Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 02/13/25 in Мнения

  1. На място или докато караш колата? Докато работи двигателя (ако не е електричка) или само с околния шум? Това вкарване във филми отдавна го гледам при някои хора и няма избиване от главата, щото си е почти като при плоскоземците и кемтрейлсовците - няма спасение. A за яките кабели, свързващи системата в колата с колоните, които насочват електроните по много специален начин, който така подобрява звука, че...за тях пък изобщо не искам да говоря, щото им трябвало малко време за разсвирване, но пък като загреят направо...
    4 points
  2. Ами... ако го правиш за забавление и престиж, тогава има смисъл. Познавам човек, който има студио, но парите идват от птицефермата на баща му. Аз също имам малко ТВ студио, но помещението и оборудването са моя собственост и в събота или неделя се забавлявам с разни неща. Дори понякога каня гости за подкаст, инфлуенсърки и т.н. : -) Ако го правиш за да изкарваш пари, с които да живееш и да си посрещаш разходите... тогава няма никакъв смисъл. А ако искаш да печелиш, т.е. да ти остават пари за инвестиции в студиото и то след като си платиш всички житейски разходи... просто забрави! Чували сте правило: ако с бизнеса си няма да печелите поне три пъти повече от досегашната си работа, тогава не я напускайте. С други думи - първо започни да печелиш от студиото три пъти сегашната си заплата, а след това напускай работата си 🙂
    4 points
  3. Много интересна тема - чак сега я видях. 90% от мотивацията ми да творя музика и звук е за себе си, а 10% за всеки добре дошъл. Вече не ме интересува никаква музикална мода и никаква комерсиална и финансова причина. Отдавна се уверих, че ако аз си харесвам музиката, която създавам, то със сигурност и много, много други слушатели ще я харесат. Затова и моята най-любима сцена е уличната и най-вече парковете. Само така мога да разбера, дали случайният слушател безпристрастно харесва музиката ми. Достатъчно ми е да видя, че хората се заслушват с интерес, а още по радостно е, ако някой дойде, пусне някоя монета и каже - "благодаря ви за хубавата музика, ваша ли е, не сме чували такава". Докато в клубовете част от слушателите идват с предварителна нагласа, защото те познават и в повечето случаи дори и да не те харесват, просто се забавляват и ти ръкопляскат от куртоазия. Ако не са те харесали - тихичко ти се надсмиват зад гърба ти.
    4 points
  4. Жълто-оранжевият звяр в действие - Gibson Les Paul Standard 60s Honey Amber. Нещо като демо. В началото използвам JHS - Double Barrel на първите два трака, после използвам Blues Breaker часта на Double Barrel + Friedman BE-OD и после демонстрирам чиста китара и впоследствие драйв от JHS-a. Софтуерни корекции няма. Ривърб има малко от кубето, което е Mesa Boogie Lonestar Special. Delay от TC Electronic Flashback X4, но трудно осезаем. Всички китари от 2016 насам ми ги сетва Дилян Обретенов - Диката. Смятам, че когато нещо се върши качествено, си струва да се спомене. Изключителелно доволен съм от всички ремонти, сетове и профилактики, които е направил през годините. Последно беше съвсем наскоро за Фендера и този нов Гибсън.
    4 points
  5. Дойде ми новата играчка RIGOL DHO804 Digital Oscilloscope Ето го до стария ми осцилоскоп:
    3 points
  6. За студио - в България според мен няма особено значение локацията, за репетиционна - има. Сега ще се аргументирам. При студийни неща ходиш на определено място заради експертизата на определен човек ... прост пример. Купи примерно един компресор 1176/LA2A и го дай на Бай Иван, дето цял живот кара булдозера на ВиК-то в Долно Нанагорнище ... ами много ясно, че ще го гледа като объл камък. Айде сега се замисли за един човек с експертиза, дори без външни бутикови компресори, който знае какво прави ... ами че тука куп съфорумници се изредиха на времето да ходят да свирят в navilata.com, нито е на централно място, нито е топ локация, но има хора с акъл там, които ще ти свършат работа – влизаш, свириш/пееш и излизаш с добър запис. При репетиционната идеята е по-ориентирана посока удобство и трябва да предложиш удобства. Айде да се взема аз за пример – свиря основно кийборди, пея, понякога и китара. Като ида в твоята репетиционна, трябва да ми предложиш PA система, като е зима да не е кучи студ, да мога да се разбера с тебе за дата, ден и час и да си ми удобен … няма да бия 9 дена пък с камили да идвам да репетирам при теб, само и само, щото акустиката ти е "Abbey Roads запис на барабани". Та дефинирай добре какво си намислил да правиш, две дини трудно се носят под една мишница. Ако ще е Хисаря, действа здраво в посока експертиза, креативност и избутани проекти, да може хората да идват при теб заради твоят почерк, ако ще отваряш репетиционна, трябва да си достъпен и да доставяш добра услуга на добра цена – по-скоро тук бих заложил на Пловдив ... и те така.
    3 points
  7. Ситуацията май клони към "двама са малко, трима са много". И единият вариант има предимства и недостатъци, и другият също. В Пловдив няма как да преустроиш апартамента си в това, което искаш, по обясними причини. Ако вземеш помещение или помещения под наем, ако наемът е малък, локацията вероятно ще е лоша и обратно. Освен това да влагаш немалко средства в направата на специализирани помещения, без някаква предварителна гаранция за възвръщаемост, после всеки месец да ти върви сума за наема, която отлита безвъзвратно, а накрая просто напускаш и пак нищо не е твое...не знам, не ми се струва добра идея. Според мен смисъл има само ако помещенията са си твои и не се харчиш всеки месец, а и неведнъж съм бил свидетел как някой развива бизнес някъде под наем, по някое време му тръгва бизнесът и следващата година наемодателят вече му иска друг наем. А щом можеш в Хисаря да си направиш това, дето ти се иска (вероятно много по-евтино и лесно, отколкото в Пловдив), защо не хванеш за начало ония от "15-те лалета" на Мими и Развигор, дето всяка година се явяват на конкурса там...и са много народ, готова клиентела с мерак да си запише песен. После като те научат, ще започнат да идват и други, индивидуални или групи...само не съм сигурен относно репетиционната дали изобщо ще тръгне като такава, понеже студио в Хисяря е едно, но репетиционна там малко съмнително...пак не знам де, нямам много поглед върху местната самодейност.
    3 points
  8. Малко е трудно да се даде съвет кой от двата модела да изберете, защото това са две напълно различни пиана от различни производители, всеки от които има собствен подход към клавиатура, звук, озвучаване и всичко останало. И двете пиана са от средния клас, и двете са хубави (всяко по своему), и двете имат сходни екстри, но се различават и като звук, и като механика. Реакцията на клавиатурите им е много добра, макар и с различно усещане за двата модела, не съм свирил на CN201, но съм свирил на CN301, който е подобен на CN201 + допълнителни екстри. Обикновено когато някой пита какво да избере между 2-3 модела, лесно се дава отговор, когато везните явно натежават само към един от моделите, но тук нещата са на кантар и то не защото си приличат, а по-скоро защото твърде много се различават като концепция и въпреки това са доста сходни във всичките си опции, които предоставят. Веднага бих дал съвет ако моделът на Kawai беше някой от CA-серията или пък ако ставаше дума за модел от GP-серията на Касио, защото тогава разликите и общата оценка на всеки от моделите веднага ставаха очевидни, но тук и аз доста бих се затруднил ако трябваше да избера за себе си някой от двата модела, така че най-вероятно щях да потърся някъде, където мога да ги видя на живо и да посвиря известно време.
    3 points
  9. Много благодаря! Няма никакви софтуерни корекции точно с тази цел. И ефекти освен драйв и много малко дилей и ревърб нищо друго не използвам. Мога да се опитам да направя нещо такова и с моите: Нямам впечатления от Harley Benton, но като цяло съм скептичен. И дори ми е малко смешно как професионални музиканти гледат да минават тънко и правят такива (според мен) компромиси. Първо с китари и апаратура и после с носенето на максимално малко апаратура обикновено за сметка на качеството. За съжаление звукът все още "тежи" и според мен няма как инструмент за 500лв. да звучи и да се усеща като такъв за 5000. Като започнат да се правят компромиси, много често не спират и се правят все повече. Моето виждане е, че човек трябва да бъде перфекционист, особено за нещо, в което "гори". Иначе предвид, че толкова много хора купуват тези китари, явно съотношението цена-качество е добро...
    3 points
  10. Едно от любимите ми парчета и албуми на групата. в YouTube описанието съм написал какво използвам. Всички китарни партии плюс солото на орган и бас са изсвирени, записани и миксирани от мен.
    3 points
  11. В крайна сметка реших да остана с преампа, проца за IR и студийни слушалки. Доста добро изживяване е.
    3 points
  12. Така и предположих...щом ще ходиш чак до Хималаите за сол, колко му е да прескочиш до Иракли за малко пясък, така или иначе ти е по път.
    2 points
  13. Намерих къде е и стана доста по-добре, направо супер Трябва да пробвам в колата как ще е, дали трябва да го включвам и изключвам...
    2 points
  14. ^ Сори, Рафо, ако съм те подвел, посипвам си ритуално главата с хималайска сол и пясък ...
    2 points
  15. Колкото по-малка pF стойност има един кабел - толкова по-добре! Ако ти е твърде оцъклено винаги можеш да коригираш с тон потенциометър, EQ в баса или ампа, дори позицията на микрофона. Обаче изяде ли ти честотите кабела... game over - няма как да ги възпроизведеш от въздуха.
    2 points
  16. Основните причини да сменя стария DS1054Z с новия DHO804 са: - наистина на моменти много бавен интерфейс - тръгнеш да местиш някой канал по вертикала и наистина чакаш да се случи... - 12 бита срещу 8 бита; - с една идея по-висок максимален семплинг - 1,25Gs/s срещу 1Gs/s; - по-ниско ниво на собствения шум - повече от 2 пъти го меря. При разкачени сонди и двата сетнати за сонди 10х и на 5mV/d развивка, стария е към 10mV pk-pk, новия е под 5mV pk-pk; - тъч скрийн с по-ясна и контрастна картина с по-висока разделителна способност; - стария се хаква до 4х100MHz, новия до 4х200MHz - опция да му сложиш Wi-Fi USB карта на новия, без да опъваш кабели към компа и HDMI изход за по-голям монитор, както и подръжката на клавиатура и мишка - то си е SBC вътре с аналогова част и Андроид 7... Вече няколко човека правят подобрения на графичния интерфейс. Вентилаторите и на двата са досадни, но и за двата има вече модификации за по-тихи вентилатори. Новия има и VESA 100x100mm за монтаж към подвижно рамо, което мисля да се възползвам в един момент. А, щях да забравя - новият е с USB-C захранващ адаптер и е галванично разделен от земята - в комплекта си дават допълнителен заземителен кабел. Така може да се мери без проблем във високоволтовата част на импулсни захранвания след изправителния мост без никакви грижи - там със заземен осцилоскоп не става!
    2 points
  17. Никой не говори за съпротивление - пише капацитет (при кабелите е в рамките на пикофаради на метър) и това оказва влияние върху високите честоти в зависимост от дължината на кабела. Все едно си вързал кондензатор към изхода на адаптерите. Стандартна физика.
    2 points
  18. Да, кабелите могат да променят звука най-вече при пасивни инструменти(китари и басове) и при по-голяма дължина на кабела. Всяка марка и модел кабел си има специфичен капацитет на единица дължина - колкото по-голям е той, толкова по-глухо звучи кабела при еднакви други условия - дължина и апаратура, т.е. повече орязва високите честоти. Самата спойка ако е напълно изправна - не би трябвало да влияе осезаемо на звука, тъй като при еднакви други условия(кабел, жакове, апаратура) спойките имат твърде малка площ. Но знае ли човек, ако набарате супер-дупер-хипер отвратителен припой от магазин за левче, може и да има разлика Не съм го тествал, но примерно се получава студена спойка в единия жак на китарен кабел - реално от спойка се превръща в кондензатор. Входовете на китарните апаратури са предимно високоомни - по 1 мегаом, че и нагоре. В тоя случай, дори и да не се мери съпротивление в двата края на кабела, то той сигурно ще звучи и то с променен звук - ще му липсват ниски честоти примерно, ако не и ниски среди. За това от опит ви казвам - качествения припой има огромно значение за качеството на спойките, от там и качествен звук, според класа на използваните кабели и жакове/чинчове/букси... Ако опитате да запоите кабел към някоя клема на жак/букса и не става - леко надраскайте покритието на клемата. Евтините букси/жакове са нещо като хромирани и се поят по-трудно. И не дръжте повече от 2-3 секунди поялника долепен до клемите на буксите/жаковете, че стават едни веселби с пластмасовите изолации в тях...
    2 points
  19. Понеже не разполагам с много време, ще го обясня накратко, а съм сигурен, че във форума има много колеги, които ще ме допълнят. Първо - инструментите, за които става дума не са синтезатори, а аранжори. Сетовете, които се продават са предназначени за определени модели и почти винаги продавачът указва за кои модели са съвместими неговите сетове, но не разчитай на пълно съвпадение между различните модели, тъй като винаги има разлики спрямо оригиналния модел, на който е правен сета и прозвучаването му на някой друг модел от същата фирма...като цяло са ползваеми на модел от друга серия и въпреки, че повечето от тях имат конвертор - напълно възможно е някои инструменти да са други, дръм сетовете да не съвпадат и балансът между инструментите да не е този, който би трябвало да е, но това се поправя с известни редакции в самия инструмент. Сетовете, за които питаш какво са - това са различни ръчно правени стилове (ритми), които обикновено вървят комплект с някои пак ръчно "докарани" специфични саунди, които аранжорът би трябвало да си ги намери сам в сета. Моделът, който си избрал е любителски, така че не разчитай на нещо кой знае какво и най-вече на звуковото съвпадение с горната PA серия на Корг, защото разликите или по-точно липсите в ЕК-50 на това, което има про-серията са твърде много.
    2 points
  20. Абсолютно вярно, макар че не съм дългогодишен запоявач съм тествал доста кабели през живота си и разлики има, но са субтилни. Ще се опитам да се аргументирам. Според мен най-лесно се забелязват разлики при аудио кабелите за пускане на музика – примерно лаптоп към миксер, връзка тип 3.5 mm стерео малък жак към 2x1.4" моно жак. При тестове на такива кабели с еднаква дължина от различни марки, да речем с бюджет 20 лв. за кабел съм установил, че при материал с добра спектрална картина, примерно Hotel California от лайвът Hell Freezes Over, Мichael Jackson, Dark Side of The Moon, Daft Punk - R.A.M. и т.н. забелязвам, че единият кабел има повече бас и високи от другия ... но разликите със сигурност са от порядъка на десети от децибела. Дори да си играя да правя опитни постановки със спектрален анализ ми се струва, че нищо няма да измеря, защото разликата е наистина субтилна и е в микронюанс, по-скоро се "усеща", отколкото да се чува. Колкото до кабелите със златни накрайници това вече е чиста доза аудиофилщина. Ако всички други елементи по веригата се перфектни и с нулеви загуби, та в този кабел да ми е проблема, окей ще дам няколко хиляди за тоя кабел, ама при положение, че пускам през тези кабели pro consumer техника с компромисно изпълнение, файдата от това злато бива загубена някъде из безбройните конвертори, филтри, захранвания с установени загуби, че я присъства в крайният резултат я не ...
    2 points
  21. Джем с Ангел Демирев на негов майсторски клас.
    2 points
  22. Любимият ми момент с тази формация (Fusion Reactor) и един от любимите ми цялостно в музикален аспект.
    2 points
  23. За да не се повтаряме с писанията, понеже надали ще кажем нещо по-различно, хвърлете един поглед на тази тема и мисля, че ще си изясните какво ви трябва. Там е писано достатъчно и за дигиталните пиана, и за акустичните, и за лошите съседи, че даже и за "задръстените" учителки, живеещи все още в миналия век (да ме прощават тези, които са се разпознали). А иначе 3000 лв. е добра сума за ново дигитално пиано от средния клас, но със старо не рискувайте, освен ако не е много изгодно като цена и в идеално състояние на всеки един клавиш, сензор и т.н. Отделно се предполага, че "втората употреба" най-вероятно ще е и по-стар модел, а технологията в тази област се развива много бързо, така че най-добре ново с гаранция от магазин. А когато си изясните какво точно ви трябва, тогава можем и да дадем допълнителни съвети.
    2 points
  24. ^ Към днешна дата студията са нужни според мен за: запис на барабани – ако нямаш MIDI барабани вкъщи и искаш истински звук на добре настроени и изсвирени барабани, без студио много ташкън работа ... има толкова неща, които трябва да бъдат спазени, като подбор на микрофони, акустика на помещение, в последствие phase alignement, гейтове, EQ, компресия, като същевременно целият инструмент (комплектът барабани) трябва да звучи хем като цяло, хем отчетливо всеки елемент ... доста по-сложна задача от това, да боцнеш една китара в един интерфейс и само да й подбереш добри ампове, било то и VST-та профи запис на браси – вкъщи обикновено записваме с SM57 в максимално глухо помещение, за да вкараме супер сухи сигнали и после да ги третираме както искаме ... обаче. Хубавото помещение дава естествен обем още от записа и с подходящ кондензаторен микрофон в готино помещение няма какво да пипаш много-много после в микса продуцентска дейност – вкъщи може да записваш и смесваш вечно, но втори чифт опити уши винаги са добре дошли ... било то една партия да се изпее още веднъж, за второ мнение, креативен подход към цялата песен и най-важното, че човек с опит може тези идеи да ги материализира изключително бързо, а не като си науми нещо да попаднем в ситуацията "това EQ го гласях 2 дена, щото не го познавам" ... Та такива работи ...
    2 points
  25. Обещах да дам отзив и ето ме тук. Пианото пристигна още в събота. Беше извън наличност, защото нямат тройна педалиера. Ще я поръчаме по-нататък, защото започват да я използват едва във втори клас. Ами какво да кажа, впечатлени сме! Не бяхме виждали нищо подобно. Клавиатурата е невероятна, нищо общо със стария ни аранжор. Детето казва, че прилича на акустичното пиано в училище, но клавишите се натискат една идея по-трудно от рояла, на който свирят на продукции. Видях, че силата на натиск може да се регулира в настройките. Единственото нещо, което бих дала като минус, са високоговорителите. По точно това, че са от долната страна. И по този начин звукът някак си се "разлива". Но като цяло сме много много доволни и още веднъж изказвам благодарността си към Вас!
    2 points
  26. Сервиза на Динакорд е за стоки в гаранция.Ремонтите се извършват щото няма накъде.Следгаранционно е вече Услуга за която нямат договор с Вас и учтиво Ви пращат за нов продукт.Колкото до тия предаватели и приемници на line 6 не са някаква супер мега гига технология хвърляй смело и си купи нови от китайците не са кой знае какъв разход.Очевидно предишния собственик е пълнил в кашона всичко,което Не работи вместо да го изхвърли.
    2 points
  27. Мога да напиша много за сервиза" Динакорд"!!!...преди12 години си купих KorgM1!.....имах проблем KorgM1 спря да свири,отидох в сервиза на "Динакорд"от там ми казаха следното..*цитирам дословно*този KorgM1 e много стар-то няма части кой знае какво се развалило,подари го на някой за части? и други глупости!!!.......в крайна сметка се намери човек🌟 който се справи с проблема!...имаше проблем с *ЧИП*който беше заменен ремонта ми струваше смешните 30лв!!!....Приятелски съвет сервиза на "Динакорд" -Не!Не!Не!...........
    2 points
  28. Не знам как е сегашният бизнес със студиата, но ми се струва, че е зле. Беше златна мина в края на 80-те и 90-те, когато студийната апаратура беше безумно скъпа и трудно достъпна. Аз и още двама съдружници с голяма упоритост и много тежки лични жертви, успяхме тогава 87-ма година да направим студио "ДИЛЕМА", а после "СубДилема" и "DS music". В началото бяхме две или три такива в цяла България. Скъсвахме се от работа, та даже се и разболях тежко, след което изхарчих парите за скъпо лечение и завинаги напуснах този сектор. Та, искам да кажа, че при такова изобилие от всякакви студия напоследък, май не е време за сериозен и печеливш бизнес. Очаквам, че скоро и някои музикални магазини ще затварят филиалите си, поради наводняване с евтини инструменти втора употреба, ама дано не съм прав.
    2 points
  29. 90+% да, даже практически е сигурно "да", но за всеки случай съм си оставил вратичка, ако купиш и пак не се намерят по закона на Мърфи. Все пак фирмата е стабилна и е предвидила всичките тези отделни покупки на трансмитери и ресийвъри. Преди много години бях купил от китайците някакъв UHF единичен хедсет - предавателят за кръста + "диадемата", който даже можеше да мести честотите, след това купих отделно и приемника му, мислейки си, че все ще си намерят честотата, но уви - минах през всеки един мегахерц и килохерц без никакъв ефект, но тук говорим за китайска стока, която никога не е ясна каква ще излезе до момента, в която я получиш и започнеш да я пробваш, дори и да си я купил в комплект, така че примерът ми отново не е релевантен. В интерес на истината и между китайците има изключения, най-вече при фирми, които държат на продукцията си, но извън Китай не са много известни. Koobenot знае, че напоследък понакупих малко евтини микрофони за разни детски концерти (да не ме е яд като счупят нещо) - с дръжки, хедсетове, че дори и двойка 'брошки'. Та между моделите имам 2 комплекта на G-MARK, която ме изненада приятно не само с добрия си звук, но и че честотата няма нужда да я местиш (макар, че може), а само насочваш микрофона или предавателя на хедсета към майката и по IR те си уеднаквяват честотите ако са различни.
    2 points
  30. Признак за тотална некомпетентност по темата ... но това е положението ... Опасна плоскост, инструментът трябва да е добър, но не "по-по-най" за тази възраст. Децата са уникални. Едни са прекрасни последователи и слушат всичко, което им се каже от учителя и изпълняват ясни инструкции. Други са самонадеяни и цял живот си я карат по тяхната ... аз май съм от вторите. Ако щете вярвайте, в школата мисля, че бях последен по успехи, все неподготвен, все нещо недоразбрал, недочул, недоизсвирил ... в последствие разбрах защо, обаче. Не съм имал учител/ментор в живота, който да ми е "отворил очите", ходил съм на уроци по пиано, но те бяха по-скоро мъчение, разбрах, че сам уча най-много и най-добре, а ако има неясноти, един форум е достатъчен ... затова съм и тук да помагам с каквото и колкото мога, така както ми е било помогнато на мен, не веднъж при това. Та с прости думи казано – разгледайте инструменти, но не прекалявайте. Момичето е първи клас, толкова вода има да изтече за идните години, че е комично. От онази школа, за която говоря и до ден днешен аз съм единственият човек, който все още се занимава с музика, така че времето ще покаже ...
    2 points
  31. Определено в големия град ще върви повече, особено частта с репетиционната. Но дали ще печелиш достатъчно пари, никой не може да ти каже или предскаже. Апаратурата е евтина, на всякъде е пълно със студиа и репетиционни. Почти всяка група си има. Какво би могъл да предложиш повече за да дойдат клиентите при теб? Дали има пари, можеш да си го сметнеш и сам, виж колко вървят репетиционните в Пловдив и си направи минимален, среден и оптимален вариант. Така ще видиш какви пари можеш да изкараш като репетиционна. За студиото е същото. Ти си нов и ще трябва да се наложиш, демек да работиш някакво време под доходите, които ти се искат (ако изобщо са възможни след като си направил разчетите от предишната точка). Но бизнес не се стартира лесно. И вече клишетата "на какво си готов за да успееш", "ако искаш ще си намериш начини" и т.н. са актуални разбира се
    2 points
  32. Винаги се радваме, когато сме полезни на някого. А на госпожата, която слага всичките дигитални пиана в един кош, нещо което дори аз не правя, защото разликата между различните класове е огромна както в дизайна и конструкцията, така и в цената (която може да варира от трицифрена до петцифрена сума), та на госпожата може да й кажете, че между дигиталните пиана отдавна има т.нар. хибридни инструменти, които наподобяват 1:1 акустичния инструмент, като се започне от дължината на лоста на всеки клавиш, дървената (или заменена с карбон) механика, та чак до чукчетата, всяко от които е със същата тежест както е в акустическия инструмент ; единствено липсват струните, а "лентичките", от които тя се опасява, са всъщност оптически сензори, които са вечни. Лошото само е, че този клас инструменти струват много и тежат много, обикновено винаги над 100 кг.
    2 points
  33. Импровизация върху композицията "A Go Go" от едноимения албум на John Scofield. Изключително иновативен китарист. Чичо Джон е страшен. Китарата няма никакви софтуерни корекции. Любим албум и китарист.
    2 points
  34. Ама никак - направо изпушват от раз и вече нямаш лента. В интерес на истината съм виждал някои по-нови модели, които са ги направили така, че да не им пука дали има или няма фантом. Не са, но и дори тия на 48 волта понасят толеранс, понеже ако замериш на различни уреди с фантом (аудио интерфейси, миксери, предусилватели, отделни уреди и др.), ще видиш, че някои подават 48, други 46, 45 или даже по-малко, а микрофонът си работи еднакво на всичките места. Даже съм си правил опити с потенциометър да понижавам плавно 48-те волта да видя кой микрофон кога ще спре да работи и се изненадах, че повечето си работят и с много по-ниско напрежение, макар и да са правени за 48 волта. А до колко над тия 48 волта могат да стигнат, това не знам, понеже не съм го опитвал, щото си харесвам микрофоните.
    2 points
  35. Ако госпожата успее да ми обясни какви са точно тия лентички, за които никой не е чувал и които с времето ще развалят звука, ще съм щастлив, че съм научил нещо ново преди да умра. Шегата настрана - не знам, в коя година живее госпожата от музикалното училище, но ако ви се занимава й кажете, че ако говори за сензорите, те отдавна не са на лентички и ако едно марково пиано си работи от самото начало, ще продължи да си работи още много дълги години. Освен това може да й кажете, че разни хора дето разбират от електронни пиана са ви препоръчали пиана с много хубави клавиатури, на които свирят дори студенти от музикалната академия и ако всички тези обяснения не свършат работа - тогава си търсете акустично пиано. С акустичните пиана обаче има един проблем - освен че тежат страшно много и дразнят съседите, те изискват редовно акордиране и друга поддръжка, а дори само еднократното акордиране не е евтина услуга...добрите акордьори става все по-малко, акордирането е дълъг процес и затова цените на услугите им се вдигат постоянно. Другият момент е, че ако не може да си позволите ново марково и хубаво акустично пиано, вероятно ще се ориентирате към втора употреба, където цените са доста по-ниски, но пък от тук започват други проблеми. Едно пиано има 88 клавиша, 88 лостчета, 88 чукчета...въобще десетки-десетки демпфери и всякакви други дървени (и не само) частички, които участват в механиката от клавишите до струните. Нямате си и представа колко много дефекти може да има една старо пиано...приплъзващи механизми на някои от клавишите, които не допускат чукчето да удари със сила струната, изместени чукчета удрящи само част от двойните/тройните струни, пропадащи клавиши, неравномерна клавиатура, демпфери, които не заглушават добре струните и още куп други големи проблеми, като оправянето им ще ви струва колкото още едно пиано втора употреба. Да не говорим пък за случая, който лично съм виждал на няколко места - пианото на пръв поглед си свири нормално и няма дефекти в механиката, но...вирбелите, опъващи струните не държат и постоянно изпускат малко по малко. В този случай такова пиано директно отива на боклука, защото дори и акордьор да го акордира правилно, след известно време - ден-два, а понякога дори и минути, струните се отпускат и "до" вече не "до", а "си" и така с всички останали клавиши и струни. Отделно, че освен редовното акордиране (а първото ще е веднага след пренасянето в къщата ви), пианата не понасят в дългосрочен план много сухия въздух през летата, така че ще трябва да му осигурявате малко влага (примерно буркан с вода в долната част вътре ще свърши работа), но каквото и да е - рискът си е голям, защото от пиано до пиано разликата може да е от земята до небето и преди да го вземете, задължително си вземете човек, разбиращ от акустични пиана, който да му направи обстойна проверка, а също и детето да посвири малко. Мнението ми все пак е - постарайте се да убедите госпожата за електронно пиано...ако трябва излъжете я нещо, че имате лоши съседи, че живеете на 10-я етаж без асансьор и т.н. Не знам на каква възраст е, но предполагам, че ви го е казала заради класическото си образование, където още от соц-време се тръгва по утъпкания път с школите, по които вероятно и нея са я обучавали като малка...Байер, Черни, двугласни инвенции и останалите технически и изграждащи техниката упражнения, като се свири само на акустични инструменти и нищо друго. Все пак вече сме 2025-та и нещата не са същите като преди 25 години и защо според вас ви е казала пианото да не е 20+ години и най-вече ония със свещниците? Не защото тия със свещниците са лоши, ами защото пианата не са като цигулките - колкото остаряват, толкова по-хубаво свирят ; пианата са със сложна механика и много дървени части, които се разсъхват и амортизират с времето, дори и да не се свири. Понеже цялото семейство, вкл. и синът ми, сме пианисти, родителите ми също бяха музиканти, баща ми беше акордьор...и поради тази причина имаме все още из стаите цели 5 акустични пиана (едното от тях точно от тия със свещите ) - 3 немски, едно чешко ("Петроф") и един "Беларус" останал от упражненията на жена ми, докато е била в музикалното училище. И на тях никой от нас не свири от години, ползваме си електронни пиана и никакви лентички дето ще ни развалят звука не могат да ни уплашат. Доста дълъг пост се получи, но това е в общи линии моето мнение и виждането ми за закупуване на акустично или електронно пиано през 2025-та година. Не искам да се меся във вижданията на госпожата или във вашето решение, просто споделям мнение от гледна точка на опита си в едната или другата област, а и често съм попадал на събеседници, които се изказват доста категорично в области, в които не разбират нищо или само са чували това или онова...
    2 points
  36. Във входа на миксера можеш да включиш и нещо друго, не само микрофон. Това нещо може и да не се хареса с фантомното. Кабела също може да е свързан по несъвместим с фантомното начин - например XLR към небалансиран 6.3mm. Затова е с отделни копчета.
    2 points
  37. Аз пък имам опит с това The Knockout is a powerful two-filter combination that can make your Les Paul sound like a Strat and your Strat sound like a Tele. Its secret...the Knockout has a 7 pole filter for sculpting the low end of your mids and a 6 pole filter to shape the top end of the mids. This provides incredible tone shaping. Use after distortion to bring out the heavy weight punch of the metal masters. The Knockout is also truly amazing on Bass.
    2 points
  38. Преди малко докато се мотаех из клиповете в тубата ми попадна култовата сцена с Бандерас в бара от "Десперадо" - някой беше изкарал само тоя откъс от филма. Та покрай този епизод се сетих отново за най-дивия блус, който съм слушал, понеже го ползваха за фон на всичките стрелби в бара - Strange Face Of Love на Tito & Tarantula и мисля, че тия нощни часове са идеалното време да ви поздравя с тази песен.
    2 points
  39. Muziker, Thomann, Musicworld...това са все изпитани от нас (съфорумците) магазини, от които сме купували много неща през годините. И понеже става дума за дете, днес гледах едно клипче, където деца правят сравнение (т.нар. blind test) на най-евтините модели от базовия клас на Ямаха и Роланд, респ. P-145 и FP-10 ACR. Всичко освен клавиатурата е покрито и децата не знаят на кое пиано свирят. Така на сляпо, от общо 9 деца, 7 казаха, че пианото на Роланд им харесва повече и само 2 избраха Ямахата, но подобен резултат аз предположих още преди да започна да гледам клипа, понеже знам и двете пиана с какви клавиатури са, а в случая FP-10 е с доста по-добра клавиатура от тази на другото пиано. Ако искате изгледайте клипчето - децата винаги са първосигнални и веднага казват това, което им е на устата.
    2 points
  40. Аз лично бих се спрял на Роланда, но щом детето си е харесало Ямахата, няма проблем. C1 на Корг бих го пропуснал дори само заради това, че е сравнително стар модел. Що се отнася до двете Ямахи, между които се колебаете, щом детето се е спряло на P-225, вероятно ще хареса и S35, тъй като имат много общи неща, а и като споменахте, че ще се ползва стационарно, за P-225 трябва да му купувате и стойка, което ще го оскъпи допълнително. Иначе като цяло са доста сходни модели, с една и съща полифония и приблизително еднакъв звук на пиано тембъра - и в двете Ямаха ползват фирмения роял CFX, който не е лош. В YDP варианта клавиатурата е GHS, която аз не харесвам, понеже е доста базова и е на много години, но пък в ниския си клас пиана Ямаха основно слагат нея ; в P-225 клавишите са с GHC - новата им базова клавиатура, с която замениха старата GHS, но аз поне не виждам някакви генерални разлики към по-добра прецизност...някои казват, че уж била малко по-хубава...не знам. Именно заради това бих избрал Роланда, заради озезаемо по-добрата клавиатура с 3 сензора, но това си е мой избор. Така че разликата между P-225 и YDP-S35 не е голяма в най-основните неща, които трябва да се съблюдават при покупката на електронно пиано - реакцията на клавиатурата и пиано тембъра. Имат други не толкова значими разлики (за мен) като повече саунди в P-225 и т.н., които пък се компенсират с други неща при S35. Останалото е същото - и двете имат виртуален резонанс (в lite-версията), и двете са с key-off, и двете поддържат IAC (акустически контрол), и двете са с по 2 изхода за слушалки и със сходна мощност на говорителите...един вид малко на принципа копи/пейст, само дето едното е преносимо, а другото стационарно. А като казах това, имайте предвид, че преносимото лесно ще го разнасяте насам-натам, докато за другото ще ви трябва втори човек ако се налага да го носите в съседната стая, понеже заедно с корпуса май беше към 40 кг.
    2 points
  41. ^ Много яко, ама не е от китарата, от пръстите е ... Най-вероятно тая звучи по-добре от рубиновото Studio-то, дето имаш, само че ако не са в А/Б тест, трудно ще разберем, пък ако сложиш отгоре процесинг ... хептен. P.S. Ще ми е любопитно какво ти е мнението за тия симпатични гъдулки на Харли Бентън, каквото съм тествал винаги ми е харесвало от тях предвид цената, Harley Benton SC-Custom Plus EMG TBF например ...
    2 points
  42. www.tonehunt.org Потребителски са. В момента процесора ми е зареден само с тяхни.
    2 points
  43. Знаех си аз, че ще стигнем до стадионите 😀
    2 points
  44. JBL ONE One Compact https://onlineshop.audio-factor.eu/product/6299/jbl-eon-one-compact.html Каталожна цена: 1,480.00лв. Промо цена: 1,22100лв. Отстъпка: 259.00лв. (17.50%) JBL EON 710 https://onlineshop.audio-factor.eu/product/6676/jbl-eon-710.html Промо цена: 1,11000лв. Каталожна цена: 1,290.00лв. Отстъпка: 180.00лв. (13.95%) JBL EON 715 https://onlineshop.audio-factor.eu/product/6678/jbl-eon-715.html Каталожна цена: 1,520.00лв. Промо цена: 1,25900лв. Отстъпка: 261.00лв. (17.17%) JBL EON 712 https://onlineshop.audio-factor.eu/product/6677/jbl-eon-712.html Каталожна цена: 1,390.00лв. Промо цена: 1,18100лв. Отстъпка: 209.00лв. (15.04%) JBL EON 718S https://onlineshop.audio-factor.eu/product/6679/jbl-eon-718s.html Каталожна цена: 2,840.00лв. Промо цена: 1,99900лв. Отстъпка: 841.00лв. (29.61%) JBL IRX ONE https://onlineshop.audio-factor.eu/product/7630/jbl-irx-one.html Каталожна цена: 2,330.00лв. Промо цена: 1,44900лв. Отстъпка: 881.00лв. (37.81%) JBL 104 BT - white https://onlineshop.audio-factor.eu/product/7927/jbl-j104set-btw.html Каталожна цена: 419.00лв. Промо цена: 30000лв. Отстъпка: 119.00лв. (28.40%) Офертата е валидна до 31.03.2025
    2 points
  45. П.П. Динакорд предлагат 10-годишна гаранция за някои модели на Roland, но и това сме го коментирали многократно. Конкретно FP-серията са я обвързали "само" с 5-годишна гаранция, което също не е зле.
    1 point
  46. https://northfromthesouth.bandcamp.com/album/-
    1 point
  47. Кажи какво точно ти трябва и може да помогнем. Ако е нещо супер специфично тип рефрет не мисля че има някой тук, който да се занимава, поне аз не знам. За по-елементарни неща - има шанс.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.