Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 02/17/25 във всички области
-
Много интересна тема - чак сега я видях. 90% от мотивацията ми да творя музика и звук е за себе си, а 10% за всеки добре дошъл. Вече не ме интересува никаква музикална мода и никаква комерсиална и финансова причина. Отдавна се уверих, че ако аз си харесвам музиката, която създавам, то със сигурност и много, много други слушатели ще я харесат. Затова и моята най-любима сцена е уличната и най-вече парковете. Само така мога да разбера, дали случайният слушател безпристрастно харесва музиката ми. Достатъчно ми е да видя, че хората се заслушват с интерес, а още по радостно е, ако някой дойде, пусне някоя монета и каже - "благодаря ви за хубавата музика, ваша ли е, не сме чували такава". Докато в клубовете част от слушателите идват с предварителна нагласа, защото те познават и в повечето случаи дори и да не те харесват, просто се забавляват и ти ръкопляскат от куртоазия. Ако не са те харесали - тихичко ти се надсмиват зад гърба ти.2 points
-
1 point
-
1 point
-
П.П. Динакорд предлагат 10-годишна гаранция за някои модели на Roland, но и това сме го коментирали многократно. Конкретно FP-серията са я обвързали "само" с 5-годишна гаранция, което също не е зле.1 point
-
Гаранцията в Томан или Мюзикер е стандартната европейска - за всеки модел колкото е написано (най-често 2 години) и независимо, че са магазини извън България, обикновено няма проблем с гаранцията ако нещо стане впоследствие. Другият бонус е, че можете да си поръчате пиано от там и дори само ако не ви допадне по някаква причина - да им го върнете в 30-дневен срок ако си спомням правилно. Има и няколко магазини за музикални инструменти, които са си чисто български, но от всичките си заслужава само магазинът на Динакорд - нямат чак толкова голям асортимент, колкото Томан например, но понякога пианата им са с добри промоции, а и част от уредите си ги доставят директно от Томан. Що се отнася до трите модела пиана - всяко от тях ще свърши перфектна работа за обучението на детето, тъй като двата Роланда са с много добри трисензорни клавиатури, а ако не ви допада звука им, пианото на Kawai също е много добър избор, а полифонията му не бива да ви притеснява, тъй като 192 е една доста добра цифра за пиано, която дори има достатъчно аванс, особено пък за дете, което е малко. Ако конкретно ви интересува какво ограничава полифонията - това са "звуците и ефектите", които могат да прозвучат в единица време и когато се стигне границата на дадената цифра (в случая 192), първите прозвучали и все още звучащи звуци автоматично спират, за да отворят място на следващите, които евентуално ще продължават да се наслагват при свиренето. Обикновено всичко над 128 върши работа, но със 192 и нагоре е още по-спокойно. Не се заблуждавайте, че човек има 10 пръста и повече от 10-гласна полифония надали е необходима - имаме педал, наслагващи се тембри, виртуални симулации, реверберации и куп други неща, всяко от които хаби гласове от полифонията, така че при по-комплексни неща понякога можем да прескочим цифрата 100, но това обикновено става рядко и затова все още има пиана от базовия клас като P-45 или P-145 например, които са само с 64-гласна полифония и си свирят съвсем добре, без да се стига до изключване на някои от саундите. П.П. А за "синтезатора", който си имате вкъщи, силно ме съмнява да е синтезатор в чист вид...по-скоро става дума за някакъв аранжор от PSR или друга подобна серия на Ямаха.1 point
-
Супер е парчето, звука също. Каква ви е концепцията за вокала, не се вижда вокалистка, пък се чува?1 point
-
@Koobenot точно в това е проблема, че нямам достатъчен бюджет и време да зглобявам и разглобявам. А й аз какво разбирам, трбва пак да ми помага някой който си има престава от това. Благодаря за идеята.1 point
-
Нямам такова.. Дори процесора не помня какво има (мисля че има някакъв параметрик). Поне там да пробвам избраните 😄. На този етап става въпрос само да фиксирам едни надписчета на шасито, като дори не съм сигурен къде ще ги направят (въпроса по-горе за фирма, която да може и да изреже и да гравира на лазер). В краен случай може да няма надписи... Това е черна стомана пръсната с безцветен лак. Ще има супер прост, индустриално изглеждащ вид: Фокуса в крайна сметка е да си играя с лампи. Пробвал съм пентод (ef86) с изходен мосфет буфер + двоен триод (6н2п) и стана добре, но беше в отделни кутишки. Сега мисля да пробвам по непопулярни лампи (някои пентоди и триод/ пентоди). Двойните триоди ще са 6н2п и 6н1п. Схемотехниката ще е с референция основно книгата на Merlin Blencowe - Designing preamps for guitar and bass.1 point
-
@shimanoffsky Ако нямате възможност да пробвате и разполагате с бюджет, поръчвайте и двата модела (примерно от Томан), тествайте ги по някакви ваши обективни параметри и който модел не ви харесва го връщате обратно.1 point
-
Просто усещането е различно когато се свири на всеки един от двата инструмента. Касио винаги са имали малко "по-особен" звук на пианото и е въпрос на лични предпочитания дали ще ти хареса такъв звук, но напоследък доста дръпнаха напред и в средния, и във високия клас, като вече са напълно равнопоставени с другите известни производители. Kawai от друга страна е фирма, която винаги съм предпочитал що се касае до звука на пианото, но все пак трябва да се отчита, че в средния CN клас, моделът 201 е най-малкият. По-горе бях споменал, че CN301 е почти като CN201 + допълнителни екстри. Да, но все пак си зависи и какви са тия екстри, дето липсват при по-ниския модел - докато по-малката полифония, по-малкият брой саунди и др. някак си могат да се преживеят, липсата на някои виртуални симулации, които присъстват допълнително в по-големия модел няма как да се пренебрегнат, защото дават доста подобрена реалност при свиренето, а и докато се занимавах с менютата на CN301, установих, че мога да редактирам по мой вкус всяка една от тези виртуални симулации, а те хич не бяха малко и ако си спомням правилно, определено бяха над над 20. Така че затова не мога да реша кое от двете си заслужава - само по фирма бих се спрял на Kawai, но пък е малко орязан модел, за Касио казах, че вече "свирят" доста добре, но все пак ще ми се иска да чуя звуците на пианата им точно в този модел и как са го оформили като озвучаване, понеже точно в него ако не се лъжа за пръв път основните говорители са ги насочили не към свирещия, не назад или надолу, каквато е практиката, а към самия корпус за резонанс и разпръскване на звука, тъй че докато не го чуя на живо какво всъщност се чува, не бих рискувал да си го поръчвам онлайн, да го сглобявам и после ако не ми допадне - пак да го разглобявам и връщам.1 point
-
Много благодаря! Няма никакви софтуерни корекции точно с тази цел. И ефекти освен драйв и много малко дилей и ревърб нищо друго не използвам. Мога да се опитам да направя нещо такова и с моите: Нямам впечатления от Harley Benton, но като цяло съм скептичен. И дори ми е малко смешно как професионални музиканти гледат да минават тънко и правят такива (според мен) компромиси. Първо с китари и апаратура и после с носенето на максимално малко апаратура обикновено за сметка на качеството. За съжаление звукът все още "тежи" и според мен няма как инструмент за 500лв. да звучи и да се усеща като такъв за 5000. Като започнат да се правят компромиси, много често не спират и се правят все повече. Моето виждане е, че човек трябва да бъде перфекционист, особено за нещо, в което "гори". Иначе предвид, че толкова много хора купуват тези китари, явно съотношението цена-качество е добро...1 point
-
1 point
-
Не се бях замислял по този въпрос от музикантска гледна точка. Може би защото, от чисто емоционална, този жанр ми е труднотърпим. Обаче, ако влезеш по- навътре в нещата (наложи ми се покрай Нова година) виждаш една сравнително устойчива система. Повечето парчета си имат ритъм, мелодия, основен текст с фабула, припев и всичко останало, необходимо за песен, обработката на звука е читава... По- скоро се чудя, какво пък толкоз не ми харесва в тая чалга? Копи-пейста от сръбско, гръцко и турско не би трябвало да е. Този копи-пейст е 1/4 от световната музикална продукция. Ако ме дразнят полуголите, апетитни каки от клиповете, значи съвсем съм одъртял или обръщам резбата. Наистина, започвам да се чудя, кое е отблъскващото в тази музика. Разбита на компоненти, всичко ѝ е наред. Събрана в едно цяло, мога да я изтърпя само на упойващи средства.1 point