Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте от скоро се занимавам със Звукозаписи  и имам домашно студио,

смесването е голям зор моля ви давайте съвети защото като слушам другите студия в Youtube имат хубави плътни баси и меки високи а при мене е точно обратно работя с CUBASE /Кюбейс/ 10.5 давайте съвети благодаря предварително и съжалявам ако съм сбъркал нещо!

Отговорено

Ако очакваш в няколко реда да ти обясним звукозаписа и смесването, ще трябва да те разочаровам :)

Това е все едно да кажеш, "не разбирам математиката, може ли да ми я обясните, че другите решават задачите а аз не".

Задай конкретен въпрос за да получиш смислен отговор. 

Моят съвет е да си намериш някакви филмчета за звукозапис и смесване, като начало безплатни и да започнеш да практикуваш наученото. Малко по малко нещата ще ти станат ясни. Но си трябва време. От книгите в Амазон ти препоръчвам всичко на Bobby Owsinsky.

Отговорено

Смесени песни, смесени песни, смесени песни, смесени песни ... дали казах смесени песни? Ааа да .. завършени смесени песни! :) Аз зададох същия въпрос преди близо 15 години в този форум и ми се отговори същото: ще ти отнеме години, ще трябва да гледаш видеоклипове и да сравняваш с другите миксове ... и  се оказа истина, след толкова години, нещата ми започнаха да звучат горе/долу окей, но още имам много трески за дялане. :) Можеш ли да ни кажеш в какъв жанр смесваш, за да ти изберем подходящи видеоклипове, защото налбюдавам, че какъвто и туториал да пуснеш той е таргетиран за определен жанр. Като книга аз мога да препоръчам "Why your recordings sound like ass", която представлява една много хубава сбирка от постове на един пич, дето публикуваше на времето във форумите на Reaper.

Смесването, като всеки друг занаят е дълбока, трудна, тежка материя, влагаш много време, нерви и устрем за да се получи нещо. Трудно е колкото да свириш на инструмент, да пееш, да програмираш, да инженерстваш и всеки друг интелектуален труд, който изисква висока квалификация. Колкото по-калпава техниката и по-лош материала, толкова по-предизвикателно. Само че това също дава устрем да подобряваш неща.

Като съвет бих ти казал единствено, недей да протакваш една песен супер много. Накрая и 50 версии да й изкараш, трябва да й сложиш края, следващата ти ще звучи малко по-добре от предишната.

Ако желаеш, можем да направим коментар, ако ни качиш материал ... но щом ни задаваш този въпрос, очевидно нещата ще са още в зародиш.

Успех! :)

Отговорено

Пропуснах да спомена, ако става дума за смесване на само една единствена песен, по-добре нещата да се поверят на професионалист. Ще излезе по-ефективно, особено ако става дума за някакви конкурсни песни/състезания. Ако искаш да правиш неща за себе си, прочети отново предишния ми пост. :)

Отговорено (Редактирано)
преди 32 минути, musicman написа:

Това е все едно да кажеш, "не разбирам математиката, може ли да ми я обясните, че другите решават задачите а аз не".

То в началото приказката е даже като "- Можеш ли да свириш на цигулка? - Не знам, не съм опитвал, но може и да мога." :)

Както спомена, процесът е дълъг и понякога доста скучен. На мен поне ми трябваха 10-15 години, за да започне отчасти да ми харесва това, което правя.

И между другото също препоръчвам всички курсове на Bobby Owsinski, защото са изключително добре структурирани, обхващат цялата тематика и са с подходящи и ясни за начинаещия примери.

Редактирано от yamaha
Отговорено

Благодаря ви ще като цяло си правя моя музика смисъл записвам за себе си, ядно ми е че микса сложен става въпрос за еквалайзерите ми се получават много дървено и остро звучене вместо да я има тази чистота и мекота

Отговорено

Моето мнение е, че със смотан материал микс процесът е ужасно труден, а с ужасен изобщо няма смисъл да се мъчиш. Особено ако нямаш опит.

Някакъв аналог бих направил с това да свалиш някакъв пресован .jpg 800х600 от гугела и да се опитваш на Фотошопа да чистиш бекграунд от снимка с мадама с коса. Гледаш по туториалите става за секунди, а при теб - супер нищо не става.

 

Така че идеята на Koobenot да пуснеш нещо и да чуем не е никак лоша. :)

Отговорено

@elimusic677Също материала, който смесваш, ако също си го изсвирваш/изпяваш/записваш самостоятелно можеш да подобряваш резултатите от източника в следната последователност:

Добър глас/инструмент -> добро изпъление -> добър запис -> добър микс

Ако ти пращат готови неща, първите три неща от моята верига може да да са компромисни и тогава почват мъките ... ако ти си отговорен за всичко нещата се лекуват по-обозримо и се отстраняват при източника.

Отговорено

Имах, можеше да се кликне и да се види сертификата на сайта им. Но нещо разместиха и линка умря и го разкарах. Имам си го на PDF и принтнат на хартия в една рамка... :)

Не е никак лош курса, добре структуриран, имаш "домашно" и те ангажира допълнително и с краен срок, може да се научи доста. Introduction to Music Production се казваше, сравнително базово ниво. Не беше скъп и съм доволен, че го изкарах. Но покрай него съм минал още МНОГО. :) По тракерите има буквално безброй много много_добри уроци. Из Ютюб също, но там мисля повече трябва да отсяваш плявата. Проблемът е че искат много време да се изгледат, а освен това и много време в цъкане и практически упражнения. И ти трябва време да се упражнява и ухото, не е само да гледаш картинки и индикатори.

Смятам също, че всеки допълнителен опит в съседни сфери помага значително (композиране, свирене в група, свирене на концерти, на различни инструменти, с различни хора и в различни стилове и т.н.). Например ако свириш на бас да кажем и имаш 4-5-10 години опит с 2-3 групи ще ти е много по-лесно да нагласиш звук и баланс и поне приблизително да знаеш какво искаш и как би могъл да го докараш. Ако само подрънкваш на домашно и се занимаваш с бекинг тракове и просто да искаш накрая нещо да се чува някак по-добре... Доста по-труден и бавен ще е процеса. IMHO. ;)

Отговорено

А, не се и съмнявам, то имаше цяла глава в книгата дето споменах по-горе, че смесването допълва и помага другите начинания от процеса и те го допълват, просто ти помага да погледнеш музиката от по-научна/техническа структурирана призма.

  • Baby Thomas changed the title to Как да направя микс (смесване на песен)
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Baby Thomas написа:

 И ти трябва време да се упражнява и ухото, не е само да гледаш картинки и индикатори.

Само да добавя, че тия слухови упражнения е най-добре да се правят на сносни монитори, а не на "каквото имаш подръка". При мен нещата рязко дръпнаха, когато малко преди 2000-та година си купих първите свестни монитори (NS-10M Studio) - трябваше ми само 1 месец, за да ги окомплектовам с подходящия за тях усилвател (пробвах поне 10 различни докато го намеря) + още няколко месеца, за да свикна със звука им и малко по малко нещата започнаха да се получават. До преди това слушах на разни уж хубави Hi-Fi колони, но каквото и да правех вкъщи, което на колоните звучеше идеално (според мен) като баланс и честоти, в момента, в който същото го чуех по радио, телевизия или просто на друго място - направо ми идваше да се скрия някъде от срам...и не можех да си обясня защо почти винаги се получаваше така. :)

П.П. Акустиката на помещенията, където се смесва/записва също не е за пренебрегване. ;)

Редактирано от yamaha
Отговорено

@yamahaАз дори сега смесвам в далеч по-примитивни условия от твоите, просто съм научил "чалъма" на слушалките ми и знам "къде ще ме излъжат" ... някои преекспонират високите и им липсва бас, така че винаги, ама винаги, независимо на какво тестваш крайния тест си остават consumer devices - телевизора, слушалките, говорителче на Xiaomi за 200 лв., говорителче на iPhone, boom box ... мина това време, дето 80 процента от аудиторията ще слуша на сносна HiFi уредба. Ако там звучат добре, и на хубави колони ще звукнат, но обратния похват може лесно да те излъже.

Отговорено (Редактирано)
преди 59 минути, Koobenot написа:

@yamaha...независимо на какво тестваш крайния тест си остават consumer devices - телевизора, слушалките, говорителче на Xiaomi за 200 лв., говорителче на iPhone, boom box ...

Прав си, но всъщност идеята на линейния звук в мониторите е не да си представиш, че някой ще слуша на подобни монитори, а най-вече заради самия тебе - ти да чуваш това, което трябва да се чуе. Аз и затова когато някой дойде да си вземе песента, първо му я пускам на мониторите, където се чува всеки един миниатюрен дефект и след това му я пускам на чифт стандартни Hi-Fi колони, където това дето е чул преди малко, звучи още по-добре. :)

А на слушалки не смесвам никога, освен ако не съм извън студиото или в друг град както в момента, защото не съм имал необходимост да го правя на слушалки, въпреки че имам десетина различни модела. Ти си успял да свикнеш с недостатъците на слушалките си и да компенсираш липсващото, но аз в онова далечно време не успях да свикна с ония колони, които уж звучаха добре, до момента в който записът не го чуя другаде. :P

Редактирано от yamaha

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.