Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Винаги ми е било супер трудно, т.е. ми е направо невъзможно да си напиша сам някакъв ритъм. Може би най-малкото защото не знам точно на барабанистите кое какво им е, кои са основните елементи в една партия на ударните, кой барабан точно за какво е. Е, имам малка идея какво е каса, соло барабани, ама примерно не ми е ясно тоя фус кога се удря с крака, кога с палка, също така какви шаблони или практики се следват. С други думи, как си пишете ударните, като програмирате някакво парче? Трябва ли да се знае някаква минимална теория, може ли да се прочете някаква такава отнякъде или карате само по слух? На мен слуха ми е предимно мелодично-хармоничен и като опре до ударните, при които по-скоро трябва да се разпознае конкретния звук и да се мисли ритмично, отколкото мелодично, и издишам :) Много ще се радвам да ми дадете някакви съвети и откъде мога да почна! Иначе съм ползвал луупове, ама предполагам е по-готино човек сам да може да си ги направи. Или може би след като задавам този въпрос, значи няма изобщо смисъл да се захващам, понеже нямам шанс? Помогнете на бедния пианист, хора! :) Аз примерно днес се заслушах повече в ударните на едно парче и установих, че звука "цсс - цсс - цсс - цсс" (може би фусове или чинели? аз даже не знам точно разликата каква беше) вървят на равномерни осмини. Някакви такива пинизи и основни похвати, така да се каже елементарна теория на ударните ми трябва.

Отговорено

:)

това, което бих ти препоръчал е да седнеш да посвириш малко на барабаните в репетиционната, в която свириш. Помоли барабаниста ти да ти даде един - два урока за да знаеш с коя ръка какво се удря и да научиш кое какъв звук издава. Много е трудно да се обясни теоретично. Номера е да седнеш, да тропнеш няолко пъти и да ги усетиш. То е ясно, че няма да станеш тупанджия но ще разбереш много неща. Другото нещо е гледай как свирят барабанистите. Това също помага. Едва след като си наясно как се свири на барабани ще можеш лесно да ги наредиш.

Аз примерно почвам от фуса. Маркирам с него някакво темпо. После слагам акцентите. Акцентите може да са с почти всичко. Туквече въпроса е как ти звучи. Трябва да имаш в главта ритъма иначе няма как да стне. С брейковете нещата са същите. Там подчертаваш нещо или повдигаш динамиката. В крайна сметка като за начало можеш да направиш нещо простичко и да го дадеш на тупанждията ти да го оправи :) Так ще се научиш и ти :)

Отговорено

Опитай с някоя книжка по темата. Например тази: Ray F. Badness - Drum Programming- A Complete Guide To Program And Think Like A Drummer. За мен се оказа юзлеес, мо на теб може да свърши работа. Не е зле написана. Успех! :cheers:

Отговорено

Значи за момента не свиря с група, така че това с барабаниста и опитването не е много опция :cheers: А пък книжката я намерих, сега я свалям, заглавието звучи добре. На теб защо ти е била безполезна, Бейби Томас?

Отговорено

Ама ти нещо шегуваш ли се?

Касата вирви обикновено на силно време,малкият барабан/солобарабанче/ на слабо.Фуса се затваря на слабо време. И някакви такива глупости.Питай някой нотно грамотен барабанист. :)

Отговорено

Определени преобладаващи шаблони са част от характеристиката на даден жанр, стил. :greenangel: Общо взето, най-кратко и простичко бих отговорил, че стандартното ще е онова, което ти звучи по-натурално в този жанр и съответно си чувал и чуваш в повечето творби, та ти се е отпечатало в паметта...

Eто един линк, който очиларкото gOOgle намери и може да ти е от полза.

 

http://www.drumsdatabase.com/drums-jazz.htm

Отговорено

Моя съвет - тегли миди файлове отваряй ги с програма от типа Кюбейз или Фрути лупс и гледай как са наредени там ударните - обикновено са на 10 миди канал . а за по детайлно обучение - ВСТ друмове от типа на EZ Drummer имат цяла колекция от тактове брейкове и други подобни - там може да видиш как се реди всеки един такт и т.н. - въобще гледай демотата на програмите - те не случайно са дадени . Е вярно че за жалост каквото и да правиш за две седмици няма да стане - някой и с години зад гърба си пак се затрудняват но който се страхува от мечки да не ходи в гората .... Успех . Цеко :greenangel::greenangel:

Отговорено
Ама ти нещо шегуваш ли се?

Касата вирви обикновено на силно време,малкият барабан/солобарабанче/ на слабо.Фуса се затваря на слабо време. И някакви такива глупости.Питай някой нотно грамотен барабанист. ;)

Извинявай,аз си помислих че си правиш майтап с този пост,не съм искал да те засягам :)

Отговорено

^ А бе, няма майтап, работата е сериозна :read: - аз го знам тоя Йотззо - той с музиката не се е ебава!

Аз, обаче, не съм съгласен с това за фуса :no: - той трябва да е на всяка осмина ;). Бих добавил, че на всеки четвърти такт трябва да има два пъти малък том, два пъти голям том, два пъти флор том и един път двата чинела :metalist:

Отговорено
Ама ти нещо шегуваш ли се?

Касата вирви обикновено на силно време,малкият барабан/солобарабанче/ на слабо.Фуса  се затваря на слабо време. И някакви такива глупости.Питай някой нотно грамотен барабанист. ;)

Извинявай,аз си помислих че си правиш майтап с този пост,не съм искал да те засягам :godbless:

Правилно си разбрал,значи! :cheers:

Отговорено

Преди две седмици имах същтия проблем исках да разбера как става реденето на барабани или с коя програма бих могъл да го направя най-лесно но уви никой не помогна адекватно.Аз разбрах как става, работя с НУЕНДО много е лесно редиш си първо основния такт след това си добавяш останалите неща фус,чинели,брейкове и т.н.т На мен така ми е най- лесно опитай не е задължително да стане от първия път.Но има една подробност предварително бях записал една основна китара с метроном за да се ориентирам къде съм в песента. Пожелавам ти успех.

Отговорено

Ами да споделя моя опит, който се припокрива в общи линии с някои от нещата казани дотук:

 

Посвирил съм (поопитал съм) на барабани, пък и бая съм послушал барабани - човек докато не започне да мисли като барабанист, няма да може да нареди читав бийт. Това важи и за всички останали инструменти.

Правят ми впечатление доста китаристи, които например като седнат на пиано и започват да си цъкат акордите в същите обръщения като на китарата, което не винаги звучи, както и пианисти, свирещи с китарни бленди, си праскат по клавирджийски маниер и т.н.

 

Според мен всеки един музикант би трябвало да обръща сериозно и задълбочено внимание върху всеки един инструмент и да го разбере като принцип на свирене, така че поне на теория да стане в някаква степен саксофонист, тромпетист, челист, цигулар, маримбист, цимбалист, хармоникар, гъдулар или какъвто там има нужда.

Дис ис вери юзфул, биф казАл :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.