Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 08/15/25 във всички области
-
Лично за мен това беше едно от най-запомнящите се участия. Светлинното шоу, многото хора и интересното място определено допринасят за страхотната атмосфера.5 points
-
Съобщение от модератор: @DANEV нанесени са последни корекции по твое желание В този пост ще сложа линкове към материали, които смятам за полезни и ще напиша моя начин на работа (вадене, свирене, философия и т.н.) Повечето са за по-напреднали китаристи. https://www.youtube.com/@TastyGuitarcom - любим канал в ютуб. Има уроци основно в направление блус, фънк, рнб и соул. https://www.youtube.com/@JackRuch - наскоро открих този канал. Много полезен за блус и по-конкретно ако искате да "подлютите" блуса си или иначе казано - да се научите как да вкарвате джаз елементи в блуса. https://drive.google.com/drive/folders/16xh7X1RmhCCsj0jmbEd-sI6UMJ_NxQeV - Guthrie Govan Words of Wisdom Clinic в 5 части - Отдавна не съм го гледал, но това е поглед на музиката в по-широк аспект. https://www.youtube.com/watch?v=tELIgr96WcM&ab_channel=Guitarist String Bending Masterclass в 5 части отново на Guthrie Govan - отново нещо, което периодично гледам и преоткривам. https://www.youtube.com/watch?v=IEPw06KxdOY&ab_channel=แบงค์กาโม่ - Ross Bolton Funk Guitar в две части. Много полезно! Преди време за мен бяха много полезни уроците на Lick Library - https://www.licklibrary.com/learn Scott Henderson - Outside the blues в две части - https://www.mymusicmasterclass.com/premiumvideos/scott-henderson-outside-the-blues-guitar-masterclass-videos-1-2-and-play-alongs-bundle/ Полезно за по-напреднали, които искат да избягат от клишето. Отново урок, който периодично гледам и преоткривам. Можете да разгледате уроците на Robben Ford, Andy Timmons, Joe Bonamassa, John Scofield и Mike Stern в YouTube, вярвам, че ще откриете полезни неща и там. https://www.youtube.com/@RicardoDeGaspari/videos Полезен канал за учене на песни. Този човек доста точно показва. Аз лично, когато уча дадена песен или инструментал, намирам човек, който я свири максимално добре според моите виждания (обикновено това значи да е максимално близо до оригинала), научавам я оттам и след това допълнително слушам оригинала, както в оригинално темпо, така и в забавено и слушам за детайли (кои ноти са ударени с перце, кои са легато, дали има рейк или не, правилната динамика, звукът на китарата, баланса спрямо другите инструменти, какви точни техники на свирене са използвани, фразиране, артикулация, звукоизвличане, абсолютно точното изсвирване като ноти и ритъм на всичко), понеже дори най-добрите уроци на песни в YouTube проускат понякога някои детайли, а аз се старая в повечето случаи да бъда перфекционист и дори така след време преоктривам нещо пропуснато. Често е така, и когато напредваме. Преди години не сме чували толкова много от нещата, които чуваме сега (поне при мен е така). След детайлизирането на нещата започвам да слушам песента основно в оригинално темпо, за да свикна с нея и най-накрая я записвам, след което правя микс. Обикновено всичко това е за удоволствие, макар че последните години ми отнема повече време и енергия. Пропуснах да напиша, че ако има, намирам и изолиран трак на инструмента, който ще записвам (понеже понякога свиря сола на пиано/бас/саксофон...). Там се чуват неща, които понякога в общия звук пропускаме. Също така слушам най-различни варианти на съответната песен или инструментал (от лайфове на оригиналния изпълнител, от кавъри...) и си открадвам, каквото си харесам, ако реша да разнообразя оригиналия студиен запис. На някои места вкарвам и от себе си (мнението ми е, че така или иначе вкарваме от себе си, в случая имам предвид тенденциозно), но според мен е важно да изхождаме от знание (тоест да знаем оригинала, да сме слушали, да имаме поглед и т.н.). Наблюденията ми са, че много често "Искам да свиря като себе си" е оправдание и мързел, понеже на съответния човек не му се занимава, с както виждате доста сериозния труд, който трябва да положи, ако иска да е в услуга на музиката, а не на "бизнеса". Един от моите учители казва: Красотата е в детайлите и аз съм абсолютно съгласен с това твърдение. За по начинаещи и като цяло по-комерсиални песни: https://www.youtube.com/@GuitarZero2HeroExpress/featured https://www.youtube.com/@Mr.Tabs.Guitar.Lessons/featured В Уроците на Jamtrack central, Truefire и Jamplay също има страхотни материали. Имах платен акаунт в Jamplay и Artur Menezes беше един от учителите там, който е много готин блус китарист. По принцип бях взел абонамента за Mike Lettieri, който също има готини уроци там. За упражнение препоръчвам приложението IReal Pro. Можете да го купите от App store или тук: https://www.irealpro.com/ Там има прогресии на различни песни или блус схеми, 2-5-1 и много други, в които можете да променяте темпо, какви инструменти да свирят, в какъв стил да свирят и много други неща. Уроците на Josh Smith и Kirk Fletcher в YouTube също препоръчвам. Да свириш добре най-вече изиксва изключително много работа по мое мнение. Слушането и имитацията на големите в бранша' е най-добрият път според мен за достигане на добро ниво. Черпим дирекно от извора. Теоретичната подготовка също не трябва да се подценява - да знаем какво правим, лично аз мисля по степени, което отново научих от същия учител, който казва приказката за детайлите и за радост е член на тази група. Какво имам предвид под мислене по степени - Най-простият пример е с блус прогресия: Приемаме, че сме в тоналност "Ла" и свирим мажорен блус: Първият акорд е A7, който произлиза от миксолидийски лад и степените върху, които се строи са: Основни - 1-3-5-7, което прави арпеж и надстройка - 9-11-13 (което прави още един арпеж). Именувани биха били: A-C#-E-G-B-D-F#. Правим същия анализ и на останалите два акорда от блус схемата (D7 и E7). Могат и трите да се третират така. Началото е да се научим да разрешаваме на основните степени на акордите, упражняваме се винаги да свирим 1ва степен на всеки, после 3та, 5та и 7ма по същия начин. Впоследствие се учим да имаме гласоводене - Да изсвирим например 3та степен на A7 и да отведем на следващия такт до 5та на D7... Темата е много дълга, но това е едно добро начало за този начин на мислене. Много е важно в музиката да разрешаваме. И теоретичните познания ни помагат да го правим. Разбира се е хубаво да стигнем момент, в който тези неща работят на фон за нас... Ние не мислим за тях, но те работят... Което е следствие на много упражнения... Ако има интерес към това, ще направя още един пост с по-подробни обяснения конкретно за мисленето по степени. Ще се радвам да споделите вашия начин на работа, както и материали, които считате за полезни. Надявам се да се намери за полезно това четиво, стана доста дългичко.4 points
-
На 15 август е роден Oscar Peterson. Винаги съм се кефил да свиря пиано партии на китара. По този случай:4 points
-
Здравейте! Нашият приятел Диян Димов (Дидо Левъла) се присъедини към нас на бас. Скоро очакваме да се съберем пълна формация - глас, китара, бас, перкусия.3 points
-
3 points
-
3 points
-
3 points
-
3 points
-
То с тия негови постоянни предложения накрая на всеки един отговор, дали случайно не искаш това или онова, дали не искаш да ти разкаже нещо интересно или пък да ти състави някой хумористичен разказ и тем подобни, GPT-то май се явява най-големият дървен философ...много му се старае да ти е полезен.3 points
-
Animals - House Of The Rising Sun (Improvisation) https://youtu.be/h1cYb5rbdKk Вдъхновено от Sean Mann и неговата интерпретация: https://www.youtube.com/watch?v=ez2MNO3fvx8... Целият му албум си заслужава да се чуе. Свиря с: - Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 - Fender Stratocaster Custom Shop Limited Edition 1957 Seafoam Green - TC Electronic Flashback X4 Delay - Dunlop 95Q Wah - JHS - Double Barrel - Wampler - Ego Compressor (през цялото време) Кубето е на мръсния канал, ривърб от него и софтуерно. EQ корекции на китарата няма като изключим първото провеждане на мелодията, което исках да звучи по уестърнско и съм добавил на FabFilter - Сатурация и Volcano (някакъв вид изкрияване).2 points
-
2 points
-
Аха, ясно. И пак не е съвсем правилно, защото аналоговите синтезатори също създават звуци...или по-точно 'синтезират' и то доста време преди да се появят дигиталните.2 points
-
Абе най-хубаво е да имаш от всичко и по много. А по повод кое как звучи на различните системи - едни хубави и универсални монитори обикновено са достатъчни за тази цел. Примерно това лято трябваше да работя върху една денс песен, на която подложката й я беше правил някакъв италианец. Добре я беше докарал като структура, но едно че беше вкарал някакъв зверски суб бас, дето повече пречеше, отколкото да дава пълнеж + имаше разни прекалено съскащи високи почти навсякъде, а и освен това на доста места се нуждаеше от досвирване на допълнителни мелодични линии и добавяне на разни звукови ефекти, дето да оформят подложката в пълноценен денс сингбек. И понеже така и така трябваше да досвирвам, реших първо да поработя с EQ-то като започнах от баса, който туширах малко, но все пак оставих достатъчно суб за плътност най-долу. По някое време реших, че съм приключил с корекциите на суб-а и останалите честоти, и за да съм сигурен в това, дето съм правил, започнах да изреждам подложката върху различни чифтове - малки HiFi колони, големи HiFi боксове (започващи от 20Hz), озвучителни колони...и като стигнах до едни малки автомобилни колонки, бях доста предубеден заради тоя суб бас, който пак си го имаше макар в по-малка степен, но се оказа, че инструменталът си звучи съвсем читаво дори и на тях - нямаше кривене, ниската област пак си беше налична и всичко останало. Така че мониторите понякога стигат и без допълнителните сверки, стига да са добри и да си им свикнал на саунда.2 points
-
2 points
-
Dual захранващия кабел е необходим само, ако ще се използват power supply възможностите на портовете, доколкото прегледах по диагонал документацията на картата. Другият въпрос (който беше споменат по-горе), е че захранващия блок трябва да има подходящ изход. И последно тези 6 пинови изходи са страшна тъпотия от страна на Гигабайт.... По принцип в BIOS-a на дъното би следвало да има някакви настройки, за да се подкара Thunderbolt-а. Като цяло не е такава драма да се подкара нещото, но си изисква занимавка и ако нямаш познания в областта си е направо дразнещо. Иначе и Claretta e Focusrite и със сигурност е по-добър от Scarlet ...и комбинацията с Octopre си е супер.2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Само професията "дървен философ" може би никога няма да изчезне, надявам се. 🤔. 😂🤔2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Здравейте! Още три клипа от снощи. Още един път се извинявам за качеството на видеата, но това е положението в момента.2 points
-
Тим от The Midnight прави разбивка на аудио траковете на Change Your Heart Or Die, за заинтересованите какво се случва "под капака".2 points
-
1 point
-
^ Имал съм подобен проблем, стар интерфейс не работи с USB 3.0, а работи с USB 2.0 ... абе докато си броим стотинките за разни дръгливи Windows-и все ще е така, друже мой ...1 point
-
1 point
-
Нещата са прости - синтезаторът синтезира звуци сам ; аранжорът има готови аранжименти, а саундите му най-често са семплирани ; пианото си е пиано - с тежка клавиатура, дори и да има добавени още саунди за бонус ; органът си е орган и т.н. Оставям настрана, че в съвременните инструменти от доста време нещата започнаха да се преплитат, в смисъл, че в някои пиана вграждат аранжори, някои аранжори пък имат опция за синтезиране и редактиране на звук, подобно на "натуралните" синтезатори и т.н., но реално всичките изброени категории работят със споменатите от колегата "интегрални схеми, микропроцесори и чипове". Така че електронните инструменти от времето на йониката е може би по-правилно да ги наречем 'електрически кийборди', понеже задължително имат хем клавиатура, хем им трябва ток за да работят.1 point
-
@kontrol Здравейте! ^ Не ми е известно Gibson да предлагат който и да е техен модел без брандиран кейс, тази е с на Epiphone? Къстамизирана е от друг, харесвайте ли ви видът и, ще се хареса ли и на друг при евентуална препродажба? По снимки е трудно да се съди за автентичност но за почти същата сума бихте намерили инструмент без намеси!1 point
-
1 point
-
Другия вариант освен Process Lasso (имам го), който може да помогне е софтуера на същата компания ParkControl Pro. Аз ползвам нея за да не ми пука. Ако искаш да видиш кои драйвери бавят можеш да ползваш LatencyMon , който е безплатен.1 point
-
1 point
-
Проблемът с 96Khz не е само в големината на файловете (в днешно време и сториджа е евтин така че това не се отчита за проблем), а в натоварването на процесора, което се покачва, защото трябва да обработи два пъти повече информация, особено като се натовари с допълнителни ефекти. Тогава ще трябва да се увеличи буфера така или иначе. Проблемите с припуквания, могат да имат много първоизточници, но в голяма част от случаите са кофти драйвери на аудио интерфейса, кофти реализация на споделянето на ресурсите (най-просто казано) на дъното, кофти драйвери на видео интерефейса, кофти драйвери на USB реализацията (ако е USB интерфейса). Аз бих актуализирал и BIOS-a за всеки случай. Иначе по отношение на приоритизацията може да се използва ProcessLasso - има и Free версия, която върши чудесна работа.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Реших да съживя темата с добавка, понеже преди малко ми попадна една стара рекламна снимка от 1957-ма година на Вермонската EMP1, на която вляво се чете "ionika". Три октави и половина започващи от "фа", с лампи 27 x ECC 81, 14 x ECF 82, 1 x ECL 8, така че от сега нататък всеки, който каже, че си е купил "йоника", спокойно може да го пращате тук за сверка по снимката.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Не мисля, че е нужно, компютърът ти е достатъчно добър и ще понесе бая софтуер. Барабаните са може би най-сложният инструмент за запис, едно че трябва да са настроени като хората, друго, че искат както индивидуална така и комплексна обработка. Освен това gate-овете е винаги по-добре да са ти софтуер, защото има lookahead и работят много по-прецизно така. Провери Black Salt Audio Silencer, прекрасен гейт за барабани, спасява от всякакви ситуации. P.S. Щом ще записваш барабани, имаш ли достатъчно микрофони? Те са също толкова важни колкото интерфейса ... и кабелите, разбира се.1 point
-
1 point
-
Пуснаха новата версия на операционната му система.1 point
-
1 point
-
^ На мен любимеца ми за точно тоя тип хави е Чарли Хънтър. Иначе много як риг си накупил, браво!1 point
-
^ Благодаря, абе и на мен ми се стори, че изпадам в свръханализ, но от психиатрията ми казаха засега да карам така ...1 point
-
1 point
-
1 point
-
Fingerstyle funk, оу-йе! Много готина банда са Vulfpeck. Единствено не ми харесват като се заиграят с прекалено лирични парчета с разни гост певци, но това е въпрос на вкус. Ето едно и от мен - от по-старите им парчета: https://www.youtube.com/watch?v=KQRV0c1KXYc И едно от по-ново: https://www.youtube.com/watch?v=le0BLAEO93g1 point