Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 06/06/25 in Мнения
-
Вероятно е било още в самото начало когато се създаде предаването, понеже по-късно минаха изцяло на "класация на записи" (пълни плейбеци), което за мен си беше доста странно, предвид че изпълнителите там се борят за награда. По онова време вече се бях понаучил как да правя хубави записи и всяко момиче, което записваше при мен и горе-долу можеше да пее, а от там и записът й се получаваше добър, веднага я изпращах да се пробва в 'Хит-1", та от онези години имам няколко месечни и дори една годишна награда. Казвам "имам", защото реално класираха записите, но тъй като знам, че и визията има значение, гледах да изпращам момичета, които наистина изглеждат добре на сцена.3 points
-
П.П. Божинката не слага толкова препинателни знаци...той е над тях.2 points
-
Добре са начинаещите в наши дни. Какви яки неща за без пари има. "Едно време" пет пъти по-смотана китара от тази струваше 5 пъти повече пари!2 points
-
Е как защо, за да се дракам. Я виж какви интересни истории споделихте!2 points
-
Реших да смеся едно парче от сайта на Кембридж – цък. Всякакви коментари са добре дошли. Оригинална версия: https://previews.cambridge-mt.com/BackToTheNineties_Full_Preview.mp3 Моят микс: https://voca.ro/16lT3EJtzMyU2 points
-
2 points
-
2 points
-
1 point
-
Това ми е "работният кон". За "по-бутикови" участия взимам месата, но наистина класата е различна...1 point
-
Бих могъл да кажа само, че свириш малко по-добре, отколкото пееш, но тъй като, както знаеш, винаги съм казвал, че свириш изключително добре, може да стигнем до извода, че реално не пееш много зле.1 point
-
пиано - Studiologic Numa Compact 2 микрофон - Samson Q7 post processing - Reaper1 point
-
^ Благодаря ти, аз съм голям фен, още от тинейджър. Всъщност тази песен е доста стара, още от ъндърграунд периода им, били са на по 17-18 г. тогава, аз като си спомня как звучах тогава ми става лошо. Иначе ако ти е любопитно, може да я чуеш как я правят вече с модерния звук:1 point
-
Много добре, много яки кавъри правиш. В този специално много ме кефи динамиката, която я няма в оригинала, но с пианото е станало супер.1 point
-
Присетих се и за едно интересно иновативно решение, Харли Бентът китара с вградени ефекти и изход за слушалки, цената е доста обещаваща. Harley Benton ST-JAMster SCA1 point
-
1 point
-
Off/ Не е само при китарите. Като си спомня спрямо парите, които взимахме тогава (а те бяха много под сегашните), колко струваше един читав многоканален аудио интерфейс и колко струва в момента подобен интерфейс при днешните заплати и хонорари...разликата се явява в пъти в полза на сегашното положение...оставям настрана колко ограничен беше изборът тогава и какво изобилие на модели има днес. Дори и ел.пианата да вземем - в момента може да се вземе базово пиано с хамър за 6-700 лева, а преди не само, че нямаше пиано с трицифрена цена, но и заплатите бяха по 300 лева.1 point
-
^ Абсолютно да, имал съм щастието да свиря на този плевник (илюстрация по-долу), при който определени прагове бяха "нанякъде" и трябваше да натискаш зверси или да бенднеш, че да излезен правилно тона. Още имам "viatnemse flashbacks" от подобни подобия на инструменти ... А иначе тия от Харли Бентън, избиват рибата, не знам как го правят, но каквото съм пипнал е все хубаво и евтино. Към автора на темата @ern, задели си бюджет за уроци по китара, ще си спестиш стотици часове ходене по мъките. Иначе вариантът "клипчета от Ютуб" също става, но пътят така е по-дълъг и по-трънлив, ако няма бюджет.1 point
-
Твоя микс повече ми харесва Определено вече не звучи като Уудсток 70-те1 point
-
Щото той е малко сектант и като чуе чалга и фолк получава поне 3 паник атаки ...1 point
-
Ей това го имах в казармата в новобранския център 1996. Излизаме първа отпуска за клетвата, връщаме се и всички сме ожадняли за музика, няколко човека носят касетки, аз също. И естествено всички любопитни, всеки вика "пусни твойта да я видим", после "я пусни и ти твойта". Аз хем слушах много метъл преди казармата, но излизайки първия ден виждам един приятел, викам "моля те запиши ми цяла касетка с тия мелодийки дето слушаме на компютрите". Това по онова време бяха неща, дето не ги слушаха много хора. Имаше едни програмки дето се казваха "демо" или "интро" и те пускаха разни анимации, дето после рейв и изобщо електронните музиканти се светнаха и почнаха да ги показват - разни 3-Д тунели, фрактали и други анимации с трипи-промяна в цветовете. Музиката към тия програмки понякога беше техно или хаус, но често беше собствен жанр, който после му излезе името "демо-стил" музика. И идва ред значи на мойта касетка, чуха половината първо парче и до там. Имаше разни дето го харесаха викат "остави да чуем", обаче отговорника по касетофона беше един сигурно 110-130кг тогава слушаше само чалга и вика "айде стига с тия композитори-момпозитори" и после като останехме насаме си ги слушахме тия. Това беше проблема едно време - нямаше ютюб. Ако имаше, щеше да се види, че бая интересни неща са се правели навремето. 1994г с един от моя клас направихме нещо, дето тогава не знаехме какъв етикет да му лепнем, сега бих казал "synth-goth" към вид индъстриъл. Малко преди това едни приятели ме навиха да пратя касетка на Христина Белчева, която тогава имаше предаваше за нови таланти по Хоризонт всяка сряда. Не очаквах да ме викне, тя пък ме викна и ми презаписаха парчето и след седмица звуча по радиото. Нямам идея кой в класа е изпял, но няколко човека бяха слушали и тоя съученик идва вика имам идея да пея на твойта музика. Записахме го на стадион В.Левски, Генчо Стоев ни записа. Засилихме се към Кирил Ампов в "Хит -1" но той не ни допусна и дотам останахме. А после записите се скапаха и нямам нищо. Сигурен съм, че има много народ който едно време са правили интересни неща, но всичко е потънало във времето.1 point
-
Така си е, но не знам защо @Baby Thomas ни пита това, при положение че бистрим фолк, не чалга, с изричното уточнение което направих, че говорим за Планета Фолк, не другата Планета. Затова премълчах отговора.1 point
-
^ Важното е, че не сте яли бой ... някой ми беше разправял, че през 90-те на някакво механджийско участите мутрите дали бакшиш оркестъра 7 пъти да изсвири "Назад, назад, моме Калино", те успяли до 4-тия и ги хвърлили в басейна ...1 point
-
То тая тема стана малко "свободни размишления", та ще се включа и аз с малко спомени и тъй като има вероятност аз да съм един от най-дъртите членове на форума, на който не му се четат пенсионерски спомени от рода "а какво беше едно време", нека ги пропусне. Преди '89-та с жена ми бяхме започнали да правим кариера като клавирно дуо към "Главна дирекция Музика", имаше едно време такава организация, която прекрати съществуването си след 1989-та, явяваш се на конкурс, свириш, одобряват те или не и след това ти уреждат ангажименти из страната. Та по онова време изнесохме трицифрено число концерти на 2 пиана или 4 ръце къде ли не, а когато всичко се прекрати изведнъж след 'промените', купихме 2 електронни клавира и набързо адаптирахме класическия материал за електрониката. Идеята беше да не губим инерцията и връзките, които вече си бяхме създали в много градове и градчета. Интересно, че успешните концерти, бисовете и т.н. от всичките тези години съм ги забравил тотално, но все още помня идеално провалите (бяха 2 бр. - на централния площад в Свищов и в едно голямо пловдивско село). И двата фала реално бяха заради дадена грешна информация от страна на организатора на събитието, но в крайна сметка си го отнесохме ние като изпълнители. Свищовският фал няма отношение към темата за фолка, затова разказвам само за другия. В началото на 90-те ни потърси някакъв, дето искал да събере в ресторанта хора от цялото село по някакъв повод и идеята му била този път музиката да е по-различна от това, дето в селото слушали всеки ден - чалга и народна музика. Казахме му какъв репертоар имаме - няколко часа адаптирани класически парчета и час-два ресторантски репертоар - евъргрийни основно + някои по-подвижни парчета. Човекът каза "идеално - идвайте", ние се замъкнахме с апаратурата, нагласихме я и започнахме с фонова музика докато се събираха по масите. Докато свирихме, определено ги гледах, че скучаеха по масите и им стана по-интересно чак когато започнаха да хапват и пийват....абе нещо като в "Оркестър без име" когато свиреха и никой не им обръщаше внимание. По едно време някои (явно от интелигенцията в селото) станаха и започнаха да играят на танцувалните парчета, ама рехава работа...4-5 двойки най-много ; останалите се наливаха вече с третата ракия и бистреха политиката на висок глас. След още час, ония с третата ракия вече бяха на петата и започнаха да пристигат с поръчки от рода "Знаете ли я тази..." (от чалга репертоара) или пък "Ай, изсвирете нещо по-така..." (пак от чалга репертоара). Излишно е да казвам, че нямахме нито едно парче от този вид и усетихме, че нещата няма да свършат добре, когато един почти на зиг-заг се домъкна до нас и вика "Ай' тогава Изсвирите барем едно 'Оро" (с капс лока се опитвам да предам диалекта ). Жена ми по това време вече искаше да събираме нещата и да се махаме, като дори не искаше уговорената сума за вечерта, но аз като по-тактичен реших да спасявам положението, защото из чантите с апаратурите носех и един дек, та отидох до оня организатора (вече съм забравил кмет ли беше или просто беше решил да възпитава неуспешно съселяните си с различна музика) и му казах да донесе някоя касета с чалга, народна музика или к'вото там слушат в това село. След 10 минути касетата вече вървеше, ония тутакси скочиха да играят, по някое време тръгна някакво право сватбарско хоро, ония се навързаха...и пак се почна с поръчките, ама в друга област. Идва някой почерпен и поръчва да кажем на микрофона, че "'Орото е за еди кой си"...след малко идва друг и поръчва да кажем на микрофона, че "Орото е за еди кой си" (друго име). Казвам аз, а оня първият пристига моментално и започва да се кара с мене защо съм съобщил че "Орото е за друг, след като не е свършило още...". Ей такива работи...После след като всичко приключи по малките часове, половината вече си тръгнаха, а по масите останаха само допиващите, гледам седи един от ония с поръчките и реших да замажа положението - отидох на масата му и му викам...така и така, тази вечер нямахме готовност с музиката, защото тоя вашият (организатора) ни ангажира за участие с друг вид музика, защото искал да направи по-различно мероприятие от това, дето го правите тука всеки ден, а оня вика "Не го слушай него, ние тука си слушаме наш'та музика дето си я познаваме". Иначе по-конкретно за темата със съвременните аранжименти в народната музика, не искам да звучи като някаква хвалба, но такива аранжименти започнах да правя още в 1992-ра, веднага след като бях взел кийбордите, един синт и един семплер (тогава не работех с компютър). Не знам дали защото бях млад, но тогава много ми се работеше и вадех страшно много неща за кратко време. Разбира се като класически музикант започнах с кавъри на класически парчета, но малко след това изкарахме един сборен диск (матрично CD, тогава все още нямаше записвачки да си го записваш сам) с инструментални композиции, между които имаше и 2 народни обработки - "Рипни, Калинке" в хард рокаджийски вариант (беше над 5 минути) и "Пустоно лудо и младо" в денс вариант, които тогава доста ги въртяха из радиостанциите, защото беше нещо ново като визия върху народната музика. Даже по време на световното през 1994-та, ОББ имаше една реклама, която вървеше преди и между полувремената на всеки мач, която я озвучаваха с началните ми гайди от "Рипни, Калинке". Та още от онова време си имах афинитета към съвременните обработки и дори бях направил "Девойко, мари хубава" в стила на "Children" на Робърт Майлс много преди Ирина Флорин да се сети да изкара "Цвят лилав" в подобен стил. Сега вече нещата са лесни - всички имаме компютри, саунд библиотеки, изкарваме як саунд и само трябва да ти работи инвенцията, за да се сетиш да изкараш нещо, дето не е правено досега, което всъщност е доста трудно. Но пък от друга страна покрай шкартото, чувам и много добри съвременни обработки, правени от хора, които знаят какво правят и са добри музиканти с въображение. Айде да спирам вече, че ми писна да пиша.1 point
-
При електрическата китара звукът се разглежда като съвкупност от китарата + усилвателя + ефектите и всеки параметър оказва влияние, като я пуснеш през усилвател това не деградира нейните качества, а позволява да я чуваш достатъчно силно. Без усилвател се чува единствено дрънкането по струните. Това, което чуваме по записите на песните винаги е сигнал записан от усилвател или имитация на усилвател. В по-редки случаи китарата се пуска директно в смесителен пулт, в по-общия случай цялостният звук е комбинацията от китарата + усилвателя + другите устройства по веригата. Аз мисля, че това е симпатична играчка за твоите цели – Harley Benton DNAfx GiT Mobile II Като китара за начало аз бих препоръчал тази, свирил съм на нея, има хубав тон и е подходяща за множество стилове, бая неща могат да се изсвирят, стига човек да може, разбира се – Harley Benton ST-20HSS SBK Standard Series Ако разшириш малко бюджета, според мен по-добрият вариант от слушалков амп е процесор, защото имаш повече възможност за корекции върху тона, централно EQ и т.н. – Harley Benton DNAfx GiT Core1 point
-
Да, това е унгарският филм с "Хобо блус бенд Сега пак ми се догледаха тези филми. "Медикус" свиреха ритъм енд блус Имаше и филм за Джанис Джоплин. "Шоу на колела" е https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honeysuckle_Rose_(film) а другият не е the band, а1 point
-
1 point
-
^ Според мен за изолация на инструменти/вокали RX Music Rebalance се справя много добре. Lalal.AI – също. Не знам какво са направили в Трактор, но старите версии правеха изолацията по изключително допотопен начин – EQ срязване на средите единствено върху моно сигнала в центъра и толкова. Към днешна дата би трябвало да са по-напредничави, както е и LALAL.AI1 point
-
Много благодаря! Хорайзъна е доста як, харесва ми усещането на 25.5 скалата (от много години свиря предимно 24.75). Да призная, обаче, еклипса е много по-резонантен и среднист (акустично). Като се сложи хай гейн амп усилен на репетиция, тези неща не се чуват обаче. Ако купуваш втора ръка, да знаеш че хорайзъните с ТОМ мост са склонни към bridge collapse. На този се наложи да го подменя.1 point
-
^ Абе дава интересни отправни точки по някои технически, музикантски, филсофски въпроси също. Според мен за музикална теория е прекрасен консултант, да ти обяснява солфеж е супер ... но винаги имам щипка подозрение, че понякога бая си измисля.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Не го слушай Koobenot - той чува разни неща в кабелите, дето ние не ги чуваме. Вземи си нещо стандартно...не най-евтиния и не някакъв непременно скъп, примерно кабелите на Proel или Cordial от Динакорд ще ти свършат работа и не са скъпи на метър.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Аз имам два поялника и двата са ми от Lidl Единия ми е в къщи, другия в студиото и ги ползвам за запояване на кабели. Не съм имал проблем до сега. Но не съм и някакъв прo де. Цецо и Никсъна може да ме анатемосат1 point