Jump to content
Българският форум за музиканти

wiseppman

Предлагам Ви нещо интересно за китарните усилватели

Recommended Posts

Posted (edited)

В този материал има много истини. И ми направиха впечатление изреченията: "Защо през 70-те и 80-те години и най-добрите музиканти са използвали традиционните усилватели и кабинети? Защото не са имали друга опция! Тогава не е имали истинско HiFi."

 

 

Edited by wiseppman
  • Haha 2
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В това "видео" авторът е успял да вмъкне завидно количество простотии. 🤬

  • Like 1
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 17 минути, Baby Thomas написа:

В това "видео" авторът е успял да вмъкне завидно количество простотии. 🤬

... в смисъл.. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ми допада идеята. Навежда ме до мисълта за пореден търговски трик. Предполагам и се досещате че, мнозинството от музикантите харесват и познават звуковият сигнал от китара->усилвател->говорител-> микрофон->магнетофонен запис. Повече от 6 десетилетия! Грешка или не, слушателя отсъжда какво му се нрави.

Това е звука който аз харесвам.
 
Поздрави
Б
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ми се влиза в излишни детайли, няма и смисъл - всеки да си действа както прецени.

Инструментът "електрическа китара" включва цялата система китара -> кабел -> усилвател -> колона. Само самата китара без нищо отзад е безполезна. И е 30-тина% от целия звук на инструмента. Това е.

Тези FRFR хави са за някакви "Ну, Метъл, Ну Погоди!" фенове, дето се опитват с тежаща 300 грама кутийка за извадят смислен китарен звук, свирейки директно със симулация на емулацията на подобието на истинското. Деца, играйкат си... :greenball:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 11 часа, Baby Thomas написа:

Тези FRFR хави са за някакви "Ну, Метъл, Ну Погоди!" фенове, дето се опитват с тежаща 300 грама кутийка за извадят смислен китарен звук, свирейки директно със симулация на емулацията на подобието на истинското. Деца, играйкат си...

E-e-e, 300 грама- Кемпера ми тежеше над 5 кила, плюс ремута- към 3, но го махнах точно по причината, че единствено профилираше усилватели и по тази причина ми беше скучен, еднообразен и разликите не се усещаха на участия- различни озвучители, различни FoH. Сега си взех HELIX RACK и съм много доволен, а пък и звукът е перфектен. Това си е швейцарско ножче.

Мисля, че имам достатъчно опит  и мога да преценя какъв звук искам. А пък във тоя форум ми е ясно, че лампофилите не признават никакво друго мнение, затова влизам рядко- има други места, където хората уважават мнението ти. Затова по-често ходя там.

И един, според мен подходящ виц:

"- Здравей! Жена ти роди ли?
- Роди.
- Какво?
- Близнаци.
- Супер! Поздравления!!! И на кого приличат?
- Един на друг.
"

Edited by wiseppman
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Това във видеото не е вярно. Може и да е донякъде (само до якъде) приложимо за баскитари при директно включване в пулт и директен запис, и много желателно за запис и озвучаване на акустични инструменти и клавири (вкл. Синтезатори) при електрическите инструменти, звука СЕ създава от усилвателя и кабинета.

Като задължително той не е нито линеен като АЧХ, нито пресъздава динамиката и атаката 1:1, нито е с ниски изкривявания.

Още по тъпо е изказването, че инструментите усилватели правят звука един и същ - напротив, всеки чейн, усилвател, кабинет, изменя звука по различен начин.

Неслучайно хората се чудят какъв по натурално звучащ ДИ бокс да сложат за директно включване в линейна система, доколкото PA системите, колкото и несъвършени да са, са доста пи-линейни от всеки инструментален усилвател и кабинет.

Неслучайно добри моделинг ампове и процесори (кемпери, акс еф екс) са СКЪПИ, за да имитират добре разнообразни усилватели и кабинети, които НЕ пресъздават звука на инструментите без изменения.

Просто си включи китарата в HI FI усилвател, недай си боже с драйв/ дист, и ще се убедиш незабавно :D.

Edited by emosms
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 1 час, emosms написа:

Неслучайно добри моделинг ампове и процесори (кемпери, акс еф екс) са СКЪПИ, за да имитират добре разнообразни усилватели и кабинети, които НЕ пресъздават звука на инструментите без изменения.

Нямам опит с брадвата, но с другите- да. Само че, бих предпочел мнение на човек, изпробвал всичко- т.е., както се казва- експерт. Точно затова чета и други форуми.

Обичам хубавия звук и експериментирам. Ето част от моите неща, как мога да изкарам звук без FRFR?

74159843_MyGear333.thumb.jpg.171edb2ecfb2da3d83dac49e19533281.jpg

 

 

 

My Gear 22.jpg

Edited by wiseppman
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Виждам известен риск тази тема отново да се превърне в темата "лампови усилватели срещу моделинг процесори". С риск да избегна това, ще се опитам да дам аргументи максимално неутрално, което само по себе си ми се струва странно, защото можеше да се представи много по-добре в блогпост, а не да скролвам като луд през целият видеоклип. Няма да минавам цитат по цитат през целия видеоклип, ще се опитам да обобщя казаното в него по следния начин:

FRFR е единствено решение, чрез което ти да чуваш максимално честотно изравнено/линейно сигнала, който ти си обработил дигитално преди това. Става дума за следният chain:

1. Музикант

2. Китара

3. Кабел

4. Дигитален процесор, в който се случват:

  • виртуални камиончета, преди ампа
  • виртуален амп / няколко ампа
  • виртуални камиончета в FX loop
  • виртуален power amp
  • виртуален кабинет
  • виртуален микрофон, който да capture-не картината създадена от кабинета
  • post processing effects след микрофона - gain staging, space-time effects, modulation effects etc.
  • и паралелни такива

5. Кабел

6. FRFR озвучително тяло, което максимално линейно да пресъздаде горният processing.

Разбира се този чейн може да варира в зависимост от възможностите на системата и от желаният ефект, който искаме да постигнем.

FRFR е само част от системата, това не е панацея и не трябва да се възприема като такава. Ако звукът, който си представяте в главата и искате да постигнете е състваен от няколко ампа свирещи заедно, на които има сложени сложна система от индивидуални ефекти, които работят паралелно или последователно, да може би китара -> кабел -> ефекти -> амп -> кабинет -> микрофон -> PA не е вашето решение. Има много такива групи като Tesseract, Periphery, The Contortionist и други редица модерни прогресив метъл музиканти. Това е тяхното решение, техинят музикален стил го изисква и те са стигнали до причинно-следствените връзки. Разбирам причината, мога да дам и конкретни примери. В класически чейн това би било сложна върволица от кабели ампове, кабинети и микрофони, че "'ум да ти зайде".  В класическият сетъп, всички варианти където видяхте думата "виртуален" заменете с "реален". Ще видите, че тогава нужда от FRFR няма. Както споменаха и по-горе, китарният тон не е съсредоточен в едно единствено устройство, а е последователност от устройства започваща от мозъка на свирещия и свършваща до последният елемент от веригата. Идеален chain няма и никога няма да има - всеки един си има предимства и недостатъци.

Но да се твърди, че FRFR е панацея, без да са дадени конкретни примери в това видео, които доказват предимствата на FRFR пред класически сетъп (говоря за аудио семпли, не за разни булети и графики), без да се разглежда класическият китарен chain и без да се разглеждат предимствата и недостатъците от това решение е също толкова достоверно колкото да се твърди, че мастурбирането било по-добро от секса с жив човек, защото било по-лесно достъпно и по-евтино. Съжалявам за остротата, но подобен род изказвания ме дразнят, когато не са аргументирани. Ако желаете, мога да посоча и директни цитати от клипа и да обясня, защо са подвеждащи.

Да не споменавам факта, че изобщо не се адресират предимствата и недостатъците на двата различни сетъпа при живи участия. Тогава пък картината съвсем става различна - как се борим в екосистемата на дигиталният вариант и в системата на класическият и аналогов. Думата цена дори няма да я намесвам, защото не виждам смисъл. 

 

Edited by Koobenot
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Цитат

Мисля, че имам достатъчно опит  и мога да преценя какъв звук искам. А пък във тоя форум ми е ясно, че лампофилите не признават никакво друго мнение, затова влизам рядко- има други места, където хората уважават мнението ти. Затова по-често ходя там.

Това би било последното нещо, което ще чуеш, поне от мен. Можеш ли да ми разкажеш, персонално за себе си, как се бориш със следните предизвикателства, защото в скромният ми опит ми се е налагало да озвучавам както дигитални процесинг устройства, така и живи ампове:

  • Добър звук в PA
  • Добър звук в мониторинг системата (ако съществува такава изобщо)
  • Възможностите на live tweaking на тона, спрямо конкретната сцена
  • Удоволствието от набримченият китарен тон

Не ме разбирай криво, това са трудни проблеми на дигиталният сетъп, в аналоговият аз съм се сблъсквал със следните:

  • Множество различни китарни тонове, които да се сменят лесно (cover банда, парти банда, прогресивна банда etc.)
  • Зависимост единствено от качеството на PA
  • Автоматизация на presets
  • Сложно реализируеми signal chain-ове с реалнита аналогова техника
  • Backup и maintance на различните китарни тонове
  • Тегло на цялостният риг
  • Поддръжка по отношение на консумативи - лампи, прах, bias-ване и т.н.

Поздрави! 

Edited by Koobenot
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Има ли смисъл от това ' FRFR' ако имаш хубави студийни монитори ??????????? :D :D :D :D .


Нима китарите имат нужда от по флат респонс кабинет, отколкото мониторите (и слушалките), през които миксираш целия запис ??????
Нещо ми се губи смисъла, ама тотално
 

Edited by emosms

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@emosms Според мен не. Както казваш, музикалната ти творба се слуша в контекст с другите интсрументи докато се смесва, та дори ако си дрънкаш с импулси. Да не говорим, че все по-често се проверява как звучи на масово използвани устройства от потребителите - през лаптоп, през телефон, през boombox и други знайни и незнайни сапунерки. 

 Обикновено хората, които свирят с дигитален риг на живо тръгват по пътя на dead stage (in-ear monitors) с цел да се избегне feedback-а от амповете и да не се вкарва в микрофоните на барабаните, певците и т.н. или пък тези, които искат още реализъм прекарват изходния сигнал от процесора през китарен power amp и реален guitar cabinet, който ползват за monitoring. Не видях смислен довод или задълбочен анализ на разликата между китарен FRFR и скъп PA многолентов монитор. Това, което очевидно ми прави впечатление и ме кара да си мисля, че е маркетингов трик са следните факти:

  • Цената на FRFR китарен кабинет е завишена спрямо PA озвучително тяло с подобни параметри
  • Има кабинетоподобна опаковка, да те кара да се чувстваш значим, ужким, че свириш през такъв
  • Макар, че я броят за flat, в сравненията, които съм виждал звучи малко по-V-shaped (повечеко бас и високи) като EQ спрямо PA многолентовите озвучителни тела

Смисъл от FRFR китарен монитор аз виждам единствено за live участия и то частично.

Edited by Koobenot
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Сега зацепих, като част от дигитален риг за live..

Наистина може да е супер компактно и универсално - примерно една рак количка с axe fx + профи power стъпало и един кабинет. Защо не и два, за пълна красота на стерео ревърб/дилей/хорус и т.н. ефекти.

А някъде след процесора и преди крайното стъпало - два балансирани линейни изхода за PA.

П.П. Пак не разбрах, Тея фрфта активни колони ли са само..... 

Обаче, мониторинг на целия микс на слушалки, на живо, с персонален слушалков амп с микс "more of me" :D , е най-доброто според мен... И много по компактно и леко.

При малкото ми свирения в репетиционни, винаги стигам до момента, че спирам да чувам височината на тоновете на това, което се свири. Демек не разбирам кво се свири. И се ориентирам само по ритмическата пулсация, доколкото е възможно.. Основната причина да не ме кефи да ходя на репетиции и да се занимавам с група. Наистина е неприятно, не е само от мързел :D

Edited by emosms

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

emosms:  целия микс на слушалки, на живо, с персонален слушалков амп с микс "more of me" :D , е най-доброто според мен... 

Koobenotмузикалната ти творба се слуша в контекст с другите интсрументи докато се смесва, та дори ако си дрънкаш с импулси.

Дискусията е интересна, защото открива донякъде отговора на един важен въпрос: Какъв звук те кефи или какъв трябва да е звукът ти въобще. Предполагам всички са ходили на концерти на любими групи и са забелязали, че звука въобще не е като на записите им.

Аз имам опита и като лайв, и като студиен музикант, и като тон-режисьор, и като видеомонтажист. Концерти гледаме и в Интернет. Тайната е, че почти всички после се обработват в студио и тогава се продават/излъчват. 

На 23.04.2020 г. at 2:07, Koobenot написа:

Това би било последното нещо, което ще чуеш, поне от мен. Можеш ли да ми разкажеш, персонално за себе си, как се бориш със следните предизвикателства, защото в скромният ми опит ми се е налагало да озвучавам както дигитални процесинг устройства, така и живи ампове:

  • Добър звук в PA
  • Добър звук в мониторинг системата (ако съществува такава изобщо)
  • Възможностите на live tweaking на тона, спрямо конкретната сцена
  • Удоволствието от набримченият китарен тон

Ще се опитам да бъда кратък:

1. За добрия звук в PA (възможно най-добрия) може да започнете с бял шум и да оправите БАЛАНСА.

2. За мен добрия мониторинг е слушането на целия микс, за да се балансирате в микса

3. Това почти винаги може да се оправи с EQ и е много по лесно с предварително програмирани пресети.

4. :) все пак, защото ползвам и синтезатори за китарата, ползвам най-често Fishman Loudbox Artist. Трябва да отбележа, че тук си много прав- всъщност това си е големия кеф. Но ние сме с клавирист и на по-малки сцени това му пречи. Затова- директно в PA (ние между другото си носим винаги поне 2 монитора).

PS: А сега- нещо важно. В противоречие с част от горенаписаното, засега има една група, която звучи като в студиото. На долната снимка показвам гиъра да Дейвид Гилмор. Вие преценете, колко от звука му се формира от усилвателя.

1067826577_DAVIDGILMOURRIG.jpg.66c0693ff0dc5d659d9e56bc7634e470.jpg

Edited by wiseppman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Първоначалната ми реакция бе да отрека и оплюя. Нямаше да съм прав, на човека с видеото, както и на wiseppman, 

щом им върши работа, значи е ок. Няколко пъти чета, горе долу схващам идеята. Сигурно FRFR няма да ми трябва, за какво да задълбавам.

От друга страна си ползвам активно Илевън рака... така, че по натам може да установя, че ми трябва фрфр.

Хората имат различни нужди...

Примерно един иска да си свири блек метъл, хм2 и транзисторен амп и е готов.

Друг иска да свири в група, Маршали, генерали, лампи, мъкнене...мъка. Обаче, това е решението.

Трети иска да си свири сам вкъщи и да се записва, примерно с импулси.

Четвърти свири по кораби и процесор с ПА или фрфр му върши работа. И тн...варианти всякакви. (  сетих се за един приятел Владо от Надежда,

не съм го виждал примерно от 15 години, последно тръгна по кораби, като гледам рига на wiseppman, чудя се не сте ли един и същ човек)

 

Обобщено, всички технически средства, са само tools for creation. Това е.

Китарният тон си ти, твоите мозък, душа, тяло и пръсти. Казал го е Карлос Сантана и не подлежи на съмнение.

 

Комент към wiseppman. Грешиш, ако мислиш, че има САМО една група, която звучи живо, като на запис. Ред Хот Чили Пепърс също звукнаха, като от СД и то в Арена. 

Скорпиънс винаги изкарват перфектен звук. Металика успяват да звучат, като Металика и тн.

За Дейвид Гилмър също грешиш. Да кажем, че основно, звука му зависи от самият него , примерно 50 %, на второ място, след самият Гилмър, значение има УСИЛВАТЕЛЯТ му! ( да кажем 30% от звуковата картина)(в същност комбинацията с фендер китарата му) и на последно и най-малко важно място е целият този грамаден рак, вкл и стомбоксчетата отгоре (20%). Абослютно същото положение и с Браян Мей ( 50% той, 30% самоделната китара и 3-те ацета и 20 % дилей, требъл бустер и тн)

 

Не става дума да си противопоставяме Егото, а да открием относителната истина.

Edited by TONY
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • By hegemarth
      Здравейте! От известно време имам нова  Harley Benton Less Paul с активни адаптери. 
      Не свирих близо месец на нея и онзи ден я включвам и се започна едно ужасно пращене на чист канал.
      Не е от кубето, не е от кабели, защото като включа другата ми китара (пасивна), няма проблем.
      Някакви идеи от какво може да е и как вероятно да го оправя?
    • By Александър Георгиев
      Добър ден/Вечер колеги,аз съм Александър и съм на 19 години от Бургас тук съм за да се допитам до всички вас за помощ и съвет
      това лято постъпих във операционната със срязан Радиалиус ( Нерв ) Артерия главна и венички във момента се възстановявам но процентите пръстите ми да останат изтръпнали е много висок,а китката ми да се изправи на 100% също е нисък.Попринцип свиря на бас и пиано и във момента е много трудно,поради тези проблеми също имам и проблеми със университета..чудя се какво да направя  и как ? кой край да хвана съществуват ли уреди или  ръкавици за свирене или нещо от сорта..за във момента ходя само на физиотерапии където ме подлагат на ултразвук и т.н.
       
    • By Vasil Belezhkov
      "Криво чирпанско хоро" е написано в памет на кларинетиста (изпълнител и преподавател) акад. Петко Радев броени дни след кончината му в края на септември 2017 г. Първоначалният вид на пиесата е за духов оркестър, но и този вариант е направен почти паралелно с него.
    • By sabracadabra
      Ние сме трима и търсим четвъртия, който има 2-3 часа седмично да посвирим някои от най-яките парчета на METALLICA. ЛС или 0898 82 92 01
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.