит за да прецени. Както и да е. Благодаря за труда, ще чуя твоя запис, другите са ясни.1 point
-
Fisher, японски е 2×60 вата на 8 ома. Някакъв студиен, може би за това има такъв еквалайзер. Закачил съм говорител 16 ома, 50 вата. Усилвателя има изходи за 2 чифта колони, така с едно превключване минава в другия режим. Това което мисля е просто да вържа още един китарен говорител, тъкмо ще има богатство на тона, в случай че не може да се ползва така, но нека специалистите да кажат. Инак основната задача, за ниски нива на усилване е решена. Пробвах и да включа процесора във веригата, за някой ефект, звучи задоволително.1 point
-
Да не си сложил 100 ома вместо 100k на мястото на R1. Разкачи го първоначално за пробата. Имаш ли +-15V на пиновете на операционния? Сигурен ли си вече на 100% че няма още грешки по платката? Защо не го направиш на бредборд и да минеш с мултимера и "сондата" да провериш къде са разликите?1 point
-
Много готина инициатива, браво! Трябва и тук да си направим една, ама догодина1 point
-
1 point