Jump to content
Българският форум за музиканти

Идеи за многопистов запис на концерти


Recommended Posts

Това отдавна ми е мерак, но вече се приближавам към финала (да, бе, да) на реализирането му. Напазарувах повечето необходим хардуер и софтуер обаче остава въпроса с "клонирането" на сигнала, така че да е наличен и за централното и за записа. Хрумнаха ми няколко варианта, но не мога да реша кой е по-по-най. Приемам коментар по описаните варианти, както и акъл относно други такива.

 

Забележка: Става дума за някакви локално-аматьорски мероприятия, не за концерт на стадион с 32-канални цифрови конзоли, където възможностите са почти неограничени. Тук най-често има стандартни аналогови миксери с 12-16 майк входа и 2-3 AUX-а.

 

Вариант 1

Вземане на сигнала от Direct Out изходите на миксера на озвучителя. За целта са необходими малко TRS-TRS балансирани кабели, може и multicore. Малко-малко... 12-16 броя.

Плюсове: Не пречиш много на озвучителя, не му променяш методите на работа, не се месиш в сигнала.

Минуси: Не всеки миксер има такива изходи.

 

Вариант 2

Вземане на сигнал от Insert жаковете на миксера на озвучителя. Такива има май по-често, но доста често не са на всички микрофонни входове. За тук трябват малко по-криви жици, каквито готови не продават, или пък да се пъха жака до средата, че да не прекъсне сигнала в "централния" миксер.

Плюсове: Като горе.

Минуси: Липсват такива жакове или не са налични за всеки канал, странните кабели.

 

Вариант 3

Съединяване на всички микрофони в устройствата за запис (микрофонен рак преамп + аудио интерфейс). Тук трябват малко XLR-TRS кабели или евентуално комбинация на такива с TRS-TRS (зависи от аудио интерфейса). Приложимо по-скоро за собствени участия, не виждам кой ще ти даде на по-смислен конц да си вкараш всичко първо при теб, че и да разчитат на теб да нагласиш добре входните нива на микрофоните. Сигнал към озвучителя се пуска от изходите на преампа/интерфейса.

Плюсове: Ти си "шефа" на сигнала и идва първо при теб.

Минуси: Озвучителя ще те гледа накриво за всяко недобре нагласено (според него) входно ниво, евентуален срив в системата за запис може да прецака цялото озвучаване.

 

Вариант 4

Изцяло собствено озвучаване. Тоест носиш си всичко - микрофони, кабели, миксери... евентуално само РА-то използваш на място. Много скъпо, трудо и времеемко. На практика безмислено за такъв тип изяви. Плюс това е приложимо за собстветни участия, ако искаш да запишеш друга банда не става.

Плюсове: Пълен контрол над всичко.

Минуси: Пари, време, мъкнене, неприложимо за "чужди" групи.

 

Еми това е засега... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като преживяхме едно такова нещо в MixTape без да сме участвали силно в организацията тъй като бяхме подгряващи, само фактите споделям:

 

Нает озвучител, който си идва с пулта и лаптопа и записва всичко, което влиза на отделни тракове.

 

плюсове: всичкое както си пожелаеш

минуси: пари, уговорка с мястото, че озвучителя идва с групата

 

това е твоят вариант 4, като цялата хамалогия и отговорност я отнася друг. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без много да разбирам, както знаеш, първи вариант ми се струва най-лесен,

сигурно и най безпроблемен. Ако миксера няма отделни изходи, записвай на стерео и да не ти пука, каквото излезе,

това е рокенрол.

 

Варианта на Майк - също е добър, той е пак се съотнася към вариант 1 , но вече е със озвучител на групата.

Така и не ми се вярва да звъннеш на някой да те озвучава, ако не го познаваш предварително.

 

Вариант 4 - не разбрах, защо не става да запишеш и друга група.

Както аз го виждам, като си взел всичко, вземи и си и ПА, взимаш си и собствен озвучител и всичко е ок-

само дето не е разумно да го правиш при тази посещаемост на рок концертите у нас.

Или поне, докато не почнете да събирате по 1000 души...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен за тази цел се ползват сплитери. Един вход, два или повече изхода.

Нещо такова: 1534592_800.jpg

Има и по-евтини варианти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цеци , вместо 1000 дрондзулки за запис, ето я хавата... Пускаш ласото към ФОХ-а за саунд и имаш многоканален запис в реално време, ниска латенция с преампи мислени от MIDAS. Закачаш най обикновения лаптоп с инсталиран Рийпър и си в играта.Запаметени сцени със мониторен микс, ниски нива на диторшъни при високи налягания близки до 0dB. Цяла Европа бачка с такива хави.. Да не те излъжа, ама беше от порядъка на 1200 евро.

 

 

http://www.behringer.com/EN/Products/X32-COMPACT.aspx                          

Редактирано от rudibass
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм !

По стечение на обстоятелствата мислех да пробвам ваирант 2, но по следния начин:

-  в инсърта се включва кабел със стерео жак като върха и пръстена са свързани накъсо. по този начин миксера си мисли че няма прекъсване в сигнала

- от връзката и масата на жака се взема сигнала за записващото устройство

- и ако то е с достатъчно високо входно съпротивление ( поне 50-60 кОм) нещата може и да се получат без загуби в сигнала.

Разбира се това ще е експеримент, защото не знам точно каква е буксата на пулта и как става оригиналното превключване.

 

Между другото тази необходимост отпадна, но какво мислите за идиотеята    идеята !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен вариантите с два - или сплитер или директно от direct out на пулта през мултикор и от там в многоканален интерфейс. Инсъртите не са опция, защото обикновено в тях има вече нещо включено, което се ползва - някой друг компресор, ревърб и т.н. за вокали, барабани и прочие примерно. Direct изходи обикновено има поне на първите 8 канала на пулта, което в общия случай трябва да е достатъчно, ако се прежалите и записвате барабаните като стерео микс от субгрупа примерно. Проблема с direct обикновено не е толкова в това дали ги има или не, а по-скоро как се рутира сигнала до тях (post/pre fader/eq/mute).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен сплитър на сцената ще е най-добра опция, за съжаление най-скъпа. Примерно 2 или 3 такива:

 

 

http://www.thomann.de/gb/art_s8_mikrofon_splitter.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Вариант 1 изглежда най-лесен, но в реални условия може да има сериозни проблеми. Например - китарата и баса свирят през собствени кубета (лампови), които пробиват толкова през звука на РА, че не се озвучават през пулта. Същото и за барабаните - малкото барабанче и чинелите обикновено (в неголеми зали и клубове) нямат нужда от озвучаване. Така записа през директ аутите ще си остане доста непълен. Идеалния вариант са сплитери + допълнителни микрофони за тракинга. Или цифров пулт (примерно Х32).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Вариант 1: Сплитер

Вариант 2: Цифров пулт втора ръка с готови сцени за вас и възможност за писане на мултитрак през usb/adat/flash drive в зависимост от пулта. Бюджет- до 1000 лв могат да се намерят такива конзоли (страи Ямахи или Тасками). До 2500 лв - нов Берингер (страхотни са и с повече мисъл могат да се използват за мониторинг конзоли на големи участия).

Инсъртите най-често са с небалансиран сигнал и може да имаш проблеми с шум и качеството като цяло.

Редактирано от anomandrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.