Jump to content
Българският форум за музиканти

Всичко без продажби

Показване на теми in Търсят се музиканти!Ноти и учебни материалиДруги инструментиКитараУдарни инструментиКлавишниБасВокалиХардуерСофтуерСъвети, трикове, въпросиКакво, къде, кога ?Авторска музикаМузикален бизнесТеория и КомпозиранеИзработка и ремонтГоворилняLiveСемплиКитарниБасДжемКавъриВидеоДухови инструментиТекстописанеДругиВашата продукцияНови албумиХай-ендMusic Center IkonomovЕлектронна музика и DJ - средства и похватиFactor7, 8, 9 - струнни китари и баритони публикувано в последните 34 дни.

Този поток се обновява автоматично

  1. Днес
  2. Да, на този етап е все тая, една техника, за да й разбереш недъзите трябва да поработиш доста време с нея и тогава ще разбереш какви са й предимствата и недостатъците. Персонално за себе си съм разбрал, че още не съм стигнал етап на развитието си, при който "интерфейсът да ми звучи глухо и скопено", та в него да ми е проблема. По-скоро бих го сменил за още канали, но да търся проблем в интерфейса или някаква коренна разлика в аудио картината съм още много далеч от това ...
  3. Преди 30 години бях изолирал цял апартамент с корк - ама целия, дори коридора и входната врата, но ако е тънък, полза много няма...и като влизах в апартамента, малко се чувствах все едно влизам в някоя пещера. Иначе е красиво де, ако говорим за външния декоративен корк над другия отдолу (бях взел някакъв испански). А за пирамидите - май бъркаш вътрешното акустическо оформление с шумоизолацията. Това са 2 съвсем различни процеса когато ги осъществяваш и единственото общо между тях е принципът за количеството материал - "колкото повече - толкова повече". Имам неприятен опит със стиропор на листове (за звукоизолация) когато бях започнал да си правя студиото. Бяха ми останали много листове 2х1м с дебелина 6 (или 8 см., забравил съм вече) и реших да го оползотворя като допълнителен слой зад стените. Оказа се, че така на листове ефектът е по-зле, в смисъл че се получаваше резонанс в някои ниски честоти и усилване на звука, вместо обратното и се наложи да го махна всичкия и да мина основно на вата...много вата. А тоя пич със стиропора, ако наистина е сложил 50 см., може и да не даде резонанс на такава дебелина (особено ако е цял блок или залепени един за друг листове), но пък да скъсиш с по метър помещението на срещуположните стени...или трябва да ти е доста голямо, или да си голям ентусиаст...или и двете. При мен го има другия момент, че където и да съм бил, винаги съм бил на последен етаж, та този проблем със съседите отгоре, дето го имаш ти, при мен не е съществувал, но пък съм имал съседи отдолу и принципът за "пода", прилича малко като при този на "тавана". Когато човек ходи (особено с обувки или пък жена с токчета)...или пък мести някаква мебел, имаш пряк контакт на това, дето се мести - с пода, а в твърдите тела звукът се разпространява многократно по-бързо и по различен начин, отколкото във въздуха, така че се налага физически да изолираш с гума или някакви тампони, всички тези листове, дето си налепил на тавана, защото дори да се опират само на няколко точки в гипсокартона (примерно), през тези точки ти се пренася доста от звука и пак стига до тебе. Не съм правил досега никъде нищо с гипсокартон, затова нямам опит с него, но пода ми мога да го дам за пример - под него има изградена скара, в които отсеци е натъпкано голямо количество вата и като казвам "натъпкана", имам предвид не наредени листове, а ръчно съм ги тъпкал до откат, докато повече не може да поеме. Самата скара пък съм я изолирал от оригиналния под (преди ремонта) с гумени подложки, за да не предава надолу тропането и ходенето. Ефектът е много добър - в 3 през нощта (най-продуктивното ми време ) мога да пускам монитори + големи боксове (ако работя някакъв денс) с прилични децибели, без да будя съседа отдолу. Разбира се всичко това си има цена - помещението ми е скъсено от всяка една стена, а за да влезеш в него, трябва качиш "стълбичката" на издигнатия под. Освен това всеки градус остава в помещението и лятото без климатик е абсурд да преживееш, но пък зимата може и да не го пускаш много и да се отопляваш само от топлината, дето излиза от усилвателите, ако имаш много като мен. Така че всичко си зависи доколко искаш да намалиш шума, който влиза, респ. и който излиза от помещението - ако не е много, няма нужда да правиш някакви еквилибристики, но ако държиш ти самият да вдигаш джангър през нощта или пък ония над теб са прекалено шумни...трябва да вземеш по-сериозни мерки, защото физичните закони са си все още същите.
  4. От Spotify ще ли да вкрват някаква HiFi lossless опция, ама датата на release още не е ясна ... https://www.whathifi.com/advice/spotify-hifi-quality-price-release-date-free-trial-and-latest-news
  5. @jabs Да попитам от любопитство, на тая конзола всичките й канали еднакво ли звучат или ма разминавания? Гледах едно клипче на Chris Lord-Alge и човекът обясни, как едно от предимствата на софтуера е, че каналите звучат след 10 години по един и същи начин ..
  6. Според мен преди човек да влезе в студиото/седне да записва, трябва да е наясно какво прави. Като започнем от инструмента – свежи струни, правилна интонация, добре запоена електроника, подходящ избор на адаптери. Следващата стъпка е партии, които са научени до мозъка на костите по отношение на опъвания, тайминг, pitch и т.н. Само и единствено като ги имаме тези неща може да се получи добре звучащ запис, респективно микс. Наистина, едно малко кривване от цялата тази работа праща всичко по дяволите. Тия неща ги говоря от позицията на човек, който смеси целият албум на Сакар - Самодива. По тогавашното време си мислех, че като наредя 20 плъгина един след друг нещата магически ще зазвучат ... ами не става баш така. Липсата на атака/обем/злоба/агресия понякога беше просто в неточно изсвирени засечки и колкото и да подаваш ниски от EQ-то, нещата просто не се получават. Същото важи и за интонацията, ако нещо е разстроено, да с auto-tune можеш да коригираш, но се губи време, пипкаво е и ако не внимаваш можеш да внесеш артефакти. Така че тези неща с грешките рано или късно ти излизат през носа. Така че папагалското повтаряне на една фраза до припадък за мен е абсолютен минимум, за да се постигне нещо качествено. Ето например траковете на Periphery колко естествено и красиво звучат без дори един плъгин върху тях, вдигаш фейдърите и всичко си е на място: До тук по отношение на изпълнението. Има и друга част, която се нарича продуцентска работа и аранжимент – кое, как и защо трябва да звучи, за да звучат нещата завършено, това често е различно от начина, по който бандата свири на живо. В България за жалост това понятие, често е размито и като дойде някой да даде съвет, музикантите с огромното им его идват и казват "Абе ти ли ще ми обясняваш, много разбираш, я си гледай работата ..." и затова и резултатите в повечето случай са посредствени. Извинявам се искрено за хейта, но това са моите виждания, знам, че не всички банди и музиканти са такива, но се наблюдава някаква тенденция. Факт е обаче, че аудио интерфейсите са доста евтини, има доста добре звучащи безплатни плъгини и можем да тестваме, свирим и записваме до припадък, че като дойде време за "студийна работа", хем да стане по-бързо, хем да спестим някой лев.
  7. Търси се вокал за Steel Project! Стилът е класически хеви метъл. Бандата има издадени парчета с Tim Ripper Owens (ex-Judas Priest, KK's Priest) и Ralf Scheepers (Primal Fear, Avantasia, ex-Gamma Ray), като предстои да бъде издадено парче с David Reece (ex-Accept). Търси се вокал за участия и студийни записи. При интерес, пишете на ЛС или се обадете на тел. 0884741064 Поздрави Александър Steel Project
  8. Здравейте! 😊 Още един джем върху една сешънска тема на Жобим. - So Danco Samba. 😊🎸 Реших да я кача тука, да не става всеки джем на отделна тема и т.н. 😊 Сигурно, ако качвам други джемове, предимно джаз стандарти, ще ги качвам тука. 😊
  9. Вчера
  10. 🔥 Представям ви следващия ми проект, който отново е мега брутален Drill. Нека песента да кънти в дома на всеки един от вас търсещ мотивация, да гърми във всяка една зала и да се чува в колата на всеки махленец! Никога не давайте назад, и никога не се отказвайте от своя път! 🔥
  11. Така. Проблема е решен. Продадох китарата. Благодаря за мненията.
  12. Последната седмица
  13. ^ Готина е тая идея, макар че дори намален докрай пак леко оцветява. Сега тия неща ги говорим от позицията на 2025 г., през 90-те да свириш на оригинален Маршал в БГ си е било постижение ...
  14. Koobenot

    Terca&Scala Engine

  15. ^ Аз лично фалшивото го чувам по-лесно на говорител, отколкото на слушалки, не знам защо ...
  16. Участвам в миксинг състезанието на Zaki Ali за неговото парче Departure, което е съвместно организирано с Chris Hammill Audio. Ако някой иска да си играе/тренира, траковете са тук – цък. Ето я и моята версия, всякакви коментари и въпроси са добре дошли, засега минахме първия кръг успешно.
  17. ^ Хвърлих му око на това....
  18. Най-якото е, че не ги правите 1:1, ами си ги правите във ваш вариант, за което печелите моите адмирации. Много добре се получава.
  19. Пуснаха новата версия на операционната му система.
  20. Koobenot

    Reaper

    Добавен автоматичен phase-alignment във версия 7.40!
  1. Зареди още активност
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.