Jump to content
Българският форум за музиканти

Бустване на амп


Fashion

Recommended Posts

Много готина тема!И аз се опитвам да бууствам с zakk wylde MXR и SD-1 Boss,но виждам, че има доста по-яки бутикови буустери и драйвове.

 

Както написаха,всичко е до проби,всеки ефект се разбира различно с китара и усилвател като търсиш даден звук.Примерно сравнително стар плътен Леспол пуснат пез старо английско Маршъл плекси избива рибата като звук,Но ако свирите в дупка и барабаните не се чуват от него..,значи сваляме волюма.Тук идват ефектите - с горната комбинация Зак овърдрайва ми тънее (може би е правен за активна електроника),СД-1 не помпа достатъчно,за сметка на това ДС-1 кърти (говоря за съвсем ниски нива на драйв)

С друг усилвател нещата са различни,а някои съфорумци правят лампови усилватели с които бустването е излишно : китарка-кабел-амп..:cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, а някои от вас имат ли опит с използването на изброените камиончета при "бустване" на друг дисторшън/овърдрайв педал? Или на транзисторен усилвател? Благодаря :thx:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм и съм ползвал различни камьони като буустъри - TS-7, TS9-DX AnalogMan, N-audio Firesound и още няколко драйв/дист ефекта и Тюбскриймър клонинги. Правил съм си и МОСФЕТ буустър. От арсенала на Босс най-подходящ е BD-2, който направо на метъл избива, има ужасно много ниво! Но наистина не всички стават за това и се разбират различно с различните АМР-ове.

 

Като цяло най-добре се справя Файърсаунда май... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз го правя. Буст пред дисторжън. ( в клийн канал на лампов амп)

Няколко от изброените от док ефекти са две в едно - дист/од плюс буст.

Не е особонно удачно да се буства транзисторен усилвател.

Пак е до проба/грешка, не знам, евентуално може да ти хареса.

Особено ако нямаш лампов амп, но веднъж установиш ли какво е да бустваш лампа

спрямо транзистор, предполагам, че няма да си помисляш повече да бустваш транзистора.

Бустване на хибриден амп, с лампа в преампа, пак не е като да бустнеш изцяло лампов, но е по-удачно спрямо бустване на транзисторен амп.

Това са си само мои изводи след проби. Досега не съм се опитвал и не виждам смисъл да буствам моделинг комбо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе може транзисторен амп. За повече гейн и шум. Става :). То и при хибриден е същата хавата. Но има смисъл, ако ти трябва повече кривене.

Може да се пробва, евтини варианти има. СД1 може да се намери за 60-70 лева и върши работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, а някои от вас имат ли опит с използването на изброените камиончета при "бустване" на друг дисторшън/овърдрайв педал? Или на транзисторен усилвател? Благодаря :thx:

Аз свиря предимно така и използвам най различни варианти. Най често напоследък BB Xotic , с който буствам Brownie Cmatmods или Suhr Riot , като и на двата педала държа гейна около 1 часа. Откъм бустери имам Fulltone Fuldrive, Maxon OD9, Ibanez TS808, Xotic BB, Xotic BB+, Cmatmods Signa Drive, Boss SD1, TCelectronic Vintage overdrive, Xotic AC booster всичките се справят добре с работата и всеки си има нещо характерно, според мен всичките са добър избор за бустер на лампов амп, а повечето от тях се справят чудесно и с бустването на дисторшън педал.

Напоследък безспорния ми фаворит в бустването е BB Preamp.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си поиграх повече с двата овърдрайва които имам и транзисторното комбо.Значи открих че в лупа на ампа не ме кефят как звучат и зак уайлда и СД1.За буустване стават и двата,като зак уалда има малко гейн,но доста волюм и е добър за бустер,а СД1 има повече среди и по-малко бас,но и той става.После ги бууствах един друг в чистия канал и пак става добре.Не съм съгласен че не трябва да се бууства транзистор,защото в такъв случай не трябва и дисторшън да се бууства.С лампа със сигурност е много по-добре,ама по нататък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам два драйв канала на кубето JCM2000 DSL401 и използвам SD-1 за буустер. Харесва ми комбинацията, и на двата канала се държи страхотно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо важно да споделя, ако някой се е запътил към Фултон ОЦД.

Има 4 версии.

Най-добре звучат 2 и 3-та.

Почти няма разлика при тях, като малко предпочитам 3-ката.

И имам късмет да има точно нея.

В.1 по не ми харесва. И най-малко версия 4.

 

ББ преампа също много добре. Сигурно ще си взема.

Днес чух и Мосфет Лава буст. Интересен и различен е, въпрос на вкус и дали върши работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... има малко гейн,но доста волюм и е добър за бустер...

Винаги ми е трудно да си превеждам от музикантски на технически език, който по-разбирам, та имам молба да се обясни по-подробно какво означава посочения израз?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че не е точно дефинирано.:hysterical:

Всеки от нас си има представа и мисли и чува различно.

В най-общ смисъл, ако изобщо мога да говоря от името на китаристите,

под гейн се има предвид кривенето, жицата, джъ-га-джъгата.

Волюм, трябва да е ниво, което подразбирам, че може би е искал да каже, че дава повече хедрум (обем) на звука.

 

Специално за МХР Зак Уайлд си мисля, че най-подходящо е да се ползва за бустване на драйв канал,

в идеалният случай на лампов Маршал. Драйва на такъв Маршал е екстра за ритъм и за соло се натиска МХР-бустера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... има малко гейн,но доста волюм и е добър за бустер...

Винаги ми е трудно да си превеждам от музикантски на технически език, който по-разбирам, та имам молба да се обясни по-подробно какво означава посочения израз?

 

 

Да, и аз горе долу така го разбирам както каза Тони и ще се опитам да повторя Хартмен с други думи.

От китаристка гледна точка според мен бустването, е увеличаване на входния сигнал към ламповия амп, с цел да криви повече. Затова ако с Лес Поул даден амп криви сериозно, то със Страт при същите настройки на ампа кривенето е значително по-малко. Това според мен е от по-мощните адаптери на Лес Поул-а, т.е. по силен входен сигнал към ампа.

Същата е идеята с бууста - при дадени настройки на ампа да се увеличи моментно входния сигнал към него, респективно да се вдигне кривенето ( гейна).

Затова ни се иска буустера да има голям запас от "ниво - volume" за да бууства повече. Разбира се, самия бустер може да има своя собствена гейн корекция, така че да оцветява допълнително драйва на ампа.И тук ако гейн е също усилване, то малко се обърквам вече в обясненичта но вярвам че става ясно донякъде ;)

Колкото с по-малко гейн и повече волюм от буустера буустваме ампа, толкова повече запазваме оригиналния тон на усилвателя.

Надявам се Валяка да ми е разбрал нескопосаните обяснениия, но това е от китаристка гледна точка. Не мога да го изведа с уравненията на Навие-Стокс :hysterical: . Искрено се надявам той ( Валяка) да го обясни на всички и от по-техническа гледна точка, че да се изяснят нещата напълно ;)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето си прав

 

аз използвам pre amp na dod и съм много доволен

Лампата докрай(клас А), volume на 7-8 gain - макс на половина

Ако ми трябва по-тежък звук или трябва да намаля лаповия усилвател има 2 варианта

1. Атенюатор

2. Включвам допълнително към пра ампа TS

 

поздрави

Йордан

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.