Jump to content
Българският форум за музиканти

Baby Thomas

Mods
  • Мнения

    9114
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    314

Всичко публикувано от Baby Thomas

  1. Нищо ограничаващо няма. И моето KD е с един хъмбъкер и цепи мрака. Сложих си цъкалка за паралел/сериал, както и за сингъл режим, има и цъкалка за активен/пасивен режим. Бая нещо може да се изсвири, само да може човек. В случая този няма преамп, но можеш да си сложиш един пуш-пул пот за сериен/паралелен режим (ако не са им досвидяли жиците).
  2. Не е задължително китарата да е имала втори модел. За по-йефтено телата често се дълбаят за всички комбинации, а после пускат модел само с един или с повече адаптри. Ако е само един - остава си "технологичен отвор", ако можем така да го кажем. "Схема" е силно казано, но за да го свържеш коректно първо трябва да намериш кой извод какъв е. Прави се с цифров или аналогов мултиметър/омметър, има предостатъчно кипчета в нета как става. Ако не ти се занимава пиши, ще ти кажа един по-лесен, макар и не напълно верен начин. Щом няма да се свири - ще свърши работа и той. Все пак трябва да имаш DMM, за да измериш съпротивлението...
  3. Кой извод какъв е може да се измери относително лесно. С мултиметър/омметър и 2 минути проби. Пластмасовото не е "капачка", това е макарата (на запад му викат бобина), около която се навива намотката. Общо взето няма как да го смениш, освен да рапарчедисаш адаптера, да извадиш магнитопроводите, да намериш нова и същата макара и да навиеш и сглобиш по обратния път.
  4. Записите можеш да си ги манипулираш както ти хрумне, там е лесно. Говоря за свирене на живо, че е тегаво. Може, разбира се, даже съм го правил - ако предварително намериш (с помощта на аудио интерфейс + DAW) идеалната позиция за конкретни микрофони/стойки и после си ги носиш и възстановиш сетъпа перфектно. Но е тегаво. То повечето хора ги мързи амп и колона да мъкнат, да не говорим за майкове, стоки, евентуално миксер, сума ти допълнително кабели... Мойте са в рака, но пак си е занимавка + това никога не си на 100% сигурен.
  5. Аз съм пробвал смеска V30+Greenback в колона 212, както и по два от тях в негов си 212. На хартия не трябва да е по-"силен" V30 (имат 1 dB/W/m разлика*), но се чува повече, явно заради Екю-то и това, че е по-агресивен. Тоест няма идеален баланс/бленд между двата. Затова е по-удачно да се комбинират подобно на Дейв в 412 или вертикален 212, като V30 се монтира долу да ти блъска в глезените, а Greenback по-към-тиквата. Разбира се също има значение и дали колоната е с изцяло права или slanted предна "дъска". И в крайна сметка пак нямаш "идеален за твоя вкус баланс". Следващото нещо е на кой говорител ще сложиш микрофон. Микрофонът и без това не вади какъвто звук чуваш (той е залепен на 2-3-5см от говорителя, а ушите ти - не), а като вземеш предвид и факта, че на ухо чуваш двата говорителя, а от микрофона само един... Два майка за всеки? Идеално, но тук на "помощ" идва дефазирането и веселбата продължава! * Звездичка: На теория разлика в чувствителността от 10-тина dB/W/m да дадат двойно разлика в SPL-a, обаче тестовете ми между 100 и 94 дБ говорители показа, че такава няма (осезаема и от практическа гледна точка - на ухо, не да мериш с уреди). С това умря и идеята ми да "изям" малко SPL с по-неефективен говорител...
  6. Когато анода свети това означава, че преминава твърде голям ток през него. Проблемът може да е в самата лампа, но може и да е в ампа. Това може (поне частично) да се провери с размяна на местата на лампите, както вече ти подсказаха по-рано. Ето нормално работеща + проблемна лампа. Ето и видео на появяващ се red plating. Гледай лявата лампа, на 28-30 сек. започва да червенее. От началото доготава свети само отоплението. Моделите са други (затова изглеждат различно), принципът е един и същ.
  7. Това светещото на снимките е отоплението, не т.нар. Red Plating (тоест да червенеят анодите от прекомерен ток). Според мен нищо му няма, свири си.
  8. Вземи направи някоя снимка/видео да видим.
  9. Ако размениш местата на лампите няма гаранция, че дефектът ще следва лампата, защото може да не е тя виновна, а да е нещо в ампа вътре. Та това е добър трик, за да се види дали има проблем в елемент/и на усилвателя или самата лампа нещо се прави на интересна, защото са възможни и двата варианта. Анодът е тази сивата външна пластина, дето се вижда най-лесно. Вътре имаш едни решетки и после едно като тръбичка, което е катода. И най-накрая вътре в тръбичката ти е отоплението, което е една жичка, минаваща нагоре/надолу. Като включиш лампата тя се загрява и свети, виждайки се общо взето и в горната и в долната част на лампата. Ето тук едно клипче, в което разглобяват и показват кой чарк какъв е.
  10. Зависи кое точно червенее Ако е отоплението (предполагам че него гледаш) - те често си светят по различен начин и вероятно нещата са ОК. Ако е анода - не е добре ситуацията и може би някъде има проблем. Най-добре е да се провери и измери всичко, ама... Пусни някоя снимка да видим. https://blog.thetubestore.com/filament-or-heater-glow-and-red-plating-in-vacuum-tubes/
  11. Няма да свирят различно силно (принципно). Мощността на говорителя определя при каква подадена мощност ще "цъфне" намотката, а не колко силно ще свири. Последното зависи от чувствителността му (примемрно 100db/w/m) и от позицията му в озвучителното тяло (горе/долу на вертикален каб като този на снимката). Така че 25W говорител няма да се чува по-слабо от 60W (при еднакви други параметри). В случая, понеже двата говорителя са 16 ома, сигналът (в моно режим) ще се разделя равномерно към двата говорителя. Като подадеш 25 вата - по-слабият ще гръмне (условно казано, могат да имат запас). Така че това ти е максималната мощност на колоната. Ако усилвателят е транзисторен тогава мощността му се влияе от импеданса на товара, така че в моно режим може и да не пуска такава мощност. Щом е 40W предполагам, че е лампов, но да кажа. BTW, за мен "стерео" кабинетите са нещо безполезно. Нито дава някаква стерео картина ако пуснеш такъв сигнал (нямаш растояние между говорителите, за да има ефект), нито звучи добре с два усилвателя, които да редуваш с някаква суичинг система (реално все едно имаш два 112, звучи ялово). Даже е по-зле. Евентуално може би да има някаква файда ако пускаш едновременно сигнал от два ампа едновременно и избегнеш проблемите с напасването на нивата, ground loops, дефазиране. Но това се ползва от сигурно 0.5% от хората.
  12. Скоро оправих един ефект с подобни симптоми и там проблемът беше в суича (3PDT). Беше се натрупала някаква сравнително твърда "смес" от грес+прахоляк+боклуци и не можеше да щрака като хората. Обаче Бос педалчетата нямат такива механични суичове, така че в твоята ситуация няма да е това проблема. Вземи го отвори и прегледай да няма някоя счупена спойка при жаковете на входа и изхода, както и на захранващата букса. С батерия по същия начин ли се държи? Почистването с контактен спрей е добра идея, подкрепям. Мини и входа и изхода и захранващия куплунг.
  13. Няма нищо опасно при свързването на ЕКю в Луупа, дори да пуснеш излишно силен/буустнат сигнал просто ще криви повече. Вече дали ще звучи добре е въпрос на настройка и вкус, но гаранция ще ти гръмнат главата и ушите преди да му стане нещо на усилвателя Свързването на "по-мощен" резистор на изхода просто ще позволи разсейване на по-голяма мощност, но няма да направи усилвателя по-тих ако това имаш предвид. Ако искаш да "обере" повече от силата трябва да сме сменят стойностите на резисторите. Обикновено има повече от един, които взависимост от съотношението на стойностите си определят какъв процент от сигнала да пуснат нататък... така да се каже. А може и само един да е, закачен паралелно на говорителя.
  14. Все е минерална, да. Имат различен състав/произход. И от двете има по-подходяща и по-кьопава (за нашите нужди, де). Лошото е, че има специализирани модели за какво ли не и някой може да е супер за топлоизолация или знам ли какво още, но да не става за аудио. За акустично третиране някои предпочитат стъклена, има една дето нещо като fluffy pink stuff или как точно беше...
  15. Ватата от бая години не е толкова вредна/отровна, поне така казват тея, дето разбират. Добре е (тоест задължително) да се използват предпазни средства при рязането, защото тогава се отделят микро частици, които няма как да е особено полезно да ги дишаш. Но след като я сложиш в панели (да не говорим като е затворена с гипсокартон) не е никакъв проблем. @НиколайGK Аз използвах най-прост монтаж с П-образни ламаринени профили или както точно там се казват тия дето ги продават в Практикер/Бриколаж/етц.
  16. Не съм чел тази статия, а изглежда интересна, трябва да я прослушам. Благодаря за линка! Преди около година слагах в къщи каменна вата + гипсокартон, не във връзка с музициране, за нормална стая и да може да се спи. Облицовах 3 от стените + тавана (четвъртата е моя вътрешна и не ми се разрушаваше още) като сложих 50мм 35кг/м3 подходящ за звукоизолация модел на Кнауф. Разлика определено има и то не малка (!), всъщност смених и дограмата с относително добра 3-камерна и т.н. Отвън влизат някакви шумчета, но слаба работа. Комшиите отгоре обаче... не знам какво и как трябва да се сложи, че да не се чува все едно земетресение има. От време на време им идват на гости деца/внуци, които бягат, тъпчат и думкат постоянно и въпреки че са 3-4-5-годишни се чува все едно стадо динозаври гони две стада с бизони. Не е тотално офтопик - това важи и за помещения за репетиции. Преди вече бая (10+) години ходехме в една "репетиционна" (гараж с барабани и някакъв друг елементарен гиър без третиране, който някой даваше под наем), която беше в най-долната маза на висок блок. Сградата е: партер с офиси/магазини, 2 етажа с гаражи под тях и 15 жилищни етажа над тях, ние бяхме в най-долна маза. Казаха, че се чува до последните етажи като свирим и то не е отчетлив звук или песен и т.н., ами ниско честотно думкане. Ниските честоти и вибрации си пълзят нагоре по конструкцията и няма спиране. По някое време им писна и изгониха... "наемодателя". Та... едно е да блъскаш по стените с въздух, пък ако ще и да е 110-115дБ, съвсем друго е като имаш вибрации, породени от удар (имаше терми, ама как беше... нещо като.. ударно... induce-нат noise... не помня ). При теб ще е по-добре ситуацията, тъй като си най-долу и няма да думкаш на главата на други хора, но все пак трябва да помислиш и за вибрациите. Сещам се за един дръмер/ютюбър, който имаше поредица с клипчета за домашно свирене и там беше правил някакви тестове с платформа под барабаните и измервания колко се чува в стаята под него: Относно вата + гипсокартон - има значение и как точно ще се реализира конструкцията, с едно и също количество материали могат да се постигнат различни резултати. Нещо като това: Обаче съм го чел/гледал по-скоро през пръсти, така че трябва да си задълбаеш по темата. Ето тук има повече инфо с конкретни варианти и графики на дБ корекция при определени честоти: https://www.soundproofingcompany.com/soundproofing_101/triple-leaf-effect Това е линк към споменатата в предния ми пост "епопея", сега мярнах, че цялостно му е излязло 103к евро, явно това 30к съм го видял някъде в началото... https://gearspace.com/board/studio-building-acoustics/1344767-home-studio-build-sharing-my-step-step-build-done-professional-acoustic-engineers.html
  17. Препоръчвам МНОГО ДОБРЕ да проучите нещата преди да налеете маса пари в такъв проект и просто да си имате 5-6дБ изолация. Всъщност на първо място трябва ясно да се дефинира дали искате: 1. да се звукоизолира, за да не се чува навън, или 2. да се третира акустично, за да се чува по-добре вътре. А може би и двете неща, зависи от проекта. Виждам, че пише изолация, но за доста хора е едно и също и/или използват термините за кое да е. Ако идеята е звукоизолация, за да не се чува навън, според мен ще видите голям зор и може и нищо смислено да не се получи. Ако се надявате да сипете Х хиляди лева на строителна фирма и да стане нещо - силно се съмнявам, че ще имате успех. Преди няколко месеца правих сходно проучване и попаднах на една епопея, където един фен (не в БГ) беше сипал 30к € на специализирана фирма, занимаваща се само със звукоизолация на "музикални" стаи и зали и киносалони и т.н., обаче резултатът беше по-скоро трагичен. Една камара разправии, две години по-късно още се точеха по съдилища и с адвокати и т.н. Много зависи какво е помещението, в каква сграда е, какво има наоколо къде какво не трябва да се чува. Имай предвид, че свирене с група на живо, пък дори и само акустични барабани да е, е много по-различно от това да се прави изолация за слушане на музика. При вас ще има и ударно породени вибрации/шум, които много трудно се борят. Задължително трябва да имате механично разделяне от пода, примерно специален подиум (има си DIY варианти и решения). Също така се вдига 105-115дБ джангър, което е няколкократно повече от каквото и да е нормално (пък и ненормално) слушане на музика/гледане на филми. Тоест фирма правеща стаи/зали за презентации и домашно кино според мен е малко подходяща. Може би ако има някаква за концерти/дискотеки... по има шанс за успех. Преди 3-4г. бях питал Динакорд, защото правели подобни проекти (трябваше ми за конферентна стая), обаче като разбраха че е малко помещение около 3х3 метра казаха, че няма никакъв шанс, само с големи проекти се занимавали. Ако ви трябва само акустично третиране нещата са многократно по-лесни. Макар и пак трудни. Тук засега ще спомена, че дунапрен на пирамидки и мега популярните кори от яйца имат 3-4% ефект и е по-добре човек да не се занимава с тях изобщо.
  18. DC-decoupled би трябвало да значи, че пуска само АС сигнал, но не и ДЦ захранване. Сложили са един кондензатор серийно преди изхода (примерно). Ако е так би трябвало да си ги ползваш безпроблемно по указаната схема. Ама знае ли човек...
  19. Зависи какво могат колонките. От няколко години самият Bluetooth протокол вече не е ограничение, но трябва да видиш реализацията на конкретния продукт. Прочети упътването или ако нямат - потърси в интернет, сайт ако имат и т.н. Също така ако нещо не става с лаптопа - опитай от таблет/телефон. Допреди няколко години поне на стационарен комп или лаптоп си беше приключение да подкараш Bluetooth аудио, защото драйверите не го поддържаха (за да не плащат лицензи) и трябваха някакви криминални/кракнати. А даже и после работеше сто пъти по-бъгаво, отколкото на MacOS. Докато смартфони/таблети са си създадени да бачкат с хендсфрий и сходни дивайси и не би трябвало да има проблем. Вероятно вече доста са се подобрили нещата (освен ако не си с ахраична машина), но все пак имай едно на ум.
  20. Къф е тоя тейпинг, ще опаковаш мумии с бинт ли...
  21. Не мисля. Просто всеки е правен кой как му доде. На "френския сайт" има какви ли не като нива и честоти
  22. Разликата в цената се определя и от факта, че това са два тотално различни продукта! Fryette Power Station си е изцяло лампов усилвател, който е закачен във веригата след реактивния товар. Fractal Loadbox е само реактивен товар, в който има части за под 100 лева.
  23. Намират се и такива. Имаше някакъв сайт с безброй IRs за кухарки, мога да потърся линка...
  24. Тоя фен много добро разследване е направил! Не ги гледах всички части (само първа и последна), понеже не смятам да пазарувам такава джаджа, но иначе за всякакви лампови джаджи Стиви Фрайет е човека! Другите са още в детската лига... 😜 П.П. Учудващо добър продукт от Фрактал, че и не иска дарение на бъбрек за да си го купиш.
  25. Понеже ремонтирам една китарка в момента - реших да измеря температурата с инфраред термометъра. НИЩО смислено не показва. Просто за инфо, понеже се спомена по-горе...
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.