Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 04/14/25 във всички области
-
Off/ Като човек с достатъчно години зад гърба си, помня всички тези безсмислени табели със соц. лозунги окачени по стените на различни предприятия и учреждения. Конкретно това словосъчетание с нечленувания живот също го помня, но помня и една негова разновидност, която веднъж видях окачена на стената на някакво предприятие някъде из кърджалийско и ме е яд, че тогава нямаше телефони и цифрови апарати, за да го увековеча. Там селата са изцяло с турско(-говорящо) население, които говореха с акцент българския и имаха доста пропуски при съчетанието на думите в изречение. Та явно някой селски кмет беше решил да следва партийната линия и беше окачил табелка с надпис "БЕЗ ТРУД ЖИВОТА НИТО Е КРАСИВ, НИТО НИЩО!"...явно го беше написал по памет от горния лозунг. П.П. Аааа, да...всички тези табелки бяха метални, поне тези дето съм виждал и помня - тогава не пестяха материала и всяка табелка тежеше подобаващо.5 points
-
4 points
-
Всичко е постижимо, стига да има желание и възможности. Ако ме питате като баща, който от 7 години всеки ден вози детето си на училище по един час във всяка посока, има ли смисъл.... не няма, детето се изморява страшно много. При вас не знам как ще бъде, не пречи да опитате. Онлайн уроците са хубаво нещо, но не и за начинаещи. Ще трябва да водите детето при учителя. И разбира се твърде рано е да разберете дали ще иска да се занимава с това като професия. @lyubohar, съжалявам че така се е получило при теб, обаче има и доста примери в обратната посока. Освен това според мен с навлизането на изкуствения интелект, едно от нещата, които за в бъдеще хората ще бъдат незаменими е изкуството. Така че никой не знае какво ще бъде след 20 - 30 години за нито една професия.4 points
-
4 points
-
Което пък води до извода, че поне Томан няма да фалират в близко време.3 points
-
Митата днес ги има утре не. Вече обявиха, че махат доста голяма част (%) от тях. Те са по-скоро тактика за преговори, отколкото нещо, което ще остане перманентно за години напред. Това с фалитите е по-скоро консолидация и изкупуване от по-големи бизнеси. Което е гадно, но факт. Я вижте Ямаха, Фендър, Гибсън и т.н. Що марки изкупиха... Същото е и с банките, от десетки хиляди след време накрая ще останат 4-5...3 points
-
Снощи заспах с мисълта, че днес ще си припомня тази класика в жанра... И така спонтанно записах това легендарно парче.3 points
-
Томас Блуг, от BluGuitar е създател на AmpX, който се очаква да излезне до края на годината. Става дума за nanotube технология, идентичен звук с real-tube amp (ужким). И то в пълната гама от легендарни и всякакви други модели. Нова технология, нямаща нищо общо с Кемпер или Фрактал. Да поживеем, ще видим! https://amp-x.bluguitar.com/en/3 points
-
Има такива ампове, включително аз съм правил такива с "бустер" тип TS по желание на клиента. Проблемът е, че всеки си има собствена идея с какво да подпре ампа отпред, затова универсално решение може да не се хареса.3 points
-
В стара тема в друг форум, човек пита за по-маломощна алтернатива на dual rectifier. Втори отговор: "Once you find a good rectum fryer, it's difficult to accept substitutes."3 points
-
3 points
-
^ Всичко е за добро, и да я вземеш и да не я вземеш - все е за добро3 points
-
3 points
-
3 points
-
3 points
-
Тя кризата не предстои, направо сме си по наклона. В БГ година по-късно обикновено е пика. Митата са поредният популистки ход с имагинерната идея да се "сключват двустранни сделки" с абсолютно неясен резултат, да не говорим за абсурдните цифри и метод на пресмятане и който ход все още предстои да видим дали ще влезе в сила. Основната цел е Китай, но разбира се китайците вече достигнаха до етап, в който са си (почти) абсолютно самодостатъчни. Освен че са втория най-голям държател на Щатски държавен дълг.... което не е краткосрочно политическо и икономическо предимство, но Е предимство . Няма да навлизаме в икономически детайл защо бързата продажба на дълг не им е изгодна, че ще загубим аудиторията. Но в кратцем - въобще не им дреме. Ако искат ще обявят и 1000% мита на щатски стоки, ако им се отварят. Бонусът за ЕС, е че Китай се яде с Щатите, т.е. за ЕС нещата си остават както си ги договорим Дет се вика хамериканците ще си носят китайски китари от екскурзиите в Европа. Между всяка държава има различни изисквания за "made in...." държавата. И доколкото останалата част то 100% се произвежда предимно в Азия, цените на местните изделия също ще скочат. Анализът на пазара на музикални инструменти и изделия е цяла друга отделна тема, но масата е hobbyist retail ...3 points
-
Очевидно предстои много яка икономическа криза или по лошо.Цените на музикалните инструменти висок клас ще се запазят или повишат,но ширпотребата ще си стои по рафтовете ако изобщо останат физически магазини.Подръжката на физически магазин със стока за 1 млн и една две продажби в месец на инструмент среден клас и нито една продажба на скъп инструмент е сложна работа.Всички марки изнесоха производството си в Китай,Индонезия и после ама защо стана така?Преди 10 г за две хиляди се купуваше LTD от Корея и беше много добър инструмент сега е двойно и от Индонезия и с кусури още от магазина.Печатането на пари не решава проблемите,задълбочава ги.3 points
-
Аз за тази цел бих взел готов мултикор със стейдж бокс и къси кабели от бокса към барабаните. Ама това съм аз. Имаше преди време в томан прилични 8 канални.2 points
-
Не го слушай Koobenot - той чува разни неща в кабелите, дето ние не ги чуваме. Вземи си нещо стандартно...не най-евтиния и не някакъв непременно скъп, примерно кабелите на Proel или Cordial от Динакорд ще ти свършат работа и не са скъпи на метър.2 points
-
Общност може и да няма, но някои индивидуалисти сме работили с всякакви аранжори, даже и с такива на Касио. @ivanmarinov, колегата съвсем правилно отбеляза, че ще ти е трудно да съвместиш чалгата и касиото заедно, освен ако не го ползваш само за разни сола. Чалга стилове основно се правят за Ямаха и Корг, отделно, че дръм секцията на аранжорите на Касио е пълна трагедия и поради това никой не се занимава да губи време да прави или продава стилове за Касио, просто защото като цялостен звук в аранжимент те не звучат както би му се искало на човек. Стандартните им стилове (които Касио нарича "ритми") не са лошо конструирани сами по себе си, но няма как да ги сравниш като звук и плътност с тези на Корг от Pa-серията или пък PSR-SXxxx на Ямаха. Предложението на колегата за AKX10 е доста подходящо, предвид, че за 1500 лв. получаваш нов с гаранция от магазин, а моделът има практически всичко необходимо и съвсем спокойно мога да го сравня с SX700 на Ямаха, който струва 2 пъти повече или даже отчасти с още по-скъпия SX900 по някои от екстрите. Оставям настрана, че моделите на Медели не държат цена след като излязат от магазина и в някои страни на секънд хенд се продават почти нови AKX10 за 350 € примерно. Единствено не съм се интересувал от съвместимостта на AKX10 със стиловете на Ямаха, понеже дори само от външен поглед на клавира е ясно, че са крали идеи от Ямаха, а не от Корг. То дори и сега се сещам, че когато Медели още не го бяха пуснали на пазара, а само въртяха един демо клип с аудио мостри и данните на аранжора, аз сериозно се бях навил да си взема един AKX10, защото прецених, че реално си звучи съвсем прилично, има много опции, а струва много малко. Разминах се с покупката по 2 причини - това беше точно в началото на Ковид пандемията, доставките изведнъж секнаха, Томан пишеха на сайта си, че ще имат AKX10 евентуално след няколко месеца и освен това все още никой не пишеше нищо за съвместимостта със стиловете от PSR-серията. Та тези неизвестни ме отказаха от модела и взех Pa700. Сега...проблемът е, че щом питаш за стилове за CT-S1000V, значи най-вероятно няма тепърва да го купуваш, а вече го имаш. За съвместимост чрез конвертор забравѝ, не само, че структурата на стиловете му е различна от структурата на конкуренцията, но и това не е професионален аранжор, по памет май имаше само 1 интро, 1 ендинг и 2 основни секции. Така че дори и да намериш работещ конвертор, след като преобразуваш стиловете в AC7, пък после докато ги накараш да звучат сносно (а и това даже не е сигурно)...може да мине цяла вечност и накрая да ти писне да се занимаваш и да губиш време. Нямам представа дали преди да го вземеш си се заинтересувал има ли за него стиловете, които ти трябват, но щеше да разбереш, че допълнителни стандартни стилове за него има, но за този род музика (народна и чалга) просто минаваш на друга марка.2 points
-
2 points
-
^ Може човекът да е вещ, ама ми се ще да чуя output signal, дори нещо с кабинет и микрофон. Ето тук много ясно показват разликата между физично моделиране и профайлър, разбира се динамиката взима превес за първата технология.2 points
-
SMPS (switch mode power supply)-ите, които вдигат до 350 волта са още по-отдавна известни. Направих си няколко лампови педала с подобни и вършат чудесна работа, ако се спазват няколко инженерни ограничения. Или Блекстар или някой друг даже бяха пуснали усилватели с такива тип захранваноя. А в студийния свят даже и Manley минаха на такива2 points
-
2 points
-
Както каза Грег, няма универсално решение. Да вземем screamer-a. Той може да се ползва като boost-ер или като overdrive. За high gain обикновено го ползват за бустер, който всъщност реже ниските и вдига средите, демек EQ с което е лесно да звучиш добре в микса или в бандата. Обаче тук имаш голям избор от такива booster-и, в зависимост от стила, който свириш. Даже само tubescreamer-и има към 15 варианта За overdrive е същото, само че вариантите са към 1000 поне. Не е рентабилно да слагаш вграден overdrive, който ще се ползва само за drive канала, евентуално. Пример за това е точно този амп, който си показал, той изобщо не е от най-успешните. Мен ме кефят REVV, на Generator-a са написали "не са необходими допълнителни педали" Всичко каквото ти трябва го има, просто се постига с EQ-то и Drive на съответния канал.2 points
-
2 points
-
Със сигурност не е за начинаещи. Много са нещата, които едно тепърва започващо дете може да разбере единствено в пряк контакт с преподавателя - стойка, положение на цигулката, позиции на пръстите, лъка и куп други неща, които няма как да бъдат обяснени от разстояние, особено пък на дете с осминка или четвъртинка цигулка. Горе за гайдата се пошегувах, но в интерес на истината е доста тегаво да слушаш целодневно упражнения по цигулка на съседско дете, което още не си е оформило тона...то са стържения, фалшивини и си е мъка като цяло, понеже на пианото натискаш един клавиш и той изсвирва тона съвсем точно и с чист тембър, докато с цигулката свирещият трябва да постигне всички тия неща и то след много упражнения. И чак когато човек се научи да свири сносно на цигулка и започне да изкарва чист звук, тогава евентуално може да мине на онлайн уроци, където преподавателят му казва някакви по-общи неща от рода на "изсвири тази фраза еди как си...направи кресчендо..." и т.н. Не знам, може и да съм изостанал, но не ми се струва възможно някой да се навие да обучава дистанционно дете, което не се е занимавало с цигулката.2 points
-
Живеем в апартамент и пианото по тази причина е дигитално, за да може да свири на слушалки в неподходящите часове. От друга страна в блока ни има две гайдарчета и досега никой не им е правил проблем. Но има възможност да свири и на друго място, където няма да пречи на съседи. Не става въпрос за мои амбиции, аз се опитвам да го откажа всъщност... Разбира се, че няма как отсега да се знае дали ще се занимава професионално, но чета, че точно с цигулката трябва да се започне от рано, защото после и да иска професионално, ще си остане на ниво любител, ако е започнал късно. Лично аз не желая да става музикант, но одобрявам и подкрепям заниманията му с музика, най-малкото ги намирам за по-смислени от много други дейности. Той е предучилищна група в детската градина и наесен започва училище. Притеснена съм точно от преумората - ще тръгне в първи клас, където вероятно няма да му е лесно, а това ще е допълнително натоварване. От друга страна винаги може да се откаже, ако наистина му е в повече. А връщане назад винаги може да има - много музиканти се преориентират и успешно работят нещо друго. Но в случая не става дори въпрос за музикално училище, а само за уроци, които се налага да са в друг град заради липса на учител. И по-скоро размишлявам дали ако откажа, няма да ме мъчи съвестта. Ако имаше учител тук, дори нямаше да го мисля - учебните 1/2 цигулки не са чак толкова скъпи, колко му е да пробва няколко месеца дали ще му се задържи интереса. Но като няма учител, няма дори кой да му настрои цигулката.2 points
-
Не знам за какви фестивали говорите. Минал съм и през джаз,барове и кръчми-цигулка,китара,бас китара,пиано. Какво му е хубавото на баровете и кръчмите.Всяка вечер до късно,цигарен дим,шум. Коя жена ще е съгласна всяка вечер да те няма!😉 За удоволствие може,но образованието да е насочено в друга посока.2 points
-
Аз подкрепям мнението на @musicman. Средното си образование изкарах в друг град и пътувах всеки ден по час време посоката с автобуса, изморително е и се губи време, което наред със здравето са може би най-ценният ни ресурс приживе. Цигулката е хлъзгава плоскост, считайте, че едно дете докато изкара свестен тон отнемат поне няколко месеца, ако живеете в кооперация и имате проклети съседи, лошо ви се чини, с пианото е далеч по-лесно. Ако пък има чак такъв голям мерак и си личи, че ще е следващият Найджъл Кенеди – няма какво да ви спре според мен, дори вие да не му я осигурите, то ще издере земята един ден. Колкото до това дали ще се занимава професионално, то само ще реши един ден. Дори да остане като хоби, независимо дали пиано или цигулка, всеки музикален инструмент развива абстрактното и креативното мислене, особено пианото и много малко неща могат да ги заменят. Този тип мислене е изключително важен и може да бъде приложен в най-различни сфери на живота ... така че от занимания с изкуство аз минуси не съм видял, да не говорим, че само по себе си свиренето има терапевтичен ефект и избистря главата след тежък работен ден.2 points
-
https://forum.muzikant.org/topic/259701-помощ-за-фантомно-захранване/2 points
-
Фюжън инструментал, който стана на една година... Song written by Geno Gospodinov Recorded, mixed and mastered by Stoyko Lisichkov Video & editing by @Geno Gospodinov Drums - Nikola Enev Hammond & Synth - Stoyko Lisichkov Bass - Geno Gospodinov Guitar - Valentin Danev 2024, TSF Stara Zagora - Bulgaria - Center of the Universe2 points
-
И Electro-Harmonix отдавна се опитаха да емулират Fender Rhodes и Tri-Glorious sound of Dytronics/Dyno my CS-5, а какво са постигнали чуйте сами. И аз го имам от 8 години този KEY 9. Тази събота на редовната музикантска сбирка в бар Токио ще го демонстрирам.2 points
-
2 points
-
Една година от това предизвикателство. Scott Henderson - Sky Coaster (Bass solo) Винаги ме е кефило да свиря партии записани на различни от моя инструмент. Използвам плъгини на Valhalla за "космическия" звук. Преди година и барабаниста и басиста на Scott Henderson Trio споделиха на стори поста и ме поздравиха.2 points
-
2 points
-
2 points
-
^ Чудесно, при първа възможност ще се включа и аз! Не знам дали ще посвирим, но може да направя една презентация по някаква интересна тема, която съм разглеждал в дълбочина ...2 points
-
Струните са стандартни. Интонирането е доста трудно. Изисква се време, за да се научиш да си точен, а това е най-важното, защото иначе, какъвто ефект може да бъде тази китара, се превръща в ужасен дефект... Иначе идеята е същата като при слайд на стандартна китара, тази е фретлес, това е разликата, освен че се свири хоризонтално...2 points
-
Мне, търси се група, която има пълен сет барабани, но са изхвърлили соло барабанчето от него2 points
-
Звукът е различен и звучи доста по-добре на такава китара. Иначе строят е същият - стандартен. Съответно разбира се, може да се настройва и в други, отворените са често срещани.2 points
-
като за финал, кой не я е ....харесал. Ами - аз. Ако тази формация на Дани Милев с Преслава и Гъмзата отиде да се пробва в Гърция ( и без това парчето е крадено гръцко), резултата ще е - че ще си уредят някоя свирене в някоя долнопробна гръцка кръчма. Тук може да са най-добри, минат ли Промахон директно минават в категория най-ниско ниво, стартери. Преслава все още може да се уреди с някой гръцки богаташ, Дани Милев вероятно също ( да омае някоя бизнес дама). Гъмзата - по го виждам като камериер, готвач, строителен работник ( останалите от оркестъра също на бетона).... Yamaha , питай в някой гръцки лайко -форум, какво мислят за нашата чалгийка... предполагам какво ще ти кажат.... и ще бъдат прави, освен че сме им взели мусаката, баклавата, хората ( хорос е гръцка дума), че и лайкото им крадем ( викаме му поп фолк), ама много некадърно , със сигурност ще се изсмеят на пайнерските чалга пумияри. ПС - тази неделя даваха наградите на БГ радио от спортната зала в Пловдив директно предаване. Ако беге фолка ни е зле, беге радио хептен е ударило дъното. Дует Дони и Софето - пълна скръб. Веско Маринов посърна, наградата за певец я дадоха на Миро... БЕЗдара, Молец, Венци Венц, Папи Ханс и тн висоти. Бяха извикали Джо Лин Търнър да даде наградата за беге рок група. Няма изненада, спечелиха БТР, не знам дали вече може да ги водим рок група. Другите групи бяха Остава, Мери Бойз Бенд и Д2, направо РОК, като рок и истинска жица ( Голата истина за група Жигули). Липсваха Мастило, защото Вики се била омъжила за богаташ и вече не пеела.. Ами бях гледал такива БГ радио награди 2002 -ра. Сега 2025-та промяната е както казах - Вики не пее, семейна. Галка от КАризма била камериерка в Англия, Миро се гее сам. Окко се развела и вече не ни разсмива с фалшивото си пеенее ( аааз ще се влея в теб). Промяна никаква, Разбира се и Руши го имаше... Егати дъното... цяла Марианска падина!2 points
-
2 points
-
Знам, че политиката е забранена, ако колегите преценят, да го махат, но това е просто шедьовър.2 points
-
2 points
-
Това с лентов фотоапарат ли е снимано? Нали знаеш, че има screenshot за тия неща...2 points
-
Вече направихме "първата копка" и "посадихме" идеята. Засега всяка събота, а понякога и друг ден, в бар Токио ще се състои форум на живо. Границите са разчупени и ще се извършват всякакви музикални дейности. В първите месеци те ще протичат свободно, дори хаотично, докато се събере критичен брой активни или не съвсем - участници. Който иска да свири нещо си, нека да свири сам или с партньори. Който иска може да демонстрира любимият си инструмент или ефект. Ако е измайсторил собствен муз. инструмент нека се похвали с него. Ще има и базар на музикални инструменти, които всеки да изпроба. Някой може да предложи за обсъждане някакъв проблем, важен за повечето или някои музиканти. Да направи кратък рецитал, изпълнение на лично творчество - песен, текст или инструментал, както и интересно аранжиран кавър. С една дума - музикален магазин, концертна сцена и форум на живо.2 points
-
2 points