Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      29

    • Мнения

      1951


  2. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      24

    • Мнения

      501


  3. Джагдиш

    Джагдиш

    Members


    • Points

      15

    • Мнения

      41


  4. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      13

    • Мнения

      6241


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 08/15/25 във всички области

  1. Лично за мен това беше едно от най-запомнящите се участия. Светлинното шоу, многото хора и интересното място определено допринасят за страхотната атмосфера.
    5 points
  2. Съобщение от модератор: @DANEV нанесени са последни корекции по твое желание В този пост ще сложа линкове към материали, които смятам за полезни и ще напиша моя начин на работа (вадене, свирене, философия и т.н.) Повечето са за по-напреднали китаристи. https://www.youtube.com/@TastyGuitarcom - любим канал в ютуб. Има уроци основно в направление блус, фънк, рнб и соул. https://www.youtube.com/@JackRuch - наскоро открих този канал. Много полезен за блус и по-конкретно ако искате да "подлютите" блуса си или иначе казано - да се научите как да вкарвате джаз елементи в блуса. https://drive.google.com/drive/folders/16xh7X1RmhCCsj0jmbEd-sI6UMJ_NxQeV - Guthrie Govan Words of Wisdom Clinic в 5 части - Отдавна не съм го гледал, но това е поглед на музиката в по-широк аспект. https://www.youtube.com/watch?v=tELIgr96WcM&ab_channel=Guitarist String Bending Masterclass в 5 части отново на Guthrie Govan - отново нещо, което периодично гледам и преоткривам. https://www.youtube.com/watch?v=IEPw06KxdOY&ab_channel=แบงค์กาโม่ - Ross Bolton Funk Guitar в две части. Много полезно! Преди време за мен бяха много полезни уроците на Lick Library - https://www.licklibrary.com/learn Scott Henderson - Outside the blues в две части - https://www.mymusicmasterclass.com/premiumvideos/scott-henderson-outside-the-blues-guitar-masterclass-videos-1-2-and-play-alongs-bundle/ Полезно за по-напреднали, които искат да избягат от клишето. Отново урок, който периодично гледам и преоткривам. Можете да разгледате уроците на Robben Ford, Andy Timmons, Joe Bonamassa, John Scofield и Mike Stern в YouTube, вярвам, че ще откриете полезни неща и там. https://www.youtube.com/@RicardoDeGaspari/videos Полезен канал за учене на песни. Този човек доста точно показва. Аз лично, когато уча дадена песен или инструментал, намирам човек, който я свири максимално добре според моите виждания (обикновено това значи да е максимално близо до оригинала), научавам я оттам и след това допълнително слушам оригинала, както в оригинално темпо, така и в забавено и слушам за детайли (кои ноти са ударени с перце, кои са легато, дали има рейк или не, правилната динамика, звукът на китарата, баланса спрямо другите инструменти, какви точни техники на свирене са използвани, фразиране, артикулация, звукоизвличане, абсолютно точното изсвирване като ноти и ритъм на всичко), понеже дори най-добрите уроци на песни в YouTube проускат понякога някои детайли, а аз се старая в повечето случаи да бъда перфекционист и дори така след време преоктривам нещо пропуснато. Често е така, и когато напредваме. Преди години не сме чували толкова много от нещата, които чуваме сега (поне при мен е така). След детайлизирането на нещата започвам да слушам песента основно в оригинално темпо, за да свикна с нея и най-накрая я записвам, след което правя микс. Обикновено всичко това е за удоволствие, макар че последните години ми отнема повече време и енергия. Пропуснах да напиша, че ако има, намирам и изолиран трак на инструмента, който ще записвам (понеже понякога свиря сола на пиано/бас/саксофон...). Там се чуват неща, които понякога в общия звук пропускаме. Също така слушам най-различни варианти на съответната песен или инструментал (от лайфове на оригиналния изпълнител, от кавъри...) и си открадвам, каквото си харесам, ако реша да разнообразя оригиналия студиен запис. На някои места вкарвам и от себе си (мнението ми е, че така или иначе вкарваме от себе си, в случая имам предвид тенденциозно), но според мен е важно да изхождаме от знание (тоест да знаем оригинала, да сме слушали, да имаме поглед и т.н.). Наблюденията ми са, че много често "Искам да свиря като себе си" е оправдание и мързел, понеже на съответния човек не му се занимава, с както виждате доста сериозния труд, който трябва да положи, ако иска да е в услуга на музиката, а не на "бизнеса". Един от моите учители казва: Красотата е в детайлите и аз съм абсолютно съгласен с това твърдение. За по начинаещи и като цяло по-комерсиални песни: https://www.youtube.com/@GuitarZero2HeroExpress/featured https://www.youtube.com/@Mr.Tabs.Guitar.Lessons/featured В Уроците на Jamtrack central, Truefire и Jamplay също има страхотни материали. Имах платен акаунт в Jamplay и Artur Menezes беше един от учителите там, който е много готин блус китарист. По принцип бях взел абонамента за Mike Lettieri, който също има готини уроци там. За упражнение препоръчвам приложението IReal Pro. Можете да го купите от App store или тук: https://www.irealpro.com/ Там има прогресии на различни песни или блус схеми, 2-5-1 и много други, в които можете да променяте темпо, какви инструменти да свирят, в какъв стил да свирят и много други неща. Уроците на Josh Smith и Kirk Fletcher в YouTube също препоръчвам. Да свириш добре най-вече изиксва изключително много работа по мое мнение. Слушането и имитацията на големите в бранша' е най-добрият път според мен за достигане на добро ниво. Черпим дирекно от извора. Теоретичната подготовка също не трябва да се подценява - да знаем какво правим, лично аз мисля по степени, което отново научих от същия учител, който казва приказката за детайлите и за радост е член на тази група. Какво имам предвид под мислене по степени - Най-простият пример е с блус прогресия: Приемаме, че сме в тоналност "Ла" и свирим мажорен блус: Първият акорд е A7, който произлиза от миксолидийски лад и степените върху, които се строи са: Основни - 1-3-5-7, което прави арпеж и надстройка - 9-11-13 (което прави още един арпеж). Именувани биха били: A-C#-E-G-B-D-F#. Правим същия анализ и на останалите два акорда от блус схемата (D7 и E7). Могат и трите да се третират така. Началото е да се научим да разрешаваме на основните степени на акордите, упражняваме се винаги да свирим 1ва степен на всеки, после 3та, 5та и 7ма по същия начин. Впоследствие се учим да имаме гласоводене - Да изсвирим например 3та степен на A7 и да отведем на следващия такт до 5та на D7... Темата е много дълга, но това е едно добро начало за този начин на мислене. Много е важно в музиката да разрешаваме. И теоретичните познания ни помагат да го правим. Разбира се е хубаво да стигнем момент, в който тези неща работят на фон за нас... Ние не мислим за тях, но те работят... Което е следствие на много упражнения... Ако има интерес към това, ще направя още един пост с по-подробни обяснения конкретно за мисленето по степени. Ще се радвам да споделите вашия начин на работа, както и материали, които считате за полезни. Надявам се да се намери за полезно това четиво, стана доста дългичко.
    4 points
  3. На 15 август е роден Oscar Peterson. Винаги съм се кефил да свиря пиано партии на китара. По този случай:
    4 points
  4. Здравейте! Нашият приятел Диян Димов (Дидо Левъла) се присъедини към нас на бас. Скоро очакваме да се съберем пълна формация - глас, китара, бас, перкусия.
    3 points
  5. UAD Teletronix LA-2A Tube Compressor - безплатен до 15.09
    3 points
  6. 3 points
  7. То с тия негови постоянни предложения накрая на всеки един отговор, дали случайно не искаш това или онова, дали не искаш да ти разкаже нещо интересно или пък да ти състави някой хумористичен разказ и тем подобни, GPT-то май се явява най-големият дървен философ...много му се старае да ти е полезен.
    3 points
  8. Animals - House Of The Rising Sun (Improvisation) https://youtu.be/h1cYb5rbdKk Вдъхновено от Sean Mann и неговата интерпретация: https://www.youtube.com/watch?v=ez2MNO3fvx8... Целият му албум си заслужава да се чуе. Свиря с: - Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 - Fender Stratocaster Custom Shop Limited Edition 1957 Seafoam Green - TC Electronic Flashback X4 Delay - Dunlop 95Q Wah - JHS - Double Barrel - Wampler - Ego Compressor (през цялото време) Кубето е на мръсния канал, ривърб от него и софтуерно. EQ корекции на китарата няма като изключим първото провеждане на мелодията, което исках да звучи по уестърнско и съм добавил на FabFilter - Сатурация и Volcano (някакъв вид изкрияване).
    2 points
  9. Буферът само вкарва латенция. 🤩
    2 points
  10. Аха, ясно. И пак не е съвсем правилно, защото аналоговите синтезатори също създават звуци...или по-точно 'синтезират' и то доста време преди да се появят дигиталните.
    2 points
  11. Абе най-хубаво е да имаш от всичко и по много. А по повод кое как звучи на различните системи - едни хубави и универсални монитори обикновено са достатъчни за тази цел. Примерно това лято трябваше да работя върху една денс песен, на която подложката й я беше правил някакъв италианец. Добре я беше докарал като структура, но едно че беше вкарал някакъв зверски суб бас, дето повече пречеше, отколкото да дава пълнеж + имаше разни прекалено съскащи високи почти навсякъде, а и освен това на доста места се нуждаеше от досвирване на допълнителни мелодични линии и добавяне на разни звукови ефекти, дето да оформят подложката в пълноценен денс сингбек. И понеже така и така трябваше да досвирвам, реших първо да поработя с EQ-то като започнах от баса, който туширах малко, но все пак оставих достатъчно суб за плътност най-долу. По някое време реших, че съм приключил с корекциите на суб-а и останалите честоти, и за да съм сигурен в това, дето съм правил, започнах да изреждам подложката върху различни чифтове - малки HiFi колони, големи HiFi боксове (започващи от 20Hz), озвучителни колони...и като стигнах до едни малки автомобилни колонки, бях доста предубеден заради тоя суб бас, който пак си го имаше макар в по-малка степен, но се оказа, че инструменталът си звучи съвсем читаво дори и на тях - нямаше кривене, ниската област пак си беше налична и всичко останало. Така че мониторите понякога стигат и без допълнителните сверки, стига да са добри и да си им свикнал на саунда.
    2 points
  12. 2 points
  13. Dual захранващия кабел е необходим само, ако ще се използват power supply възможностите на портовете, доколкото прегледах по диагонал документацията на картата. Другият въпрос (който беше споменат по-горе), е че захранващия блок трябва да има подходящ изход. И последно тези 6 пинови изходи са страшна тъпотия от страна на Гигабайт.... По принцип в BIOS-a на дъното би следвало да има някакви настройки, за да се подкара Thunderbolt-а. Като цяло не е такава драма да се подкара нещото, но си изисква занимавка и ако нямаш познания в областта си е направо дразнещо. Иначе и Claretta e Focusrite и със сигурност е по-добър от Scarlet ...и комбинацията с Octopre си е супер.
    2 points
  14. Норвежката гора 😊
    2 points
  15. Шошката - вокал Пърси - китара Лаврака - кахон
    2 points
  16. Само професията "дървен философ" може би никога няма да изчезне, надявам се. 🤔. 😂🤔
    2 points
  17. Waves даже и кракнати ги не ща!
    2 points
  18. Още нещо от снощи, като китка, с доста по-добро качество. 😊🎸🎤🎵🎶🎵
    2 points
  19. Здравейте! Още три клипа от снощи. Още един път се извинявам за качеството на видеата, но това е положението в момента.
    2 points
  20. Тим от The Midnight прави разбивка на аудио траковете на Change Your Heart Or Die, за заинтересованите какво се случва "под капака".
    2 points
  21. На репетиция решихме да се позабавляваме.
    1 point
  22. Всичко опорочаваме наред, особено странджански песни на реге.
    1 point
  23. ^ Разбира се, версията която е за съответния интерфейс!
    1 point
  24. https://www.facebook.com/share/v/19kH5ewnmW/
    1 point
  25. Другия вариант освен Process Lasso (имам го), който може да помогне е софтуера на същата компания ParkControl Pro. Аз ползвам нея за да не ми пука. Ако искаш да видиш кои драйвери бавят можеш да ползваш LatencyMon , който е безплатен.
    1 point
  26. Ами..да. Само че в момента се разправям с емаг, че и те направиха една бъркотия, пращаха куриери до нас пък ме накараха да я пращам по Еконт, абе цял цирк стана..
    1 point
  27. ^ Цаката според мен е да си намериш подходящ изпълнител, всеки преизползва 80s по различен начин, тези от Midnight твърдят, че саунда на барабаните им е инспириран от Def Leppard. Ако искаш по-агресивни парчета, Perturbator е може би твоят човек, той твори повече в територия cyber punk. Можеш също да чуеш и новият албум на The Weeknd, той има своя интерпетация на жанра. Ето тази балада с легендарното пиано Yamaha CP-80 ми е любима.
    1 point
  28. Моментано вдъхновение след пауза от няколко дни...
    1 point
  29. В рамките на шегата бих попитал - "Тоя разказ чат джипитито ли ти го написа?" Не се засягай, знам, че са твои мисли, но го казах, защото оня е много добър в съставянето на подобни разкази, стига да го насочиш правилно какви да са му размишленията. Нещата с ИИ вървят в бясно темпо, специализираният хардуер за него също...и не забелязвам особени напъни за някакви регулации, но в случая то няма и как да станат де - все едно ЕС да регулира какви ИИ-та да пускат китайците или американците. Някаква луда конкуренция се вихри и фирмите в тази област се множат с всеки ден, а и с тоя оупън сорс вече е достатъчно да имаш само една мощна видеокарта и да си пуснеш съответното AI локално на компютъра. Няма какво да го мислим, нещата вече са забатачени и ще се забатачват все повече, така че единственият вариант е да се приспособим към новото положение. Който успее де, че с тази бързина на промените хич не е лесно да насмогнеш...а че сума ти професии просто ще изчезнат, това е извън всякакво съмнение.
    1 point
  30. И това всичкото "на ухо" - как си го запомнил наизуст не знам.
    1 point
  31. Аз лично бих карал на софтуер, докато софтуерът не ти стане тесен, това ще се случи след доста време. Принципно хардуерът звучи "по-добре", затова и истинският Distressor си струва 2k EU, пък плъгина е няколко стотин долара ... но той идва и със своите лимитации като например: едно EQ/компресор и т.н. може да се ползва само на една писта ... и толкоз, ако искаш да обработваш повече инстанции/канали трябва да прекарваш сигнала повече пъти през него и да го запишеш така промените са ти необратими, веднъж минал през хардуерен EQ/компресор сигналът си остава такъв, което за начинаещ човек според мен не е много удачно звуковите му качества се променят с времето – това, че е звучал по един начин пред 20 г., не е гаранция, че ще сега ще звучи по същия начин, освен това цялото му сервизиране като копчелъци, подмяна на елементи пак трябва да се поеме от теб главоболие си е да го връзваш към интерфейс/миксер/DAW - трябва patch кабели, подходящи входове и изходи ... абе мъка Готино е да се работи с хардуер, но при положение, че е читав и знаеш какво искаш да постигнеш. На твое място бих инвестирал тази сума в някакъв bundle от плъгини (Fab Filter/TRacks/Waves и т.н.), повечето звучат по един и същи начин или им се препокриват функциите, едва след стотици/хиляди избутани проекти, в които си назубрил работата на плъгините и си им ударил тавана, наясно си какво ти дава харудера след А/Б тестове и на теб лично ти върши работа, аз бих инвестирал в хардуерни играчки. Те и като цяло са за твой личен кеф и удобство, клиента няма да ти плати повече, щото му прекарваш сигнала през аналогови EQ-та а и тая работа него не го интересува ... той иска готово парче, много малко хора ще се хвалят, че парчето им било с "аналогова топлина". Ако има някакви плъгини, в които човек би си струвало да инвестира отвъд стандартните бъндъли, аз бих се фокусирал над: UAD Sound City Studios Plug-In - прави прекрасен room ефект, повечето плъгини правят изкуствена/нерелаистична "стая" при смесване на барабани Auto-Align 2 - за времево/фазово коригиране на сигнали (барабари/китари и т.н.), макар че новата версия на Reaper има и такова нещо вградено И тия двата при положение, че смесваш барабани/повече акустични инстурменти. Ако ще се разправяш основно с хип-хоп/трап/електронна музика/бийтове и т.н. няма да са ти много от полза, според мен. Всичко останало като функционалности бъндълите от плъгини ти го покриват. И на финала – най-важната инвестиция за мен е туториалите и избутаните проекти. Познанията за начина на работа на EQ-то като инструмент са в пъти по-важни, от който и да било плъгин, защото първото е философия, а второто конкретна имплементация.
    1 point
  32. Пуснаха новата версия на операционната му система.
    1 point
  33. То гайда и флейта да строят няма. Те сами по себе си са флашиви. 😆
    1 point
  34. ^ На мен любимеца ми за точно тоя тип хави е Чарли Хънтър. Иначе много як риг си накупил, браво!
    1 point
  35. Ето една от любимите ми балади:
    1 point
  36. Посъбраха се при мен разни неща за хвалене през последната година. Първо - бас Sadowsky Metro RV4 - тяло елша, кленов гриф с фингърборд от палисандър: Чуден инструмент - жив и звучен, с много добро присъствие в ниските честоти, дефиниция в среди и динамика. Да е жив и здрав съфорумника ни cecob, от когото го взех. Реших, че ми се свири с рокенрол сетъп - голямата колона и масивен усилвател създават съвсем друго усещане и кеф. Полека-лека продадох старото си сценично оборудване и взех колона Bergantino NV610T, към която добавих усилвател Ampeg SVT III - американски, масивен, тежък и с типичния за добрите модели на марката звук. Точно мислех, че съм приключил с промените и отново нагазих в дълбоки води - чух как звучи Mesa Boogie 400+ с моите бас и колона, а веднага след това успях да намеря добра оферта за такъв усилвател втора ръка. Крайният резултат е още разходи, още тегло и много, много лампи - 12 крайни и 4 предусилвателни. Луда работа, ама кефът е неописуем Толкова за днес, в следващите дни ще добавя още разни придобивки.
    1 point
  37. Fingerstyle funk, оу-йе! Много готина банда са Vulfpeck. Единствено не ми харесват като се заиграят с прекалено лирични парчета с разни гост певци, но това е въпрос на вкус. Ето едно и от мен - от по-старите им парчета: https://www.youtube.com/watch?v=KQRV0c1KXYc И едно от по-ново: https://www.youtube.com/watch?v=le0BLAEO93g
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.