Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/03/2020 in Posts

  1. 3 points
    иии ми аз не съм писал тука от ена камара време бе.... IMHO, що се отнася до перца и тн отговорът е Cracking the code Troy Grady. В общи линии това за мен е най-всеобхватното изучаване на това де що се свири с перце, че направо плаши. Аз свиря от почти 30 години и вътре има една камара неща, който са полезни и интересни. Има доста в тубата и цялото на един руски сайт дето не го споменаваме. В общи линии synchu си е прав - няма правила и всяко музикално предизвикателство се решава с една или други музикална техника според случая и най вече възможностите. Щото и аз бих искал да свиря алтернейт като Стив Морз и легато като Холдсуърт, ама и един мармот завива със станиол. Има обаче нещо, което е общо валидно и се нарича pick slanting. Преди време го открих за себе си като техника и абсолютно доказано работи. Нямам идея защо никой не го наблегнал като техника при обучаването, но определено има смисъл. Видът, размерът и материалът на перцето имат много голямо значение, ма това е друга тема.
  2. 3 points
    Определено (вече) не мисля, че трябва фанатично да се следват някакви предписания - 3.14 удара при 42 BPM един вид. Да - има общи насоки, има задължителни елементи, добре е да се изгледат, изслушат много китаристи/уроци и т.н., но в крайна сметка всеки си намира неговото удобно - и добре, че е така - иначе всички щяха още да са дигнали ляв крак, главата на грифа на ниво рамо и с добре оформени (и подсилени) нокти Просто да свирим повече, в търсене на нашето удобно, което позволява да изсвирим това, което искаме да изсвирим. Примери много - от Стив Морз до Джанго Райнхарт през Томи Еманюел и много, много други...
  3. 3 points
    С риск да досаждам, и от негативен опит, пак ще повторя - научи се да свириш стриктно нагоре надолу всякакви фигури. По три на струна, по две, 2 + 3 на съседни, нататък и фигури с разширени интервали, доближаващи се до арпежи (примерно 1 + 3 + 1). С започване нагоре, надолу, с акценти на различни места в гамичката, нагоре и надолу. Това ще ти даде солидна база да свириш чисто, стегнато и ритмично. Ако се замислиш, без добра алтърнейт техника ще ти е невъзможно да свириш стегнато и бързо пентатоника (не говоря за легато варианти). Тя е 2 удара на струна и е крайно неудобна за движение на перото в удобна за теб посока, при смяна на струна . А е основен похват в хардрок и хеви метъл... Аз не наблетнах стриктно на това, въпреки че съм гледал уроците на Пол Гилбърт преди 15 години, и имам проблеми. Просто съм си губил времето. Месеци ми отне да не се изкушавам с хибридни забежки. При тях ритъма и акцента бяга, защото си зависим от най-лекото съпротивление - лесните посоки на движение, за разлика от стриктната алтърнейт техника. И сега или свиря фигурите алтърнейт, (още се мъча) или не се занимавам с глупости - неравномерни и омазани пасажи. Ако някаква хибридна техника ти идва отръки и някои фигури ти излизат стегнато и ритмично, ама наистина, ползвай я. Но НЕ разчитай това да ти е основата. Не е правилно и няма в общия случай да ти донесе стабилни резултати. Всичко горенаписано е за свирене с перо. Легатото си е отделен филм. Има си упражнения за развиване на тяга на лявата ръка - почваш с удар на перото и после само легато - вкл. при преминаване от една на друга струна. Това ти е основата на легато техниката. Когато ти излиза чисто така (преминаване на друга струна без удар с перо) с помощни удари на перото ще си перфектен. Тапинга е технически по-лесен, но пак тр. да внимаваш и да свириш чисто. Позволява свобода за дълги преходи, разширени интервали и иска много занимания, за да правиш интересни и разнообразни, впечатляващи неща. Обаче технически си е по-лесен, и от чистото легато (само с лява ръка), и от стриктно свирене с перо.
  4. 3 points
    Има една серия на Troy Grady - Cracking the Code, в която се анализира техниката на дясната ръка на редица известни китаристи при бързо свирене. Ако целта ти е специално бързото свирене, и с текущата си техника считаш, че удряш стена, може да ти е от полза.
  5. 3 points
    Парчето е смесено от мен, очаквам коментарите ви.
  6. 2 points
    Я да си видя умнотийте дето съм ги писал по тази тема преди 3 години... Сега вече всеки доминантен акорд го третирам като АЛТ :), нема значение че не са го писали като такъв...ДА СА!
  7. 2 points
    Изнамерих го най на края, правено е преди 10-тина години и ми е подарък от скъп приятел. Гравирано и изрязано на лазер от листов материал.
  8. 2 points
    Закъсали румънци спират нашенец на магистрала в Германия. Обясняват му, че не им достигат пари за бензин и му предлагат златна гривна за 100 евро. Нашенецът дълго се пазари и накрая я купува за 50. Дава им 100 евро, взема си рестото и гривната и потегля. Това, че гривната е фалишва той се е досетил веднага, но това че стоте евро са фалшиви, а рестото истинско, румънците разбрали по-късно.
  9. 1 point
    Китарата е инструмент, който е удобен и е хубаво да се свирят триоли. Всъщност това е една основна техника за много и от великите майстори. Това е възможно и за препоръчване с alternative picking. За тапинга не говорим. При арпежите нещата са съвсем различни- там за 3 или повече струни е sweep picking. Така че, техниките са много различни, затова мисля, че правилната постановка е "алтернативе" за по-голямата част от музицирането (представете си наум как свирите триоли на две съседни струни, например- после опитайте).
  10. 1 point
    Baby Thomas е постнал плакт, аз ще сложа и трейлър. Филма е култов. Снощи го гледах по Синемакс2. ( ако имате опция връщане назад и не Вие е страх от Финландски блек, взимате една финландска водка и енджой) Комедия и метъл - блек метъл от Финландия (по техни думи Symphonic Postapocaliptic Reindeer Grinding Hrist-aubising, Extrem war, Pegan, Fennoscandian Metal). Става дума за една една гаражна банда ( свирят на тавана) и естествено момчетата от нея мечтаят за голямата сцена
  11. 1 point
  12. 1 point
    Едно включване от мен в/у трака.
  13. 1 point
    Тук ползват arduino с pressure transducer -> http://www.cyberelectronics.org/?p=458
  14. 1 point
    Е, не е от най-славните опити, но колкото мога Поздрави!
  15. 1 point
  16. 1 point
  17. 1 point
    Пиши ми на ЛС освен, че чертая си имам и CNC стойността е символична, това са дребни нещица.
  18. 1 point
    "Криво чирпанско хоро" е написано в памет на кларинетиста (изпълнител и преподавател) акад. Петко Радев броени дни след кончината му в края на септември 2017 г. Първоначалният вид на пиесата е за духов оркестър, но и този вариант е направен почти паралелно с него.
  19. 1 point
    Концерт на U2 в Глазгоу. Боно моли публиката за пълна тишина.Всички се умълчават. Боно започва да пляска с ръце, без да бърза, на всеки няколко секунди. После се обръща към събралото се множество по микрофона: - Всеки път, когато плесна с ръце, едно дете в Африка умира! От първия ред се чува ясен мъжки глас, чийто силен шотландски акцент прорязва тишината над стадиона: - Ами спри да пляскаш, ирландски изрод такъв!
  20. 1 point
    Доста приятен power ! Браво на групата ! Относно звука - харесва ми много, но нали все трябва да кажа нещо, ще се опитам да съм аналитичен: - Много ми харесва, когато басът се чува, а още повече - когато има какво да се чуе. Тук баса е могъщ, но малко доминира над ритъм- китарите. На мен лично като басист така ми харесва повече, но заради общоприетите клишета може би трябва да го върнеш една идея надолу, или да вдигнеш ритъм китарите една идея. - Вокала е прекалено напред за мен. Тоя пич пее убийствено, но аз лично не си падам по високи вокали, така че това може да не го взимаш под внимание. За стандартите на стила мисля че е Ок. - Чинелите са ти по-назад, откъдето ти липсват високи като цяло. Барабаните са си наред, само чинелчетата леко нагоре, за блясък ! Като цяло, на 3-то слушане - прекрасно е, по световен стандарт ! Могъщ, стегнат и динамичен звук ! Прекрасна работа - и твоя, и на групата !
  21. 1 point
    Здравейте, минах насам и се сетих да завърша темата - Михаела ще учи в 1-ви клас в НМУ "Любомир Пипков", специалност "Народно пеене". Детето се подготви за изпита при двама музикални педагози. Подготовката не беше лека, изпитът - значително по-сериозен, отколкото си представях за 6 - годишно дете. Като цяло горд съм с малката. Вече я изкарвам и по рок сцени с бандата : Ако някой има интерес, ще споделя на лично съобщение подробности във връзка с подготовката и явяването на изпит за 1-ви клас в НМУ. Поздрави, Ачо
  22. 1 point
    Най-тъжната поза в секса била ти да си отдолу, а отгоре да няма никой.
  23. 1 point
    Певица и пианист на контракт. Тъкмо да започнат едно от обичайните парчета и пианиста казва: - Да направим песента малко по-различно днес. Значи, аз започвам обичайното интро, но ти влизаш на малка терца по-надолу на седмия такт. После куплета го пееш половин тон по-високо до втория такт на припева, където директно влизаш с текста за втората му част. Завършваш го на кварта от основната тоналност и влизаш две времена и половина по-рано за втори куплет. За кодата влез на тритонус един такт и две времена преди края на припева, и я изпей с текста на първия куплет. - Абсурд, аз не мога да направя това. - Е как да не можеш, вчера го изпя едно към едно...
  24. 1 point
    - Пешо, научи ли се да свириш на китарата?- Не.- Защо?- Ми имам 5 пръста, а струните са 6.- Вярно бе, представяш ли си пък какви уроди свирят на пиано.
  25. 1 point
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.