Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 01/31/22 във всички области
-
2 points
-
Сега да кажа малко и аз за слушалките и картите. Дадоха ми да пробвам Focusrite Scarlett 2i2 3rd Gen, и реших да я подложа на различни мъчения, но ще се опитам да се придържам към темата и да не ползвам "научни термини". Картата има различни дискретизиращи честоти, почващи от 44 kHz до 192 kHz. Тествах ги всичките и забелязах, че от най-ниската към най-високата честота разлика се усеща г/д линейно и разбира се спрямо вградената сапунерка в лаптопа ми, както и тази в смартфона. Имайте предвид, че слушам на компромисни слушалки от "супермаркета". Това което чувам, е че при 192 kHz, без значение от материала всичко звучи по-събрано - транзиентите са по-отчетливи (касата, соло барабана "ритат" повече), стереото е по-широко, високите на разни чинели, шейкъри, фусове и прочие инструменти са по-бистри, освен това забелязвам много повече детайли от преди - опашки на вербове, различни ефекти в ляво/дясно и като цяло работата е по-добре. ОБАЧЕ ... Това според мен е нож с две остриета. При един добре смесен материал, всичко е окей, но ако има тук таме някоя грешчица оставена (което се наблюдава особено при доста от албумите), веднага лъсват различни артефакти - шептящи вокали, цвърчащи китари, шум, брум, тук таме някой страничен шум, обикновени артефакти и прочие гнусотии, което малко ме натъжи. Песните, които ме кефеха допреди на по-компромисна техника, ся с тая карта веднага им лъсват грешките, абсолютно както описа и @Baby Thomas в няколко поста по-нагоре. Спорно е според мен дали това е добре или зле, щото също се хващам как не слушам вече парчето, а му слушам недъзите ... което е една много дълбока дупка. Но съм убеден в едно - тая карта със сигурност няма да ме накара да стана пурист и да заклеймя телефона или лаптопа си, или пък бумбокса си и да спра да се кефя, разбираш ли на музиката, щото не съм чул 18-тия хармоник на китайския чинел на Портной ... айде моля ... Та да обобщя - да, разлика има с друга карта, но според мен човек трябва да инвестира в такова нещо, ако истински иска да чуе нещо, което нормалната няма как да му даде или ако се занимава със записи/микс мастер. Така ако си коригираш грешките на тая карта, гаранция на сапунерките ще звучи топ. По моята проста логика де. Освен това както @Steppenwolf и колегите добре обясниха на времето в тази тема, нещата с дискретизиращата честота не са на принципа на Мечо Пух - "Колкото повече, толкова повече", ами като се вдига честота, трябва схемотехнически изпълнението да е добро, за да няма гличове и артефакти при 192 kHz. Нека колегите да се изкажат, не съм толкова вещ по темата. За мене файдата от тия слушалкови ампове не е голяма. Моята философия за аудиото е много проста: "Важно е откъде звукът тръгва и откъде излиза, по средата може да търпи компромиси, но е най-важно откъде тръгва." Ако наистина имаш нужда от тия 10% добавена стойност на звука, според мен Скарлета може да ти ги даде. Дори с компромисни слушалки/колони, разлика се чува. Ако можеш да я чуеш, разбира се. Дали си струва - въпрос на приоритети. Докатко не ни дадеш тестови материали, с които слушаш трудно можем да помогнем. Това, дето описваше, че се чува "силно", на мен лично ми изглежда като някакво несъотвествие на съпротивление между слушалките и изхода. Може и да греша.2 points
-
И на мен ми е интересно. Аз съм с един 8-годишен МакБуукЕър, дето им е най-слабата серия и скоро записвах 8 канала аудио без грам проблем. Вече ако тръгнеш да смесваш и слагаш плъгини - ще клекне лесно, но за запис и прослушване на 10-15 трака не мисля че е проблем и със стар комп. Записвал съм мултитрак и с един 15-годишен мини лаптоп с Уин 7, дето по принцип едвам крета...1 point
-
1 point
-
Ето и доказателство за ефективността на спрея... Седят си две блондинки в киното. Осветлението бавно започва да притихва. Едната учудена попитала: - Как е възможно? - Ама, че си глупава. Бавно издърпват щепсела.1 point
-
Това със слушалките не знам до колко е постижимо, честно казано, защото виждам, че повечето четири-канални интерфейси разполагат само с 2 изхода за слушалки, така че там можете да ударите на камък. Рабира се, има многоканални слушалкови усилватели, които е възможно да ви размножат сигнала, но това е още една променлива в уравнението. Другата идея, която ми дойде наум е в случай, че не откриете 4 канален интерфейс, можете да се разминете и само с двуканален за микрофоните, а пианото, ако може да работи с MIDI сигнали под някаква форма (било то през USB или през MIDI куплунзи), може допълнително да се свърже с компютъра и да управлявате някакво VST пиано, което да свири в реално време. Само че недостатъка на този подход е, че трябва компютъра, DAW-а, и драйверите да са достатъчно стабилни, за да записват сигнала от VST-то + микрофоните, а и пианистът трябва да слуша някак. Предполагам знаете, пиано библиотеките в DAW невинаги са леки, и е възможно да се получат, гличове, забавяния, проблеми с MIDI сигналите и прочие проблеми, ако конфигурацията е нестабилна. Аз това по-скоро бих го оставил като много краен авариен вариант, но също е постижимо.1 point
-
Много благодаря за професионалните разяснения. Аз съм самоук експериментатор в тази област и ползвам от 20 години разни DAW за продукция на караокета от миди файлове. Учебни мп3 файлове за подготовка на децата и юношите у дома. Преди нямаше всичко в тубата, правех всичко на ръка. Напоследък всички пеят с разни ап или спотифай. Най-много ползвам микрофона Роде(конденз) с аудиоинтерфейса като се упражнявам сама у дома - за контрол. Досега не съм го ползвала за друго, но знам, че улавя всеки и най-малък шум. Имаме поне 3 динамични микрофона, можем да ги ползваме тях. Точно този "bleed"ефект ме притесняваше, не знаех че се нарича така, но знам за какво става дума. Идеята със слушалките е добра, само че трябва да питам организаторите дали е позволено. Освен това самите изпълнители не са свикнали на такива усещания и вероятно ще им причини стрес. Ще трябва да се пробват помещенията първо и тогава ще преценим. Няма проблем да пробвам помещенията през седмицата. Аз работя там, това е музикална школа, която е оборудвана най-вече за обучение на класичкси инструменти. Когато мога, ще отида по-рано на работа и ще пробвам на воля. Обезателно ще си водя записки и ще направя план кой какво ще прави. Аз много обичам да правя такива планове, защото често забравям, учениците също... Затова ще направя първо хубав план, а после ще действаме според ситуацията. Конкурсът е от 9 до 13 април. Вероятно ще трябва да качим видео/файловете до края на март. Два месеца не са малко време, но ако не задвижа нещата отсега, ще има голям стрес за тях. Всички те имат и много да учат в гимназията - домашни, проекти, изпити. Като се стегне диафрагмата от стрес и съвсем нищо няма да стане, затова ще действам още февруари, до към края да сме готови. Ще трябва да търсим и интерфейс четворка на заем, но се надявам бащата на едната певица да има такъв, защото моят е единичен, той е само за домашна употреба. Каквото можем, ще направим, а дали ще е добре - божа работа. За мен е интересно да изляза от рутината и да науча нещо ново, само не искам да натоварвам ученичките, защото си имат достатъчно стрес в училище. Сърдечно благодаря за отделеното време, много ми помагате с тези съвети. 🙏💐🙏1 point
-
1. Ако дори в стаята с мокета отраженията преобладават, намерете още един динамичен микрофон и записвайте певиците само с такива. Дигиталното пиано директно в DAW. Обикновено динамичните "ловят" звукоизточника точно пред микрофона, докато с кондензаторните спектъра е по-широк и ако помещението е някаква "дрънчаща баня", няма оправяне после в микса, трябва да се правят различни врътки, та да се превърне дефекта в ефект, което не винаги се получава. Да не говорим, че ще има и "bleed" (ще хваща други звукоизточници, като например гласът на другата певица, ударът на пръстите върху пианото и т.н.). Ако имате възможност, направете така, че всички да слушат от слушалки, мониторите ще вкарват още странични звуци в записите. 2. Това колко ще е латенцията зависи от качеството на интерфейса + качеството на драйверите писани за конкретния OS. Доколкото съм чувал от колеги, при Apple нещата са стабилни, и всичко като латенция в диапазона 2-8 ms е допустимо, на мен 10 ми идват малко в повече, ама пак се ядва ... Тествайте и експериментирайте. Обработката в DAW, както споменаха колегите, трябва да е минимална и трябва да е свързана само с отсраняване на разни артефакти и шумове. Аз дори бих ги оставил за достоверност или бих ги подтиснал просто, за да се види, че няма измама. Не бързайте, ако имате достатъчно време и се подгответе добре. Ако трябва вървете и през седмицата във въпросната зала, уредете да ви отворят и т.н. Пробвайте варианти, ако трябва си водете записки, сценарий, TO DO list и т.н. На всеки участващ в проекта трябва да му е ясно от край до край какво ще се случва, откъде ще слуша, какво ще слуша, за да няма изненади и разочарования. Тези онлайн конкурси са деликатна работа и в деня на записа една глупава грешка от недовиждане може да съсипе нещата - я забравен rec бутон, я някой кабел изваден и какво ли още не ... Щом на времето имаше такива lost tracks в лайв албумите на Стив Вай, поради технически проблеми, че са го презаписвали пак, какво ни остава на нас простосмъртните хора? Стискаме палци и успех!1 point
-
Дрън-дрън е тази статия. По-добри формати отдавна се измислиха (включително многоканални - SACD, AudioDTS, DSD... както там бяха точно), но не са масови. Защото няма търсене. Нещата МНОГО се промениха, всичко живо в последните години използва някакви стрийминг платформи и мобилни устройства. Това, че примерно ти и още двама (примерно) имате аудио стая за 50 000 само за слушане на музика не значи нищо. Другото нещо е, че масово развалят музиката с малоумни помпи, компресиране, лимитъри и т.н. Визирам т.нар. Loudness War явление, което в последно време май започва да му се вижда началото на края, но вероятно още доста ще съществува. Появи се към 2000-та година и роди някакви невероятно грозно звучащи песни и албуми. Еталон за такава гадост ми е Europe - Last Look at Eden албума. Metallica - Death Magnetic също ... да не говорим за групите от Djent проектите, където всичко е на 11 или не се приема от феновете на жанра. И далеч не на последно място - няма много читава музика. След около 2000-та година 99% от нещата са по-скоро ужасни. Поне в т.нар. Мейнстрийм. Масово пусканата по радио, ТВ, във филмите, и т.н. са едни и същи "безопасни" направени по калъп бози, доста често от бездарни хора. Бъкано е с корекции, Auto-Tune (и подобни продукти), всяка нота накълцана, подравнена, напудрена, препомпена и т.н. Вижте какви награди се раздават (не че някой вече им обръща внимание), какви изпълнители вкарват в Rock And Roll HOF. Знам, че музиката не е само рок и метъл, но вече се натъпка с някакви рапъри и други подобни, които нито пеят, нито свирят (съответно няма как това да е музика) Карди Би, Марди Жи, Ники Минаж, Лил Уейн... всякакви кретени. Това си е мое мнение, никой не е длъжен да е съгласен.1 point
-
1 point
-
Пробвах кубето на Балев в репетиционната. Звучи перфектно и поне два пъти по силно от Baevox-а, въпреки че са обавени с почти еднаква мощност. Спокойно надвиква барабаните. Има добър клийн и чудесен драйв при усилен гейн.1 point
-
1 point
-
1 point
-
До голяма степен смея да се съглася с колегата. Навремето с жена ми бяхме клавирно дуо към бившата концертна дирекция 'Музика' с над 300 концерта из цялата страна. Синът ми се роди година преди да закрият въпросната концертна дирекция, но ние продължихме още известно време с концертите, а него го гледаше баба му. Жена ми категорично не искаше той да се занимава с музика, аз също бях на това мнение, но не щеш ли в детската градина госпожата казала на баба му, че е грехота такова музикално дете да не се занимава целенасочено (че и с двама родители музиканти за капак) и баба му на своя глава започнала да го води на уроци по пиано, понеже ние постоянно бяхме по пътищата. И от там се тръгна...после той продължи в музикалното училище и накрая взе висшето си образование с 2 специалности (пиано и орган). Както и да е, мисълта ми беше, че въпреки толкова години специализирано обучение, той самият стигна до извода, че няма смисъл да си вади хляба точно с музиката и сега работи нещо съвсем друго, нямащо нищо общо с музиката, но взима повече пари от мен и жена ми взети заедно. Така че щом човек се чувства удовлетворен от живота по един или друг начин, винаги мога да му разбера мотивите, които са го накарали да зареже упорито 20-годишно занимание с една дейност и да се прехвърли на друго. И накрая, понеже са празници, пожелавам много здраве и весело изкарване на всички съфорумци!1 point
-
Явно колега си млад и неопитен човек.Когато почнах да свиря на цигулка(1955г.),когато учих в музикалното училище,консерваторията в България имаше друго отношение към изкуството.Свирил съм в джаз оркетър Русе на Петър Петров-парчето-бас. От първи до пети джаж прегледи.Имаме и плочи. Свирихме на джаз жамбуре Варшава-по него време най престижния джаз фестивал в Европа.Имахме страхотен успех-2 пъти на бис. Рецитала на световния джаз тромпетист Фреди Хъбърт закъсня с половин час.А трябваше да го предават директно по телевизията. Свирил съм китара,пиано в различни рокформации. В най добрите симфонични оркестри-Русенска филхармония,академичния оркестър на консерваторията,фестивалния оркестър на Емил Чакъров, Софийска филхармония.Преди промените културата беше държавна политика.Обиколил съм цяла Европа,САЩ,Сингапур,южна Корея. Изпитвал съм удовлетворение и гордост,че съм български музикант. След промените всичко отиде по дяволите.Културата стана мръсна дума.И сега е така. Ежедневна битка за оцеляване.Съкратиха драстично съставите на оркестри,опери. Някои ги закриха изобщо.Питайте някой музикант от кой да е симфоничен оркестър какво мисли по въпроса.1 point
-
Пенсионирах се след 40г.трудов стаж и 60г.свирене на цигулка.Краят на моята кариера на цигулар беше на длъжност пом.водач на втори цигулки в Софийска филхармония-2015г.Със заплата 750лв. и пенсия 380! Последните 35 год.никак не бяха лесни за брата музикант.Мизерно съществуване!Покрай цигулката станах и лютиер. Добре,че съм сръчен и тази ми дейност ми докарваше едно нормално съществуване. Най голямата ми гордост е тази,че не позволих моите музикални мераци да прехвърля на децата ми. Справят се отлично с живота и без да свирят. Не си обричайте децата на къртовски труд от 4-5 годишни и да съжаляват цял живот! Може за удоволствие и възпитателна цел,но не и за професия.Особено в тези бездуховни времена. Сигурно някой ще се възмути от написаното,но действителноста за съжаление е такава!1 point
-
Къде изчезна качественият звук на музиката - Webcafe.bg Вижте на какво попаднах днес. не знам до колко е вярно но съм сколнен, да вярвам. Аз гледам на 4k но не мога да намеря ефективен начин да слушам във Hi Res0 points