Jump to content
Българският форум за музиканти

Steppenwolf

Mods
  • Posts

    1813
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

Steppenwolf last won the day on January 14

Steppenwolf had the most liked content!

About Steppenwolf

  • Birthday February 7

Previous Fields

  • Инструмент
    клавиши и 

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    компютърни науки, музика и композиция, аудио, електроника, звукорежисура, кино, поезия, философия, мистика, Формула 1

Recent Profile Visitors

3728 profile views

Steppenwolf's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

740

Reputation

  1. SRC може да означава source (източник, или програмен код - в програмирането), но в цифровото аудио обикновено значи sample rate conversion (преобразуване от една към друга семплираща честота). DSP значи digital signal processing (цифрова обработка на сигналите). Но подозирам, че написаното е DSD256. DSD64, 128, 256, 512. DSD значи direct stream digital - това е търговското наименование на форма̀та. За разлика от форматите с импулсно-кодова модулация (PCM), при които сигналът се съхранява като взети (семплирани) на определен интервал от време (семплираща честота) 16, 20, 24, 32, 48, 64-битови стойности, тук аудио информацията се запазва във формат с 1-битова делта-сигма модулация; поредица от импулси с две възможни стойности и различна широчина. Накратко, преобразуването на аналогов сигнал в цифров принципно внася определена грешка от квантуване / шум от дискретизация (шум значи нежелан сигнал, което не непременно със случаен характер, в зависимост дали грешката корелира или не с полезния сигнал). При само 1 бит грешката е голяма и съотношението сигнал-шум е ниско, прибл. 6dB. Това налага висока семплираща честота. С нея пък се осигурява честотна лента над слуховия диапазон, в която тази грешка може и се натрупва като шум. Има техники за декорелиране на грешката от сигнала, оформяне и филтриране на шума. 64 е множител, който показва колко пъти по-голяма е тази честота спрямо PCM на CD, която е 44100 Hz. Респ. 128, 256, 512 пъти по-голяма. DAC (digital-to-analog converter) e ЦАП или цифрово-аналогов преобразувател. Той преобразува цифровата аудио информация обратно в аналогов сигнал, който чуваш като звук. Този процес включва употребата на реконструиращ филтър (FILT вероятно това касае). Допускам, че много от написаното може да освети други неясни моменти, пораждайки още въпроси. Материята е комплексна, изисква висша математика и се изучава по предмети като Сигнали и системи с плътни книги.
  2. Ако целта ти е HD 600 или 650, междинната стъпка HD 560S беше според мен по-скоро ненужен разход, предвид бюджета.
  3. Не съм се задълбочавал в Spotify и не съм се абонирал, но мисля, че албумите там най-често са от „подобрените“, напомпани мастери. Отношение към качеството има не само форматът, но и източникът, а българската народна и по-нишова музика вероятно са трансфер от винил или Бог знае как съхранявани магнитни ленти, с какви апарати и постобработка... Така че може да останеш разочарован.
  4. Спотифай има и безплатна версия с битрейт наполовина на 320 kbps или по-нисък и с рекламни блокове. Това позволява да прегледаш съдържанието. Иначе +1 за Tidal, които пък имат пробен период.
  5. Респром е нещо различно само в контекста на Източния блок и сантимента. Най-успешният им продукт от тогава може би са компонентите серия 202, като една от разновидностите на дека ползваше ГДР-ска механика. Факт е обаче, че радиокасетофонът (boombox) РМС-323 в мазето ми още работи, докато функционалността на разни Шарпове от него време дефектира ключово в някой възел, обикновено механичния. Като за такъв продукт говорителите не бяха зле, а нашите инженери вграждат и някои екстри: светодиодна нивоиндикаторна стълбица, блок към записващия усилвател за автоматично регулиране на нивото на запис до 0dB пик в допълнение към ръчното, ключ за честотните корекции и преднамагнитващия ток, позволяващ работа с хромдиоксидни (тип II) и железохромни (тип III) касети, което даваше АЧХ до 13—13,5 kHz, грамофонен вход и предусилвател, микрофонен вход, изходи за външни озвучителни тела, горен и долен УКВ обхват на радиоприемника, вход за външна антена, два малки вградени електретни микрофона. Относително устойчива механика, но коефициентът на детонации разбира се е висок. Както и клирфакторът
  6. Като за продукция на източния блок и времето, Респром имаше някои нелоши компоненти. Но са преди всичко със сантиментална стойност. Параметрите на усилвателя са далеч от тези на японски или немски HiFi усилвател от периода 1975—1995 г. Но и новите лъскави ресивър играчки от последните години не могат да се сравняват с продукцията от този период. Onkyo и Yamaha произвеждат някои качествени нови модели усилватели, които излизат доста скъпо, 4- и 5-цифрени суми. Грамофонът предполагам е Dual, Telefunken, Blaupunkt или може би ITT...? В зависимост от модела, Дуал особено са доказана марка в грамофонната техника.
  7. В този случай най-богат източник мисля, че са CD издания с народна музика и още повече — запазени плочи, изд. на Балкантон. Може да търсиш и пазаруваш такива международно от други потребители на Discogs.com, както и от Yo Music и Дюкян Меломан. Второто прескача в тема аналогово аудио, грамофони, дози и грамофонни предусилватели. Spotify предлага и народна музика. ЦАП-ът на слушалковия усилвател поддържа hi-res до PCM 32bit/384kHz и DSD 256, с което покрива огромното множество от hi-res файлове. Под hi-res се има предвид файл с резолюция, по-висока от тази на стандартния 16bit 44.1kHz PCM формат за CD, бил той в PCM или DSD. За крайни слушателски цели не бих казал, че тези формати са оправдани. При това някои не са оригинални hi-res, а конвертирани до такива. Много други пък са мастерирани недостойно. Или, като маркетинг трик, умишлено има разлики в мастеринга спрямо 16-битовите версии, така че да звучат по-динамично. Но продавачите печелят от наивността на аудиофилите.
  8. Каква музика слушаш? Сподели и някои имена.
  9. Лично аз оставам с надеждата, че след дълбокия сондаж на темата слушателят към даден момент ще промени навиците си. Иначе, до входа на ЦАП и до изхода може да се случи много. Виждам, че са избрали и качествени операционни и буферни усилватели. Базирайки се и на отзивите, остава да допуснем, че са си свършили останалата проектантска работа, вкл. рутирането на сигнала и програмирането. Само че винаги имам едно наум за китайски марки и предпочитам да ги заобикалям. @Panajotov96, музика може да се купи онлайн. Алтернативно, Spotify с абонамент е стъпка в качеството нагоре спрямо YouTube. Или друга стрийминг платформа, която дори поддържа FLAC. Вече ги забравих. Има и други начини, не се водят желателни. Сещай се.
  10. Два са изходите, балансиран и небалансиран. Но в общия случай балансираните слушалки са овъркил. Иначе моделите си имат и aux in/out, който може да се ползва като аналогов вход към усилвателната част или като линеен изход за усилвател и озвучителни тела.
  11. Балансираният модел включва AES3 (AES/EBU) балансиран цифров вход, който при твоите условия на употреба едва ли ще ти е необходим. Това го прави неоправдан разход.
  12. HD600 няма да са никакъв проблем за XD-05
  13. Извинявам се, изключих, че xDuoo XD-05 Plus има DAC. Накратко, избягваш вградената карта, свързвайки към USB порта като Scarlett. Показателите му са много добри. Заслужава да се отбележи, че е изграден върху същия DAC на AKM, AK4493, като RME ADI-2 Pro FS R, който е едно бижу. Според мен, това е твоето решение, ако целта ти е да слушаш само на слушалки и не би записвал нищо.
  14. Посочените +7 dBu = 1.73 V са ефективна (RMS) стойност за 1 kHz синус тон, чийто пик е с 3 дБ отгоре. Само че музиката е динамична и моментните пикове може да чукват 20 dB над RMS. И не само класика или джаз, също някои оригинални поп и рок CD мастери. Brothers in Arms на Dire Straits примерно е сред особено умело мастерираните и динамични рок албуми. Изваждайки, за подобен динамичен материал би имал не повече от –10 dBu (245 mV RMS). Дотук HD600 изглежда ефективно биха вадили към 89 dB SPL на слух. Но тъй като близо 80% от музикалната енергията се разпределя в нискочестотната област, а ухото не е еднакво чувствително през спектъра (макар че тази разлика намалява при високи нива), те биха звучали малко по-тихо. Такива сметки може да послужат ориентировъчно за субективната гръмкост. Затова мисля, че Scarlett 2i2 няма да усилва достатъчно за този модел във всички потребителски случаи. Тук очевиден фактор е и колко силно слушаш музика. Продължителното излагане на звукови нива над 85–90 dB SPL е нежелателно, но временното такова може да бъде част от слушателската емоция. Пропуснах да спомена и че HD600, като повечето отворени слушалки, имат завал в баса. Това значи допълнително затихване към споменатото. Ако бъдат компенсирани в някаква степен с EQ, предполага се и пропорционално сваляне на общото ниво, за да може сигналът да се помести до 0 dBFS.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.