Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 05/25/25 във всички области

  1. То тая тема стана малко "свободни размишления", та ще се включа и аз с малко спомени и тъй като има вероятност аз да съм един от най-дъртите членове на форума, на който не му се четат пенсионерски спомени от рода "а какво беше едно време", нека ги пропусне. Преди '89-та с жена ми бяхме започнали да правим кариера като клавирно дуо към "Главна дирекция Музика", имаше едно време такава организация, която прекрати съществуването си след 1989-та, явяваш се на конкурс, свириш, одобряват те или не и след това ти уреждат ангажименти из страната. Та по онова време изнесохме трицифрено число концерти на 2 пиана или 4 ръце къде ли не, а когато всичко се прекрати изведнъж след 'промените', купихме 2 електронни клавира и набързо адаптирахме класическия материал за електрониката. Идеята беше да не губим инерцията и връзките, които вече си бяхме създали в много градове и градчета. Интересно, че успешните концерти, бисовете и т.н. от всичките тези години съм ги забравил тотално, но все още помня идеално провалите (бяха 2 бр. - на централния площад в Свищов и в едно голямо пловдивско село). И двата фала реално бяха заради дадена грешна информация от страна на организатора на събитието, но в крайна сметка си го отнесохме ние като изпълнители. Свищовският фал няма отношение към темата за фолка, затова разказвам само за другия. В началото на 90-те ни потърси някакъв, дето искал да събере в ресторанта хора от цялото село по някакъв повод и идеята му била този път музиката да е по-различна от това, дето в селото слушали всеки ден - чалга и народна музика. Казахме му какъв репертоар имаме - няколко часа адаптирани класически парчета и час-два ресторантски репертоар - евъргрийни основно + някои по-подвижни парчета. Човекът каза "идеално - идвайте", ние се замъкнахме с апаратурата, нагласихме я и започнахме с фонова музика докато се събираха по масите. Докато свирихме, определено ги гледах, че скучаеха по масите и им стана по-интересно чак когато започнаха да хапват и пийват....абе нещо като в "Оркестър без име" когато свиреха и никой не им обръщаше внимание. По едно време някои (явно от интелигенцията в селото) станаха и започнаха да играят на танцувалните парчета, ама рехава работа...4-5 двойки най-много ; останалите се наливаха вече с третата ракия и бистреха политиката на висок глас. След още час, ония с третата ракия вече бяха на петата и започнаха да пристигат с поръчки от рода "Знаете ли я тази..." (от чалга репертоара) или пък "Ай, изсвирете нещо по-така..." (пак от чалга репертоара). Излишно е да казвам, че нямахме нито едно парче от този вид и усетихме, че нещата няма да свършат добре, когато един почти на зиг-заг се домъкна до нас и вика "Ай' тогава Изсвирите барем едно 'Оро" (с капс лока се опитвам да предам диалекта ). Жена ми по това време вече искаше да събираме нещата и да се махаме, като дори не искаше уговорената сума за вечерта, но аз като по-тактичен реших да спасявам положението, защото из чантите с апаратурите носех и един дек, та отидох до оня организатора (вече съм забравил кмет ли беше или просто беше решил да възпитава неуспешно съселяните си с различна музика) и му казах да донесе някоя касета с чалга, народна музика или к'вото там слушат в това село. След 10 минути касетата вече вървеше, ония тутакси скочиха да играят, по някое време тръгна някакво право сватбарско хоро, ония се навързаха...и пак се почна с поръчките, ама в друга област. Идва някой почерпен и поръчва да кажем на микрофона, че "'Орото е за еди кой си"...след малко идва друг и поръчва да кажем на микрофона, че "Орото е за еди кой си" (друго име). Казвам аз, а оня първият пристига моментално и започва да се кара с мене защо съм съобщил че "Орото е за друг, след като не е свършило още...". Ей такива работи...После след като всичко приключи по малките часове, половината вече си тръгнаха, а по масите останаха само допиващите, гледам седи един от ония с поръчките и реших да замажа положението - отидох на масата му и му викам...така и така, тази вечер нямахме готовност с музиката, защото тоя вашият (организатора) ни ангажира за участие с друг вид музика, защото искал да направи по-различно мероприятие от това, дето го правите тука всеки ден, а оня вика "Не го слушай него, ние тука си слушаме наш'та музика дето си я познаваме". Иначе по-конкретно за темата със съвременните аранжименти в народната музика, не искам да звучи като някаква хвалба, но такива аранжименти започнах да правя още в 1992-ра, веднага след като бях взел кийбордите, един синт и един семплер (тогава не работех с компютър). Не знам дали защото бях млад, но тогава много ми се работеше и вадех страшно много неща за кратко време. Разбира се като класически музикант започнах с кавъри на класически парчета, но малко след това изкарахме един сборен диск (матрично CD, тогава все още нямаше записвачки да си го записваш сам) с инструментални композиции, между които имаше и 2 народни обработки - "Рипни, Калинке" в хард рокаджийски вариант (беше над 5 минути) и "Пустоно лудо и младо" в денс вариант, които тогава доста ги въртяха из радиостанциите, защото беше нещо ново като визия върху народната музика. Даже по време на световното през 1994-та, ОББ имаше една реклама, която вървеше преди и между полувремената на всеки мач, която я озвучаваха с началните ми гайди от "Рипни, Калинке". Та още от онова време си имах афинитета към съвременните обработки и дори бях направил "Девойко, мари хубава" в стила на "Children" на Робърт Майлс много преди Ирина Флорин да се сети да изкара "Цвят лилав" в подобен стил. Сега вече нещата са лесни - всички имаме компютри, саунд библиотеки, изкарваме як саунд и само трябва да ти работи инвенцията, за да се сетиш да изкараш нещо, дето не е правено досега, което всъщност е доста трудно. Но пък от друга страна покрай шкартото, чувам и много добри съвременни обработки, правени от хора, които знаят какво правят и са добри музиканти с въображение. Айде да спирам вече, че ми писна да пиша.
    5 points
  2. Определено си по-търпелив от мен. Проблемът е, че алгоритмите от ден на ден стават все по-съвършени и все по-трудно разпознаваеми дали пеят хора или не. Изкуството и многогодишното обучение + къртовския труд на много музиканти вече съвсем започна да се обезличава и имам чувството, че след известно време ще останат само концертиращите изпълнители, които пеят на живо, а останалото дето е на запис, просто съм го отписал още отсега.
    4 points
  3. ^С други думи, положението е предимно безнадеждно. В този случай за щастие не, тъй като г-н Балев кандиса да погледне камиончето и намерихме бързо решение и лесно решение. За който се интересува или му се случи нещо подобно, оказа се, че "пацениетът" (MXR Phase 95) е развил проблем с масите, поради което, в момента в който се включат жакове на входа и изхода, фазиращият ефект спира. Как се решава такъв проблем за 1 минута? Махат се гайките и шайбите на жак гнездата, замасяването към корпуса изчезва и ефектът си работи като нов . Как се решава за повече минути, часове или дни решихме, че няма да се опитваме да разберем . Благодаря и поздрави на тези, които все пак писаха в темата!
    3 points
  4. Здравейте колеги, преди около две години подкарах рубриката "Един басист разказва" в Metal Hangar 18. Идеята ми беше да разказвам забавни истории, които са ми се случвали през годините (или пък не са се случвали, но са забавни), както и да вземам интервюта от различни басисти - както от известни, така и от не толкова популярни групи. Ако някой от вас има желание да се включи в рубриката било като разкаже забавна история или пък да направим интервю за него и групата (групите), където свири може да пише тук. Ще се радвам да популяризираме този прекрасен инструмент
    3 points
  5. Вероятно е било още в самото начало когато се създаде предаването, понеже по-късно минаха изцяло на "класация на записи" (пълни плейбеци), което за мен си беше доста странно, предвид че изпълнителите там се борят за награда. По онова време вече се бях понаучил как да правя хубави записи и всяко момиче, което записваше при мен и горе-долу можеше да пее, а от там и записът й се получаваше добър, веднага я изпращах да се пробва в 'Хит-1", та от онези години имам няколко месечни и дори една годишна награда. Казвам "имам", защото реално класираха записите, но тъй като знам, че и визията има значение, гледах да изпращам момичета, които наистина изглеждат добре на сцена.
    3 points
  6. Реших да смеся едно парче от сайта на Кембридж – цък. Всякакви коментари са добре дошли. Оригинална версия: https://previews.cambridge-mt.com/BackToTheNineties_Full_Preview.mp3 Моят микс: https://voca.ro/16lT3EJtzMyU
    3 points
  7. Нещо различно от обичайното...
    3 points
  8. Всеки уважаващ себе си китарист, когато започне да свири и по-необичайни неща, задължително пуска брадичка и започва да се катери по покривите.
    3 points
  9. Свидетел съм на българската поп, рок музика от 70-те и 80-те години и не помня да е имало нито известни, нито полуизвестни блус групи, но почти всеки поп, рок музикант и най-вече китарист посвирваше блус теми и даже се опитваше да ги "пробутва" през някакви самодейни изяви. Не помня блуса да е бил забраняван, но като че ли нямаше традиция у нас. Слушаше се най-вече "Пърпъл, Бийтълс, Назарет, Цепелин, Сабат, Юрая и Стоунс. Чак след прожекциите в началото на 80-те на някои филми като "Шоу на колела"(Уили Нелсън), "Плешивото куче" и "The Band", се появи по-голям интерес към блуса. Когато свирех по соц. ресторанти през 80-те често допълвахме репертоара с някои известни блус парчета и прекалявахме с блус схеми, които намразих и до сега. Тогава се запознах и с Камен Кацата, който пееше само блус. Една вечер го качихме на сцената в типична чалга кръчма в Костинброд, където изрева известния хит "Гучи-кучи мен" и пияниците ни облепиха с оплюнчени банкноти, след което изгониха с ритници някакви милиционерчета. Това беше 1982г. Снимката е от там. Аз съм в ляво приклекнал.
    3 points
  10. "Дума" е песен за силата, която даваме на думите. В племенните общества казваме: "Казана дума, хвърлен камък" и "Лоша рана заздравява, лоша дума не се забравя". Прието е, че ако някой някога е обидил с "лоши думи" наш родственик, ние сме длъжни да почитаме тази родова памет, да носим и предаваме обидата. А какво би било, ако не дадем възможност на "лошата" Дума да определя възприятията ни ? Слушайте и закупете тук lyrics Небето над дома от думи натежало утре ще е пак небе, защо аз и ти – не? Една излишна дума изстива тук до мен. Дали не съм я чула или не ми е важна? Не. Аз мога да я върна онази свобода. И не, не е камък хвърлен Просто дума. Дума? Да. Изтривам и поглеждам, светът пак е върти Аз пак ще съм си аз, ти пак ще си си ти. Ти. С нож ако разрежеш тази тишина, думи ще изтичат до утре сутринта. Локвите по пода хлъзгави лъщят. Внимавай да не паднеш! Внимавай, че болят... Аз мога да я върна онази свобода. И не, не е камък хвърлен Просто дума. Дума? Да. Изтривам и поглеждам, светът пак е върти Аз пак ще съм си аз, ти пак ще си си ти. Ти. credits released May 30, 2025 Music - Viara Ivanova Lyrics - Viara Ivanova Arrangement - Viara Ivanova On this recording: Viara Ivanova - vocals, acoustic guitar Rumen Kurtev - electric guitar Alexander Lekov - bass guitar Kiril Ilchev - drums
    2 points
  11. Това е тракът:
    2 points
  12. Здравейте, с групата ми Cut Off издадохме трети пълносвирещ албум със заглавие Back In The Game. Стила е хардкор. Може да бъде чут в платформите за стрийминг като Spotify: Youtube Music: https://music.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lvO-_CckHcD1345NFeb_Z8F58tqPy9T8Y
    2 points
  13. П.П. Божинката не слага толкова препинателни знаци...той е над тях.
    2 points
  14. Добре са начинаещите в наши дни. Какви яки неща за без пари има. "Едно време" пет пъти по-смотана китара от тази струваше 5 пъти повече пари!
    2 points
  15. Е как защо, за да се дракам. Я виж какви интересни истории споделихте!
    2 points
  16. Утре (05.07, четвъртък) започва джаз фестивалът в Стара Загора. Обещаваща програма с хубава музика и приятна обстановка. Имам удоволствието да свиря в първата фестивална вечер с Mike Sax & X Key от 21:00. Всяка вечер програмата започва в 19:00. Заповядайте!
    2 points
  17. @RaverWild Да, разбрах те какво имаш предвид, сцепих темата да си спамим тука на воля. Ами за мен лично има интересни проекти с народни мотиви, аз разбрах темата в грешна посока, че нашенското творчество е достигнало някакъв зенит на осъвременяване. Това, което по-скоро наблюдавам е, че Планета Фолк/Тянков ТВ и т.н. вдигнаха качеството на продукцията, по-добри миксове, мастъри, видеоклипове и т.н. Иначе като проекти с фолклорни мотиви, наистина има доста интересни неща. Едно от любимите например е Таралеща, където кавалът се ползва по доста умел и майсторлъшки начин.
    2 points
  18. Да, това е унгарският филм с "Хобо блус бенд Сега пак ми се догледаха тези филми. "Медикус" свиреха ритъм енд блус Имаше и филм за Джанис Джоплин. "Шоу на колела" е https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honeysuckle_Rose_(film) а другият не е the band, а
    2 points
  19. ^ Предполагам че мен питаш, затова аз ще отговоря. Да съм по-точен - в нашето българското - не съм слушал достатъчно, попадат ми разни опити в ютюб. Но в защита да кажа - не съм и търсил. Дас съм по-точен - тази година на "Китна Тракия" главни гости бяха дует Бисера и Лидия, заинтересувах се какво правят - има както казваш ти модернизация и това е така. Чувам модернизации и на други, без особено да ме впечатлят, но пък звучат добре. "Авангардизъм" аз лично не съм казвал че съм виждал където и да е. Но това е индивидуално разбиране, така че не може да се очаква че моето разбиране за "авангардно" би съвпаднало с нечие чуждо. Да уточня - аз лично за да кажа за нещо "авангардно", то трябва или като презентация да иде от Tap Dogs и STOMP нагоре, или по звучене да е поне Die Warzau, желателно е да доближава Pierre Schaeffer или подобен. Имам строго понятие за авангардно. В този ред на мисли допускам, че през годините у нас е правен някакъв експеримент, който или не е видял никаква публика, или е видял малка такава. Все пак за мен чистото "изкуство" е именно авангардното - нещо, което се прави с идеална цел, не да бъде продадено. Признавам, че не съм слушал цял албум на Елица и Стунджи - може би те имат, но аз не знам? Обаче едно време притежавах на касетка всичко на Нона Йотова и още се проклинам, защо си изхвърлих касетките (щото преди 5г наново купих касетофон). Много народ не харесват Йотова, но реално тя е от пионерите на експеримента с използване на езически мотиви. В последните може би 6-8г по целия свят това започна по-редовно да се използва като тематика. Говоря за групи като Heilung. Йотова направи такова нещо в ужасно по-нежен вариант много години преди това. Така че нея мога да и лепна етикет "авангардна" до някъде. Но пак да кажа - български групи - не съм виждал напоследък, на които да мога да кажа че са авангарден фолклор. ОБАЧЕ попаднах на две гръцки и напоследък основно това слушам, едните са невероятни, пускам видео по-долу. Особено тоя тип с гайдата много добре се вписва. В темата за езичеството мисля че имаме ужасно много мегдан за уползотворяване. Самите Бисера и Лидия имат една песен дето загатва поне във визията за това, донякъде и самата песен, но смятам че Йотова се беше справила доста по-добре по принцип с темата. Моля ако си религиозен, да се абстрахираш от православния консерватизъм и да погледнеш чисто като музикант на това по-долу. Основен проблем при нас са неравноделните ритми. Аз лично съм искал да направя нещо, но 99% от машините които съм пипал подържат само 4/4, или сходни. Ааааааа момент !!! Теодоси Спасов !! Ето пример за авангардност в нашето народно творчество! И го знам, защото докато живях в Тотонто бях на негова жива изява, беше с някакво момче със синт или нещо подобно и правеха заедно неща, имаше и нещо като техно-визии прожектирани зад тях. Мда. Ето добър пример. Но да - виж долното, после кажи какво мислиш ти и другите. В общи линии да е жив и здрав ютюб, че ако останем само на това което ни пускат по телевизията/радиото - жална ни майка.
    2 points
  20. Много благодаря! Хорайзъна е доста як, харесва ми усещането на 25.5 скалата (от много години свиря предимно 24.75). Да призная, обаче, еклипса е много по-резонантен и среднист (акустично). Като се сложи хай гейн амп усилен на репетиция, тези неща не се чуват обаче. Ако купуваш втора ръка, да знаеш че хорайзъните с ТОМ мост са склонни към bridge collapse. На този се наложи да го подменя.
    2 points
  21. ^ Абе дава интересни отправни точки по някои технически, музикантски, филсофски въпроси също. Според мен за музикална теория е прекрасен консултант, да ти обяснява солфеж е супер ... но винаги имам щипка подозрение, че понякога бая си измисля.
    2 points
  22. Аз се включвам със закъснение и само ще кажа - ние не можем да спрем ИИ. Но можем да го игнорираме. В смисъл - аз иначе съм програмист, но не вярвах да видя това в моя живот (пипнах комп в 3ти клас да програмирам, тогава носех червена връзка на врата). Сега ИИ прави толкова много неща. Нямам идея как да разпозная програмка писана от ИИ, но с картинки все още (ама все още, че бая надобряват) и видеа се справям и вече видя ли ИИ музикално видео, дори музиката да е писана от хора - го игнорирам и не гледам. От друга страна да е жив и здрав ChatGPT, щото в училище съм бил бая отдавна, много не помня и той ми помага понякога да ми припомни някой-друг алгоритъм, че да помогна на детето с домашното по математика или пък понякога го питам въпрос на теми, дето ако аз трябва да седна да чета, нито знам какво да чета, камо ли колко време би ми отнело да намеря книгата и накрая да стигна до момент в нея, който да ми отговори на въпроса. В общи линии би било като Дъглас Адамс - измислили въпроса, но толкова време търсили отговора, че като го намерили забравили въпроса, тогава почнали да търсят въпроса наново. Ще дам пример - тия дни питах според неговите данни и данни за различни религии, в кои се упоменава за дух/същество идващо да събере душите и да ги поведе, като умрат, къде отиват и защо се смята че цикълът на живота и смъртта е мъчителен за душите. Ей такива ми ти неща. Сещайте се колко неща трябва да намеря, колко време да ги чета. Отговорът ми беше сипан след около 4 секунди. Така че ИИ е нужен, но ние трябва да свикнем с него и да го ползваме като пособие, а не като крайна цел. Все едно да грабна една лопата и да искам да засадя дърво, докато с багер бих засадил цяла гора, щото ще прокопае много дупки доста по-бързо. Но от нас зависи да игнорираме ИИ-"изкуството". От друга страна обаче, ще има хора, които ще са му сериозни фенове и ние не можем да спрем това. Ще бъде нов културен феномен просто. Така че да синтезирам - ни тъй, ни тъй, затова - тъй!
    2 points
  23. Това е законспириран бас, който мимикрира в китара, понеже има 5 струни и 4 ключа.
    2 points
  24. "Комплиментите като лични нападки" или "Личните нападки като комплименти" Туй е въпросът! ------------------------------------------------ По кабелния въпрос - аз лично не мога към момента да ти препоръчам нищо, защото доста отдавна не съм купувал микрофонен кабел на метър. Мога само да кажа, че хубавите, маркови кабели често си имат техническа документация (datasheet). Можеш да провериш из нета и да сравниш поне на параметри това, което видиш, че се продава из магазините (може и да се обадиш по телефона да питаш за точните "модели"). По принцип ти трябват кабели, които по възможност са добре екранирани и са микрофонни (оплетена двойка - twisted pair). НЯКАКЪВ ориентир може да ти бъде капацитетът - обикновено се измерва в пикофаради на метър (pF / m), като по-малкото число е по-добре. Дори този показател, не е фатален, стига да не излиза от някакви рамки драстично.
    2 points
  25. Здравейте, след години лутане и мнения, че гласът ми не става за музика успях да създам свой музикален проект. Нарича се Victory Band засега. Работя предимно със студио изпълнители. Има няколко кавъра, като повечето са с видоизменени мелодии, а някои и текстове. Но има и авторски песни. Малко миксирането още куца, но проектът и без това започна като lo-fi странично занимание, правя всичко само за удоволсвие. Можете да чуете моите неща на следния линк: https://soundcloud.com/user-681162994 Оригинали засега са следните песни: Faraway, You're The Only One, Someone Else, Color My Heart Мисля, че и инструменталите от 4-5 години са авторски, не гарантирам обаче за семплите, които използвах тогава. Кавъри са Two by two, All Mixed Up, Bridge, Girl From Vienna, Can't Forget You, може и да забравям някои. Още не мога да се ориентирам правилно към кой жанр най-много ме влече. Е може и да нямам глас да пея, но поне се надявам текстовете ми да са поне прилични като за някой денс хит.
    1 point
  26. През 90-те години гледах едно интервю с Леми Килмистър по MTV. Интервюиращата беше едно момиче, което се държеше доста провокативно. Попита Леми: - Г-н Килмистър, защо нямате зъби в устата си? Той я изгледа странно, помълча около 10-15 сек. и каза: - Госпожице, ако ти си живяла този живот, дето съм го живял аз, не зъби, глава няма да имаш на раменете си...
    1 point
  27. пиано - Studiologic Numa Compact 2 микрофон - Samson Q7 post processing - Reaper
    1 point
  28. ^ Благодаря ти, аз съм голям фен, още от тинейджър. Всъщност тази песен е доста стара, още от ъндърграунд периода им, били са на по 17-18 г. тогава, аз като си спомня как звучах тогава ми става лошо. Иначе ако ти е любопитно, може да я чуеш как я правят вече с модерния звук:
    1 point
  29. Съобщение от модератор: Линк към оригиналната тема – цък Мога само да завърша с това, че на запад бая са се поизносили откъм идеи за всякакъв вид изкуство. Това което наблюдавам в Ютюб видеата от балканския регион е, че тепърва почваме да оползотворяваме и реализираме идеите бликащи из нашите земи, особено фолклора.
    1 point
  30. ^ Абсолютно да, имал съм щастието да свиря на този плевник (илюстрация по-долу), при който определени прагове бяха "нанякъде" и трябваше да натискаш зверси или да бенднеш, че да излезен правилно тона. Още имам "viatnemse flashbacks" от подобни подобия на инструменти ... А иначе тия от Харли Бентън, избиват рибата, не знам как го правят, но каквото съм пипнал е все хубаво и евтино. Към автора на темата @ern, задели си бюджет за уроци по китара, ще си спестиш стотици часове ходене по мъките. Иначе вариантът "клипчета от Ютуб" също става, но пътят така е по-дълъг и по-трънлив, ако няма бюджет.
    1 point
  31. Така си е, но не знам защо @Baby Thomas ни пита това, при положение че бистрим фолк, не чалга, с изричното уточнение което направих, че говорим за Планета Фолк, не другата Планета. Затова премълчах отговора.
    1 point
  32. ^ Като ученик и студент си изкарвах прехраната като DJ, на сватби, кръщенета, банкети и годишнини без чалга и фолк в БГ много рядко се е случвало да се мине, трябва наистина да са някаква компания интелектуалци, че да стане. Респективно трябва да следиш какво излиза и да ти е в репертоара. Иначе връщайки се на темата за авангардното аз лично бях впечатлен как Стив Вай има два инструментала базирани върху българският и румънският фолклор:
    1 point
  33. При електрическата китара звукът се разглежда като съвкупност от китарата + усилвателя + ефектите и всеки параметър оказва влияние, като я пуснеш през усилвател това не деградира нейните качества, а позволява да я чуваш достатъчно силно. Без усилвател се чува единствено дрънкането по струните. Това, което чуваме по записите на песните винаги е сигнал записан от усилвател или имитация на усилвател. В по-редки случаи китарата се пуска директно в смесителен пулт, в по-общия случай цялостният звук е комбинацията от китарата + усилвателя + другите устройства по веригата. Аз мисля, че това е симпатична играчка за твоите цели – Harley Benton DNAfx GiT Mobile II Като китара за начало аз бих препоръчал тази, свирил съм на нея, има хубав тон и е подходяща за множество стилове, бая неща могат да се изсвирят, стига човек да може, разбира се – Harley Benton ST-20HSS SBK Standard Series Ако разшириш малко бюджета, според мен по-добрият вариант от слушалков амп е процесор, защото имаш повече възможност за корекции върху тона, централно EQ и т.н. – Harley Benton DNAfx GiT Core
    1 point
  34. ^ За упражнения е чудесна идея. Когато творбата се учи в начален етап и искаш да изпиаш микронюансите по динамиката, опъна на струните и т.н. ако звучи добре unplugged, значи през апаратурата ще е супер. На същия принцип се озвучават барабани и вокали – няма как източникът да е гаден и послед след микрофоните магически нещо да се случи. Има ампове, които компресират доста още в преампа (особено ламповите такива) и динамиката е окей, обаче ако изсвириш същата творба на акустична китара, не си свикнал да чуваш звукът от струните може да си зазубрил неконсистентна динамика.
    1 point
  35. Е да, качеството е в пъти по-добро отпреди години и Планета държат първенството в техническо отношение, според мен. Но и те са с най-много пари де. Обаче най-добрите народни гласове според мен са в Тянков и аз затова тях гледам. До днес не бях засичал Планета да покажат добри гласове, но днес намерих това клипче по-долу и то бие останалите им певици. В смисъл такъв - за мен лично добрия женски глас за народно пеене звучи като резачка и цепи микса сериозно, докато по Планета и Фен гласовете са едни шлайфани. Примерно мен ми харесва "Мома Яница" много като песен, но да си говорим направо - носиите на повечето танцьори по Планета и Фен са тип "фестивални", бая далеч от автентичните, плюс певиците са си чалгарки в носии и дори да ми харесва песента, както е "Мома Яница", нямам добро мнение за певицата като данни, без да съм специалист. То и старите народни певици лесно няма да ги догонят като глас, но поне малко. Явно сега форматът "две млади момичета" започва, щото долното май е отговор на Бисера и Лидия. Няма лошо. Носиите ми харесват малко повече на танцьорките и гласовете звучат малко по-добре от отналалите Планетки. От друга страна по Тянков повечето са ниво и визия "кварталната кръчма", обаче там повече се намират добри гласови попадения. Пак казвам - мое мнение. Обаче с долното клипче имам проблем - точно щото са Планетки и точно щото Планета имат най-добра техническа база им нямам пълно доверие. Нямам добър слух аз, а ми се ще някой разбирач да каже - в тия гласове играе ли autotune и какви ефекти изобщо играят (само на вокалите!).
    1 point
  36. Един вид - акордеон с бутони вместо клавиши, което понякога дори е улеснение, защото за разлика от стандартния акордеон, бутоните за дясната ръка също имат дублажи както бутоните за лявата ръка.
    1 point
  37. Последна...колко да е последна - "петицата" е от години и промяната на всеки обертон или група от обертонове си го имаше още в началото на ковида и оттогава ъпдейтват само с бъгфиксове и козметични промени. Покрай тоя бум на AI в последните няколко години, отдавна чакам с нетърпение да излезе 6-та версия с коренно нови опции, които ще улеснят неимоверно всички, които ползват програмата...не знам работят ли над някаква нова версия или са решили да замразят проекта до 5.х.х.
    1 point
  38. Поздрави с новия убийствен трак! 🔥🔥 🖤🖤 В чест на България, специално издаден на 24 Май:
    1 point
  39. ^ Йеее, много се радвам, че има хора, които се кефят на такава музика и толкова добре я свирят! успех!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.