Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте,кое според вашият опит е по-добре процесор свързан по 4-кабелния метод към лампово комбо(излиза на по-добра цена) или няколко педала(например реверб,дилей,хорус,тунер нойс гейт ,еквалайзер и т.н), които излизат по-скъпо, а и без програмируем контролер ще ти се завие свят от натискане на копчета..Гледам,че повечето китаристи използват педали,но дали не е някаква носталгия. 

image.jpeg.714e875047a3ec113c07509dfc289170.jpeg

Отговорено

Педалчета със суичър/луупър. Вече има разни дето не струват крак и ръка. Така елиминираш т.нар. tap dancing, но също така (и не по-малко важно,) ще имаш по-добър тон, тъй като 3-4 (да не говорим за повече) съмнително проектирани ефекта включени едновременно непременно водят до изненади (байпаси, буфери, импеданси и т.н.). ;)

Отговорено

Аз залагам на процесора – по-малко кабели, по-лесно променяне местата на ефектите, не се грижиш за захранвания, брумове, съвместимост и т.н. Плюс това в loop-а имаш пространствено-времеви/модулационни ефекти, нямам им вяра на тия педалчета (особено евтините), че ще ти извадят кой-знае какво по-голямо качество спрямо проца, може би ако ставаше дума за някакви овърдрайви, които са в инпута директно би имало смисъл. 

Отговорено

Процесорите са напреднали доста, не са каквото беше преди 20г. Мисля, че за доста достъпна цена може да се вземе продукт с прилично качество. Определено подкрепям казаното от @Koobenot

Отговорено

Напреднали са доста и са доста удобни, но звукът на педалчетата все още е по-добър от моя гледна точка.

В микс, на сцена и за публиката разликата вероятно ще е от абсолютно никаква до почти никаква :)

Отговорено

Чисто хипотетично ако имаш това отляво на снимката за какво подяволите ти е това отдясно.Ако приемем,че това отдясно е Кемпер стейдж това отляво отпада,като необходимост.То и свиренето на "живо" и слушането на музика изобщо не са,като преди 20 години.То и концертите напоследък са пълна скръб.

Отговорено
7 hours ago, synchu said:

Напреднали са доста и са доста удобни, но звукът на педалчетата все още е по-добър от моя гледна точка.

За по-високия клас педалчета съм съгласен, но по-добре цял процесор отколкото педалчета Harley Benton/Behringer. :blush:

Отговорено (Редактирано)

Бил съм и с двата варианта. Конкретен отговор на въпроса ти, накратко, е невъзможно да се даде - първо няма универсален такъв, второ зависи за каква техника въобще говорим и трето - зависи какво цениш.

В случая с процесора - преди години бях с Line6 HD500, вързан с четири кабела към Kettner Tubemeister 18, след няколко години ползване само на Кетнера. До голяма степен от скука и нужда за промяна, си взех процесора и седнах да си направя звук. Получи се що-годе добре, имаше много неща, които можех да правя с него, крайният резултат беше задоволителен.

Но в един момент, както е споменал и @Ламби, се появи въпроса - ами то с това връзване, за чий ми е да мъкна Кетнера и кабинет към него? И в централното да съм, разликата в крайния звук е минимална.

Разделих се с процесора, защото всякакви корекции по звука изискваха абсурдно дълго време да се направят. Удобно е да можеш да цъкаш всичко с крак, но веднъж щом искаш да промениш нещо по някой ефект, тогава се подготви за 30-40 минути въртене на глупави врътки и тежки болки в кръст, колена и глава.

В моя пример обаче става дума за сравнително евтина техника, като накрая замених и двете за голямата дискотека на H&K с MIDI педалиера към нея. Затова е много удачен въпроса какво е това отляво, тоест усилвателя и кабинета. Ако става дума за истински як усилвател с истински як кабинет, процесорът ще го направи безсмислен, без да ти даде по-добър звук. Ако става дума за наистина готин процесор и не си тежък пуритан като @Baby Thomas, тогава за какво ти е това връзване с 20 кабела? Вържи го в централното и толкова.

Сигурен съм, разбира се, че има случаи, в които връзването си заслужава, за да достигнеш някакъв свръхконкретен тон, който ще излезе само по този начин, но аз лично не съм чак толкова придирчив.

Редактирано от Yo The Real
Отговорено

Придържайки се към тезата на @Yo The Real, искам също да подчертая, че това с 4-кабелният метод и процесора зависи също чия е PA системата (централното). Ако имаш своя собствена и по участия имаш озвучителни тела за PA, изненадите са сравнително малко и спокойно можеш да караш с едни и същи корекции от процесора, но ако свириш по различни сцени, с различна PA система, при различен сетъп, тогава корекциите по време на саундчек/лайв са много по-чести. За пример давам малкото акустично трио, в което аз участвам (вокал, бек вокал, кийборд, 2 акустични китари) и като ходим на участие с нашият миксер и нашият сетъп, един и същи reverb звучи по два коренно различни начина в голяма зала за 250 човека и малка стая за 15, какво ли остава за цяла върволица от най-различни педалчета, процесори, настъпикутийки и други знайни и незнайни устройства за манипулация на тон. На едно сухо помещение без отражения може Long Hall Reverb да е супер, на друго за същото парче Middle Plate да пасва прекрасно ... успех да минеш през 10 менюта да си промениш присетите, ако не си назубрил зверски процесора, докато с педалиерата всичко ти е едно врътване на един потенциометър, докато се добереш до желания тон ... естествено плащайки с цената на повечето кабели, захранвания, чейнове и прочие. Както казва една моя позната от Северозападания край: "Нема сгода!" :) 

Отговорено
On 12/16/2023 at 8:57 AM, Voidhanger said:

Определени Behringer педали са си направо dead on копия на Boss. Казвам го, като човек имал и от двата, не по интернет писания.

При Behringer основните проблеми с педалчетата, които аз лично съм изпитвал са по-скоро свързани със странични ефекти и качество на изработката – бял шум, брум, липса на "Фарадеев кафез", странна честотна характеристика, иначе основната идея за звука се доближава до Boss, но липсва качеството при предотвратяване на страничните дефекти и детайлите при определени типове звуци – особено пространствено-времевите и модулационните ефекти, където има по-сложно DSP, което трябва да бъде изработено по-майсторски и реалистично. Като че ли при boosters/overdrives/distortions разликите са по-малки, по скромното ми мнение. Щом ей този пич успя да заблуди цяла гилдия от музициращи, дето уж "чували всичко" и хората се хвърлиха да си продават Bad Monkey-то за 400 USD става ясно, че хората не само са масово нечуващи, ами и недолавят тънките естетически разлики (както хАмериканците ги наричат "subtle nuances"), между едно устройство и друго, то тогава какво остава за "сиромахът-меломан", дето е дал 10 лв. вход да слуша местната банда ... 

Отговорено (Редактирано)

Само да отбележа, че изводите send-return на усилвателя са най-често между неговите предусилвател (съответно overdrive) и крайното стъпало.

Мястото на бустерните ефекти (компресори, овердрайви, дисторшъни) обикновено е на входа на усилвателя (преди неговия предусилвател), докато мястото на времевите ефекти (delay/chorus/reverb...) обикновно е точно преди крайното стъпало (в send-return на усилвателя). Следователно с един единствен процесор и send-return е малко трудно да се отговори на двете противоречащи си условия.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

^ Не съм сигурен дали схващам написаното. Идеята на процесорът е да направи дигитален модел на всички педалчета/камиончета на input-а и в send-return. Какъв е проблемът един единствен процесор да изпълни и двете условия, при положение, че има достатъчно входове и изходи? Ето пример с този Helix – цък. Ако визираш по-ниския клас процесори, които имат само input и там очакват китарен сигнал, номерът разбира се, няма да стане. 

P.S. Между другото, това ме подсети да направя едно проучване кой е най-евтиният процесор, който има send-return шина. Успях да се добера единствено до този, ако някой колега има и по-евтини варианти, нека сподели. Тъй, че ако бюджетът на колегата е ограничен, ще ползва 2-3 педалчета само и общата цена на галимацията + захранване + кабели е по-малка от 507 лв. (към днешна дата), може би си заслужава повече вариантът с отделните педалчета. 

Отговорено

 Далеч съм от мисълта,че с проц за 500 лева може да звукнеш,като със лампова стотарка каквото и да правиш.Дано техниката да напредне още и мечтания тон стане още по достъпен.Озвучителя няма вина за сигнала влизаш в централното а и не му е работа ако не е част от екипа.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.