Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      31

    • Мнения

      528


  2. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      26

    • Мнения

      2014


  3. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      19

    • Мнения

      1473


  4. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      11

    • Мнения

      6274


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 10/26/25 in Мнения

  1. Разгледах го, вижте какъв стил открих: Russian Afrikaner Folk
    3 points
  2. 3 points
  3. Явно трябва още... Иначе си е очукан, хаха...
    3 points
  4. Отдавна съм стигнал до извода, който той прави някъде около 8-мата минута на клипа, може би защото работя твърде отдавна с всякакви плъгини и вече ми се е оформил някакъв по-цялостен поглед над цялото положение с плъгините. Когато започнах да ги ползвам, голямата част от тях бяха в DX-формат и по-малка част във VST (основната версия). Тогава не можех да си позволя да купувам всичко, което ми се рекламираше и което ми се искаше, теглех сума ти трайъл или демо версии, имаше и период, когато теглех всичко ново от торентите, но малко по малко се убедих, че 90% от плъгините или се повтарят функционално из различните фирми и вършат едни и същи неща, или просто не са добри, или пък просто нямам нужда от тях. Като изключим китаристите с амп-симулациите, където разнообразието е много голямо, реално човек като мен спокойно може да се справи с десетина читаво направени основни VST-та (EQ, компресори, ривърби и дилеи) + няколко от новите с AI за разделяне (макар, че могат да се пропуснат, защото вече и сайтовете го правят), както и някой пакет за спектрално чистене на дефекти (Izotope RX примерно). Всичко останало е просто повторение на нещо чуждо, което вече работи добре. Човекът си го казва във видеото (перифразирам) - "защо ми е да се напъвам с часове да хвана някой половин децибел в дадена честотна област при тест на 2 сходни плъгина, след като разликата която единият плъгин спрямо другия ще даде в крайния продукт е толкова нищожна и която разлика публиката с нетренираните си уши никога няма да чуе, а основно ще слуша дали парчето й харесва като композиция и изпълнение...". Та така, мнението ми е да не си губите времето като мен в началото и да качвате стотици добавки, някои от които даже ще забравите за какво са, а когато решите да пробвате някой нов VST, дето ви се е сторил интересен - ако първото ви впечатление е "Баси, това е много яко", да си го вземете, но ако вече имате друг, който върши абсолютно същата работа и по същия начин като новия, просто да го пропуснете.
    3 points
  5. Записите се забавиха с има няма една година, но дебютния ни сингъл вече е факт. Записахме и още две парчета по време на сесията, така че скоро ще има още
    3 points
  6. Off/ Ей това съм си го мислил още от 90-те...всичките ни поп-фолк "звезди" са всъщност толкова истински звезди, колкото и звезди са примерно огледала, разположени в околоземна орбита - гледайки ги от Земята блестят и приличат на звезди, но не са и са само за местна консумация ; отдалечиш ли ги малко, вече спират да блестят и никой не им обръща внимание. П.П. Ама само какво сравнение направих.
    3 points
  7. https://youtu.be/5nKV8XG3KJI Предстоят изненади с един от любимите ми проекти, а именно – Project 7. Засега ще запазя в тайна подробностите, но е свързано с нова музика (какво ли друго да е… :D). Споделям едно любимо соло от първия албум на Project 7 придружено с любима история свързана със записа му: Отдавна се каня да направя „Playthrough” на това соло и най-накрая дойде времето… Това е китарното соло на последната композиция от първия албум на Project 7, именувана – Seventh Seven. Съответно записвах тази композиция последна, защото ги карах‘ подред. Всички други записах сравнително бързо, като за всяка имах „проектоплан“ какво точно да свиря (дори за солата). Въпреки, че музиката е импровизационна (Fusion), се казва, че „най-добрата импровизация е подготвената“. Стана време за записа на това „парче“ и започнахме… И не става и не става – хармонията е трудна за импровизация, идеите не вървят (няма “flow”, както се казва) и след пореден тейк просто го оставихме за следващия ден. Споделих с баща си случилото се и думите ми бяха „парчето е гадно“ и неговият съвет беше - „свири и ти гадно“. На следващия ден отидох в студиото и беше 16:55, когато Стойко Лисичков натисна „запис“ като ми каза на шега – „Имаш време до 17:00 да запишеш солото“… Изсвирих солото от първия тейк, той си погледна часовника и каза „имаш още 3 минути време…“. И така това се превърна в любимото соло, което съм записвал от албума и едно от любимите ми цялостно, които съм записвал. Има един „термин“, нарича се „зоната“ – мястото, в което се чувстваш като "свръхчовек", сякаш всичко можеш и просто музиката тече през теб. Нещо като силно моментно вдъхновение. Лично аз съм чувствал това на сцени, след дълго свирене вкъщи или след съвети като този за записа на това конкретно соло… Victor Wooten споделя в една своя реч, че се е научил да предизвиква вдъхновение и обяснява как можем да пробваме - казва да запомним, когато сме вдъхновени как се чувстваме, да запомним максимално много съзнателно от този момент, и когато имаме нужда да си спомним за това чувство и да се опитаме да го предизвикаме по този начин. Силно препоръчвам, за който има време да чуе речта, има какво да се чуе и научи, а и е поднесена по много оригинален начин: https://www.youtube.com/watch?v=o_3u41KI57E Тук можете да чуете оригиналния студиен запис на солото: https://www.youtube.com/watch?v=4lr4XCeAC5s Тук можете да чуете цялата композиция: https://www.youtube.com/watch?v=eGhVldfPKBY Тук можете да чуете албума: https://www.youtube.com/watch?v=5ebD9RC9sb8&list=OLAK5uy_nqahW5QHV766Bb-oC6xFTJqQED8WmHvU8&index=1 Project 7 са: Nikola Enev - Барабани Stanislav Georgiev - Бас китара Pavel Tzonev Petkov - Пиано Valentin Danev - Соло китара Микс и мастър е правен от: Stoyko Lisichkov Дизайн на обложката: Kamelia Todorova Това е Facebook страницата на групатата: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063522581942 Ако ви харесва това, което чувате и виждате, ще се радвам да ни последвате. а тук можете да последвате моя YouTube канал: https://www.youtube.com/@ValentinDanev94 За записа на "Playthrough" използвам: Gibson Les Paul Standard 60s Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 (с чисто нови лампи, да се похваля... :D) TC Electronic Flashback X4 (много важен "компонент" за това соло - просто моментно бях решил да настроя някакъв брутален slap дилей... и така се "роди" това звучене).
    3 points
  8. Спомен от един любим инструментал...
    3 points
  9. Темата не е ЗА или ПРОТИВ, защото AI до такава степен навлезе в ежедневието ни, че надали нещо ще се случва без него след 5 години. В интерес на истината вече музика може да се създава и от хора, които хабер си нямат от музика, но все пак на музикантите може да им е от полза, защото е неизчерпаем запас от идеи. Какво се случва с авторските права ще е също неизчерпаема тема за размисъл и кой е авторът след като си се е кооперирал с AI... Да не говорим, че могат да участват повече от една AI програма за писането на песен - например Gemini, ChatGPT ти помагат за текста и превода, а след това в SUNO става останалото. Като можеш да направиш мелодия дори и само като изсвириш нещо с уста, а след това зададеш какви инструменти да има и какъв да е стила. Между другото има много приятни парчета в тази платформа. Всичко е възможно и с безплатните версии, но платени качват нещата на съвсем друго ниво, като има почти студийна обработка. Общо взето за 30 минути можете да създадете албума с обложката :-))))))))))
    2 points
  10. То не е далеч от истината - покрай четиригодишния руски напредък "на час по лъжичка" по украинските територии, ония вече са петимни да приемат помощ не само от севернокорейците, ами и от всеки, когото изобщо успеят да изнудят и да го хвърлят в месомелачката, вкл. и такива като тези долу. А що се отнася конкретно по темата, не смятам да се изказвам дълго по въпроса, въпреки, че съм имал досег със Suno и Udio далеч преди някой изобщо да отвори каквато и да е тема за AI във форума. Единствено бих казал, че силно се обезценява труда на композиторите, аранжорите, текстописците и изпълнителите, повечето от които най-вероятно са започнали изграждането си като музиканти още от детска възраст. За съжаление няма какво много да се направи по въпроса и единствено ни остава да се пригаждаме към новите условия. Развитието на положението с AI си личеше накъде ще върви още преди десетина години и си беше ясно, че рано или късно някой ще напише "хитрия алгоритъм" за систематизиране и обучение, а в комбинация с мощния хардуер и хората с много пари, по някое време ще заживеем като във фантастичните филми, които сме гледали навремето...само дето не предполагах, че всичко ще се случи чак толкова бързо. И не знам дали осъзнавате, че в музиката на Suno и производните му няма много AI-авторство, защото софтуерът се е изучил от милионите човешки композиции, които после комбинира по зададените критерии и ако тази база данни от композиции я нямаше, нямаше да го има и Suno. AI не композира, той комбинира и го прави много добре, дори и да си му дал не особено добър промт ; същото е и с чат джипити-то - няма много разсъждение, но има светкавично комбиниране на наученото, а което не го знае, може бързо да го намери в момента...и цялата тази симулация също я прави много добре, дори понякога може да те заблуди, че разговаряш с жив човек. Затова и всяко приложение с AI вече съм го приел просто като един допълнителен инструмент за работата и ежедневието ми...лошото е само, че напоследък нещо много ме гони мързела и нищо не ми се прави покрай всичките тия улеснения, които ми предлага AI.
    2 points
  11. Звучи ми все едно си пуснал две песни не мога да разбера кое точно е дефектното, сякаш всичко "спазва" 4/4, но не и акцентите и всяка партия си има неин groove. Съответно накрая е манджа с грозде
    2 points
  12. С колегата @RevelanFriedman направихме хибрид - MIDI барабани писани от нас, бас генериран от Suno, хор от Suno, глас от Suno, той свири китарата, аз пианото. Искам да го досмесим и ще го пуснем при кавърите, защото има несъвършенства. Аз изпях песента и подадохме моят stem към Suno и той си генерира гласа. Доста полирано звучи.
    2 points
  13. И две песнички: https://suno.com/s/WDLym7yWV76IS2me https://suno.com/s/YE5dkuL1t4NIu1zc За преводът съм се доверил изцяло на AI и не знам колко е коректен Най-голямата магия е с вокалите, как изпява текстът който му подаваш...
    2 points
  14. Ето още малко творчество: https://suno.com/s/UMipeLNMFIcFSepW https://suno.com/s/IhyhShCRzqvYKEy3 https://suno.com/s/1Bc2qg2wr9XmYxxE https://suno.com/s/g6Wh2AUyTEUKuX9V https://suno.com/s/VdyyR78TFcBQRocJ
    2 points
  15. Това тестването и събирането на плъгини е друг спорт. Познавам такива хора. Аз не мога да ги разбера, но те си се кефят. Подобно е на свиренето на китара и пазаруването на гиър - различни дисциплини са!
    2 points
  16. Здравейте! Кадри от снощното ни участие в Behemoth bar в гр. Варна.
    2 points
  17. Играта с тоя NAM започва да става сериозна. Повече във видеото.
    2 points
  18. @yamaha @TONY Разцепих темата, може да пишем на воля тук. Ще се включа и аз с VST плъгини, които смятам, че всеки трябва да има/ползва.
    2 points
  19. Дано поне са в една тоналност, че иначе може да откачиш по някое време.
    2 points
  20. 2 points
  21. Всяка монета има 2 страни 1 . лицева страна - каквото и да си говорим, кой за какво и колко велик да се мисли, Българската музика ( може би с някакви изключения от класически и фолклор музиканти) няма какво да предложи на световната музикална сцена. 2. реверс страна - ние сме малка и незначителна страна, която дори не е колниална протекторат територия на САЩ. А някаква територия, напълно завладяна от мафията, в която дори главният прокурор е кулкла на конци, поставен от въпросната мафия. Като пазар сме малък, почти незначителен, две три немски вериги ( за бедняци , най много за средна класа) ни пробутват боклуците си. Нереалистично е да се очаква, какъвто е и да било пробив на пазара...а сетих се група Metalwing бяха докарали към 200 000 гледания в ютюб с първият си албум....това прави ( ако не греша) 10 000 евра. Не е лошо, не е и кой знае какво. Казват, че с чалга се изкарват пари. Да, тук на територията. Да вземем Галена ( сещам се първо за нея, защото е журито на България търси талант). Да, в България е на върха на популярността. Но само да премине Промахон и става обикновена българска туристка по гръцките плажове. Популярност НУЛЕВА, само но 300 км на юг, като основно нейните парчета са правени мотамо по калъп от гръцко лаико ( по приятен вид гръцки модерен поп фолк, спрямо нашият). Демек целият ни поп фолк е само за местна употрепа в рамките на Територията ( резервата за орки). Азис се бил продавал добре в Германията ( там си падат яко по всякакви перверзии) и в разни арабски страни... ами добре, със здраве да си харчи спечелените пари.... Малака, мадъра си фака - е мое предложение, към него, така да му се казва следващият хит. Ще спечели още повече пари, нека поне една китарка Кийсел Kiesel да ми подари! Да оставим чалгарите, да говорим за хората ( с намигане към Любо Малковски). В Гърция, която е 20 000 млн има невероятно голяма количество метъл банди последните 10-15 години. Нивото им е такова, че нямаме никакъв шанс да се мерим с тях.... А тези толкова много и толкова добри банди има само няколко, които са пробили , значи на гърците им е трудно, за нас - невъзможно! На гърците, потомци на елините и македоните, трудно им се получава световен пробив, макар да имат ниво. На албанците , потомци на илирите, обаче пробивът им се получи - Дуа Липа, Ариана Гранде, Рита Ора, Ава Макс, Бебе Рекса - станаха световни звазди. Албанците вероятно са ни близки по ДНК, и те въртят наобратно глава, като българите, когато казват не и да. В резюме - нямате ли продукт на световно ниво , не чакайте нищо добро! Дори в тото2 , шанс и късмет, нямат никакво значение, ако не вярвате питайте майка Праска, шеф на Тотото.
    2 points
  22. Имах удоволствието да запиша китари за тази прекрасна песен, част от нещо по голямо: „Един грам прах“ е песен, създадена като част от филма и кампанията „Един грам живот“ – инициатива, посветена на борбата със зависимостите сред подрастващите. Екип: Музика и текст - Самуел Мануелян Аранжимент и микс – Борислав Бояджиев Чело – Иво Александров Китари – Валентин Данев Беквокали – Марияна Добрева Мастеринг – Юлиан Янев Видео (музикални сцени) и монтаж – Евелин Георгиев Филмови кадри – от филма „Един грам живот“ от 14.11 по кината от Alexandra Films Един Грам Живот / Филм с Мисия
    2 points
  23. Зависи от гледната точка. По-добре е да се експериментира с новото, отколкото 40г някой да ми свири на живо "Стълба към небето" например. Това за мен е по-голямо клише.
    2 points
  24. Това предаване е всичко друго но не и "Стани богат". За едно предаване раздават макс 2-3 хил.лв (за всички участници общо) Повечето си тръгват с по 500-1000лв
    2 points
  25. Китарното соло на авторската композиция на този проект. Тук можете да я чуете цялата:
    2 points
  26. Хаха, от София съм @Koobenot Също искам да благодаря на всички, които ми дадохте насоки и ми отговаряте на глупавите въпроси! 😊
    2 points
  27. Честит празник! Авторският инструментал "Into the deep" на KGV+S навърши една година.
    2 points
  28. И още едно потвърждение на извода от видеото. На работата ми (не в моето студио) имам една необработена акустически стая, в която има един огромен телевизор, на който пускам сигнала от лаптопа, че да гледат и останалите какво правя. Тъй като говорителите на телевизора не са детайлни и трудно демонстрирам някоя честота или пък затихващата "опашка" на някой ривърб, реших да взема някакви евтини мониторчета, без значение какви, понеже стаята така или иначе е малка. Спрях се на Presonus Eris 3.5 2nd Gen, понеже хем бяха супер евтини, хем четох хубави отзиви за тях, хем имаше къде да ги чуя на място преди да ги купя. Чух ги в магазина и много ми харесаха как свирят, после ги закарах вкъщи и ги "просвирих" с моя тестова музика (денс и друга) в контрол рума. Харесаха ми още повече, особено за цената си и на следващия ден ги занесох в онова помещение, за което стана дума в началото. Пуснах подобна музика, с каквато вече ги бях тествал и....отврат, пълна боза и мазаница. Ако нещо подобно бях чул в магазина, никога нямаше да ги купя, но тъй като вече имам някакъв слухов опит бях наясно, че мониторчетата са си ОК, но помещението не е. Което отново доказва колко голямо значение има акустическата обработка на мястото, където слушаш. Така че ако ще и да си си купил ADAM или Genelec, ако ги слушаш в празна стая, все е тая какви са ти мониторите.
    2 points
  29. За всички китарки от $100~200! Конкретната проблемна, която описах, беше Donner. Тези продават всякакви китарни джаджи в АлиЕкспрес, вече явно и цели китари. "Марката" не е от особено значение, защото това не са фирми с техни производства/заводи и т.н. В днешно време всеки един (включително някой от нас) може да се обади в китайски/корейски завод и по негови спецификации да му направят китара с "макрка" XYZ, включително в много малък тираж. Поръчваш примерно 100 бройки, плащаш ги по $50, продаваш ги по $99 и кой откъде е. Няма сайт, няма съпорт, няма нищо.
    2 points
  30. Harley Benton е далеч по-малък "scam" от това SX, което никой бял човек не е чувал Тези супер евтините дрънкала, какъвто и надпис да имат, винаги искат да ги огледа и пипне някой. Преди седмица оправях една, която от завода не свиреше (дефектен Volume потенциометър), а пък нъта беше сигурно тройно по-висок, отколкото трябва. Представям си за начинаещ каква мъка би било след като и за относително напреднал е почти невъзможно да свири.
    2 points
  31. Доста по-добре от последно когато слушах твои записи. Браво! Миксът ми звучи балансиран, инструментите звучат добре и се чуват отчетливо, но и аз като теб още се уча.
    2 points
  32. ^ Ако успеят да бият Trainwreck откъм динамика на тона от super clean до мазен овърдрайв и хармоници, аз лично ще им пратя по пощата една боза, мляко с ориз и едни картофи с ребра.
    2 points
  33. ^ Нямам това предвид, имам предвид, че в DAW имаш много по-голяма свобода за модификации. На мен/нас не ни прави кеф да генерираме мелодийки, по-скоро го използваме като разширение за партии или оркестрации, които ние самите не може да изсвирим/изпеем. И все пак резулатите са още далеч от перфектни, в стемовете, които генерира има форманти, гличове, пуканки, съскания, прекъсванки, така че иска екстра полиране я с Melodyne, я с нещо друг. Но това не променя факта, че спестява много работа и ако смесиш умело материала до някаква степен може да прикриеш несъвършенствата. Ако става дума за продукция от световен клас обаче, още бих разчитал на висококачествени семпли, MIDI и живи хора ... За нашите хоби забавления, доволно.
    1 point
  34. Общо взето почти нищо. Няколко китарни фрази, които съм записал през 2005. Качих ги като аудио файл и зададох стил, китара, синт и останалото е негово дело. Прави по няколко версии и си избираш. Можеш след време да си правиш ремикс на същото парче. Имам и няколко, които са върху основата на свирене с уста и пак се получиха добре
    1 point
  35. ^ Мен ме впечатлява геният на този човек да обобщава и обяснява сложни концепции на прост език. Погледах и профилът му в Github, за жалост нивото ми не е достатъчно да разбирам кода в дълбочина.
    1 point
  36. Не, сега пак има. Обаче както и преди не всички плъгини влизат в офертата, но пак си е супер.
    1 point
  37. Стиропор не, гума да...неслучайно я слагат на подводниците като дебел пласт, за да не ги засичат по вибрациите от двигателите.
    1 point
  38. ^ Да да вече е направена настройката . 6 ом да свири малко по слабо но са вече коригирани и настроени . Благодаря на всички за информацията . Живи и здрави !
    1 point
  39. ^ Мисля че реших проблема 2 от 8 омовите са в отделен усилвателя вече . Така че на един кабел останаха една 8 и една 6 ома .
    1 point
  40. Snarky Puppy - Lingus (Cory Henry's solo Guitar Cover) Спомен от най-трудното соло, което някога съм свирил.
    1 point
  41. На връх Halloween новата песен "ПРАХ" е вече в YouTube. За онези, които си тръгнаха и всичко, което остана е само спомен. "ПРАХ" е песен, в която думите тежат, а миналото се лее в рими. 🔥
    1 point
  42. Ами нещо в стил Nickelback, Bon Jovi, Three Days Grace, нещо ей такова, нямам конкретен стил. Видях, че в един магазин Gema music я има в комплект с усилвател. Във видеото, което прикачих, е показан комплектът. Като за начало мисля, че този усилвател ще ми свърши работа. Държах усилвателя да е с порт за слушалки, защото не искам да тормозя всичко живо около мен с опитите :Д Малко страничен и вероятно глупав въпрос- видях едни устройства- мисля, че се казват педали, където включваш китарата и слушалките и си модулираш звука. Като усилвател, но само за слушалки. Вършат ли работа действително? Относно стил, нещо такова: https://www.youtube.com/watch?v=OW67lc78FKk
    1 point
  43. Аз нямам впечатление лампите да се прецакват чак толкова бързо и лесно, че да трябва да ги сменям с това. А примерно more headroom е пълна простотия. Ако искам повече хедрум няма да свиря на лампи. Как да е. Онова на AMT и имаше едни други малки такива, бяха удачни за педали и такива неща - уж характеристика на лампа, но без неудобствата от високите захранващи напрежения. Но да сменям крайните с някаква схема във формата на лампа - не, благодаря.
    1 point
  44. Купувай смело. Ако всичко върви нормално ще смениш още няколко идните години Усилвателите също. Успех и приятни занимания!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.