Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Контролерчето изглежда много симпатично! Прави ли нещо друго, освен да изпраща фиксирани команди за всеки бутон? Например, прави ли нещо с MIDI информация, върната от хоста?

По принцип моето тестово нещо изпраща PC команди при настъпване на бутоните и CC команди при въртене на копчета. Също изобразява фиксирани низове на дисплея при избор на Preset от бутоните, а също и позицията на потенциометрите (на ADC стойността) при въртене (временен статус, който изчезва и отново се заменя с името на избрания пресет след 2 секунди).

Мога да направя бутони за Bank Change, които позволяват да се изберат други PC команди от бутоните, според избраната банка. Но всичко това си е Hardcode-нато в педалиерата (може да се направи и настройваемо през меню, или дори през PC програма, като настройките се запишат в EEPROM-а на педалиерата, но и това е относително примитивно. Не знам дали и колко от софтуерите връщат някакъв статус (и изпращат миди команди обратно към педалиерата за обработка). Щото би било интелигентно, докато фиксираните решения ми се виждат малко дърварски, но не знам дали може да се направи много по-добре от това. Във всеки случай, дърварските решения работят, като ще изискват настройки в софтуера на компютъра. Все нещо някъде трябва да се настройва :).

Последен въпрос: Курията е много хубава, искам и аз накрая да си направя подобна за готовото нещо. Може ли да дадеш повече информация за нея, къде ти я правиха и т.н.

Благодаря предварително!

Отговорено

Питах един приятел, който е правил подобно нещо. Писа ми, че трябва да още чаркове за да може Ардуиното да връща данни- оптрон, диод и резистори. Ето списъка:
ARDUINO_1.png.0477d4c8121e6f27e1ad038a282c031d.png

MIDI connector Digikey CP-2350-ND
220Ohm 1/4watt resistor Digikey CF14JT220RCT-ND
1N4148 diode Digikey1N4148-TAPCT-ND
10kOhm 1/4watt resistor Digikey CF14JT10K0CT-ND
470 Ohm 1/4watt resistor Digikey CF14JT470RCT-ND

Дано съм помогнал.
6N138 optocoupler Digikey 751-1263-5-ND.

 

Отговорено

Евтиме, не съм разписвал обратен код, тъй като ампа не връща нищо (управляващия модул за там също съм си го правил аз) и идеята от самото начало беше да направя педалиера, която е направена единствено и само за този усилвател. Дори на задния панел има само един DIN5 - за MIDI OUT. Към днешна дата съм малко ангажиран с работа, но ми се върти в главата проект, който да разползга с повече функции, като някои от тях са преназначаване на бутоните, USB и "слушане" за MIDI отговори. 

Трябва да се отбележи също, че според мен MIDI 1.0 не е от най-добре развитите по отношение на двупосочна връзка. Дори поглеждайки класическата хардуерна конфигурация с три DIN5 конектора (IN, OUT и THRU) - според мен подсказва, че не е предвиждана мултикаст комуникация между устройствата. По-скоро мисля, че говорим за следните два варианта:

- 1:1 - едно устройство изпраща заявки, другото (евентуално) отговаря (свързване IN to OUT; OUT to IN)

- 1:Много - едно мастър устройство изпраща команди, другите слушат и изпълняват заявките. Свързването е OUT(master) to IN (Slave 1); THRU(slave 1) to IN (Slave 2) и т.н.

 

Относно кутията - изряана и сгъната по мой чертеж от хората на този сайт:

ЛАЗЕР

Материалът е 1,5мм стомана. Мой приятел завари два ръба, които оставаха отворени и след това е прахово боядисана.

Табелките на бутоните пък ми ги изработиха тук:

Табелки

Материалът е 1,5мм анодиран алуминий. Върху него се нанася боя, която просмуква в анодацията и става много здраво. Като цяло това ми беше най-скъпото нещо в педалиерата.

Надявам се да съм ти бил полезен. Ако имаш още въпроси - питай! ;)

 

@wiseppman

Схемата в секцията за IN според мен е вярна. Доколкото говорим обаче за OUT мисля, че не е добре, или поне аз не бих подходил по този начин.

1 - Тъй като хардуерната апликация на MIDI е токов кръг, не е добра практика TX пинът от контролера да се свързва директно с изхода - по този начин цялата комуникация се превръща в товар за контролера. Хубаво е да има буфериране между тях. В много от схемите се използват два инвертираши буфера от 74HC14 (в него има 6), свързани последователно. Виждал съм и други схеми, в които буферирането е с два транзистора 2N2222.

2 - Резисторът към четвърти пин - обикновено има още един такъв към втори (между втори и гореописаното буфериране). Когато схемата работи на 5V двата резистора са еднакви - по 220 ома. Тъй като посочения в схемата контролер работи на 3.3, допускам, че вторият е пропуснат умишлено с цел да се осигури работния ток във веригата. Този подход обаче според мен не е добра практика. Някъде бях намерил описание, че тези резистори трябва да са по 33 и 10 ома при работа на 3.3V. Така съм го направил при мен. Не съм имал възможността да го пробвам с дълъг кабел, но при 5 метра си работи.

Всичко това важи и за свързването на THRU, само че на мястото на TX се свързва цигнала, който отива към RX.

Отговорено

^^ Схемата е добра за устройства, които имат DIN конектори (не знам, дали ще слагам такива). В моят случай, в който управлявам PC, самото Arduino е с бутлоудър, който го превръща в USB MIDI устройство.

^ Благодаря за подробната информация. Като разполагам някоя вечер с време, ще направя callback функции на всички MIDI отговори, ще изпращам команди, ще слушам отговори и ще ги трупам в буфер, който се изобразява на дисплея, за да видя дали плъгините връщат нещо полезно.

 

Отговорено

Кутията може да я направиш от лист стомана, на лазер/ абкант.

В пловдив, фирма CLT, в София сигурно има много, където предлагат и двете услуги.
Две П образни железа, ама тр. да ги разчертаеш на dwg. Не е скъпо хич.

После на прахово.

Най-скъпото ще е, ако се заиграеш със ситопечат, да стане като фабрично.

  • 1 year later...
Отговорено

Един от амп симулаторите, който винаги ме е кефил и спокойно може да застане редом с Neural DSP Cory Wong като реализъм за чист звук е Kuassa Vermilion, публикувам демонстрацията на нашия съфорумник Дими Налбантов (@Black Bird). Само обема на "ниското ми" говори са класата на плъгина, е, свирачът също допринася ... разбира се. :) 

 

Отговорено

Не знам Куасса, звучат добре, но има латенция с която не се преборих, два пъти пробвах трай версия и на съпорта им писах и ги зарязах. Нещо отговриха от съпорта, след седмица, две, три и реален хелп нула.... В крайна сметка нямам време и нерви за хабене. Симулатори, дебнат отвсякъде.

Отговорено (Редактирано)

Не съм спец по плъгините. На компа имам Амп лайън и IK multimedia. Пробвах и неурал в тестови режим и още едни, на които в момента не им се сещам името.

Само с Куасса съм имал проблем, то там са настройки хиляди.

Доста си играх, изнервих се и се отказах.  Дими Налбантов, като агент на Куасса цепи мрака. ( преди нова година имаха промо на 50 процента оф на 2-3 симулатора и щях да си взема) Но аз нито свиря, като него, нито чаткам толкова компютрите.

Имам достатъчно добър хардуер - лампови преампи, 2 моделиращи такива, торпедо за импулси, ада и палмер аналогови симулатори... така, че реално не си давам зор да минавам на плъгини, просто защото си върша работа и без тях.

ПС - много вероятно , аз нещо да не правя, като хората, но си спомних, че два пъти си качвах тестова Куасса  и на комп и на ламптоп, като и на двете се държеше по един и същи начин. Най-вероятно трябва да се сетне правилно. Проблема е, че трябва да се настройва, а не си взима сама настройките. Предполагам, че повечето китаристи искаме плъг енд плей, без да се налага много да се ръчкаме по настройките.

Редактирано от TONY
Отговорено (Редактирано)

От това, което засега чух, навремето по препоръка на Сънчо пробвах Neural и засега, от това което съм пробвал, най-добре се представя при чисти и леко прекривени тонове. 80-тарски clean с много компресия и хорус, който звучи като камбана (а понякога има и stereo detune), според мен може да се постигне по много начини, но не това е тонът на старите лампови усилватели. Така че, не бъркайте нещата - чист канал в стил "18 and life" или "Is this love" звучи много хубаво, но това не е тонът, който се има предвид като се каже "vintage clean". В някои от тези красиви 80-тарски тонове, може би няма дори една лампичка, освен в някой компресор.

Изгледайте например това и обърнете внимание на чистия тон, както и на доста overdrive тона към края. Да кажем, че това е един от многото vintage звуци, до които амп симулаторите рядко наистина се приближават:
 

Обърнете внимание, колко обикновено и неспециално звучи (няма тонове ефекти, компресии, пост-нагласистики), но как прекривява и изчиства, звучейки доста музикално.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

^ Съгласен съм с казаното, едното е clean с breakthrough като го напънеш, другият си е 80s Clean Chorus. Мисля, че най-типичния усилвател за 80s Clean си остава Roland Jazz Chorus, който по презумция си е транзисторен. Иначе чистия канал на Neural DSP Petrucci се доближава повече до 80s Clean Chorus, Cory Wong винаги има breakthrough.

Отговорено

В първите албуми Джон Петручи е записвал клийн партиите си, с Роланд Джаз. Тогава мъкнеше някакъв огромен рак с Меси. Сега, ако не греша е с Марк 5.

Какви времена доживяхме, купуваш плъгини и си Петручи. Или на който там си поискаш.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.