Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. wiseppman

    wiseppman

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      275


  2. synchu

    synchu

    VIP listed


    • Points

      2

    • Мнения

      5708


  3. marangata

    marangata

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      39


  4. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      2

    • Мнения

      1504


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 12/19/23 във всички области

  1. Напреднали са доста и са доста удобни, но звукът на педалчетата все още е по-добър от моя гледна точка. В микс, на сцена и за публиката разликата вероятно ще е от абсолютно никаква до почти никаква
    2 points
  2. Как се нарича китарист, който знае само 3 акорда? - Музикален критик!
    1 point
  3. ^^ Сигурен съм, че Synchu няма в предвид точно тези педали
    1 point
  4. Процесорите са напреднали доста, не са каквото беше преди 20г. Мисля, че за доста достъпна цена може да се вземе продукт с прилично качество. Определено подкрепям казаното от @Koobenot
    1 point
  5. Така или иначе детето трябва да посещава учител,който може да даде отговор на много от въпросите Ви.На първо време вземете един нов кабел и свържете китарата в кубето.Намалете гейн на четири и на канал клийн би трябвало да няма излишни шумове.На канал овердрайв тези кубета си бръмчът по принцип.Комбинацията с проц и други кутийки само увеличава количеството кабели.Силно се надявам учителя да не е гледал истинска китарна апаратура по телевизията и такива има.Съветите им не бива да се взимат насериозно.Дано да съм бил полезен.
    1 point
  6. Педалчета със суичър/луупър. Вече има разни дето не струват крак и ръка. Така елиминираш т.нар. tap dancing, но също така (и не по-малко важно,) ще имаш по-добър тон, тъй като 3-4 (да не говорим за повече) съмнително проектирани ефекта включени едновременно непременно водят до изненади (байпаси, буфери, импеданси и т.н.).
    1 point
  7. Браво ! Още едно браво ! Доколкото прочетох набързо, имало е няколко хиляди участници. Не познавам Марин, гледам че с Борето са приятели във Фейсбук, да му предаде един задружен форумен поздрав Евала, нямам търпение да чуя микса довечера на нормално оборудване....
    1 point
  8. Здравейте! Радвам се на хора, които ценят и споделят труда на другите. Аз не съм човек, който обича да се хвали и да досажда, но с голямо удоволствие ще споделя опита и приложената техника. Песента е миксирана в Pro Tools 10. Не съм използвал хардуерни процеси. Смесих го в домашното ми студио с интерфейс Tascam UH-7000 (разполага с висок клас конвертори и възпроизвежда много детайлно звука). Слушах го на монитори JBL LSR305 и слушалки Audio-Technica ATH-M50X. За референция ползвах в офиса Genelec 8030А и музиката в колата Не съм забързвал песента, в нейното си темпо е. Основната ми идея след като чух суровия запис, беше да го миксирам чисто и прецизно. Това е класическа рок балада и през цялото време ми се въртеше в главата песента на Goo Goo Dolls - iris. Но нарочно не си я пусках, за да не залетя на някъде Тези от вас, които са свалили траковете са видяли, че има страшно много инструменти за окрасяване на парчето. На мен ми бяха прекалено много и си позволих голяма част от тях да ги потопя толкова много, че едва доловимо да се чуват. За сметка на това пък обърнах повече внимание на китарите и барабаните. Песента е със странна структура, няма куплети и припеви. Цялата е една градация с динамика и добавяне на още и още инструменти, докато накрая гръмне и отшуми само с китара и вокал. Точно поради тази причина не исках да компресирам прекалено много отделните тракове а и самата песен като цяло, да се усеща повече тази градация. Самият процес на смесване бе класически. Започнах с барабаните. Като гледах при най-силните части хедруума да е около -9db. Като плъгини, на всички дръм тракове съм ползвал stillwell rocket compressor и stillwell 1973 eq. Също така и класическия EQ3 на pro tools за рязане на кънтящи и мътни честоти. На томовете има силен гейт за да не цапат много . Stillwell rocket e страхотен компресот тип 1176, с него постигнах много хубава и агресивна атака на барабанчето, касата и томовете с не повече от 5-6db компресия и 4:1 ratio. При овърхедите и фуса няма компресия, сериозен lo-cut до към 450Hz и усилване на 4khz и 15khz с 6-7db. С room канала малко се позаиграх, изрязах изцяло високите до 1500hz и усилих ниските около 100hz, след което компресирах яко с рокета. Това смесено с останалите канали даде една плътност и дълбочина на целия сет. Като рибърб за барабаните съм ползвал класическия d-verb с настройка large plate с 1.1сек. decay, 22ms пре-дилей и с изрязани до 8khz високи. На дръм бъс канала съм ползвал Cytomic The Glue с около 2-3db. компресия, бавна атака и авто релийз и 2:1 ratio. за леко слепване и хомогенност на барабаните. Бас... много сух DI. Хич не ми хареса. Няма плътност, дрънчи а и драйва го прави един продран... Прекарах го през Ampeg SVX, пресет dark dist. след това 2-3db. компресия, low-cut до 20hz и така го оставих. При акустичните китари, панорамите са крайно лава и дясна и третата център. Digi EQ3 - Low-cut до 60hz. усилване на 150hz за тяло и след това +5db(12khz) от магията на stillwell 1973. Високите на това EQ са уникални, направо красиви!! Не стават изцъклени и режещи а меки и със страхотен детайл. Акустичните китари направо оживяха. Следва другото тайно оръжие. Един съвсем нов плъгин(безплатен), който тъкмо бе излязал и реших да го изпробвам на този микс. Klanghelm MJUCjr. Изключително лесен за ползване винтидж компресор. Доста оцветява сигнала... но мен това ми харесва 5-6db. компресия с бърза атака и релийз и китарите станаха wow. Ревърба за китарите е d-verb large hall, без предилей. Електрическите китари са с изрязани ниски(60hz) и високи(10khz). и 2db. MJUCjr компресия. Соло китарата е със същата компресия и 1973 подсилени високи. Има сенд към d-verb large hall и малко Mod Delay за обем. Всички останали инструменти са само леко компресирани с MJUCjr. и разпределени с панорами. Вокалът! Тук нещата си ги представях така. Изнесен, отчетлив с всички придихания. Разлят върху всичките инструменти и с подсилен ефект. Лек деесер около 10khz. EQ3 low-cut ~60hz, усилване с 2db около 125hz, отрязване на 230hz с 3db. и 1973 подсилени високи. Отново MJUCjr с бърза атака и релийз с около 3-4db компресия, за да се стегне и изравни вокала. Не съм правил допълнителни автоматизации на нивото. След това реших да сложа още един компресор - Cytomic The Glue с бърза атака 2:1 ratio и само 1-2db компресия. Не бях сигурен дали има нужда изобщо, но в по-наситената част на парчето, вокала стоеше по-отчетлив. Като ефеки на него, както и на бек вокалите има d-verb large hall с отрязани високи (8khz) и дилей на 1/8. Във най-агресивната част, след 2:40 музиката става мармалад... бек вокали, хармонии, жици, цигули, барабаниста води на краш...... вокала изчезна. Много се чудих как да го изкарам отгоре, но не с ниво, защото олекваше цялата тяга от инструментала. Отделих го на друг канал заедно с всички процеси от по-горе и му добавих AIR Distortion със стартовата настройка и промених драйва на 6db и намалих output'а. Вокалът стана дерящ и пробивен! И още повече се засили настроението и тягата на песента. На мастер бъса нещата са много прости. Не исках да звучи напомпано и здраво мастерирано, все пак конкурса е за микс а не за мастеринг. Използвах Cytomic The Glue с няколко db компресия за слепване на цялото парче, AIR stereo width на 125% за повече стерео и Maxim Limiter за постигане на ниво, което следя с TT Dynamic Ranger. Старах се крайното ниво да e с голяма динамика, в началото RMS'а е -13-14db a в най-голямата лудница към края стига до -8db. Както казах преди, за мен беше един добър повод да изпробвам знанията си, без да се старая да се конкурирам с останалите участници. Изобщо не съм предполагал, че ще спечеля, но явно съм успял да постигна това, което групата, Дейвид Бендет и Боз Милар са си представяли. Ще се радвам ако написаното по-горе послужи на някой, за да постигне по-добри резултати в настоящи и предстоящи проекти. Поздрави и благодарности на всички, Марин Лашев
    1 point
  9. Хей хора! Благодаря за темата. Мой приятел ми сподели и аз бързам да я видя! Много съм трогнат и развълнуван от резултата. Конкуренцията бе жестока (по думите на Boz Miller - 2500 регистринрани микса). Изобщо нямах намерения да меря сили с другите участници (сред които имаше и разни мега продюсъри с големи конзоли и златни винили по стените), просто ме изкефи възможността да миксирам и мастерирам песен, записана перфектно в яко американско студио! Вчера получих лично съобщение от Боз, след което ми се губят 20-30 минути Още веднъж благодаря на всички за хубавите думи!!! Марин
    1 point
  10. Само да отбележа, че изводите send-return на усилвателя са най-често между неговите предусилвател (съответно overdrive) и крайното стъпало. Мястото на бустерните ефекти (компресори, овердрайви, дисторшъни) обикновено е на входа на усилвателя (преди неговия предусилвател), докато мястото на времевите ефекти (delay/chorus/reverb...) обикновно е точно преди крайното стъпало (в send-return на усилвателя). Следователно с един единствен процесор и send-return е малко трудно да се отговори на двете противоречащи си условия.
    0 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.