jabs Отговорено Април 24, 2015 Отговорено Април 24, 2015 На бърз преглед (довечера и на слушане) си е супер педала. Какво ти супер... като в аптека си го направил. Аз се отказвам да снимам повече моите отвътре Това Диабло е много изкусително. Проблема е че ако не е на платка вътре наистина ще стане "spaghetti incident" @synchu, това е единствения тип капачки с които можеш да наредиш 6 потенциометъра в една линия 1 Цитирай
shtur4o Отговорено Април 24, 2015 Отговорено Април 24, 2015 Аз се отказвам да снимам повече моите отвътре Айде сега, глупости. Както съм казвал и преди, по-хаотичното окабеляване си има един невероятен чар ( поне за мен ), много по-рокендрол е един вид... Диабло-то е много интересен педал. Не вярвах, че транзисторен драйв би ме впечатлил, но... доста е добър. Не обичам да описвам звук с думи, често ползваме теменужено, пеперудено, топло, студено ( които на никой нищо не говорят), но ще се пробвам. Драйва е изключително прозрачен. Тъй като при другото представяне ( от колегата isomorphic ако се не лъжа ) семплите бяха доста хай гейн, аз предпочетох да покажа едно по блус звучене. Но и при солиден гейн, пак остава прозрачен, тоновете звънтят, и при отзвучаване прозира чистия тон отдолу. Много приятно. 1 Цитирай
blr Отговорено Април 24, 2015 Отговорено Април 24, 2015 Поздрави за педала! Ще ми е много интересно как ли звучи с бас? Както го обясняваш, има потенциал да звукне и като бас-драйв. Цитирай
shtur4o Отговорено Април 24, 2015 Отговорено Април 24, 2015 (Редактирано) Благодаря ! Нямам представа за бас китара. Но корекциите FEED и BODY са уникални и биха спомогнали доста при един бас експеримент. Интуитивно и аз мисля, че има потенциал за бас. Редактирано Април 24, 2015 от shtur4o Цитирай
blr Отговорено Април 24, 2015 Отговорено Април 24, 2015 Ако имаш път към София, обади се. Можем да организираме прослушване/запис с бас. И на мен ще ми е интересно. 1 Цитирай
synchu Отговорено Април 24, 2015 Автор Отговорено Април 24, 2015 ... @synchu, това е единствения тип капачки с които можеш да наредиш 6 потенциометъра в една линия E има и други. http://d1gd7xtq3dij0r.cloudfront.net/p_11435.gif http://d1gd7xtq3dij0r.cloudfront.net/p_16653.gif Toва да е кусура де 1 Цитирай
jabs Отговорено Април 24, 2015 Отговорено Април 24, 2015 (Редактирано) Тия са за хеви метъл, Калоян е блусар :) Едит: бе туй много благо обажда (имам предвид блусарския запис който слушам в момента). Какво е навързано след ефекта? Редактирано Април 24, 2015 от jabs 1 Цитирай
shtur4o Отговорено Април 24, 2015 Отговорено Април 24, 2015 Оф, Явка, не ми обръщай внимание. Редовния ми номер е, да забравя да спомена чейна. PRS Mccarty Soapbar ( P90 адаптери ) ----- Diablo ----- 5E3 Tweed Deluxe ( TAD реплика, 1х12 Celestion G12M Greenback ) ----- Sennheiser E609. Туй то. ПП: Абе, знам се какъв съм блусар, ама айде. Приемам го за приятелско потупване по рамото 2 Цитирай
jabs Отговорено Април 24, 2015 Отговорено Април 24, 2015 Аааа.... сещам се за тоя амп. Дългата ръка на съдбата под формата на съфорумник на който сме решили да не му споменаваме името :) Много ми допада де, да повторя. 2 Цитирай
synchu Отговорено Май 16, 2015 Автор Отговорено Май 16, 2015 След непретенциозната елегантност и простота на последният Fender 5b6/5c3 p2p усилвател, имам удоволствието да ви представя един значително по-сложен усилвател, за който дълго събирах морални сили да се захвана с него и междинно сглобих 3 други Усилвателят всъщност е напълно готов от няколко месеца, но претърпя известни фини донастройки, най-вече осезаеми при свирене, пък и нямах достатъчно време да напиша това представяне. Усилвателят е базиран на Dumble Steel String Singer + Two Rock John Mayer signature (който от своя страна също е базиран на елементи от SSS N.2 & SSS N.4), който е една от реализациите на Dumble, за които информацията е силно откъслечна и хората, които са се докосвали отблизо до оригиналите са достатъчно малко, за да се считата за нещо като уцелили шестица от тотото. За радост, разбира се, компилирането на информацията за сглобяване е възможно, правено, тук таме с известни допускания, но в крайна сметка има продуцирани достатъчни добри стартови точки, включително няколко схеми и лейаути (абсолютно не препоръчвам захващането с някой от тях на човек без опит - има достатъчно грешки - по-скоро допуснати в бързина или за неща, които се подразбират - за съжаление не от всички и могат да бъдат опасни). Няколко от най-известните потребители на този усилвател са Stevie Ray Vaughan, Eric Johnson, John Mayer, etc. Особеното, както във всички усилватели на Dumble e че първо има само няколко бройки и второ те силно варират в реализацията си, като технически параметри, стойности на елементи и т.н. Общото е в архитектурата на усилвателя, който използва (целенасочено) няколко редки технически решения (за китарни усилватели), особено в крайното стъпало, което му позволява да работи в режим, до голяма степен обуславящ характерния звук на този усилвател. Както е обичайно, няма да навлизам в технически детайли, които ще са интересни за малко хора, но нямам нищо против да отговоря на въпроси, доколкото ми позволяват скромните познания. Комплектовката е от 6 предусилвателни и 4 крайни лампи от вида 6L6Gc. Изненадващото за повечето би било че това е едноканален усилвател, и е ориентиран към чист звук - но какъв Както казваха в едно видео ревю на SSS интерпретация произведена от Jelle Welagen, който е нещо като гуру в областта - "I am not saying it is the end of the road......", " ..... but it is " Ако трябва да сме по-детайлни в описанието на функциите на предусилвателните лампи - имаме 1 предусилвателна лампа, 3, отговарящи за работата на вградения пружинен reverb-а, 1 фазов инвертор, 1 cathode follower. Има съществен набор от тон корекции, вкл. и два допълнителни филтъра, изградени на базата на 6 (в различни версии на Dumble, вариращи от 5 до 7 позиции) позиционни ключове с фиксирани стойности на пасивните елементи за всяка позиция. Стандартният за Dumble дизайните пасивен effects loop, etc. Без повече описания, ето няколко снимки и малко звуци: Звуци (като остане още малко време ще пиша кое какво е .... ) 10 Цитирай
TONY Отговорено Май 16, 2015 Отговорено Май 16, 2015 Поздравления, май не съм чувал, друг да е правил дамбъл-амп у нас досега. Звучи приятно, на клийн екстра, драйв - нямам идея, как точно трябва да звучи. Това, което съм чувал от тубата е било по-различно, от Лайн 6 симулациите не искам да си съставям впечатления. Супер и блазе ти, че ще имаш амп за нови инспирации. 1 Цитирай
jabs Отговорено Май 16, 2015 Отговорено Май 16, 2015 Великолепно и достойно за адмирации и завист изделие. И остава разбира се въпроса: а сега накъде? Дъмбъли не останаха.... 4 Цитирай
Gregg Отговорено Май 16, 2015 Отговорено Май 16, 2015 Поздравления, май не съм чувал, друг да е правил дамбъл-амп у нас досега. Не е като да няма, но не винаги стига до форума. Цитирай
synchu Отговорено Май 16, 2015 Автор Отговорено Май 16, 2015 Благодаря. @TONY - точно този "модел" на Дъмбъл е чист усилвател (т.е. за чист звук), едноканален - на практика няма драйв, освен съвсем лек. Всеки драйв, който се чува на записите е от камионче... @jabs - все ще измислим нещо @Gregg - някои следим и facebook - имаше наскоро доколкото си спомням та ще чакаме и във форума... Единият от представените по-рано усилватели Tweedle Dee e също във вариант на Дъмбъл, както и Small special, който беше един от първите представени. Аз всъщност имам още два вече "по-стандартни" ODS тип усилватели (копия съответно на ODS No.102 & Bluesmaster HRM), доколкото може да се каже стандартни точно за тази марка, от преди да започна да се занимавам с тази краста. Сега бих си ги направил сам... Единият все още не е пострадал толкова години (предстои му разбира се ), но другият го модифицирах значително, за да свири добре. Това и всъщност е основното в тази марка усилватели - не е въпросът в сглобяването му (което само по себе си също има определени предизвикателства), а в настройката на самия усилвател, за да има този (относително) характерен за марката драйв (при ODS моделите, при представения по-горе SSS - там много референции няма) и поведение при свирене. Това донатъкмяване обикновено отнема време, ако знаеш какво търсиш, а и на самия Дъмбъл му отнема доста време и резултата не е винаги повтаряем... плюс че в цялата конфигурация не е само усилвателя, а и активния FX loop, който върви като отделно устройство и т.н. и т.н. И още едно тука тестово записче със страта отпреди 3-4 дена да не е само писане поста Пoдложката е с King of Tone drive, солото с Bogner Harlow ... https://soundcloud.com/synchu/glide-sling-ringer-12-sounds-sozo-at-rdr-tad-wgc-kot-back-bogy-lead Цитирай
Gregg Отговорено Май 17, 2015 Отговорено Май 17, 2015 (Редактирано) Темата с Dubmble-ите е малко дълга и широка, защото през годините схемите и компонентната база се менят, затова е прието да се говори за 1-во, 2-ро, 3-то и т.н. нататък поколения в зависимост от ползваната конфигурация. Голяма част от стандартно произведените усилватели дори от едно и също поколение впоследствие са допълнително модифицирани и няма гаранция, че например амп номер 100 ще звучи както 99 или 101. Затова повечето реплики са на точно определени номера Dubmble-и, които са били "разфасовани" и подробно документирани като примерно номер 40, 102, 124, 183 и др. Като се има предвид колко фирми и билдъри като TwoRock, Fuchs, Bludotone, Quinn, Carol Ann и др. (това е в случай, че ви се чака 1-2 години и имате до 5 хил долара под ръка) възпроизвеждат успешно този тип звук изглежда успехът се дължи повечето на самата схема и елементна база, отколкото на някакви специални настройки или някаква езотерика. Като цяло ако се спазва лейаута и елементната база е трудно да не се получи добър амп, а доколко той ще звучи както някой точно определен оригинален Dubmble е съвсем друг въпрос. Редактирано Май 17, 2015 от Gregg 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.