Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/15/2021 in Posts

  1. 10 points
    По принцип страха не е хубаво нещо в повечето случаи. В конкретния, всеки си има глава на раменете, но аз призовавам: Пазете се и пазете хората около вас! Който има познати, роднини, приятели в болница или е бил вече в болница, знае че това не е обикновен грип. И да, предишните години не съм имал толкова приятели и познати в болница. Даже не си спомням някога някой да е ходил там и да съм разбрал. И като казвам болница имам в предвид проблеми заради които се ходи в болница. Не е сериозно да се говори, че вдигаш температура и те взимат в болницата. Остави другото ама има(ше) и такива, за които нямаше място в болницата и ... Една приятелка наскоро ми каза: Не вярвах в това нещо докато не дойде у нас. Не искам да плаша никого, страхът не е добър съветник, но апелирам за отговорност и зрялост. В последната година видях и преживях много по-страшни неща от ковида, а съм сигурен, че има и още по-страшни. Но това не е повод да се подценява ситуацията. Да, хората умират от какво ли не. Ние също ще умрем някога от нещо. Но това не е повод да подценим ковида. Мерките на правителството и щабовете не мога и не искам да ги коментирам. Те правят най-доброто на което са способни. Друг е въпросът колко са способни. Не искам обаче да съм и на тяхно място, защото тук няма полезен ход. Каквото и да направиш, затриваш хора.
  2. 6 points
    Ние сме група "Mocha" и това е първият ни официален сингъл. Състав: Десислав Великов (Бяла - обл. Русе) - Бас китара Добрин Добрев (Русе) - Саксофон, Пиано, Клавишни Валентин Данев (Стара Загора) - Китара Автор на темата - Десислав Великов Миксиране и мастеринг - Добрин Добрев Запис на китарата: Цветан Колев ПОКАЗВАНЕ НА ПО-МАЛКО
  3. 5 points
    Майка ми беше в болница на кислороден апарат, после още три месеца вкъщи на кислороден концентратор. Тъстът по подобен начин. Останалите го изкарахме на легло като парцали за една седмица, аз развих и бактериална пневмония, пих антибиотици. Имам познати мой набор, които бяха в болница и все още дишат трудно. Болестта не е измислица и не е лека, достатъчно хора си заминаха вече. Така че тия "не на страха" и прочее конспирации ми идват малко партизански. Но всеки си носи глава на раменете.
  4. 4 points
    Hammond RT3! Е, ако до сега го нямаше в България, сега вече има поне един! Сбъдна се една мечта! Интересното е, че именно този модел - RT-3, е използван от Beatles, Pink Floyd и други групи през 60-те години в студията Abbey Roads. video-1616604923.mp4
  5. 4 points
    Още една метъл машина е вече тук:
  6. 4 points
    Tony ти обясни нещата доста прямо, понеже в момента се мъчи да оправя акустиката на едно помещение, в което среща трудности. Аз вече съм минал по тоя път, така че ще се опитам да ги обясня малко по-меко. И аз като теб в началото (още през 90-те) бях направил малко домашно студио за да обработвам собствената си продукция. Също като теб не отказвах на познати колеги да им свърша безплатно нещо дето им трябваше - да ги запиша, да им обработя някои песни, да им компилирам записи и т.н. Тогава все още нямах никакъв опит, нямаше Youtube с уроци и трикове, въобще нямаше почти никаква информация и се учех в движение на принципа проба-грешка. Допълнително ме депресираше факта, че вкъщи всеки мой микс звучеше идеално, а когато го чуех по радио или телевизия, ми идваше да потъна в земята и не можех да си обясня защо се получава така. След няколко години се преместих на ново място, купих си правилните монитори, свикнах със звученето им, направих както трябва контрол рума и студиото, свикнах и с тяхното звучене, понатрупах опит, а покрай него и самочувствие, понеже един ден установих, че вече не само нещата ми звучат еднакво добре навсякъде, но и започнаха да печелят награди на различни конкурси. Не пиша всичко това, за да се хваля, а за да потвърдя думите на Tony, че процесът не е много лек и изисква доста време. За да дойде някой да запише при теб, то е същото като ти да отидеш на непознат зъболекар - мислиш си..."този дали е добър, дали има хубави материали и работи добре, че да не се наложи после да си оправям отново фасадата при някой друг негов колега". С други думи трябва да са налице - специализирани помещения, необходима апаратура и човек с опит, който я ползва по предназначение - ако едното липсва, резултатът обикновено не е добър. Помещенията вече ги имаш, но се изискват немалко средства и труд, за да станат подходящи за запис и смесване. За апаратурата съм установил, че се купува и подменя непрекъснато, дори и човек да си мисли, че вече има всичко. Третото е най-сложно и най-времеотнемащо - освен чифт чувствителни уши, които на всичкото отгоре трябва и да ги обучиш как и какво да слушат, също така се изисква и наличието на правилен естетически вкус. Ако е само за хоби - няма проблем, още от утре може да започнеш да го правиш с някакъв минимален сетъп като пооправиш набързо някое от помещенията. Ако обаче ще разчиташ други хора да останат доволни от работата ти, тогава се искат немалко средства, труд и време, за да започнат да се получават нещата. Вярно, ти каза, че в началото ще го правиш просто за кеф, но ако смесваш песните с резултат близък до този, който хората могат да постигнат и сами вкъщи, ще установиш че дори и без пари тези, които вече си записал, няма да се върнат пак да запишат или ако се върнат, то ще е само за да ползват помещението ти и после да поискат суровите тракове. А добро име по принцип се създава трудно и продължително, докато за да ти се пусне лоша приказка за работата ти, става изключително бързо - с фейса даже за секунди. Така че сам за себе си трябва да решиш може ли да изгубиш години и доста средства, за да работиш професионално или просто да си работиш за кеф. Първото е дълга одисея с неясен резултат, още повече с непрекъснатото излизане на нов софтуер, на който като му натиснеш 2-3 копчета, свършва достатъчно добре и удовлетворително задачата, а на повечето хора това им е достатъчно и си го вършат сами вкъщи ; второто става с един лаптоп, аудиокарта, микрофон и 2 тонколонки.
  7. 3 points
  8. 3 points
    Но всеки си носи глава на раменете. Абе вие двамата сигурни ли сте в това, дето казвате? Щото аз не съм напълно убеден, особено в последната година.
  9. 3 points
    Благодаря, Бате Евто, за коментара, който дълбоко ме подтиква към анализ на дълбочинната връзка между плодовете и биологичните единици. Имаше един плод и зеленчук на ъгъла на Кабакчиев и Заимов, там открих мелодичната линия и визия в плодовете и зеленчуците. Бутнаха го, построиха супер. Е те там, открих плодовата, гроздовата и ябълковата ракия по БДС. Бутнаха супера преди да пуснат банановата. И оттогава са останали подсъзнателни миксирани връзки. След години, когато всичко това свърши, ще се пробвам терапия в група...
  10. 3 points
    Отдавна не съм писал, просто защото нямаше нищо ново около мен и кафето. Днес обаче имам нещо интересно да ви покажа, което моля да не бъде приемано като реклама на продукт, защото не е. Искам да е ясно, че не съм обвързан по никакъв начин с производителя и не получавам афилиейт комисионни или други подобни. Просто споделям информация за новата си придобивка. И така, успях да се сдобия с бройка от първата разработена самостоятелна кафемашина за котлон на фирмата 9Barista. Уникална джажа! Това нещо може да прави перфектно еспресо напрактика навсякъде, стига да имате смляно за еспресо кафе и нещо, на което да го нагреете. И не само прави еспресо, амо го прави и много консистентно и няма никакви отклонения между шотовете (стига само да не променяте едрината на смилане и начина на нагряване). Изработката на машината е 100% неръждаема стомана и е супер прецизна, с минимално допустимите луфтове. Това разбира се е отразено и в цената (около 250 паунда без ДДС в Англия, което докато дойде до вас си става около 700 лв ориентировъчно). Цената обаче си струва всяка стотинка и горещо препоръчвам на всеки, който има възможност да инвестира в такава машина (да, това е инвестиция, която ако се поддържа, ще ви надживее, защото освен уплътнения, друго няма какво да се амортизира в нея). Времето за направа на кафе от 0 е около 6 минути макс. Включвате котлона на максимум (при мен е степен 9) и в момента, в който чуете, че водата ври (чува се ясно), намаляте силата на огъня (при мен я намалям от 9 на 6) и след малко имате 100% автентично еспресо. Ето и един клип на доста добър шот, който направих (от първия път, между другото, защото мелачката ми е настроена за еспресо машината ми) За по-любопитните, повече клипове и подробности по темата има в Youtube (търсете 9barista espresso machine) и сайта на производителя.
  11. 3 points
    Това исках да кажа и аз - дори не и 3-4dB, на финалния етап често се правят корекции само от 1-2 децибела. Те и затова хората са казали - ако не си докарал нещата при микса, не разчитай да ги оправиш при мастера. Такова рязко обиране на ниските (с подобна крива) понякога правя на някой вокал, за да изчистя разни излишни външни резонанси в тази област, дето ги е хванал микрофона. Но в случая тези неща се правят още в началото, така че няма как да се говори изобщо за мастер.
  12. 3 points
    Тук има много тракове за смесване: https://cambridge-mt.com/ms/mtk/ Прочетох темата (не много внимателно, признавам), но не можах да разбера, имаш ли реален опит със записи, микс и тн? Ако нямаш, ще ти трябват няколко години, за да започнеш да постигаш резултати сеизмерими с тези, които постигат малко по-опитните в спалните си. Като се вземе предвид този факт, не можеш да очакваш, че с отварянето на студио, хората ще започнат да идват. Но ако го правиш, като хоби, не виждам защо да не се забавляваш, след като имаш място и възможност.
  13. 3 points
    Видеомониторите също са вариант, макар и по-неудобен. А иначе докато не опиташ да намериш поне 3-4 желаещи групи да запишат, няма как да разбереш доколко студиото ще е нужно. Вярно, че голяма част от хората спестяват като си правят записите вкъщи и след това се пробват сами да ги обработват, но не всичко може да се свърши по този начин - някои не могат да записват с наслагване, други просто държат да забиват заедно, а нямат условията за това, на трети не им се учат сложни програми и т.н. Говорихме вече в началото на темата за тези неща - ако им предложиш нещо повече от това, дето те имат...помещение за запис на барабани, по-добри микрофони от техните, по-добра обработка, отколкото те ще си направят сами, ще се намерят хора да идват. Обаче също споменахме, че всичкото това е свързано с влагане на средства и време за ремонти, закупуване на апаратура, трупане на опит и все неща, за които ти казах да помислиш дали ти се правят. Няма как на етап 'рибата още в морето, дай да нагласяме тигана' да търсиш готовия отговор - нито си направил помещенията, нито си ги обзавел, нито си натрупал опит за правене на песни. Или почваш и минаваш по целия етап и накрая разбираш дали си е струвало, или със сегашните си възможности работиш за кеф и не очакваш някой да дойде, а ако случайно дойде, добре дошло.
  14. 3 points
    Не ми се обиждай, но пак го караш по оня учебник. Между другото дай някакъв линк към тоя учебник да го прочета и да видя какво точно е писано там...може пък да го интерпретираш грешно. Нещата изобщо не са толкова схематични, колкото ги описваш тук и в другата тема. От това дето го написа си вадя извода, че тези корекции ги правиш на всичко без изключение, ами ако работиш някое денс парче - и на него ли ще резнеш всичко под 100 херца и какво ще остане там след това? Музиката е "живо същество" проявяващо се в хиляди разновидности и за всяко едно парче се налага нещо съвсем различно. Оставям настрана, че в България хората дето разбират от мастер и разполагат с необходимата база за това, вероятно се броят на пръсти. Останалите сме "всичко в 1" - записваме, смесваме, коригираме (може и по учебник) и накрая като бонус "мастерираме". Гледайки графиката се чудя защо примерно трябва да вдигнеш тия 500 херца, ако парчето няма нужда от повдигане в тази област? Или защо трябва да вдигнеш високите ако микрофонът ти има повдигане по дефолт в тази област или пък парчето така или иначе звучи доста остро и се нуждае по-скоро от туширане на високите? Просто защото си видял в учебника тази примерна графика и си решил, че това върви навсякъде от класика до рок? Разбери ме правилно - далеч съм от мисълта да се заяждам, но това дето го даваш като пример важи само за някоя конкретна песен (дето дори не сме чули каква е)...и толкова.
  15. 2 points
    ^ Абсолютно се подписвам под всичко, което си казал. Аз също си моднах доста Ла Павони, смених уплътненията, махнах пластмасовата риза на буталото и я замених с метална, сложих и Бонг изолатора, за който говориш, но там не ми харесва, че леко се гъне при екстракция и го махнах. Тая машина толкова пъти я сглобявах и разглобявах, че вече мога насън да я оправям Много си я обичам, а покрай работата по нея още повече. Но като че ли най-много ме кефи това, че за да стане хубаво кафе иска пиниз и много лесно нещо може да се обърка Иначе с тези модерни машинарии с електрониките всичко е консистентно и предсказуемо, ама скучно. Малко като с винтидж кола срещу модерна.
  16. 2 points
    Щях да предложа да извадиш графичната карта за тест, ама с тоя умрелия Ксеон дето няма един видео контролер в себе си... Вземи от някъде някаква каква да е друга видео карта за проба.
  17. 2 points
    Ако имаш достъп до отделните писти е грехота да мачкаш мастера - изземаш живота както на касата си, така и на бас китарата. Доколкото виждам, без дори да съм слушал записа, на мен много ми прилича на one-note-resonance проблем. Както колегите те посъветваха, дай един многолентов компресор на тоя тътен или mastering eq, опитай също да направиш side-chain между касата и баса, тъй че баса да се отдръпва леко, за да не пречи на касата. Всеки мастит мастеринг инженер ще те върне със списък от пропуски, които да решиш в микса и тогава ще ти вземе тракът за мастер. Ако си правиш нещата сам, в идеалният случай на мастер канала не трябва да имаш нищо друго освен прозрачен лимитер и лек компресор/saturation за цялостна кохезия. Проблемите ти трябва да са решени първо в bus-овете (груповите канали) по отделно и най-вече в траковете в тях. Да решаваш проблеми на мастеринг ниво, които могат да бъдат решени в микса (и в идеалния случай по време на запис) е безмислено и тъжно. Едно много показателно клипче по темата:
  18. 2 points
    Ето още едно видео, на което по-добре се вижда теченето и "лавата":
  19. 2 points
    Аз имам доста опит с филмопроизводство и искам да наблегна, че не трябва да се вярва на индикацията. Тя дава peak-стойност, а не average. Ще дам пример- по телевизията ако чувате нормално артистите, когато пуснат музика- гръмва. И обратно, ако нагласите музиката, едва чувате говора. Ако гледате индикаторите- всичко е равно. Но... Ако си представим човешкия глас в колко октави, заедно с обертоновете се чува и с каква плътност. Това добре го показват аналайзерите. Също така- суха китара и китара с някакъв ефект, който уплътнява звука (при равни показания на дб-метъра). По тази причина бях казал на моите звукорежисьори- говор на -6 db, музика на -12 db. Затова, както подчертават колегите, трябват тренирани уши. Това при повечето хора се постига с времето. Никой не се е родил научен, трябва практика и все някога трябва да се започне. Пък и всеки си има стил и вкус, така че и това си има значение. На моите ученици им казвах: и 10 книги да прочета за висок скок, едва ли ще стана състезател- трябват тренировки.
  20. 2 points
    На теб нужно ли ти е? Оттам започни. Ако изкарваш достатъчно за насъщния и можеш да отделиш средства, време и усилия, за да направиш студиото, и това няма да навреди на теб, здравето ти и на семейството ти... остава само първия въпрос. Отговорът зависи само от тебе, ние може да те поощрим, да ти се присмеем или да ти даваме акъл и да те подкокоросваме, но това е без никакво значение, защото в края на краищата ти си отговорен за собствените си действия ... и мечти. И затова как едното подкрепя другото Или не Сега, аз по случаЕност и по образование съм архитект. Най-малкото мога да оценя когато на аудиторията, пък била тя и в некъв кекав български форум, се представя добре направен чертеж, с коти, разрез, а не някакви неграмотни скици на фърчащ лист с правописни грешки, защото и такива случаи тука сме имали. Значи поне на пръв поглед изглеждаш човек организиран, технически грамотен и мислещ. Понякога обаче многото мислене пречи. Особено като ще се творят щуротии По същество - и аз бих сложил "апаратната" в ЮЗ стая, за да има визуален контакт с другите две стаи, обаче ако къщата е стара и не позволява рутене на отвори, това не е фактор. Имаш доста буферни зони до семейството в СЗ/ЮИ край, така че мисля че разпределението е крайно подходящо за целта. Ебаси, ти си имаш дори обособен тоалетен възел, тоя сутерен се е УТРЕПАЛ за студио. Както казва Форест Гъмп "това е което имам да кажа по въпроса"... засега. Ако искаш да коментираме конкретни строителни задачи, на мен поне ще ми е голям кеф. Пич, аз всяка нощ си строя студио - от кабелите, през изолациите, ти го имаш на 50% готово и му мислиш? Оу йей...
  21. 2 points
    О, много е красиво, а и е много добре записано. Звучи освен това популярно, което също е хубаво! От доста време следя твоите публикации и ми харесва, че освен с познания, свириш със сърце.
  22. 2 points
    Това с пробите е правилна тактика мисля. Не знам доколко в Ковид времената е уместно, но ти си знаеш. Подобно мазе на съфорумец обърнахме на студио с ползване и на барабани в него с няколко прости хватки, ако стигнеш дотам ще ти драсна две три схеми. В конкретния случай над студиото имаше магазин, над него жилищен етаж. При свирене пробиваха част от ниските, но това е нормално. Съседите бяха разбрани и не мърмореха. Хората още свирят там доколкото знам. Не е невъзможна задача, но е трудоемка. Бюджета му излезе около десетина бона, за площ към трийсетина квадрата, с двойка врати и един прозорец. Но това беше преди десетина години... Едит: в твоя случай бих избрал за такава инвестиция най-голямата стая, където ще се записва. Другите помещения могат да минат само със съответните звукопоглъщащи пана, където е нужно.
  23. 2 points
    Аз си признавам че за първи път от няколко години изчетох тема от-до с интерес. Ще се опитам да хвърля малко съчки в огъня, за да гори още малко, щото ме кефи Първо, оставам с впечатлението че mikestars има немалък музикален, както и DIY опит, но не и такъв в конкретната тематика, демек записи, смесване, продукция. Второ, от всичко прочетено ми се струва че в основата е какво той иска да направи за себе си, за да се върне в музиката, да си подари развитие на хобито, да си докара някакви готини емоции... както щете го наречете. Оттам нататък, аз бих ти казал - направи го, или поне започни. Иначе ще те е яд. Всичко написано от другите съфорумци е така, тоест, ще е скъпо и времеемко. После, аз съм също на мнение - аналогов запис и смесване са или а) архаика или б) жестока глезотия в high-end студиата, но там се целят в други пари и други клиенти. Да, Дейв Грол може да купи за 600К старата конзола Neve от Sound City и да записва новите албуми на Foo Fighters на 'нам колко пистов Щудер, ама защото парата го бие през пръстите и може да си го позволи... и защото има аналогова техника от най-високия клас. Ако ще се забавляваш просто с "аналогова техника", тип DDR или от сорта, наистина няма никакъв смисъл, а и няма да имаш никакъв пазар, куп грижи по поддръжката й, и накрая ще се обърнеш на роб с поялник. Всеки тук пише от личен опит в някакъв мащаб, ето аз споделям моя: прекарах 2019 в много мислене, избиране, поене, схеми, купуване на доста скъпа периферия на обща сума която ме е срам да напиша ... и като тресна пандемията отидох на село, с един компютър и звукова карта и открих работата с пет компонента хардуеър и всичкото останало - плъгини и софт. Това е вече не e дори и бъдещето, това си е настоящето. А се бях надъхал яко да минавам само и единствено OTB, добре че поне не купих на старо една вехта 24 канална конзола, че щях сега да си я бия в кратуната... Та вкратце че и аз се отплеснах - направи го бе, не го мисли толкова. Аз ако имам три помещения свободни, досега да съм скочил в джаза Под "направи го" имам предвид студио, но не аналогово, просто студио. Подготви си време и кинти, и нерви. Ако не си се отказал след половин година, ще го направиш Както казва Andrew Scheps - инвестициите да са в тази подредба: 1) Изолация, акустично третиране; 2) Хубави преампи; 3) Хубави микрофони; 4) Читава аудио карта(и) ако ще има и тупани, и дотук с хардуеъра; 5) Комп и софт; И това го казва в интервю, подпрян на собствената конзола Neve, която почти не ползва
  24. 2 points
    Тук можете да научите повече за събитието, което се провежда онлайн всеки Четвъртък - https://fb.me/e/gEkl0Rqut
  25. 2 points
    Заради доброто старо време, когато поствахме много музика, джемехме, правехме усилватели и камиончета и ги тествахме... бе готино беше. Сега фейса и някакви нови платформи завзеха сцената. Стар съм аз за тях С Ванката (Иван Иванов, а.к.а., някога в тоя форум, Anomandrus) се запознахме ... пак покрай форума. Пишехме разни мъдри мнения скрити зад никове, и накрая решихме да пием по кафе (не по бира, защото сме работни хора) на живо. Разменихме телефони, чухме се, проведохме следния култов разговор (цитирам по памет) "Здравей Яворе / Здрасти Иване / Ами хайде накрая да пием по кафе бе мен, стига сме чатили по форуми / Яко, къде ти е офиса? / На Булевард "Х" / Я, и моя е на Булевард "Х"... на кой номер? / Ами на номер "Y" / Така ли? И аз съм на номер "Y".... (мълчание) .... Ти на кой етаж си бе човек?! / На четвъртия / Ами аз съм на шестия.... Те така те. Истинска история. Оттогава сме приятели. Само с чатене по форумите и нета се стига ей до такива абсурди. Да се познаваш с някого на здравей-здрасти на живо и да имате тонове за какво да си говорите, пък да не го знаете. Мои са китарите, баса, перкусиите, мандолината и хармониката. Ванката намачка барабаните, добави китари и пя яко. И написа текста. Преди да го изпее, разбира се (шегуф). След това миксира, мастерира и спретна клип. Три-в-едно, и се добро Хаирлия да е. Слушайте на воля, безплатно е. Ако ви хареса, ашколсун и тешшекюр едерим Ако не ви хареса, пак ашколсун и сполай за времето Злите езици твърдят че по някое си радио щяло да се чуе скоро, но ние не им вярваме. Важното е музика да има. И да сме здрави. И да сме повече зад китарите, и по-малко зад клавиатурите. Толкоз от мен. Старото куче Явор, а.к.а. Jabs Неписал от години, пък какво му стана 'неска, не знам. Умили се
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.