monynikolov Публикувано Октомври 15, 2014 Публикувано Октомври 15, 2014 Здравейте на всички колеги,които четат тази тема. Надявам се,че ще ми дадете ценни съвети и този път. Понапреднах с покупките по оборудването на мини домашно студио дотолкова,доколкото се сдобих със съвременен лаптоп с добри характеристики, USB карта Tascam US-144 mk II, 2 тб външен хард диск, DI Box. Сега ми предстои да купя монитори,кондензаторен микрофон и миди клавиатура. Много ще ви бъда благодарен ако на базата на опита ми дадете съвет точно на кои модели да се спра,тъй като съм си си харесал няколко микрофона,няколко вида монитори и т.н. Притеснявам се да не сбъркам обаче някъде с избора си,затова разчитам много и на вашите мнения. Та по същество : Микрофон : държа да е кондензаторен,ще записвам с него предимно вокали и евентуално акустична китара. Поствам моделите като ги подреждам според предпочитанието ми. На първо място ми е фаворита, на второ следващия предпочитан и т.н.Слушах,слушах и това е,което ми харесва като качество и цена : 1. http://www.thomann.de/gb/oktava_mk319_grossmembranmikrofon.htm - Този страшно ми харесва как звучи,а дори не бях чувал за тази марка. Прочетох из нета за него и се оказа се,че е руско производство... Цената му също е много добра за това качество ( ако може да се вярва на това,което се чува в сайта на Томан от него ...Не зная...Достоверно ли е? ) 2. http://www.thomann.de/gb/audiotechnica_at4040.htm 3. http://www.thomann.de/gb/rode_nt1000_inkl_spinne.htm 4. http://www.thomann.de/gb/jz_microphones_j1.htm Монитори: Отказахте ме от Yamaha HS 7, Yamaha HS 8 и KRK като цяло... Това,което ме вълнува при мониторите е да звучат достатъчно линейно, за да съм поне донякъде сигурен,че това,което правя със звука е правилното нещо.Знам,че за това има значение и акустичното третиране и местоположението на мониторите и най-вече опита и ухото,но все от някъде трябва да се започне,а искам да започна що годе с добри неща. Само да кажа: повече от 1000 лв. не мога да отделя за монитори.Търся най-доброто в този ценови клас и предпочитам с 8 инча говорител,макар че Беринджърите които поствам по-долу са с по-малък говорител....И това ме притеснява...Притесняваме,че може да не чувам какво се случва в ниските честоти с говорител по-малък от 7-8 инча...Така ли е или греша? Сега съм се спрял на следните марки: 1. http://www.thomann.de/gb/tannoy_reveal_802_bundle.htm - Чета добри отзиви за тези. 2. http://www.thomann.de/gb/presonus_eris_8.htm 3. http://www.thomann.de/gb/behringer_b3030a_truth.htm 4. http://www.thomann.de/gb/behringer_b2030a_truth_aktivmonitor.htm Миди клавиатура : Тук нямам кой знае какви изисквания.Интересува ме да има Midi Out и да е 5 октави.Харесал съм си това: 1. http://www.thomann.de/gb/m_audio_keystation_61_mkii.htm 2. http://www.thomann.de/gb/esi_keycontrol_61_xt.htm 3. http://www.thomann.de/gb/behringer_ucontrol_umx_610.htm Това е засега,моля ви още веднъж : помагайте,че се побърках вече да се чудя какво да избера... 1 Цитирай
aarab Отговорено Октомври 15, 2014 Отговорено Октомври 15, 2014 За мониторите, да ти кажа, че и аз така слушах, че ако не е поне 8 инча нищо няма да чуя и т.н....и влязох в един магазин и исках да ми пуснат едни Genelec с 3 или 4 инчов говорител и чух толкова неща, дето на моите 6,5 инча хич ги няма...... Така, че получаваш, каквото плащаш. Не всичко е да бумти баса. По-добре е да имаш реална представа за баланса на микса. Мое мнение. За микрофон, аз бих взел Октавата без да му мисля. 5 Цитирай
patzo Отговорено Октомври 15, 2014 Отговорено Октомври 15, 2014 За микрофоните. Oktava MK 319 - не го знам. Audio-Technica AT4040 е много добър , но ако го поръчваш виж нещо от щатите ако имаш възможност доста по-евтин е. Rode NT1000 - по-добре Rode NT2-A - аз имам такъв и съм доволен - преди 2 ката беше по-скъпа сега незнам как е станало обратното - но мисля, че звукът им е еднакъв + екстрите на 2 ката. Монитори - най-добре да ги чуеш, не се води по характеристики - уж всички ги дават линейни а звучат доста разлитчно. Не е задължително да е 8 инча - и 6 инчови има които слизат ниско. Миди клавиатура - Аз лично като си купувах гледах само да е с малко по-тежка клавиатура - че най-леките са ми доста неудобни. От трите които си посочил - първата е най-добре . ЗА тези пари не очаквай пиано клавиатура но поне да не потъват клавишите с духане Цитирай
НиколайGK Отговорено Октомври 15, 2014 Отговорено Октомври 15, 2014 Сигурен ли си, че сто лева (50 евро) отгоре за MIDI клавиатура с 88 клавиша няма да си заслужават? В някакъв момент като нищо ще ти се доиска да излезеш от range-a на 5-октавовата (от опит ти го казвам, дори същото важи и за MIDI със 76 клавиша), а на фона на другите инвестиции, които смяташ да направиш, няма да е толкова грамадна сума А в един момент ще видиш, че си е заслужавало 1 Цитирай
bmo Отговорено Октомври 15, 2014 Отговорено Октомври 15, 2014 Защо са те отказали от KRK? Специално за теб направих скрийн от едно видео, за да видиш Стиви Уондър и Тайриз на какво си слушат в домашното студио. Иначе за миди клавиатура с две ръце за M-audio. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Октомври 15, 2014 Отговорено Октомври 15, 2014 (Редактирано) ... Монитори: ... Само да кажа: повече от 1000 лв. не мога да отделя за монитори.Търся най-доброто в този ценови клас и предпочитам с 8 инча говорител,макар че Беринджърите които поствам по-долу са с по-малък говорител....И това ме притеснява...Притесняваме,че може да не чувам какво се случва в ниските честоти с говорител по-малък от 7-8 инча...Така ли е или греша? Хайде да опитам пак, че с некомпетентни приказки ще стане мазало. Ниските честоти не са свързани само с размерите на високоговорителите. Зависят от много други неща - обем на кутията, настройка на параметрите на отделните елементи на кутията и най-много от връзката високоговорител - кутия. Големите високоговорители искат големи кутии! По-малките могат да работят в по-малки кутии. Ако се вземе озвучително тяло с по-голям високоговорител, но с несъразмерна (неподходяща) кутия няма да има линейни ниски честоти. Ще свири по-лошо от правилно оразмерено тяло с по-малък високоговорител. Електроакустиката не е лесна наука, а е крайно необходимо да се поназнайва. Този чул, онзи видял, един с клепнали уши, друг с щръкнали... Субективните преценки са крайно недостоверни. Зависят от моментното състояние на човек, от помещението, от музикалния материал, от качеството и вида на сигнала, който се подава на озвучителното тяло, от силата звука (звуковото налягане). От връзката на телата с помещението, и не на последно място от местоположението на телата в помещението. Който мисли, че може да прецени достоверно само със слушане, да ми се обади, да го черпя! Ама след като сравня субективната преценка с обективна такава и установя че не се различават ! ПП. И да ходиш да слушаш нищо не правиш! Ааа, може да си мислиш, че правиш! Аз не го препоръчвам. Редактирано Октомври 15, 2014 от Parni_Valjak 4 Цитирай
zanev 70 Отговорено Октомври 16, 2014 Отговорено Октомври 16, 2014 Съгласен съм с две ръце с казаното от Валяка . Мога да добавя само това , което знам от опит - да разчиташ на монитори от 600-700 лева , сложени най вероятно в неподходяща стая и не на последно място да разчиташ на вероятно непрофесионалното си ухо за да се оправяш с ниски , средни или високи честоти в микса - това си е трудна работа ,.Както знаем хората учат с години този занаят и пак доста не могат да го докарат и при това ползвайки скъпа техника - моя съвет - прави си домашното студио на базата на парите , които имаш , все някакъв микс ще направиш , още повече че може лесно да се намерят видео уроци където ясно се показват къде са проблемните честоти при различните инструменти , къде се правят лоу кътове , къде хай и прочие - ясно е , че с бюджетно домашно студио най вероятно няма да вземеш грами за смесване или запис , така че - забавлявай се - т.е. прави музика , смеси я колкото можеш , орежи по дефолт ниски и високи където показват в видео уроците , гледай да не отива в червеното силата на записа за да си вържеш гащите и толкова . Да се съчетава на хоби ниво композиране , аранжимент, изпълнение със студийна работа , с идеята тя да е на профи ниво - това иска ужасно много време , техника и прочие - по добре не се плъзгай по тази наклонена плоскост . освен това наскоро гледах по едно от дискавъритата - правени са изследвания , които показали , че огромен процент хора след 15-16 годишна възраст почват прогресивно да не чуват ниски честоти под 200 херца и високи честоти над 15 -16 килохерца , това че на мониторите пише 40-50 херца / 20-21 килохерца - то хубаво , но ако ти реално не ги чуваш какво като ги има , освен това разликата между монитори от 600 лева с тия от 680 или 750 е ... само в цвета на звука - също както при различните марки дисторшъни в един ценови клас , осезаема разлика вече има при сравнение на монитори от 600 лева с тези от 1200 - 1500 лева - никоя фирма на пазара не е толкова тъпа да пусне нещо , което не става в сравнение с конкуренцията , нито конкуренцията ще допусне да се пусне нещо много по добро на същата цена . Които и монитори от тия дето си поснал да вземеш все ще ти свършат работа . Навремето имах евтин кондензаторен микрофон - не знам дали по скъпите са по различни , но знам , че трябва да имаш добре обезшумено помещение за да правиш записи с него - стаята , в която записвах вокали беше по пряка линия на около 50 метра от улицата - микрофона записваше камионите , които минават - така , че трябва да се внимава , още повече че с наличето на прилична звукова карта и всичкия тоя нов софт от почти всеки добър динамичен микрофон може да се направи добър саунд , особено за демо запис . И по въпроса за миди клавиатурите -тук е малко гадно защото се различават в едно нещо , което може да провериш само ако свириш на тях на живо - усещането докато свириш , докосването на клавишите , колко са тежки и прочие , щото има доста клавиатури , които са направени супер дървено , макар и динамични с идеята че на тях най вероятно няма да свирят профи пианисти - тук пак важи правилото за това ,че фирмите няма да пуснат на пазара нещо за 130 евро , което е на нивото на клавиатурите от 500 - 700 евро - не говоря като брой клавиши , а за усещането при свирене - имал съм Корг 01w fd - а сега имам някаква миди клавиатура с 49 клавиша , даже не помня марката и - разликата е огромна - даже не ми се сяда да свиря , щото не ми е кеф , помисли и за това .. .... та така ... в крайна сметка ще купиш това за което ти стигат парите , както обикновенно става , но това не е проблем , щото най важното е музиката и удоволствието от нея ...другото е занаят и едни пари и време налети в него . Желая ти успех . Цеко 5 Цитирай
aarab Отговорено Октомври 16, 2014 Отговорено Октомври 16, 2014 Харесва ми положителният тон в темата.Толкова рядко се среща напоследък. Ще споределя нещо смешно, но работещо. Добре е да знаеш в какво да инвестираш. Преди записвах в едно студио (да не уточнявам) и ми направи впечетление, че имат много хубава техника (китари, кубета, бас, барабани, перкусии), чудесен микрофон (Neumann U87) и доста смешни монитори M-audio AV40. И се замислих, че са дали 4 хиляди лева за микрофон и 200 лева за монитори. Записите им звучат добре. Не казвам да направиш същото, но добрият източник и добре записаният тон са голяма част от добрия микс. За микрофоните ще си позволя да добавя, че Rode пуснаха един микрофон NT1 черният модел. Само положителни ревюта чета и е 230Е с поп филтър. Като звук го сравняват с U47 и може да погледнеш и него. Имай в предвид, че чистият и ясен тон на вокала, особено в домашните студия с вградени преампи и т.н., често води до нежелани и дразнещи "с", "ш" и т.н. Ако и гласът е малко сибилантен, нещата стават сериозни. Затова аз бих избрал по-наутрален микрофон. Ако имаш въпроси, тук сме. Поздрави! Цитирай
monynikolov Отговорено Октомври 16, 2014 Автор Отговорено Октомври 16, 2014 (Редактирано) Това с дразнещите "с" и "ш" ми направи впечатление докато слушах саунд семплите в сайта на Томан по отношение на по-евтините микрофони. Затова и се насочих към Октава МК 319. Чувам го много натурален и "топъл". При по-евтините модели на Rode чувам горепосочените звуци дразнещо. Нещата се оправят чак при Rode NT 1000.Иначе се бях спрял точно на марката Rode в началото.Това обаче ме притесни и затова ми хареса много Октава МК 319. Друг въпрос е доколко меродавни са звуците записани в сайта на Томан...Това не зная...Може ли да им се вярва ? Друго,което искам да питам : вероятно преампите на входовете на звуковата ми карта ( Tascam US-144 mk II ) не са от най-добрите.Така чета по разни форуми... Трябва ли да си купувам отделен преамп и ако не си купя проблем ли ще е качеството при запис на вокал? Освен това ако си купя преамп си мисля,че от него сигнала ще мине пак през преампите на картата.... По този начин няма ли да преливам "от пусто в празно" ? Навярно питам големи малоумщини,но моля ви,бъдете снизходителни.Сега се уча... Редактирано Октомври 16, 2014 от monynikolov Цитирай
Telerig Отговорено Октомври 16, 2014 Отговорено Октомври 16, 2014 По отношение на микрофоните моята препоръка е да вземеш според бюджета си лампов такъв, те си имат собствено отделно захранване с предусилване. Не съм ендорсър на MXL, но се огледай и за техните продукти. Не взимай обаче микрофон само защото е лампов, има такива китайски на пазара, които за нищо не стават. Цитирай
musicman Отговорено Октомври 16, 2014 Отговорено Октомври 16, 2014 ^^ Според мен няма много смисъл на евтина карта да слагаш скъп преамп. Помни че звукът ще е толкова добър, колкото най-некачествената част по пътя на сигнала. Дали ще е китара, микрофон, кабел, конвертор на звуковата карта или незнание как се прази запис - няма значение. За това започни с това, което си решил и с времето ще изчистваш нещата едно по едно. 1 Цитирай
dontwarrior Отговорено Октомври 16, 2014 Отговорено Октомври 16, 2014 Много зависи каква музика ще правиш: ако е акустична китара и вокали тогава не ти трябва супер-дупер мониторна система със съб до 20 херца. Поздрав за колегата който каза че не може да вземе грами с такива студио : https://www.youtube.com/watch?v=8UVNT4wvIGY Цитирай
zanev 70 Отговорено Октомври 16, 2014 Отговорено Октомври 16, 2014 ..благодаря за поздрава .. хубаво парче ...не искам да звучи като заяждане , но това което написах е - цитирам - най вероятно няма да вземеш грами - край на цитата ... мисля , че съм бил ясен , а това че може всичко да се случи е ясно , но вероятноста е малка . В основата на всичко са познанията и уменията - сигурен съм , че ако човек врял и кипял във музикалната индустрия седне в едно бюджетно домашно студио с малко повече търпение може да спретне доста приличен резултат - най вече щото знае какво и как се прави .. мхм .. 3 Цитирай
aarab Отговорено Октомври 16, 2014 Отговорено Октомври 16, 2014 За Октавата съм чел доста. В гиърслътс пише Майкъл Джоли и той разказа една интересна история. Преди години в САЩ пускат Окатава 219 (същият микрофон като 319, но с друг дизайн) и го представят като руският U87. Микрофона струва около 700$ и се купува много добре. Самият Джоли харесва Октава, защото използваните в него части не са боклуци, както в китайските микрофони. Външният преамп не минава през преампа на картата, а през линейният вход, за да избегне това, за което гвориш ти Не мисля, че на този етап си струва да инвестираш във външен преамп. По-скоро инвестирай в качествени слушалки dt770 (32 ohms) или ATM50. Audio technica 4040 също е нелош микрофон. Ако искаш да скочиш малко по-нагоре Shure KSM32 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 16, 2014 Отговорено Октомври 16, 2014 На неговия модел входа е комбиниран + това регулирането на гейна е от един пот. Сигурен ли си, че не минава пак през него? Според мен няма смисъл да купуваш външен майк преамп. Като ти трябва по-як защо не взе 2-3 пъти по-скъп/добър аудио интерфейс? 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.