panhead Отговорено Юли 20, 2013 Отговорено Юли 20, 2013 Ръчно изработени кабели от българската фирма - Bellamusic. Родното е адски яко! Открих ги тук: http://www.mmg-music.com/node/2804 2 Цитирай
Satanachrist Отговорено Юли 20, 2013 Отговорено Юли 20, 2013 Amp -> http://www.ebay.com/itm/NEW-Fender-California-Cables-10-Cord-Cable-Guitar-Bass-10-Foot-Candy-Apple-Red-/140938531937 -> Distortion Pedal -> http://www.keymusic.com/en/product/Fender-Standard-KoilKord-15-Instrument-Cable-White -> Китара 1 Цитирай
Лими Отговорено Юли 20, 2013 Отговорено Юли 20, 2013 ^ Дължината на белият къдрав кабел в разтегнато положение ли е дадена? И колко е в другото положение? Цитирай
Fats Отговорено Юли 21, 2013 Отговорено Юли 21, 2013 Не те съветвам да използваш къдрав кабел. Практиката показа, че са неефективни освен в едно - страхотни "пуканки" след няколко настъпвания. 1 Цитирай
Trysth Отговорено Юли 21, 2013 Отговорено Юли 21, 2013 Кабелите на Bellamusic изглеждат доста добре. Само в MMG ли могат да се купят? Цитирай
Hillbilly Отговорено Юли 21, 2013 Отговорено Юли 21, 2013 Не те съветвам да използваш къдрав кабел. Практиката показа, че са неефективни освен в едно - страхотни "пуканки" след няколко настъпвания. Точно там е работата,че не се настъпват обикновено,директно до ампа,или някакво ефектче преди него,а и няма да се скъса или измъкне от инструмента/ампа,ако случайно го настъпиш. 1 Цитирай
Satanachrist Отговорено Юли 21, 2013 Отговорено Юли 21, 2013 Ами аз дължината му не знам колко е точно.Предполагам,че е 3 метра като е разтегнат.Звучи тъпо да не знам колко ми е кабела,но не ме и интересува като кубето е на няма и метър от мен.Следователно няма опасност да настъпя кабела или нещо такова,но аз лично си харесвам правите кабели,не тия къдравите.Просто в магазина нямаше друг "Г" образен. Цитирай
blr Отговорено Юли 21, 2013 Отговорено Юли 21, 2013 (Редактирано) Не използвам небалансирани кабели по-дълги от 5 метра. Къдравите кабели, в разгънато състояние са 8-10 метра, което за мен е прекалено дълго. Такива кабели, обикновено филтрират много високи и в резултат "звучат" някак глухо. Редактирано Юли 21, 2013 от blr Цитирай
bluelemon Отговорено Юли 21, 2013 Отговорено Юли 21, 2013 (Редактирано) А какво се случва със сигнала по един супер кабел, който влезе във входа (моно жак) на първия педал от чейна или процесора? В смисъл от супер жакове и космически кабели, позлатени, запоени със наноматерия минаваме на обикновена механична връзка. П.С. Ида не съм офф, купувам си кабели на метър и жакове и си ги правя сам. Редактирано Юли 21, 2013 от bluelemon Цитирай
blr Отговорено Юли 21, 2013 Отговорено Юли 21, 2013 "Механичната връзка" ако е направена както трябва не ти влияе на звука особено. Имаш някакво малко контактно съпротивление и толкоз. Повтарям, че трябва връзката да е осъществена добре, за да няма прекъсвания. Цитирай
emosms Отговорено Юли 21, 2013 Отговорено Юли 21, 2013 (Редактирано) Капацитивност и омово съпротивление на метър, обикновено не ги пише на лъскавите реклами. Пък и кой ли го интересува точно това... Желателно е да не звучи глухо, но още по-важно е кабела да изглежда супер яко! Редактирано Юли 21, 2013 от emosms Цитирай
taktun Отговорено Юли 21, 2013 Отговорено Юли 21, 2013 Ръчно изработени кабели от българската фирма - Bellamusic. Родното е адски яко! Открих ги тук: http://www.mmg-music.com/node/2804 тия може би ще ги пробвам Цитирай
bluelemon Отговорено Юли 21, 2013 Отговорено Юли 21, 2013 ^^^ Което значи че и ако сам си направиш кабел както трябва едва ли ще се различава от този който е 150$. Но това е безкрайна тема която се предъвква може би от както са се появили първите китарни кабели. Тъй че наздраве и да посвирим Цитирай
blr Отговорено Юли 21, 2013 Отговорено Юли 21, 2013 Капацитивност и омово съпротивление на метър, обикновено не ги пише на лъскавите реклами. Пък и кой ли го интересува точно това... Желателно е да не звучи глухо, но още по-важно е кабела да изглежда супер яко! Всеки по-сериозен производител публикува такива данни, доколко са истински е друг въпрос. Говорим за ПРОИЗВОДИТЕЛ, не за брандирана конфекция. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Юли 21, 2013 Отговорено Юли 21, 2013 Капацитивност и омово съпротивление на метър... Такива нескопосани писания са недопустими дори във музикален форум, където хората не знаят правилната терминология. Аман от самодейци, на които не им пука какво ръсят, само и само да се отбележат в някоя тема. Кабелите са електронни компоненти с разпределени параметри. Говоря за самите кабели, а не за комплектите кабел+съединители, но и за тях важат същите разсъждения. Същността на споменатите параметри е в това, че се намират по цялата дължина на кабела. Затова се говори за КАПАЦИТЕТ НА МЕТЪР, СПРОТИВЛЕНИЕ НА МЕТЪР, ИНДУКТИВНОСТ НА МЕТЪР, ЗАГУБИ НА МЕТЪР и така нататък. Естествено, не е работа на музиканта да прави специфични измервания. Това, обаче не значи, че не трябва да има кой да ги направи. Защо? Давам пример, който показва, че не е важно името на кабела или страната производител. В съвременния свят имената са само търговски наименования и рекламни елементи. Та така. При работата по едно устройство за съгласуване на китара към педалиера с много ефекти, се наложи да измеря някакви налични кабели, за да се използват при изчисленията. Кабелите бяха два - "оригинален, фирмен" навит, уж качествен, ако се съди по цената. Другият беше някаква самоделка, направен културно. За измерване на съпротивлението на жилото и екранировката изобщо не става дума. Колкото и да не са идеални, нямат почти никакво значение по отношение на влияние спрямо сигнала - няколко ома, дори да са 10, което е огромна стойност за нормален кабел (не говорим за боклуците от братски Китай, които често не заслужават да се наречат кабели изобщо), спрямо изходния импеданс на китарата (стотици килоомове) и входния импеданс на нормален усилвател (мегаомове), са пренебрежими. Индуктивността на кабелите предназначени за свързване на китара - усилвател, също е пренебрежима част от комплексния импеданс на кабела. Остава единствения важен параметър - капацитетът на кабела. При високия импеданс на веригата китара-усилвател дори малки стойности имат значение. Капацитетът главно зависи от: Площта на цилиндъра (който е екранировката) и диаметъра на централното жило. Разстоянието между екранировката и централното жило. Материала от който е направена изолацията между екранировката и централното жило. Екранировката може да е плътна обвивка, през повече и по-малко рехава оплетка, до изобщо липса на оплетка, а само мижав втори проводник. Тук идва още едно нещо, важно за качеството на кабела. Колкото е по-висока плътността на оплетката, толкова по-добре ще се осъществява основната задача на екранировката. Да не се пропуска външно смущаващо поле да индуцира ток в централното жило. През него тече сигналния ток от китарата и всякакви външни влияния влошават оригиналния сигнал - шумове, брумове, импулсни смущения и какво ли още не. Точно противоположно е влиянието на плътността на екранировката върху капацитета на кабела. Колкото е по-плътна, (с по-голяма площ), толкова е по-голям капацитетът на кабела. Това са противополжни изисквания и тяхното правилно преценяване е важно за общото качество на кабела. Разстоянието (радиуса, дебелината на изолационния слой) е друг параметър, важен за капацитета на кабела. Тънките кабели с тънка вътрешна изолация са с висок капацитет. По-дебелите вътрешни изолации отдалечават екранировката от централното жило и намаляват ефективния капацитет на кабела. Материалът на изолацията освен да изолира двата проводника - екрана и централното жило, има още едно качество - диелектрична проницаемост . От нея също зависи капацитета. Както се вижда не е толкова просто да се прецени качеството на кабелите. Да се върна на примера - Оказа се, че в крайна сметка фабричният кабел имаше около 300pF/m , което при 3,5 метра възлизаше на 1050pF. Другият имаше около 120pF/m, т.е при същата дължина капацитетът беше 420pF, или 2.5 пъти повече. Приемайки грубо съпротивления от 500К и 1Mohm във веригата китара - кабел - усилвател, симулацията показва какво е влиянието на двата кабела в обхвата на китарния сигнал. На ниво от -3dB (приет стандарт) спрямо номиналното ниво на сигнала, кабелите имаха следните гранични честоти във високия край - фабричния - 466Hz !!! правения - 1113Hz От тук следва, че без инженерни мерки за коригиране, ВСЕКИ съществуващ кабел има незадоволително качество за конкретния случай китара - усилвател. Другото, което се вижда, е че не бива да се вярва на никакви търговски реклами и алабалистики! Това, което е необходимо , е консултация със специалист, който да си свърши работата от която разбира. В мнозинството случаи у нас, това е извън нормалното мислене. Не само по тази тема. 8 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.