Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      6

    • Мнения

      1504


  2. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      2

    • Мнения

      6156


  3. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      378


  4. synchu

    synchu

    VIP listed


    • Points

      1

    • Мнения

      5708


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 09/25/24 във всички области

  1. На форумната сбирка с колегата @musicman решихме да пофилософстваме защо е толкова трудно да се направят добър виртуален инструмент имитиращ акустични/електрически китари. Ако погледнем другите инструменти от съвременната музика ще забележим, че при барабаните Superior Drummer се справя много убедително, въпреки огромният ресурс от дисково пространство/оперативна памет, който му е нужен. При баса Trillian на Spectrasonics е прекрасен, в едно добре смесено парче трудно ще разпознаете вече дали бас китарата е истинска или не. При пианата отново има редица играчи, които семплират успешно инструмента, дори и тези, които ползват физично моделиране вече имат някакви нелоши успехи, на времето нещата бяха трагични. Ако погледнем виртуалните ампове ще видим, че успешните такива прилагат изключително добре физично моделиране – всеки чарк и поведението му от един истински усилвател е взето, репрезентирано дигитално и като пуснем китарен сигнал през него се доближаваме доста до оригинала. Същото важи и за производните компресори, EQ-та, дигитални вербове и т.н. Какво се случва обаче с електрическата/акустичната китара? Защо е толкова трудно? Определено ако поемем по пътя на физичното моделиране на инструмента входните параметри са безкрайно много - помещение, адаптер/микрофон, позиция на ръката спрямо грифа, позиция на перцето спрямо струната, атаката върху струните, позицията на ръката спрямо отвора (ако е акустична) или спрямо адаптера, дали струната е опъната или не е ... имам чувството, че този инструмент е толкова експресивен, има толкова много нюанси, че дори ако трябва цялото нещо да бъде семплирано, количеството семпли първо ще е супер огромно, дори да се наложи да правим интерполация между да кажем 20 семпъла за опън на струната и то с различна динамика според мен входните параметри стават прекалено много и затова няма все още адекватен начин този инструмент да се репрезентира виртуално добре. А вие как смятате, защо е толкова трудно? Дали след време ще излезе machine learning модел, който да е захранен с толкова много информация за даден модел китара, че накрая от него да се създаде читав виртуален инструмент?
    1 point
  2. https://www.youtube.com/watch?v=ZAt8oxY0GQo Чисто като вокални умения, жената е поне едно ниво над Честър. Има и видеа как го пее на живо - няма разлика. Ще ѝ простя сциентологията.
    1 point
  3. Трудно, но не и невъзможно. Попадал съм на доста добри библиотеки, включващи множество нюанси на свиренето. Проблемът по-скоро е, че има безброй различно звучащи китари, а ако добавиш и виртуалните ефекти към тях, комбинациите наистина стават астрономически и няма как да има единствена библиотека, която да може да обедини всичкото това многообразие. А относно въпроса в последното ти изречение - защо използваш думата "дали", след като сам знаеш, че все по някое време ще изучат някой AI да пресъздава всяка една дреболийка от тембъра и щриха. Просто на този етап все още не са опрели до това, понеже така или иначе съществуват нелоши библиотеки, които вършат работа, пък и има по-комерсиални неща като генериране на хора и пейзажи на снимки и видеа, композиране на музика във всякакви стилове, генериране на гласове дето да пеят и говорят на всеки език и т.н., но някой ден със сигурност ще опрат както до китарите, така и до останалите инструменти .
    1 point
  4. Хаха, не. Vamp като нещо, което се върти постоянно. В случая вамп върху само един акорд. Boss me 25 ползвах дълго време и бях доволен. На Behringer използвах: v amp pro.
    1 point
  5. ^ Това важи за профайлърите, симулаторите би трябвало да симулират и стака.
    1 point
  6. Важно е според мен да се акцентира върху един интересен момент, който не навсякъде се споменава, камо ли в рекламите на който и да е capture процесор. Макар че имат bass/middle/treble регулатори, те по никакъв начин не са tone stack-а на амповете, а са просто post EQ след самият амп, все едно сте пуснали 3-ленти на Fab-Filter EQ. Още по темата във видеото.
    1 point
  7. Важно е и да споменем факта, че за да звучи по-интересно и реалистично е хубаво да се смесят nearfield + far field микрофони за кабинет, тия вторите ги продаваха още преди години за room mics за барабани от хубаво помещение. Ето пример. https://shop.fractalaudio.com/cab-pack-far-field-session-1/
    1 point
  8. Да, това с преампа и проца е добра идея за намиране на честотата. Лайн ин- на отива директно в крайното стъпало, те май всички кубета са така, да можеш да модулираш тона на китарата чрез преампа а бекинг трака да е чист. С кабинет пробвах 12 " говорителя, но и той си има бая високи, бях го махнал навремето от едно комбо поради тая причина. Ще разгледам сайта на Jensen.
    1 point
  9. @synchu ги спомена, ама мисля, че заслужават повече място. Two-notes, имат страхотни IR-и, обаче могат да се ползват само с техните продукти. Genome, Torpedo remote и всичките им хардуери. За сметка на това са много, качествени и евтини (7-8 долара парчето). Това, което ме радва е че повечето са брандирани от съответните марки - Celestion, REVV, ENGL и т.н. както и от артисти/студиа. Използват DynIR технология, много подобна на тази на Celestion и Fractal. Можеш да сменяш микрофони, да ги позиционираш и т.н. Но позволяват само по 2 микрофона на кабинет, което според мен е напълно достатъчно. Един недостатък, е че можеш да ползваш само два кабинета (а в Torpedo Remote само един), което за мен не е проблем. Софтуерите и хардуерите също са доста добри.
    1 point
  10. https://www.facebook.com/reel/2442281869304973
    1 point
  11. "It's not the end of the road, but it's just about there" - дет се вика енд гейм лоудъра.... като изключим всякакви proprietary технологии (на Two Notes, Overloud, Celestion, UA и етц....), макар че и те имат собствени "импулси" с всичките изброени неща... https://www.threebodytech.com/en/products/cabinetron
    1 point
  12. Ако става дума за Behringer X V-AMP или някой от производните му модели, още по онова време крънч/драйв тоновете бяха готини, единственото, което му липсваше бяха сносни кабинети, към днешна дата обаче, като изключиш вградените ясно се чува, че енджинът е доста приятен.
    1 point
  13. ^ Сърдечно благодаря! Единият ми колега от акустичното трио си поръча Mooer GE150, идеята е да пуснем в него акустична китара с активна електроника и да й сложим някой друг IR отгоре. Ще видим как ще възприема Fishman електрониката първо и тогава се хвърляме на IR-ите. Принципно се бяхме хвърлили на ето този ZOOM A1 Four, но фактът, че е multi-purpose като ефекти и не могат да се слагат IR-и ни отказа от тази хава. Ако съдим по това клипче ги възприема добре.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.