Baby Thomas Публикувано Септември 12, 2015 Публикувано Септември 12, 2015 Това отдавна ми е мерак, но вече се приближавам към финала (да, бе, да) на реализирането му. Напазарувах повечето необходим хардуер и софтуер обаче остава въпроса с "клонирането" на сигнала, така че да е наличен и за централното и за записа. Хрумнаха ми няколко варианта, но не мога да реша кой е по-по-най. Приемам коментар по описаните варианти, както и акъл относно други такива. Забележка: Става дума за някакви локално-аматьорски мероприятия, не за концерт на стадион с 32-канални цифрови конзоли, където възможностите са почти неограничени. Тук най-често има стандартни аналогови миксери с 12-16 майк входа и 2-3 AUX-а. Вариант 1 Вземане на сигнала от Direct Out изходите на миксера на озвучителя. За целта са необходими малко TRS-TRS балансирани кабели, може и multicore. Малко-малко... 12-16 броя. Плюсове: Не пречиш много на озвучителя, не му променяш методите на работа, не се месиш в сигнала. Минуси: Не всеки миксер има такива изходи. Вариант 2 Вземане на сигнал от Insert жаковете на миксера на озвучителя. Такива има май по-често, но доста често не са на всички микрофонни входове. За тук трябват малко по-криви жици, каквито готови не продават, или пък да се пъха жака до средата, че да не прекъсне сигнала в "централния" миксер. Плюсове: Като горе. Минуси: Липсват такива жакове или не са налични за всеки канал, странните кабели. Вариант 3 Съединяване на всички микрофони в устройствата за запис (микрофонен рак преамп + аудио интерфейс). Тук трябват малко XLR-TRS кабели или евентуално комбинация на такива с TRS-TRS (зависи от аудио интерфейса). Приложимо по-скоро за собствени участия, не виждам кой ще ти даде на по-смислен конц да си вкараш всичко първо при теб, че и да разчитат на теб да нагласиш добре входните нива на микрофоните. Сигнал към озвучителя се пуска от изходите на преампа/интерфейса. Плюсове: Ти си "шефа" на сигнала и идва първо при теб. Минуси: Озвучителя ще те гледа накриво за всяко недобре нагласено (според него) входно ниво, евентуален срив в системата за запис може да прецака цялото озвучаване. Вариант 4 Изцяло собствено озвучаване. Тоест носиш си всичко - микрофони, кабели, миксери... евентуално само РА-то използваш на място. Много скъпо, трудо и времеемко. На практика безмислено за такъв тип изяви. Плюс това е приложимо за собстветни участия, ако искаш да запишеш друга банда не става. Плюсове: Пълен контрол над всичко. Минуси: Пари, време, мъкнене, неприложимо за "чужди" групи. Еми това е засега... Цитирай
Mike_MnD Отговорено Септември 12, 2015 Отговорено Септември 12, 2015 Тъй като преживяхме едно такова нещо в MixTape без да сме участвали силно в организацията тъй като бяхме подгряващи, само фактите споделям: Нает озвучител, който си идва с пулта и лаптопа и записва всичко, което влиза на отделни тракове. плюсове: всичкое както си пожелаеш минуси: пари, уговорка с мястото, че озвучителя идва с групата това е твоят вариант 4, като цялата хамалогия и отговорност я отнася друг. Цитирай
TONY Отговорено Септември 12, 2015 Отговорено Септември 12, 2015 Без много да разбирам, както знаеш, първи вариант ми се струва най-лесен, сигурно и най безпроблемен. Ако миксера няма отделни изходи, записвай на стерео и да не ти пука, каквото излезе, това е рокенрол. Варианта на Майк - също е добър, той е пак се съотнася към вариант 1 , но вече е със озвучител на групата. Така и не ми се вярва да звъннеш на някой да те озвучава, ако не го познаваш предварително. Вариант 4 - не разбрах, защо не става да запишеш и друга група. Както аз го виждам, като си взел всичко, вземи и си и ПА, взимаш си и собствен озвучител и всичко е ок- само дето не е разумно да го правиш при тази посещаемост на рок концертите у нас. Или поне, докато не почнете да събирате по 1000 души... Цитирай
musicman Отговорено Септември 13, 2015 Отговорено Септември 13, 2015 Според мен за тази цел се ползват сплитери. Един вход, два или повече изхода.Нещо такова: Има и по-евтини варианти. 2 Цитирай
rudibass Отговорено Септември 13, 2015 Отговорено Септември 13, 2015 (Редактирано) Цеци , вместо 1000 дрондзулки за запис, ето я хавата... Пускаш ласото към ФОХ-а за саунд и имаш многоканален запис в реално време, ниска латенция с преампи мислени от MIDAS. Закачаш най обикновения лаптоп с инсталиран Рийпър и си в играта.Запаметени сцени със мониторен микс, ниски нива на диторшъни при високи налягания близки до 0dB. Цяла Европа бачка с такива хави.. Да не те излъжа, ама беше от порядъка на 1200 евро. http://www.behringer.com/EN/Products/X32-COMPACT.aspx Редактирано Септември 13, 2015 от rudibass 2 Цитирай
Mar4enko Отговорено Септември 14, 2015 Отговорено Септември 14, 2015 Хм ! По стечение на обстоятелствата мислех да пробвам ваирант 2, но по следния начин: - в инсърта се включва кабел със стерео жак като върха и пръстена са свързани накъсо. по този начин миксера си мисли че няма прекъсване в сигнала - от връзката и масата на жака се взема сигнала за записващото устройство - и ако то е с достатъчно високо входно съпротивление ( поне 50-60 кОм) нещата може и да се получат без загуби в сигнала. Разбира се това ще е експеримент, защото не знам точно каква е буксата на пулта и как става оригиналното превключване. Между другото тази необходимост отпадна, но какво мислите за идиотеята идеята ! Цитирай
Петьо Бояджиев Отговорено Септември 14, 2015 Отговорено Септември 14, 2015 За мен вариантите с два - или сплитер или директно от direct out на пулта през мултикор и от там в многоканален интерфейс. Инсъртите не са опция, защото обикновено в тях има вече нещо включено, което се ползва - някой друг компресор, ревърб и т.н. за вокали, барабани и прочие примерно. Direct изходи обикновено има поне на първите 8 канала на пулта, което в общия случай трябва да е достатъчно, ако се прежалите и записвате барабаните като стерео микс от субгрупа примерно. Проблема с direct обикновено не е толкова в това дали ги има или не, а по-скоро как се рутира сигнала до тях (post/pre fader/eq/mute). Цитирай
dontwarrior Отговорено Септември 14, 2015 Отговорено Септември 14, 2015 И според мен сплитър на сцената ще е най-добра опция, за съжаление най-скъпа. Примерно 2 или 3 такива: http://www.thomann.de/gb/art_s8_mikrofon_splitter.htm Цитирай
Koobenot Отговорено Юли 8, 2016 Отговорено Юли 8, 2016 Soundcraft MTK серията мисля, че предлага достъпно и компактно решение. Цитирай
presly Отговорено Юли 11, 2016 Отговорено Юли 11, 2016 Вариант 1 изглежда най-лесен, но в реални условия може да има сериозни проблеми. Например - китарата и баса свирят през собствени кубета (лампови), които пробиват толкова през звука на РА, че не се озвучават през пулта. Същото и за барабаните - малкото барабанче и чинелите обикновено (в неголеми зали и клубове) нямат нужда от озвучаване. Така записа през директ аутите ще си остане доста непълен. Идеалния вариант са сплитери + допълнителни микрофони за тракинга. Или цифров пулт (примерно Х32). 2 Цитирай
anomandrus Отговорено Юли 12, 2016 Отговорено Юли 12, 2016 (Редактирано) Вариант 1: Сплитер Вариант 2: Цифров пулт втора ръка с готови сцени за вас и възможност за писане на мултитрак през usb/adat/flash drive в зависимост от пулта. Бюджет- до 1000 лв могат да се намерят такива конзоли (страи Ямахи или Тасками). До 2500 лв - нов Берингер (страхотни са и с повече мисъл могат да се използват за мониторинг конзоли на големи участия). Инсъртите най-често са с небалансиран сигнал и може да имаш проблеми с шум и качеството като цяло. Редактирано Юли 12, 2016 от anomandrus 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.