Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      1320


  2. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      1

    • Мнения

      6157


  3. synchu

    synchu

    VIP listed


    • Points

      1

    • Мнения

      5708


  4. Baby Thomas

    • Points

      1

    • Мнения

      9177


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 06/06/21 във всички области

  1. Вече ще стане едно известно време откак завърших още един усилвател - базиран на Benson Monarch Reverb. Дизайнът на усилвателя е доста интересен и както самия Chas Benson казва - събрани са елементи от усилватели/решения, които на него му харесват и смея да твърдя се е получил изключително сполучлив усилвател. Самият Chas е много скромен, готин тип - като включително даде няколко индикации за грешки в трасирането на схемата и няколко идеи за последните промени, които е правил А и той постоянно прави малки корекции тук таме. Изпълнението е point-to-point, като моят метод е да вървя по схемата и въпреки че използваните tag strips следват неговата реализация да са около предусилвателните лампи - навързването на компонентите е както ми е било удобно (е и разбира се следвайки определени принципи за разполагане на определени ключови компоненти и използване на екранирани кабели, където е необходимо). Другото относително малко популярно (поради наложената традиция от докопалите до сериозни излишъци от малки радио трансформатори Фендър ) решение е реализацията на reverb без трансформатор с използването на катоден повторител и 12DW7 (подобни решения без трансформатори също са използвани при Swart, Magnatone - при тях със стандартен plate coupling, a в реализация с пентоди - като EL84 например - и в Traynor). (Само) За предусилвателните лампи, освен това, се използва прав ток при подгряването, с цел ограничаване на шума - в интерес на истината пробвах и по двата начина - няма разлика - шум няма така или иначе Следва да се отбележи, че Benson използва custom изходни трансформатори (в началото Mercury Magnetics, сега Soursound), но общото предположение е, че изходен трансформатор за 5Е3 върши сносна работа. Аз използвах (горе-долу стандартния) 8к. Има още няколко интересни технически решения, но да не загубим аудиторията както се казва, спирам Като резултат- усилвателят звучи чудесно, всяка позиция на Volume & Tone контролите е използваема, което е рядко срещано явление, Reverb-a на мен специално много ми харесва, въпреки че поръчах не най-подходящия tank - защото през цялото време на поръчката си мислех за схемата на Swart. Включително е British/American color ключа върши чуваема и много музикална работа Та: - 3 предусилвателни лампи - 2 x 12AX7, 1 x 12DW7 - 2 крайни лампи - 2 х 6V6 - 1 изправителна лампа - в оригинала GZ34/5AR4, при мен 5Y3 или 5R4, тъй като мрежовия трансформатор е с по-високи напрежения от оригинала. - Volume, Tone, Reverb & Color (American/British) контроли Няколко снимки И малко звуци: Сравнително чист семпъл с телекастър и малко солце накрая. synchu · May Of May V1 В "оркестров" микс Отново всички китари са с усилвателя. synchu · April Of Flourish V1
    1 point
  2. Пристигнаха ! Предварително, фабрично просвирени за extreme high-gain, виртуален китарен усиловател и IR-импулси. На самия кабел има надпис high quality! Oсвен това пише, че сигналът вътре се предава от "положително мислещи" електрони! ! ! - No matter if you play dark and depressing music you play - your signal is carried by positive thinking electrons! ! ! Сериозно бе !!! Ще спя спокойно и няма да сънувам кошмари ! ?
    1 point
  3. Щом пичът си е просвирил даже кабелите и то конкретно с класическа музика, представям си какво разсвирване е паднало в началото когато си е купил усилвателя и колоните.
    1 point
  4. Честит ден на земята!
    1 point
  5. Това исках да кажа и аз - дори не и 3-4dB, на финалния етап често се правят корекции само от 1-2 децибела. Те и затова хората са казали - ако не си докарал нещата при микса, не разчитай да ги оправиш при мастера. Такова рязко обиране на ниските (с подобна крива) понякога правя на някой вокал, за да изчистя разни излишни външни резонанси в тази област, дето ги е хванал микрофона. Но в случая тези неща се правят още в началото, така че няма как да се говори изобщо за мастер.
    1 point
  6. Не отричам казаното по-горе относно това, че всяка песен си е отделна и не може да се прави на конвейр. Абсолютно вярно си е! А първият скрийншот или е шега или материалът е УЖАСНО смесен (ако предположим, че някой ти го е пратил за финални корекции/напудряне). Да режеш 18дБ на 100 херца... не мога да си представа даже в каква ситуация би било удачно. В мастър секцията толкова сериозна корекция е... меко казано нечовешки много. Там дори 3-4дБ корекция си е значителна и ако има нужда от повече това не говори добре за резултата от предходните процеси (запис/микс).
    1 point
  7. Основните разлики от по-добрата продукция са при бас китарата и вокалите. При старите неща при бас китарата има тътен, понеже суб-басите не са орязани правилно. При новите бас партии съм орязал всичко под 40 Hz и съм добавил 50-100 Hz за плътност. А и компресията при новия бас е по-добра: праг - 4 db, съотношение 2,5: 1 , атака 40-50 ms.
    1 point
  8. Beyerdynamic - DT 880 Edition, Hi-Fi, 250 Ohms - 199 лв, ( от около 310 лв ) Който се възползва, после да почерпи Марио @killer
    1 point
  9. Какъв еквилайзер прилагате при мастерирането? Аз режа тътена - rumble cut - (под 100 Hz); премахвам ниските среди (150-200 Нz); вдигам средите (500 Hz); вдигам високите среди и презънса (3-5 kHz); за яснота 1-20 kHz.
    0 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.