Jump to content
Българският форум за музиканти

Baby Thomas

Mods
  • Мнения

    9219
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    339

Baby Thomas last won the day on Юли 29

Baby Thomas had the most liked content!

2 Последователи

Относно Baby Thomas

  • Рожден ден 11/11/1977

Previous Fields

  • Инструмент
    AllTube AppleMac

Contact Methods

  • Website URL
    http://BabyThomas.name
  • ICQ
    28495543
  • Skype
    BabyThomas

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Русе

Последни посетители

19269 профилни разглеждания

Baby Thomas's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • Posting Machine Rare
  • Collaborator Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

4.2k

Обществена Репутация

6

Community Answers

  1. Нямам практически опит, чисто теоретично: Според мен трябва да се съобрази чувствителността на микрофона с джангъра на инструмента. Едно е да записваш барабанче, което вдига 120dB, друго е някаква тиха перкусийка. Второто с типичен динамичен не мисля, че ще стане добре. Другото нещо, което трябва да се помисли, е колко шумна е сцената - кондензаторен тип "за студио" (които са много чувствителни) не са подходящи, защото ще хващат излишно много. Пак казвам - не е от реален опит в подобна ситуация, индиректно го смятам. Educated guess, дето му викат на запад.
  2. Дали ще използваш най-скъпия модел Apogee/UA/RME/etc. би имало значение ако си Анди Снийп, Андрю Швепс или някой сходен тип. За нашите условия и ниво евентуалната (!) файда между нещо среден клас и най-напудрения вариант би ти дала 0.3% потенциален бууст в резултата, за което ще дадеш маса (излишни) пари. За мен е безсмислено залитане в сухи сравнения на теоретични числа и вероятна "полза". Като опреш до последния половин процент тогава ще го мислиш. Важното в началото е да имаш нужния брой вход/изходи/"екстри" и да работи стабилно.
  3. Доколкото аз съм проучвал стиро/моно/стерео и други такива порове са лош избор. Коркът също не е чак толкова ефективен, а и е супер скъп. Дунапренчета/пирамидки пък изобщо не са за това. Материалите си имат коефиценти на звукопоглъщане, на базата на които могат да се подберат подходящи такива. Ватата е сред най-добрите. Има вата, която почти нищо не прави (относно звукоизолация), има и такава, която е перфектна. Има два кофти момента при избора обаче... 1: различните производители мерят по различен начин и не са идеално сравними помежду си и 2: не всичко е налично тук и/или вече има нови модели и старите "изпитани модели" ги няма в продажба. Бях намерил едни таблици с параметрите на МНОГО материали, с конкретни марки и модели и цифри, събирани от фенове, задълбали доста в материята (и правили си "студиа"). Обаче буквално нищо от тях не намерих в БГ, така че файдата от списъците се оказа малко символична. Без да задълбавам излишно - трябва ти дебелина/обем и плътност. Но и структурата на материала е от значение. Има си калкулатори, при какви дебелина и плътност какви честоти се афектират и в каква степен (коефицент на поглъщане). Макар че те са по-важни за акустично третиране - могат да са от полза и при звукоизолацията. Също е от голямо значение кое къде как се слага и комбинира, разликите могат да са огромни! Обаче без да разделиш стени/под/таван от конструкцията на сградата не се надявай на кооой знае какви резултати. Това, което споменаха по-горе - тип стая в стая/тампони/пружини/други. Което за нормално обитавано помещение е по-скоро идиотщина. Дразнещите шумотевици могат да се пренасят "въздушно" (просто глас/колона през въздуха), но също и "ударно" (вибрации, от тропане, думкане, барабанисти и т.н.). И този втория модел е много трудно да се пребори. Темата е меко казано много сложна. Преди време четох една доста интересна тема в западен форум от един тип, който искаше да си прави студио. Мисля че съм го споменавал вече и тук някъде. Та този си имаше бюджет, беше наел специализирана фирма. И беше дал няколко десетки хиляди евро, а резултатите бяха плачевни. После извика някакъв мега гуру по темата да разгледа, измери и напише нещо като доклад с резултати и други такива. Оня беше намерил хиляда бъга на фирмата (оттам и никаквите резултати). После 2-3 години се беше опитвал да ги гони/съди и да си иска парите, така и не стана ясно дали е успял, но надали. Това беше в "белите страни" (май в Италия), представям си тук как ще е... Та след тази тема окончателно се отказах да правя каквото и да е в тази насока. Малко се оплеснах, ша ма извинявати...
  4. Преди 2 години някъде се наложи да правя ремонт в едната стая (където спя) и реших да сложа "вътрешни стени" от гипсокартон + тежка каменна вата. Както и на тавана, поради причините посочени от теб. Също и за термоизолация, но конкретно на тавана беше изцяло против шум от съседи. Купих сравнително читава вата с добри параметри. Термоизолацията се подобри многократно, шумотевиците отвън и отстрани също (тук влияе и дограмата). Джангъра отгоре обаче си остана на 90-95% същия. Тоест усеща се някаква полза, но минимална. Как точно влиза и откъде и защо не съм много сигурен, но на практика това е резултата, поне в моя случай.
  5. За да няма брум трябва да разделиш масите, иначе неизменно се получава ground loop. В по-читавите/скъпи "разклонители" слагат 1:1 трансформаторче. Ако подобна джаджа има брум значи е без траф и не става за усилватели, но може да се използва например за две китари. Беринджър имат една стерео играчка за разделяне на масите, от 30-40 лева. И сигурно ще свърши работа ако я сложиш преди единия амп + "евтин/бръмчащ" AB Box. Аз имам, но е залепена в рака, за да го разделя от миксера - върши чудесна работа без да яде грам сигнал. Не мисля че съм го тествал преди китарен амп как се справя, че е олепено и окабелено всичко, но ако има някой много навит мога опитам да я извадя и да тествам.
  6. Ами темата е за лампов усилвател и аз това имах предвид. Иначе да, прав си. За транзисторните е по-различно.
  7. Сивото вещество! Разлика в импеданса една стъпка нагоре/надоле не е никакъв проблем за каквито и да е нива на звука, както и модели ампове и колони. Свири с 1-2% по-различно Екю и толкоз. "През едно" ниво вече е по-голяма разликата, но на домашно и с такъв висок клас апаратура я чуеш нещо, я не. Доколко е безопасно за гиъра - ако пускаш по-голям товар нямаш грам проблем (освен какъв е тона, евентуално). Крайните лампи редовно си работят на по 120*C, дори EL84. Можеш да поизмериш с инфрачервен термометър, с пръст не се препоръчва. 😆 Ако помня вярно на тях лимита им беше 140*С по спецификация. Няма как да не топли. Единствено не топлят предусилвателните като ги пуснат на 9 волта. Беринджър имат един микрофонен предусилвател такъв...
  8. Малко ми се губят детайлите, че беше преди 3-4 години. В никой случай не злословя по техен адрес, винаги съм бил доволен от тях. Просто в случая така реших да действам.
  9. Music Division бях питал преди време, конкретно за EBS ефект, тъй като те ги предлагат на наша земя. Имали човек, но не можаха да ми кажат предварителна цена за евентуален ремонт без да се отвори и диагностицира, тъй като зависело от дефекта (което е нормално, де). Реших, че не ми се рискува да ми излезе примерно 80 лева за ремонт + 2 куриера за ефектче, което струва 120 лева. Казвам ПРИМЕРНО! Както обясних не е ясно колко би струвал ремонта, но като знам колко се взема на час по разни (друг тип) сервизи... не е нереално много това. То и аз ремонтирам камара неща, но това се оказа с 300 SMD компонента + това схемите, които издирих, са съседни ревизии и въпреки че отделих немалко време нищо не стана и просто го зарязах накрая. Седи в шкафа. Прекалеееено е микроскопично, поне за мен.
  10. Сигурен съм, че с този пост не помагам за спихване на кръвното налягане, но ми се струва, че сме в началото на S-кривата. Така че... стягайте бузи, нищо не сме видели още.
  11. Добре са начинаещите в наши дни. Какви яки неща за без пари има. "Едно време" пет пъти по-смотана китара от тази струваше 5 пъти повече пари!
  12. Е как защо, за да се дракам. Я виж какви интересни истории споделихте!
  13. Докато продължава да не може да ти покаже нотите за инструмент Х от песен У не мога да му имам вяра на това. Единствената файда от ИИ засега е, че конспиративните клипчета започнаха да стават доста по-яки!
  14. Java sucks!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.