Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Aз имам проблем с 'набримчен' звук. От едно ниво нататък, няма значение колко пари са влагани в качествена техника, колко добра е акустиката и озвучителя.
Всичко се размазва и НЕ разбирам тонално, какво се свири.
Десетки и стотици хиляди левове (милиони за големи концерти), има емоция, но музика не можеш да слушаш.

То затова и на концерти не ходя много.. Имам спомени, как съм бил на концерт и едвам разпознавам парчето, или дори не го разпознавам !!!
После го гледам същия по телевизия, и саунда всъщност е доста приличен :D. Но през миксера.

Редактирано от emosms
Отговорено
Преди 1 час, TONY написа:

За Дейвид Гилмър също грешиш. Да кажем, че основно, звука му зависи от самият него , примерно 50 %, на второ място, след самият Гилмър, значение има УСИЛВАТЕЛЯТ му! ( да кажем 30% от звуковата картина)(в същност комбинацията с фендер китарата му) и на последно и най-малко важно място е целият този грамаден рак, вкл и стомбоксчетата отгоре (20%). Абослютно същото положение и с Браян Мей ( 50% той, 30% самоделната китара и 3-те ацета и 20 % дилей, требъл бустер и тн)

Съгласен съм, че саунда на майсторите на звука като Гилмър, Мей, Нопфлър... зависи най-вече от тях. Затова бих им сложил 80%, защото умело управляват гиъра си. А останалото зависи от тюна.

Като спомен Брайън Мей, каква е тук ролята на усилвателя?

 

Отговорено (Редактирано)

Това соло, конктретно е с аналогов Корг китарен синтезатор, какъвто съм имал.

Звучи така и с друг усилвател, разлиюен от Вокс ( спомням си , че го пусках в хубав амп, 2 лампи в преда и мосфет крайно и селешън г 65).

Т.е. конкретно има значение синта, ампа колкото да изкара добре звука от него.

Няма миди адаптер, няма тракинг. Иска се прецизно свирене и музикална инвенция.

В крайна сметка, синта се явява средство. В случая средството е изиграло роля при инвенцията.

Както различки китаристи са казвали, ако не бях свирил с еди кой си усилвател/ китара нямаше да измисля еди

кой си риф ( и аз мога да го кажа, определни усилватели, ефекти с които съм свирил са ме карали/ водили към определен риф,

който сигурно нямаше да ми дойде, ако в даденият момент съм свирил с друго)....

 

Имам добра реплика на Ред Спешъл, но това не ме прави Браян Мей.

Ако почна редовно да свиря негови неща, вероятно ще се впиша в някакъв Куин трибют.

По някое време, може, дай боже, да измисля нещо в техен стил...до там.

 

За Браян Мей нещата са отдавна известни. Ред Спешъл с трисоник адаптери, 6 пенс, требъл бустер, 3 вокс АЦ-та, 1 транзисторен Дики. Гиърът му също е от значение, гледал съм трибют, китариста по спомен свиреше с Айбаниз престиж и като свири добре, получава се, но не автентично.

И да си  Браян Мей ( римува се с Змей!?)

 

 

Редактирано от TONY
Отговорено

Концепцията за  FRFR (full range, flat response)  не е нова. Още в началото на 80-те години Том Шолц от групата Бостън прави революция в китарния звук като отхвърля използването на традиционните тогава китарни усилатели и говорители и изобретява серия с марката ROCKMAN от аналогови стерео модули (състейнър, ехо, хорус, компресор, EQ), както и на известния предусилвател със слушалки, който се закача на колана.  

С ROCKMAN, освен Boston са записвали Def Leppard, Joe Satriani, ZZ Top и др.

Най-изчерпателна информация за ROCKMAN има тук: https://www.rockman.fr/

В днешно време ROCKMAN са колекционерска страст и някои продукти се търгуват доста скъпо в ebay или на други места.

 

Отговорено

FRFR = Пълен диапазон
Високоговорителите за китара обикновено са 80hz - 5000hz (terabouts)
Някои PA говорители са 60hz - 8000hz
FRFR = 0hz - 20000hz (в идеалния случай)

FR-Full Range-Щирокоспектърният говорител е тип високоговорител, който може да се използва за възпроизвеждане на звук на всички или почти всички честоти, които хората са в състояние да чуят. Честотният обхват може да бъде примерно от 55 до 17500 Hertz . Предимството е, че целият звук идва от една и съща точка.

FR-Flat Responce- За аудио система целта може да бъде възпроизвеждане на входния сигнал без изкривяване. Това би изисквало равномерна (плоска) величина на отговор до ограничението на честотната лента на системата, като сигналът се забавя с точно същото време на всички честоти.

Отговорено

@TONY @wiseppman Колкото до това една група дали звучи на живо като на запис, аз си мисля, че зависи от това, дали групата по начало иска да постигне този ефект. Има групи, които искат да представят нов аранжимент на старите си парчета. Има втори, които пък си мъкнат целият студиент риг с цел да пресъздадат записа - сравнението с Пинк Флойд мисля, че тук е подходящо. Съществуват трети, които вече са на такава възраст, че всяка PA система на която свирят е доста по Hi-Fi от това, което чуваме по техните записи, тъй че там това е практически невъзможно. „На вкус и цвет товарищей нет“. :) 

Отговорено
На 1.05.2020 г. at 18:45, Koobenot написа:

@TONY @wiseppman Колкото до това една група дали звучи на живо като на запис, аз си мисля, че зависи от това, дали групата по начало иска да постигне този ефект. Има групи, които искат да представят нов аранжимент на старите си парчета. Има втори, които пък си мъкнат целият студиент риг с цел да пресъздадат записа - сравнението с Пинк Флойд мисля, че тук е подходящо. Съществуват трети, които вече са на такава възраст, че всяка PA система на която свирят е доста по Hi-Fi от това, което чуваме по техните записи, тъй че там това е практически невъзможно. „На вкус и цвет товарищей нет“. :) 

@Koobenot  Много правилно си забелязал, че звука се променя с времето. Но за Pink Floyd нещата са различни- албумите им са концептуални и моето мнение е, че за тях е важно да звучат по същия начин и на концерт (за съжаление толкова рядко). А за новите аранжименти бих посочил СИГНАЛ и техния хит "Да те жадувам". Записаха нова версия в която изпуснаха последния куплет, без клавир, с нов аранжимент и отново превъзходен вокал. Чудя се, какво е мнението и сравнението? По-добро:::по-лошо?

Отговорено

Дай линкове с версиите на Да те жадувам, които искаш да сравним.

Генерално Сигнал до 90-та и след 90- те са доста различни и ако не бяха вокалите на Данчо Караджов, бих казал, че са различни банди.

На старият Сигнал записите са от Балкантон, като не знам, доколко тогавашният басист на групата Румен Спасов ( който е добър инженер и тонинженер, освен музикант) е участвал в записният процес (мисля, че е участвал сериозно, отдавна сме си говорили с него, забравил съм точно, какво ми е казвал) (възможно е някои записи записи да ги е правил Румен).

Записите са ок за времето си и съпоставими с другите водещи банди от късния соц.

След 90-та има кардинални промени, Данчо става басист, а китарата поема Александър Мариновски. От 90-та насам, Сигнал са българската група, която съм гледал най-много пъти, което е логично, вероятно те са най-сериозно концертиращата бг банда. И много ме кефят как звучат на живо.

Обаче записите им са компромисни. Не казвам лоши. Презаписаха си старите песни с новите аранжименти, ок.

За мен, в студийните им записи след 90-та, липсва пънча, който имат на живо. Предполагам, че през различните години (това е 30 годишен период) са записвали в различни студиа и оттам има разлика, едни записи, ще са по-добри от други, това  е нормално.

Тази година, барабаниста им Владо Захариев обяви ново звукозаписно студио, техниката е ок. Тепърва ще чуем, как се справя, като звукорежисьор.

Отговорено (Редактирано)

Да се допълня. Като казвам, че Сигнал след 90-та са най-сериозно концертираща рок група, трябва да добавя и Подуене Блус Бенд. И двете банди се скъсаха да свирят нон-стоп. Имаше един период (от албума 96-та до напускането на Кирил Божков), в който и БТР може да се каже, че бяха в тази група.

И Сигнал и ПББ повече ми харесват на живи участия, не си пускам често техни записи. 

Преслушах преди малко Да те жадувам.

Като запис, версията на старият Сигнал трепе отвсякъде новият вариант.

Има дълбочина, обем, китарата на Данчо звучи приятно.

 

А записа на това парче, преаранжирано след 90-та, не бих казал, че е ужасен, но е доста компромисен.

Клавирът и вокалите ми звучът добре.  Дотук добре, но по натам не е...

Китарата, звучи все едно е записвана с Рокмен сапунерка, ама няма готиният звук на Том Шолц.

Предполагам записа е от най раният период, тогава Сашо свиреше с Маршал Анивърсари.... Не знам с какво е записвал това парче, дали с лампов Маршал или

с Рокмен сапунерка (бих заложил на сапунерка), обаче записвалият зад пулта е за бой (образно казано, не проповядвам терор и физическа разправа!_). Бас китара и барабани записани напълно любителски. Този дето е записвал е някакъв естрададжия

и е омазал цялото парче в РИВЪРБ, Много Ривърб!  Това минава да се пуска по българските радиа, записа се е получил, защото Сигнал са професионалисти и парчето е хубаво и хитово. От гледна точка на запис, спрямо бг критериите минава, но е доста компромисен. По западните критерии това си е любителски запис.

Този , дето е взел пари на Сигнал да им запише вторият вариант, нищо хубаво не мога да кажа за него....

Ето, как звучат Сигнал на живо, това е трябвало да пресъздаде на студиен запис въпросият "звуко индженер" 

 

ПС - аз знам, че не съм звуко инженер, но мисля, че все пак имам правилна идея за нещата.

Редактирано от TONY

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.